Google



Hvorfor Android ikke er ligeså flydende som iOS / Windows Phone 7

Via Redmond Pie - , redigeret af Net_Srak

Hvis man har prøvet at lege med Android, iPhone og Windows Phone 7, vil man kunne se, at tingene reagerer en tand langsommere på androidbaserede telefoner og tablets.

En af grundene til dette er ifølge Google ingeniøren Dianne Hackborn, at indtil Android 2.3, var grafik ikke hardwareaccelereret udover nogle specifikke funktioner, og kørte derfor på CPU’en. I den nye 3.0 Honeycomb og opefter, blev hardwareacceleration en realitet, dog lader det til at Android tablets med Android 3.0 stadig har en langsommere UI, selvom de har overlegen hardware i forhold til ældre iPhones og de første Windows Phone 7 modeller.

En tidligere praktikant hos Google har besvaret hvorfor dette er tilfældet. Apple har valgt at køre deres UI renderingsprocesser på dedikerede tråde i real-time prioritet, hvorimod Android UI køres på hovedtråden i normal prioritet. Dette betyder, at hver gang iOS detekterer en berøring, vil UI få fuld opmærksomhed, modsat Android, der vil dele opmærksomheden med alle de bagvedliggende processer. Dette vil simpelthen være et for stort et arbejde at lave om og hvis det sker, ligger det år ude i fremtiden.





Gå til bund
Gravatar

#1 Mikkelet 7. dec. 2011 12:38

Læste artiklen tidligere i dag, og jeg følte altså, at det virker en smule opblæst. Jeg har aldrig har problemer med min android mvh. til lag. Den lag der evt. KUNNE være er så lille, at det ikke er noget, som at værd at skrive en hel artikel om.

Dernæst er jeg også lidt i tvivl om de faktiske informationer, som vedrører den tekniske del.
Gravatar

#2 Alrekr 7. dec. 2011 12:43

Jeg har misforstået indlægget på Google+ voldsomt så. Jeg har forstået det som at Dianne fortæller at der har været hardwareacceleration på Android altid, men at hver eneste element der skulle hardwareanimeres brugte 8 MB RAM. De første punkter i indlægget er:

https://plus.google.com/105051985738280261832/posts/2FXDCz8x93s skrev:
Android has always used some hardware accelerated drawing. Since before 1.0 all window compositing to the display has been done with hardware.

This means that many of the animations you see have always been hardware accelerated: menus being shown, sliding the notification shade, transitions between activities, pop-ups and dialogs showing and hiding, etc.
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
Gravatar

#3 depth 7. dec. 2011 12:43

Spændende og savnet debat som jeg mener er et enormt problem for Android. Jeg har en Nexus S og savler stadig over hvor meget hurtigere eksempelvis en iphone reagerer på skærmen.

Det handler ikke om ghz, ram og 3D skærm osv, jeg vil bare have en mobil der kører 100% flydende og er lynene hurtig (Og nej, vil ikke have en iphone...)

/Christian
Gravatar

#4 Googus 7. dec. 2011 12:53

depth (3) skrev:

Det handler ikke om ghz, ram og 3D skærm osv, jeg vil bare have en mobil der kører 100% flydende og er lynene hurtig (Og nej, vil ikke have en iphone...)

/Christian

Lad vær med det..

Syntes desværre at iOS 5.0 har sløvet min iPhone med ca. 20%. hvorimod min iPad har fået meget bedre flow.
Gravatar

#5 Reck 7. dec. 2011 12:58

depth (3) skrev:
jeg vil bare have en mobil der kører 100% flydende og er lynene hurtig (Og nej, vil ikke have en iphone...)

Jeg har en HTC Sensation hvor jeg har flashet en no-sense rom, og den kører 100% flydende
Gravatar

#6 ufomekaniker 7. dec. 2011 12:58

Jeg syntes godt nok også at iOS 5.0.1 har gjort min iPhone langsommere og dræner batteriet en smugle hurtigere. Så jeg tror nok ikke at forskellen melllem en Android og en iPhone 4x er så stor - hvis der dat overhovedet er en forskel :)
Gravatar

#7 Desca 7. dec. 2011 13:19

?!?!

