mboost-dp1

Infocare presser deres ansatte

Gå til bund
Gravatar #51 - Anders Fedеr
21. feb. 2010 13:42
LinguaIgnota (50) skrev:
Vi ser hans post og konkluderer, at den er uinteressant og uden substans, hvorefter vi kommenterer i samme stil.

Hvorfor?
Gravatar #52 - gnаrfsan
21. feb. 2010 13:44
#cnx
Det kan godt være at der er problemer, men jeg kan ikke tage ham seriøst, når han spreder sin meget sort/hvide og passionerede side af historien ud over alle mulige fora.

Som Sir Ignota siger, så har vi instanser, til at hjælpe, hvis noget ikke foregår efter reglerne, så der er ikke rigtigt nogen grund til at newz.dk med flere skal være offentlig gabestok pga. en sur medarbejder.
Gravatar #53 - meh
21. feb. 2010 13:45
LinguaIgnota (50) skrev:
så kan han vel ringe til sin fagforening eller en ven, der måske ikke er skideligeglad. Min sympati koster mere end 3 linier på et forum.
Eller man kunne lade være med at være et selvisk nar, selvom det er på et forum, som om det gør det mere rigtigt. pfft.
Gravatar #54 - meh
21. feb. 2010 13:48
@52

Og kan man ikke snakke med medmennesker i disse dage mere.
Er det kun den konservative venstre flok der kun er logget på idag?
Gravatar #55 - gnаrfsan
21. feb. 2010 13:50
cnx (54) skrev:
Og kan man ikke snakke med medmennesker i disse dage mere.
Er det kun den konservative ventre flok der kun er logget på idag?

Han har haft masser af muligheder for at uddybe, men istedet har han postet random fud, som at de går kunkurs, og et link en gammel artikel, præcist, som han har gjort det på andre fora.
100% copy/paste.
Gravatar #56 - meh
21. feb. 2010 13:56
Forstil dig nu han var et medmenneske ala en ven, så ville han nok fået en bedre velkomst.
Men fordi han er ukendt så skal han da bare trækkes med smartass kommentar over og over igen.

Men hvis du behandler en bekendt en måde hvorfor f'ck skulle du behandle andre anderledes.

Le Internet rules, Dont know him trash him ?
Gravatar #57 - Slettet Bruger [1026120537]
21. feb. 2010 14:00
cnx (56) skrev:
Men fordi han er ukendt så skal han da bare trækkes med smartass kommentar over og over igen.

Nej... men vi trækker ham med smartass kommentare fordi han skriver som en 12 årig
Gravatar #58 - gnаrfsan
21. feb. 2010 14:02
cnx (56) skrev:
Men hvis du behandler en bekendt en måde hvorfor f'ck skulle du behandle andre anderledes.

Fordi han fortjener at nogen giver ham lidt modvind, så han ikke ender med at whine sig igennem livet.
Hvis han er så utilfreds, så er der andre måder at vise det på, end at flame en virksomhed ud over tilfældige fora. Det er meget arrogant på den måde at belyse det, som det er ubetinget negativt, at de skal reparere 7 ting om dagen, hvilket iøvrigt lyder helt rimeligt i mine ører.
Mon ikke Infocare har sine grunde?

Men når man nu har internettet skal man naturligvis have ret til at sprede annonym harme udover det.
Gravatar #59 - meh
21. feb. 2010 14:08
Det er skam også fint med modvind bare man ikke bliver en d'ck med det, samt den svære part, at det ikke bliver formeget.
Derfor kan man stadig høre på hvad andre siger og derfra give realistisk kontrast.
Gravatar #60 - arne_v
21. feb. 2010 14:18
cnx (49) skrev:
argumenteret eller dokumenteret, der er ikke altid behov for dette, da det er underordnet.

Nej det er ikke underordnet.

For at det skal have nogen som helst form for relevans for andre end InfoCare ansatte, så skal der lidt substans på bordet.

cnx (49) skrev:
Manden ser ændringer på sin virksomhed synes det er træls og vælger at poste (måske pga. frustration).

