mboost-dp1

Uh, du har en Mac.


Gå til bund
Gravatar #1 - dasbutt
3. nov. 2007 14:29
(jeg troede jeg havde lavet denne tråd men jeg kan ikke se den)
Jeg vil lige høre om andre oplever det samme.
Nu kører jeg selv kun Ubuntu og OS X, og det sker flere gange om måneden af folk kommer og siger noget a la "Uh hvorfor kører du Mac/Linux".
Mit standard svar er efterhånden bare, "jaeh, det kan jeg bedst lide" eller bare "uhm ja" og jeg forsøger på alle måder at undgå videre samtale(det hjælper bare ikke :D).

Mest fordi halvdelen af tiden er det folk som så tror at jeg er interesseret i at høre dem forklare mig hvorfor jeg skulle køre Windows istedet for OS X / Linux. Og så bliver folk ved med at ævle og er utroligt aggresive / sure / i forsvars position, som om Windows var deres personlige produkt. Jeg prøver at være virke så uinteresseret som muligt i at tale med dem, men de fortsætter bare. :)

Jeg kunne så forstå det hvis jeg bidrog med en diskussion, hvorfor skal det være nødvendigt for mig at gå ud af rummet for at slippe for at høre på dem. :)
Gravatar #2 - Spiderboy
3. nov. 2007 14:32
Tja, det viser vel bare, at Windows-fans også kan være missionærer for deres religion, akkurat ligesom Mac-fans og Linux-fans.
Gravatar #3 - trylleklovn
3. nov. 2007 14:33
Jeg oplever nogenlunde det samme. "Bruger du Mac? Haha. Legetøjscomputer". Typisk et respons fra folk, der intet aner om Mac.

Og straks begynder de at promovere Windows. "Ja men du ved jo godt at du ikke kan logge på vores netværk ikke?" "Den kan jo heller ikke køre nogle programmer" "Mac er faktisk utroligt ustabilt" .. Alle mulige underlige kommentarer.
Gravatar #4 - XorpiZ
3. nov. 2007 14:36
#2

Helt enig.. Der findes idioter i alle tre lejre - hvor der så er flest, skal jeg lade være usagt :)
Gravatar #5 - dasbutt
3. nov. 2007 14:40
#2 Jeg er enig i at de findes i alle lejre, jeg for søger ikke at være en af dem. :)
Gravatar #6 - fidomuh
3. nov. 2007 15:52
#4

Rent logisk vil der jo altid vaere flest i windows-lejren..
Saa der er ingen grund til at lade det vaere usagt..

Tilgengaeld tror jeg at %-delen ligger lavere i windows lejren end de andre, alene fordi der er mange der bruger windows uden at have nogen reel praeference :D

#1

Jeg oplever det faktisk sjaeldent efterhaanden..
Jeg begyndte bare at skyde igen med BSOD / Vira / "Naa, du ved ikke hvad en shell er? tihi", saa holdt folk helt automatisk op med at forsoege sig med ubegrundet whine :D
Gravatar #7 - XorpiZ
3. nov. 2007 16:13
#6

Det var også det jeg mente.. Altså %-delen :p

Og skal man dømme ud fra newz.dk, tror jeg faktisk din tese passer ret godt. Der er et par idioter i hver lejr - med en lille overvægt til Windows-siden. :D
Gravatar #8 - Hubert
3. nov. 2007 17:06
At andelen skulle være større blandt windows brugerne har jeg ikke set belæg for. Det typiske senarie er at en linux bruger kommer begynder at bræe op om de angivelige fordele man skulle få ved at bruge linux i en windows nyhed.
Gravatar #9 - themuss
4. nov. 2007 06:14
Altså det er klart der er flere windows-idioter end mac-idioter, fordi det alt andet lige er en større gruppe af mennesker.

