mboost-dp1

Fuldsides Microsoft popup reklame på newz?


Gå til bund
Gravatar #1 - trylleklovn
4. jun. 2012 22:36
Jeg har lige fået en ret aggressiv microsoft js popup, der fyldte det meste af skærmen. Nej tak?
Gravatar #2 - ty
4. jun. 2012 22:40
Tryl den dog væk
Gravatar #3 - onetreehell
4. jun. 2012 22:47
Jeg prøvede lige at besøge newz.dk uden adblocker...wow. Jeg kunne ikke engang fjerne den! Reklamen var lidt større end min skærm er bred (1024 pt.) og den fulgte med når jeg scrollede til siden.

Jeg synes der har været alt for mange problemer med newz.dk's reklamer. Før i tiden var der nogle meget resursetunge flashreklamer. Jeg har ikke brugt newz.dk så meget på det sidste og jeg har også brugt adblocker så jeg ved ikke hvor slemt det har været. Jeg tror dog jeg vil overveje at lade være med at besøge newz.dk fremover.
Gravatar #4 - johnny_newz
5. jun. 2012 19:31
Vi afvikler nogle såkaldte "interstitials ejerskaber" her i løbet af juni måned (som en start) for netop Microsoft, og vi er udemærket klar over, at det er større reklamer end hidtil set.

Vi har i flere år forsøgt at "holde igen" med denne form for reklamer, og har så i flere tilfælde fået udviklet et specielt ejerskab/grafik til vores sider. Det kan vi ikke længere.

Det er nu også er set hos mange af vores kolleger i lang tid efterhånden, og derfor er vi hoppet med på vognen. Denne måneds omgang interstitials vil også - igen - køre på mange andre danske sites, så det er på en måde en udvikling vi ikke kan bremse.
Gravatar #5 - Hånter
5. jun. 2012 19:38
#4 - Så er vi tilbage til, om det kan muliggøres med en evt. betalingsudgave? For de reklamer er da godt nok til at lukke op og ....
Gravatar #6 - johnny_newz
5. jun. 2012 19:45
#5 ja, vi er klar over, at den diskussion blusser op igen. Nogle enkelte medier har prøvet at indføre betaling, men ingen har efter min mening fundet en optimal måde at gøre det på. Det ER svært at tjene penge på indhold på nettet, og reklamer er den bedste måde at få hjulene til at dreje på - selvom det tit og ofte heller ikke er nogen let opgave...
Gravatar #7 - trylleklovn
5. jun. 2012 19:47
Hvis jeg skal vælge mellem at trykke på X'et i toppen af og X'et i toppen af den fane jeg har newz i så er jeg mest tilbøjelig til at vælge det sidste når man bliver velkommet af en fuldsides reklame. Jeg har intet imod reklamer, jeg fravælger at bruge adblock da jeg gerne vil støtte de sider jeg nu besøger så godt jeg nu kan, jeg har noget imod vanvittige reklamer. Jeg anerkender det er vanskeligt at tjene penge på reklamer, men jeg er ikke sikker på at det at fylde siden med reklamer automatisk giver flere penge på den lange bane.

Det var ret let at vænne sig af med at bruge comon.dk efter de begyndte på deres reklamehelvede.
Gravatar #8 - Hånter
5. jun. 2012 19:48
#4 - Kan den form for reklame slet ikke undgås? Eventuelt med flere reklamer i siderne eller noget lign.?
Gravatar #9 - fidomuh
5. jun. 2012 19:53
#1

Hmm.. Jeg kan ikke faa den reklame frem :/
Gravatar #10 - fidomuh
5. jun. 2012 19:57
#4

Hvilke andre sites refererer du til her? Newz Medias andre sites - eller hvad? :)

Jeg finder det meget usandsynligt at full-screen JS-popover reklamer er paakraevet for at newz.dk kan koere rundt.
Gravatar #11 - johnny_newz
5. jun. 2012 19:59
#8 (og dels også dig Trylleklovn): Vi har hele tiden sørget for at holde antal bannere på sitet nede på et minimum, for at fokusere på indholdet og ikke ødelægge det med alle mulige bannere på kryds og tværs. Det er vi så også et af de eneste medier "tilbage" der kører med den politik. Det ville alt andet lige være let at tjene en smule flere penge ved at sprede bannere ind over sitet som kunne fyldes med alle mulige og umulige bannerkampagner som intet har med os at gøre.