Nu har jeg haft en Android telefon siden HTC Hero for første gang udkom. Dengang vil jeg ikke benægte at telefonen hostede lidt engang imellem, men siden de lancerede Android 2.0 og opefter har jeg altså ikke oplevet nogen forskel i brugen af min Android telefon kontra iPhone.

Jeg er lige nu ejer af en Samsung Galaxy S II, og jeg kan ikke se hvordan iOS er mere flydende end Android når jeg sammenligner med vennerne's iPhones.

Hvorfor lever folk i fortiden hele tiden? Android er et lækkert og hurtigt mobilt styresystem, og har været det i meget lang tid nu.
Gravatar

#8 Mnc 7. dec. 2011 13:24

#7
Du oplever vel en responsiv telefon fordi du ikke har en masse apps liggende i baggrunden, som æder en masse CPU.
Gravatar

#9 MadsD 7. dec. 2011 13:34

Rent UI-ydelsesmæssigt er min liste således:

1. Windows Phone
2. iPwn/iOS
3. Android

1 er bedst ;)
Gravatar

#10 Bateman 7. dec. 2011 13:37

Hvis man har prøvet at lege med Android, iPhone og Windows Phone 7, vil man kunne se, at tingene reagerer en tand langsommere på androidbaserede telefoner og tablets.

Har jeg aldrig oplevet. Har en HTC Desire med Oxygen ROM som kører helt fint også med mange applikationer kørende i baggrunden. Da jeg kørte med stock ROM var der heller ingen problemer.
Hej hej, det var bare det jeg ville sige...
Gravatar

#11 nordsmark 7. dec. 2011 13:40

Som en stolt SGS2 ejer (der kører en MIUI ROM), så kan jeg da stadig se at en iPhone kører window animations lidt mere flydende. Det er meget marginalt, og det er ikke noget som jeg savner eller ville gøre mig et mere lykkeligt menneske at have. jeg synes at hurtig åbning af apps og andre processer er meget vigtigere end det, og her gør Android et rigtig godt arbejde. Specielt multitasking er meget bedre end konkurrenterne, og endnu mere i ICS (som slet ikke kan blive portet hurtigt nok til SGS2!)

Så google, forkuser bare på andre områder end at gøre det meget mere flydende, nyttige og forbedrede features er meget vigtigere. Så kan de andre folk have deres lidt mere flydende animationer imens os andre kan få noget der rent faktisk kan bruges.
Gravatar

#12 Moog 7. dec. 2011 13:42

#7 Passer simpelthen ikke.
Selv en galaxy S II som nok ellers er den bedste telefon på markedet, er ikke nære så responsiv out of the box som en iPhone eller winPhone er. At fjerne alt Samsung hejs, gør den bedre, men altså ikke lige så godt.

Og jeg er IKKE iPhone fanboy eller lign. men DER er Android altså det absolut ringeste system på markedet.
Gravatar

#13 pvt.hudson 7. dec. 2011 13:44

Min oplevelse med android siden 1.5, er at det kommer an på hvorfor nogle widgets folk har. Det er dem der tvinger ens mobil i knæ og afgør om den er flydende eller ej. Jeg ville gerne se en lille 600mhz windows phone kører flydende med alle de widgets jeg har banket ind på min SG S2.
Gravatar

#14 Clinkie 7. dec. 2011 13:44

Jeg tror problemet med Android er at det er et lorte OS. Rent teknisk set. Og praktisk, og fra stort set alle andre sider.

Jeg har en iPhone, så jeg ved hvad jeg taler om. Alle mine venner har en iPhone og alle de ansatte i de lokale mobilforretninger har en iPhone. Flertallet har bestemt: iPhone er bedst.

