mboost-dp1

Google

Hvorfor Android ikke er ligeså flydende som iOS / Windows Phone 7

- Via Redmond Pie - , redigeret af Net_Srak

Hvis man har prøvet at lege med Android, iPhone og Windows Phone 7, vil man kunne se, at tingene reagerer en tand langsommere på androidbaserede telefoner og tablets.

En af grundene til dette er ifølge Google ingeniøren Dianne Hackborn, at indtil Android 2.3, var grafik ikke hardwareaccelereret udover nogle specifikke funktioner, og kørte derfor på CPU’en. I den nye 3.0 Honeycomb og opefter, blev hardwareacceleration en realitet, dog lader det til at Android tablets med Android 3.0 stadig har en langsommere UI, selvom de har overlegen hardware i forhold til ældre iPhones og de første Windows Phone 7 modeller.

En tidligere praktikant hos Google har besvaret hvorfor dette er tilfældet. Apple har valgt at køre deres UI renderingsprocesser på dedikerede tråde i real-time prioritet, hvorimod Android UI køres på hovedtråden i normal prioritet. Dette betyder, at hver gang iOS detekterer en berøring, vil UI få fuld opmærksomhed, modsat Android, der vil dele opmærksomheden med alle de bagvedliggende processer. Dette vil simpelthen være et for stort et arbejde at lave om og hvis det sker, ligger det år ude i fremtiden.





Gå til bund
Gravatar #51 - Brugernavn
7. dec. 2011 15:23
LinguaIgnota (47) skrev:
Nu skal du ikke blive sur i fissen. Kiss n' make up!

Han giver dig et frækt tilbud, og så behandler du ham sådan? What a world :-(
Gravatar #52 - nash
7. dec. 2011 15:24
Alrekr (33) skrev:
Som ingeniørstuderende kan jeg kun ryste på hovedet af den kommentar. Alle ved at det vigtigste ikke er interaktionen, men at systemet bagved kører flydende. Det tekniske er det vigtigste - ikke det der bløde UI-fims. Tsk.


Mener du det seriøst? At brugeren skal vente på systemet?
#41 Ha! Faldt også i ;-)

Det var derfor at Amiga'en var så fantastik. Flydende interaktion, ligemeget om cpu'en var 100% belastet (der var så nogle andre problemer, men det er en anden historie).
Gravatar #53 - Mnc
7. dec. 2011 15:37
Alrekr (45) skrev:
Jamen så rend mig i røven.


LinguaIgnota (47) skrev:
Nu skal du ikke blive sur i fissen. Kiss n' make up!

Ignota vil snave med Alrekr? Why, I never...
Gravatar #54 - Magten
7. dec. 2011 15:47
nordsmark (11) skrev:
Specielt multitasking er meget bedre end konkurrenterne, og endnu mere i ICS (som slet ikke kan blive portet hurtigt nok til SGS2!)
Nu er det jo langt fra samme slags multitasking der er tale om i Android vs iOS/WP, så at sige det er meget bedre er noget fis.

Jeg kan fx bedre lide at mit OS sørger for min telefon kører 100% hele tiden og jeg ikke skal bekymre mig om hvor mange programmer jeg har liggende i baggrunden.


nordsmark (11) skrev:
Så kan de andre folk have deres lidt mere flydende animationer imens os andre kan få noget der rent faktisk kan bruges.
Så hold du dig til det du kan bruge, så holder vi andre os til det vi kan bruge.
Igen så er din mening ikke den eneste.


RAJensen (30) skrev:
På min HTC Wildfire S er der små forsinkelser fra tid til anden.
Okay, den er også kun på 600 MHz, så målt imod en HTC Touch Diamond II (Win Mobile 6.1), så er den langt hurigere, men den får da til stadighed slag af iPhone på enkelte områder, så som at rulle i en liste eller når man åbner for at se sine billeder.
På en iPhone er billederne klar (thumbnails) mens på en HTC sidder man og ser på at de bliver loadet!
Skærmen er også r¤v langsom til at Tilte billedet når man vender telefonen til vandret plan.
Det er også ting min storebrors kæreste er virkelig træt af.. Så nu har hun købt min iPhone 4 >_<
Gravatar #55 - Cypern
7. dec. 2011 15:52
Dette kan jeg ikke tage seriøst...har endnu ikke oplevet at kærestens Iphone4 er hurtigere...med mindre at jeg har en masse programmer åbne samtidig og dermed bruger min hukommelse.
Hver eneste gang banker min HTC den Iphone4.
Gravatar #56 - cryo
7. dec. 2011 16:07
Trentors (15) skrev:
Well det er egentlig ikke mærkeligt at iOS og WP7 kan stoppe alt og sætte UI-smoothnes som første prioritet. De to OS'er har jo ikke ægte multitasking og kan derfor meget bedre styre hele OS'ets flow. Til gengæld giver den fulde multitasking en utrolig power som jeg ikke ville undvære.


