mboost-dp1

IFPI

Private fildelere er ikke fredet

- Via Comon - , redigeret af Emil

Politiken kunne i fredags i deres avis skrive, at det nærmest er risikofrit at dele ulovlige kopier af film og musik i Danmark, idet Antipiratgruppen (APG) har opgivet at retsforfølge fildelerne.

Hos IFPI mener man ikke, fildelerne skal forvente at få helt frit spil, idet der blot er tale om, at der skal skaffes andre beviser, typisk i form af beslaglæggelse af computere.

Når APG meddeler, at de ikke agter at retsforfølge de personer, de havde i søgelyset, så er det fordi, beviserne var baseret på ip-adresser, som domstolene har fundet for svage.

Jesper Bay, kommunikations- og marketingsdirektør hos IFPI til ComON skrev:
Antipiratgruppen siger blot, at der skal tungere beviser til for at dømme private. I praksis betyder det beslagslæggelse af folks computere. De beviser bliver skaffet, når Antipiratgruppen vurderer, at det er nødvendigt for at løfte sagen. At det skulle betyde frit lejde til private er meget langt væk fra virkeligheden.





Gå til bund
Gravatar #51 - thethufir
9. nov. 2009 16:43
Kan du mærke det terracide? Det er flertallet der snakker ! ;)
Gravatar #52 - Brobak
9. nov. 2009 16:45
terracide (19) skrev:
Spiller du online er du enten forbundet til en dedikeret server elleer via p2p...men spil er IKKE traffiktunge.


Hvis du kører en dedikeret server begynder spil altså også at være "traffiktunge", min internetforbindelse løber i hvert fald hurtigt i problemer hvis jeg begynder at lege med for meget.
Gravatar #53 - terracide
9. nov. 2009 16:45
#51:
Nej, jeg kan hører de kriminelle komme med masser af tomme undskyldninger og pege fingre alle andre steder end på dem selv.
Gravatar #54 - thethufir
9. nov. 2009 16:46
Kan man andet end at le af hans ignorance ?
Gravatar #55 - terracide
9. nov. 2009 16:47
#52:
Det er nok mere din router der har sessions quirks end det er båndbredde relateret.
De fleste spil ligger på ~5KB/s...lantency er mere vigtigt end båndbredde..og de fleste router er noget hø.
Gravatar #56 - terracide
9. nov. 2009 16:48
#54:
Kan ikke finde noget argument?
Gravatar #57 - shduckman
9. nov. 2009 16:48
Hold kæft, hvor er jeg glad for mit Terracide filter i disse dage :-D
Gravatar #58 - dk-hat
9. nov. 2009 16:50
Terracide, du tænder åbentbart, på at folk skriver til dig.. dit svin..

Ved ikke med i andre, men, men er terracide ikke det man kunne kalde en potentiel skolemasakre tosse.....?
Gravatar #59 - thethufir
9. nov. 2009 16:51
#56 Jo sagtens.. Jeg gider bare ikke spilde mere tid på dig :P

#58 På trods af at han ikke går i skole længere så jo.. Jeg har haft den samme tanke.. Han virker som en person med en meget lille vennekreds, som samtidig tror hele verden er imod ham.
Gravatar #60 - shduckman
9. nov. 2009 16:53
#59: Jeg tror faktisk han stadig går i skole. Han ligner mig lidt en evighedsstuderende, der aldrig kommer til at bidrage positivt til samfundsøkonomien. Terracide er den mest fesne fyr i hele verden, som jeg ikke kender :-D
Gravatar #61 - terracide
9. nov. 2009 16:55
#58:
Du skulle lære at regne.
De er små forstyrrede teens der laver skoleskyderier...jeg var teen i sidst årtusinde...ball in your court.
Gravatar #62 - terracide
9. nov. 2009 16:56
#60:
Har ikke gået i skole siden jeg var 21...

Terra - Der mistænker en masse børn er på newz.dk disse dage..
Gravatar #63 - thethufir
9. nov. 2009 17:01
#61 Lær at læse fakta før du begynder at snakke terra...

http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Whitman

Den første person der udførte en skolemassakre var 25 år gammel ;)

Her er lige en mere:

http://en.wikipedia.org/wiki/California_State_Univ...

