mboost-dp1

Nedadgående aktivitet i hver nyhed?


Gå til bund
Gravatar #1 - morgenkaffe
23. nov. 2007 10:12
Hej.. Har jeg ikke lidt ret i at aktiviteten i de forskellige nyheder er dalende ?

Eller det kan måske også være noget med de nyheder der bliver sendt ud..

Eller måske er det bare ORDLEGen der bruger newz-brugernes tid.. ;)
Gravatar #2 - morgenkaffe
23. nov. 2007 10:14
Det kan self også være noget med det nye design.. Der var jo en del der lovede at de ville holde sig væk fra newz, indtil deres ønsker blev indfriet.. BurningShadow.. Du var en af dem ? :) Men du er da kommet tilbage igen.

Det ser lidt ud som en politisk kovending.. hehe
Gravatar #3 - MiniatureZeus
23. nov. 2007 10:19
BurningShadow er desværre ikke kommet tilbage :(

Men det svinger lidt mht. aktiviteten, igår havde vi 12 nyheder på forsiden, idag er vi kommet til nummer 5 :)
Gravatar #4 - Norrah
23. nov. 2007 10:39
#2 jeg lovede ikke at jeg ville holde mig væk til sidst. Mit løfte var af helt anden karat.
Gravatar #5 - Derfor
23. nov. 2007 10:51
Offtopic

#3 Hvad er der da med ham ?
Gravatar #6 - trylleklovn
23. nov. 2007 10:54
Synes nu stadig nogle nyheder opfølges af stor debat, tror bare andre måske er lidt intetsigende eller gennemdebatterede, så folk ikke har lyst til at kommentere på dem.

F.eks. nyheden om at sikkerheden er forhøjet i Firefox 3 kommer kort efter testen af firefox 2 og 3, så der er meget få kommentarer på den nye, da det ville være dumt at sprede kommentarer, der essentielt handler om det samme, over to forskellige tråde.
Gravatar #7 - olfda
23. nov. 2007 11:02
#4 Jeg håber du har en god deo!

(Se hans link)
Gravatar #8 - milandt
23. nov. 2007 11:08
For mir vedkomende er det ogap den manglened rette funktiom
Gravatar #9 - morgenkaffe
23. nov. 2007 12:19
#8 hehe ;)
Gravatar #10 - CZi
23. nov. 2007 13:36
Grunden til at holde sig fra newz.dk
http://newz.dk/forum/newz-dk/newz-4-1-newz-classic...
http://newz.dk/forum/newz-dk/newz-4-1-newz-classic...

Fremtiden for newz.dk
http://newz.dk/forum/newz-dk/koebt-af-freeway-inge...

Kommentarer uden indhold - invasion af dating brugere
http://newz.dk/samsung-udvider-lcd-produktion-for-...

Den rigtige nørd er død på newz - længe leve evig september!
Gravatar #11 - Norrah
23. nov. 2007 13:38
#7 har stadig 200ml Acqua di Gio tilbage. Men vil gerne bede Newz, om at skynde sig lidt. Forbruget stiger jo eksponentielt.
Gravatar #12 - Dreadnought
23. nov. 2007 13:39
Burningshadows bruger har ikke været aktiv siden 5/8 lige bortset fra en nyhed d. 13/11.
Gravatar #13 - Dreadnought
23. nov. 2007 13:41
#10 skrev:
Den rigtige nørd er død på newz - længe leve evig september!

Det er sgu Apple-temaet der skræmmer os væk.
Gravatar #14 - vandfarve
23. nov. 2007 13:58
Jeg havde aldrig set det fra denne vinkel, men jeg bliver nødt til at give morgenkaffe ret - det lader bestemt til, at aktiviteten er forsvundet her på det sidste. Jeg håber virkelig, at det bare er et forbigående fænomen, men CZi har dersværre et par hårdtslående argumenter.

Uanset hvad så ville jeg gerne have, at crewet kom med en kommentar på det her (påståede eller indbildte?) problem. Hvad er deres opfattelse, hvad deres fremtidsvisioner, var konsekvenserne med skiftet fra v3 til v4 virkelig det værd? Det er først nu, at jeg har opdaget, at BurningShadow er forsvundet, men har var bestemt essensen af Newz i mine øjne, så hvis flere som ham forsvinder, så er der snart ikke mere tilbage af den originale ånd... Kald mig bare konservativ, men der var noget ved Newz, som måske mangler nu. Endnu en gang må jeg henvise til CZi's link til hans såkaldte dating-brugere - der er bare ikke den samme slags diskussion længere.

