Weinstein Co. har med deres firma, Radius-TWC, lanceret deres nye film, Bachelorette, som har Kirsten Dunst i en hovedrolle, online d. 10. august og på Video-on-Demand tjenester, hvorimod den først vil få premiere i biograferne d. 7. september. For eksempel er det allerede nu muligt at leje filmen for $10.
Dermed prøver Radius-TWC at vende op og ned på den eksisterende model med at sende film i biograferne og derefter på DVD og/eller online-tjenester. Bachelorette vil efterfølgende blive udgivet på DVD efter jul. Derefter har Netflix sikret sig en eksklusivaftale foran HBO, Showtime og Starz, hvor de kan streame filmen til deres kunder.
Indtjeningen for Bachelorette, har indtil nu været på niveau med en normal biografpremiere.
Radius-TWC er dog ikke de første, som har prøvet denne model. Før har Magnolia Pictures og IFC Entertainment også prøvet noget lignende, men i modsætning til tidligere er Bachelorette den mest højtprofilerede film. I fremtiden håber Radius-TWC at kunne lancere flere film online på samme tid som biografpremieren, eller før den kommer i biograferne. For eksempel håber man at kunne lancere “Only God Forgives,” med instruktør Nicolas Winding Refn og skuespiller Ryan Gosling.
Ifølge tal fra brancheorganisationen, Digital Entertainment Group, steg online salget af film i 2011 med 51 % til $3,4 milliarder, mens det overordnede forbrug af underholdning herunder salg og leje af DVD og Blu-ray faldt til $18 milliarder.
Tom Quinn fra Radius-TWC udtaler, at han ikke er ude på at skrotte den gamle model med at filmen lanceres i biografen først, men at nogle film egner sig bedre end andre til denne model.