mboost-dp1

unknown
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
hva vej går krydsproduktet for to vektorere ? hvorfor? afaik fordi det er defeineret til at gå den vej.
hvor svært ka det være... hvis man har et prob indtil de får fedtet sig færdigt er her et ret smart trick der ka hjælpe:
-(2^2) = -(2*2) = -(4) = -4
(-2)^2 = (-2)*(-2) = (4) = 4
:D
vi har meget små problemer her :)
hvor svært ka det være... hvis man har et prob indtil de får fedtet sig færdigt er her et ret smart trick der ka hjælpe:
-(2^2) = -(2*2) = -(4) = -4
(-2)^2 = (-2)*(-2) = (4) = 4
:D
vi har meget små problemer her :)
#752-760 samt en del flere herover.
Hvis i ikke noget fornuftigt at bidrage med så hold jer dog væk! Det er ægerligt at et sådant indlæg skal til at være skraldespand for den slags ligegyldigheder. I kunne jo oprette en tråd til formålet og lade denne tråd være baseret på det oprindelige indlæg.
Jeres opførsel er en skændsel for newz.dk's seriøsitet. Find en anden hobby!
Svar på mit indlæg er ikke ønsket i denne tråd!!!!
Hvis i ikke noget fornuftigt at bidrage med så hold jer dog væk! Det er ægerligt at et sådant indlæg skal til at være skraldespand for den slags ligegyldigheder. I kunne jo oprette en tråd til formålet og lade denne tråd være baseret på det oprindelige indlæg.
Jeres opførsel er en skændsel for newz.dk's seriøsitet. Find en anden hobby!
Svar på mit indlæg er ikke ønsket i denne tråd!!!!
Sjovt - da jeg nåede omkring 100 gav jeg op - svaret er simpelt: -2^2 = 4.
Der er kun en udregning. -2*-2
Hvorfor folk ikke vil *acceptere* negative tal kan jeg ikke forstå..
Hvis der derimod havde stået 5-2^2 var svaret 1 - Bare for at forvirre lidt.
Og selvfølgelig 5+(-2^2) = 9 :D
Det er min udlægning - andre der har en bedre?
Og hvad med at køre den et trin videre?
Hvad er:
-2^-2^2
Der er kun en udregning. -2*-2
Hvorfor folk ikke vil *acceptere* negative tal kan jeg ikke forstå..
Hvis der derimod havde stået 5-2^2 var svaret 1 - Bare for at forvirre lidt.
Og selvfølgelig 5+(-2^2) = 9 :D
Det er min udlægning - andre der har en bedre?
Og hvad med at køre den et trin videre?
Hvad er:
-2^-2^2
Det er ret skræmmende at mange "jeg er ingeniør! jeg pwnz!" ikke er så stærke i matematik. Måske er det nogen fra denne tråd der designede fraum arena? :p
#154 har et godt svar -
#160 er langt ude...
Problemet er vel at man ikke ved om det er et fortegn eller et operator - de er ens...
Et lille tankeeksempel: Hvis vi antager at _ skal bruges som fortegn i stedet for - bliver alting meget simplere!
_2^2 = 4
5 + _2^2 = 9
5 - _2^2 = 1
- _2^2 = -4
Håber i forstår.
#160 er langt ude...
Problemet er vel at man ikke ved om det er et fortegn eller et operator - de er ens...
Et lille tankeeksempel: Hvis vi antager at _ skal bruges som fortegn i stedet for - bliver alting meget simplere!
_2^2 = 4
5 + _2^2 = 9
5 - _2^2 = 1
- _2^2 = -4
Håber i forstår.
#763:
"¤#%W¤TE
Troede denne tråd var død :(
#764+765:
-2^2 = -4.
Du siger du ikke har læst mere end til post #100 or so. Jeg ved ikke præcis hvor det blev nævnt første gang, men ^ har præcedens over -, hvilket betyder at den skal udregnes først (kiggede lige, dette blev nævnt allerede i #7 første gang...).
