mboost-dp1

Google

Hvorfor Android ikke er ligeså flydende som iOS / Windows Phone 7

- Via Redmond Pie - , redigeret af Net_Srak

Hvis man har prøvet at lege med Android, iPhone og Windows Phone 7, vil man kunne se, at tingene reagerer en tand langsommere på androidbaserede telefoner og tablets.

En af grundene til dette er ifølge Google ingeniøren Dianne Hackborn, at indtil Android 2.3, var grafik ikke hardwareaccelereret udover nogle specifikke funktioner, og kørte derfor på CPU’en. I den nye 3.0 Honeycomb og opefter, blev hardwareacceleration en realitet, dog lader det til at Android tablets med Android 3.0 stadig har en langsommere UI, selvom de har overlegen hardware i forhold til ældre iPhones og de første Windows Phone 7 modeller.

En tidligere praktikant hos Google har besvaret hvorfor dette er tilfældet. Apple har valgt at køre deres UI renderingsprocesser på dedikerede tråde i real-time prioritet, hvorimod Android UI køres på hovedtråden i normal prioritet. Dette betyder, at hver gang iOS detekterer en berøring, vil UI få fuld opmærksomhed, modsat Android, der vil dele opmærksomheden med alle de bagvedliggende processer. Dette vil simpelthen være et for stort et arbejde at lave om og hvis det sker, ligger det år ude i fremtiden.





Gå til bund
Gravatar #101 - Alrekr
8. dec. 2011 08:34
Whoever (100) skrev:
hmmm, well, ikke at jeg vil nedprioritere UI på en CONSUMER-enhed (ad ingeniør-kommentaren førhen),


Det var en JOKES!
Gravatar #102 - simonhoxer
8. dec. 2011 08:40
#101: Man skal passe på med ironi :P
Gravatar #103 - Alrekr
8. dec. 2011 08:45
simonhoxer (102) skrev:
#101: Man skal passe på med ironi :P


Ja tak, det har jeg forstået nu. Skal til at have en disclaimer i bunden af samtlige indlæg: "Bemærk: Ovenstående indlæg kan indeholde spor af ironi og sarkasme."
Gravatar #104 - simonhoxer
8. dec. 2011 09:03
#103 mon det vil hjælpe. Der findes da sikkert en mangfoldighed af datalogstuderende og ingenører som har den holdning til UI, så man kan ikke vide om du er sarkastisk, nu .. nu .... eeeeeller nu.
Gravatar #105 - cruzer64
8. dec. 2011 09:30
Tror Apple har valgt den rigtige arkitektur. Det har altid irriteret/undret mig at man på gamle computere som Amiga og C64 kunne have et flydende UI hvor fx musepilen eller ting der scrollede bevægede sig præcis en gang pr skærmopdatering, hvilket gav en glidende bevægelse helt uden hakkeri. Dette er tilsyneladende umuligt på moderne computere, uanset hvor hurtige de er. Lige indtil iPhone kom på gaden.
Gravatar #106 - Manofsciencemanoffaith
8. dec. 2011 09:48
mireigi (90) skrev:
Windows Phone og Android er udviklet til at kunne understøtte en dynamisk hardware konfiguration, hvilket giver noget langsommere og grimmere kode.

Windows Phone har dog den fordel at de har kunnet lave en hel frisk kerne, fri for de børnesygdomme som Android trækkes med. Selvom Android nu er i version 3.x, så er (dele af) kernen stadig fra version 1.x, hvilket sikkert giver nogle problemer med kompatibilitet der så afføder en langsommere responstid.


Interessante betragtninger du kommer med der. Er det noget du hiver ud af rø***, eller har du belæg for dine påstande?
Gravatar #107 - tskarlsen
8. dec. 2011 10:25
Som jeg ser det..

iPhone » Køb den, hvis...
- du ikke fik dit PC-kørekort..
- du er tilfreds med de funktioner Apple kan og VIL give dig..
- du mangler alle former for naturlig intuition og flair for elektronik..