#1 Vi kørte en meget kort test omkring midnat, og den er snart online igen :o)
Gravatar #12 - Hånter
5. jun. 2012 20:01
#11 - Ville det hjælpe med et banner mere til højre på siden?
I teorien ville det jo give dobbelt så mange "hits", samtidig med at de fleste kører widescreen, hvor de ikke ville irritere så meget, som de store full-side reklamer.
Gravatar #13 - fidomuh
5. jun. 2012 20:01
#11

I boer nok smutte en tur forbi designeren og faa ham til at fikse de bannere i har allerede nu.

Alternativt kan i finde en anden reklame-leverandoer end Microsoft.
Gravatar #14 - fidomuh
5. jun. 2012 20:03
#12

Det skyldes nok mere at de kun faar penge for klik paa reklamerne, hvorfor man er noed til at proeve at "tvinge" folk til at klikke paa dem, med fx pop-over :)
Gravatar #15 - KaW
5. jun. 2012 20:06
johnny_newz (6) skrev:
#5 ja, vi er klar over, at den diskussion blusser op igen. Nogle enkelte medier har prøvet at indføre betaling, men ingen har efter min mening fundet en optimal måde at gøre det på. Det ER svært at tjene penge på indhold på nettet, og reklamer er den bedste måde at få hjulene til at dreje på - selvom det tit og ofte heller ikke er nogen let opgave...

I vil ikke give os en mulighed for at blokere reklamerne for penge, og I vil ikke stoppe med 1024*768 bannere.

Jamen så vil jeg sige det: HEJ ADBLOCK!

Lad mig betale for at slippe for reklamerne og samtidig støtte jer. Det andet er simpelthen for åndssvagt.
Gravatar #16 - trylleklovn
5. jun. 2012 20:11
Hånter (12) skrev:
#11 - Ville det hjælpe med et banner mere til højre på siden?
I teorien ville det jo give dobbelt så mange "hits", samtidig med at de fleste kører widescreen, hvor de ikke ville irritere så meget, som de store full-side reklamer.


Så hellere kæmpe bannere i toppen end i siden. Jeg kører ikke min browser i fuldskærm, hvorfor skulle jeg.
Gravatar #17 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. jun. 2012 20:19
Må give "de andre" ret. En betalingsversion - til et mindre beløb - ville være at foretrække.

Dog ville et latterligt højt beløb ødelægge det endnu mere, da en del herinde studerer o_O

...

Men bortset fra det, så er det ikke noget værre end larmende/fuldskærms reklamer - noget som har gjort at m.jv.dk og dr.dk er de eneste nyhedssider foruden newz jeg besøger (bid mærke i m'et foran jv.dk)
Gravatar #18 - Hånter
5. jun. 2012 20:27
trylleklovn (16) skrev:
Hånter (12) skrev:
#11 - Ville det hjælpe med et banner mere til højre på siden?
I teorien ville det jo give dobbelt så mange "hits", samtidig med at de fleste kører widescreen, hvor de ikke ville irritere så meget, som de store full-side reklamer.


Så hellere kæmpe bannere i toppen end i siden. Jeg kører ikke min browser i fuldskærm, hvorfor skulle jeg.


Det gør jeg jeg heller ikke, derfor har jeg alligevel fint plads til at der kunne være et banner.

Gravatar #19 - ty
5. jun. 2012 20:56
Irriterende hjemmesider ryger lynhurtigt i min boykotskuffe. Var det ikke pga. mit dejlige reklamespamfilter, så lå newz der nok også.
Gravatar #20 - fidomuh
5. jun. 2012 20:58
#15

Lad mig betale for at slippe for reklamerne og samtidig støtte jer. Det andet er simpelthen for åndssvagt.