Du nævner selv 5-2^2 = 1.
Det er præcis det samme som at sige at -2^2 = 0-2^2 = -(2^2) = 4.
Og hvilken uddannelse/grundlag har du da at støtte dig til? Folkeskolematematik?
Edit:
#766:
Der er ingen forskel på de to tegn, matematisk set. Det er kun fordi lommeregnere ikke kan finde ud af det ellers. Den du kalder _ er bare det samme som *(-1) på de fleste lommeregnere (og ^ har stadig præcedens over *, hvis du skulle være i tvivl).
"¤#%W¤TE
Troede denne tråd var død :(
#764+765:
-2^2 = -4.
Du siger du ikke har læst mere end til post #100 or so. Jeg ved ikke præcis hvor det blev nævnt første gang, men ^ har præcedens over -, hvilket betyder at den skal udregnes først (kiggede lige, dette blev nævnt allerede i #7 første gang...).
Du nævner selv 5-2^2 = 1.
Det er præcis det samme som at sige at -2^2 = 0-2^2 = -(2^2) = 4.
Det er ret skræmmende at mange "jeg er ingeniør! jeg pwnz!" ikke er så stærke i matematik.
Og hvilken uddannelse/grundlag har du da at støtte dig til? Folkeskolematematik?
Edit:
#766:
Der er ingen forskel på de to tegn, matematisk set. Det er kun fordi lommeregnere ikke kan finde ud af det ellers. Den du kalder _ er bare det samme som *(-1) på de fleste lommeregnere (og ^ har stadig præcedens over *, hvis du skulle være i tvivl).
for når man udleder et tal til -2 = (-1*2) burde -2^2 => (-1*2)(-1*) - og min egen lille nanoteknolog er enig...
drbravo
Nej stadigvæk nej. Du læser -2^2 som -1*2^2. Det vil du så læse som -1*2*2 og det er stadigvæk = -4.
Nej stadigvæk nej. Du læser -2^2 som -1*2^2. Det vil du så læse som -1*2*2 og det er stadigvæk = -4.
Hvorfor det?!
Hvorfor får du ligepludselig den ide at der skal være noget foran det *ENE* 2-tal?
-2 = (-1*2)
-2^2 = (-1*2)*(-1*2) = 4
#nfx hvad med din egen uddannelse? Du går måske på uni...?
Hvorfor får du ligepludselig den ide at der skal være noget foran det *ENE* 2-tal?
-2 = (-1*2)
-2^2 = (-1*2)*(-1*2) = 4
#nfx hvad med din egen uddannelse? Du går måske på uni...?
Du siger du ikke har læst mere end til post #100 or so. Jeg ved ikke præcis hvor det blev nævnt første gang, men ^ har præcedens over -, hvilket betyder at den skal udregnes først (kiggede lige, dette blev nævnt allerede i #7 første gang...).
bare for at blande mig så er der altså forskel på fortegen ( -a ) og minus ( b-a ) mht operator precedens..
og google har som bekendt altid ret ;)
Jeg har (I modsætning til størstedelen her) læst samtlige indlæg ;) (Ja man bliver lidt træt efter de første par hundrede).
#771, det du synes han gør forkert er jo din fejlfortolkning, du vælger at tage det minus med i det første 2tal, og derfor får du 4, hvis det skulle gøres korrekt skal det minus overhovedet ikke knyttes til noget.
Det er jo i bund og grund et definationsspørgsmål, men da det ikke er givet at/om minus tegnet knytter sig til 2 tallet (-2) eller står som en faktor foran hele udregningen skal det regnes efter præcidens reglerne.
Og det er så forskelligt om diverse lommeregnere/programmer regner det rigtigt, google gør "ikke" (Alt efter hvordan man skal definere det), men den har jo ikke nogen mulighed for at vide hvordan det - skal fortolkes.
