mboost-dp1

Zenvo Automotive
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Håber det bliver en succes, om ikke andet kan det måske bane vejen for at vi slipper af med den der skide 160% afgift på biler i Danmark.
Det passer næsten lige med, at min firmabil skal skiftes!
SWEET.. med mindre min chef er en lyseslukker - det er set før!
NB! Tror I man kan pille ved den der elektroniske spærring? Der er omkring 300 km til hovedkontoret, og jeg ville jo nødig skulle bruge hele 48 min. med at komme derover!
NBB! Af tilbehør kan nævnes "Fitted Luggage set " - gud ved om det ser pænt ud med tagbøjler og sådan en boks på taget... Hmmnn
SWEET.. med mindre min chef er en lyseslukker - det er set før!
NB! Tror I man kan pille ved den der elektroniske spærring? Der er omkring 300 km til hovedkontoret, og jeg ville jo nødig skulle bruge hele 48 min. med at komme derover!
NBB! Af tilbehør kan nævnes "Fitted Luggage set " - gud ved om det ser pænt ud med tagbøjler og sådan en boks på taget... Hmmnn
Aveligt de lige kommer en to måneder for sent til at sælge en Mr. Bagger.
Personligt ville jeg nok hellere smide lidt mindre efter en Ferrari, selvom den er dansk.
Personligt ville jeg nok hellere smide lidt mindre efter en Ferrari, selvom den er dansk.
#8 Det tror jeg ikke du skal regne med, det er udelukkende "Fat americans ("You wan't TJIIISE with that?! You wan't TJIIIIIIIIISE with THAT?")" og så franskmændende "Cheese-eating surrender monkeys" - Elsker når han disser dem! I afsnittet hvor han kører i den Mercedes SLR til Oslo, roser han vores broer, og et andet afsnit, siger de enstemmigt, at biler med danske nummerplader er "so cool".
Tror nok han er glad nok for danskerne:)
#Ontopic
Har længe håbet på en fed dansk bil, og nu har vi både Fiskers og så denne. Håber det bedste:)
Tror nok han er glad nok for danskerne:)
#Ontopic
Har længe håbet på en fed dansk bil, og nu har vi både Fiskers og så denne. Håber det bedste:)
Øhmm nu går jeg normalt ind på newz.dk for at læse IT-nyheder .. at der så er et par klamphuggere på sjælland der har lavet en bil er jeg fisende ligeglad med, det kan jeg læse på eb/bt ..
mere malplaceret nyhed herinde skal du dælme lede længe efter
mere malplaceret nyhed herinde skal du dælme lede længe efter
Det er jo næsten en øko-vogn, og Regeringen har bebudet, at registreringsafgifterne falder indenfor de næste par år, så hvis vi er heldige, så kan vi i 2012 købe den til små 8-12 millioner. Det er trods alt en besparelse på 4-8 millioner (nominelt set), så hvordan kan man have råd til at LADE VÆRE med at købe den?
for satan hvor er den fed! bliver totalt stolt over den kommer fra danmark :)
Min første tanke var den skulle med i topgear, håber virkeligt det bliveren succes!
Min første tanke var den skulle med i topgear, håber virkeligt det bliveren succes!
Norrah (17) skrev:1100hk fra en V8.
Shit en masse turboer'er der må være smidt i...
Den kommer til at lyde fantastisk.
Nu har antallet af cylindre sjældent noget at gøre med antallet af heste. Det er derimod litermålet, som er den mest afgørende betydning for antallet af hestekræfter og newtonmeter.
V8 er desuden nok den mest benyttede motor (sammen med V12, naturligvis), da det er et glimrende kompromis mellem mængden af vibrationer fra motoren og størrelsen på motoren samt antallet af bevægelige dele.
Ferrari er kendt for deres V12-motorer, mens særligt Mercedez samt en masse andre sportsbilproducenter benytter V8'ere, da de er lettere, har færre bevægelige dele og billigere. Fordelene og ulemperne er dog lidt subjektive, da Bugatti Veyron (altså, VW) trods alt benytter af en V16, mens Ferrari også har bevidst, at man kan lave en lækker V12, der nemt kan tage kampen op med de mange V10'ere og V8'ere, som andre producenter bruger.
