mboost-dp1

Infocare presser deres ansatte


Gå til bund
Gravatar #1 - g55
16. feb. 2010 09:34
Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.
Gravatar #2 - LinguaIgnota
16. feb. 2010 09:36
ok
Gravatar #3 - XorpiZ
16. feb. 2010 09:38
Cool story, bro.
Gravatar #4 - LinguaIgnota
16. feb. 2010 09:39
Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K

Newz.dk, 16/2-10

Kære Ombudsmand

Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.

Mvh. g55

______________________-

g55
Newz.dk
Internettet

København, 16/2-10

Kære g55

ok

Mvh. Ombudsmanden
Gravatar #5 - Rasmus064
16. feb. 2010 09:42
Muligt det bare er mig, men 7 reparationer om dagen lyder da ikke som meget?
Gravatar #6 - freesoft
16. feb. 2010 20:56
#5
Kommer da an på hvad det er?
Havde en IBM mand ude for et par uger siden og skifte bundkort i en Thinkpad, det tog så vidt jeg husker lige omkring 2 timer. Dem kan han da ikke nå 7 af om dagen.
Nu ved jeg ikke om infocare også laver onsite, for så skal man jo også lægge kørsel til :-)
Gravatar #7 - 3214N
16. feb. 2010 21:10
At skifte et bundkort på 2 timer, lyder da af rimlig lang tid... Nu kører vi med Dell og HP, og der tager det da ikke mere end 30 min. i gennemsnit. Der er måske noget specielt ved IBM?
Gravatar #8 - freesoft
16. feb. 2010 21:17
Nu har vi så fået skiftet bundkort 2 gange på den, og den første gang var der en anden som sagde det ville tage en time, men var færdig før.
Holdt ikke øje med ham hele tiden, men det sidste af tiden var nok også han kørte test.
30 min fra han kommer til han går igen?
Gravatar #9 - 3214N
16. feb. 2010 23:38
Ja, 30 min ialt.
Gravatar #10 - KC
17. feb. 2010 01:11
men ellers en spændende post... hvad kan det ikke føre til!
Gravatar #11 - Slettet Bruger [520806422]
17. feb. 2010 01:27
KC (10) skrev:
men ellers en spændende post... hvad kan det ikke føre til!


Jeg tror det fører til tidsrejser, teleporteringer og ost, der virker fuldt ud!
Gravatar #12 - Qw_freak
17. feb. 2010 08:11
Politi-anmeld dem!
Gravatar #13 - illishar
17. feb. 2010 09:04
Giv medarbejderne sådan et værktøj her. Så kan de på den måde, klare mange flere reparationer om dagen, på en meget nemmere måde. Så vil både ledelsen og de ansatte blive gladere og kunderne vil få omtrent samme resultat ;)
Gravatar #14 - g55
17. feb. 2010 09:41
Hvis det er et DOA bundkort man har fået udleveret af Infocare og har brugt tid på at sætte det i en for eksempel bærebar computer så tæller det ikke med og man skal lave en ekstra reparation får at nå de 7 maskiner om dagen.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
17. feb. 2010 09:57
find et andet job?
Gravatar #16 - gnаrfsan
17. feb. 2010 10:17
Samtale med gammel support-arbejdsgiver:
A = arbejdsgiver, M = mig.
Mødet starter.

A: Du skal op på flere besvarede opkald om dagen.
M: Men har jeg ikke brugt en fornuftig tid, på dem, jeg har snakket med?
A: Jo...
M: Har jeg hold for mange pauser?
A: Nej...
M: Men så har der ikke været opkald nok.
A: Hmmmm...
M: Skal jeg ringe rundt, og bede kunder om at ringe til mig?
A: Nej, jeg må se hvad vi kan gøre...

Mødet er slut. Jeg beholdt jobbet, og blev senere forfremmet. :)
Gravatar #17 - fidomuh
17. feb. 2010 11:46
#14

Nu, eh, kender jeg en del der har arbejdet derude og 7 om dagen?
Consider yourself lucky.

Det var 5 foer i tiden og helt aerligt, hvis ikke du formaar at goere dette, boer du nok soege noget laegehjaelp.

Jeg har skiftet bundkort i min macbook pro paa under 20 mins .. Og det var foerste gang jeg proevede det.

IBM, Dell og Lenovo laptops? Meget nemmere.
Fujitsu ogsaa super nemt.

Og det samlebaand i sidder ved? Omg at du ikke kan skrue ~20 x 7 skruer ud om dagen og saette dem i igen? JEbus :D
Gravatar #18 - Killa
17. feb. 2010 23:51
g55 (1) skrev:
Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.