Det giver jo ingen mening... både iOS og Android kører naturligvis på fuldt moderne multitaskede kerner, og begge systemer er i stand til at afvikle processer i baggrunden; dels har iOS en del systemprocesser, og dels kan man med diverse APIer få kørt kode (til voip, datakopiering etc.).

Det handler ikke så meget om multitasking, men om at man booster UI tråden over alle andre; så er det mindre vigtigt hvor meget andet der har lyst til at køre.
Gravatar #57 - DrHouseDK
7. dec. 2011 16:34
Nu må jeg også tilstå at jeg synes min iPhone 4S virker... "forsinket". Fra jeg swiper til der sker noget, går der lige et par nanosekunder - og det irriterer mig grusomt. Den "hakker" måske ikke som nogle gange Android 1.5-enheder, men det er stadig et irritationsmoment.
Gravatar #58 - Coma
7. dec. 2011 16:57
RAJensen (30) skrev:
På min HTC Wildfire S er der små forsinkelser fra tid til anden.
Okay, den er også kun på 600 MHz, så målt imod en HTC Touch Diamond II (Win Mobile 6.1), så er den langt hurigere, men den får da til stadighed slag af iPhone på enkelte områder, så som at rulle i en liste eller når man åbner for at se sine billeder.
På en iPhone er billederne klar (thumbnails) mens på en HTC sidder man og ser på at de bliver loadet!
Skærmen er også r¤v langsom til at Tilte billedet når man vender telefonen til vandret plan.
Desuden oplever jeg at touch-funktionen på skærmen spasser ud, når jeg tilslutter laderen, så det er noget nær umulig at betjene telefonen! Jeg kan ikke længere bruge pegefingeren til betjening men må anvende tommelfingeren, helst der hvor der er hård hud og meget forsigtigt berøre skærmen, for eller reagere den underligt og vil på en mærkelig måde ikke følge fingeren!
Fx. skærmlåsen vil ikke følge med fingeren ned af skærmen for at låse op, men hopper tilbage og lidt frem og tilbage igen!
Så efter min mening hvis man er objektiv omkring sin egen Android telefon, må der altså være noget om snakken om "Lag" på fx. HTC Android telefoner. De reagere altså ikke altid lige hurtigt!


eller også så skla du lade være med at købe små skod telefoner og sammenligne dem med highend telefoner...
Gravatar #59 - tentakkelmonster
7. dec. 2011 16:58
Prioriteten af den thread/process som renderer er ikke den eneste faktor i at lave en smooth brugeroplevelse. Det er vigtigt at sørge for at grafik-opdateringer er syncet til vertical blank interruptet. Ellers får man tearing, og det ligner lort.
Gravatar #60 - LinguaIgnota
7. dec. 2011 17:23
DrHouseDK (57) skrev:
Nu må jeg også tilstå at jeg synes min iPhone 4S virker... "forsinket". Fra jeg swiper til der sker noget, går der lige et par nanosekunder - og det irriterer mig grusomt. Den "hakker" måske ikke som nogle gange Android 1.5-enheder, men det er stadig et irritationsmoment.


Cool story, bro.
Gravatar #61 - peteykrogh
7. dec. 2011 17:52
Det var lige præcis derfor jeg skiftede min android ud med en iphone. Jeg blev træt af de lagspikes til sidst.. Meget bedre bruger oplevelse på min iphone :)
Gravatar #62 - Coma
7. dec. 2011 17:56
Magten (54) skrev:



RAJensen (30) skrev:
På min HTC Wildfire S er der små forsinkelser fra tid til anden.
Okay, den er også kun på 600 MHz, så målt imod en HTC Touch Diamond II (Win Mobile 6.1), så er den langt hurigere, men den får da til stadighed slag af iPhone på enkelte områder, så som at rulle i en liste eller når man åbner for at se sine billeder.
På en iPhone er billederne klar (thumbnails) mens på en HTC sidder man og ser på at de bliver loadet!
Skærmen er også r¤v langsom til at Tilte billedet når man vender telefonen til vandret plan.
Det er også ting min storebrors kæreste er virkelig træt af.. Så nu har hun købt min iPhone 4 >_<


er også vildt smart at sammenligne en lille skod telefon med en highend telefon, men det siger jo meget godt nivuet her inde efterhånden er blevet udvandet så meget. Det minder jo mere og mere om hardwareonline.dk
Gravatar #63 - chris
7. dec. 2011 18:00
Alrekr (33) skrev:
Som ingeniørstuderende kan jeg kun ryste på hovedet af den kommentar. Alle ved at det vigtigste ikke er interaktionen, men at systemet bagved kører flydende. Det tekniske er det vigtigste - ikke det der bløde UI-fims. Tsk.


