mboost-dp1
Infocare presser deres ansatte
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det siger han intet om.
jeg har specifikt spurgt ind til dette, hvilket mine kommentarer ogsaa baerer praeg af.
Dertil kommer, at jeg kender ind til flere der har arbejdet hos infocare, og ingen af dem havde nogen problemer med at naa 'Den Usagte Kvote', eller problemer med plads til at have 2 computere ad gangen.
Ifoelge g55 og Megan Fox, fejlsoeger de stort set ikke, men skifter bare paa maa og faa og haaber det er nok.
Naeh, men det er bare ikke synderligt relevant da det blot understreger at g55 og Megan Fox boer goere deres arbejde ordentligt.
Hvad det her angår, så er et firma der laver den slags da fuldstændig inkompetent hvis de ikke stiller plads nok til rådighed for reparatøren, så han kan have gang i mere en en computer af gangen - sådan som *Megan Fox* påstår at der ikke er.
Det siger han intet om.
jeg har specifikt spurgt ind til dette, hvilket mine kommentarer ogsaa baerer praeg af.
Dertil kommer, at jeg kender ind til flere der har arbejdet hos infocare, og ingen af dem havde nogen problemer med at naa 'Den Usagte Kvote', eller problemer med plads til at have 2 computere ad gangen.
Husk nu på hvor kompleks en computer er, hvis man skal finde en 'ukendt' fejl og reparere den så billigt som muligt, dvs.. ikke bare skifte bundkortet fordi bios skal opdateres eller andre fejl som skal repareres til en pris på under reparatørens timeløn hvis han kun må bruge en time pr PC!
Ifoelge g55 og Megan Fox, fejlsoeger de stort set ikke, men skifter bare paa maa og faa og haaber det er nok.
skifter i måske helt ukritisk jeres grafikkort hvis der kommer underlige farver i jeres yndlingsspil lige pludselig en dag?
Naeh, men det er bare ikke synderligt relevant da det blot understreger at g55 og Megan Fox boer goere deres arbejde ordentligt.
illishar (301) skrev:Hvordan pokker kan du sætte dig ind i hans situation? Han har skrevet 1.5 liners tekst. Er du tankelæser eller noget?
Åbenbart.
Synes det var ret tydeligt, hvis du læser en lille smule mellem linjerne at Han (a) er blevet fyret, (b) synes det er hamrende unfair at (c) grunden til han blev fyret er en arbitrær minimums grænse for reps som (d) medfører lavere kvalitet.
Det hænger sammen med det jeg skrev tidligere om at man ofte godt kan se tingene fra en anden persons synspunkt, hvis altså bare man prøver.
fidomuh (302) skrev:Ifoelge g55 og Megan Fox, fejlsoeger de stort set ikke, men skifter bare paa maa og faa og haaber det er nok.
Det må jeg have misset, hvor siger de det? Jeg læste det netop som at de ikke rigtig har tid til det pga. 7pc grænsen.
"man har ca. en time til hver maskine og dette er både fejlsøgning og rep."
Det er da meget sjovt, da Megan Fox netop skriver at han arbejder der..?
Saa (a) er vel forkert, og g55 siger intet om det.
(c) er ogsaa lidt 'so-so', da der aabenbart er mange andre der fint kan klare 'kravet'.
(d) er vel subjektiv. Hvis maskinen er fixet bagefter, saa er det jo aabenlyst ligegyldigt for kvaliteten om han har lavet 200 eller 1 rep foer denne.
Det haenger sammen med, at man tilskriver andre ting de ikke siger, gaetter sig frem og ellers bare ignorerer logik....? :)
Jaeh, det betyder vel ogsaa at de netop ikke goer det idag?
Og det er skrevet andetsteds, at man ikke eftertjekker men blot skifter og sender det videre...
Åbenbart.
Synes det var ret tydeligt, hvis du læser en lille smule mellem linjerne at Han (a) er blevet fyret, (b) synes det er hamrende unfair at (c) grunden til han blev fyret er en arbitrær minimums grænse for reps som (d) medfører lavere kvalitet.
Det er da meget sjovt, da Megan Fox netop skriver at han arbejder der..?
Saa (a) er vel forkert, og g55 siger intet om det.
(c) er ogsaa lidt 'so-so', da der aabenbart er mange andre der fint kan klare 'kravet'.
(d) er vel subjektiv. Hvis maskinen er fixet bagefter, saa er det jo aabenlyst ligegyldigt for kvaliteten om han har lavet 200 eller 1 rep foer denne.
Det hænger sammen med det jeg skrev tidligere om at man ofte godt kan se tingene fra en anden persons synspunkt, hvis altså bare man prøver.
Det haenger sammen med, at man tilskriver andre ting de ikke siger, gaetter sig frem og ellers bare ignorerer logik....? :)
Det må jeg have misset, hvor siger de det? Jeg læste det netop som at de ikke rigtig har tid til det pga. 7pc grænsen.
Jaeh, det betyder vel ogsaa at de netop ikke goer det idag?
"man har ca. en time til hver maskine og dette er både fejlsøgning og rep."
Og det er skrevet andetsteds, at man ikke eftertjekker men blot skifter og sender det videre...
fidomuh (305) skrev:Det er da meget sjovt, da Megan Fox netop skriver at han arbejder der..?