Jeg kunne rigtig godt taenke mig at se hvad en reklame giver newz.dk i kroner og oerer, per bruger for at se om fx 20kr paypal-overfoert kan give lifetime ad-free status :P
Gravatar #21 - fidomuh
5. jun. 2012 21:01
#16

Fullscreen eller ej, hvis du smider banneret ind i toppen, saa kan man ikke se newz.dk paa forsiden mere.

Som det er i dag fylder reklamerne jo en god 15% af det brugte skaermbillede (paa min laptop) og hvis vi saa taeller nyheder, saa kan jeg se 1,2 nyheder ca paa forsiden.
Gravatar #22 - XorpiZ
5. jun. 2012 21:01
KaW (15) skrev:
I vil ikke give os en mulighed for at blokere reklamerne for penge, og I vil ikke stoppe med 1024*768 bannere.

Jamen så vil jeg sige det: HEJ ADBLOCK!

Lad mig betale for at slippe for reklamerne og samtidig støtte jer. Det andet er simpelthen for åndssvagt.


Jeg er 99% sikker på, at en eller anden admin udtalte, at de var ved at kigge på det.

Det er dog efterhånden noget tid siden, så jeg ved ikke hvor langt de er med den plan.
Gravatar #23 - fidomuh
5. jun. 2012 21:03
#22

Var det ikke noget tid foer hmn udtalte at der ikke ville blive udviklet paa de her sites de naeste "par aar" ?

As in, keep dreaming.
Gravatar #24 - kasperd
5. jun. 2012 21:27
Jeg har ikke set omtalte reklame. Men i morges så jeg en stor hvid boks hen over hele siden da jeg prøvede at vise en side på min mobiltelefon. Og den flyttede sig rundt og dækkede alt hvad jeg prøvede at kigge på. Den forsvandt dog da jeg genindlæste siden.

Den slags hører ingen steder hjemme. Man opnår to resultater med den slags reklamer. Nogle brugere forlader sitet, og flere brugere begynder at blokere reklamer.

johnny_newz (4) skrev:
det er på en måde en udvikling vi ikke kan bremse.
Jo. Gå den modsatte vej, og tiltræk de brugere der er trætte af reklamerne.
Gravatar #25 - spacefractal
5. jun. 2012 22:50
jeg har selv lige set den store hvide popup, og det slags høre absolut ikke hjemme idag og er for mig at snyde et nej tak til popups (ligesom de fysiske postkasser med et nej tak skilt). Problemet er særligt irreterende på smart phones, hvor de er ret svære at lukke igen, og man kan ikke gøre meget andet end at forlade siden igen.

Derfor er der klart meget mere smart at ligge den samme store reklame under den første nyhed. så vil den virke langt bedre integreret, selvom reklamen er stor.....

Gravatar #26 - Yasha
6. jun. 2012 02:02
Nu mener jeg det efter at have været ivrig Newz-læser i snart mange år det endelig nødvendigt at oprette en bruger - men dét for at meddele at jeg finder den type reklamer alt, alt for forstyrrende for oplevelsen af siden. Jeg vil fremover tjekke Newz måske en gang om måneden for at se om reklamerne er væk, men ellers vil jeg søge mine nyheder andetsteds.


Måske Newz skulle søge at tjene nogle reklame-kroner på de "reklame-nyheder", der ind imellem bliver bragt.
Gravatar #27 - Zeales
6. jun. 2012 02:55
Jeg har ikke noget imod at den bliver vist én gang per besøg, men hold da op hvor er det trættende at skulle lukke den hver gang jeg loader en side.
Gravatar #28 - Trentors
6. jun. 2012 06:05
Jeg oprettede min newz.dk profil i 2000. Jeg har stort set haft den som startside siden da.

Det bliver svært at vende sig til en ny startside efter så mange år!


PS: Og JA lav da endelig en betalingsversion!
Gravatar #29 - dinmor
6. jun. 2012 06:39
For satan den gjorde mig arrig - den gør siden 100% ubrugelig på min telefon, på en virkelig provokerende måde. Når man prøver at zoome ind på lukknappen bliver pop-up'en bare bredere og bredere, uanset hvor meget man zoomer eller scroller. Så fjern eller fiks det lort, ellers er jeg med statsgaranti væk...
Gravatar #30 - TrolleRolle
6. jun. 2012 06:46
Jeg fatter ikke fuldskærmsreklamer... jeg ser ALDRIG hvad budskabet er, jeg ser kun efter luk-knappen.