Som provinssekretær i Danmarks største ungdomsorganisation for revolutionære socialister, kan jeg kun ryste på hovedet af den kommentar.
.o0(ja undskyld, men vi kan jo ikke allesammen være ingeniører)0o.

Jeg går ud fra at du kører din telefon via en terminal.
Ellers er din kommentar lidt malplaceret.
For selvom at alt det "nedenunder" kører, med dualcore mig her og 3D mig der. Så er det ligegyldigt, hvis ikke interfacet virker tilfredsstillende.
Som ingeniør må du da vide at dit produkt kan blive et hadeobjekt, hvis en eller anden gøgler-grafiker laver et så dårligt interface at brugen af produktet bliver besværliggjort.

Samtidig nytter det heller ikke noget med et fedt interface, hvis ikke det underliggende er iorden.
Der vil det også blive et irritationsmoment for brugeren.
Gravatar #64 - Desca
7. dec. 2011 18:29
Det er første gang jeg har fået at vide at min egen oplevelse og erfaring med et produkt simpelthen er falskt, ja ligefrem forkert. Tak for den information, jeg havde ingen anelse det hang sådan sammen.


Gravatar #65 - Mnc
7. dec. 2011 18:30
Desca (64) skrev:
Det er første gang jeg har fået at vide at min egen oplevelse og erfaring med et produkt simpelthen er falskt, ja ligefrem forkert.

You must be new here.
Gravatar #66 - kblood
7. dec. 2011 18:31
Jeg snakkede med en kollega om dette så sent som igår at noget af det som jeg glædede mig til i ICS er hardware acceleration i menuerne, og specielt hvor stor betydning det vil få for Tegra 3.

Det lyder som om at det kunne blive vendepunktet hvor Apple bliver tvunget til også snart at kunne tilbyde widgets osv. for ikke at miste tronen som den mest brugte telefon (når man ser op modeller enkeltvis og ikke på udbredelse af OS). Og det samme gælder med tablets.

Jeg har læst at Apple skulle komme med en 4 kernes enhed her i første kvartal af 2012, men iOS 5 skulle også helst have en opdatering med widgets eller noget andet der vil gøre iOS mere attraktivt. Lige nu er det snart kun de mange apps der vil være hvad man kan få ud af at have en apple telefon eller tablet, og det punkt vil de også tabe på hvis ikke de snart kommer mere ind i kampen.

Men det kan jo være jeg tager fejl. Men jeg er stadig imponeret over de seneste par skud på stammen fra Android, og glæder mig til at se hvad man kan finde på af nye muligheder med Kal-El og ICS.
Gravatar #67 - Desca
7. dec. 2011 19:14
Mnc (65) skrev:
You must be new here.


On the contrary.

Jeg gør bare det klogeste, holder mig fra fanboy krigene så jeg formår slet ikke at lære originalerne herinde at kende :-)
Gravatar #68 - Mnc
7. dec. 2011 19:17
Gravatar #69 - Alrekr
7. dec. 2011 19:27
Alrekr (45) skrev:
Jamen så rend mig i røven.


Her forventede jeg at blive ratet flamebait, at Lingu ville folde sig ud og alt muligt. Altså, ganske vist sprang Lingu ud af skabet, men ellers så skuffede I mig Newz.

#63
Jeg gentager: Det var en jokes. Det var for schau. Og så et forsøg på, ganske skjult, at forklare at det var ingeniører som har bygget Android, og at UI virker til at være tænkt ind som en ting "som bare skal være der".
Gravatar #70 - bamselinen
7. dec. 2011 19:31
Jeg har en Galaxy Nexus S og der er intet lag på den når jeg arbejder på den eller skifter i mellem de forskellige programmer og diverse andre ting.
Gravatar #71 - El_Coyote
7. dec. 2011 19:43
Clinkie (14) skrev:
Jeg tror problemet med Android er at det er et lorte OS. Rent teknisk set. Og praktisk, og fra stort set alle andre sider.

Jeg har en iPhone, så jeg ved hvad jeg taler om. Alle mine venner har en iPhone og alle de ansatte i de lokale mobilforretninger har en iPhone. Flertallet har bestemt: iPhone er bedst.

/ Thread.


