mboost-dp1

Kodak

Kodak taber og vinder sag mod Apple

- Via Ars Technica - , redigeret af Net_Srak

Kodak har i længere tid været økonomisk presset og de har tidligere meldt ud, at de vil prøve at tjene penge på deres patenter.

Se også: Kodak prøver at overleve via sine patenter

I den forbindelse har Kodak blandt andet sagsøgt Samsung og LG, hvor der blev indgået et forlig til en værdi af $964 millioner. Senere har Kodak bedt de amerikanske handelsmyndigheder, ITC, om at stoppe for import af Apple’s og RIM’s produkter med henvisning til deres patent. I sagen mod Apple og RIM afgjorde ITC først, at Apple og RIM ikke bryder Kodaks patent, da patentet var ugyldigt. Kodak bad om at få en ekstra undersøgelse af sagen, der for nylig er blevet afgjort.

Se også: Kodak et skridt nærmere $1 mia. fra Apple og RIM

Kodaks patent omhandler at optage en video eller tage et billede, mens man ser en anden video.

ITC har for anden gang afgjort, at Apple og RIM ikke bryder Kodaks patent. Desuden mener embedsmanden hos ITC ikke at Kodaks patent er gyldigt, da opfindelsen i patentet er åbenlyst for en fagmand. Det skal her nævnes, at det kun er det amerikanske patentkontor som kan erklære et patent ugyldigt. ITC’s mening betyder derfor ikke at patentet bliver teknisk ugyldigt, men det gør det dog sværere for Kodak i fremtiden at håndhæve dette patent.

Med afgørelsen bliver salget af Kodaks patenter også sværere, da mindst et af patenterne ikke kan bruges i kampen mellem Apple, Google, Samsung og andre.

Udover denne afgørelse fra ITC, mener Apple at de ejer nogle af Kodaks patenter, da de lavede et samarbejde i 1990’erne, hvor de udviklede på en teknologi til at et hurtigt billede.

Som modsvar til Kodaks søgsmål, anlage Apple selv en sag ved ITC mod Kodak over et af Apples egne patenter. Denne sag er også afgjort, hvor ITC har afgjort at Kodak ikke bryder Apples patent.





Gå til bund
Gravatar #1 - Kian
25. jul. 2012 12:10
... og bagefter alt dette lagde Apple sag an mod potteplanten der stod i vinduet! Apple mente nemlig at potteplanten brød deres copyright fordi den var en solsikke og dermed overskred retten til at vise sig som solsikke udfra devisen om at iDevices bruger solsikken som ikon for billedegalleriet. Apple føler sig overbevist om at de vil vinde sagen da 1) solsikker ikke kan forsvare sig, 2) Apple opfandt solsikken som ikon og dermed har gjort den kendt og derfor ejer retten til at vise solsikke...

... det er ikk' løgn!

ps: *suk*
Gravatar #2 - idiotiskelogin
25. jul. 2012 12:14
Patenter. zzzzzzzzzz.
Nøj hvor er det bare KEDELIGT.
Det har for længst ophørt med at være underholdene læsning og minder efterhånden bare om ligegyldig støj.
Gravatar #3 - Kian
25. jul. 2012 12:17
jeg forslår at Newz.dk opretter et sub lissom macnation og railguns og så kalder den http://patentzzzzz.newz.dk
Gravatar #4 - jpvg
25. jul. 2012 12:23
#1 Shit, Så nupper de snart mit hjem =/
Gravatar #5 - chewie
25. jul. 2012 12:48
Udover denne afgørelse fra ITC, mener Apple at de ejer nogle af Kodaks patenter, da de lavede et samarbejde i 1990’erne, hvor de udviklede på en teknologi til at et hurtigt billede.


wat?
Gravatar #6 - nubus
25. jul. 2012 13:28
#5 - Apple var den første virksomhed der lavede et digitalkamera til forbrugere. De gav Kodak adgang til deres teknologi mod et forbehold for at teknologien sådan set grundlæggende stadigvæk tilhørte Apple.

