Som kunde hos TDC er det med at holde øje med hvordan priserne udvikler sig, på de produkter man køber, for ellers kan man hurtig blive snydt. Det oplevede Johan Albrechtsen (skribent og vært hos vores søsterside Filmz/Filmz TV), da han for nyligt ringede til TDC for at opsige sin ADSL-forbindelse. Det skriver Politiken.
Forbindelsen blev oprettet tilbage i 2008, til en pris på 534 kroner om måneden, en pris der sidenhen er faldet markant for samme ydelse, men det er kunden ikke blevet gjort opmærksom på.
Med servicemedarbejderen i telefonen blev Albrechtsen gjort opmærksom på, at den samme forbindelse kunne han i dag få for 264 kroner om måneden. De seneste par år kunne han således have sparet 8.000 kroner.
Ærgerlig over ikke selv at have opdaget forskellen tidligere, er han endnu mere fortørnet over, at TDC ikke selv har gjort ham opmærksom på, at han have et dyrt abonnement, eller automatisk havde sænket abonnementsprisen.
Hos TDC mener de, det er kunden, som skal holde sig ajour, da de ikke må kontakte kunderne selv jf. markedsføringslovens paragraf om mersalg.
Camilla Amstrup, vicedirektør for TDC til Politiken skrev:
Det at flytte kunderne til et produkt, hvor de kan spare penge, bliver tolket som at have salg for øje, fordi kunderne så vælger at blive her længere.
Loven giver dog tilladelse til, at udbyderen kan kontakte en kunde som led i en servicemeddelelse, der er til gavn for kunden, hvilken en prissænkning kan betegnes som.