Siden hvornår ved de ansatte i mobilforretninger noget?
Alle teknikere i driftsafdelinger i mobilselskaberne har android ;)
Gravatar #72 - kblood
7. dec. 2011 19:43
Hvad angår smooth UI, så må jeg indrømme at jeg godt kan forstå at det ikke har været sat som det vigtigste at selve UIet kører hurtigt, fremfor det arbejde telefonen laver bagved. Altså så længe at UIet ikke går i stå i 2 sekunder eller mere af gangen, eller bare i et sekund flere gange i minuttet, så vil jeg knap nok bemærke det, og vil sagtens kunne leve med det hvis det får alt andet til rent faktisk at køre bedre og bedre multitasking.

Men samtidigt kan man ligesågodt bruge de muligheder telefonerne har efterhånden. Og så bliver det sikkert noget man kan vælge fra eller til, så det bliver brugerens eget valg hvad der skal have højest prioritet. Lidt som man kan i Windows.

Men på de nye telefoner, som f.eks. Galaxy S2, så kan jeg da godt level med at den ikke er 100% smooth, når forskellen er milisekunder, så længe at apps og andre ting på telefonen rent faktisk åbner hurtigere end f.eks. på iPhone 4s. Så er jeg da ligeglad med om animationen når appen åbner så ikke er 100% smooth.
Gravatar #73 - kblood
7. dec. 2011 19:48
El_Coyote (71) skrev:
Clinkie (14) skrev:
Jeg tror problemet med Android er at det er et lorte OS. Rent teknisk set. Og praktisk, og fra stort set alle andre sider.

Jeg har en iPhone, så jeg ved hvad jeg taler om. Alle mine venner har en iPhone og alle de ansatte i de lokale mobilforretninger har en iPhone. Flertallet har bestemt: iPhone er bedst.

/ Thread.


Siden hvornår ved de ansatte i mobilforretninger noget?
Alle teknikere i driftsafdelinger i mobilselskaberne har android ;)


Det er faktisk rigtigt, jeg arbejder også i den tekniske afdeling i et mobilselskab, og dem jeg kender som bruger iPhone skifter vidst rent faktisk alle til SGS2. Det har så også noget at gøre med mangel på mulighed for at få Galaxy Nexus som arbejds telefon og så er det måske heller ikke muligt at få iPhone 4s.

Og dem som har ældre Android telefoner har det også med at gå og sukke efter SGS2. Og det er ikke så underligt, for den er dælme nice. Og her til Januar skulle der begynde at komme ICS til den. Så håber jeg at de også har fået lavet Flash til ICS til den tid. Det vil jeg godt nok nødigt skulle undværre.
Gravatar #74 - Alrekr
7. dec. 2011 19:55
kblood (73) skrev:
Så håber jeg at de også har fået lavet Flash til ICS til den tid.


Meh.. Jeg har, selvom det er et af de mere brugte salgsargumenter, aldrig haft brug for flash på Android. Jo, en enkelt gang, hvor jeg skulle se en video på TV 2. Det kørte bare så ringe og slugte ca. 5 % af batteriet så jeg aldrig forsøgte igen.
Gravatar #75 - dk-hat
7. dec. 2011 20:03
Sonne anmeldte samsung s 2 i so ein ding... kun rosende ord. de fleste gange var den iphone overlegen.. ang navigation sagde han intet andet end det virkede.. perfekt. (og det var ud af boxen, uden noget flash roms og ninjatriks)

Husk nu på når i ser disse nyheder.. der lovpriser x-box, og nedgøre wii eller ps3. eller som her. Der er en handels krig.. usa er mere eller mindre bankerot, og de skal pinedød have amerikanerne og europærende til at købe amerikansk. Derfor er det "patriotisk" at tvære asiatiske selskabers varer ud.
Gravatar #76 - kblood
7. dec. 2011 21:07
Alrekr (74) skrev:
Meh.. Jeg har, selvom det er et af de mere brugte salgsargumenter, aldrig haft brug for flash på Android. Jo, en enkelt gang, hvor jeg skulle se en video på TV 2. Det kørte bare så ringe og slugte ca. 5 % af batteriet så jeg aldrig forsøgte igen.


Tjaa, jeg har en bunke flash spil som kan køre fint på Android. Det er igen bedst med en dual core enhed, men så klare den også det meste lige så godt som en computer, medmindre det er noget pænt voldsomt flash.

Og så længe at det ikke afspiller sig selv før man beder det om at aktivere, så er det ikke noget der forstyrre min browsning ellers, men hvis jeg vil se Flash video, eller køre Flash spil på min SGS2 eller min Asus Transformer Prime, så vil jeg helst ikke lade mig stoppe af begrænsninger. Så længe jeg også har muligheden for at fravælge det. Man kan da endda køre nogen Facebook spil, hvilket nok kun er noget man kan gøre bare nogenlunde på en tablet, pga. at det ellers bliver for småt, men de har det nu ofte med at reagere på en musemarkør, og det sker ikke rigtig på Android.