Siden har Apple ikke gjort noget for at tjene penge på det her, mens Kodak har flået LG, Sony, Samsung osv. for milliarder. Da Kodak krævede at Apple skulle betale for Apples teknologi... så var det at Apple fik nok.
Gravatar #7 - XorpiZ
25. jul. 2012 13:36
#6


ifølge Apple og deres følge, altså.

Kodak er uenige, så lad være med at fremlægge det som facts.
Gravatar #8 - Trez
25. jul. 2012 13:46
#6 Hvor er det lige du får det fra med at Apple lavede det første digitalkamera til forbrugere??

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_camera#The_arrival_of_true_digital_cameras skrev:
The first commercially available digital camera was the 1990 Dycam Model 1; it also sold as the Logitech Fotoman. It used a CCD image sensor, stored pictures digitally, and connected directly to a computer for download.

Gravatar #9 - Kian
25. jul. 2012 14:15
#7
Det er efterhånden ret kendt at hver gang Nubus skriver så kommer et følge af folk der tilpasser objektiviteten i hans bidrag således at Nubus' indlæg udlignes og bliver til null
Tak!
Gravatar #10 - nubus
25. jul. 2012 14:38
Kian (9) skrev:
Det er efterhånden ret kendt at hver gang Nubus skriver så kommer et følge af folk der tilpasser objektiviteten i hans bidrag således at Nubus


Dit indlæg #1 er 100% ensidigt. Det er Kodak som har taget 20 mia. kr. fra Samsung, LG etc. over patenter i denne sag - ikke Apple. Alligevel er det Apple du går efter.

Eneste trøst er at du er mere nuanceret IRL.
Gravatar #11 - nubus
25. jul. 2012 15:04
XorpiZ (7) skrev:
ifølge Apple og deres følge, altså.


Det med første forbrugerkamera skrev Time Magazine. Samarbejdet med Kodak er også kendt. Også kendt er det at Kodak har flået alt og alle for patenter. Tilbage er alene om teknologien grundlæggende var/er Apples.
Gravatar #12 - Sn3akr
25. jul. 2012 15:07
Jeg syntes efterhånden det er dagligt at man høre om Apple i sammenhæng med en patentretsag.. Jeg er ved at brække mig over al deres selvfede, vi vil overtage verden psykopati.. Tror squ de har set en tand for meget Pinky and Brain.
Resultat er blevet at alt Apple er blevet skrottet, da jeg ikke gider støtte den slags, meget vel laver de lækre produkter, men det ender vel snart med at de vil have patent på skrift, tale, billeder og video også. da det er "en væsentlig del af deres teknologi" og så skal vi ALLESAMMEN BETALE TIL APPLE FOR AT KOMMUNIKERE. Deres grådighed kender ingen grænser.
Gravatar #13 - XorpiZ
25. jul. 2012 15:13
nubus (11) skrev:
Tilbage er alene om teknologien grundlæggende var/er Apples.


Hvilket jo også var den mest væsentlige påstand i dit indlæg. En påstand du ikke kan bevise, hvorfor det ikke er andet end dit sædvanlige pro-Apple-bavl.
Gravatar #14 - SpYkE112
25. jul. 2012 17:45
Sn3akr (12) skrev:
Jeg syntes efterhånden det er dagligt at man høre om Apple i sammenhæng med en patentretsag.. Jeg er ved at brække mig over al deres selvfede, vi vil overtage verden psykopati.. Tror squ de har set en tand for meget Pinky and Brain.
Resultat er blevet at alt Apple er blevet skrottet, da jeg ikke gider støtte den slags, meget vel laver de lækre produkter, men det ender vel snart med at de vil have patent på skrift, tale, billeder og video også. da det er "en væsentlig del af deres teknologi" og så skal vi ALLESAMMEN BETALE TIL APPLE FOR AT KOMMUNIKERE. Deres grådighed kender ingen grænser.
Sidder du også med alufolie-hatten på? Og i virkeligheden burde du være mere nervøs for Google og Facebook, de ved meget mere om vores kommunikation end Apple gør, og de vil ikke engang have dig til at betale noget..
Gravatar #15 - nubus
25. jul. 2012 18:22
#13 - men Apple var faktisk en pioneer på området og det lader til at du ikke helt har fattet det.
Gravatar #16 - XorpiZ
25. jul. 2012 18:24
nubus (15) skrev:
#13 - men Apple var faktisk en pioneer på området og det lader til at du ikke helt har fattet det.