#23 ja, men der er også en hvis begrænsning på hvor mange liter pr cylinder du kan klare.
De fleste holder sig max på omkring 0.6L pr cyl.
Men det er jo så der Superchargeren og Turboen kommer ind, for hvis du har en V8 4L, og smider den ind med 1 Bar ekstra. Så er det lige pludseligt en V8 med 8L. Det er da uden tvivl den måde de gør det på.
For du kan ikke lave en uendelig stor slagvolumen på en V8.
Bugatti Veyron har jo f.eks. 2x V8. for at lave 1000hk. Og det er med 4 turboer..
De fleste holder sig max på omkring 0.6L pr cyl.
Men det er jo så der Superchargeren og Turboen kommer ind, for hvis du har en V8 4L, og smider den ind med 1 Bar ekstra. Så er det lige pludseligt en V8 med 8L. Det er da uden tvivl den måde de gør det på.
For du kan ikke lave en uendelig stor slagvolumen på en V8.
Bugatti Veyron har jo f.eks. 2x V8. for at lave 1000hk. Og det er med 4 turboer..
Norrah (24) skrev:#23 ja, men der er også en hvis begrænsning på hvor mange liter pr cylinder du kan klare.
De fleste holder sig max på omkring 0.6L pr cyl..
Naturligvis - rent ydelsesmæssigt og kraftmæssigt er det mere hensigtsmæssigt, hvis kræfterne fordeles over flere stempler, men der er selvfølgelig også undtagelser. Jeg kan da huske, at man i bilprogrammer med biler fra før Anden Verdenskrig snakkede om biler med over 1 liter pr. cylinder, så det er heller ikke umuligt.
#15 & #22
Spørgsmålet er vel hvor malplaceret nyheden er.
Inden for den sidste uge har der været nyhed om, Elektrisk bil har kostet over 4 mia. at udvikle (smager dog lidt mere af IT), Astronomer bekræfter sort hul i mælkevejen, Hubble finder CO2 uden for solsystemet, 2008 bliver 1 sekund længere, Slut med glødepæren, Kemikalier gør mænd feminine og Jordskælv rammer store dele af landet, samt en hel del flere.
For mig viser det bare den diversitet der er blandt Newzs brugere og man kan vel godt være nørd af andet end IT relaterede ting.
Jeg fik bare sådan en lyst til at dele opdagelsen med nogen, da jeg så den, og hvem bedre, end de gode brugere af Newz?
Men det er da et interessant spørgsmål - Skal Newz kun være for IT nørder og kun omhandle IT relaterede nyheder?
Jeg har smidt en poll med spørgsmålet op til crew'et, så får vi se om den kommer på og så får vi vel svaret der.
Spørgsmålet er vel hvor malplaceret nyheden er.
Inden for den sidste uge har der været nyhed om, Elektrisk bil har kostet over 4 mia. at udvikle (smager dog lidt mere af IT), Astronomer bekræfter sort hul i mælkevejen, Hubble finder CO2 uden for solsystemet, 2008 bliver 1 sekund længere, Slut med glødepæren, Kemikalier gør mænd feminine og Jordskælv rammer store dele af landet, samt en hel del flere.
For mig viser det bare den diversitet der er blandt Newzs brugere og man kan vel godt være nørd af andet end IT relaterede ting.
Jeg fik bare sådan en lyst til at dele opdagelsen med nogen, da jeg så den, og hvem bedre, end de gode brugere af Newz?
Men det er da et interessant spørgsmål - Skal Newz kun være for IT nørder og kun omhandle IT relaterede nyheder?
Jeg har smidt en poll med spørgsmålet op til crew'et, så får vi se om den kommer på og så får vi vel svaret der.
#32 Yes yes, men det er for at spare penge og plads.
Gæt selv i hvilke af deres biler, som de placerer V8-motorerne - og ja, korrekt, det er nemlig i deres entry-modeller, der er både billigere og mindre end supersportsvognene såsom Enzo, 599 GTB og 612 Scaglietti.