Det siges at iPad 2 har vundet over Asus Transformer Prime i en 3d grafik performance test, og det er så vidst også det eneste den har klaret sig bedre med, men det siger bare ikke så meget, da jeg tvivler på at man i den test har haft et program der kunne udnytte de 12 kerner i Tegra 3s grafik processor.

Når det er sagt så er performance jo heller ikke alt. Hvis jeg havde brugt iPhone eller iPad de sidste 2-3 år, så skulle der måske mere til at få mig til at skifte, hvis jeg havde købt 20-50 apps til de enheder og brugte en hel del af dem i hverdagen. Forskellen i performance er stadig meget lille, men jeg vil mene at folk ikke har fulgt med på det sidste hvis man mener at Apple stadig har føringen.
Gravatar #77 - Brugernavn
7. dec. 2011 21:12
dk-hat (75) skrev:
Sonne anmeldte samsung s 2 i so ein ding...

Anmeldelser schmandmeldelser. SGS 1 blev også rost til skyerne, men hold kæft en gang lort. Det var først efter 2 opdateringer (2 måneder) at jeg ikke mistede opkald fordi UI'en laggede så meget i starten, at den simpelthen ikke reagerede, når jeg forsøgte at tage dem. Jeg tog tid på åbningen af SMS appen, fordi det ligefrem var komisk. Nogle gange gik der op til 30 sekunder fra jeg trykkede på ikonen til at appen var loadet. De mange lagfixes, der kom, gjorde at jeg til sidst fandt et, der gjorde den til en tålelig oplevelse.

SGS 2 derimod var kom langt bedre fra start. Den kørte ikke nær så glidende, i starten, som den gør nu, pga. nogle gevaldige performance forbedringer i firmwaren. Til gengæld kører den super godt nu. Mit bedste gadget køb, evar.
Hvorfor købte jeg den? Fordi Samsung faktisk på det tidspunkt havde fået 1'eren til at køre rimeligt, og da jeg prøvede 2'eren, var den helt iorden fra start. Men den har sgu aldrig haft lige så hurtig UI respons som iPhonen, uanset launcheren. Det er bare ikke det vigtiste for mig. Lag er irriterende til tider, men det er ikke nær så irriterende som keyboardet i iOS, hvis man kommer tilbage til en iPhone (har været der).
Gravatar #78 - kblood
7. dec. 2011 21:21
#77

Ja, Samsung Galaxy S 1 var godt nok tung til tider. Og så fungerede hele systemet til at opdatere dens software igennem Kies også virkelig dårligt. Men alt hvad der trak ned på SGS, er blevet fixet på SGS2.

Jeg har dog oplevet at SGS2 nogen gange har slukket af sig selv. Jeg ved ikke om det skyldes en underlig app fejl eller hvad det kan være, men siden det ikke er sket den sidste måneds tid, så har jeg ikke undersøgt det nærmere. Facebook er noget nemmere at holde øje med, med den Facebook messenger app, og så også en messenger app til Google+, selvom der godt nok ikke ser meget på Google+.

Og så er det dejligt at ShadowGun endelig er lavet til SGS2. Det var da for dumt at jeg skulle køre en cracked app for at kunne spille det, når jeg allerede har købt Tegra versionen. Heldigvis blev Tegra versionen også bare gjort tilgængelig til SGS2 så den ikke skulle købes igen. Det spil er altså ret imponerende må jeg sige.

Og så er Minecraft faldet til 1 kr. forresten, og Endomondo og paper camera.
Gravatar #79 - Brugernavn
7. dec. 2011 21:25
kblood (78) skrev:
Jeg har dog oplevet at SGS2 nogen gange har slukket af sig selv. Jeg ved ikke om det skyldes en underlig app fejl eller hvad det kan være, men siden det ikke er sket den sidste måneds tid, så har jeg ikke undersøgt det nærmere.

Jeg har også oplevet det. Det stoppede dog, da jeg skiftede ROM. Så jeg tror at der har været en bug. Jeg skiftede fra den danske 3-brandede XWKI8 ROM til den generiske nordiske XWKI8 ROM. Nu kører jeg dog den europæiske XWKK5 uden problemer (dog med en anden kerne og diverse tweaks).
Gravatar #80 - Magten
7. dec. 2011 21:37
Coma (62) skrev:
er også vildt smart at sammenligne en lille skod telefon med en highend telefon, men det siger jo meget godt nivuet her inde efterhånden er blevet udvandet så meget. Det minder jo mere og mere om hardwareonline.dk
Der er ingen udover dig der sammenligner de to telefoner.

