mboost-dp1
Infocare presser deres ansatte
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22
1457 København K
Newz.dk, 16/2-10
Kære Ombudsmand
Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.
Mvh. g55
______________________-
g55
Newz.dk
Internettet
København, 16/2-10
Kære g55
ok
Mvh. Ombudsmanden
Gammeltorv 22
1457 København K
Newz.dk, 16/2-10
Kære Ombudsmand
Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.
Mvh. g55
______________________-
g55
Newz.dk
Internettet
København, 16/2-10
Kære g55
ok
Mvh. Ombudsmanden
Kommer da an på hvad det er?
Havde en IBM mand ude for et par uger siden og skifte bundkort i en Thinkpad, det tog så vidt jeg husker lige omkring 2 timer. Dem kan han da ikke nå 7 af om dagen.
Nu ved jeg ikke om infocare også laver onsite, for så skal man jo også lægge kørsel til :-)
Kommer da an på hvad det er?
Havde en IBM mand ude for et par uger siden og skifte bundkort i en Thinkpad, det tog så vidt jeg husker lige omkring 2 timer. Dem kan han da ikke nå 7 af om dagen.
Nu ved jeg ikke om infocare også laver onsite, for så skal man jo også lægge kørsel til :-)
Nu har vi så fået skiftet bundkort 2 gange på den, og den første gang var der en anden som sagde det ville tage en time, men var færdig før.
Holdt ikke øje med ham hele tiden, men det sidste af tiden var nok også han kørte test.
30 min fra han kommer til han går igen?
Holdt ikke øje med ham hele tiden, men det sidste af tiden var nok også han kørte test.
30 min fra han kommer til han går igen?
KC (10) skrev:men ellers en spændende post... hvad kan det ikke føre til!
Jeg tror det fører til tidsrejser, teleporteringer og ost, der virker fuldt ud!
Samtale med gammel support-arbejdsgiver:
A = arbejdsgiver, M = mig.
Mødet starter.
A: Du skal op på flere besvarede opkald om dagen.
M: Men har jeg ikke brugt en fornuftig tid, på dem, jeg har snakket med?
A: Jo...
M: Har jeg hold for mange pauser?
A: Nej...
M: Men så har der ikke været opkald nok.
A: Hmmmm...
M: Skal jeg ringe rundt, og bede kunder om at ringe til mig?
A: Nej, jeg må se hvad vi kan gøre...
Mødet er slut. Jeg beholdt jobbet, og blev senere forfremmet. :)
A = arbejdsgiver, M = mig.
Mødet starter.
A: Du skal op på flere besvarede opkald om dagen.
M: Men har jeg ikke brugt en fornuftig tid, på dem, jeg har snakket med?
A: Jo...
M: Har jeg hold for mange pauser?
A: Nej...
M: Men så har der ikke været opkald nok.
A: Hmmmm...
M: Skal jeg ringe rundt, og bede kunder om at ringe til mig?
A: Nej, jeg må se hvad vi kan gøre...
Mødet er slut. Jeg beholdt jobbet, og blev senere forfremmet. :)
Nu, eh, kender jeg en del der har arbejdet derude og 7 om dagen?
Consider yourself lucky.
Det var 5 foer i tiden og helt aerligt, hvis ikke du formaar at goere dette, boer du nok soege noget laegehjaelp.
Jeg har skiftet bundkort i min macbook pro paa under 20 mins .. Og det var foerste gang jeg proevede det.
IBM, Dell og Lenovo laptops? Meget nemmere.
Fujitsu ogsaa super nemt.
Og det samlebaand i sidder ved? Omg at du ikke kan skrue ~20 x 7 skruer ud om dagen og saette dem i igen? JEbus :D
Nu, eh, kender jeg en del der har arbejdet derude og 7 om dagen?
Consider yourself lucky.
Det var 5 foer i tiden og helt aerligt, hvis ikke du formaar at goere dette, boer du nok soege noget laegehjaelp.
Jeg har skiftet bundkort i min macbook pro paa under 20 mins .. Og det var foerste gang jeg proevede det.