Desuden, så holder min pointe stadig. Ferrari er ikke kendt for deres V8-motorer (F40 er dog undtaget, men det er der en god grund til), men for deres V12'ere.
Gæt selv i hvilke af deres biler, som de placerer V8-motorerne - og ja, korrekt, det er nemlig i deres entry-modeller, der er både billigere og mindre end supersportsvognene såsom Enzo, 599 GTB og 612 Scaglietti.
Desuden, så holder min pointe stadig. Ferrari er ikke kendt for deres V8-motorer (F40 er dog undtaget, men det er der en god grund til), men for deres V12'ere.
Hvis de er så langt, som de siger, er det lidt skuffende, at de kun har renderede "billeder" af bilen.
En sjov lille detalje under tekniske data :)
Fuel consumption (l/100 km urban / extra-urban / combined) N/A / N/A / N/A
CO2 emission combined (g/km) N/A
#27 .. det med den anden nyhed om elektrisk bil ser jeg såmænd også som malplaceret og kan da også huske jeg tænkte det da jeg læste det dengang. Men ellers er det lidt mere alm. newz.dk nørdet som nogenlunde passer ind ..
men den her nyhed er jo bare en "hurra en dansk superbil" - som der på ingen måde er noget nørdet i, men det er såmænd også mere dem som godkender nyhederne jeg ser mig uforstående overfor. Er der konkurrencer om at vinde noget ved at indsende nyheder, så er det bare at fyre så mange afsted som muligt. Sidder der folk og skal godkende ind i mellem, jamen så er det deres job at sige ja/nej .. og denne er godt nok en stor nej'er
.. hvis det begynder at blive endnu mere generelt med standard pladderligegyldige nyheder, så gider jeg ikke læse herinde. Jeg læser netop her fordi jeg kan få et overblik som ingen andre sites umiddelbart tilbyder mig.
men nok bare mig der er pernitten siden det er meget få der protestere over det, jeg er bare bedøvende ligeglad med at dansk papbil som garanteret ikke bliver en realitet alligevel. Men tro på det ;)
men den her nyhed er jo bare en "hurra en dansk superbil" - som der på ingen måde er noget nørdet i, men det er såmænd også mere dem som godkender nyhederne jeg ser mig uforstående overfor. Er der konkurrencer om at vinde noget ved at indsende nyheder, så er det bare at fyre så mange afsted som muligt. Sidder der folk og skal godkende ind i mellem, jamen så er det deres job at sige ja/nej .. og denne er godt nok en stor nej'er
.. hvis det begynder at blive endnu mere generelt med standard pladderligegyldige nyheder, så gider jeg ikke læse herinde. Jeg læser netop her fordi jeg kan få et overblik som ingen andre sites umiddelbart tilbyder mig.
men nok bare mig der er pernitten siden det er meget få der protestere over det, jeg er bare bedøvende ligeglad med at dansk papbil som garanteret ikke bliver en realitet alligevel. Men tro på det ;)
Jah, men så skal vi nok regne med at Jeremy Clarkson sviner den til fordi den ikke er britisk :) Kan godt lide Top Gear btw, men han er godt nok ikke fan af "andre lande" den mand :P
Heh - så skal du se, når han sviner britiske biler - der bliver sgu heller ikke lagt fingrene imellem! Led efter et afsnit, hvor de kårer den dårligste britiske bil nogensinde - gudeunderholdning! :D
ontopic:
Lidt for meget muskelbil-udseende over den til min smag, men kan faktisk godt lide linjerne iforhold til andre muskelbiler.
Offtopic:
Jeg ser Newz som et pendang til engelske sites som engadget o.lign. og jeg synes "gadget" nyheder om ting som biler, rumteleskober m.m. er meget velkomment. Hvis det endelig er, kan man sgu nemt hoppe over.
Lidt for meget muskelbil-udseende over den til min smag, men kan faktisk godt lide linjerne iforhold til andre muskelbiler.