Nu blev der jo spurgt om g55... fido, for faen.
fidomuh (305) skrev:Jaeh, det betyder vel ogsaa at de netop ikke goer det idag?
Ja, pga. grænsen!
fidomuh (305) skrev:Og det er skrevet andetsteds, at man ikke eftertjekker men blot skifter og sender det videre...
Så kom med quoten.. det var jo det jeg efterspurgte.
mazing for faen, der er jo 2 der har skrevet og g55 har intet skrevet om hvorvidt han er luder i fritiden, eller blevet fyret fra InfoCare.
Hvordan er det saa et problem ikke at goere det fremover?
InfoCare synes jo aabenbart at det er fint?
Der er 300 indlaeg og det er dig der paastaar at kunne saette dig i hans situation, gaette om han er fyret, etc..
Go read.
Nu blev der jo spurgt om g55... fido, for faen.
mazing for faen, der er jo 2 der har skrevet og g55 har intet skrevet om hvorvidt han er luder i fritiden, eller blevet fyret fra InfoCare.
Ja, pga. grænsen!
Så kom med quoten.. det var jo det jeg efterspurgte.
Der er 300 indlaeg og det er dig der paastaar at kunne saette dig i hans situation, gaette om han er fyret, etc..
Go read.
fidomuh (307) skrev:mazing for faen, der er jo 2 der har skrevet og g55 har intet skrevet om hvorvidt han er luder i fritiden, eller blevet fyret fra InfoCare.
Og deraf "hvis du læser en lille smule mellem linjerne"
Om der er 2 der har skrevet har altså _stadig_ ikke noget at gøre med det jeg blev spurgt om.
fidomuh (307) skrev:
Er ikke sikker på hvad du spørger om.. hvorfor det er et problem at medarbejdere tvinges til at lave en computer på max 1 time? Er det ikke indlysende?
fidomuh (307) skrev:
Go read.
Har jeg gjort.. måske skulle du gøre det samme, for du har da en vildt selektiv hukommelse, som du også fik fremvist i nyheden om OpenGL. Stort ego, lille hjerne.
Sorry, men gaetvaerk naar OP resolut ikke gider at kommentere, er ligegyldigt for debatten.
Pointen var mere at du magisk ved at g55 er blevet fyret, men Megan Fox som *ogsaa* brokker sig over det, endda mere informationsrigt, er ikke fyret.
Du har intet belaeg for at tro han er fyret, udover din magiske 67. sans.
Hvorfor er det et problem at der ikke testes om en minutioes fejl er rettet?
( Jeg ved at de tester at maskinen kan boote )
Nej, det er ikke indlysende.
Det er faktisk ikke engang relevant for traaden, da det ikke er postulatet heri.
7 laptops om dagen != 1 laptop i timen.
Jeg har lige fikset en Fujitsu laptop idag, det tog mig ~5 minutter.
Med dit 'generelle tidsestimat' kunne jeg saa lave 12 laptops i timen? Nej vel?
Derudover, som jeg ogsaa har skrevet her i traaden, saa er der mange ansatte derude som ikke ser det som noget stoerre problem, saa det er ikke 'indlysende' paa nogen maade.
Hellere det end at vaere paastaaet synsk.
Desuden er min hukommelse ikke selektiv, blot hullet, men jeg gaar ud fra at selvom du er synsk, formaar du ikke at skille termer ad fra hinanden ? :)
Mit ego er stort, jeg paastaar dog ikke at vaere synsk :)
Og deraf "hvis du læser en lille smule mellem linjerne"
Sorry, men gaetvaerk naar OP resolut ikke gider at kommentere, er ligegyldigt for debatten.
Om der er 2 der har skrevet har altså _stadig_ ikke noget at gøre med det jeg blev spurgt om.
Pointen var mere at du magisk ved at g55 er blevet fyret, men Megan Fox som *ogsaa* brokker sig over det, endda mere informationsrigt, er ikke fyret.
Du har intet belaeg for at tro han er fyret, udover din magiske 67. sans.
Er ikke sikker på hvad du spørger om..
Hvorfor er det et problem at der ikke testes om en minutioes fejl er rettet?
( Jeg ved at de tester at maskinen kan boote )
hvorfor det er et problem at medarbejdere tvinges til at lave en computer på max 1 time? Er det ikke indlysende?
Nej, det er ikke indlysende.
Det er faktisk ikke engang relevant for traaden, da det ikke er postulatet heri.
7 laptops om dagen != 1 laptop i timen.
Jeg har lige fikset en Fujitsu laptop idag, det tog mig ~5 minutter.
Med dit 'generelle tidsestimat' kunne jeg saa lave 12 laptops i timen? Nej vel?
Derudover, som jeg ogsaa har skrevet her i traaden, saa er der mange ansatte derude som ikke ser det som noget stoerre problem, saa det er ikke 'indlysende' paa nogen maade.
Har jeg gjort.. måske skulle du gøre det samme, for du har da en vildt selektiv hukommelse
Hellere det end at vaere paastaaet synsk.
Desuden er min hukommelse ikke selektiv, blot hullet, men jeg gaar ud fra at selvom du er synsk, formaar du ikke at skille termer ad fra hinanden ? :)
Stort ego, lille hjerne.