/ Thread.
Gravatar

#15 Trentors 7. dec. 2011 13:44

Well det er egentlig ikke mærkeligt at iOS og WP7 kan stoppe alt og sætte UI-smoothnes som første prioritet. De to OS'er har jo ikke ægte multitasking og kan derfor meget bedre styre hele OS'ets flow. Til gengæld giver den fulde multitasking en utrolig power som jeg ikke ville undvære.

Men jeg syntes efterhånden også at Android er ret smooth. Men jeg er udemærket klar over vi skal op i nogle kraftige SoC'er før man kan opleve dette.

Desuden er jeg langt mere interesseret i et min browser kan loade sider hurtigt og vise HELE indholdet fremfor den har en høj framerate. "Substance over style", tak :-)
Gravatar

#16 Brugernavn 7. dec. 2011 13:49

Mikkelet (1) skrev:
Læste artiklen tidligere i dag, og jeg følte altså, at det virker en smule opblæst. Jeg har aldrig har problemer med min android mvh. til lag.

Hvis du prøver at pinche og scrolle på en iPhone 4/4S og derefter på en Android telefon (Også en top tweaket SGS2), vil du opleve at det kører påfaldende meget mere glidende på iPhonen.

Prøv det ;-)
Bless this Thy hand grenade that with it Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits, in Thy mercy.
Gravatar

#17 thomasmorkeberg 7. dec. 2011 13:50

Moog (12) skrev:
#7 Passer simpelthen ikke.
Selv en galaxy S II som nok ellers er den bedste telefon på markedet, er ikke nære så responsiv out of the box som en iPhone eller winPhone er. At fjerne alt Samsung hejs, gør den bedre, men altså ikke lige så godt.

Og jeg er IKKE iPhone fanboy eller lign. men DER er Android altså det absolut ringeste system på markedet.


Vel nu ved jeg ikke om responsiv UI også hentyder til browseren samt app's, men min SGSII var noget mere responsiv i browseren end min nuværende 4S'er. Og det samme gælder en del app's, specielt facebook app'en lagger en del på iPhone til tider.
Gravatar

#18 simonhoxer 7. dec. 2011 14:00

Dejligt med en forklaring på den til sider manglende eller langsomme responsivitet fra Android. Har skældt og smælt på leverandører af Android tables og skreget til himlen om hvorfor de ikke kan lave det flydende og ordentligt! Nu ved jeg hvorfor.
Trist at der ikke rigtigt kan blive gjort noget ved det :(

Gravatar

#19 ego fantastic 7. dec. 2011 14:02

Har selv iPhone og kan mærke en tydelig forskel mellem den og Andriod. Det gør sig i sær gældende når man swiper mellem home screens og scroller i menuer generelt, så er der bitte små hickups i animationerne på Android.
Når man er vant til det ikke er sådan, så ligger man meget mærke til det.
Gravatar

#20 Stoferr 7. dec. 2011 14:09

Jeg kan godt lide at langt de fleste Android brugere knap nok ved hvad artiklen handler om.

Artiklen skriver altså ikke om hvor hurtigt apps starter eller hvor flydende animationer er. Den handler om den latency der er fra du berører skærmen til at den opfattes af softwaren. Her kan Android brugere altså sige hvad de vil, men både iPhone og Windows er langt foran på det punkt.
Gravatar

#21 nslr 7. dec. 2011 14:14

Trentors (15) skrev:
Well det er egentlig ikke mærkeligt at iOS og WP7 kan stoppe alt og sætte UI-smoothnes som første prioritet. De to OS'er har jo ikke ægte multitasking og kan derfor meget bedre styre hele OS'ets flow.


Jeps, det er nok mere der "problemet" ligger for android - som det også fremgår i artiklen. Så snart flere parter skal deles om en resource, så går alting lidt langsommere ;)

Stoferr (20) skrev:
...hvor flydende animationer er. Den handler om den latency der er fra du berører skærmen til at den opfattes af softwaren.