Android » Køb den, hvis...
- du er en nørd..
- du har en naturlig intuition og flair for alt der indeholder en printplade..
- du vil selv bestemme, hvordan din mobil ser ud, hvad den kan, selv prioritere ydelse/udseende osv. osv.

Stop whine over lag på Android enheder... det kan fixes...

Hvis du ikke ved hvordan.. så søg hjælp hos din lokale Applestore ;)

(eller http://www.xda-developers.com/ - hvis du vil lære det!)
Gravatar #108 - XorpiZ
8. dec. 2011 10:28
#107

Det var sgu et af de dummeste indlæg jeg længe har set.
Gravatar #109 - cruzer64
8. dec. 2011 10:34
#107: Uanset om man er nørd eller ej, hvad er så det smarte ved at hver enkelt bruger skal fixe sin telefon før den virker ordenligt? Er der nødvendigvis noget galt med ting der fungerer ud af boxen, uden at man skal spilde en masse tid på noget som producenten burde have sørget for?
Gravatar #110 - Seniorkiel
8. dec. 2011 10:40
Ha ha ha så indrøm det dog bare - iPhone er bare lidt mindre kedelig :-)
Gravatar #111 - tskarlsen
8. dec. 2011 10:52
#108 - Hvorfor?

#109 - Hvis du f.eks. køber en SGSII eller SG Nexus, så har du også alt hvad du skal bruge og samtidig er den flydende i menuer osv.

Min SGSII er stadigvæk på stock rom og jeg har samtidig installeret en pænere launcher - stadigvæk flydende..

Jeg mener mere med henblik på ældre enheder, hvor der ikke kommer nye officielle release til længere... der kan man, ligesom med computere, "overclocke" dem og dermed optimere dem.
Gravatar #112 - tskarlsen
8. dec. 2011 10:54
#110 - iPhone... mindre kedelig?

Jeg synes iPhone er kedelig, fordi du er tvunget til at leve med det Apple mener du skal bruge og hvordan de synes menuer, beskeder osv. skal fungere..

Jeg kan godt lide, at jeg kan gøre min telefon personlig og selv bestemme hvordan menuerne ser ud og hvilke funktionaliteter jeg vil have..
Gravatar #113 - Seniorkiel
8. dec. 2011 11:02
#112

Når man køber en mobil, skal den da bare virke og have de funktioner, man har brug for. Man skal vel ikke bagefter sidde og rode med, hvordan man kan få forskellige ting til at virke og se ud. Det er sgu da for nørdet :-)
Gravatar #114 - Magten
8. dec. 2011 11:06
tskarlsen (111) skrev:
Jeg mener mere med henblik på ældre enheder, hvor der ikke kommer nye officielle release til længere... der kan man, ligesom med computere, "overclocke" dem og dermed optimere dem.
Hr og Fru Dum skal sgu ikke sidde og overclocke, modde eller smide custom ROM's på deres telefoner for at de kan køre ordenligt.
Gravatar #115 - ISCS
8. dec. 2011 11:16
#111

Jeg tror nu mere det er din, noget vågede, segmentering af telefon-brugere.

#110 Ja, mindre kedelig hvis man hygger sig med et hurtigt med et hurtigt ui, hvor programmer i "multi-tasking" skal vækkes fra dvale når man skal bruge dem. :P

Nej, min SGS2 kan også sagtens blive sløvere hvis jeg har tonsvis af ting kørende i baggrunden, ligesom på alle andre styresystemer (pånær iOS hvor ting ikke kører i baggrunden). Hvis man bruger hovedet og lukker de ting man ikke bruger, lige som man gøre på sin computer, ligesom man slukker lyset i soveværelset når man opholder sig i stuen osv. så er der intet problem på high-end telefonerne, jeg kan i hvert fald ikke genkende det. Men måske på de billige devices / ældre devices.

Men hvordan mon en iPhone til 1500-2000kr ville køre? Man får hvad man betaler for.