Mit ego er stort, jeg paastaar dog ikke at vaere synsk :)
fidomuh (309) skrev:Pointen var mere at du magisk ved at g55 er blevet fyret, men Megan Fox som *ogsaa* brokker sig over det, endda mere informationsrigt, er ikke fyret.
De to er ikke mutually exclusive.
fidomuh (309) skrev:Du har intet belaeg for at tro han er fyret, udover din magiske 67. sans.
Og alle de andre der har tilkendegivet at de også tror han er blevet fyret... Men det kunne du måske ikke huske? ;)
fidomuh (309) skrev:Nej, det er ikke indlysende.
Du har selv sagt at de tidligere kun skal lave 5. Så konklusionen må være at de nu skal lave 2 computere ekstra på den samme tid. Den tid kunne være brugt til at sikre at de gamle computere var fixet ordentligt og at man har fundet det rigtige problem.
Medmindre infocare har fået udviklet udstyr som kan gøre fejlfinding, udskiftning og check til at gå den del hurtigere, så kan det kun gå ud over kvaliteten.
Er det indlysende nu, eller skal jeg bøje det i neon?
Norrah (299) skrev:vandfarve (296) skrev:Hvis du et tidspunkt mangler et job som Personal Note Manager for mig, så siger du bare til. :)
Hvordan mangler man et job som personal note manager? Hvordan ved man man mangler det?
Du mangler vist også en i så fald, hr. Norrah.
Må jeg anbefale et jordegern?
Og?
Saa det er altsaa mere sandsynligt fordi andre ogsaa tror, uden belaeg, at han er blevet fyret?
I...............See...............................
Og i andre afdelinger laver de 10+, det der er relevant, er de forhold som slet ikke bliver beroert af klagerne.
Det goer det stadig ikke indlysende?
Hvad nu hvis de godt kan finde det rigtige problem paa den ene time? Og det er loest? Saa er det jo 100% ligegyldigt.
Suk.
Fejlslutning og idioti.
Skal vi proeve igen?
Hvis nu jeg fikser min laptop paa 5 minutter, faar jeg saa bedre kvalitet af at glo ud i luften i 55 minutter?
Nej vel?
Skal vi proeve at sige 'der mangler informationer' sammen nu?
Nej, selvfoelgelig er det ikke indlysende? Du svarer ikke paa et eneste spoergsmaal?
De to er ikke mutually exclusive.
Og?
Og alle de andre der har tilkendegivet at de også tror han er blevet fyret... Men det kunne du måske ikke huske? ;)
Saa det er altsaa mere sandsynligt fordi andre ogsaa tror, uden belaeg, at han er blevet fyret?
I...............See...............................
Du har selv sagt at de tidligere kun skal lave 5. Så konklusionen må være at de nu skal lave 2 computere ekstra på den samme tid.
Og i andre afdelinger laver de 10+, det der er relevant, er de forhold som slet ikke bliver beroert af klagerne.
Den tid kunne være brugt til at sikre at de gamle computere var fixet ordentligt og at man har fundet det rigtige problem.
Det goer det stadig ikke indlysende?
Hvad nu hvis de godt kan finde det rigtige problem paa den ene time? Og det er loest? Saa er det jo 100% ligegyldigt.
Medmindre infocare har fået udviklet udstyr som kan gøre fejlfinding, udskiftning og check til at gå den del hurtigere, så kan det kun gå ud over kvaliteten.
Suk.
Fejlslutning og idioti.
Skal vi proeve igen?
Hvis nu jeg fikser min laptop paa 5 minutter, faar jeg saa bedre kvalitet af at glo ud i luften i 55 minutter?
Nej vel?
Skal vi proeve at sige 'der mangler informationer' sammen nu?
Er det indlysende nu, eller skal jeg bøje det i neon?
Nej, selvfoelgelig er det ikke indlysende? Du svarer ikke paa et eneste spoergsmaal?
Jeg ved ikke hvordan jeg kan argumentere, så det giver mening i din hjerne. I OpenGL tråden gentog du det samme skidt 40 gange for tilsidst at ignorere tråden.. Hvad overtalte dig? At en anden gut kom ind og sagde det samme? At jeg var stædig nok?
Ja. Hvordan ved du (med belæg) at han ikke er blevet fyret?
Ja.. og? Du skriver det som om at mit postulat er modbevist fordi Megan ikke er fyret... Jeg siger at det er ligegyldigt.
Åbenbart. Her kommer neon:
*7 Computere* ----------------- *5 computere*
Venstre-------------------------------Højre
Her ser vi to borde.. På bordet til venstre er der 7 computere, på bordet til højre er der 5 computere.
Der er 7 timer til at reparere computerne og hvert bord har én person til at udføre arbejdet. Problemerne på computerne kan være alt.
Venstre: 7 Computere på 7 timer = Gennemsnit på 1 time.
Højre: 5 Computere på 7 timer = Gennemsnit på 1 time og 24 minutter.
Altså er der, i gennemsnit, mere tid til at arbejde med de 5 computere. Den ekstra tid kunne bruges på en af de andre computere, skulle de vise sig at være ekstra besværlige, eller f.eks. at give hver computer en lille gennemgang for crapware.