Problemet er at idioterne er overrepræsenteret iblandt mac-folket. KRAFTIGT overrepræsenteret. ;)
Gravatar #10 - myplacedk
4. nov. 2007 09:12
Det er nu ret sjældent jeg har den slags oplevelser (uden for newz.dk). Når folk finder ud af at jeg er til Linux, plejer de at være nysgerrige, hvis de da ikke er ligeglade.
"Er det rigtigt at der nærmest ikke findes nogen virusser til Linux?"
"Er det rigtigt at Linux er gratis?"
"Ej, hvor ser din computer mærkelig ud"
"Wow, hvordan gjorde du det?"

For nogle få år siden var der dog en datamatiker-studerende som mente at Linux aldrig ville blive til noget særligt. Det kan jo umuligt være økonomisk bæredygtigt, når der ikke er nogen økonomi i det. Jeg var næsten målløs. Jeg prøvede at fortælle ham at Linux ER noget, og at der er masser af økonomi i det, men jeg var nu lige lidt for forstyrret til at argumentere. (Mest på grund af sammenhængen og måden han sagde det på.)
Jeg tror egentlig aldrig han kom særligt langt med uddannelsen...

Forleden skulle jeg se en demonstration af nogle computere, bla. en bærbar jeg var interesseret i. Det blev dog noget forsinket, da det tog dem 1,5 time at gøre Vista klar. De kiggede lige en ekstra gang da jeg gjorde Ubuntu klar på få minutter (dog fra CD). (Det virkede i øvrigt fint nok til at jeg købte maskinen.)
Gravatar #11 - siliankaas
4. nov. 2007 09:46
#10 Måske lidt OT men kan du oplyse mig hvilken bærbar det var?
Eller måske rettersagt - hvordan er det med trådsløst og Ubuntu, spiller det?
Gravatar #12 - myplacedk
4. nov. 2007 10:44
#11
Det var en "HP Pavilion Media Center dv9685eo Entertainment Notebook PC" - http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/2111...

Jeg testede ikke wlan specifikt, men det fungerer uden problemer på min gamle HP Pavilion i Ubuntu, selv om der (mig bekendt) ikke findes en Linux-driver.

Og så er jeg spændt på om nVidia har en brugbar driver klar, eller om jeg skal undvære opengl og tvout i starten. (Der var ikke lige Internet-adgang, så jeg kunne ikke bede Ubuntu om at prøve.)
Gravatar #13 - engfeh
4. nov. 2007 11:05
#12

Hvis det er Intel Pro/wireless 3945ABG-chippen du snakker om virker den fint under Gutsy!
Gravatar #14 - engfeh
4. nov. 2007 11:06
Sorry for dobbeltpost - trykkede indsend én gang, så ved ikke hvad der gik galt...
Gravatar #15 - engfeh
4. nov. 2007 11:10
??? Ikke dobbeltpost alligevel ???

Specielt...
Kunne man måske få en edit-knap så man ikke fremstår som en komplet idiot?
Gravatar #16 - Spiderboy
4. nov. 2007 11:15
#15
Somme tider når man poster laver den dobbelpost i din browser, men submitter alligevel kun én gang. Det er en bug i deres Ajax-halløj.
Gravatar #17 - siliankaas
6. nov. 2007 10:16
#12 & #13
Vil det sige at hvis jeg f.eks køber en HP dv9525eo der også indeholder denne 3945ABG Chip - så kan jeg være rimelig sikker på at jeg kan bruge den trådløst under f.eks ubuntu 7.10 ?

Jeg kender ikke dette "Gutsy" så jeg ved ikke rigtig hvad "det" er?
Gravatar #18 - myplacedk
6. nov. 2007 11:49
#17
"Gutsy Gibbon" er kælenavnet for 7.10. Og 7.10 er sådan set bare release-dagen.

1: Warty Warthog - 4.10
2: Hoary Hedgehog - 5.04
3: Breezy Badger - 5.10
4: Dapper Drake - 6.06
5: Edgy Eft - 6.10
6: Feisty Fawn - 7.04
7: Gutsy Gibbon - 7.10
Gravatar #19 - MetteVoldum
6. nov. 2007 15:48
Jeg har selv en alm. pc... Og før i tiden anede jeg faktisk ikke noget om mac, troede da bare det var et helt alm. computermærke som f.eks. Acer eller dell.

