mboost-dp1

Nu er der nok nogen der bliver sure igen....


Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
5. mar. 2013 23:42
Office 365 reklamen.. Hvor mange gange skal man se den? Indtil videre har jeg klikket den væk 5 gange.. Jeg har normalt ikke noget imod den slags reklamer, hvis bare jeg kun skal klikke dem væk en gang, men det her er sgu lige i overkanten...
Gravatar #2 - Tumleren
5. mar. 2013 23:45
Prøvede lige for sjov at disable adblock. Holy shit en træls reklame. Altså wauw.
Gravatar #3 - NiklasP
6. mar. 2013 00:07
Ja så bliver det lige tid til et surt opstød fra min side.

Efter flere års tålmodig venten på en mulighed for at donere sig ud af det her reklame helvede, bliver der nu installeret en adblocker i browseren. Skruen bliver presset hver eneste gang i modtager et skud penge, fra specielt Microsoft, og reklamerne er dårligt implementeret, direkte irreterende og som regel også resource krævende.

Jeg er som udgangspunkt imod adblockers, da jeg mener man bør give bare en smule igen for det indhold man åbenbart finder interessant på den side man besøger og det er jo dejligt nemt som bruger at gøre, via at kigge og måske klikke på nogle respektable reklamer.
Men jeg kan vel lave så den som standard tillader reklamer og kun blokerer herinde, selvom det er en yderst sørgelig situation.

Og ellers forsat god nat.
Gravatar #4 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. mar. 2013 05:14
Jeg stemmer for endnu en No-Newz-Month*

De bliver jo VED med det her!.. Ikke nok med at vi skriver deres nyheder**, så skal vi belemres med reklamer, selvom at vi ÅBENLYST gerne vil BETALE for at bruge Newz!...

*NNM

**Endda op imod 15 om dagen uden noget særligt indhold når der er konkurrencer -.-'
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1716430970]
6. mar. 2013 05:59
Thoroughbreed (4) skrev:
No-Newz-Month


I'm in...
Vi ses d. 1. april.. Det bliver årets aprilsnar.

Btw, txt mig hvis der sker noget socialt i Jylland TB!
Gravatar #6 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. mar. 2013 06:14
#5
Done!.. I'm også in.
Gravatar #7 - kinaholm
6. mar. 2013 07:00
Tror vi det dur? Hjælper det noget?
Gravatar #8 - Lusk
6. mar. 2013 07:10
kinaholm (7) skrev:
Hjælper det noget?


Nej...
Gravatar #9 - stekkurms
7. mar. 2013 20:25
kinaholm (7) skrev:
Tror vi det dur? Hjælper det noget?
Det kommer vel an på om de overhovedet holder øje med antallet af brugere. Og hvis mange brugere forsvinder i en måned uden at de ved hvorfor, så hjælper det nok ikke. Men hvis mange brugere forsvinder med det samme de sætter reklamen på, så er det nok nemmere at gennemskue hvorfor. Det forudsætter stadigvæk at de holder øje med antallet af brugere.

Jeg har i øvrigt ikke set den reklame i snakker om. Er den allerede væk? Eller er der en anden grund?
Gravatar #10 - IT-ekspert Kejser
7. mar. 2013 22:13
Kasperd - kan du ikke fortælle hvordan man bruger din kode fra http://newz.dk/forum/tagwall/it-has-returned-12819... så man kan hoppe på NNM-vognen?
Gravatar #11 - Magten
7. mar. 2013 22:24
Er det ikke bare at lade være med at besøge sitet?
Gravatar #12 - Nåkja
7. mar. 2013 22:46
Jo.

Indsæt:
127.0.0.1 newz.dk
127.0.0.1 www.newz.dk

i C:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Det har samme effekt, bortset fra at kaspers script selv fjerner blokkeringen efter noget tid.