Jeg fatter virkelig ikke hvor du får den idé at du skulle sidde og kigge ud i luften i 55 minutter.... Det må være standard fidomuh random generatoren der er sat i sving.
fidomuh (312) skrev:Saa det er altsaa mere sandsynligt fordi andre ogsaa tror, uden belaeg, at han er blevet fyret?
fidomuh (312) skrev:Og?
Ja.. og? Du skriver det som om at mit postulat er modbevist fordi Megan ikke er fyret... Jeg siger at det er ligegyldigt.
fidomuh (312) skrev:Skal vi proeve igen?
Åbenbart. Her kommer neon:
Her ser vi to borde.. På bordet til venstre er der 7 computere, på bordet til højre er der 5 computere.
Der er 7 timer til at reparere computerne og hvert bord har én person til at udføre arbejdet. Problemerne på computerne kan være alt.
Altså er der, i gennemsnit, mere tid til at arbejde med de 5 computere. Den ekstra tid kunne bruges på en af de andre computere, skulle de vise sig at være ekstra besværlige, eller f.eks. at give hver computer en lille gennemgang for crapware.
Jeg fatter virkelig ikke hvor du får den idé at du skulle sidde og kigge ud i luften i 55 minutter.... Det må være standard fidomuh random generatoren der er sat i sving.
mazing (313) skrev:Altså er der, i gennemsnit, mere tid til at arbejde med de 5 computere. Den ekstra tid kunne bruges på en af de andre computere, skulle de vise sig at være ekstra besværlige...
Hvem siger der er brug for den ekstra tid? Og hvem siger at man ikke kan nå 10 computere på 7 timer? Jeg tror ikke på at det er så firkantet at hvis man en dag ikke når 7 computere så får man en reprimande eller bliver fyret, men jeg tror tilgengæld de kikker på hvilke ansatte som gør et godt arbejde og generelt holder en god stil, det giver jo ikke mening for en chef at fyre muligvis virksomhedens bedste mand, bare fordi han en enkelt dag får en håndfuld trælse computere og kun når 4.
Statistisk set kan han godt få alle de trælse hver eneste dag, men det er ikke sandsynligt, og hvis det i gennemsnit tager 50min per computer så er der alligevel 10min slip på hver computer som kan bruges sammenlagt.
Vi har bare ikke informationer nok til at vide om det er nok eller ej baseret på at én brokker sig, når der er mange andre i virksomheden som ikke har gjort det.
mazing (313) skrev:... eller f.eks. at give hver computer en lille gennemgang for crapware.
Ahh vil du nu ikke liiiige.... Hvornår har du sidst set en tømrer hjælpe smeden med hans arbejde fordi han var færdig 13.15 og skulle tage betaling helt til klokken 14? Han tager da videre til næste sted da det ikke er hans arbejdsområde...
Kan ikke se hvorfor i ikke tror ham. der er virkelig mange der siger det samme... se bare:
gnarfsan (36) skrev:Jeg tror at der skal meget søvn til...
http://www.eksperten.dk/spm/901242
http://hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=23&tid...
http://www.trustpilot.dk/review/www.infocare.dk
http://blog.politiken.dk/klik/2008/09/10/hjemvendt...
http://74.125.77.132/search?q=cache:h-DNfSG5QKMJ:f...
Ok så prøver jeg igen.
Jeg sad og lavede HP laptops og stationær.
Min arbejdsplads var lille vi taler om hvad der svare til 6 flytter
kasser og her skal stå et bord og en stol.
Mit værktøj er det rene lort og skrutrækkere at bla. magnetiske og der
er ingen anti statisk armbånd. Eller jo de dage der var folk på HP på
besøg. Men ellers ikke og de arm bånd er heller ikke tilslutte andet
end et ”falsk” stik i vægen.
Når man rundt regnet har en time til hver maskine er det ikke altid
nok tid til at finde fejlen. Det er ikke altid lige nemt hvis det kun
er en periodisk fejl.
På den time skal du finde fejlen og sætte ny part i. Du skal også
bestille part og tjekke garanti med producent (Som alle ved så er det
ikke altid nok med kundens kvittering da producenter har det med at
skide på købe lov) Så der er en masse administrativt arbejde som du
også skal nå inden for den time. Det værste er dog der bliver brugt
Sesam (DOS system) til det administrative.
Vi fik tit bare besked på at hvis fejle ikke blev fundet så bare skift
motherboard og grafikkort. Dette fordi det for det meste var dem der
var fejlen og hvis bare maskinen ikke fejlede noget i de første 3
måneder efter rep. Ville det ikke koste Infocare noget hvis den kommer
tilbage.
Som jeg også skrev så det tit ikke engang IT udannet folk der laver
rep. Jeg selv har en IT uddannelse men tit er det bare folk fra
Ballerup kommune der er sat i ”dum i arbejde” og da de ikke ved hvad
det rent faktisk er de laver så er det sku lidt et problem. Men der
skal jo spares hvor der spares kan.
Den eneste test der bliver lavet er når maskine er ”lavet” er en tænd
sluk test. Der bliver ikke gennemtestet da der ikke er tid til det.
Mit værktøj er det rene lort og skrutrækkere at bla. magnetiske og der
er ingen anti statisk armbånd. Eller jo de dage der var folk på HP på
besøg. Men ellers ikke og de arm bånd er heller ikke tilslutte andet
end et ”falsk” stik i vægen.
er en periodisk fejl.