Men efter at have lært en af mine venner at kende, er jeg blevet lidt klogere..
Gravatar #20 - vandfarve
7. nov. 2007 19:03
Jeg ærger mig faktisk også over, at jeg ikke bare tog springet og købte en af de mindre Macs. Med Apple on Campus' tilbud kan man købe en til omkring 7.000 kroner, også er det lige pludseligt billigt.

I mine øjne har Macs'ene 3 fordele, der er rettet til de (dovne) studerende: 1) Batteritiden er overraskende lang - mellem 1,5-3 gange længere end "normale" bærbare, der kører Vista og med samme specs inklusive batteriets type, 2) Der er en langt højere grad af integration, hvorfor man nemt have styr på sine kontakter, aftaler og mails og især ift. ens telefon, og 3) Boot-tiden maltrakterer jo Windows-pc'ere! Det er næsten pinligt, når mine venner kan starte deres Mac op og komme ind i Word 2-3-4 gange hurtigere end vi Vista-brugere.

Dog købte jeg ikke Mac'en af den ene årsag, at jeg ville føle mig på herrens mark, når jeg aldrig har brugt en før, og da den slet ikke er bygget op om samme (logiske?) princip, som Vista og de gamle OS'er er. Der burde Apple tage sig sammen og markedsføre nogle brugervenlige guides i langt højere grad, måske endda publicere dem og levere dem sammen med Mac'ene, for jeg gætter på, at det er den store grund til, at Windows-brugerne holder sig til deres computere.
Gravatar #21 - DanaKaZ
7. nov. 2007 20:12
#20 Hvordan kan du sige at Apple burde lave guides når du ikke har prøvet OS X? ;-)

Det er faktisk ret nemt at bruge og vænne sig til. Og jeg synes nu at det er ret logisk bygget op. Self er det anderledes end Windows, men ikke på nogle punkter så man føler sig lost. Man skal bare have lidt nysgerrighed og lyst til udforskning, og så skal man ikke være bange for at ødelægge noget, ligesom i Windows er det meget lidt reel skade man kan gøre bare vha. brugerfladen.

Spring ud i det, jeg synes ihvertfald at det er spændende sådan at prøve et helt andet OS.

/ontopic

Er faktisk ikke rigtigt blevet antastet af folk, men interessant nok er der efter jeg fik min mac, 6 af mine bekendte der har købt en macbook. Og selvom det sikkert kan være svært at tro på, så prædiker jeg faktisk ikke mac ude i den virkelige verden. :-)

Jeg fik faktisk overtalt en af mine studiekammerater til at prøve Ubuntu på hans gamle compaq laptop, en 800mhz p3 med 128mb, den havde det lidt hårdt med XP. Det er han helt vild med nu.

Ville nok også have Ubuntu på min stationære hvis ikke det var fordi jeg har problemer med at få wlan til at funke.
Gravatar #22 - themuss
8. nov. 2007 10:04
Til TulleJr som ratede mit indlæg, #9, flamebait, vil jeg bare sige, at du kke har forstået indlægget.

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=ma...

Ever notice how most Mac users are skinny? It's because of all the calories they burn because they can't shut the fuck up about how great their Macs are. What is it about Apple that makes its users unable to shut their mouths? Everywhere I go, there's another asshole with a Mac preaching about how much better Macs are than PCs. They regurgitate lines directly from Apple's marketing campaign, like "it just works." I have the following rebuttals to this argument:
Det er præcis samme svada, jeg har været udsat for... Derfor jeg mener at idioterne er overrepræsenteret i hos apple-brugerne ift. pc-brugerne.
I don't know why Mac users get so defensive when you call them idiots. I mean, Apple is a company that has built its entire user base around the fact that its users can't do simple things like turn their computers on. Hell, most Mac users can't even talk without using their hands, which ranks their intelligence somewhere between a simian and hog shit:
Gravatar #23 - trylleklovn
8. nov. 2007 12:11
#20
...da den slet ikke er bygget op om samme (logiske?) princip, som Vista og de gamle OS'er er

Æhm!? AHVA!?
Mac OS X er nok det mest brugervenlige OS jeg har set. Der er simpelthen gået så meget i detaljerne med brugervenligheden at det får alle andre os til at se ud som noget fra stenalderen.