Alternativt kan man jo også bare ad-blocke i nogle dage, for at protestere, hvis man ikke vil gå helt så helhjertet til værks.
Gravatar #13 - Rainmeter
8. mar. 2013 16:51
#12
Jeg kører adblock, hvergang de går amok med reklamerne.
Gravatar #14 - Chewy
8. mar. 2013 17:44
Nøjes med Flashblock.
Alle reklamer der ikke er lavet i Flash er fint med mig.
Det hjælper dog ikke helt på helsides reklamer, men der kan SNES hjælpe lidt...
Gravatar #15 - Fjolle
8. mar. 2013 17:48
Hr. Kejser (10) skrev:
Kasperd - kan du ikke fortælle hvordan man bruger din kode fra http://newz.dk/forum/tagwall/it-has-returned-12819... så man kan hoppe på NNM-vognen?


Tror at du skal have sådan en lunix computer eller bruge noget lignene som router.
Gravatar #16 - stekkurms
9. mar. 2013 15:58
Fjolle (15) skrev:
Tror at du skal have sådan en lunix computer
Er iptables blevet porteret til lunix?
Gravatar #17 - Fjolle
9. mar. 2013 16:26
Hvis ikke er det jo open source, så du kan jo sagtens selv gøre det.
Gravatar #18 - kasperd
13. mar. 2013 22:40
Hr. Kejser (10) skrev:
kan du ikke fortælle hvordan man bruger din kode
Man skriver kommandoen i en root shell. Det kræver selvfølgelig at man bruger Linux. Man kan sikkert lave noget tilsvarende på BSD, men jeg ved ikke hvordan kommandoen ville se ud der.

4815162342 (12) skrev:
127.0.0.1 newz.dk
127.0.0.1 www.newz.dk
Det får mig til at overveje, om man på en eller anden smart måde kunne lave en måde at advare andre brugere om reklamerne før de kommer ind på sitet.

Altså noget med at den første der bliver præsenteret for sådan en irriterende reklame fortæller servicen at nu er den gal igen. Og dernæst vil alle brugere som anvender servicen automatisk bliver dirigeret væk fra newz.dk indtil reklamen er væk igen.
Gravatar #19 - BetaLyte
14. mar. 2013 07:23
#18
Det kunne vel gøres ved 'blot' at have en service, der synkroniserer hosts filen mod en server, og når den første så støder på reklamen, tilføjer vedkommende de to linjer til filen på serveren, som pusher den ud til de andre tilmeldte. Eller man synkroniserer selv med intervaller.

På nogle systemer kræver det dog vidst en genstart, men bruger af disse systemer er vel også vant til at skulle genstarte i ny og næ?

Ellers skulle man have en service, der holder øje med et flag på en server, og når dette bliver hejst, så kører man dit shell script lokalt.

Begge ting skulle vel egentligt laves med en redirect (som du jo faktisk også skrev) til en side, som fortæller det. Ellers tror man jo bare at newz er nede.

Edit: Ellers skulle vi alle tilgå newz gennem en proxy, eller bare via en url, der redirecter til newz.dk og der kunne man jo så sætte den til at dirigere andet sted, når reklamen er observeret.
Gravatar #20 - Magten
14. mar. 2013 07:32
Ikke at jeg tror det bliver til noget, men synce sin host fil med en public hvor alle kan rette? Ellers tak :)
Gravatar #21 - Nåkja
14. mar. 2013 07:39
kasperd (18) skrev:
Altså noget med at den første der bliver præsenteret for sådan en irriterende reklame fortæller servicen at nu er den gal igen. Og dernæst vil alle brugere som anvender servicen automatisk bliver dirigeret væk fra newz.dk indtil reklamen er væk igen.

Så vil servicen skulle lede i HTML-koden, vil jeg mene. Men så kunne man jo evt. også fjerne den kode, der genererer pop-up'en. Hvis man er doven kan man gøre det ved at bruge en browser komponent. Ellers må man igang med regulære udtryk. Men det forekommer mig ikke at være særligt svært...
Gravatar #22 - kasperd
14. mar. 2013 09:00
BetaLyte (19) skrev:
Begge ting skulle vel egentligt laves med en redirect (som du jo faktisk også skrev) til en side, som fortæller det.
Jeg havde faktisk forestillet mig at man bare gav en anden IP adresse på en anden server som gav en besked direkte.

BetaLyte (19) skrev:
Ellers skulle vi alle tilgå newz gennem en proxy
Jeg vil helst undgå at skulle have alt trafik til newz igennem en proxy (med mindre den køres som et stykke software lokalt på brugerens computer).