Sikke en fin historie. Du mangler stadig at bevise

nubus (6) skrev:
De gav Kodak adgang til deres teknologi mod et forbehold for at teknologien sådan set grundlæggende stadigvæk tilhørte Apple.


Jeg tvivler på du kan. Du har jo en tendens til at lyve alt hvad du kan.
Gravatar #17 - nubus
25. jul. 2012 18:26
Sn3akr (12) skrev:
Jeg syntes efterhånden det er dagligt at man høre om Apple i sammenhæng med en patentretsag.. Jeg er ved at brække mig over al deres selvfede, vi vil overtage verden psykopati..


Det er altså Kodak som har lagt sag an mod Apple (og RIM) efter at Kodak har taget 20 mia. fra Samsung etc. Hvorfor er det så lige Apple du er sur på i denne sag?
Gravatar #18 - nubus
25. jul. 2012 18:40
XorpiZ (16) skrev:
Sikke en fin historie. Du mangler stadig at bevise


Nej - jeg mangler ikke at bevise noget. Apple skal bevise at Apple Imaging Division burde stå med på nogle af de patenter - eller måske helt eje dem.



XorpiZ (16) skrev:
Du har jo en tendens til at lyve alt hvad du kan.


Og du er bare et afstumpet individ der får et par kicks af at svine andre til i hveranden sætning uden at have noget at bidrage med selv.
Gravatar #19 - Magten
25. jul. 2012 19:01
nubus (18) skrev:
Nej - jeg mangler ikke at bevise noget. Apple skal bevise at Apple Imaging Division burde stå med på nogle af de patenter - eller måske helt eje dem.
Så de har ikke bevist noget endnu, og alligevel sidder du og snakker som om de har bevist det?
Gravatar #20 - Hun73r
25. jul. 2012 19:06
Godt nok lavede Appel det første digital camera til forbruger men det var kodaks teknologi de brugte

http://inventors.about.com/library/inventors/bldig...

Så nubus næste gang du kommer her inde som appel fanboy link lige til nogle ikke fanboy sider
Gravatar #21 - XorpiZ
25. jul. 2012 19:18
nubus (18) skrev:
Nej - jeg mangler ikke at bevise noget. Apple skal bevise at Apple Imaging Division burde stå med på nogle af de patenter - eller måske helt eje dem.


Jamen du påstår jo, at det er Apple, der ejer teknologien. Men du nægter at bevise det. Altså må man jo gå ud fra, at du som sædvanlig har et forkvaklet forhold til sandheden.

nubus (18) skrev:
Og du er bare et afstumpet individ der får et par kicks af at svine andre til i hveranden sætning uden at have noget at bidrage med selv.


Nah. Jeg kalder det bare som jeg ser det.
Gravatar #22 - nubus
25. jul. 2012 22:05
Hun73r (20) skrev:
Godt nok lavede Appel det første digital camera til forbruger men det var kodaks teknologi de brugte


Din kilde siger at Kodaks kamera kom 1 år efter... det Apple brugte var Kodaks 0,3 MP sensor og optik, men der skal mere til for at skabe et kamera.
Gravatar #23 - XorpiZ
26. jul. 2012 06:02
nubus (22) skrev:
Din kilde siger at Kodaks kamera kom 1 år efter... det Apple brugte var Kodaks 0,3 MP sensor og optik, men der skal mere til for at skabe et kamera.