Offtopic:
Jeg ser Newz som et pendang til engelske sites som engadget o.lign. og jeg synes "gadget" nyheder om ting som biler, rumteleskober m.m. er meget velkomment. Hvis det endelig er, kan man sgu nemt hoppe over.
Amen seriøst! lidt billigere da :/ Nu troede jeg at der kom guld og grønne skove når jeg blev optaget på pilotskolen i forsvaret ( blev jeg i tirsdags :P Hurraaaa!+blær!) og at man skulle ud og lege tom cruise, men virkeligheden præsenteres af en polo til 15-20k, hvis det overhovedet kan blive til det :/ Men må indrømme at jeg er imponeret over at den er dansk lavet for den ser sgu skarp ud :0
Det bliver ikke en succes.
Først og fremmest skal det nævnes at Bugatti Veyron er et "prof of concept" og intet andet. ROI på den er langt over 1000 stk, og det er der ikke et marked for. (Onde stemmer siger at ROI er negativ sådan at der tabes penge på hver enkelt bil der sælges)
At lave en elektrisk bil med en ydelse på 10 kw og en topfart på 75 km/t eller ombygge en folkevogn fra 1963 er en ting. Det er noget helt andet at fabrikere et køretøj hvor alle komponenter kan holde til over 700kw og et dertil hørende astronomisk drejningsmoment (turboladet). Man kan ikke låne dele fra andre biler da disse ikke bygget til denne kraft, og snydetricket med at låne ophæng, affjedring og lejer fra konstruktions material (dumper/gravemaskine) eller busser og traktorer dur ikke til topfarten. Audi kan (80 personer ansat til at designe udstødningssystemer) og Ferrari kan (jeg ved faktisk ikke hvorfor den traktor fabrikant kan finde ud af det).
Først og fremmest skal det nævnes at Bugatti Veyron er et "prof of concept" og intet andet. ROI på den er langt over 1000 stk, og det er der ikke et marked for. (Onde stemmer siger at ROI er negativ sådan at der tabes penge på hver enkelt bil der sælges)
At lave en elektrisk bil med en ydelse på 10 kw og en topfart på 75 km/t eller ombygge en folkevogn fra 1963 er en ting. Det er noget helt andet at fabrikere et køretøj hvor alle komponenter kan holde til over 700kw og et dertil hørende astronomisk drejningsmoment (turboladet). Man kan ikke låne dele fra andre biler da disse ikke bygget til denne kraft, og snydetricket med at låne ophæng, affjedring og lejer fra konstruktions material (dumper/gravemaskine) eller busser og traktorer dur ikke til topfarten. Audi kan (80 personer ansat til at designe udstødningssystemer) og Ferrari kan (jeg ved faktisk ikke hvorfor den traktor fabrikant kan finde ud af det).
Jeg glæder mig til at se, hvordan de vil afsætte et moment på 1450 og 1000 hk til bevægelse fra en baghjulstrukket bil med manuel gearkasse. Den kommer sgu da til at stå og spinne. Brabus havde problemer med det og kunne ikke komme op på mere end et moment på 950. Hvis Zenovo kan, så feeed, men dækken er nok ikke billige.
Om elbiler:
Top Gear testede Teslaen i søndags.
Skuffende resultat: Den kunne ikke en skid, løb tør for strøm ret hurtigt, var hurtig fra 0-100, men var for tung til rent faktisk at fungerer på banen. Faktisk røv sløv.
(batteriernes skyld).
Mon ikke den sammen dom rammer Fiskers?
Batteridrevene elbiler er dømt til at fejle : Ingen gider en bil, der skal stå og lade op i hundrede år, før den kan køre igen.
Derimod er brintdrevne elbiler tha shit (som de forøvrigt også testede i top gear) og var glade for. Den var ikke vild, men det er en familiebil og sådan kørte den også. Og den er i produktion og til salg i calif.
BMW's 7-serie kommer til at køre på brint/benz - det er super sejt.
Om Newz:
At newz har et så bredt nyhedsflow er en af grunden til, at jeg er blevet her.
Om elbiler:
Top Gear testede Teslaen i søndags.
