På CES 2015 messen, der afholdes i øjeblikket, er der meget stor fokus på 4K fjernsyn, også kaldet Ultra HD. De store producenter fremviser masser af nye modeller og priserne rasler ned så alle snart kan være med.
Mængden af indhold er dog til at overse ligesom terminologien kan være forvirrende, det vil en ny organisation nu gøre noget ved. Organisationen der har fået navnet UHD Alliance, består af en række sværvægtere inden for produktions- og mediebranchen. Således finder man Samsung, Sony, Panasonic, Sharp, Dolby og Technicolor på teknologisiden, mens man på indholdssiden finder Disney, Fox, Warner Bros., Netflix, og DirecTV som de stiftende medlemmer.
UHD Alliance vil arbejde på, at lave standarder for terminologi, indhold og hvordan indholdet kan leveres til forbrugerne. Målet er at skabe et sundt økosystem for UHD og en af de første ting UHD Alliance vil kaste sig over er, at standardisere måden vi snakker om UHD på, da der i dag er forvirring omkring UHD og 4K.