Det som går ud over kvaliteten er inkompetente ansatte der ikke kan nå 7 reparationer på 8 timer.

g55 (14) skrev:
Hvis det er et DOA bundkort man har fået udleveret af Infocare og har brugt tid på at sætte det i en for eksempel bærebar computer så tæller det ikke med og man skal lave en ekstra reparation får at nå de 7 maskiner om dagen.

Hvis du testede inden du samlede kabinettet havde det taget 5 min ekstra.

Hvis du hader at arbejde for InfoCare, hvorfor finder du så ikke et andet sted at arbejde?
Gravatar #19 - g55
18. feb. 2010 15:46
Infocare fyrer deres ansatte hvis de skifter bundkort og tester 5-7 bærbar om dagen
Gravatar #20 - Killa
18. feb. 2010 15:48
#19
Så du er blevet fyret? Tud, tud.
Gravatar #21 - slemmebirk
18. feb. 2010 15:49
#19

Hvis jeg var din chef, ville jeg ikke have nøjes med at fyre dig.
Gravatar #22 - fidomuh
18. feb. 2010 15:57
#19

Du bliver altsaa fyret hvis du rent faktisk tester det arbejde du har lavet?

Hvad med at du stopper med at lyve og rent faktisk bringer nogle fakta paa bordet? :)
Gravatar #23 - g55
18. feb. 2010 17:33
that is the fact
Gravatar #24 - gnаrfsan
18. feb. 2010 18:53
Gad vide hvad man får i løn...
Det lyder da meget godt :-)
Gravatar #25 - g55
18. feb. 2010 20:39
20

men Infocare har ansættelsesstop
Gravatar #26 - Qw_freak
18. feb. 2010 21:48
Jeg har sagt det før i en anden tråd, men her gælder det også!

God this i dumb!


jeg får det helt dårligt over hvor lam denne "infocare" smother-tråd er! Ja det er dig g55 jeg taler om!
Gravatar #27 - gnаrfsan
18. feb. 2010 21:52
g55 (25) skrev:
men Infocare har ansættelsesstop

Hvis ikke at der netop er kommet en ledig stilling, så kommer der nok en snart ;)
Gravatar #28 - g55
18. feb. 2010 22:45
Infocare går nok snart KONKURS
Gravatar #29 - Systran
18. feb. 2010 22:56
g55 (28) skrev:
Infocare går nok snart KONKURS


Det er da klart, de kan jo ikke klare sig uden dig!
Gravatar #30 - The-Lone-Gunman
18. feb. 2010 23:08
McDonalds presser deres ansatte til at lave 7 Big Macs om dagen, og det går ud over kvaliteten på Big Macs.
Gravatar #31 - Killa
18. feb. 2010 23:17
#28
Har ellers hørt at det går dem rigtigt godt efter de fyrede en eller anden elendig ansat.

Stop nu bare dit tuderi og tag ned og hør kommunen, om ikke de har nogle gamle mennesker der mangler i bad.
Gravatar #32 - The-Lone-Gunman
18. feb. 2010 23:19
KILLA (31) skrev:
Stop nu bare dit tuderi og tag ned og hør kommunen, om ikke de har nogle gamle mennesker der mangler i bad.


Kommunen presser deres ansatte til at give 7 gamle mennesker et bad om dagen, og det går ud over kvaliteten på badet af gamle mennesker.
Gravatar #33 - <3Thinkpads
18. feb. 2010 23:21
Newz.dk presser deres medlemmer til at poste 7 beskeder om dagen, og det går ud over kvaliteten af deres posts.
Gravatar #34 - Jakob Jakobsen
18. feb. 2010 23:22
Hmm... Jeg har kun været oppe på 3 bade på en dag, så jeg har det jo rigtigt godt.
Gravatar #35 - Norrah
18. feb. 2010 23:26
Du lyder sur, sov på det.. Så tænker du mere klart.


Men dine arbejdsgivere lyder meget utaknemlige..
Jeg ville måske overveje at finde et andet sted at arbejde.
Gravatar #37 - Jakob Jakobsen
19. feb. 2010 00:16
@g55

Så længe du ikke kommer noget mere relevant, så understreger du jo netop hvorfor du er blevet fyret, vi har i hvert fald ikke den store medlidenhed med dig.
Gravatar #38 - XorpiZ
19. feb. 2010 05:59
#36

Haha, det er fandme for langt ude. :D
Gravatar #39 - Slettet Bruger [1026120537]
19. feb. 2010 08:15
Nu er infocare godt nok også en samling impotente ( eller er det inkompetente ) "it teknikere"

Vi har godt nok haft meget bøvl med dem.

af samme grund får jeg også helst tilsendt reservedele fordi det tager ligeså kort tid at skifte tingene som det tager at arrangere et møde og sørge for reperatøren.

#36 GAAAAH
Gravatar #40 - Qw_freak
19. feb. 2010 09:07
g55 (1) skrev:
Infocare presser mig til at gøre mit arbejde, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.