IBM, Dell og Lenovo laptops? Meget nemmere.
Fujitsu ogsaa super nemt.
Og det samlebaand i sidder ved? Omg at du ikke kan skrue ~20 x 7 skruer ud om dagen og saette dem i igen? JEbus :D
g55 (1) skrev:Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.
Det som går ud over kvaliteten er inkompetente ansatte der ikke kan nå 7 reparationer på 8 timer.
g55 (14) skrev:Hvis det er et DOA bundkort man har fået udleveret af Infocare og har brugt tid på at sætte det i en for eksempel bærebar computer så tæller det ikke med og man skal lave en ekstra reparation får at nå de 7 maskiner om dagen.
Hvis du testede inden du samlede kabinettet havde det taget 5 min ekstra.
Hvis du hader at arbejde for InfoCare, hvorfor finder du så ikke et andet sted at arbejde?
McDonalds presser deres ansatte til at lave 7 Big Macs om dagen, og det går ud over kvaliteten på Big Macs.
KILLA (31) skrev:Stop nu bare dit tuderi og tag ned og hør kommunen, om ikke de har nogle gamle mennesker der mangler i bad.
Kommunen presser deres ansatte til at give 7 gamle mennesker et bad om dagen, og det går ud over kvaliteten på badet af gamle mennesker.
Newz.dk presser deres medlemmer til at poste 7 beskeder om dagen, og det går ud over kvaliteten af deres posts.
@g55
Så længe du ikke kommer noget mere relevant, så understreger du jo netop hvorfor du er blevet fyret, vi har i hvert fald ikke den store medlidenhed med dig.
Så længe du ikke kommer noget mere relevant, så understreger du jo netop hvorfor du er blevet fyret, vi har i hvert fald ikke den store medlidenhed med dig.
Nu er infocare godt nok også en samling impotente ( eller er det inkompetente ) "it teknikere"
Vi har godt nok haft meget bøvl med dem.
af samme grund får jeg også helst tilsendt reservedele fordi det tager ligeså kort tid at skifte tingene som det tager at arrangere et møde og sørge for reperatøren.
#36 GAAAAH
Vi har godt nok haft meget bøvl med dem.
af samme grund får jeg også helst tilsendt reservedele fordi det tager ligeså kort tid at skifte tingene som det tager at arrangere et møde og sørge for reperatøren.
#36 GAAAAH
illishar (13) skrev:Giv medarbejderne sådan et værktøj her. Så kan de på den måde, klare mange flere reparationer om dagen, på en meget nemmere måde. Så vil både ledelsen og de ansatte blive gladere og kunderne vil få omtrent samme resultat ;)
Dårligt råd. Det er bevist at dette værktøj er det mest optimale all around:
Link
Meget interessant tråd. Efter lidt research (tak til #36 for links!), noterer jeg mig med tilfredshed at newz.dk har det sjoveste forum. Godt kæmpet drenge. :)
Interessant at se i snart er lige så lamme med kommentar som enmet. :)
Giv manden(budbringeren) et break, om end hvad der forgår infocare så kan der kun formodes at infocare er ved at skære helt ind til benet* og uanset hvordan man vender det, så er det ikke altid fedt. Talne er det der betyder om en virksomhed kører godt eller ej, så ja, det er det de prøver at rede først.
"koste hvad det vil"
Der er kun 2 ting at gøre, Accepter mængden af det umulige og lade hvad der må falde, falde, eller GFTO 'ud der fra'.
Om det så går ud over servicen.
Der er sku mange der har været i den situation før og netop i disse tider. Det er noget næsten alle kommer udfor før eller siden, det er en del af erhvervs livet. Live to learn eller noget.
*Leder mæssigt kan der også være en anden grund til dette, at optimere kost og få medarbejder til at yde x% mere.
Giv manden(budbringeren) et break, om end hvad der forgår infocare så kan der kun formodes at infocare er ved at skære helt ind til benet* og uanset hvordan man vender det, så er det ikke altid fedt. Talne er det der betyder om en virksomhed kører godt eller ej, så ja, det er det de prøver at rede først.