37år gammel...


Desuden kan jeg fortælle dig at den eneste schoolshooting der har været i Danmark foregik på Århus Universitet ;)
Gravatar #64 - Nahilas
9. nov. 2009 17:01
#62:
Well that explains a lot :).
Gravatar #65 - terracide
9. nov. 2009 17:02
#63:
Tættere på en teen end på min alder...point being?
Gravatar #66 - thethufir
9. nov. 2009 17:03
#65 Jeg har opdateret min post... Kværulant..

Hvis du er så skide voksen, så bevis det dog! Din opførsel og dine posts får dig til at fremstå 20 år yngre!


Jeg stopper med at poste nu, er ked af vi fik det ud på et Offtopic spor! :)
Gravatar #67 - Brobak
9. nov. 2009 17:06
terracide (55) skrev:
#52:
Det er nok mere din router der har sessions quirks end det er båndbredde relateret.
De fleste spil ligger på ~5KB/s...lantency er mere vigtigt end båndbredde..og de fleste router er noget hø.


5KB pr spiller. Så løber du altså hurtigt i problemer ved omkring 20 spillere.

Hvis du vil køre server i mere end 2 spil er du altså ret hurtigt i problemer.
Gravatar #68 - terracide
9. nov. 2009 17:14
20 x 5KB/s = 100KB/s...du løber tør for CPU før du løber tør for båndbredde ;)
Gravatar #69 - LaMaH
9. nov. 2009 17:15
Lyder somom det er på tide at lave fuld encryption af ens computer, og hvis de så dukker op, tage keyen ud, og stampe godt og grundigt på den, eller gemme den til de er væk.. og SÅ trampe på den? :P
Gravatar #70 - Brobak
9. nov. 2009 17:16
100 KB = 800 kb altså med tab pga afstand til central har du opbrugt hvad der svarer til 1mbit forbindelse.

http://www.cstrike-planet.com/images/tutorial/i1-1.jpg
Det viser anbefalet hastighed til at køre server i counter strike.
Gravatar #71 - Nahilas
9. nov. 2009 17:18
#70:

NeJ foR tErorCiteZ hAr SagT a LaNTENCEH r ProbLemAtisk!
Gravatar #72 - terracide
9. nov. 2009 17:23
#70:
Så kan jeg altså hoste 10xCS(32p) servere på min 15/15Mbit...men det kan min i7 med 12 GB ikke følge med til:
http://www.cstrike-planet.com/images/tutorial/i1-2...

10x 2048MB = 20480 MB
Og med kun 4 kerner(dog med HT), så løber jeg altså tør for CPU(og RAM) længe for jeg løber tør for båndbredde.
Gravatar #73 - noise
9. nov. 2009 17:23
Jeg har kun et ord at sige... Bitlocker!
Gravatar #74 - thethufir
9. nov. 2009 17:27
#72 Nu er det ikke alle der har 15/15... Hovedparten af den danske befolkning sidder på Asynkrone linjer med højest 1-2 mbit i upload.
Gravatar #75 - tewic
9. nov. 2009 17:45
Det er utroligt med alle dem som har et indebrændt had til Terra.

Egentlig tager han jo bare udgangspunkt i lovgivningen og sådan reglerne er nu.

Selvfølgelig kan man være dybt uenig om de regler er fornuftige eller uddateret, men man kan stadig ikke benægte at reglerne nu engang er sådan.

At sidde og begynde at diskutere alder, om man stadig går i skole og udseende er da bare spild af tid for både jer og os som læser det.

Man kan altid begynde at give en masse undskyldninger for hvilken data som kan skabe massere af trafik og sessions uden at det er ulovligt osv, og der er sikkert også en masse hvor det er ulovligt. Men det ændre nu engang ikke på copyright loven.

I stedet for at bitche over den her så bør man, hvis man for alvor mener noget ud af sin kommentarer om at loven er uddateret osv, gøre noget ved det. Om det så betyder at melde sig ind i piratpartiet og kæmpe deres sag, eller alt muligt andet. Så kan enhver med en god fornuft sige sig selv at en sur kommentar på newz.dk ikke ændre international og/eller dansk lovgivning.