Især for folk, som aldrig har brugt en computer før, er OS X meget brugervenligt, da man ikke først skal lære at tænke som en programmør (hej windows) men blot skal bruge computeren, som man ville tro den virkede.

I mine øjne er brugervenlighed Mac OS X's største plus!

Og det helt fantastiske er jo så at Apple har formået at gøre Mac OS X rart at bruge for nørderne også, med shortcuts til det hele.

#21
men interessant nok er der efter jeg fik min mac, 6 af mine bekendte der har købt en macbook.

Det har jeg også oplevet.
Gravatar #24 - DanaKaZ
8. nov. 2007 12:17
#22 Hehe, at bruge Maddox som primær dokumentation er måske ikke det smarteste træk.
Gravatar #25 - carb
8. nov. 2007 14:06
Begyndervenlighed er laaangt fra det samme som brugervenlighed.
Gravatar #26 - Spiderboy
8. nov. 2007 14:46
#25
Det er korrekt, men Mac er skam også ekspertvenlig: f.eks. er der masser af genvejstaster som trylleklovn siger, og der følger en bash CLI med alle standard de kendte unix-værktøjer med en default installation.
Gravatar #27 - zin
8. nov. 2007 18:25
#20:
Selv er jeg Windows bruger - men på mit arbejde som datatekniker er jeg ofte ude for at skulle supportere eller hjælpe med Mac - som heldigvis altid er i v. 10.x +
Og jeg kan skrive under på at det er nemmere end at klø sig selv i røven at finde diverse indstillinger og settings - og når man har vendet sig til det, fungerer det ret fint.
#1:
Når jeg ender i sådanne situationer fordi jeg er Windows bruger (heh!) er jeg ærlig.
Jeg siger; Jeg bruger Windows fordi jeg til tider finder på at spille et computer spil - og så er det nemmeste nu engang Windows.
Hvis jeg selv kunne vælge ville jeg nok bruge Ubuntu eller lignende. Bare for at få mere nørd-rush ved at få tingene til at virke. :-)
Ved benyttelse af en Linux boks ville jeg nok argumentere med;
Det er det letteste, mest konfigurérbare og alsidige OS til mine behov - jeg spiller generelt kun spil jeg kan få til at virke i Wine - som jo ofte er de bedste (bortset fra WoW!).
Ved Mac er argumentet "det virker bare" faktisk utrolig passende - det påpeger hastigheden, ease-of-use'en (hvis man da kan sige det på den måde) og den der varme glide-overgang der er i næsten alle programmer i OS X.
Men jeg ville nu nok sige et eller andet i retningen af, at jeg ikke behøver alle de spil Windows understøtter, at jeg finder systemet fint konfigurérbart som ekspert-bruger og at der er understøttelse for langt de fleste (og bedste) kendte medie protokoller - som der ikke er i de fleste PC'ere (per standard) så som firewire, HDMI og DVI.
Gravatar #28 - simonduun
22. nov. 2007 13:09
Hmm, kan sagtens genkende det du skriver. Jeg er selv en gammel mac bruger der er skiftet til pc pga. der var nogle programmer der ikke duede til Mac (øv øv).

Men jeg er på ingen måde afvisende over for brugere der bruger mac eller linux, det synes jeg er noget svineri.