Hvis et firmanavn eller lign. alligevel når at ramme min nethinde mens jeg febrilsk leder efter knappen, så plejer det at udløse følgende tanke: "De dumme svin!!!!"


Bliver der overhovedet lavet nogle fornuftige analyser længere på om reklamer virker?

F.eks. nægter jeg at tro på at fuldskærmsreklamer genererer ægte klik. (De har nok mange kliks, men vil jeg tro er folk som ved en fejl rammer ved siden af luk-knappen.)





Gravatar #31 - Bundy
6. jun. 2012 06:56
johnny_newz (4) skrev:
så det er på en måde en udvikling vi ikke kan bremse.


Aaah ahaha. Jeg må le.
Gravatar #32 - Magten
6. jun. 2012 07:08
Så længe der ikke findes en mobil version af newz.dk så skal reklamer som den der langt langt væk. Det er jo umuligt at bruge siden på mobilen nu...

På min pc er jeg lidt ligeglad, så længe jeg ikke ser den hver gang jeg tjekker en tråd.
Gravatar #33 - myplacedk
6. jun. 2012 07:28
johnny_newz (4) skrev:
vi er udemærket klar over, at det er større reklamer end hidtil set.

newz har i forvejen de største og mest aggressive reklamer blandt de sider jeg besøger.

johnny_newz (4) skrev:
det er på en måde en udvikling vi ikke kan bremse.

Aha...

johnny_newz (11) skrev:
Vi har hele tiden sørget for at holde antal bannere på sitet nede på et minimum, for at fokusere på indholdet og ikke ødelægge det med alle mulige bannere på kryds og tværs. Det er vi så også et af de eneste medier "tilbage" der kører med den politik.

Er du sikker på at det er den samme newz vi snakker om? Den vi skriver på lige nu? Jeg kan ikke genkende det der. Hvad er det for nogle "medier" du sammenligner med?
Gravatar #34 - fidomuh
6. jun. 2012 07:29
#32

Ironisk nok saa kunne newz.dk jo tillade andre at udvikle paa sitet.
Bootstrap er nok en meget smart tilgang til baade HTML5 og mobil adgang.

Faktisk synes jeg det er sjaeldent at jeg ser et site som egner sig saa meget til Bootstrap, som newz.dk eller filmz.dk.
Gravatar #35 - fidomuh
6. jun. 2012 07:30
#33

Det maa vaere Newz Medias sites.
Jeg kan kun komme i tanke om edbpriser.dk som koerer med samme aggresive lort og det er netop en af grundende til at jeg personligt aldrig bruger edbpriser.
Gravatar #36 - Fjolle
6. jun. 2012 07:45
Udvikling? På newz? Lawl.
Gravatar #37 - Brugernavn
6. jun. 2012 07:46
Normalt ville jeg sige et eller andet, der støtter op om brugen af reklamer, men det her er bare irriterende.
Gravatar #38 - johnny_newz
6. jun. 2012 07:46
#33/35 Ja, det er den samme newz.dk vi taler om. Prøv eksempelvis at tjekke cw.dk eller comon.dk.
Gravatar #39 - johnny_newz
6. jun. 2012 07:50
Iøvrigt forekommer denne form for ejerskaber meget sjældent - og vises hos os kun med frekvens 2 gange per session.
Gravatar #40 - 1000tusind
6. jun. 2012 07:51
Jeg troede siden var nede i dag.. men så var det bare en kæmpe reklame, som jeg ikke kunne se og som heller ikke kan lukkes undtaget når jeg gør vinduet større end reklamen.

Vi ses en anden dag når det lort er væk igen. hej hej.
Gravatar #41 - Brugernavn
6. jun. 2012 07:54
johnny_newz (38) skrev:
#33/35 Ja, det er den samme newz.dk vi taler om. Prøv eksempelvis at tjekke cw.dk eller comon.dk.