Men tror gerne på at iOS og WP er hurtigere.
Meget ting gør WP interessant, de ms er ikke en af dem.
Gravatar #116 - Windcape
8. dec. 2011 11:17
ISCS (115) skrev:
Men hvordan mon en iPhone til 1500-2000kr ville køre? Man får hvad man betaler for.
Nokia Lumia 700 koster cirka. 2000 kr. og kører ligeså (hvis ikke mere) flydende end en iPhone 4S :-)
Gravatar #117 - dwark
8. dec. 2011 11:35
Tjaah det er vel en smagssag.. hvad man er til... jeg har selv haft HTC Magic, HTC Desire og nu en SGS2, den er rooted og kører AOSP fordi det er det UI jeg bedst kan lide...

Har selv en ipad som jeg bruger som Nightstand/Vækkeur.. Men når jeg ser IOS syntes jeg det er blevet røv sygt, kedeligt og ikke en skid innovation. Det er bare det samme.

Jeg venter selv på Android 4.0 da jeg syntes det er et af de fedeste og Geekede Os'er til phones.. Og syntes ikke det med at IOS er mere brugervenligt end Android.. det er vel bare hvad man er vant til.. kender da mange trunter med android og de har da ikke problemer med at sætte den op..

Så for mig kan i sku holde jeres IOS for jer selv og nyde at i har fået notifikationsbar.. :)



Gravatar #118 - tskarlsen
8. dec. 2011 11:35
#112 - Android telefoner er også tilpasset, men ligesom iPhone.. kun til størstedelen af kundesegmentet.

Du kan købe Android telefoner UDEN abonnement fra 664 kr. og op til 4575 kr.

iPhone uden abonnement koster 2949 kr. (3GS - 8 GB).

Hvis du køber en Android til 2000 kr. og opefter, så behøves du ikke tweake eller være en kæmpe nørd.. før den kører flydende!

#114 - Hvis der er behov for at smide custom rom's, modde (er vel mere en smagssag) og "overclocke" telefonen.. så er den enten over 2-3 år gammel eller en Android til under 1500 kr. (uden abonnement).

Man får hvad man betaler for :-)
Gravatar #119 - ISCS
8. dec. 2011 11:41
#116
Men nu er jeg jo ikke fra Nordjylland: nordjyder vil have nokia ;)

On topic:
Kan kun finde Nokia 700 eller Lumia 710, men en HTC 7 Mozart med (WP7) til 2000kr kører altså ikke som en highend telefon, med nogle af styresystemerne.
Gravatar #120 - Windcape
8. dec. 2011 11:53
#119

Mente Lumia 710. Og den koster cirka. 2000 kr.

ISCS (119) skrev:
men en HTC 7 Mozart med (WP7) til 2000kr kører altså ikke som en highend telefon
Det gør den da.

100% flydende oplevelse. Hvad mere vil du have? Hvorfor vil du resolut have hardware du ikke kan udnytte?
Gravatar #121 - XorpiZ
8. dec. 2011 12:10
tskarlsen (111) skrev:
#108 - Hvorfor?


Seriøst?
Gravatar #122 - milk78
8. dec. 2011 12:40
#118 - Hold nu op med de der tåbelige Android fanboy kommentarer som ikke har basis i fakta.

Inden jeg siger mere så lad mig lige understrege at jeg udtaler mig med baggrund i konkret erfaring med mobiludvikling og test.
Et hjørne af mit skrivebord ser bl.a. således ud(Dvs. jeg har enhederne i hånden hver eneste dag):

http://dl.dropbox.com/u/15880578/desk1.jpg

Med det sagt så er det basal fakta at Android har mere UI lag end fx iOS. Det er klart tydligere på gamle modeller eller på de helt billige modeller, men selv på en Samsung Galaxy SII kan man mærke/se forskellen.

Det kan både være i hvor hurtigt telefonen reagere på inputs såvel som dens rendering af bevægelser på skærmen.

Bevares, forskellen på en SGII og iPhone 4/S er ikke KÆMPE stor, men den er mærkbar og til tider ret tydelig.