Skuffende resultat: Den kunne ikke en skid, løb tør for strøm ret hurtigt, var hurtig fra 0-100, men var for tung til rent faktisk at fungerer på banen. Faktisk røv sløv.
(batteriernes skyld).
Mon ikke den sammen dom rammer Fiskers?
Batteridrevene elbiler er dømt til at fejle : Ingen gider en bil, der skal stå og lade op i hundrede år, før den kan køre igen.
Derimod er brintdrevne elbiler tha shit (som de forøvrigt også testede i top gear) og var glade for. Den var ikke vild, men det er en familiebil og sådan kørte den også. Og den er i produktion og til salg i calif.
BMW's 7-serie kommer til at køre på brint/benz - det er super sejt.
Om Newz:
At newz har et så bredt nyhedsflow er en af grunden til, at jeg er blevet her.
hmeco (39) skrev:det kan være at newz.dk er IT-reliteret men nævn 1 it MAND der ikke kan li fede biler og hotte babes..
/rækker hånden op
Jeg kan ikke li fede biler og hotte babes. Og det er ikke fordi, jeg ikke kan li hotte babes (hvor er de forresten henne?).
Jeg er ikke i tvivl om at der er et segment af nørder her, som synes fede biler er fede, men personligt tror jeg nok jeg vil trække grænsen her og sige, at hvis der skal til at være nyheder om biler hver dag (og det vil der være, hvis fossilbiler accepteres som on-topic) så er newz.dk ikke længere for mig.
Tanghaar (43) skrev:
Derimod er brintdrevne elbiler tha shit (som de forøvrigt også testede i top gear) og var glade for. Den var ikke vild, men det er en familiebil og sådan kørte den også. Og den er i produktion og til salg i calif.
BMW's 7-serie kommer til at køre på brint/benz - det er super sejt.
Ahh, men nu er der lige et enkelt problem - brinten skal bruges indenfor den uge, som det er påfyldt køretøjet, ellers er det faktisk fordampet. Det er stadig det mest væsentlige problem, for det betyder, at man enten skal tanke i små mængde mange gange ugeligt, eller at man skal acceptere, at brinten forsvinder.
Ingen af tingene er noget, som jeg vil acceptere.
Desuden, så frygter jeg stadig for verdens første harmonikasammenstød med brintdrevne biler. Jeg ved ikke, hvordan ingeniørerne har tænkt sig at gribe det ad, men 20-50 biler med til sammen flere tons brint ombord er ikke just et scenarium, som jeg vil være i nærheden af, når det sker.
Tanghaar (43) skrev:
Om Newz:
At newz har et så bredt nyhedsflow er en af grunden til, at jeg er blevet her.
Godt at høre at flere er ligeså positive, som jeg er. Siden hvornår har det også været et problem, at der er for mange nyheder på en side? Der er jo en grund til, at vi har et velfungerende (?) tag-system, så jeg er helt på linie med dig.
#44 Det er jo en dansk bil? Et stykke teknologi, med imponerende data, milevidt fra den vamle Ellert. Synes det er mega lækkert, at vi kan i Danmark. Og én nyhed om én bil er vel langt fra at være hver dag?
Er det et problem, at den er drevet af fossilt brændstof? :S
#45
Ja, det er også BMW's største problem, at lortet ikke forbliver flydende. Hvordan Hondaen fungerer ved jeg ikke.
Tanken i BMW'en er fleksibel, og mon ikke den er så gennemtestet, at den ikke eksploderer lige med det sammen?
Benzin kan jo også, kender da i hvert fald en, hvor en anden billist kørte op i røven på ham og benzintanken eksploderede og dræbte ham.
Ja, læser i hvert fald de fleste nyheder herinde, og jeg er glad for lidt adspredelse.
Er det et problem, at den er drevet af fossilt brændstof? :S
#45
Ja, det er også BMW's største problem, at lortet ikke forbliver flydende. Hvordan Hondaen fungerer ved jeg ikke.
Tanken i BMW'en er fleksibel, og mon ikke den er så gennemtestet, at den ikke eksploderer lige med det sammen?
