mboost-dp1

General Motors
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Og der er så allerede kommet nyheder ud om, at de har fået nej til den hjælpepakke.
Hvilket de har godt af - for man skal ikke glemme, at GM allerede i slutningen af 90'erne masseproducerede elbiler, som de så valgte at ødelægge igen på trods af, at folk gerne ville købe dem!
Se evt. filmen "Who killed the electric car?": http://www.imdb.com/title/tt0489037/ og
Hvilket de har godt af - for man skal ikke glemme, at GM allerede i slutningen af 90'erne masseproducerede elbiler, som de så valgte at ødelægge igen på trods af, at folk gerne ville købe dem!
Se evt. filmen "Who killed the electric car?": http://www.imdb.com/title/tt0489037/ og
tjah syntes det er fedt at de fokusere på miljøvenlige biler, håber den får et impact på bil industrien, el er fremtiden håber jeg;)
Problemet er penge.
Hvis USA virkelig vil gøre sig uafhængie af olie er bilen et godt sted at starte, bare synd der sidder nogle grupper på markedet der lige skal malke det sidste ud af folk.
Hvis USA virkelig vil gøre sig uafhængie af olie er bilen et godt sted at starte, bare synd der sidder nogle grupper på markedet der lige skal malke det sidste ud af folk.
#1 De (cheferne) lavede så også lige den bøf at ankomme i hver sit 'jet' da de skulle bede om pengene. Altså ikke den smarteste måde nu da man skulle fremstå som økonomisk kriseramt.
Som de skriver er der sikkert en del sidegevindster når man forsker i et område, så kan noget jo brugers her og der andre steder.
Som de skriver er der sikkert en del sidegevindster når man forsker i et område, så kan noget jo brugers her og der andre steder.
750 millioner dollars er jo en dråbe i havet for GM, og sikkert hvad det normalt koster, som minimum, at udvikle en ny bil fra bunden. Deres samlede underskud er vist omkring 60 milliarder dollars, så udviklingen af Volt har nok hverken gjort fra eller til. Jo noget med de taber et par hundrede millioner dollars om ugen.
Hmm... Hvad tjener de i gennemsnit pr. bil og hvor mange biler sælger de i gennemsnit pr. model?
Hvis de 4,2 mia er det eneste tal vi har at lege med, er det sgu lidt svært at vurdere om det er mange penge.
Hvis de 4,2 mia er det eneste tal vi har at lege med, er det sgu lidt svært at vurdere om det er mange penge.
#12
Det var nok ikke så meget det at de skulle flyve sammen, men mere at de ankom i private fly, der koster rimeligt meget at flyve i. Det sender ikke ligefrem et godt signal, når man går tiggergang, fordi man ikke kan finde ud af at få sin forretning til at køre rundt på markedsvilkår.
Det var nok ikke så meget det at de skulle flyve sammen, men mere at de ankom i private fly, der koster rimeligt meget at flyve i. Det sender ikke ligefrem et godt signal, når man går tiggergang, fordi man ikke kan finde ud af at få sin forretning til at køre rundt på markedsvilkår.
I stedet for at fokusere på elbiler, så start i stedet med de nuværende biler. De kunne sagtens udvikle motorer og biler, der kører meget længere på literen, end de gør idag. VW lavede deres lupo 3l, og den er efterhånden nogle år gammel - og vi har ikke set noget lignende siden.
#14
hvorfor skal der KUN fokuseres på benzin ;). Der kan skam forskes i begge dele. Jeg syns nu det er mest relevant med andre energi kilder som strøm osv. da disse allerede kan fremstilles uden olie og kul (sagde nogen vindmøller). Det er utroligt hvor langt bagud vi er med el-biler fordi ingen tør tage det første skridt. Istedet for at nogle af de store firmaer laver joint ventrues så de sammen kunne forske i det her nye område og skabe bedre batterier så går de fleste ene gang.