Kan man ikke bare være tilfreds med sit eget, og lade være med at nedgøre andres folks produkter? :-)
Gravatar #29 - Benjamin Krogh
22. nov. 2007 15:02
#28
Kan man ikke bare være tilfreds med sit eget, og lade være med at nedgøre andres folks produkter?
Prøver du at stoppe vores flamewar?
Gravatar #30 - kinaholm
22. nov. 2007 15:09
Jeg kan godt følge tråden, og er da også blevet nedgjort meget på grund af min mac - men det værste er nu folk at folk som min programmeringslærer og andre i klassen prøver at påpege, at min macbook er svag og dårlig.. Tit mener min programmeringslæreren at mine programmer ikke kan kompilere, fordi der er et æble på maskinen, og at hans fujitsu er meget bedre - til trods for min bærbare er hurtigere, mindre og lettere end den standard Thinkpad resten af min årgang blev tilbudt at købe, da de startede på htx.
Jeg bruger primært xp på min macbook i skolen, desværre, men har altid brugt windows og kan rigtig godt lide det - selvom det har sine flaws. Men Mac OS X bliver klart mit primære os på bærbaren, når jeg endelig ikke er i skole, det er en fornøjelse at bruge det + det giver mig 1½ mere batteritid(hvorfor er jeg ikke sikker på:P)
Gravatar #31 - DanaKaZ
22. nov. 2007 16:15
#30 Han lyder sgu da som en klovn, ham din lærer. Men på den anden side, hvis han ikke engang er klar over hvad hardware der sidder i en Macbook, så er han nok ikke værd at spille sin tid på.
Gravatar #32 - Spiderboy
22. nov. 2007 19:00
#30
Det er bare fordi han aldrig har prøvet at bruge XCode til MacOS X.

Mmmmmm... Xcode.... *drooooool*

:-)
Gravatar #33 - reefermadness2
23. nov. 2007 09:22
Jeg har personligt intet imod mac, men hvis i prøver at gå ind på youtube og se nogle af "emeek77"'s videoer så tror jeg måske bedre i kan forstå mig når jeg synes at mac brugere er tåber...

Desuden er det TIT at mac bruger heletiden praler med at deres system er hurtigere og mere stabilt end ALLE pc'er osv, hvilket jo er løgn da det jo stortset er baseret på samme hardware..
Gravatar #34 - DanaKaZ
23. nov. 2007 10:39
#33 Softwaren har nu også en rimelig stor effekt på ydelsen og stabiliteten af systemet. Så at sige at det er løgn bare baseret på at hardwaren er den samme holder ikke.
Gravatar #35 - reefermadness2
23. nov. 2007 11:42
#34 - Enig, og jeg er til dels også enig med dig i at OS X kan være bedre end windows (nu har jeg aldrig rigtig brugt OS X skal så siges)... Men de fleste mac brugere har det med at tro at bare fordi man bruger en PC så er det lig med windows... Desuden så synes jeg ikke at windows er performance svag på nogenmåde (måske vista, men det har jeg så heller ikke prøvet)

Men der er så mange ting ved OS X som jeg synes er målrettet mod folk der ikke har forstand på noget... f.eks når en mac crasher, så får man en GSOD (Gray screen of death) som ikke giver NOGEN SOM HELST info om hvad der kan være galt, hvor windows rent faktisk giver dig en fejlkode at arbejde udfra..
Gravatar #36 - fidomuh
23. nov. 2007 12:50
#35

Men de fleste mac brugere har det med at tro at bare fordi man bruger en PC så er det lig med windows...


Tjoh, de har vel ogsaa like 85% chance for at have ret? :D
Men ja, der er mange klaphatte i verden :)

Desuden så synes jeg ikke at windows er performance svag på nogenmåde (måske vista, men det har jeg så heller ikke prøvet)


Tjah, det er meget svingende.. Windows varierer meget fra setup til setup, men OS X koerer naesten altid paa de "Samme" setups, saa derfor er perfomance mere uniform..

Hvad der er bedst er der meget delte meninger om, jeg mener dog at OS X har et bedre "flow", selvom nogle ting gaar langsommere.. Men det er vel lidt svingende alt efter hvad man har fokuseret paa :)

f.eks når en mac crasher, så får man en GSOD (Gray screen of death) som ikke giver NOGEN SOM HELST info om hvad der kan være galt, hvor windows rent faktisk giver dig en fejlkode at arbejde udfra..


"NOGET SOM HELST" == en log entry med meget store beskrivelser af fejlen?

At OS X goer det med stil er ikke ensbetydende med at du ikke faar noget info.

OS X forventer bare at maskinen booter igen, hvor det i windows er forventet at du har en pc mere eller kender de mange tusinde fejlkoder udenad ;)
Gravatar #37 - Benjamin Krogh
23. nov. 2007 16:11
Hvor mange herinde har rent faktisk brugt en BSOD til noget? Jeg har i hvert fald aldrig tænkt: "Åh 804AC233CCC fejlen. Satans netkort".