"koste hvad det vil"
Der er kun 2 ting at gøre, Accepter mængden af det umulige og lade hvad der må falde, falde, eller GFTO 'ud der fra'.
Om det så går ud over servicen.
Der er sku mange der har været i den situation før og netop i disse tider. Det er noget næsten alle kommer udfor før eller siden, det er en del af erhvervs livet. Live to learn eller noget.
*Leder mæssigt kan der også være en anden grund til dette, at optimere kost og få medarbejder til at yde x% mere.
Nu kender jeg ikke deres arbejds process og hvis du heller ikke gør så vil det kun være et gæt.
Omvendt hvorfor skulle arbejds processen være slacket før, enhver virksomhed holder arbejds mængden til lige hvad der kan gå indenfor den service/kvalitet de ønsker som output, ergo når man smider mere på for at optimere er det et tegn til man ønsker mere output og evt. mindre "service/kvalitet".
Whine er en ting, men bare fordi man nævner noget er det nødvendigvis ikke et whine, men kunne lige så vel være frustration over arbejdsprocessen flytter sig, noget mange faktisk bliver frustreret af.
Jeg er ikke sikker på du kender Lean med den kommentar, da lean om handler ikke arbejdes mængde, men nærmer hvad der skal arbejdes med og den leveret ydelse.
Omvendt hvorfor skulle arbejds processen være slacket før, enhver virksomhed holder arbejds mængden til lige hvad der kan gå indenfor den service/kvalitet de ønsker som output, ergo når man smider mere på for at optimere er det et tegn til man ønsker mere output og evt. mindre "service/kvalitet".
Whine er en ting, men bare fordi man nævner noget er det nødvendigvis ikke et whine, men kunne lige så vel være frustration over arbejdsprocessen flytter sig, noget mange faktisk bliver frustreret af.
Jeg er ikke sikker på du kender Lean med den kommentar, da lean om handler ikke arbejdes mængde, men nærmer hvad der skal arbejdes med og den leveret ydelse.
Jeg kan absolut ikke tage det som andet end et "whine", primært fordi der absolut ikke bliver argumenteret eller dokumenteret, men kun bliver brokket over at man faktisk skal lave noget for sin løn.
Jeg kan absolut ikke tage det som andet end et "whine", primært fordi der absolut ikke bliver argumenteret eller dokumenteret, men kun bliver brokket over at man faktisk skal lave noget for sin løn.
argumenteret eller dokumenteret, der er ikke altid behov for dette, da det er underordnet.
Manden ser ændringer på sin virksomhed synes det er træls og vælger at poste (måske pga. frustration). Uanset hvorfor infocare gør eller ikke gør, så omhandler dette dem ikke direkte, da det er deres virksomhed og hvad de vælger at gøre er deres bord*.
Man kan vælge at leve med det eller ej. ergo kan man som god borger kun høre hvad manden siger og give råd udfra det.
*Så længe det ikke er lovbrud, ofc.
Manden ser ændringer på sin virksomhed synes det er træls og vælger at poste (måske pga. frustration). Uanset hvorfor infocare gør eller ikke gør, så omhandler dette dem ikke direkte, da det er deres virksomhed og hvad de vælger at gøre er deres bord*.
Man kan vælge at leve med det eller ej. ergo kan man som god borger kun høre hvad manden siger og give råd udfra det.
*Så længe det ikke er lovbrud, ofc.
cnx (49) skrev:Manden ser ændringer på sin virksomhed synes det er træls og vælger at poste (måske pga. frustration).
Vi ser hans post og konkluderer, at den er uinteressant og uden substans, hvorefter vi kommenterer i samme stil. Kom over det, altså.
Hvis manden har brug for at flæbe over sit arbejde, så kan han vel ringe til sin fagforening eller en ven, der måske ikke er skideligeglad. Min sympati koster mere end 3 linier på et forum.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.