I kan jo prøve at skrive det ned og så vise det til jeres mat lærer (Måske ikke lige jer i folkeskolen, for der er sq ikke den store sikkerhed for at de er specielt kloge på mat ;)), og så skulle i meget gerne få svaret -4. Men hvis man siger det mund til mund kan jeg godt holde med i at resultet kunne gives som 4 istedetfor, da man godt kan forvente at -2 er et tal, der så skal opløftes i anden. Men når det står som det står, så er der altså kun en rigtig metode.
#771, det du synes han gør forkert er jo din fejlfortolkning, du vælger at tage det minus med i det første 2tal, og derfor får du 4, hvis det skulle gøres korrekt skal det minus overhovedet ikke knyttes til noget.
Det er jo i bund og grund et definationsspørgsmål, men da det ikke er givet at/om minus tegnet knytter sig til 2 tallet (-2) eller står som en faktor foran hele udregningen skal det regnes efter præcidens reglerne.
Og det er så forskelligt om diverse lommeregnere/programmer regner det rigtigt, google gør "ikke" (Alt efter hvordan man skal definere det), men den har jo ikke nogen mulighed for at vide hvordan det - skal fortolkes.
I kan jo prøve at skrive det ned og så vise det til jeres mat lærer (Måske ikke lige jer i folkeskolen, for der er sq ikke den store sikkerhed for at de er specielt kloge på mat ;)), og så skulle i meget gerne få svaret -4. Men hvis man siger det mund til mund kan jeg godt holde med i at resultet kunne gives som 4 istedetfor, da man godt kan forvente at -2 er et tal, der så skal opløftes i anden. Men når det står som det står, så er der altså kun en rigtig metode.
Hvis minuset ikke hører til 2-tallet betyder det vel at der er noget udregning inden? Eks. 5-2^2. Ellers er det vel meningsløst. Som -4*3)+(2*6)) = ?
Hvis det er et enkeltstående stykke må det vel være -2 som i (-2) der menes.
Hvis det er et enkeltstående stykke må det vel være -2 som i (-2) der menes.
#777:
I det eksempel du giver, 5-2^2 virker minusset som en seperator mellem 2 led, og i den sammenhæng er sagen vel for alle 100% klar, idet de forskellige led skal regnes for sig, og så plus og minus til sidst.
Det er lidt det alle "-4"-folkene herinde (inkl. migselv og mELIeha) forlænger til stadig at regne som 0-2^2, da vi stadig mener at ^ og kvadratrod skal regnes før + og - (hvor * og / så regnes efter ^ og kvadratrod, men før + og -).
Vi bliver sandsynligvis aldrig enige, så skal vi ikke bare aftale at hvis vi en dag kommer ud for at skulle skrive noget ned i samme stil, husker vi at bruge parenteser? :)
I det eksempel du giver, 5-2^2 virker minusset som en seperator mellem 2 led, og i den sammenhæng er sagen vel for alle 100% klar, idet de forskellige led skal regnes for sig, og så plus og minus til sidst.
Det er lidt det alle "-4"-folkene herinde (inkl. migselv og mELIeha) forlænger til stadig at regne som 0-2^2, da vi stadig mener at ^ og kvadratrod skal regnes før + og - (hvor * og / så regnes efter ^ og kvadratrod, men før + og -).
Vi bliver sandsynligvis aldrig enige, så skal vi ikke bare aftale at hvis vi en dag kommer ud for at skulle skrive noget ned i samme stil, husker vi at bruge parenteser? :)
Nogen der ved hvor lang tid det tager at loade denne tråd på en 1GB forbindelse?
Jeg er helt nede på ca 30 sek - mens min 2Mbit er lidt længere tid om det:)
Ret sjovt at den længste tråd på newz er en diskution om matmatik. Man burde jo ikke diskutere noget så simpelt, da der er regneregler at følge.
Jeg er helt nede på ca 30 sek - mens min 2Mbit er lidt længere tid om det:)
Ret sjovt at den længste tråd på newz er en diskution om matmatik. Man burde jo ikke diskutere noget så simpelt, da der er regneregler at følge.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.