Nu bruges hardware acceleration vel mest til grafik-relaterede opgaver? Dvs. ikke så meget hvad du som bruger trykker på, men præsentationen af reaktionen på dit input - altså en animation af menu-scroll eller lignende.
Gravatar

#22 12V 7. dec. 2011 14:14

Min første HTC Magic med android 1.5 kunne godt finde på at lave små "hickups" en gang imellem i skærm animationer. Derefter fik jeg en HTC Desire, den kørte bare flydende. Min nye Samsung Galaxy Nexus kører også lækkert.

Men ser man på en android telefon som f.eks. LG Optimus 2X, så kan jeg godt forstå man er skuffet. Selv med den nyeste opdatering er det bare en skuffende grumset oplevelse.
Gravatar

#23 Fnantier 7. dec. 2011 14:15

Altså folk der ikke kan mærke at iPhones er mere responsive end Androids er enten i en tilstand af benægtelse eller tilhører gruppen af folk deri kke kan se forskel på 30 FPS og 60FPS realtimerendering af grafik - no offense, men forskellen er altså relativ stor så man burde opdage det.

På SGS2 er det ikke så slemt. På SGS1 som jeg har er det generelt ret slemt. Det er noget der irreterer mig, men jeg bruger alle Google's services (Gsearch, Gmail, Gcal, Gdocs, Picasa, G+, Greader osv.) ret meget. Man kan sige at jeg er så investeret i Google at det nu ikke kan betale sig at starte op på Apple's apperat. Men det er netop også fordi jeg synes at Google netop gør det rigtig godt på mange måder (jeg regner også med at bruge Gmusic ASAP). Men hvor ville jeg dog ønske at der havde været mere fokus på et glat, gildende og lagfrit GUI fra starten af hos Google, og jeg håber virkelig på at det er noget de gider lægge krafter i i fremtiden.
Gravatar

#24 Coma 7. dec. 2011 14:15

Gravatar

#25 LinguaIgnota 7. dec. 2011 14:21

L-l-l-lAgdroid.
Du er eddermame dummere end lort.
Gravatar

#26 lindysign 7. dec. 2011 14:26

Jeg har, som andre herinde, heller ikke oplevet lag som noget problem på nogle af mine android enheder.

Men jeg kan da forestille mig, at det også har noget at sige, at Apple kan nøjes med at producere til en type hardware, og Android skal kunne fungere på mange for skellige enheder. Det giver en hvis overskudskode, og en smule "tungere" system...

Men er jeg helt galt på den?
Gravatar

#27 pechano 7. dec. 2011 14:32

#14 not sure if trolling or just religious.

Udover dét er jeg helt enig i at android føles lidt sluggish i forhold til iOS. Det tror jeg slet ikke der er tvivl om, men hvis det er prisen jeg skal betale for ikke at leve mit liv efter Steve Jobs' testamente, så er det noget jeg vælger at leve med.
Gravatar

#28 Brugernavn 7. dec. 2011 14:32

lindysign (26) skrev:
Men er jeg helt galt på den?

Ja. Apple isolerer en tråd med høj prioritet til grafikbehandling i iOS. Det gør Google ikke i Android. Det har ikke noget at gøre med forskellige producenter. OS'et er simpelthen ikke designet til at levere flydende grafiske effekter.
Bless this Thy hand grenade that with it Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits, in Thy mercy.
Gravatar

#29 plexdk 7. dec. 2011 14:34

#17: Facebook app'en er også blevet virkelig laggy i den nye overhauled version der er kommet..
Gravatar