Fixed
Gravatar #41 - fidomuh
19. feb. 2010 09:11
g55 (1) skrev:
Infocare har ansat mig, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.


More fixed.
Gravatar #42 - tubintosh
19. feb. 2010 09:25
illishar (13) skrev:
Giv medarbejderne sådan et værktøj her. Så kan de på den måde, klare mange flere reparationer om dagen, på en meget nemmere måde. Så vil både ledelsen og de ansatte blive gladere og kunderne vil få omtrent samme resultat ;)


Dårligt råd. Det er bevist at dette værktøj er det mest optimale all around:
Link
Gravatar #43 - Benjamin Krogh
20. feb. 2010 22:04
Meget interessant tråd. Efter lidt research (tak til #36 for links!), noterer jeg mig med tilfredshed at newz.dk har det sjoveste forum. Godt kæmpet drenge. :)
Gravatar #44 - Cloud02
20. feb. 2010 22:16
McNasty (33) skrev:
Newz.dk presser deres medlemmer til at poste 7 beskeder om dagen, og det går ud over kvaliteten af deres posts.
Det er faktisk sandt.
Gravatar #45 - meh
21. feb. 2010 12:37
Interessant at se i snart er lige så lamme med kommentar som enmet. :)

Giv manden(budbringeren) et break, om end hvad der forgår infocare så kan der kun formodes at infocare er ved at skære helt ind til benet* og uanset hvordan man vender det, så er det ikke altid fedt. Talne er det der betyder om en virksomhed kører godt eller ej, så ja, det er det de prøver at rede først.
"koste hvad det vil"

Der er kun 2 ting at gøre, Accepter mængden af det umulige og lade hvad der må falde, falde, eller GFTO 'ud der fra'.
Om det så går ud over servicen.
Der er sku mange der har været i den situation før og netop i disse tider. Det er noget næsten alle kommer udfor før eller siden, det er en del af erhvervs livet. Live to learn eller noget.

*Leder mæssigt kan der også være en anden grund til dette, at optimere kost og få medarbejder til at yde x% mere.
Gravatar #46 - fidomuh
21. feb. 2010 12:53
#45

1) Det er ikke umuligt eller urimeligt at bede en medarbejder om at lave 7 laptops om dagen.
2) Tuderi omkring det, hjaelper ikke.
3) Han troller bare :D

Men altsaa, Infocare gaar ogsaa igennem 'Lean' processen pt og det er satme tiltraengt -.-
Gravatar #47 - meh
21. feb. 2010 13:11
Nu kender jeg ikke deres arbejds process og hvis du heller ikke gør så vil det kun være et gæt.
Omvendt hvorfor skulle arbejds processen være slacket før, enhver virksomhed holder arbejds mængden til lige hvad der kan gå indenfor den service/kvalitet de ønsker som output, ergo når man smider mere på for at optimere er det et tegn til man ønsker mere output og evt. mindre "service/kvalitet".

Whine er en ting, men bare fordi man nævner noget er det nødvendigvis ikke et whine, men kunne lige så vel være frustration over arbejdsprocessen flytter sig, noget mange faktisk bliver frustreret af.

Jeg er ikke sikker på du kender Lean med den kommentar, da lean om handler ikke arbejdes mængde, men nærmer hvad der skal arbejdes med og den leveret ydelse.
Gravatar #48 - Jakob Jakobsen
21. feb. 2010 13:14
#47

Jeg kan absolut ikke tage det som andet end et "whine", primært fordi der absolut ikke bliver argumenteret eller dokumenteret, men kun bliver brokket over at man faktisk skal lave noget for sin løn.
Gravatar #49 - meh
21. feb. 2010 13:20
argumenteret eller dokumenteret, der er ikke altid behov for dette, da det er underordnet.

Manden ser ændringer på sin virksomhed synes det er træls og vælger at poste (måske pga. frustration). Uanset hvorfor infocare gør eller ikke gør, så omhandler dette dem ikke direkte, da det er deres virksomhed og hvad de vælger at gøre er deres bord*.
Man kan vælge at leve med det eller ej. ergo kan man som god borger kun høre hvad manden siger og give råd udfra det.

*Så længe det ikke er lovbrud, ofc.
Gravatar #50 - LinguaIgnota
21. feb. 2010 13:35
cnx (49) skrev:
Manden ser ændringer på sin virksomhed synes det er træls og vælger at poste (måske pga. frustration).


Vi ser hans post og konkluderer, at den er uinteressant og uden substans, hvorefter vi kommenterer i samme stil. Kom over det, altså.

Hvis manden har brug for at flæbe over sit arbejde, så kan han vel ringe til sin fagforening eller en ven, der måske ikke er skideligeglad. Min sympati koster mere end 3 linier på et forum.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login