Du har ret. Det er lige så belastende der.
Gravatar #42 - Slettet Bruger [618775673]
6. jun. 2012 08:05
Hva er det da noget pis der gør siden ubrugelig fra mobilen? -.-
Gravatar #43 - fidomuh
6. jun. 2012 08:07
#38

Det er nok en daarlig ide at gemme sig bag:
"Se de her to sites som er komplet ubrugelige, selv uden reklamer! De goer det ogsaa!" ....

I'm just saying.
Der er en grund til at i faar saa faa reklamepenge.

Hvis nu i proevede at goere reklamerne mindre forstyrrende istedet for at pumpe dem op til at goere jeres site ubrugeligt, saa ville folk maaske slaa adblock fra for at stoette newz.dk - I har da, om nogen, en loyal gruppe af brugere som absolut gerne vil stoette jer.
Gravatar #44 - myplacedk
6. jun. 2012 08:11
johnny_newz (38) skrev:
Prøv eksempelvis at tjekke cw.dk eller comon.dk.


Computerworld har masser af reklamer, som jeg knap nok kan se for en kæmpe hvid boks jeg formoder er en reklame.

Comon ser umiddelbart ud til at være knap så belastende som newz. Der er et kæmpe WIDE LOAD OVERSIZE LOOK AT MEEEE-banner øverst ligesom på newz, men det er stort set det. Noget bedre.

Men minder newz ikke mere om fx. slashdot? Deres reklamer har aldrig generet mig, og man kan i øvrigt betale sig fra dem. ($5 for 1.000 pageviews)
Gravatar #45 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. jun. 2012 08:13
Johnny (og resten af SCA)

Hvis I vil høre jeres kernebrugere glade (dvs "os"), så burde i seriøst overveje at lave en betalingsversion - 10-20 kr/mdr eller hvad ved jeg ...

Jeg er på newz flere gange dagligt, især fra min telefon, og jeg synes at reklamerne på undersiderne er slemme nok i forvejen, jeg kan f.eks. kun se macnation 50% af gangene pga. top-banneret der går bananas!..

Tænk på jeres brugere istedet for ussel mammon! Det er jo ikke fordi at det bliver udviklet meget på siden, jo - DD og hans SNES, I laver derimod ikke meget ... Hell! Det er endda os der kommer med nyhederne!!
Gravatar #46 - lorric
6. jun. 2012 08:16
Ingen har endnu stillet det egentlige spørgsmål...
Er DU klar til Private Cloud?
Den er designet i fremtiden men klar til i dag.

Gravatar #47 - fidomuh
6. jun. 2012 08:20
#45

Bzzzt. Wrong. Ifoelge newz.dk statistikkerne, saa er det Pernicious der leverer 99.9999999% af indholdet, hvorfor det er meget vigtigt at han er fuldtidsansat til at levere nyheder 3-4 dage/uger efter de er kommet i den vide verden :)
Gravatar #48 - kasperd
6. jun. 2012 08:25
myplacedk (44) skrev:
Deres reklamer har aldrig generet mig, og man kan i øvrigt betale sig fra dem.
Og hvis man er fast bruger længe nok kommer der en lille checkbox hvor man kan slå reklamer fra uden at betale.
Gravatar #49 - fidomuh
6. jun. 2012 08:49
#48

Man kunne ogsaa bare bruge reklamer fra en anden udbyder end "HypnoToad" ... Saa er de ikke saa nederen at folk er tvunget til at bruge adblock :D
Gravatar #50 - spacefractal
6. jun. 2012 08:51
comon og cw er lige så irreterende og frusterende at besøge, da popups stadig er så irreterende som de har været i så mange år, uanset hvordan de er lavet. En af dem fik dog taget sig sammen og lavet en lækkert html5 version.

newz.dk på mobilen kan man ikke engang lukke dem, så man bliver tvunget at forlade siden og opgive (skete her i dag). Jeg troede ellers man skulle blive på siden. Det kan man ikke. Det gør kun folk frustrende og mange bruger jo mobiler idag at surfe. En udvikling man ikke kan bremse.

På PC er det mindre aktuelt, men på mobil = umulige.

I burde også lavet en html5 mobil udgave.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login