Benzin kan jo også, kender da i hvert fald en, hvor en anden billist kørte op i røven på ham og benzintanken eksploderede og dræbte ham.
Ja, læser i hvert fald de fleste nyheder herinde, og jeg er glad for lidt adspredelse.
#45
Jeg var ellers af den overbevisning, at det største problem var, at til at spalte brinten i protoner og elektroner, var man tvungen til at benytte det kostbare stof platinum. Brintcellernes kostpris kunne reduceres betydeligt, hvis en anden metodik kunne blive fundet.
Hvis vi kan holde hele landet opdateret med noget så åndsvagt som frisk mælk, tappet ned til 3-4 timer før købsmuligheder i butikkerne, så er én uge intet problem, for at transportere brinten til tankstationerne (Selvom der er færre "mu-køer / fabrikker" at gøre det fra).
Fyi, så er der godt nyt på vej, fra nogle kinesere: platinumfree fuel cell promises cheap green power
Jeg var ellers af den overbevisning, at det største problem var, at til at spalte brinten i protoner og elektroner, var man tvungen til at benytte det kostbare stof platinum. Brintcellernes kostpris kunne reduceres betydeligt, hvis en anden metodik kunne blive fundet.
Hvis vi kan holde hele landet opdateret med noget så åndsvagt som frisk mælk, tappet ned til 3-4 timer før købsmuligheder i butikkerne, så er én uge intet problem, for at transportere brinten til tankstationerne (Selvom der er færre "mu-køer / fabrikker" at gøre det fra).
Fyi, så er der godt nyt på vej, fra nogle kinesere: platinumfree fuel cell promises cheap green power
TullejR (37) skrev:Dette er ikke (kun) et it-website.
Det er nu godt nok ellers det som newz.dk har været lige fra starten af .. det er først på det seneste (års tid) at de er begyndt at dreje det over i andre retninger også.
hmeco (39) skrev:det kan være at newz.dk er IT-reliteret men nævn 1 it MAND der ikke kan li fede biler og hotte babes..
.. vil jeg lede efter bilnyheder ved jeg udemærket godt hvor jeg skal kigge, den slags sites er der masser af .. og babes .. hvorfor blev nettet mon opfundet i første omgang ?..
Jeg har intet imod bilnyheder, men hold dem venligst fra et it-news site .. der har de da intet at gøre.
Kvalitet > kvantitet .. ellers forsvinder brugerne andre steder hen
noramskull (1) skrev:Håber det bliver en succes, om ikke andet kan det måske bane vejen for at vi slipper af med den der skide 160% afgift på biler i Danmark.
Såhut jeg hvisker, så er det da 180% ?
vandfarve (23) skrev:...da Bugatti Veyron (altså, VW) trods alt benytter af en V16,
Det hedder endda en W16
#43
Det var vist ikke samme afsnit af Top Gear som jeg så, hvor de også testede Teslaen.
Der var de faktisk rimeligt imponerede over den, samt den bankede porche 911's tid på banen.
Ja den løb hurtig tør for strøm, men nu kører de altså ikke ligefrem økonomisk hos Top Gear.
Brint er desuden ikke vejen frem. Der skal bruges for meget energi til produktionen i forhold til hvad man reelt får ud af brinten.
Batterier derimod, kan genbruges ret effektivt og forurener ikke specielt meget hvis de nye teknologier bruges.
Hvor mange procent af danskere har desuden brug for at køre over 300Km om dagen?
Det var vist ikke samme afsnit af Top Gear som jeg så, hvor de også testede Teslaen.
Der var de faktisk rimeligt imponerede over den, samt den bankede porche 911's tid på banen.
Ja den løb hurtig tør for strøm, men nu kører de altså ikke ligefrem økonomisk hos Top Gear.
Brint er desuden ikke vejen frem. Der skal bruges for meget energi til produktionen i forhold til hvad man reelt får ud af brinten.
Batterier derimod, kan genbruges ret effektivt og forurener ikke specielt meget hvis de nye teknologier bruges.
Hvor mange procent af danskere har desuden brug for at køre over 300Km om dagen?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.