Med det sagt så er SGII en ganske glimrende telefon og klart noget af det bedste indenfor Android verdenen, men den samlede brugeroplevelse er fortsat markant dårligere end det iOS kan præstere.
Det bliver dog interessant når Android 4.0 udkommer - Der ser ud til at være langt større fokus på helheden omend det allerede nu, er tydeligt at det langt fra løser alle problemerne.
Gravatar #123 - fidomuh
8. dec. 2011 12:51
#122

Hardware accelleration burde da hjaelpe en del paa UI lagget, no?
Det er i hvert fald mit bud paa en aarsag til at det "lagger" saa "meget" som det goer :)
Gravatar #124 - Brugernavn
8. dec. 2011 12:54
fidomuh (123) skrev:
Hardware accelleration burde da hjaelpe en del paa UI lagget, no?

Der har altid været hardware accelleration i Android UI'en (siden revisionerne før det første gang blev lanceret). At der ikke har, er en normal misforståelse.


milk78 (122) skrev:
Det bliver dog interessant når Android 4.0 udkommer - Der ser ud til at være langt større fokus på helheden omend det allerede nu, er tydeligt at det langt fra løser alle problemerne.

Det er allerede ude, og performer nognelunde som en opdateret SGS 2 (I9100).
Gravatar #125 - Alrekr
8. dec. 2011 12:54
#123
Hvis du ikke har læst Dianne Hackborns indlæg på Google+ kan jeg godt fostå din kommentar. Men umiddelbart er hardwareaccelerationen grunden til lag - der er simpelthen for meget HWA i Android.
Gravatar #126 - milk78
8. dec. 2011 13:01
#123 - Jeg tror ikke hardwareacceleration har den store indflydelse. Det virker mere som et underliggende problem i Android som skyldes den måde man har valgt at prioritere processor m.m. på.

Dertil skal det også siges at når vi idag snakker telefoner med processorer på 1 ghz og mere, så bør det på ingen måde få helt almindelige UI ting som scroll m.m. til at lagge. Det har man kunne præstere at køre flydende på MEGET langsommere processorer førhen og så bør man også kunne nu.

I mobile enheder som smartphones og tablets der er et flydende UI den ubetinget vigtigste egenskab. 50 ms lag i UI'et kan mærkes mange gange tydeligere end fx 50 ms længere launchtime på en app.
UI respons er simpelthen det ubetinget vigtigste i mobile enheder, efterfulgt af et brugerinterface med en høj grad og intuitivitet.
Der er selvfølgelig mange andre vigtige elementer, men hvis ovenstående ikke er på plads så vil oplevelsen aldrig blive god.
Gravatar #127 - milk78
8. dec. 2011 13:03
Gnarfsan (124) skrev:
Det er allerede ude, og performer nognelunde som en opdateret SGS 2 (I9100).


Det mangler bare at komme som en opdatering til eksisterende enheder - Før det rent faktisk er tilgængeligt på enhederne, så er det ikke andet end en "teoretisk" øvelse. :)

Endnu et af de store problemer med Android - Manglen på opdateringer.
Gravatar #128 - Brugernavn
8. dec. 2011 13:05
milk78 (127) skrev:
Det mangler bare at komme som en opdatering til eksisterende enheder

Jeg snakker om Galaxy Nexus VS SGS 2. Hardwaren er ret identisk på nær skærmens opløsning.
Gravatar #129 - kblood
8. dec. 2011 13:14
Windcape (120) skrev:
#119

Mente Lumia 710. Og den koster cirka. 2000 kr.

Det gør den da.

100% flydende oplevelse. Hvad mere vil du have? Hvorfor vil du resolut have hardware du ikke kan udnytte?


At du ikke kan udnytte din Windows Phone hardware er ikke det samme som at en Android bruger ikke kan udnytte sin telefons hardware.