BetaLyte (19) skrev:
eller bare via en url, der redirecter til newz.dk
Det er måske den bedste løsning. Så kan den skifte fra redirect til at vise en side med et link videre til newz.dk, hvis man absolut vil derind. F.eks. kunne jeg sætte newz.kasperd.net op så hvis man skriver newz.kasperd.net/forum bliver man redirectet til newz.dk/forum indtil reklamen bliver observeret, så kunne den i stedet spørge
Er du sikker på du vil på newz.dk i dag? Magten har set en enormt irriterende reklame derinde. Klik newz.dk/forum på eget ansvar.
Linket skal selvfølgelig gå gennem en redirector, som man kan blokere i sin egen hosts fil, hvis man vil være sikker på ikke at komme til at klikke på det ved et uheld.

Magten (20) skrev:
Ikke at jeg tror det bliver til noget, men synce sin host fil med en public hvor alle kan rette?
Det skal selvfølgelig laves så man kun kan komme til at ændre indgangen for newz til en af de foruddefinerede IP adresser. Hvis det da overhovedet gøres med IP adresser. Og det burde også på en eller anden måde knyttes til et brugernavn på newz.
Gravatar #23 - Hubert
14. mar. 2013 09:07
Magten (20) skrev:
Ikke at jeg tror det bliver til noget, men synce sin host fil med en public hvor alle kan rette? Ellers tak :)


Kom frisk, nu ikke så pivet.
Gravatar #24 - BetaLyte
14. mar. 2013 16:11
kasperd (22) skrev:

BetaLyte (19) skrev:
eller bare via en url, der redirecter til newz.dk
Det er måske den bedste løsning.


Ja, uden tvivl. Men hvordan sørger en bruger så at rapportere det? Sender dig en mail, eller skal brugeren selv have mulighed for at slå det til? Hvis brugeren selv skal kunne gøre det, så kommer vi videre til:

kasperd (22) skrev:
Og det burde også på en eller anden måde knyttes til et brugernavn på newz.


For der skulle naturligvis være en kontrol for hvem der kan sætte omdiregeringen, og det kunne jo passende gøres med newz-brugeren. Men vi kan vel ikke hente log-in info fra newz, de stiller da intet api til rådighed? Så skulle alle oprette sig inde på newz.kasperd.net, men så skal du til at holde styr på sådan en database.

Og noget helt andet, hvordan finder vi ud af hvornår reklamen er væk? ^^
Ellers skulle redirecten automatisk aktiveres igen efter igen uge fx?
Gravatar #25 - kasperd
14. mar. 2013 20:53
BetaLyte (24) skrev:
Men vi kan vel ikke hente log-in info fra newz, de stiller da intet api til rådighed?
Jeg forestiller mig at det kunne foregå på følgende måde.

1. Man indtaster sit newz brugernavn på min side.
2. Jeg sætter en cookie og oplyser en verifikationskode på 22 tegn.
3. Man går på newz og skriver verifikationskoden på sin profil.
4. Man går tilbage på min side og klikker verificer.
5. Jeg henter http://newz.dk/~brugernavn og kigger efter verifikationskoden.
6. Hvis koden er fundet opdaterer jeg cookie.

Den nye cookie vil indeholde tidsstempel, brugernavn og HMAC så den ikke kan forfalskes. Så længe man beholder den cookie er man autentificeret.
Gravatar #26 - BetaLyte
15. mar. 2013 00:25
kasperd (25) skrev:

Så længe man beholder den cookie er man autentificeret.

Aha, ja det var sgu da smart tænkt. Det burde jo fungere fint.

Også simpelthen bare have en 'aktivèr-newz-blokade' knap, som autentificerede besøgende kan benytte?

Jamen jeg er frisk på at benytte sådan en service. Jo flere vi får med, jo større indtryk gør vi forhåbentligt på newz-holdet. Og mens jeg sidder og skriver dette, så kommer jeg til at tænke på, at det fandeme er utroligt, hvor meget der skal til, for at få newz-holdet til at forstå hvor stor en gene den reklame faktisk er for os brugere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login