I hvert fald vil jeg gerne ønske, at crewet var ligeså aktiv som MZ. Han sætter i sandhed præg på alle fora, og han er altid hurtig (lidt for hurtig nogen gange, dog) til at svare på indlæg, spørgsmål osv. Så hvad mener i, at der vil ske over de næste 6-12 måneder?
Gravatar #15 - kinaholm
26. nov. 2007 08:06
Jeg er gået fra poster til læser, jeg poster ikke så meget mere, slet ikke i nyhederne.. Nyt design, måske - men det handler meget om den stemning der er på siden .. Der er sket meget siden V4 og siden jeg selv følte mig rigtig aktiv.
Gravatar #16 - kinaholm
26. nov. 2007 08:07
Jeg er gået fra poster til læser, jeg poster ikke så meget mere, slet ikke i nyhederne.. Nyt design, måske - men det handler meget om den stemning der er på siden .. Der er sket meget siden V4 og siden jeg selv følte mig rigtig aktiv.
Gravatar #17 - XorpiZ
26. nov. 2007 08:14
#16

Samme her.. efter det nye design er kommet, føler jeg lidt, at der er kommet mange "useriøse" brugere.

Før i tiden var det primært nørder, der var her. Nu er det blevet meget mere mainstream, og til tider stiller folk de underligste spørgsmål. "Hvad er forskellen på SATA og IDE????" f.eks.
Ikke at man ikke må spørge, men man kan vel lave lidt research selv :<
Gravatar #18 - morgenkaffe
26. nov. 2007 10:13
15# og 17# lige præcis.. sådan føler jeg også. Det er som om der er gået for meget 16-årig-med-slotsøl i den.. og næsten alle kommentarer skal helst være med middelværdi på sjov.. nej, de lidt mere tekniske og relevante og informative kommentarer er mere sjældne.. Kunne godt lide dem burningshadow kom med nu og da..

Og er også langt mere læser end poster..
Gravatar #19 - morgenkaffe
26. nov. 2007 10:14
Måske tiden snart var inde til at starte et nyt site op i den gamle newz-ånd.. med edit funktioner og retro look..
Gravatar #20 - Cyrack
26. nov. 2007 10:34
morgenkaffe:
Du mener /.?

Men hey, må faktisk give jer ret. Jeg er gået fra ta have ca. 5 posts pr. dag til måske en eller to i snit, og for det meste ender nyheder i flamewars og religionskrige lige for tiden. Det er ikke sjovt at skrive et informativt indlæg længere, da der er en eller anden der nok skal tage al opmærksomhed med et eller andet fjollet indlæg, så den seriøse diskussion bliver skubbet ud på et sidespor.
JEG VIL HAVE TRÅDET DISKUSSIONSFOUM NU!
Gravatar #21 - MiniatureZeus
26. nov. 2007 10:35
Man kan jo komme langt med mobning....






;)
Gravatar #22 - Norrah
26. nov. 2007 11:41
#20 jeg har ikke ændret min opførsel, på nogen måde. Har altid været meget useriøs, eller meget seriøs. Der findes ikke et niveau i mellem. Men tager da gerne imod alles beskyldninger, og også ansvaret for at newz er blevet en sladder spalte. Men hvis du absolut vil give skylden til nogen som ikke er mig. Så har vi anelguso, alt blev langt mere interessant efter han kom til verdenen.

Men jeg syntes nu at der er kommet flere specelle mennesker til, siden det hele eskalerede.
Lagde mærke til vi havde en Cand.Jur. som endda var kvinde. Det kan da ikke være skidt at havde i baghånden.
Gravatar #23 - morgenkaffe
26. nov. 2007 12:52
#20 hvad er det du ikke forstår ? Det med nyt site ?

Nyt site med nogenlunde samme funktioner og look som det forrige newz-site.. Hvis man kunne få nogle af de seriøse nyhedspostere, som er træt af den nuværende newz-situation, over på et andet site.. Bare en tanke.

Måske nogle af de gamle newzere var med på sådan noget.. Eller skal det bare blive ved det nye og meget mainstream look og indhold.. ?
Gravatar #24 - rackbox
26. nov. 2007 13:55
#10 Så er det da godt, at vi i det mindste har beholdt dig som bruger :P
Gravatar #25 - Cyrack
26. nov. 2007 14:08
Norrah:
Det var ikke møntet på dig specielt, og helt ærligt, så er du en af dem der kan kende forskel på en seriøs tråd og en useriøs tråd (begge skal da eksistere, men når man blander det...).
Problemet er mere dem der tror at alle nyheder skal ses i et komisk lys, og ikke bidrager med viden, men kun snollede puns der støjer.