Men jeg vil gerne have hardware som er ud over hvad man ikke burde kunne udnytte, da jeg tager det som en udfordring. Men nu ser jeg det heller ikke som en arbejdstelefon der bare skal kunne det som den kan og gøre det godt, jeg vil helst gerne lege med de sidste nye funktioner, og se hvor tæt det er kommet på det som jeg ser som fremtiden for mobiltelefoner. Og det kunne meget vel blive næste år at det bliver muligt.
Gravatar #130 - Magten
8. dec. 2011 13:16
kblood (129) skrev:
At du ikke kan udnytte din Windows Phone hardware er ikke det samme som at en Android bruger ikke kan udnytte sin telefons hardware.
Så køb en Android telefon. Det har vi vist efterhånden fået afklaret.
Gravatar #131 - Windcape
8. dec. 2011 13:16
kblood (129) skrev:
At du ikke kan udnytte din Windows Phone hardware er ikke det samme som at en Android bruger ikke kan udnytte sin telefons hardware.
Det er jo ikke min skyld at Android skal bruge dobbelt så meget hardware for at trække selve styresystemet.

kblood (129) skrev:
jeg vil helst gerne lege med de sidste nye funktioner, og se hvor tæt det er kommet på det som jeg ser som fremtiden for mobiltelefoner.
Fint. Men Windows Phone eller iOS er ikke møntet på sådanne krav.
Gravatar #132 - XorpiZ
8. dec. 2011 13:21
kblood (129) skrev:
At du ikke kan udnytte din Windows Phone hardware er ikke det samme som at en Android bruger ikke kan udnytte sin telefons hardware.


Hvor får du det fra?

WP udnytter vel netop hardwaren til perfektion, når det kører flydende på flere generationer af SoC's.
Gravatar #133 - DrHouseDK
8. dec. 2011 13:41
I tell you. Lingualgnota = Tim Cook!

tskarlsen (111) skrev:
Min SGSII er stadigvæk på stock rom og jeg har samtidig installeret en pænere launcher - stadigvæk flydende..


Agreed. LauncherPro er fantastisk. :)
Gravatar #134 - kblood
8. dec. 2011 13:42
Magten (130) skrev:
Så køb en Android telefon. Det har vi vist efterhånden fået afklaret.


Nu svarede jeg jo bare på Windcapes spørgsmål. Jeg har da selvfølgelig købt en Android telefon. Men Windcape ser jo ud til at mene at Android ikke kan udnytte 2 kerner, og hvad angår Windows Phone, så ville den da også hurtigt kunne udnytte 2 kerner, hvis udviklerne fik muligheden for at have sådan en at udvikle til.

Windcape (131) skrev:
Det er jo ikke min skyld at Android skal bruge dobbelt så meget hardware for at trække selve styresystemet.

kblood (129) skrev:
jeg vil helst gerne lege med de sidste nye funktioner, og se hvor tæt det er kommet på det som jeg ser som fremtiden for mobiltelefoner.
Fint. Men Windows Phone eller iOS er ikke møntet på sådanne krav.


Nu har du åbenbart ikke fulgt med i nyheden, men grunden til at UIet ikke er 100% smooth, er prioriteringen af UI i OSet og selve programmerne. Tager man SGS2 er den jo også hurtigere til at åbne de fleste ting end iPhone 4s, og så er den til gengæld ikke helt så smooth når den gør det i sine animationer.

Men hver sin smag. Det bliver da spændende at se om ICS rent faktisk både giver smooth UI, uden at begrænse udviklerne.
Gravatar #135 - LinguaIgnota
8. dec. 2011 13:43
Hey, hellere Tim Cook end en flaming retard med en laggende telefon. Så deeet.
Gravatar #136 - kblood
8. dec. 2011 13:47
XorpiZ (132) skrev:
Hvor får du det fra?

WP udnytter vel netop hardwaren til perfektion, når det kører flydende på flere generationer af SoC's.


Jeg undrer mig generelt mere over hvad det er for hardware Windcape mener der ikke kan udnyttes. Egentlig uanset OS.
Gravatar #137 - milk78
8. dec. 2011 13:50
kblood (134) skrev:
Tager man SGS2 er den jo også hurtigere til at åbne de fleste ting end iPhone 4s, og så er den til gengæld ikke helt så smooth når den gør det i sine animationer.


Nej det er den absolut ikke - De fleste ting tager ca den samme tid at åbne, men engang imellem oplever man at ting på SGII'eren tager længere tid.