Som afslutningskommentar vil jeg da sige jeg personligt ikke er tilfreds med hvordan copyright er udformet, men må også indrømme at det ikke betyder nok for mig, til at jeg vil bruge meget af min tid på at kæmpe imod det.

I you can't do the time, don't do the crime
Gravatar #76 - Ganin
9. nov. 2009 17:48
noise (73) skrev:
Jeg har kun et ord at sige... Bitlocker!

Du er godt nok dummere end snot, hvis du vil lave noget der nærmer sig kriminelle handlinger med et program som danske politi har fuld adgang til, microsoft har givet alle offentlige myndiheder FBI, CIA mm. en key der åbner 100% op for alle filer krypteret med bitlocker.
Gravatar #77 - R3CoR
9. nov. 2009 17:51

At kalde folk for pirater er måske lige i overkanten. Jovist folk henter spil og musik hist og her men det er de sku da selv ude om, folk var mere end villige til at betale for Modern warfare 2 hvis IW fik nosset sig sammen til at få dedicated servers med og med en indsamling på over 1½ million signatures siger det altså en del. Men når hippie metoder ikke virker så er de osse selv skyld i at folk tar sig til at piratkopiere deres spil når massen har talt.

Det hedder feedback, man spørger hvad kunderne vil ha og så levere man varen. Og hvis man ga lidt mere informationer ud om sit produkt ville folk osse købe det, men når os dødelige skal til at kryptere deres podcasts og regne deres lousy IW.net ud for at forstår deres basis princip og hvordan spillet rent faktisk virker ser jeg det som en slags "tech" demo at hente spillet før jeg kaster mine penge ud efter et produkt som muligvis er blevet mongolized
Gravatar #78 - dkbooster
9. nov. 2009 17:55
Jeg kan levende forestille mig situationen hos en standard dansker:

Bank Bank...
Åbner døren...
"Goddag vi kommer fra IFPI/APG - vi vil gerne have lov til at tage din computer!"
"Nej"
"Nå, men så går vi igen"

Næste dag
"Goddag vi kommer fra IFPI/APG - vi vil gerne have lov til at tage din computer!"
"Nej, og næste gang i kommer skal det være med politiet, ellers melder jeg jer til politiet for overtrædelse af politivedtægterne og så kan i få et tilhold!"
"Nå, men så går vi igen"

Og de kommer aldrig igen...

dkbooster - your call
Gravatar #80 - terracide
9. nov. 2009 18:00
R3CoR (77) skrev:
At kalde folk for pirater er måske lige i overkanten. Jovist folk henter spil og musik hist og her men det er de sku da selv ude om,...


Henter du copyrigthed materiale på nettet ulovligt, så er du pirat...drop nu de lamme forsøg på bortforklaringer, det eneste i opnår er at pirater fremstår som løgnere...OG kriminelle.
Gravatar #81 - Ganin
9. nov. 2009 18:00
#78
Hmmm, rigtig nok de skal komme med politiet, men det der "kan ske" i den given situation kun hurtigt blive at du får max 10. min før en patruljevogn er til stede og så kommer de ind. Så gælder om at blive hurtig med at skaffe af med beviserne. Nu ved man heller ikke om man har en dum blondine man lige har knaldet det lukker døren op. så de allerede inde, men hvis man står i badet mens de er ved at tage din pc, så der sku ikke så meget at gøre...
Gravatar #82 - m_abs
9. nov. 2009 18:05
terracide (62) skrev:
#60:
Har ikke gået i skole siden jeg var 21...

Havde du opbrugt alle dine forsøg til at bestå 5. klasse i folkeskolen?
Gravatar #83 - Ganin
9. nov. 2009 18:11
#80
Nå men så er næsten hele den danske befolkning kriminelle som ejer en computer med internet forbindelse, nu ved jeg at selv de fleste betjente bryder reglerne efter hvad du mener er "Loven", men det er de så ikke helt enige med dig om... meget få mennesker og det er kun dem som bruger linux der ikke har copyrigthed materiale på deres maskiner som på en eller anden måde er et brud på "IFPI" eller lign. instutition mening om hvad der er loven... men som det bliver vidst gang på gang i den danske domstol, SÅ ER DE IKKE KRIMINELLE, så drop det nu!
Gravatar #84 - Brobak
9. nov. 2009 18:22
terracide (72) skrev:
#70:
Så kan jeg altså hoste 10xCS(32p) servere på min 15/15Mbit...men det kan min i7 med 12 GB ikke følge med til:
http://www.cstrike-planet.com/images/tutorial/i1-2...