På den time skal du finde fejlen og sætte ny part i. Du skal også
bestille part og tjekke garanti med producent (Som alle ved så er det
ikke altid nok med kundens kvittering da producenter har det med at
skide på købe lov) Så der er en masse administrativt arbejde som du
også skal nå inden for den time. Det værste er dog der bliver brugt
Sesam (DOS system) til det administrative.
var fejlen og hvis bare maskinen ikke fejlede noget i de første 3
tilbage.
Du kan komme med et rationelt argument som ikke er baseret paa at stikke fingeren op i roeven og gaette?
Fakta?
At en anden gut rent faktisk underbyggede sine fakta?
Nej? Desuden er jeg langt mere staedig end dig :)
Det goer jeg ikke?
Men det er da mere sandsynligt at han ikke er, da han har en kollega som OGSAA poster herinde nu, som ikke er fyret?
Samtidig udtaler jeg mig ikke om det, da jeg ikke ved det paa nogen maade.
Det er dig der postulerer det, som en del af dit argument. Det er blot forkert.
Det er det som saadan ogsaa, det er dig der hiver 'han er fyret' ud af roeven.
Men ham til venstre havde 6 keyboard fejl og var faerdig paa 2 timer.
Gennemsnit: mindre end 1 time.
Skal vi virkeligt til at gennemgaa basal matematik?
Hvad med statistik?
Jaeh, eller ogsaa er det mere end rigeligt?
Gennemgaaen for crapware er ikke med i prisen, men det gaar jeg ud fra du mener firmaet bare skal goere gratis saa?
Skal vi foretage et lille gaet ( dem er du jo saa glad for :) ):
InfoCare foerer statistik over hvor mange computere der bliver, blev og boer laves paa 1 arbejdsdag.
Skal vi gaette paa at InfoCare rent faktisk har "lidt" statistik over hvilke fejl og tidshorizonter der er gennemgaaende for deres reperatoerer?
Nej, jeg ved godt at du ikke fatter noget.
Jeg proever igen:
Hvis jeg er faerdig efter 5 minutter, og din '1 time til hver maskine' skal passe, maa jeg altsaa sidde og kigge ud i luften i 55 minutter hver gang det sker.
Saa for lige at boeje det ud i neon:
Computerfejl er *RANDOM*.
Det kan tage 1 minut, det kan tage 1039130501950 minutter.
Naar der saettes et snit paa, fx, 7 maskiner, skyldes det ( meget sandsynligt ) at InfoCare har en ret god ide om hvilke fejl der er typiske og hvor lang tid der i snit bruges paa dem.
Var der vaegge rundt om?
Ad :(
Jeg har faktisk kun brugt dette 1 gang, og aldrig i mit liv har jeg oedelagt noget med statisk elektricitet.
Hvilken type gulv har i derude?
Det er det aldrig, med periodiske fejl boer i ( som jeg forstaar det paa dem jeg kender derudefra ), saette maskinen tilbage i 'bunken' og markere dem som periodisk - eller udfoere standard udskiftningen. ( som du naevner )
Det er ogsaa korrekt.
Stort set alle fejl som du ikke finder indenfor 5-8 minutter ( memtest, cputest ), vil ligge i en af disse to.
Er det ikke 6 maaneder?
Loven siger jo at der er 6 maaneders garanti paa ombyttede dele - eller hele produktet saafremt den oprindelige fejl ikke er rettet.
Men det er ikke saa relevant for de 7 maskiner om dagen.
Det er vel ogsaa nok, hvis maskinen ikke kunne taende foer? :P
I sidste ende lyder det ikke som om at 7 maskiner om dagen er problemet, men naermere at der ikke er styr paa det administrative, samt at arbejdsopgaverne ikke er opdelt logisk.
Men det er godt med mere info :)
Jeg ved ikke hvordan jeg kan argumentere, så det giver mening i din hjerne.
Du kan komme med et rationelt argument som ikke er baseret paa at stikke fingeren op i roeven og gaette?
I OpenGL tråden gentog du det samme skidt 40 gange for tilsidst at ignorere tråden.. Hvad overtalte dig?
Fakta?
At en anden gut kom ind og sagde det samme?
At en anden gut rent faktisk underbyggede sine fakta?
At jeg var stædig nok?
Nej? Desuden er jeg langt mere staedig end dig :)
Det goer jeg ikke?
Men det er da mere sandsynligt at han ikke er, da han har en kollega som OGSAA poster herinde nu, som ikke er fyret?
Samtidig udtaler jeg mig ikke om det, da jeg ikke ved det paa nogen maade.
Det er dig der postulerer det, som en del af dit argument. Det er blot forkert.
Det er det som saadan ogsaa, det er dig der hiver 'han er fyret' ud af roeven.
Skal vi virkeligt til at gennemgaa basal matematik?
Hvad med statistik?
Jaeh, eller ogsaa er det mere end rigeligt?
Gennemgaaen for crapware er ikke med i prisen, men det gaar jeg ud fra du mener firmaet bare skal goere gratis saa?
Skal vi foretage et lille gaet ( dem er du jo saa glad for :) ):
InfoCare foerer statistik over hvor mange computere der bliver, blev og boer laves paa 1 arbejdsdag.