Et rigtig godt eksempel er jo BMW og Mercedes der vil gå sammen om at producere motorer, hvorfor gør andre producenter ikke det samme og arbejder på el-drevne biler.
hvorfor skal der KUN fokuseres på benzin ;). Der kan skam forskes i begge dele. Jeg syns nu det er mest relevant med andre energi kilder som strøm osv. da disse allerede kan fremstilles uden olie og kul (sagde nogen vindmøller). Det er utroligt hvor langt bagud vi er med el-biler fordi ingen tør tage det første skridt. Istedet for at nogle af de store firmaer laver joint ventrues så de sammen kunne forske i det her nye område og skabe bedre batterier så går de fleste ene gang.
Et rigtig godt eksempel er jo BMW og Mercedes der vil gå sammen om at producere motorer, hvorfor gør andre producenter ikke det samme og arbejder på el-drevne biler.
Men mon den nogensinde kommer i produktion...
Seneste nyt er at GM mangler 25 milliarder $ her og nu.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/11/19/155814.h...
Update på den nyhed er at den amerikanske regering har afvist tilskudet, og GM skærer ned med 1/3.
Seneste nyt er at GM mangler 25 milliarder $ her og nu.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2008/11/19/155814.h...
Update på den nyhed er at den amerikanske regering har afvist tilskudet, og GM skærer ned med 1/3.
Personlig mener jeg at Volt er et fejlet projekt da der her er tale om en hybrid bil.
At lave en elbil der kun har en lille batteripakke og samtidig skal slæbe rundt på en 1.4L benzin motor med tilsluttet generator er for svagt, bare fordi man ikke tør tage skridtet fuldt ud.
For os danskere vil en ren elbil også se meget mere spændende ud da vi stadig har 0% afgift på elbiler.
Vi får altså næsten 3 gange så meget bil til prisen hvis det er en elbil i danmark.
Synd vi nok er nød til at kigge mod østen før vi får en ren elbil der er kram.
At lave en elbil der kun har en lille batteripakke og samtidig skal slæbe rundt på en 1.4L benzin motor med tilsluttet generator er for svagt, bare fordi man ikke tør tage skridtet fuldt ud.
For os danskere vil en ren elbil også se meget mere spændende ud da vi stadig har 0% afgift på elbiler.
Vi får altså næsten 3 gange så meget bil til prisen hvis det er en elbil i danmark.
Synd vi nok er nød til at kigge mod østen før vi får en ren elbil der er kram.
#18 Ja, for bilafgifterne er der kun for at skåne miljøet. Det er kun fordi de er nogle svin, de forbrændingsmotorer.
Så snart effektive elbiler kommer ind over grænserne og bliver almindelige, så siger det kaching' og der er 220% afgift på (husk nu på, at manglende indkomst fra afgift på biler, benzin og diesel skal findes et andet sted).
eller måske er jeg bare blevet bitter.
Tvivler da på, at de lækre elbiler kommer fra østen. Hvornår har du sidst kørt i en bil fra østen og tænkt "wow, det er bare kram"? Det har jeg sgu aldrig oplevet.
"Den er middelmådig, dårlig, i forhold til europæiske biler" er vist en mere almindelig reaktion, medmindre vi taler enkelte japanske biler.
Tyskerne har jo lavet deres 220 Hk El-Mini - det synes jeg er i orden. Der er ingen grund til at livet skal blive totalt mongo i sparemilijøhippiernes navn.
Så snart effektive elbiler kommer ind over grænserne og bliver almindelige, så siger det kaching' og der er 220% afgift på (husk nu på, at manglende indkomst fra afgift på biler, benzin og diesel skal findes et andet sted).
eller måske er jeg bare blevet bitter.
Tvivler da på, at de lækre elbiler kommer fra østen. Hvornår har du sidst kørt i en bil fra østen og tænkt "wow, det er bare kram"? Det har jeg sgu aldrig oplevet.
"Den er middelmådig, dårlig, i forhold til europæiske biler" er vist en mere almindelig reaktion, medmindre vi taler enkelte japanske biler.