Så bør han oprette en blog og få afløb for hans frustrationer der i.s.f. at spamme alverdens fora.
Gravatar #61 - arne_v
21. feb. 2010 14:20
cnx (53) skrev:
Eller man kunne lade være med at være et selvisk nar, selvom det er på et forum,

Det er ikke specielt selvisk at mene at newz.dk indlæg bør have almen interesse.

Der var ingen som klagede hvis han whinede i et forum med det formål at give utilfredse ansatte et sted at whine over det firma de arbejder/arbejdede for.
Gravatar #62 - cyandk
21. feb. 2010 14:20
Er det godt eller skidt?
Gravatar #63 - meh
21. feb. 2010 14:24
Vågn dog op, alt behøver sku ikke at være så firkantet og alt skal i hver sig kasse. Lighten op og være lidt menneskelig.
Gravatar #64 - arne_v
21. feb. 2010 14:25
cnx (56) skrev:

Folk som udelukkende opretter sig på et fora for at kritisere et firma (eller for at sælge en WoW account) bliver flamet for deres opførsel. Hvorvidt de er anonyme eller lægger navn til deres tåbeligheder betyder ikke noget.
Gravatar #65 - meh
21. feb. 2010 14:30
Og hvorfor er det så svært for en nørd at komme i kontakt med det indre menneske ?
Hvis man kan skrive en smartass kommentar kan man vel lige så ved give et råd med i samme omgang, det skader sku ikke nogen.
Men mindre man tror man har et smart image man skal op holde.
Gravatar #66 - LinguaIgnota
21. feb. 2010 14:31
Anders Feder (51) skrev:
Hvorfor?

For teh lulz, selvfølgelig.
Gravatar #67 - arne_v
21. feb. 2010 14:34
cnx (65) skrev:
Hvis man kan skrive en smartass kommentar kan man vel lige så ved give et råd med i samme omgang, det skader sku ikke nogen.

g55 har ikke bedt om råd.

Og indtil videre synes jeg ikke at det er særligt godt underbygget at InfoCare stiller urimelige krav. Og hvad kan man så give at råd andet end at sige "stop whining".
Gravatar #68 - meh
21. feb. 2010 14:37
Når ja, udførlig argumenteret samt dokumenteret velforberedt stil skal der til for at poste i disse dag, jo tak.
Gravatar #69 - gnаrfsan
21. feb. 2010 14:38
cnx (63) skrev:
Vågn dog op, alt behøver sku ikke at være så firkantet og alt skal i hver sig kasse. Lighten op.

Jeg kan ikke komme på noget, der er meget mere firkantet end g55s indlæg i denne tråd og nabotråden.
Gravatar #70 - meh
21. feb. 2010 14:38
Nej men du kører også over rødt når andre gør ?
Så sige da det til manden.
Gravatar #71 - meh
21. feb. 2010 14:40
Hov jeg glemte "at være perfekt".
Gravatar #72 - arne_v
21. feb. 2010 14:41
cnx (68) skrev:
Når ja, udførlig argumenteret samt dokumenteret velforberedt stil skal der til for at poste i disse dag, jo tak.

Det hjælper hvis man:
- poster et relevant sted
- forklarer lidt om baggrunden
- er modtagelig for feedback
!

Både på newz.dk og andre steder.
Gravatar #73 - meh
21. feb. 2010 14:42
Nemlig, hvorfor spørger i så ffs ikke netop om det.
I sted kommer Internet rules op istedet med smartass kommentar.

Nogle er sku ikke så snu, alle er ikke lige så perfekte som i, alle er ikke i samme forståelse som i. osv.
Gravatar #74 - gnаrfsan
21. feb. 2010 14:49
cnx (73) skrev:

Rasmus064 (5) skrev:
Muligt det bare er mig, men 7 reparationer om dagen lyder da ikke som meget?

Hvor er hans svar?

Næste indlæg fra ham: mere af samme skuffe.
g55 (19) skrev:
Infocare fyrer deres ansatte hvis de skifter bundkort og tester 5-7 bærbar om dagen
Gravatar #75 - tazimn
21. feb. 2010 14:54
cnx (73) skrev:
I sted kommer Internet rules op istedet med smartass kommentar.