morgenkaffe:
Du efterspurgte noget med retro look, jeg gav dig /. :-)
Jeg tror ikke behovet er der for en ny side, som erstatning for newz, men mere dybtegående journalistisk ville være en fordel. Fx synes jeg at mange af nyhederne er blevet for mainstream og irrelevante (DR vil sælge ringetoner, who cares?), hvor der tidligere var langt mere tekniske nyheder, og brugere som rent faktisk ved noget om emnerne, men mange af dem er vist efterhånden forsvundet.

rackbox:
Nu er det så heldigt at du er aktiv i denne tråd. Hvad er newz.dks officielle holdning til en tråd som denne?
De fleste er jo nok ved at være klar over at newz er kommet langt, og ikke længere kun er et hobby-projekt, og jeres økonomiske interesser også har en vis vægt. Er det et valg I har taget at nyheder skal være mere populistiske eller er det fordi det overordnede kvalitetsniveau er faldende?
Gravatar #26 - rackbox
26. nov. 2007 16:43
#25 newz.dk bifalder denne tråd, simpelthen fordi vores allestedsnærværende holdning er, at brugerne skal have lov til at ytre sig på enhver (lovlig!) tænkelig måde, det end måtte falde dem ind. Kun i meget klare grænsetilfælde vil staff blande sig og evt. lukke tråde og ekskludere brugere. Dette er heldigvis kun sket meget sjældent.

Alle jeres holdninger, hvad enten de kendetegnes som skulderklap eller spark i skridtet, bliver hørt, lyttet til og tages i betragtning, således at newz.dk fortsat kan være et sted med brugerne i centrum.

Når dette så er sagt, så er det altså ikke alles mening, der får lov at vinde hver gang. Selvom der er røre i forummet, så findes altså en væsentlig gruppe brugere, som ikke ytrer sig, endsige har oprettet en bruger på sitet. Statistikker fortæller om denne aktivitet - og benyttes også til at træffe valg omkring, hvordan newz.dk skal udvikle sig.

Det er ikke newz.dks officielle ønske at nyheder skal være mere populistiske. Og, hvis du oplever dette, så skyldes det med garanti tilfældigheder, brugernes egne evner til at indsende interessante nyheder, sammensætning af staff og det, man ikke lige kan forudsige.

Selvom ovenstående egentlig ikke er andet end, hvad enhver normalt fungerende kunne finde frem til, så er det altså nu sagt.
Gravatar #27 - Jonasee
26. nov. 2007 17:17
#23

Jeg ligger gerne server plads til
Gravatar #28 - Jonasee
26. nov. 2007 17:25
#27

skal nok lig nævnes at det er gratis server plads der er tal om
Gravatar #29 - plazm
26. nov. 2007 17:32
Tja, det er nok ikke kun designets skyld alene, men har nok sin del af den dalende aktivitet. Desuden er det desværre en udvikling vi ikke kan komme udenom at der kommer flere og yngre uerfarne brugere på nettet, og dermed også flere herinde. Diskutionen har for nyligt været på linuxin hvor en bruger bemærkede at der ikke længere er de der dybe og intense diskutioner relateret til linux verdenen, men efterhånden er gået mere over i spørgsmål om hvordan man gør forholdsvise simple ting.

Det er selvfølgelig godt at vi får nye brugere, men det har desværre ofte den effekt at de nye folk kommer fra ungdomsider som arto, nationx, osv. hvor man skriver en masse: "Hej" beskeder i andres gæstebøger, og dette tager de desværre med sig ind på et forholdsvist seriøst forum, og trækker kvaliteten ned.

Dette er der ikke så meget at gøre ved, med mindre man tog fat i hver enkelte nye bruger og forklarede hvordan reglerne på sitet var, og indførte at man kunne blive frataget skrivefunktionen på newz.dk
Gravatar #30 - arne_v
26. nov. 2007 18:34
Hm.

Det er nu engang meget naturligt med en vis udskiftning i brugerbestanden. Og det er heller ikke overraskende hvis nye generationer brugere på forskellig vis er lidt anderledes end de forrige.

Og jeg tror ikke en meter på dem som vil forsøge at bilde mig ind at der ikke var Intel versus AMD, Windows versus Linux flamewars tidligere.

Men derfor skal man naturligvis alligevel værne om newz.dk's specielle karakteristika. Forsøge at opprioritere det tekniske stof over bla bla almindeligheder.

Mit forslag: en ny rating mulighed "opret en blog til dine ligegyldigheder" (skal non være kortere) som så skulle bruges flittigt i alle andre kategorier end tagwall og tælle pænt negativt i bruger vurdering. "Windows er bare 100 gange bedre en MaxOS X" er en oplagt flamebait. "En Mac er bare pænere" er oplagt irrelevant i en diskussion om GUI usability. Men hvad pokker rater man "Efter 10 øl kan jeg ikke se forskel på Windows og MacOS X" ? Jeg tror at de fleste vælger ikke at rate en sådan.