10x 2048MB = 20480 MB
Og med kun 4 kerner(dog med HT), så løber jeg altså tør for CPU(og RAM) længe for jeg løber tør for båndbredde.


Er jo ikke alle der løber rundt med 15/15 mbit. Men hvis du kører bare 1 eller 2 mbit som bliver brugt til spilserver ryger du jo op i samme forbrug eller større end hvad folk bruger til ulovligt download. Bare 1 mbit i brug 12 timer om dagen vil jo give dig 4½ GB bandwidth forbrug om dagen. Hvilket lidt ødelægger din opdeling af spil og ulovligt download.

terracide (19) skrev:
#15:
Det er faktisk nemt at skille traffik op.
Streamer du video, gør du det fra en IP-adresse.
Ser du youtube, streamer du fra en IP-adresse.
Spiller du online er du enten forbundet til en dedikeret server elleer via p2p...men spil er IKKE traffiktunge.

Bryder du loven og downloader har du meget traffik med en hulans massse IP-adresser du henter fra.

Terra - See a pattern?
Gravatar #85 - R3CoR
9. nov. 2009 18:24
#80

Fair nok, men hvis du aldrig nogensinde har gået over for rødt, kørt uden cykelhjem eller lygte så er du godt nok en klaphat af supernova dimensioner. ALLE har begået noget ulovligt i deres liv. Få det ind i dit hoved, lad vær med at spille hellig og tag det som en mand. Jeg er skide ligeglad om du kalder mine svar for bortklaringer men fint nok, jeg downloader ulovligt. Fortæl mig så du ikke har gjort noget ulovligt? For så kan du da tage den dobbelmorale og stik den op et sted hvor solen aldrig skinner
Gravatar #86 - searchia
9. nov. 2009 18:27
R3CoR (85) skrev:
Fair nok, men hvis du aldrig nogensinde har gået over for rødt, kørt uden cykelhjem eller lygte så er du godt nok en klaphat af supernova dimensioner. ALLE har begået noget ulovligt i deres liv. Få det ind i dit hoved, lad vær med at spille hellig og tag det som en mand. Jeg er skide ligeglad om du kalder mine svar for bortklaringer men fint nok, jeg downloader ulovligt. Fortæl mig så du ikke har gjort noget ulovligt? For så kan du da tage den dobbelmorale og stik den op et sted hvor solen aldrig skinner


Det er faktisk ikke uloveligt at køre uden cykelhjelm
Gravatar #87 - Ganin
9. nov. 2009 18:28
#86
Jo ifølge IFPI så er det brud på en af deres musik videor... men så det jo nok også et brud hvis du kører med... men ved aldrig... alt er jo næsten ulovligt ifølge dem... du må jo heller ikke se en film i din stue med din ven, da der er mere end dig som ser den.
Gravatar #88 - R3CoR
9. nov. 2009 18:30
searchia (86) skrev:
Det er ike uloveligt at køre uden cykelhjelm


My bad, så er det nok det Terracide har lavet på det seneste.
Gravatar #89 - fidomuh
9. nov. 2009 18:35
#86

Fik de ikke tilfoejet det til faerdselsloven for nyligt?
Eller blev det ved debatten? :(

#Terracide

Har du overvejet at IFPI ikke har adgang til ISP-logfilerne?
Har du derefter overvejet at det faktisk kraever en dommerkendelse overhovedet at faa fat i disse?
Samt at ISP'en saa derefter kun har pligt til at udlevere en log over den specifikke bruger IFPI nu har i soegelyset?

Saa vi er lidt ude i at IFPI nu skal bryde loven for at se hvem der er forbundet til "X" tracker ( fx. staar der i TPBs Terms of Use at IFPI og lignende, ikke maa forbinde til deres tracker, med det formaal at lave lister eller registrere hvem der forbinder til hvem og deler hvad ), hvorefter de skal bruge denne ulovligt producerede liste, til at soege om en dommerkendelse.