Nogle er sku ikke så snu, alle er ikke lige så perfekte som i, alle er ikke i samme forståelse som i. osv.

g55....is that you?!
Gravatar #76 - meh
21. feb. 2010 14:56
Undskyld men er dette ikke svar nok?

g55 (0) skrev:
Infocare presser deres ansatte til at lave 7 reparationer om dagen, og det går ud over kvaliteten på reparationerne.

Er dette ikke hvad han mener, no ?

Hvad skulle hans svare være, udover for mig selvsigende.
"Nok til at en ansat er presset og mener det går ud over kvaliteten"
Gravatar #77 - gnаrfsan
21. feb. 2010 14:58
cnx (76) skrev:
Hvad skulle hans svare være, udover for mig selvsigende.

Måske noget statistik på hvor langtid en gennemsnitlig reperation tager for ham og hans kolleger. Jeg gætter på at Infocare har haft en lignende statistik.
Gravatar #78 - meh
21. feb. 2010 15:02
Kom on, ha' dog en lille bitte tiltro til dine medmennesker, lyver en op i ansigtet og kommer med urealistikke skøn. Da hvorfor skulle han dog have grund til dette.
I lyder sku lidt som DF'er der ikke tør snakke over hækken med naboen.
På et normalt menneskelig niveau
Gravatar #79 - Magten
21. feb. 2010 15:03
cnx - indtil videre har g55 ikke lavet andet end at kaste hænderne tilfældigt på tastaturet og trykke "send". Der er ingen sammenhæng i hans posts. Der er ingen argumenter. Der er ingen svar på folks spørgsmål. Der er ingenting i dem, det er rent spam som ikke har noget formål udover at svine InfoCare til.
Indtil videre har vi ikke fået noget som helst info om hvorfor han synes det er urimeligt. Tværtimod har flere herinde sagt at det ikke burde være et problem at klare hans arbejde.
Gravatar #80 - gnаrfsan
21. feb. 2010 15:05
cnx (78) skrev:
Kom on, ha' dog en lille bitte tiltro til dine medmennesker, lyver en op i ansigtet og kommer med urealistikke skøn.

Kildekritik, tak. Jeg har arbejdet i en virksomhed hvor alt kørte på statistikker, og folk brokkede sig konstant uden nogen egentlig grund.
Gravatar #81 - meh
21. feb. 2010 15:05
argument nummer 1# Det går udover kvalitet.
argument nummer 2# Mindst En er presset hvis man formoder han er ansat.
Gravatar #82 - meh
21. feb. 2010 15:07
haha "uden nogen egentlig grund" har du snakket med dem eller var du leder/ceo og så kun shit når du kiggende ned af.
Get the picture :D

Anyho, det er al kendt folk alt finder noget at brokke sig over, men det er ikke det samme som det egentlig gør dem frustreret, og mener det som rigtig kritik.
Gravatar #83 - Magten
21. feb. 2010 15:09
cnx (81) skrev:
argument nummer 1# Det går udover kvalitet.
argument nummer 2# Mindst En er presset hvis man formoder han er ansat.
1. Ifølge ham ja. Der er ikke kommet nogen som helst tal på at det ikke kan lade sig gøre at lave 7 computere om dagen.
2. Så er han måske ikke den rigtige til arbejdet og burde overveje en anden karriere. Som sagt før, så har flere herinde sagt at det burde kunne lade sig gøre. Hvis han ikke mener det så må han komme med nogle tal på hvor lang tid det i gennemsnit tager at lave en computer. Før han gør det, så er er ren spam.
Gravatar #84 - gnаrfsan
21. feb. 2010 15:11
cnx (82) skrev:
haha "uden nogen egentlig grund" har du snakket med dem eller var du leder/ceo og så kun shit når du kiggende ned af.