Eller "Ah 804AC233CCC... Mmmhh, naughty naughty... Nnnrrrggg" for den sags skyld ;)
Gravatar #38 - trylleklovn
23. nov. 2007 16:14
#37 De nyere skriver da noget ala MEMORY ERROR eller lignende (well er det ikke snart altid pga. ram fejl at man får bsod anyway:P)

Det er jo så bare smart, at det er sat til som standard, at den skal genstarte LIGE med det samme, så man ikke får lov at læse hvad der står -.-
Gravatar #39 - freesoft
23. nov. 2007 16:55
#37
Øh, har da tit Googlet en BSOD. Hvordan skulle man ellers finde ud hvad der menes med 0x00ff00ff00?
Gravatar #40 - themuss
23. nov. 2007 17:38
Ever notice how most Mac users are skinny? It's because of all the calories they burn because they can't shut the fuck up about how great their Macs are. What is it about Apple that makes its users unable to shut their mouths? Everywhere I go, there's another asshole with a Mac preaching about how much better Macs are than PCs. They regurgitate lines directly from Apple's marketing campaign, like "it just works." I have the following rebuttals to this argument:

1. If everything on a Mac just works, then why does a website called "Mac fix it" exist, assholes? Here are a few choice topics on macfixitforums.com:

-Login window stuck!
-lower caSe "S" key not working!!
-Menu bar keeps flashing
-I can't drag and drop!

Waaaah, boo hoo! I can't drag and drop! Dumbass. Looks like your Macs aren't perfect after all, which leads me to my second point:

2. Fuck you.


I don't know why Mac users get so defensive when you call them idiots. I mean, Apple is a company that has built its entire user base around the fact that its users can't do simple things like turn their computers on. Hell, most Mac users can't even talk without using their hands, which ranks their intelligence somewhere between a simian and hog shit:
Gravatar #41 - themuss
23. nov. 2007 17:39
Stupid user base aside, I will never own a Mac. It's not so much that I'm a PC loyalist. I'm not. It's that I'm not stylish enough to own one. Most iPod commercials feature guys with long hair, chicks roller skating, and guys wearing fedoras. I have dandruff, and I buy most of my jeans from a grocery store. I feel like in order to have a Mac, I need to be:

An artist.
In a band.
Unemployed (see above).

After the recent Apple conference, Mac fans were elated. One person was quoted as saying "I've had a Macintosh now for a total of 35 days, and I'm really excited to be part of the Mac community." Part of the Mac community? It's a computer, not a social movement, asshole!

I feel like Apple is not just selling computers, they're selling a way of life, and I'm not ready to be that heavily invested in a product. I think this parody helps illustrate Apple's unspoken message:
Gravatar #42 - chris
23. nov. 2007 18:06
dengang jeg kørte linux mobbede de andre *nixére mig med at jeg kørte en "dybt" kommercialliseret openSUSE

nu kører jeg vista og folk med XP mobber mig med at jeg har købt et ufærdigt styresystem

jeg vil gerne køre mac i fremtiden
og mac'erne mobber med med at jeg ikke har købt en mac endnu..
ARRRGH
------------------------------

arj egentlig vil jeg gerne have råd til en macbook pro fordi jeg begynder på medieskolen i viborg som webintergrator her efter ferien og ALLE deres computere er macs...
på min gamle teaterskole lavede vi noget sammenarbejde med videoværkstedet i horsens hvor de også kørte på mac...
og FUCK det var lækkert at arbejde med...
savner virkelig OS-X og final cut når jeg nu sidder og redigerer film i vista og adobe premiere...
*snøft*

