mboost-dp1

Bannerreklamer på Baggrunden


Gå til bund
Gravatar #1 - JSebastian
2. dec. 2013 08:54
Hej

Aller først, tak for et godt site :)

Jeg kan se at der pt. hos mig, kører en reklame for The Wolverine, i Toppen, under logoet samt som baggrund.

Reklamen på baggrunden er vidst noget nyt?
Det er jo ikke gratis at drive sitet, så det er fint at i "optimere på indtægterne" :)

-

Hvis i spørger mig så er traditionen med at reklamer kun er i toppen et kæmpe plus for Newz.dk sammenlignet med så mange andre sider.

Så jeg håber ikke reklamerne begynder at kravle ind andre steder..
Gravatar #2 - Magten
2. dec. 2013 08:57
De har været der nogle gange før.

Det mest irriterende er at det ikke er tydeligt hvor reklamen slutter synes jeg. Jeg har en vane med at klikke på et "tomt" sted for at få vinduet i fokus, men det resulterer i at jeg klikker på reklamen nu :(
Gravatar #3 - JSebastian
2. dec. 2013 09:16
Magten (2) skrev:
De har været der nogle gange før.

Det mest irriterende er at det ikke er tydeligt hvor reklamen slutter synes jeg. Jeg har en vane med at klikke på et "tomt" sted for at få vinduet i fokus, men det resulterer i at jeg klikker på reklamen nu :(


Præcis, jeg gjorde det samme :)

Tror du vi kan overtale annoncøren til at baggrunden ikke skal være klik-bar :)
Gravatar #5 - Slettet Bruger [2365434439]
2. dec. 2013 09:22
#4
Har du ikke den til at fjerne placeholders?
Gravatar #6 - IT-ekspert Kejser
2. dec. 2013 09:35
#5 -nope - havde jeg ikke tænkt på.

Men bare siden bliver hurtigere og nemmere at indlæse uden ressourceforbrug er jeg glad.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [2365434439]
2. dec. 2013 09:48
#6
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3243656/no-pla...

Det gør at på mindre skærme er der mere plads og det er lettere at tilgå indhold.
Gravatar #8 - JSebastian
2. dec. 2013 10:57
On the subject..
Kan man få noget godt Ad-Block til IE nu til dags?

PS:
Jeg vil self. Whiteliste Newz.dk hvis jeg havde en ad-blocker!
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. dec. 2013 11:23
Hvorfor ikke bare bruge SNES til at fjerne reklamen o_O
Gravatar #10 - Slettet Bruger [2365434439]
2. dec. 2013 11:25
#9
SNES fjerner ikke baggrundsreklamer.
Gravatar #11 - apkat
2. dec. 2013 11:32
lol, er det den tid på året igen?
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. dec. 2013 11:49
#10

Hvad helvede var det så for et script der gjorde det o_O

Jeg har det i hvert fald ...
Gravatar #13 - Saxov
2. dec. 2013 14:15
PHP-Ekspert Thoroughbreed (12) skrev:
#10

Hvad helvede var det så for et script der gjorde det o_O

Jeg har det i hvert fald ...


Stylesheet :)
http://myplace.dk/newz.dk-noads.css
Gravatar #14 - Clauzii
2. dec. 2013 15:05
Adblock+ med "easylist" virker perfekt.
Gravatar #15 - Vandmand
2. dec. 2013 16:01
Jeg har intet imod reklamer, men jeg synes godt nok det er noget svineri at gemme et link i et baggrundsbillede, der er FULDSTÆNDIG magen til resten af baggrunden, og med ingen synlige tegn på at det er et link.

Det er endda HELE vejen ned på siden, man skal nærmest trykke midt i et indlæg for ikke at blive smidt videre til Blockbuster.
Gravatar #17 - Vandmand
2. dec. 2013 16:49
#16

Nu har jeg ikke lige kigget dem alle igennem, men jeg kan se de fleste har med fullscreen ads at gøre. Dem kan jeg godt huske, og det er noget så irriterende, men der er man i det mindste ikke i tvivl om at det er en reklame.