De blev der i årevis, og var kun utilfredse, hver gang, der kom forandringer. Get the picture? Jeg var selv fodtusse.
Gravatar #85 - meh
21. feb. 2010 15:13

1. Igen igen, kom nørden op der kun kan for holde sig til tal.
2. Nej netop, du kunne man så have bruge energien på istedet, og spurgt indtil.
Gravatar #86 - meh
21. feb. 2010 15:17
cnx (45) skrev:
Der er kun 2 ting at gøre, Accepter mængden af det umulige og lade hvad der må falde, falde, eller GFTO 'ud der fra'.
Om det så går ud over servicen.
Der er sku mange der har været i den situation før og netop i disse tider. Det er noget næsten alle kommer udfor før eller siden, det er en del af erhvervs livet. Live to learn eller noget.

cnx (47) skrev:
Whine er en ting, men bare fordi man nævner noget er det nødvendigvis ikke et whine, men kunne lige så vel være frustration over arbejdsprocessen flytter sig, noget mange faktisk bliver frustreret af.

Enig det er en del af arbejds/erhvervs livet, at der kommer ændringer, og det er mange som kan blive frustreret over
Gravatar #87 - fidomuh
21. feb. 2010 15:18

Nu kender jeg ikke deres arbejds process og hvis du heller ikke gør så vil det kun være et gæt.

Men det goer jeg saa.

Omvendt hvorfor skulle arbejds processen være slacket før

Fordi de rekrutterer baermen af teknisk skoles elever, til den mindste pris muligt.

enhver virksomhed holder arbejds mængden til lige hvad der kan gå indenfor den service/kvalitet de ønsker som output

In your dreams.

ergo når man smider mere på for at optimere er det et tegn til man ønsker mere output og evt. mindre "service/kvalitet".

Eller et regn paa en tidligere fejlet fordeling? Eller tegn paa alt muligt andet.

Jeg er ikke sikker på du kender Lean med den kommentar, da lean om handler ikke arbejdes mængde

Fail.

men nærmer hvad der skal arbejdes med og den leveret ydelse.

Eh, suk.
Kort sagt kan Lean beskrives med et ord:
Optimering.

Lean processen omhandler typisk optimering af arbejdsprocesser, herunder arbejdsmaengden ifht. oensket service, spildtid, etc.

Det eneste du har faaet afvide, er at de skal lave 7 laptops om dagen.
Jeg kan hurtigt postulere at en Infocare medarbejder kan lave 10 om dagen, uden stoerre problemer, alene fordi jeg ved at der rent faktisk er flere af deres medarbejdere der goer dette.
Gravatar #88 - Magten
21. feb. 2010 15:19
Det er altså meget almindeligt at folk der er utilfredse med noget, må forklare hvorfor. Hvis de mener noget ikke kan lade sig gøre så må vise hvorfor det ikke kan.

Du får aldrig et arbejde, ihvertfald ikke et fast et, hvis du ikke kan ovenstående.
Gravatar #89 - meh
21. feb. 2010 15:20
cnx skrev:
enhver virksomhed holder arbejds mængden til lige hvad der kan gå indenfor den service/kvalitet de ønsker som output

fido skrev:
In your dreams.

Kan du uddybe den ?
Gravatar #90 - Magten
21. feb. 2010 15:22
cnx (89) skrev:

Kan du uddybe den ?
Enhver virksomhed med et mål, vil altid forsøge at optimere arbejdet, og få lavet mest muligt.
Gravatar #91 - meh
21. feb. 2010 15:22
fido skrev:
Lean processen omhandler typisk optimering af arbejdsprocesser, herunder arbejdsmaengden ifht. oensket service, spildtid, etc.

Ikke helt, LEAN optimere at du kun levere præsis det er skal leveres og alt andet skal væk. Mængden er stadig det samme, men bare det der er indenfor LEAN
Gravatar #92 - fidomuh
21. feb. 2010 15:24
#cnx

Jeg kan ikke sige andet end at du troller.

Du har tiltro til g55 og det er da ogsaa soedt, men det er bare direkte forkert naar ud paastaar der ikke er kommet modsvar.