Skal vi gaette paa at InfoCare rent faktisk har "lidt" statistik over hvilke fejl og tidshorizonter der er gennemgaaende for deres reperatoerer?
Jeg fatter virkelig ikke hvor du får den idé at du skulle sidde og kigge ud i luften i 55 minutter....
Nej, jeg ved godt at du ikke fatter noget.
Jeg proever igen:
Hvis jeg er faerdig efter 5 minutter, og din '1 time til hver maskine' skal passe, maa jeg altsaa sidde og kigge ud i luften i 55 minutter hver gang det sker.
Saa for lige at boeje det ud i neon:
Computerfejl er *RANDOM*.
Det kan tage 1 minut, det kan tage 1039130501950 minutter.
Naar der saettes et snit paa, fx, 7 maskiner, skyldes det ( meget sandsynligt ) at InfoCare har en ret god ide om hvilke fejl der er typiske og hvor lang tid der i snit bruges paa dem.
Var der vaegge rundt om?
Mit værktøj er det rene lort
Ad :(
og skrutrækkere at bla. magnetiske og der
er ingen anti statisk armbånd.
Jeg har faktisk kun brugt dette 1 gang, og aldrig i mit liv har jeg oedelagt noget med statisk elektricitet.
Hvilken type gulv har i derude?
er en periodisk fejl.
Det er det aldrig, med periodiske fejl boer i ( som jeg forstaar det paa dem jeg kender derudefra ), saette maskinen tilbage i 'bunken' og markere dem som periodisk - eller udfoere standard udskiftningen. ( som du naevner )
var fejlen
Det er ogsaa korrekt.
Stort set alle fejl som du ikke finder indenfor 5-8 minutter ( memtest, cputest ), vil ligge i en af disse to.
og hvis bare maskinen ikke fejlede noget i de første 3
tilbage.
Er det ikke 6 maaneder?
Loven siger jo at der er 6 maaneders garanti paa ombyttede dele - eller hele produktet saafremt den oprindelige fejl ikke er rettet.
Men det er ikke saa relevant for de 7 maskiner om dagen.
Det er vel ogsaa nok, hvis maskinen ikke kunne taende foer? :P
I sidste ende lyder det ikke som om at 7 maskiner om dagen er problemet, men naermere at der ikke er styr paa det administrative, samt at arbejdsopgaverne ikke er opdelt logisk.
Men det er godt med mere info :)
plazm (314) skrev:Hvem siger der er brug for den ekstra tid?
Hvad hvis der er?
Hvis politiet skulle opklare 7 i stedet for 5 sager om dagen, ville du så også have det fint med det?
illishar (318) skrev:Det burde den her tråd også være. Vores trolls plejer ikke at være så aktive.
Du har heldigvis selv styr over din egen krop, så du kan da bare lade være med at komme ind og læse hver gang der kommer noget nyt.
Hvis du vil brokke dig over tråde, kan du vel starte med "Jeg er Ham" og lign.
fidomuh (321) skrev:Nej? Desuden er jeg langt mere staedig end dig :)
Ingen tvivl. Man skal være lette skadet for at overstige dig på det plan.
fidomuh (321) skrev:Men det er da mere sandsynligt at han ikke er, da han har en kollega som OGSAA poster herinde nu, som ikke er fyret?
Hvorfor?
fidomuh (321) skrev:Det er blot forkert.
Hvordan ved du det?
fidomuh (321) skrev:Fakta?
Ændrer stadig ikke på jeg blev nødt til at gentage mig selv 40 gange, som snakkede jeg til en med danmarks største bong-hjerne.
fidomuh (321) skrev:#313
Så må vi bare håbe det altid er keyboard fejl? ;)
Megan siger nu "Den eneste test der bliver lavet er når maskine er ”lavet” er en tænd
sluk test. Der bliver ikke gennemtestet da der ikke er tid til det."
MEN DER ER JO TID TIL DET FOR ALLE PC PROBLEMER ER JO KEYBOARD PROBLEMER SOM ER LØST PÅ 5 MINUTTER!!111oneone siger fidomuh så..
Vi kommer ikke længere.
mazing (327) skrev:Ændrer stadig ikke på jeg blev nødt til at gentage mig selv 40 gange, som snakkede jeg til en med danmarks største bong-hjerne.
At man gentager sig selv, betyder ikke at man har mere ret og det underbygger ikke ens påstande mere.
Så burde du undersøge hvad ordet "fakta" reelt betyder.
Så burde du undersøge hvad ordet "fakta" reelt betyder.
Jeg har et dansk keyboard :)
Saa er der, statistisk set, tid at tage fra de andre '7 om dagen' opgaver.
Ih ja, hvad nu hvis maanen skulle voldtage 12 boern om dagen! ... Eller skal vi forholde os til virkeligheden?
I WIN! :D
Af samme aarsag, som at du finder det sandsynligt at han er fyret.
Det sagde din mor.
Men at du braeger som en ridste pladespiller, aendrer ikke paa at du bare talte ud af roeven.
Skal vi nu ogsaa til at debattere hvad fakta er?
Ja, du havde ret, det er bare ligegyldigt naar du ikke underbygger det.
Nej, saa maa vi bare haabe at statistikken passer overens med det forventede, samt at InfoCare forstaar at man kan have 3 lorte fixes som udskyder de '7 om dagen'.