Saa de skal altsaa benytte 'beviser' der er fremskaffet ulovligt, for at soege om en mulighed for at paavise at 'x' goer noget ulovligt.

Jeg ved ikke med dig, men jeg kan hurtigt se et problem her.
Jeg vil tro det mest foruroligende ved dette, er at IFPI er skide ligeglade med at de traeder paa TPBs "Terms of Use" ( altsaa, deres licens-rettigheder ... ), samt at selv hvis dette blev bragt for retten, saa ville IFPI blot goere det naeste gang ogsaa - og haabe at 'piraten' ikke selv vidste at de fleste trackere har den slags ToU.

Hyklere, er vist mildt sagt.

Og her har vi slet ikke taget hoejde for deres forsoeg paa afpresning og generelt ufine metoder til at komme ind i folks hjem - eller deres reklame-kampagne som reelt fodrer danskerne med loegn og misinformation.

#Topic

Well, duh?
Bortset fra at det stort set er umuligt for dem at faa dommerkendelse til ens hus / computer, samt at det ikke er lovligt for APG/IFPI/whatever at kigge paa din computer, selv efter den er beslaglagt, saa er det vel ikke nogen overraskelse?

Samtidig skal man ogsaa huske at hverken IFPI eller APG har nogen som helst ret til at komme ind i dit hjem, uanset hvor mange dommerkendelser de saa har gemt i anus.

Jeg ser en praktisk umulighed i at faa doemt folk her.. Ikke at det stopper mig fra at kryptere min maskine og mit lager, men altsaa..
Gravatar #90 - dk-hat
9. nov. 2009 19:11
Terratosse@

Skolemasakretosse... frit fra ordbogen...

Person har siden skolegangen været stille og mærkelig. Han går så imod fornuft, og argumenter for at få opmærksomhed. Har tit høj fokus på krig og, elsker her at se folk slå sig på youtube. Da han tit ser sig selv som grim, kan han have tendens til at gøre sig grimmere. for at føle kontrol, hanekam er her næsten obligatorisk.. Kan have tedens til masstubering op til 4 gange dagligt.

Når han bryder sammen, kan raseri, kombineret med den sexuale indebrændthed, fører til en "jeg blæser hovedet af mig selv, men først skal de alle sammen se mig" sykose..... Ses disse tendenser, bør, man skride ind med det samme. her anbefales gummecelle og meget medicin....
Gravatar #91 - searchia
9. nov. 2009 19:16
fidomuh (89) skrev:
#86

Fik de ikke tilfoejet det til faerdselsloven for nyligt?
Eller blev det ved debatten? :(



nej det var kun til diskussion mener jeg
Gravatar #92 - TheAvatar
9. nov. 2009 19:22
/offtopic
#90
Så må det kun være et spørgsmål om tid, før jeg folder mig ud som skolemasakretosse :P
Har nogen erfaring med, om det er bedst at gå efter sin folkeskole eller gymnasiet er bedre? :D
Gravatar #93 - pedant4
9. nov. 2009 19:23
terracide (43) skrev:
i voldtager også sproget


terracide (9) skrev:
IP logs


terracide (10) skrev:
copyright loven


terracide (10) skrev:
fallacies


terracide (46) skrev:
copyright


terracide (55) skrev:
din router der har sessions quirks


terracide (55) skrev:
lantency


terracide (61) skrev:
teens


terracide (61) skrev:
ball in your court


terracide (65) skrev:
point being


terracide (80) skrev:
copyrigthed


Og så ikke et ord om de mange stave- og grammatikfejl der er i hver enkel af dine kommentarer.
Gravatar #94 - TheAvatar
9. nov. 2009 19:24
#93 - damn - du har for meget fritid :P
Gravatar #95 - dk-hat
9. nov. 2009 19:30
PS. jeg mente at det er dybt unaturligt kun at mastuber 4 gange dagligt...
Gravatar #96 - smiley
9. nov. 2009 19:39
#75 skrev:
Det er utroligt med alle dem som har et indebrændt had til Terra.

Egentlig tager han jo bare udgangspunkt i lovgivningen og sådan reglerne er nu.