Jeg konstaterer bare at min storebrors kæreste har en Android telefon der lagger, og det er på trods af påstande her i tråden om at det er telefoner før Android 2.0 der har problemer. Hvis du skulle være i tvivl så kører HTC Wildfire S Android 2.3.. Det var sådan set den eneste grund til jeg skrev det. Så hop du bare over på hol, det lader til de har ladet lågen stå åben for dig.

Og nåh ja, min far er ganske imponeret over hvor hurtig respons min Samsung Omnia W giver i forhold til hans SGS2. Men jeg synes nu stadig hans SGS2 kører ganske fint, omend den kan finde på at lagge lidt hvis man har kørt mange apps indenfor kort tid.
Gravatar #81 - crispy
7. dec. 2011 21:41
Er det muligt at patche kernen på android med Brain Fuck Scheduler'en?
Gravatar #82 - ISCS
7. dec. 2011 21:57
crispy (81) skrev:
Er det muligt at patche kernen på android med Brain Fuck Scheduler'en?

Kører CyanogenMod ikke med BFS?

Also wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Brain_Fuck_Scheduler#Android skrev:
BFS has been added to an experimental branch of Google's Android development repository. It was not included in the Froyo release after blind testing did not show an improved user experience.
Gravatar #83 - MOA
7. dec. 2011 22:14
Jeg har en iPhone 3GS, og den er blevet tæt mod ubrugelig efter iOS 5 kom på den... bare det at gå ind under Indstillinger tager op mod 10 sek før den går ind i menuerne.

Det er nok en måde at sige mine penge burde gå til en iPhone 4S på, men den får lov at leve til 5'eren kommer dog.
Gravatar #84 - kblood
7. dec. 2011 22:33
MOA (83) skrev:
Jeg har en iPhone 3GS, og den er blevet tæt mod ubrugelig efter iOS 5 kom på den... bare det at gå ind under Indstillinger tager op mod 10 sek før den går ind i menuerne.

Det er nok en måde at sige mine penge burde gå til en iPhone 4S på, men den får lov at leve til 5'eren kommer dog.


Siden at der skulle kommer 4 kernes Apple enheder i 1. kvartal næste år, så ville det være underligt hvis ikke iPhone 5 får 4 kerner, og det tror jeg er vente tiden værd.

Men ang. din iPhone 3GS, har du så haft den helt nulstillet efter opgraderingen? Nu er jeg godt nok Android fanboy, men jeg synes jeg har læst nogen Apple brugere skrive at det gerne var ret vigtigt for at få telefonen til at køre optimalt efter en større opgradering.
Gravatar #85 - Magten
7. dec. 2011 22:41
kblood (84) skrev:
Siden at der skulle kommer 4 kernes Apple enheder i 1. kvartal næste år, så ville det være underligt hvis ikke iPhone 5 får 4 kerner, og det tror jeg er vente tiden værd.
Hvad er det for nogen enheder kommer med 4 kerner?

#83
3GS med iOS5 kører langt fra godt hos alle.

Gravatar #86 - CJ2
7. dec. 2011 23:54
Synes det er for sjovt at så mange tager et par tilfældige arbejdere for et firma alvorligt. Er ikke selv tekniker, men jeg har øjne og en hjerne. Android på high end devices ser anderledes ud men er ikke specielt langsommere end ex ios på de nyere (4G el over). Ofte hurtigere. Giver ingeniøren delvist ret. Apple får ofte overgange til at se bedre ud. Det gør dem ikke hurtigere. At sammenligne Wildfire med 4G er jo åndssvagt. Kom nu med noget seriøst. Sammenlign ios med Android på de nyeste high end enheder og forskelle i åbning af programmenr, scroll o.lign er teoretisk. Hvilke forventninger til enheden har man? Hvis man vil have en nobrain funktionel enhed er Apples nye produkter geniale. Hvis man vil have en nobrain enhed med udviklingsmuligheder er ex Galaxy Nexus genial :-)
Gravatar #87 - NerdDeveloper
8. dec. 2011 00:08
peteykrogh (61) skrev:
Det var lige præcis derfor jeg skiftede min android ud med en iphone. Jeg blev træt af de lagspikes til sidst.. Meget bedre bruger oplevelse på min iphone :)


Eneste Apple produkt jeg ejer er en foræret iPod Touch 2G, og den første brugeroplevelse er så at skulle smide iTunes på sin PC..... brugeroplevelsen stoppede så direkte der og knægten (Han er 4 år) har du fået den på værelset sammen med alt det andet legetøj.
Gravatar #88 - Ishayu
8. dec. 2011 00:13
Jeg tror på det. Dette er faktisk et meget almindeligt problem - grafikrendering og lydafspilning skal have meget høj prioritet i et OS, ellers vil det begynde at lagge selvom enheden er mere end rigeligt kraftig til at klare opgaven.