En lille test jeg lavede tidligere idag - Startede "telefon" app'en på begge enheder. SGII'eren var ca. 2-3 gange længere tid om at åbne end iPhone'en.
Samme test udført netop nu, der åbner de på ca samme tid.

Alt det der med at SGII'eren bare er siiindsygt hurtig og banker alt af banen har ikke basis i fakta.
Gravatar #138 - kblood
8. dec. 2011 14:14
milk78 (137) skrev:
Nej det er den absolut ikke - De fleste ting tager ca den samme tid at åbne, men engang imellem oplever man at ting på SGII'eren tager længere tid.

En lille test jeg lavede tidligere idag - Startede "telefon" app'en på begge enheder. SGII'eren var ca. 2-3 gange længere tid om at åbne end iPhone'en.
Samme test udført netop nu, der åbner de på ca samme tid.

Alt det der med at SGII'eren bare er siiindsygt hurtig og banker alt af banen har ikke basis i fakta.


Det er taget ud fra tests hvor de to telefoner er sammenlignet out of the box.



Jeg har endnu ikke fundet en test der har vurderet iPhone 4s til generelt at være hurtigere end Galaxy S2. Forskellen er minimal, og sikkert slet ikke mærkbar, men nu vil jeg også mene at man skal være vågen for at fange SGS2s UI i at lagge.

Men ja, hvis du skal sammenligne SGS2 med en iPhone 4s, så skal du jo huske at de skal have en så ensformig opsætning som mulig. Hvis du aktivere en animeret baggrund eller andet fancy Android stuff, så er det jo ikke en direkte sammenligning længere.

Men hvis du har fundet en test som du vurdere som objektiv og vurdere iPhone 4s som den hurtigste, så vil jeg da gerne se den.

Jeg troede sådan set at iPhone 4s var hurtigere end Galaxy S2 når det kom til de fleste UI ting. Det ser bare ikke ud til at være tilfældet.
Gravatar #139 - Brugernavn
8. dec. 2011 14:23
kblood (138) skrev:
men nu vil jeg også mene at man skal være vågen for at fange SGS2s UI i at lagge.

Det er slet ikke svært at se at hvis du scroller i settings, så foregår det i en masse små ryk. Det gør det ikke på en iPhone. Der er scrollingen helt glidende. Og min SGS 2 kører endda 1400 MHz.

Jeg synes at forskellen er meget tydelig, og der er helt klart noget, jeg lægger mærke til, når jeg skifter rundt ellem de to OS'er.

Jeg ved ikke om der kan være en forskel på om folk overhovedet kan opleve de her forskelle mellem hastighederne. Ikke alle hjerner kører med samme "opdateringshastighed" på input.
Gravatar #140 - milk78
8. dec. 2011 14:30
kblood (138) skrev:
Men hvis du har fundet en test som du vurdere som objektiv og vurdere iPhone 4s som den hurtigste, så vil jeg da gerne se den.


Jeg påstår ikke at iPhone 4S er hurtigere eller den hurtigste telefon der findes. Jeg skyder bare din påstand om, at SGII'eren åbner ting meget hurtigere, til jorden.

Og at starte "telefon" app'en på hver telefon må siges at være så ens som det overhovedet kan være.

Jeg siger ikke at SGII'eren er en dårlig telefon men de der tåbelige fanboy udtalelser om at SGII'eren er meget hurtigere end alt andet, den lagger slet ikke osv. er IKKE baseret på fakta og derved er de ubrugelige.

Forskellen er som sagt ikke kæmpe stor, men der er absolut en del steder/situationer hvor man kan mærke forskellen i UI respons.
Gravatar #141 - Alrekr
8. dec. 2011 14:31
milk78 (140) skrev:
de der tåbelige fanboy udtalelser om at SGII'eren er meget hurtigere end alt andet, den lagger slet ikke osv. er IKKE baseret på fakta og derved er de ubrugelige.