#30 RAJensen 7. dec. 2011 14:35

På min HTC Wildfire S er der små forsinkelser fra tid til anden.
Okay, den er også kun på 600 MHz, så målt imod en HTC Touch Diamond II (Win Mobile 6.1), så er den langt hurigere, men den får da til stadighed slag af iPhone på enkelte områder, så som at rulle i en liste eller når man åbner for at se sine billeder.
På en iPhone er billederne klar (thumbnails) mens på en HTC sidder man og ser på at de bliver loadet!
Skærmen er også r¤v langsom til at Tilte billedet når man vender telefonen til vandret plan.
Desuden oplever jeg at touch-funktionen på skærmen spasser ud, når jeg tilslutter laderen, så det er noget nær umulig at betjene telefonen! Jeg kan ikke længere bruge pegefingeren til betjening men må anvende tommelfingeren, helst der hvor der er hård hud og meget forsigtigt berøre skærmen, for eller reagere den underligt og vil på en mærkelig måde ikke følge fingeren!
Fx. skærmlåsen vil ikke følge med fingeren ned af skærmen for at låse op, men hopper tilbage og lidt frem og tilbage igen!
Så efter min mening hvis man er objektiv omkring sin egen Android telefon, må der altså være noget om snakken om "Lag" på fx. HTC Android telefoner. De reagere altså ikke altid lige hurtigt!
Kapitalens magt er fantastisk - For dem der har kapitalen!!!
Magten's arrogance er lækker - For dem der har Magten!!!
Gravatar

#31 Trentors 7. dec. 2011 14:41

Stoferr (20) skrev:
Jeg kan godt lide at langt de fleste Android brugere knap nok ved hvad artiklen handler om.

Artiklen skriver altså ikke om hvor hurtigt apps starter eller hvor flydende animationer er. Den handler om den latency der er fra du berører skærmen til at den opfattes af softwaren. Her kan Android brugere altså sige hvad de vil, men både iPhone og Windows er langt foran på det punkt.


Øh HELE artiklen handler om UI rendering og ikke interupts. Videoklippet viser dette lag men det er ikke i overens med konteksten i artiklen. Og slet ikke med det som Andrew Munn skriver i sit indlæg.

F.eks.
Once you notice this happening, you’ll see it everywhere on an Android phone. Why is scrolling in the Movies app slow? Because movie cover thumbnails are dynamically added to the movie list as you scroll down, while on iOS they are lazily added after all scrolling stops.

Altså intet om latency fra berøring til reaktion men derimod at GUI'et scroller langsomt.

Så lad nu være med at kaste med sten ikk...
Gravatar

#32 chris 7. dec. 2011 14:42

Kan det ikke løses ved at bruge en en flerkernet chip?

Godtnok er min HTC-sensation rooted, flashed og modded til jorden ende.
Men den kører meget bedre end f.eks min gamle Nexus S, som jo ellers var toppen af poppen engang.
Her tænker jeg at 2 kerner, hvis man ikke kører formeget baggrundsfnidder, må være nok, da man så kan bruge 1 til hovedtråden og 1 til navigationstråden.

Dog vil jeg gerne lige sparke lidt til google for ikke at tænke sig om.
Brugerfladen er dér hvor jeg interagerer med telefonen.
Interaktionen er basis for alt hvad jeg bruger den til, hvorfor navigation er super vigtigt.
Hvem i alverden fik den idé at det skulle køre på en nedprioriteret tråd?
www.noobish.dk
min clog
Gravatar

#33 Alrekr 7. dec. 2011 14:45

chris (32) skrev:
Hvem i alverden fik den idé at det skulle køre på en nedprioriteret tråd?


Som ingeniørstuderende kan jeg kun ryste på hovedet af den kommentar. Alle ved at det vigtigste ikke er interaktionen, men at systemet bagved kører flydende. Det tekniske er det vigtigste - ikke det der bløde UI-fims. Tsk.
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
Gravatar

#34 Cannabis2011 7. dec. 2011 14:46

At sammenligne Nokia N9 med Samsung Nexus S udpensler meget godt ydelses forskellen.. De har næsten identisk SoC, men alligevel performer N9 meget bedre end Nexus S.
Gravatar

#35 kalleguld 7. dec. 2011 14:53

Moog (12) skrev:
#7 Passer simpelthen ikke.