Du har stadig ikke fattet noget. GG :D
Nah, ikke foer du laerer hvad fakta er, samt begrebet 'et argument' og derefter boer du nok ogsaa finpudse dine laese evner lidt :)
Jeg har godt styr paa maanens komposition.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
- Har jeg ret nu? Eller forstaar du at fakta skal underbygges hvis man vil postulere det som fakta? :)
Jeg har et dansk keyboard :)
Hvad hvis der er?
Saa er der, statistisk set, tid at tage fra de andre '7 om dagen' opgaver.
Hvis politiet skulle opklare 7 i stedet for 5 sager om dagen, ville du så også have det fint med det?
Ih ja, hvad nu hvis maanen skulle voldtage 12 boern om dagen! ... Eller skal vi forholde os til virkeligheden?
Ingen tvivl. Man skal være lette skadet for at overstige dig på det plan.
I WIN! :D
Hvorfor?
Af samme aarsag, som at du finder det sandsynligt at han er fyret.
Hvordan ved du det?
Det sagde din mor.
Ændrer stadig ikke på jeg blev nødt til at gentage mig selv 40 gange, som snakkede jeg til en med danmarks største bong-hjerne.
Men at du braeger som en ridste pladespiller, aendrer ikke paa at du bare talte ud af roeven.
Skal vi nu ogsaa til at debattere hvad fakta er?
Ja, du havde ret, det er bare ligegyldigt naar du ikke underbygger det.
Så må vi bare håbe det altid er keyboard fejl? ;)
Nej, saa maa vi bare haabe at statistikken passer overens med det forventede, samt at InfoCare forstaar at man kan have 3 lorte fixes som udskyder de '7 om dagen'.
Megan siger nu "Den eneste test der bliver lavet er når maskine er ”lavet” er en tænd
sluk test. Der bliver ikke gennemtestet da der ikke er tid til det."
MEN DER ER JO TID TIL DET FOR ALLE PC PROBLEMER ER JO KEYBOARD PROBLEMER SOM ER LØST PÅ 5 MINUTTER!!111oneone siger fidomuh så..
Du har stadig ikke fattet noget. GG :D
Vi kommer ikke længere.
Nah, ikke foer du laerer hvad fakta er, samt begrebet 'et argument' og derefter boer du nok ogsaa finpudse dine laese evner lidt :)
Jeg har godt styr på 3d api'er, så måske kan du fortælle mig præcis hvor jeg ikke holdte mig til fakta?
Jeg har godt styr paa maanens komposition.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
Den er lavet af ost.
- Har jeg ret nu? Eller forstaar du at fakta skal underbygges hvis man vil postulere det som fakta? :)
Og det har ikke noget med mit fakta argument at gøre. Det jeg prøvede at få frem er at fidomuh ikke kan overtales med facts.
Om g55 er fyret er spekulation (hvilket jeg HAR sagt - flere gange) lige så vel som det er spekulation at mene han ikke er. Jeg mener nu at g55's reaktion siger det hele, specifikt kommentaren der gik i stil med "infocare fyrer deres medarbejdere hvis de passer deres arbejde".
Jeg venter spændt, Jakob :)
Og det har ikke noget med mit fakta argument at gøre. Det jeg prøvede at få frem er at fidomuh ikke kan overtales med facts.
Om g55 er fyret er spekulation (hvilket jeg HAR sagt - flere gange) lige så vel som det er spekulation at mene han ikke er. Jeg mener nu at g55's reaktion siger det hele, specifikt kommentaren der gik i stil med "infocare fyrer deres medarbejdere hvis de passer deres arbejde".
Jeg venter spændt, Jakob :)
Mr. Asshat, du kunne jo rent faktisk bare have underbygget dine 'fakta', indtil du goer dette, er det bare spekulation, varm luft, roevsnak, etc.
Men du fremlaegger det i dit argument som fakta.
Forskellen er vel bare at du er den eneste der udtaler dig om hvorvidt han er det og rent faktisk forsoeger at bruge det til at underbygge g55s kommentar?
Men det han siger er jo saa bare loegn, saa det er jo smukt at du mener det siger det hele. :)
Eller mangler der et 'ikke' ? Og i den sammenhaeng er det jo saa bare indlysende.
Mr. Asshat, du kunne jo rent faktisk bare have underbygget dine 'fakta', indtil du goer dette, er det bare spekulation, varm luft, roevsnak, etc.
Om g55 er fyret er spekulation (hvilket jeg HAR sagt - flere gange)
Men du fremlaegger det i dit argument som fakta.
lige så vel som det er spekulation at mene han ikke er.
Forskellen er vel bare at du er den eneste der udtaler dig om hvorvidt han er det og rent faktisk forsoeger at bruge det til at underbygge g55s kommentar?
Jeg mener nu at g55's reaktion siger det hele, specifikt kommentaren der gik i stil med "infocare fyrer deres medarbejdere hvis de passer deres arbejde".
Men det han siger er jo saa bare loegn, saa det er jo smukt at du mener det siger det hele. :)
Eller mangler der et 'ikke' ? Og i den sammenhaeng er det jo saa bare indlysende.
mazing (334) skrev:#333
Okay så, sådan her læser jeg jeres diskussion:
* g55 har intet skrevet, om han er blevet fyret eller ej.
