Nets DanID indgik mange aftaler, da de blev leverandør af den nationale NemID. Blandt andet blev det tidligere offentliggjort, hvordan DanID slækkede på kravene for oppetid, som var indgået med Digitaliseringsstyrelsen. Nu kan Version2 også melde om manglende support på tjenesten.
Ifølge tal, som dækker det første halvår af 2012, nåede DanID nemlig ikke de mål, der var sat for NemID-support, hvilket resulterede i blandt andet bødestraf de efterfølgende seks måneder. Målsætningen for support er fem minutters ventetid på 80 procent af alle opkald, mens ingen må vente i 12 minutter.
Ifølge målinger nåede kun 60 procent gennem, på de første fem minutter. Omkring 80 procent fik svar fra deres telefonsupport på under 12 minutter. Begge er langt fra de mål som tidligere blev sat, men gennemsnittet i februar måtte dog vente endnu længere. Her blev kun 78 procent af opkaldene besvaret inden for de krævede 12 minutter.
Hvis man i stedet sendte en mail, var det krævet at denne skulle besvares inden for 8 timer, mens 80 procent skulle besvares inden for 4. I marts blev dette ikke overholdt, hvor 30 procent måtte vente mere end 8 timer. I mere omfattende sager, kaldet 2nd og 3rd line, nåede DanID ikke at gennmføre størstedelen.
Tallene er fra en del af en månedlig rapport, hvor de forskellige typer support gives points, efter hvor godt det er gået. I den omtalte rapport var halvdelen af tallene røde, hvilket Digitaliseringsstyrelsen også betegner som ikke værende tilfredsstillende.