mboost-dp1

Irriterende dobbelt post bug/Ny ting


Gå til bund
Gravatar #1 - kinaholm
26. nov. 2007 08:30
Jeg har lige udtænkt noget, som jeg egentlig mener vil være en fin funktion. Jeg har i dag, for nok tredje gang, oplevet at lave en dobbeltpost. Jeg tænkte på, om det ikke er muligt at lave en "anmeld dobbeltpost" funktion, og så evt. få en i crewet til at stå for at slette dobbeltposts.

Hvis I mener crewet har travlt nok med andre opgaver, vil jeg hermed gerne tage ansvaret for at få slettet de dobbeltposts der forekommer :)
Gravatar #2 - T-Hawk
26. nov. 2007 08:43
Jeg er ikke sikker på at de dobbeltposts der forekommer (har også oplevet det) er grundet deres nye finde AJAX, de plejer at være væk når man reloader siden.

Men hvis du har eksempler på blivende dobbeltposts vil jeg da også gerne melde mig til at rydde op hvis det bliver aktuelt
Gravatar #3 - morgenkaffe
26. nov. 2007 10:25
Behold de nye funktioner, men skift tilbage til det gamle velkendte og unikke look.. hvorfor skal den her side også lige de mange andre... zzz.. Den her side er cirka lige så spændende som Arlas nye kartondesign for et par år siden... :P
Gravatar #4 - kinaholm
26. nov. 2007 10:28
Gravatar #5 - MiniatureZeus
26. nov. 2007 10:45
Lige pt. har vi, staff, ikke mulighed for at rette eller slette indlæg.

Men det ændre dog ikke ved, at vi ikke kommer til at slette nogle indlæg, da der så vil mangle nogle indlæg lige pludselig.

Man kunne dog lave en anden form for rettefunktion til dobbeltpost, f.eks. at hvis der kommer en dobbeltpost, kunne ejeren af posten, lukke den sammen og der ville så bare stå "dobbeltpost" ? Evt. også at man ikke kunne rate en dobbeltpost, da det jo ikke altid er brugerens skyld, at der kommer en dobbeltpost, så derfor er det heller ikke fair, at man får en "gentagelses" rating for den.

Vil smide ideen i trac, og se hvad de andre siger til den.

Hvis i har andre forslag, så forslå dem i denne tråd, eller send en pm til mig.
Gravatar #6 - T-Hawk
26. nov. 2007 12:55
Ved ikke hvordan i nummerer posts, men i kunne jo lade numrene på posts stå, så der ikke går kuk i henvisninger hvis en dobbelt post forsvinder.
Mener bestemt ikke staff / whatever bør kunne slette tilfældige indlæg, da det vil medføre en form for cencur som newz.dk heldigvis har været foruden indtil nu. Som et af de få steder på nettet.
Gravatar #7 - MiniatureZeus
26. nov. 2007 15:44
#6
vi vil absolut ikke begynde at censurer indlæg! Så har jeg ihvertfald fundet et nyt tilholdsted med hurtigt! :)
Det eneste vi bruger edit-funktionen til, er hvis folk siger noget ulovligt, f.eks. opfordre til vold eller lign. eller når vi f.eks. retter en fejl som en bruger har set i en nyhed, så i stedet for at skrive et nyt indlæg, kan man tilføje en linje i brugerens post :)
Gravatar #8 - Jace
26. nov. 2007 17:38
Er det ikke nogen med der findes en php funktion der kan sammenligne 2 strenge og se hvor ens de er?

Man kunne måske bruge den til at tjekke om 2 posts er 100% ens og derved slette dem? Helt uden at brugeren eller staff skal ulejliges?
Gravatar #9 - hmn
26. nov. 2007 21:43
Jeg har ikke haft tid til at kigge på det, men der bliver ikke lavet hacks til at løse problemet, den rigtige løsning er selvfølgelig at fikse det så dobbelt posts ikke kan forekomme.

Jeg regnermed at kigge på det i weekenden.
Gravatar #10 - Xill
28. nov. 2007 17:29
.. at se om sidste post indeholder det samme info som den post du er ved at poste, er vel lige så godt som at se om en post indeholder over 10 tegn ..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login