Hvis det er hans erfaring er det vel fakta, og dermed er hans udsagn baseret på fakta...
Gravatar #142 - Magten
8. dec. 2011 14:41
kblood (134) skrev:
Nu svarede jeg jo bare på Windcapes spørgsmål. Jeg har da selvfølgelig købt en Android telefon. Men Windcape ser jo ud til at mene at Android ikke kan udnytte 2 kerner, og hvad angår Windows Phone, så ville den da også hurtigt kunne udnytte 2 kerner, hvis udviklerne fik muligheden for at have sådan en at udvikle til.
Windows Phone kan vel sagtens udnytte 2 kerner eller vildere hardware, forskellen fra Android er bare at den ikke BEHØVER vild hardware for at køre som den skal.
Gravatar #143 - kblood
8. dec. 2011 15:00
Magten (142) skrev:
Windows Phone kan vel sagtens udnytte 2 kerner eller vildere hardware, forskellen fra Android er bare at den ikke BEHØVER vild hardware for at køre som den skal.


Det gør Android nu heller ikke. Det er bare ofte nogle fuxed UI og apps de får ;)
Gravatar #144 - Alrekr
8. dec. 2011 15:04
#143
Nexus S kører fint med 1 GHz 1 core. Bare som follow-up.
Gravatar #145 - Brugernavn
8. dec. 2011 15:09
Nu er der jo også det ved Android at producenterne af telefonerne smider mere og mere lir i deres grænseflader, afhængigt af telefonens hardware. Noget skal de jo adskille sig på.
Gravatar #146 - XorpiZ
8. dec. 2011 15:11
Alrekr (141) skrev:
Hvis det er hans erfaring er det vel fakta, og dermed er hans udsagn baseret på fakta...


Anecdotal evidence er ikke meget værd i en diskussion.
Gravatar #147 - Brugernavn
8. dec. 2011 15:13
kblood (138) skrev:
Jeg har endnu ikke fundet en test der har vurderet iPhone 4s til generelt at være hurtigere end Galaxy S2.

Utroligt at SGS2'en ikke er meget hurtigere end iPhonen, når SGS2 kører op til 1200 MHz på hver kerne og iPhonen kører op til 800 MHz på hver kerne. Samme mængde RAM.
Gravatar #148 - Hubert
8. dec. 2011 16:23
Magten (142) skrev:
Windows Phone kan vel sagtens udnytte 2 kerner eller vildere hardware, forskellen fra Android er bare at den ikke BEHØVER vild hardware for at køre som den skal.


Det gør Android altså heller ikke...

Nexus S og Omnia 7 har noget nær tilsvarende kræfter at gøre godt med og Omnia 7'eren har intet at pege fingre af i forhold til Nexus S. Tvært imod faktisk.
Gravatar #149 - Magten
8. dec. 2011 16:51
Nu har jeg ikke prøvet Omnia 7, men Nexus imponerer mig på ingen måde i forhold til Omnia W. Omnia W har så også en 1,4 GHz CPU, men selv HTC 7 Mozart kørte mere flydende end Nexus S efter min mening.

Det er, som andre har sagt tidligere, ikke fordi de Android telefoner er deciderede langsomme til alt, men de har nogle små "hik" som man ikke nødvendigvis bemærker medmindre man forventer dem.
Gravatar #150 - Hubert
8. dec. 2011 17:03
Magten (149) skrev:
Nu har jeg ikke prøvet Omnia 7, men Nexus imponerer mig på ingen måde i forhold til Omnia W. Omnia W har så også en 1,4 GHz CPU, men selv HTC 7 Mozart kørte mere flydende end Nexus S efter min mening.


Nexus S er efter min mening klart Omnia 7'eren overlegen på alle måder.

Men igen der skal heller ikke så meget til. Det er noget fint jern der dog bliver trukket ned at et begrænsende OS.


Det er, som andre har sagt tidligere, ikke fordi de Android telefoner er deciderede langsomme til alt, men de har nogle små "hik" som man ikke nødvendigvis bemærker medmindre man forventer dem.


Jeg kom fra en Omnia 7 til Nexus S. Det var bestemt ikke et valg jeg har fortrudt. Jeg har ikke brugt en iPhone så om det ville være et bedre valg skal jeg lade være usagt. Men sådan som det ser ud i øjeblikket bliver min næste mobil sikkert en Nexus Prime.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login