* Du præsenterer det nærmest som en kendsgerning (et faktum), at han er blevet fyret, fordi du læser mellem linjerne i #304.
* Fido stritter imod på hans sædvanlige spydige facon, fordi det er spekulation - hvilket er fuldstændig korrekt.
* I diskuterer lidt mere frem og tilbage, hvor I gentager jer selv.
* I #313 beder du om belæg for en påstand fido aldrig har fremsagt - nemlig at han ikke skulle være fyret.
* Diskussionen bliver mere og mere ordkløveri.
Fido lader sig ikke overtale, fordi der ingen fakta er. Ingen ved om han er fyret eller ej, og det er det budskab fido prøver at få igennem.
Spiderboy (336) skrev:* Du præsenterer det nærmest som en kendsgerning (et faktum), at han er blevet fyret, fordi du læser mellem linjerne i #304.
Vi har nok forskellige forståelser af hvad "at læse mellem linjerne" betyder så... Jeg vil jo mener at det fundamentalt hænger sammen med en personlig fortolkelse. Der var endda en "jeg synes" med i sætningen.
Man kan tolke envhver kommunikation som bestående af to dele: Selvbetydningen og medbetydningen.
(den akademiske verden bruger nogle vanskeligere ord, der betyder det samme).
Selvbetydningen er det, der faktuelt står - altså det, som budskabet betyder i sig selv.
Medbetydningen er det, som modtageren også forstår. Altså den betydning, som "følger med" via modtagerens tolkning.
Spiderboy (336) skrev:* Fido stritter imod på hans sædvanlige spydige facon, fordi det er spekulation - hvilket er fuldstændig korrekt.
Han stritter imod på hans sædvanlige spydige facon, lige meget hvad.
Jeg stritter imod på min udsædvanlige spydige facon, da jeg mener fidomuh godt kan klare lidt af hans egen medicin.
mazing (337) skrev:Vi har nok forskellige forståelser af hvad "at læse mellem linjerne" betyder så
Det er stadigvæk et imponerende stykke læsearbejde. g55 har skrevet 1.5 liner, der i alt indeholder 19 ord. Dette inkluderer endda overskriften!
Til sammenligning, så indeholder din sidste post (#338) i alt 47 ord!
;p
mazing (337) skrev:Vi har nok forskellige forståelser af hvad "at læse mellem linjerne" betyder så... Jeg vil jo mener at det fundamentalt hænger sammen med en personlig fortolkelse. Der var endda en "jeg synes" med i sætningen.
Jeg tror vi er nået ind til kernen her. Medbetydningen er en fortolkning er dermed ikke et faktum.
mazing (338) skrev:Han stritter imod på hans sædvanlige spydige facon, lige meget hvad.
Jeg stritter imod på min udsædvanlige spydige facon, da jeg mener fidomuh godt kan klare lidt af hans egen medicin.
Det kan han sagtens. Jeg gi'r en øl, hvis det lykkes dig at udmatte ham. :-P
Spiderboy (343) skrev:Jeg tror vi er nået ind til kernen her. Medbetydningen er en fortolkning er dermed ikke et faktum.
Synes næsten jeg bliver nødt til at quote mig selv :)
#288 skrev:Vidste du at langt de fleste mennesker faktisk er enige, men har en forskellige opfattelse af visse termer, der gør at folk misforstår hinanden?
Spiderboy (343) skrev:Det kan han sagtens. Jeg gi'r en øl, hvis det lykkes dig at udmatte ham. :-P
Puha, jeg tror ikke én øl kan klare det.. Man er nok ret dehydreret efter sådan en tur...
Jeg har forresten givet op... så ikke mere mazing vs fidomuh drama her :)
Mange gange kommer der sagsbehandler ud til Infocare med " praktikanter" der aldrig har rep. bærebar før så Infocare kan få tilskud fra kommunerne.
#319: Megan Fox skrev:
Mange gange kommer der sagsbehandler ud til Infocare med " praktikanter" der aldrig har rep. bærebar før så Infocare kan få tilskud fra kommunerne.
Hvorfor er det et problem?
Hvis der er udstykket en simpel arbejdsrutine, er det vel ret nemt at foelge et flowchart.
Det kan selv en 'dum i arbejde' finde ud af. ( Forhaabentligt ! )
Business rules! Saalaenge de ikke oedelaegger ting og foelger proceduren, er det vel fint?
Vi kan jo ikke alle sammen vaere uddannet paa universitetet.
Hint: Tror du den kinesiske slavedreng der har samlet maskinen i foerste omgang, har nogen som helst anelse om hvad fuck han laver? :D
da de ikke ved hvad
det rent faktisk er de laver så er det sku lidt et problem.
Hvorfor er det et problem?
Hvis der er udstykket en simpel arbejdsrutine, er det vel ret nemt at foelge et flowchart.
Det kan selv en 'dum i arbejde' finde ud af. ( Forhaabentligt ! )
Business rules! Saalaenge de ikke oedelaegger ting og foelger proceduren, er det vel fint?
Vi kan jo ikke alle sammen vaere uddannet paa universitetet.
Hint: Tror du den kinesiske slavedreng der har samlet maskinen i foerste omgang, har nogen som helst anelse om hvad fuck han laver? :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.