PS: Og så mener jeg ikke at man skal være meget forsigtig med at tro på, at det tavse flertal mener noget anden end det højtråbende mindretal.
Gravatar #31 - MiniatureZeus
26. nov. 2007 18:50
#29, plazm skrev:
Dette er der ikke så meget at gøre ved, med mindre man tog fat i hver enkelte nye bruger og forklarede hvordan reglerne på sitet var, og indførte at man kunne blive frataget skrivefunktionen på newz.dk


Det er jo en ret absurd tanke, og jeg går da heller ikke udfra at du mener det alvorligt.
For det første så skulle staff jo ikke lave andet, end at hive fat i forskelige brugere som ikke overholder et eller andet kodeks.
Det eneste tidspunkt, hvor staff træder ind i en diskussion og censurer et indlæg, er hvis det overtræder gældende dansk lovgivning eller er meget grovt.

newz.dk er jo også indrettet med en ratingfunktion, og hvis tilpas mange folk rater en person med udelukkende negative ratings, så går der heller ikke lang tid, før personens indlæg bliver lukket sammen hos de fleste, og man derfor ikke bliver hørt.

(Hermed er det IKKE en opfordring til mobning eller noget! :)
Gravatar #32 - rackbox
26. nov. 2007 18:51
#30
PS: Og så mener jeg ikke at man skal være meget forsigtig med at tro på, at det tavse flertal mener noget anden end det højtråbende mindretal.


Og man skal i den grad være forsigtig med at tro på, at de mener det samme.

1. Har du haft en dårlig oplevelse med et firma, så skal det fortælles til hele verden. Har du til gengæld haft en god oplevelse, så fortæller du det kun, hvis nogen spørger, og hvis du ellers husker det. Søg selv på google efter folks oplevelser næste gang du skal købe et produkt. Kan du finde forumtråde, der er oprettet specielt for at skamrose en bestemt butiks service?

2. Statistikker på newz.dk viser, at "det tavse flertal" er stærkt voksende, så noget må vi da gøre rigtigt.
Gravatar #33 - arne_v
26. nov. 2007 19:30
#32

Der er klart flere som uopfordret fortæller om dårlige oplevelser end gode oplevelser.

Men hvis det er et sted med mulighed for at kommentere, så kommer de gode oplevelser også på banen.

Mulighed for at kommentere + en tilpas stor brugerskare så begynder det at ligne noget repræsentativt.

----

Du kan udlede at den store brugerskare synes at fordelene ved newz.dk opvejer ulemperne. Men du kan ikke udlede at de ikke er utilfredse.

På den måde adskiller de sig ikke fra dem der råber op. De er her jo også stadig.
Gravatar #34 - dasbutt
28. nov. 2007 13:22
Jeg undlader at skrive i mange tråde fordi jeg syntes at tonen er så negativ.
Det er en generel ting på de fleste sites på internettet efterhånden at folk kaster en masse sure hadske etc beskeder afsted.
Om det så er kommentarer her, computerworld eller whatever. Det er som om de fleste sites over en bred kam bliver trukket ned på niveau med kommentarerne hos BT / EB.

Det ultimative eksempel på hvor galt det kan gå er nok Digg. Jeg brugte det meget i starten, men nu er det sjældent at jeg kommer forbi og hvis jeg gør, læser jeg ikke kommentarerne.

Det er nok noget at gøre med at internettet er blevet udbredt til pøblen. Hvis jeg havde tid, ville jeg lave lukket site hvor man kun kan komme ind hvis man kender en der havde været der et stykke tid, og hvis man bliver banned, bliver den der anbefalede en det også. :)
Gravatar #35 - morgenkaffe
28. nov. 2007 21:39
#34.. Der vil jeg også give dig ret. Der er generel meget dårlig stemning i de fleste forums rundt omkring.. Et af de sure steder er hol.dk . Men mon ikke det hele skyldes de uvidende unges indtræden.. Hvem har ikke været vidne til en "ekspert" blive sur på en "noob" p.g.a. et relativt dumt spørgsmål.. Og så er kampen startet..

Nå. Sov godt :)

Det bliver en go' dag i morgen!
Gravatar #36 - MiniatureZeus
29. nov. 2007 07:15
#35
Der synes jeg nu ikke newz.dk er så slem, da de fleste herinde, er nået over teenageårene og derfor ikke er så arrige :)
Gravatar #37 - dasbutt
29. nov. 2007 09:43
#35 Det er jeg enig i.

#36 Nej, heldigvis, ellers besøgte jeg ikke siden mere. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login