Teleselskabet Onfone stormer frem på det danske mobilmarked, hvor det har kapret over 150.000 kunder fra konkurrenterne på kort tid. Det er sket ved en aggressiv prispolitik. Resultatet og taktikken kan have flere konsekvenser.
Hos konkurrenterne kan man godt mærke Onfone. Således mener man hos Telenor, at de lave priser skader hele branchen. Den store vækst til trods, har Onfone da også svært ved at tjene penge, men det har været spekuleret i, at det slet ikke er det kortsigtede ønske. Målet skulle være at blive opkøbt.
Hos konkurrenterne har man afvist at ville købe selskabet, men fortsætter Onfones vækst, hvor målet er en halv million kunder om to år, så kan et opkøb blive nødvendigt, eller alternativt kan et par af de nuværende konkurrenter blive nødt til at fusionere.
Sker et opkøb af Onfone ikke, så skal firmaet sikre midler til fortsat drift. Her vil ejerne bakke op om selskabet, men det er også muligt selskabet lader sig børsnotere, for på den måde at skaffe penge.
I sidste ende er det hele et spørgsmål om penge, og her vurderer teleanalytiker John Strand, at Onfones prisstrategi koster branchen op mod 2 milliarder kroner de kommende par år.