Microsofts nyeste version af firmaets Internet Explorer-browser, der går under navnet Internet Explorer 10 eller IE 10 om man vil, har siden den officielle frigivelse til Windows 7 tilbage i februar oplevet en stødt stigende popularitet.
Internet Explorer 10 oplevede således en stigning på 1,35 procentpoint i marts, og browseren har nu en markedsandel på 2,93 procent af det totale marked, hvilket dog stadig kun udgør små 6 procent den samlede markedandel Internet Explorer besidder.
Den stabile stigning IE 10 har oplevet, har ligeledes afspejlet sig de ældre Internet Explorer-versioners popularitet, hvilket betyder, at nye Internet Explorer 10-brugere ikke er skiftet fra andre browsere, men snarere har opgraderet fra en ældre version.
Internet Explorer 9 er således faldet 1,05 procentpoint til 20,68 procent af Internet Explorer-browsernes samlede marked, mens Internet Explorer 8 har tabt 0,15 procentpoint.
De øvrige browsere på markedet ligger i samme rækkefølge som vi kender det med Chrome og Firefox lige efter Internet Explorer, mens Safari og Opera kæmper om pladserne i bunden.