Prøv lige at læst #7 igennem igen, og sig så hvad det er der ikke passer. #7 er fyldt med meninger (hvis du er uenig, så kom med en objektiv beskrivelse af ordene "hurtig" og "lækker").
Gravatar

#36 Hettelade 7. dec. 2011 15:01

Dette betyder at man ikke kan benytte Android OS til nogen form for realtime musik instrument :-(
Jeg havde håbet på at dette ville være bedre i ICS på en Tegra 3 platform, men det skal jeg tilsyneladende ikke regne med.

Jeg hader alt hvad Appel står for, men er dybt misundelig på den response tid der er på skærmen, som gør at du kan spille på feks. keyboards uden problemer. Det kan simpelt hen ikke lade sig gøre på Android OS :-/ Der er lige nogle ms'ers forsinkelse fra du trykker på en tangent, til den faktisk spiller lyden.
Gravatar

#37 plexdk 7. dec. 2011 15:01

33: Det kommer jo an på hvad systemet er udviklet hen imod.. det er jo kun en telefon vi snakker her... Så vidt jeg husker er der også forskel på prioriteterne i windows Server og 'workstation'..
Gravatar

#38 spacefractal 7. dec. 2011 15:03

Der er også noget jeg har oplevet under udvikling af et spil. Der var også en hel del forskel på forsinkelse her.

Andet problem er iøvrigt at Android bruger længere tid at flippe sit billede fra framebufferen.

Ommend spil typen gør dog at praktisk forskel er minimal....

Ps. Edit pga tosset ordbog :-), hehe
Gravatar

#39 simonhoxer 7. dec. 2011 15:05

Alrekr (33) skrev:
Det tekniske er det vigtigste - ikke det der bløde UI-fims. Tsk.


What the...!
Gravatar

#40 kalleguld 7. dec. 2011 15:07

chris (32) skrev:
Kan det ikke løses ved at bruge en en flerkernet chip?

Nej, desværre. Hvis ikke programmet er skrevet til at køre i mere end én tråd, så vil det altid skulle færdiggøre dets nuværende arbejdsopgave før det kan reagere på en ny (en arbejdsopgave kan f.eks. være en UI-opgave ell. lign.)

Hvem i alverden fik den idé at det skulle køre på en nedprioriteret tråd?

Det kører ikke i en nedprioriteret tråd, alt kører bare kun i en tråd (med mindre programmøren selv splitter det op).
Gravatar

#41 Alrekr 7. dec. 2011 15:07

#39
Det kaldes en joke. Jeg kan se at Lingu tog det dybt seriøst :)
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
Gravatar

#42 Brugernavn 7. dec. 2011 15:08

chris (32) skrev:
Kan det ikke løses ved at bruge en en flerkernet chip?

Jo, du kan være heldig at gui-tråden lander for sig selv på én kerne. Men du kan ikke være sikker på det. Du kan i teorien lave styrring, der gør at de lander rigtigt, men det kræver at du kan identificere trådene. Det lader ikke til at Google har gjort noget for at gøre dem identificerbare.
Bless this Thy hand grenade that with it Thou mayest blow Thine enemies to tiny bits, in Thy mercy.
Gravatar

#43 nordsmark 7. dec. 2011 15:09

#36 Undskyld, men hvad skal man lige bruge at spille på musik instrumenter på en touch skærm til? udover lige "haha, se, det' et klaver på min tablet!" som bliver kedeligt efter hvad, 5 minutter?

Ikke at responstiden er irrelevant, men syntes bare dit eksempel der er lidt øh.. Ja, sært.
Gravatar

#44 LinguaIgnota 7. dec. 2011 15:11

Alrekr (41) skrev:
#39
Det kaldes en joke. Jeg kan se at Lingu tog det dybt seriøst :)


Nej nej, jeg kan bare ikke forestille mig, at en ingeniørstuderende har noget relevant at sige i nogen som helst sammenhæng. That's all.
Du er eddermame dummere end lort.
Gravatar

#45 Alrekr 7. dec. 2011 15:13

LinguaIgnota (44) skrev:
Alrekr (41) skrev:
#39
Det kaldes en joke. Jeg kan se at Lingu tog det dybt seriøst :)


Nej nej, jeg kan bare ikke forestille mig, at en ingeniørstuderende har noget relevant at sige i nogen som helst sammenhæng. That's all.