7 laptops om dagen?
Jeg har 10 tommelfingre og kan lave vaesentligt flere.

Jeg kender flere der har arbejdet/arbejder(!) hos InfoCare og 7 laptops?
-Stop fucking crying.

Men g55 kan jo starte med at fortaelle sin chef at han ikke kan 'lave' en laptop paa 1 time. Saa bliver han nok fyret og de finder en der ikke er komplet retarderet - hell, det ligger lige ved siden af TEC - Ballerup, de kan gaa over vejen og finde et par hundrede.

Oh wait, det er nok der han kommer fra anyway.
Gravatar #93 - Anders Fedеr
21. feb. 2010 15:25
Magten (90) skrev:
Enhver virksomhed med et mål, vil altid forsøge at optimere arbejdet, og få lavet mest muligt.

Over halvdelen af landets befolkning er på overførselsindkomster. Det lyder fandenbankeme optimalt!
Gravatar #94 - fidomuh
21. feb. 2010 15:28

Kan du uddybe den ?

Kan du laese mere end 4 linier ad gangen?
Derudover vil 99.9999999999999999% af alle virksomheder i verden, kunne koere en Lean-gennemgang hvert 2-3. aar og finde optimeringer og besparelser.

Der er *INGEN* virksomheder idag der koerer 100% optimalt, der er ALTID et sted at spare, aendre eller optimere.

Alle virksomheder koerer efter 'mest for pengene', selvfoelgelig, men fx. hos InfoCare har en optimering vaeret laenge tiltraengt og saadan er det mange steder.

Christ newz spunk

Aha.
Gravatar #95 - meh
21. feb. 2010 15:28
fidomuh (92) skrev:
Du har tiltro til g55 og det er da ogsaa soedt, men det er bare direkte forkert naar ud paastaar der ikke er kommet modsvar.
Nej jeg siger ikke at det g55 siger er korrekt, men hvad han derimod kan gøre udfra hvad han siger =råd
Gravatar #96 - gnаrfsan
21. feb. 2010 15:29
cnx (86) skrev:
Enig det er en del af arbejds/erhvervs livet, at der kommer ændringer, og det er mange som kan blive frustreret over

Så medarbejdere skal slet ikke prøve inden de brokker sig?
Gravatar #97 - meh
21. feb. 2010 15:29
fidomuh (94) skrev:
Kan du laese mere end 4 linier ad gangen?
Refresh lige, jeg fik ikke hele din post første gang, det så jeg først efter jeg havde svaret, sry.
Gravatar #98 - fidomuh
21. feb. 2010 15:30

Nej jeg siger ikke at det g55 siger er korrekt

Nej, det DU siger er forkert.
Der ER kommet spoergsmaal og raad.

NP :)
Gravatar #99 - meh
21. feb. 2010 15:31
gnarfsan (96) skrev:
Så medarbejdere skal slet ikke prøve inden de brokker sig?
Humm, hvad har jeg da sagt ??
Jo absolut, siger bare mange [u]kan[u/] blive frustreret af ændringer.
Gravatar #100 - GormDK
21. feb. 2010 15:32
Igen igen, kom nørden op der kun kan for holde sig til tal.

@cnx
Det er nødvendigt at forholde sig til, at #1s post er på et forum på newz.dk.

Her er der en dominerende jargon, nogle uskrevne (udover selvfølgeligt de skrevne) regler og normer.
For eksempel bliver der ofte reageret mere kritisk på nyoprettede brugere. Og saglige og veldokumenterede påstande og indlæg værdsættes.
Det står ikke eksplicit i sidens titel længere, men newz.dk handler netop om "nyheder for nørder".

Om det er godt eller dårligt, retfærdigt eller uretfærdigt, kan vel diskuteres. Jeg synes, det er helt fint, at newz.dk (som så mange andre fora) har sine egne normer - jeg synes man kan se det som et mødested for ligesindede.
Måske er der ikke lige meget plads til alle (dog er alle formelt set velkomne!), men andre mennesker bør måske lede efter andre fora med folk, der deler deres opfattelse af, hvordan et godt forum bør være.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login