mht det med bedre driftsikkerhed har apple et kort oppe i ærmet som ingen anden PC-producent kan smide..
de laver selv deres OS...
det vil sige at de kan skræddersy det OS-x til at køre på maskiner med en bestemt konfiguration
hvor windows skal skrves til at kunne køre på lidt af hvert...
samtidig udstikker apple også specifikationer til deres hardware producenter om hvordan tingene skal laves osv...
Dvs at de har større kontrol over hvad der kommer i bæstet og derfor er der større driftsikkerhed og bedre ydelse...
- men det kommer man jo self også til at betale for
Gravatar #43 - zin
23. nov. 2007 18:10
#42:
Her er en ide.
VMWare Fusion eller Parallels 3.0.
Så kan du, på en MacBook Pro køre Mac OS X og Windows (og sikkert også Linux, hvis du nu lyster), samtidigt.
Så vil ALLE genere dig, og ingen kunne lide dig.
Jeg har selv overvejet løsningen men jeg tror min nabo ville give mig minus i nørdpoint hvis jeg gjorde.
Gravatar #44 - chris
23. nov. 2007 19:01
#43



but but but..
I wanna be likable...

i know it..
ill just switch to run my computer by typeing machine-code
then noone will hate me because i dont have an OS...
Gravatar #45 - zin
23. nov. 2007 19:32
#44:
Det er sq det samme.
Folk vil evt. dog beskylde dig for at være huleboer. Men OK, de er også rimelig "cute", hvis du absolut vil bruge den terminologi.
Gravatar #46 - themuss
23. nov. 2007 19:38
Her er en ide... Køb det hardware du vil have... Kør winxp på det og kør alle de andre taber-OS'er i vmware...
Gravatar #47 - themuss
23. nov. 2007 19:40
Det største problem er at taber-Jobs har nedlagt forbud mod at vmware udvikler vmware-tools til osx..

Sikke en lorteholdning... Taber.. Han ved jo godt at han tager sig alt alt alt for godt betalt for nærmest ingenting.

Der var jo INGEN der ville købe mac-hardware hvis OS'et ellers ikke var forhindret i at køre på det hw man har til rådighed.
Gravatar #48 - chris
23. nov. 2007 19:50
47#

nu er jeg heller ikke den vilde fan af virtualisering...
ting kører nuengang bedst på rigtig hardware...
MEN vil sige at det er noget pis..
ligsom at der står i EULA´n i vista at du IKKE må virtualisere systemet på andre systemer...

det er jo igen at sætte begrænsninger...
og hvis man i forvejen HAR betalt for sin fuckin vista så skal microsoft ikke bestemme hvordan jeg bruger den...

det svarer lidt til at sætte begrænsninger for en lolitadukke..
Gravatar #49 - themuss
23. nov. 2007 19:55
Nej det gør de så ikke... Det er kun de små udgaver (home og en anden jeg ikke kan huske hvad hedder)

Og alt andet lige kan du altså godt installere dem i vmware med vmware-tools...

Noget man IKKE kan med osx.

Taber-Jobs tør ikke fordi han ved at hans enorme fortjeneste så forsvinder.

Altså de (Apple) tager sig supergodt betalt for at give dig noget hardware du kan købe i en biks for en fjerdedel.

Jeg kunne forstå det i gamle dage, da de sad med en helt anden arkitektur end x86, men nu om dage er selv Apple gået over til x86 (og 64bit udgaven)...

Du kan købe dig en superbillig core2... og hardwaren vil være lige så vild hvis ikke vildere end en tilsvarende mac til 20k.
Gravatar #50 - themuss
23. nov. 2007 19:55
Nej det gør de så ikke... Det er kun de små udgaver (home og en anden jeg ikke kan huske hvad hedder)

Og alt andet lige kan du altså godt installere dem i vmware med vmware-tools...

Noget man IKKE kan med osx.

Taber-Jobs tør ikke fordi han ved at hans enorme fortjeneste så forsvinder.

Altså de (Apple) tager sig supergodt betalt for at give dig noget hardware du kan købe i en biks for en fjerdedel.

Jeg kunne forstå det i gamle dage, da de sad med en helt anden arkitektur end x86, men nu om dage er selv Apple gået over til x86 (og 64bit udgaven)...

Du kan købe dig en superbillig core2... og hardwaren vil være lige så vild hvis ikke vildere end en tilsvarende mac til 20k.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login