mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hmm, jeg prøvede at banishe tråden med et pentagram, men det lader til at den har forpurret mit forsøg.
Så er der kun én mulighed tilbage: skyd harddisken med en stor gun, lader den trække 3 dage i hønseblod, og skyd den derefter ind i solen.
Jeg tror personligt at det er billigere end at vente på at tråden overtager verdensøkonomien.
<STRONG>GO BACK, GO BACK, STAAAY.</STRONG>
Så er der kun én mulighed tilbage: skyd harddisken med en stor gun, lader den trække 3 dage i hønseblod, og skyd den derefter ind i solen.
Jeg tror personligt at det er billigere end at vente på at tråden overtager verdensøkonomien.
<STRONG>GO BACK, GO BACK, STAAAY.</STRONG>
#646: "-2^2 kan skrives om til -2 x -2"
Hvad får dig til at tro det?
Send mig en mail/ICQ ([email protected] / 158#288¤296 (fjern store bogstaver/tegn)) med forklaringen på hvorfor du mener resultatet er +4.
--
Idet jeg vil have det skidt med at nogen ikke forstår hvorfor resultatet netop ikke er +4, håber jeg I vil kaste mig en mail med alle jeres gode begrundelser for hvorfor resultatet skulle være 4. Så vil jeg efter bedste evne forsøge at forklare jer hvorledes det vitterligt forholder sig, samt hvorfor.
... og kan vi så få stoppet denne tråd?
Hvad får dig til at tro det?
Send mig en mail/ICQ ([email protected] / 158#288¤296 (fjern store bogstaver/tegn)) med forklaringen på hvorfor du mener resultatet er +4.
--
Idet jeg vil have det skidt med at nogen ikke forstår hvorfor resultatet netop ikke er +4, håber jeg I vil kaste mig en mail med alle jeres gode begrundelser for hvorfor resultatet skulle være 4. Så vil jeg efter bedste evne forsøge at forklare jer hvorledes det vitterligt forholder sig, samt hvorfor.
... og kan vi så få stoppet denne tråd?
#659
Og 42 er jo som ethvert dannet menneske ved, meningen med livet, hvorved alle bliver glade og enige og aldrig mere kunne finde på at skrive flere indlæg i dette forum.
Hvis nogen mod al forventning skulle finde på at skrive endnu et indlæg, er det langt fra usandsynligt at deres hoved vil springe i luften i samme sekund som de trykker på "gem"
Idet vi nu kan fejre fremkomsten af følgende fejl:
"Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted at (null):0 (tried to allocate 2863400 bytes) in /usr/home/newz/newz.dk/pear/Smarty/Smarty.class.php on line 1166",
kan jeg med glæde i sindet, lidt hemmelighedsfuldt pulicere følgende udredning for hvorfor jeg holder på mit:
http://www.math.auc.dk/~caspert/misc/sqr_minus_to....
Edit: Kommentarer er meget velkommne -- I er ganske givet i stand til at finde en brugbar mail-adresse :-)
"Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted at (null):0 (tried to allocate 2863400 bytes) in /usr/home/newz/newz.dk/pear/Smarty/Smarty.class.php on line 1166",
kan jeg med glæde i sindet, lidt hemmelighedsfuldt pulicere følgende udredning for hvorfor jeg holder på mit:
http://www.math.auc.dk/~caspert/misc/sqr_minus_to....
Edit: Kommentarer er meget velkommne -- I er ganske givet i stand til at finde en brugbar mail-adresse :-)
#674: 57MB & 49MB VM i Firebird 0.7...
Admin: Hvorfor får nogle tråde egentlig lov til at køre så langt? Det må da koste noget serverplads med denne her, nøgenbilled-debatten og de utallige mærke-flames (AMD/Intel, ATi/nVidia, etc.) ;)
Edit: Nu er den på 2900570 bytes...
Admin: Hvorfor får nogle tråde egentlig lov til at køre så langt? Det må da koste noget serverplads med denne her, nøgenbilled-debatten og de utallige mærke-flames (AMD/Intel, ATi/nVidia, etc.) ;)
Edit: Nu er den på 2900570 bytes...
Tjaa, serveren render også i problemer her. Den får samme problem som mikbund nævner.
Til gengæld har Opera da alt andet end problemer med siden ulig de andre browsere, I nævner.
Med denne side åben bruger den 49.632 KB; uden denne side åben bruger den 47.604 KB.
Til gengæld har Opera da alt andet end problemer med siden ulig de andre browsere, I nævner.
Med denne side åben bruger den 49.632 KB; uden denne side åben bruger den 47.604 KB.
haha for morsomt, jeg troede der var nogen der havde lavet en ny tråd men så var det sgu den samme haha
#690
Hvis du ikke forstår AB ombytningsreglen, kan jeg slet ikke forstå at du poster her.