Er der nogle af dine eksempler hvor det er 'skjult' på samme måde som her? Altså i form af en hvid baggrund.
Gravatar #18 - Mort
2. dec. 2013 17:10
#17

Fælles for alle trådene er at newz crew'et er ligeglad med at nogen er utilfredse med reklamerne, da det er reklamerne som driver sitet.

Fælles for trådene er også at ad-blockers løser problemerne.

Der er nogen som synes at det er synd for newz at bruge ad-blockers, da de godt kan lide sitet.

Der er andre som synes at når ad-blockers er den eneste mulighed for at undgå de irriterende af reklamerne, så er det den mest praktiske løsning, også selvom det går ud over de reklamer som ikke er irriterende.
Gravatar #19 - Rainmeter
2. dec. 2013 17:24
#18
Jep, jeg bruger adblock på newz, fordi staff har valgt at være ligeglade, før hen var newz grøn, nu er den rød :)
Gravatar #20 - BetaLyte
2. dec. 2013 20:37
Hos mig kører ad-blocker lidt on/off afhængigt at hvor irriterende reklamerne er.

Hvad blev der egentlig af den proxy løsning, der var tale om? kasperd?
Gravatar #21 - Vandmand
2. dec. 2013 20:41
Så fik jeg slettet et ellers ret langt indlæg ved at trykke på baggrunden... dejligt.

#18

Jeg har aldrig brugt en ad blocker, men hvordan løser den dette problem? Den kan fjerne flash banneret, går jeg udfra, men fjerner den også linket fra baggrundsbilledet? Hvordan ved den at det er en 'ad'?
Gravatar #22 - Rainmeter
2. dec. 2013 21:19
#21
Magi ;)
Den kan fjerne meget mere end adds.
Gravatar #23 - Mort
3. dec. 2013 20:05
Vandmand (21) skrev:
Den kan fjerne flash banneret, går jeg udfra, men fjerner den også linket fra baggrundsbilledet?


Baggrundsbilledet? Hvad for et baggrundsbillede? (Ja jeg kører med ad-blocker).
Gravatar #24 - Vandmand
3. dec. 2013 20:44
Mort (23) skrev:
Baggrundsbilledet? Hvad for et baggrundsbillede? (Ja jeg kører med ad-blocker).


Der er var et hvidt baggrundsbillede i bodyen under Wolverine reklamen før, som linkede til blockbuster.

Jeg kan egentlig godt se nu, at baggrunden normalt er grå, men det snød alligevel.
Gravatar #25 - kasperd
3. dec. 2013 21:06
Mort (18) skrev:
Der er nogen som synes at det er synd for newz at bruge ad-blockers, da de godt kan lide sitet.
Jeg synes det er rimeligt at sites som går over grænsen for, hvad der er acceptabelt at gøre med reklamer, mister nogle af deres reklameindtægter. De to oplagte måder det kan opnås på er ved enten at blokere reklamerne eller ved at forlade sitet.

Hvis ikke sites mister indtægter ved at træde over grænsen, så vil de fleste sites blive fyldt med reklamer som går langt over grænsen.

BetaLyte (20) skrev:
Hvad blev der egentlig af den proxy løsning, der var tale om? kasperd?
Jeg har haft for travlt til at kigge på den. Og hvis jeg får tid til overs står der andre idéer højere på listen. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at lave et system til opportunistisk end-to-end kryptering af internetkommunikation.
Gravatar #26 - Zombie Steve Jobs
4. dec. 2013 08:18
Kan ikke se NOGET får bare den her:

Access to this web site ( http://railgun.newz.dk/banner/type/300x250?clickta... ) has been blocked because it belongs to the web category "Games". This category is not allowed by the company IS security policies.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login