Jamen så rend mig i røven.
Newz.dk på den fede måde: http://knowyournewz.dk/index.php?title=SNES
Gravatar

#46 kalleguld 7. dec. 2011 15:15

Hettelade (36) skrev:
Dette betyder at man ikke kan benytte Android OS til nogen form for realtime musik instrument :-(
[...]
Der er lige nogle ms'ers forsinkelse fra du trykker på en tangent, til den faktisk spiller lyden.

Det passer ikke. Forskellen mellem iOS og Android i dette tilfælde er, at når du laver et program til iOS, så deler compileren automatisk programmet op i en UI-tråd og en tråd til "alt det andet".
På Android er der kun en tråd, med mindre du selv deler programmet op i flere tråde. Som programmør skal du med andre ord selv sørge for at lave en tråd til dine tunge arbejdsopgaver. Det er bestemt ikke umuligt, sådan fungerer det også i windows, og sansynligvis også på mac.

Og ja, der vil altid være forsinkelse; der er også forsinkelse på iOS, mac, windows; alt digitalt.
Gravatar

#47 LinguaIgnota 7. dec. 2011 15:15

Nu skal du ikke blive sur i fissen. Kiss n' make up!
Du er eddermame dummere end lort.
Gravatar

#48 Rockstar 7. dec. 2011 15:16

Hettelade (36) skrev:
Dette betyder at man ikke kan benytte Android OS til nogen form for realtime musik instrument :-(
Jeg havde håbet på at dette ville være bedre i ICS på en Tegra 3 platform, men det skal jeg tilsyneladende ikke regne med.

Jeg hader alt hvad Appel står for, men er dybt misundelig på den response tid der er på skærmen, som gør at du kan spille på feks. keyboards uden problemer. Det kan simpelt hen ikke lade sig gøre på Android OS :-/ Der er lige nogle ms'ers forsinkelse fra du trykker på en tangent, til den faktisk spiller lyden.


Har lige testet keyboard på min SGSII og kunne sagtens spille spille "peter syvspring" på den uden lag :).. artiklen taler om UI ikke programmer...

Når jeg sidder med min telefon og en iphone4s side om side kan jeg godt mærke en svag forskel når jeg zapper rundt på de forskellige sider, men den er så lille at det er ubetydeligt..
Mixologist, gamer og gadget nørd ^^
Gravatar

#49 Cannabis2011 7. dec. 2011 15:16

nordsmark (43) skrev:
#36 Undskyld, men hvad skal man lige bruge at spille på musik instrumenter på en touch skærm til? udover lige "haha, se, det' et klaver på min tablet!" som bliver kedeligt efter hvad, 5 minutter?

Ikke at responstiden er irrelevant, men syntes bare dit eksempel der er lidt øh.. Ja, sært.


En tablet som keyboard er da ikke et utænkeligt scenarie. Jeg har selv overvejet Ipad 2 for Propellerheads Rebirth..
Gravatar

#50 kalleguld 7. dec. 2011 15:20

nordsmark (43) skrev:
#36 Undskyld, men hvad skal man lige bruge at spille på musik instrumenter på en touch skærm til? udover lige "haha, se, det' et klaver på min tablet!" som bliver kedeligt efter hvad, 5 minutter?

Ikke at responstiden er irrelevant, men syntes bare dit eksempel der er lidt øh.. Ja, sært.

Klaverer er måske lidt kedeligt, men der er mange musikprogrammer som ville være geniale på touch. Se f.eks programmet Reason fra Propellerhead: det er som skabt til touch, selvom det svjv udelukkende kører på win og mac
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login