Det er på grund af task scheduleren som simpelthen får lagt lyd og grafik i "kø" så det bliver gjort efter et eller andet som kan være relateret til hvad som helst, for eksempel filindeksering til hurtigsøgning.

Det er meget vigtigt at gøre det her rigtigt, ellers er der unødvendig lag. Oplever det på min lillesøsters HTC Desire.

Klassiske eksempler på dette problem i aktion:
1) Software-accelereret mus. Den bliver renderet efter hvert billede i stedet for med prioritet, ovenpå, i 60 FPS. Resultatet er at musen lagger med mindre du har konstant 60 FPS.
2) Problemer med Pulse-Audio i Ubuntu. Ved først implementering havde den ikke prioritet, så lyden hakkede så meget at det var umuligt at lytte til musik uden at blive sindsyg.
3) Android's lag som her beskrevet.
4) Folk brokkede sig over at Windows 95 var laggy fordi udviklerne ikke havde direkte adgang til hardware mere pga. HAL og multitasking. Det gjorde grafikrendering uden direkte adgang til hardware stort set umuligt indtil Microsoft lancerede DirectX.
Gravatar #89 - syska
8. dec. 2011 00:28
CJ2 (86) skrev:
Hvis man vil have en nobrain funktionel enhed er Apples nye produkter geniale. Hvis man vil have en nobrain enhed med udviklingsmuligheder er ex Galaxy Nexus genial :-)


Hvor er det lige du har forskellen?

Hvis du mener "ændre telefonens opsætning totalt" i stedet for "udviklingsmuligheder" så giver jeg dig ret.

Du kan udvikle til begge.
Gravatar #90 - mireigi
8. dec. 2011 01:13
Klart at iOS er hurtigere. Det er udviklet til KUN at fungere på de hardware konfigurationer Apple opstiller, dvs 7 (5 x iPhone + 2 x iPad).

Windows Phone og Android er udviklet til at kunne understøtte en dynamisk hardware konfiguration, hvilket giver noget langsommere og grimmere kode.

Windows Phone har dog den fordel at de har kunnet lave en hel frisk kerne, fri for de børnesygdomme som Android trækkes med. Selvom Android nu er i version 3.x, så er (dele af) kernen stadig fra version 1.x, hvilket sikkert giver nogle problemer med kompatibilitet der så afføder en langsommere responstid.
Gravatar #91 - RAJensen
8. dec. 2011 01:17
Coma (62) skrev:
er også vildt smart at sammenligne en lille skod telefon med en highend telefon, men det siger jo meget godt nivuet her inde efterhånden er blevet udvandet så meget. Det minder jo mere og mere om hardwareonline.dk


Nu var der ingen grund til at købe en top af poppen-modellerne når de synede af at havde den samme sløvhed over sig som Wildfire S!
Så efter at havde stået med flere forskellige endte jeg med det beløb firmaet ville betale og så alt det ekstra jeg ikke ville betale..!
;-)
Gravatar #92 - syska
8. dec. 2011 01:34
mireigi (90) skrev:
Klart at iOS er hurtigere. Det er udviklet til KUN at fungere på de hardware konfigurationer Apple opstiller, dvs 7 (5 x iPhone + 2 x iPad).


Ja, de må jo gerne have monopol.

Jeg glæder mig til den dag jeg kan installere OSX på min desktop. Så jeg endelig kan få det prøvet, men så længere de ikke har mere ar marked og nok aldrig får det, så kommer det nok ikke til at ske :-(

mireigi (90) skrev:
Windows Phone og Android er udviklet til at kunne understøtte en dynamisk hardware konfiguration, hvilket giver noget langsommere og grimmere kode.


Ja og nej ... iOS kører jo også på lidt forskelligt hardware. Bare se på alle iPhone 3GS ejere som brokker sig over ringe performance.

Ahh, grimmere kode burde der ikke være noget af i WP, men helt klart ved Android er der lidt mere at tage forbehold for.

mireigi (90) skrev:
Windows Phone har dog den fordel at de har kunnet lave en hel frisk kerne, fri for de børnesygdomme som Android trækkes med. Selvom Android nu er i version 3.x, så er (dele af) kernen stadig fra version 1.x, hvilket sikkert giver nogle problemer med kompatibilitet der så afføder en langsommere responstid.


