Bedre sent end aldrig, denne uges arkivnyhed er nu klar.
For 10 år siden:
De første billeder af den kommende håndholdte spillekonsol Game Boy Advance rammer nettet, og selvom der er delte menninger om designet, bliver konsollen taget godt imod, da den rammer hylderne året efter.
Game Boy Advance er som den første håndholdte konsol udstyret med en 32 bit processor og opererer ved 16,78 Mhz.
Game Boy Advancen-serien når i sin levetid at sælge 81,5 mio. eksemplarer, hvilket er nok til at placere den på en tredjeplads på listen over bedst sælgende håndholdte konsoller – kun overgået af dens forgænger, Game Boy/Game Boy Color, og efterfølger, Nintendo DS.
De tre Game Boy Advance-konsoller, der nåede at udkomme, markerede desuden enden på Game Boy-franchisen, da Nintendo ikke siden har udgivet konsoller under Game Boy-navnet.
For 5 år siden:
I lyset af den stadig større udvikling inden for processor-arkitekturer vælger Intel at droppe markedsføringen af deres CPU’er baseret udelukkende på clockfrekvensen. I stedet vil Intel fremover anvende en måleenhed, hvor der ses på ydelse i forhold til strømforbruget. Det skal gøre det lettere at sammenligne ydelsen på bl.a. stationære og mobile CPU’er.
Virkeligheden bliver dog en anden, og Intels processorer markedsføres i dag primært under selvvalgte serie- og produktnavne, som ikke nødvendigivs har nogen større sammenhæng til hverken clockfrekvens eller ydelse i forhold til strømforbrug.
For 1 år siden:
Blizzard kan annoncere, at det længe ventede spil StarCraft II: Wings of Liberty ikke vil komme med LAN-support, således at man kan spille multiplayer-spil uden at sidde på internettet. Denne udmelding vækker stor furore hos fans verden over, og på rekordtid rammer en underskriftsindsamling 100.000 underskrifter, der alle ønsker, at Blizzard skal lave deres beslutning om.
Selvom indsamlingen efterfølgende når at runde de 250.000 underskrifter, vælger Blizzard at holde fast i deres beslutning, og i juli i år udkommer spillet så endeligt – stadig uden LAN-support.