Ahhh du glemmer lige at han sviner folk til højre og venstre, skærer alle "kriminelle" over en kam (det er ligemeget om du henter et musik nummmer ulovligt eller bomber hovedstaden) og for det meste svarer igen med at folk er dumme, frem for at forklare sit standpunkt.

Manden bag Terracide føler han er hævet over alle andre, er smålig, hyklerisk og har seriøse sociale problemer.
Ydermere tror han at han er en helgen og helt fordi han har været udstationeret eller whatever.

Men der er lidt for meget had, det har du ret i. Det eneste man bør føle for ham er ynk og tage det som et eksempel på at der findes folk med symptom på massive hjerneblødninger, uden reelt at have dem.


#14 fennec skrev:

Ulovlig download er kriminelt. Om du så har en anden opfattelse er irelevant. Og hvad er "rigtige" kriminelle for noget?? Der er ikke noget som hedder rigtig eller forkert kriminelle. Har du brudt dansk lovgivning er du kriminel. Om det så er en download, kørt for stærkt eller har slået 100 mennesker ihjæl med en brødkniv.
Der er gigantisk forskel.


Way to miss the obvious point...

"Rigtige" kriminelle som han hentyder til er folk der skader andre, på hvad end måde muligt.
En person der henter et musik nummer eller en fil er ikke kriminel, det er en ældgammel fordom der ikke passer nogen steder ind i vores samfund i dag, andet end blandt kapitalister og smålige fjolser.

Det er ikke bevist at fildeling skader nogen som helst, men der er derimod en større fremgang end nogensinde for salg af film, spil og musik.

Ægte Pirater, som i software pirater, er folk som masse-distribuerer piratkopier af diverse medier for at tjene penge. Det er det eneste IFPI og APG burde koncentrere sig om.


Så prøv at tænke over det engang.. Hvem er det lige der er kriminel? Den private fildeler der har et normalt liv og bare klarer sig normalt, eller nasserøvene der står bag pladeselskaber og lever fedt på andres arbejde?

Det skulle ikke undre mig om de alle sammen er langt mere kriminelle i form af skattesnyd og svindel, foruden at røvrende kunstnere.


Lovgivning skal give mening, ellers er den pointeløs. Der vil altid være folk som Terracide der fortæller dig at du tager fejl fordi det står skrevet anderledes. Os andre der forstår hensigten og konsekvenserne er kommet meget længere i vores udvikling.
Gravatar #97 - steffen.jensen
9. nov. 2009 19:59
Ganin (76) skrev:
Du er godt nok dummere end snot, hvis du vil lave noget der nærmer sig kriminelle handlinger med et program som danske politi har fuld adgang til, microsoft har givet alle offentlige myndiheder FBI, CIA mm. en key der åbner 100% op for alle filer krypteret med bitlocker.


Bull: msdn
Gravatar #98 - Taxwars
9. nov. 2009 20:52
#3

Nej, jeg tror ikke det er en tom trussel - det er der samfundet er på vej hen, kapitalen køber de love de vil have. "Vi tror de her har lavet et ulovligt polariserings mønsters på en magnet plade - og derfor bliver vi nød til at have lov til at gå ind og tage deres computer"
Gravatar #99 - Taxwars
9. nov. 2009 20:56
Hm, mangler stadig at kunne moderer folk "optimistisk"...
Gravatar #100 - gensplejs
9. nov. 2009 21:31
terracide (19) skrev:
#15:
Det er faktisk nemt at skille traffik op.
Streamer du video, gør du det fra en IP-adresse.
Ser du youtube, streamer du fra en IP-adresse.
Spiller du online er du enten forbundet til en dedikeret server elleer via p2p...men spil er IKKE traffiktunge.

Bryder du loven og downloader har du meget traffik med en hulans massse IP-adresser du henter fra.

Terra - See a pattern?

Hmmm.
Personligt bryder jeg ingen love... Har intet problem med at betale for ting. Til gengæld har jeg et problem med spasser hætter der snager i mit privatliv.
Så kan jeg jo bare være glad for at jeg kun har trafik til nogle ganske få ip addresser. Og det er alt sammen krypteret :-)
Darknet tjænester er min ven :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login