Nu er kernen fra Windows CE som heller ikke er helt ny, så det er jeg ret sikker på ikke passer. Når det så er sagt, så er der ingen tvivl om de har lært af Android og iOS på mange punkter, så dem løber de forhåbeligt ikke ind i.
Gravatar #93 - Rockstar
8. dec. 2011 02:06
CJ2 (86) skrev:
Synes det er for sjovt at så mange tager et par tilfældige arbejdere for et firma alvorligt. Er ikke selv tekniker, men jeg har øjne og en hjerne. Android på high end devices ser anderledes ud men er ikke specielt langsommere end ex ios på de nyere (4G el over). Ofte hurtigere. Giver ingeniøren delvist ret. Apple får ofte overgange til at se bedre ud. Det gør dem ikke hurtigere. At sammenligne Wildfire med 4G er jo åndssvagt. Kom nu med noget seriøst. Sammenlign ios med Android på de nyeste high end enheder og forskelle i åbning af programmenr, scroll o.lign er teoretisk. Hvilke forventninger til enheden har man? Hvis man vil have en nobrain funktionel enhed er Apples nye produkter geniale. Hvis man vil have en nobrain enhed med udviklingsmuligheder er ex Galaxy Nexus genial :-)


Undskyld, men er simpelthen nød til at rette dig... Der findes ikke en iPhone 4G... kun en iPhone 4 eller 4S... ingen iPhones har 4G endnu...
Gravatar #94 - Taxwars
8. dec. 2011 04:40
Hvorfor? Fordi det er så lidt at de fleste er ligeglade.
Gravatar #95 - Trentors
8. dec. 2011 06:22
Ishayu (88) skrev:
Jeg tror på det. Dette er faktisk et meget almindeligt problem - grafikrendering og lydafspilning skal have meget høj prioritet i et OS, ellers vil det begynde at lagge selvom enheden er mere end rigeligt kraftig til at klare opgaven.


Okay så det er et meget almindeligt problem som har eksisteret siden Windows 95? Hmmm kan du ikke låne Google bøgerne om "almindelige problemer som alle kender". De kender åbenbart ikke til det og er bare gået igang med at lave et OS uden at vide det basale allemands-viden. Eller måske kunne de hyre dig som chief software engineer? ;-)

Det er jeg mener er bare at det nok ikke er så simpelt. Og det er måske ikke er optimalt at få dem til at fremstå som amatører. De fleste herinde har ikke lavet særlig mange OS'er selv ;-)
Gravatar #96 - mikaelkj
8. dec. 2011 07:26
Have haft følgende telefoner og brugt dem i dagligdagen minimum en måned det sidste år kan jeg kun tilslutte mig at oplevelsen bare er mere "præcis" med iPhone og Windows Phone:
- Galaxy S2
- HTC Radar
- iPhone 4
- iPhone 4S

Og keg er endt med at blive på 4S selvom at Windows Phone også var meget tiltalende, app markedet er bage lidt bagefter :-)
Gravatar #97 - kblood
8. dec. 2011 07:26
Magten (85) skrev:
Hvad er det for nogen enheder kommer med 4 kerner?


Det blev der ikke sagt så meget om, blot Apple arbejder på at kunne få et eller andet med 4 kerner klar i første kvartal af 2012. Og så ved jeg ikke hvad der står på deres release plan der. Det er vel egentlig iPad 3 som står næst på listen? Så jeg formoder det enten er den eller iPhone 5 der bliver den første Apple enhed med 4 kerner.

Af hvad jeg lige kan finde, så er der denne nyhed:
http://maczonen.dk/2011/12/rygte-apple-tester-quad...

og så er der:
http://blogs.computerworld.com/19389/2012_apples_q...
En blog side lavet er en Apple fanboy. Men han mener at Apple igen vil få en enhed der vil klare sig bedre end de nyeste Android enheder.

Men alle kilderne melder også at der bliver testet med både 2 og 4 kerner. Så hvis der testes bedre med 2 kerner som er pumpet godt op, så bliver det nok den som iPhone 5 får. Men det finder vi nok ud af i 2012.
Gravatar #98 - simonhoxer
8. dec. 2011 07:55
Magten (85) skrev:
Hvad er det for nogen enheder kommer med 4 kerner?


Asus EEE Pad Transformer Prime er vist det første bud, der skulle udkomme til Januar.
Gravatar #99 - Magten
8. dec. 2011 07:57
kblood (97) skrev:
Men alle kilderne melder også at der bliver testet med både 2 og 4 kerner.
Det er jeg nu heller ikke i tvivl om at de gør, det var mere om der var noget reelt information udover rygter :)



simonhoxer (98) skrev:
Asus EEE Pad Transformer Prime er vist det første bud, der skulle udkomme til Januar.
Apple enheder* :D
Gravatar #100 - Whoever
8. dec. 2011 08:19
hmmm, well, ikke at jeg vil nedprioritere UI på en CONSUMER-enhed (ad ingeniør-kommentaren førhen), men jeg vil hellere have et par hundrede milisekunders delay end jeg vil undvære muligheden for at lave services og baggrundstråde. Både som udvikler og forbruger er iOS for simpelt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login