Hvis
-2^a = a^b
så er det da klart at
a^b - ^b = a
Hvordan skal 1^0 ellers være 1? Det eneste du skal gøre at dividere igennem med 3 kvadrant fra den specielle logaritme funktion. Her efter er det blot at opstille en vektor, og derefter vil du se beviset. a kan ganske simpelt kun være 42.
Hvis du ikke forstår AB ombytningsreglen, kan jeg slet ikke forstå at du poster her.
Hvis
-2^a = a^b
så er det da klart at
a^b - ^b = a
Hvordan skal 1^0 ellers være 1? Det eneste du skal gøre at dividere igennem med 3 kvadrant fra den specielle logaritme funktion. Her efter er det blot at opstille en vektor, og derefter vil du se beviset. a kan ganske simpelt kun være 42.
Må faktisk indrømme at jeg selv blev i tvivl og faktisk også skiftede standpunkt undervejs. Jeg har ikke læst alle 694 poste så i må undskylde hvis jeg gentager nogen, men prøv og kigge på det her:
2^2 = 4 Det er vi vel enige om :)
-1 * 2^2 = -1 * 4 Burde også kunne accepteres
-2^2 = -4
Er der nogen der kan se nogen fejl ved dette?
2^2 = 4 Det er vi vel enige om :)
-1 * 2^2 = -1 * 4 Burde også kunne accepteres
-2^2 = -4
Er der nogen der kan se nogen fejl ved dette?
#695 nej der er ingen fejl i din udregning... jeg forstår ikke at folk stadig taler om standpunkter.
det eneste vi diskuterer her, er flg. som står i nyhedsteksten:
"Hektor mener, at regnestykket "-2^2" skal læses som
minus to i anden | (-2)^2
Jakob mener, at regnestykket "-2^2" skal læses som
nul minus to i anden | -(2^2)"
Men der er ikke ret meget at diskutere, for det er vedtaget for mange år siden at "^" regnes før "-", ligesom "*" regnes før "+"...
så for at udregne -2^2, regner vi altså først 2^2, hvilket er 4
derefter regnes "-" tegnet, og resultatet af et "-" foran et positivt tal, er et negativt tal, dvs. "-4"
forstået?!?!
det eneste vi diskuterer her, er flg. som står i nyhedsteksten:
"Hektor mener, at regnestykket "-2^2" skal læses som
minus to i anden | (-2)^2
Jakob mener, at regnestykket "-2^2" skal læses som
nul minus to i anden | -(2^2)"
Men der er ikke ret meget at diskutere, for det er vedtaget for mange år siden at "^" regnes før "-", ligesom "*" regnes før "+"...
så for at udregne -2^2, regner vi altså først 2^2, hvilket er 4
derefter regnes "-" tegnet, og resultatet af et "-" foran et positivt tal, er et negativt tal, dvs. "-4"
forstået?!?!
Man kan vel altid sige at lige meget hvad Hector og Jocob nu mener om sagen så skal -2^2 vel læses som -2^2. Forudsat at mit bevis er rigtigt må resultatet da være -4.
Da -(2^2) = -4 og hvis vi som sagt antager at jeg har ret i mit bevis, hvilket må forudsættes hvis ingen kan finde en fejl i det :), har Jakob ret i at -(2^2) = -2^2 = -4 ...
Dermed er den mange år gamle beslutning også vist som korrekt, og dermed endelig :)
Da -(2^2) = -4 og hvis vi som sagt antager at jeg har ret i mit bevis, hvilket må forudsættes hvis ingen kan finde en fejl i det :), har Jakob ret i at -(2^2) = -2^2 = -4 ...
Dermed er den mange år gamle beslutning også vist som korrekt, og dermed endelig :)
Ok, jeg har ikke læst tråden (den er lidt for lang), men oppe i starten er der nogen, der stoler på deres lommeregner lidt for meget.
Der er en fejl i TI's firmware, som gør, at den ikke "kæder" fortegnet med i tallet, og dermed ikke altid regner det ud i anden.
Jeg spurgte min matematiklærer, og hun er enig med mig og #math på EFnet om at -2^2 (eller -2², om I vil) = 4. Minus gange minus bliver plus, også selvom en lommeregner siger noget andet.
Der er en fejl i TI's firmware, som gør, at den ikke "kæder" fortegnet med i tallet, og dermed ikke altid regner det ud i anden.
Jeg spurgte min matematiklærer, og hun er enig med mig og #math på EFnet om at -2^2 (eller -2², om I vil) = 4. Minus gange minus bliver plus, også selvom en lommeregner siger noget andet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.