Du mangler stadig at bevise din påstand.
Gravatar #24 - Kian
26. jul. 2012 06:57
nubus (10) skrev:
Dit indlæg #1 er 100% ensidigt. Det er Kodak som har taget 20 mia. kr. fra Samsung, LG etc. over patenter i denne sag - ikke Apple. Alligevel er det Apple du går efter.

Eneste trøst er at du er mere nuanceret IRL.


Mit indlæg er en skjult sarkasme over at hver gang man hører noget fra Apple så er det fordi de har lagt sag an mod gud og hver mand - og især Samsung. Apple er ikke den flinke dreng i klassen når det gælder om at se alternativer til retssag. Jeg ved ikke meget om emnet men jeg har bemærket at Microsoft ikke popper op lige så mange gange som Apple gør når det gælder sagsanlæg og patenter. Jeg har ladet mig høre fra en ven der ved meget, at det ikke er fordi Microsoft ikke har mange patenter, men fordi de vælger ikke at være aggressive, men istedet bruger dem som forsvar - fx hvis man sagsøger dem så skal de nok svare igen med deres patenter. Men altså en ret defensiv måde at håndtere sine patenter på og det kunne fx Apple lære noget af.

Mht min kommentar om at der altid følger en objektiv rettelse efter dine spor, så det jo sjældent forkert. Iøvrigt er debatkulturen herinde også langt fra normal og må betegnes som enorm subjektiv da folk, inkl jeg selv ikke anerkender de domme der til tider bliver fældet. Mest af alt fordi det lyder som om dem der afsiger dommen virkelig har problemer med at forstå hvad IT er og hvor det skal hen.
Man skaber selv sin egen virkelighed og nogle gange er det fed med nuancer istedet for entydigt og forudsigeligt at holde på sit.
I den konkrete sag synes jeg bare det er træls at Apple efterhånden sagsøger alt og alle - de kunne lære noget af Microsoft og forholde sig lidt mere defensivt istedet og måske endda fremme teknologisk udvikling - det må da i sig selv være et mål. Men et eller andet sted så er Apple jo også blevet enormt grådige og mener selvf ikke der er plads til andre end dem selv. Og det har fanbois så givet dem mere og mere ret i igennem de sidste 10 år ihvertfald.

Jeg er træt af Apple. Min næste pad bliver en Surface og min næste phone bliver en Windows.
Gravatar #25 - XorpiZ
26. jul. 2012 07:00
Kian (24) skrev:
Jeg har ladet mig høre fra en ven der ved meget, at det ikke er fordi Microsoft ikke har mange patenter, men fordi de vælger ikke at være aggressive, men istedet bruger dem som forsvar - fx hvis man sagsøger dem så skal de nok svare igen med deres patenter.


Det er meget sjældent, at MS sagsøger nogen. Til gengæld laver de masser af licensaftaler med andre firmaer. Der er rigtig mange linux-benyttende-firmaer (?), der betaler licens til MS.
Gravatar #26 - Kian
26. jul. 2012 07:02
#25
Det er da også ti gange bedre end at trække folk i retten konstant. Det er jo en OL-desciplin for Apple som de har vundet guld i flere år i træk.
Licenser er en fin nok måde at afklare et lorte-juridisk projekt (som softwarepatenter er) på.
Gravatar #27 - XorpiZ
26. jul. 2012 07:05
Helt enig. Patenter er en del af livet, om vi vil det eller ej, og "frivillige" aftaler er klart at foretrække.
Gravatar #28 - Brugernavn
26. jul. 2012 08:37
XorpiZ (27) skrev:
Helt enig. Patenter er en del af livet, om vi vil det eller ej, og "frivillige" aftaler er klart at foretrække.

Det ser da i det mindste også ud til at nogle dommere i USA ikke synes det er rimeligt at sidde på patenterne.
http://www.androidpolice.com/2012/06/08/judge-thro...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login