Tyskerne har jo lavet deres 220 Hk El-Mini - det synes jeg er i orden. Der er ingen grund til at livet skal blive totalt mongo i sparemilijøhippiernes navn.
#19
Klar når danskerne som helhed skifter over til El-biler så vil afgiften også ændre sig.
Derfor gælder det om at være de første til at få en god el-bil uden afgifter :)
Tror det er 2010 eller 2012 af staten tager bil afgiften op til revurdering.
Hvor får vi de fleste af vores hightech produkter i dag?
Japanerene har da altid lavet bedre biler end US.
Derovre kan de kun finde ud af at smide samme ringe V8 traktor motor i alle deres biler.
så siger det kaching' og der er 220% afgift på
Klar når danskerne som helhed skifter over til El-biler så vil afgiften også ændre sig.
Derfor gælder det om at være de første til at få en god el-bil uden afgifter :)
Tror det er 2010 eller 2012 af staten tager bil afgiften op til revurdering.
Tvivler da på, at de lækre elbiler kommer fra østen
Hvor får vi de fleste af vores hightech produkter i dag?
Japanerene har da altid lavet bedre biler end US.
Derovre kan de kun finde ud af at smide samme ringe V8 traktor motor i alle deres biler.
#20 jaja, amerikanerne laver lorte biler, de får 300 hk ud af en v8 mens alle andre er på tærsklen til 600 stabile heste, så jeg tænker mere på de europæiske fabrikanter, men nu siger du østen - du tænker vel også på Kia, Hyundai, Dawoo (chevrolet, som de hedder nu - dårligt træk fra Chevrolet)), Perodua og hvad der ellers findes af ****.
Gode biler er altså ikke en selvfølge fra østen. De gode, eller, acceptable, er fra Japan og de andre, der er noget værd er ikke billige i forhold til europæiske biler.
Hvor får vi de mest teknologisk avancerede biler fra? Mercedes.
Jeg ved ikke, om de fleste af vores hightec produkter kommer fra Japan, måske?
Europa har altid lavet de interessante biler. Der er dog enkelt fra Japan der ikke er søvndyssende. Is F, Evo, Impreza, selvom de europæiske konkurrenter i længden er sjovere.
Gode biler er altså ikke en selvfølge fra østen. De gode, eller, acceptable, er fra Japan og de andre, der er noget værd er ikke billige i forhold til europæiske biler.
Hvor får vi de mest teknologisk avancerede biler fra? Mercedes.
Jeg ved ikke, om de fleste af vores hightec produkter kommer fra Japan, måske?
Europa har altid lavet de interessante biler. Der er dog enkelt fra Japan der ikke er søvndyssende. Is F, Evo, Impreza, selvom de europæiske konkurrenter i længden er sjovere.
De amerikanske bilproducenter kan aldrig få deres demokrater til at blive tilfredse. Hvis de ikke udvikler biler der på den ene eller anden måde kan bruge alternativ energi så er "onde". Hvis de bruger formuer på udviklingen og bliver ruineret, så "har de griske kapitalister godt af det".
Damned if you do, damned if you don't.
Damned if you do, damned if you don't.
#22 :)
#23 Well, de amerikanske bilproducenter har lavet underlegne biler siden 1970'erne, og det bliver de nok ved med. Der er enkelt pragteksemplarer som de nyere Corvette'er, men det er jo ikke ligefrem en hverdagsbil, der er praktisk på nogen måde. De har totalt tabt til japanerne og europæeren, specielt japanerne.
#23 Well, de amerikanske bilproducenter har lavet underlegne biler siden 1970'erne, og det bliver de nok ved med. Der er enkelt pragteksemplarer som de nyere Corvette'er, men det er jo ikke ligefrem en hverdagsbil, der er praktisk på nogen måde. De har totalt tabt til japanerne og europæeren, specielt japanerne.
#17: Hmm endnu en opdatering ;)
Den kommer måske alligevel:
http://www.engadget.com/2008/12/18/gm-promises-to-...
Den kommer måske alligevel:
http://www.engadget.com/2008/12/18/gm-promises-to-...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.