mboost-dp1
Windows "sander til"
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Du kan jo også skifte kernel med apt-get server/generic. Ved ikke hvad forskellen er.
Fx. hvis jeg ville bygge min egen iPhone ;-)
Du kan jo også skifte kernel med apt-get server/generic. Ved ikke hvad forskellen er.
røvskæg (95) skrev:Jeg kunne da godt forestille mig at jeg en eller anden dag kunne finde på at lave en eller anden slags mini server, hvor man ikke skulle kunne logge ind. Serveren kan jo godt fungere uden.
Så jeg synes da det er helt fint man kan gørre det.
Fx. hvis jeg ville bygge min egen iPhone ;-)
Netop!røvskæg (94) skrev:Det er jo ikke anderledes end at Outlook Express deler et bibliotek(der kunne hedde outlook-et-eller-andet) med explorer i Windows, der får du bare ikke lov til at se det og fjerne afinstallere det.
Userland software skal ALDRIG ALDRIG ALDRIG NOGEN SINDE spørge om man vil fjerne systemkomponenter!
Evolution og co. er bare ikke systemkomponenter... Jeg ved ikke hvorfor du insisterer på at Gnome har noget med styresystemet at gøre.
Evolution og co. er bare ikke systemkomponenter... Jeg ved ikke hvorfor du insisterer på at Gnome har noget med styresystemet at gøre.
Fordi Ubuntu er styresystemet, så det inkludere brugerfladen (som tilfældigvis er GNOME).
Linux er kernen. Det er ligesom Windows NT er kernen til Windows systemerne, og Aero er brugerfladen på Vista og Windows 7.
Styresystemet er ikke BARE kernen. Det er den samlede pakke, inklusiv brugerfladen, hvis der er en med.
Men det er jo typisk Linux brugerne, de forsøger at undskylde fejl med at intet kan være en samlet pakke i deres regi.
Fordi Ubuntu er styresystemet, så det inkludere brugerfladen (som tilfældigvis er GNOME).
Linux er kernen. Det er ligesom Windows NT er kernen til Windows systemerne, og Aero er brugerfladen på Vista og Windows 7.
Styresystemet er ikke BARE kernen. Det er den samlede pakke, inklusiv brugerfladen, hvis der er en med.
Men det er jo typisk Linux brugerne, de forsøger at undskylde fejl med at intet kan være en samlet pakke i deres regi.
Skift gnome ud med Awesome, og det er stadig ubuntu. Skift gnome ud med matchbox og det er stadig ubuntu. Fjern gnome fuldstændigt og det er stadig ubuntu. Fjern alle DEs/WMs og det er stadig ubuntu.
Jeg har ikke sagt at styresystemet er kernen. Jeg prøver bare at sige at DE/WM ikke har noget med operativsystemet at gøre.
Du kan sagtens få ubuntu som en samlet pakke der kun indeholder nogle bare bones pakker uden selv X-server.
Jeg undskylder ikke for noget som helst. Og jeg bruger ikke linux lige pt. (, som du allerede ved fra en anden tråd :). Jeg prøver bare at sige at DE ikke er en del af systemkomponenterne i linux, og at man sagtens kan bruge computeren/OSet uden. Læs denne artikel. Den er meget interessant, og jeg tror måske du lærer lidt af den.
Jeg har hørt rygter om at man kan bruge KDE i Windows, men det er ikke noget jeg har undersøgt.
Skift gnome ud med Awesome, og det er stadig ubuntu. Skift gnome ud med matchbox og det er stadig ubuntu. Fjern gnome fuldstændigt og det er stadig ubuntu. Fjern alle DEs/WMs og det er stadig ubuntu.
Jeg har ikke sagt at styresystemet er kernen. Jeg prøver bare at sige at DE/WM ikke har noget med operativsystemet at gøre.
Du kan sagtens få ubuntu som en samlet pakke der kun indeholder nogle bare bones pakker uden selv X-server.
Jeg undskylder ikke for noget som helst. Og jeg bruger ikke linux lige pt. (, som du allerede ved fra en anden tråd :). Jeg prøver bare at sige at DE ikke er en del af systemkomponenterne i linux, og at man sagtens kan bruge computeren/OSet uden. Læs denne artikel. Den er meget interessant, og jeg tror måske du lærer lidt af den.
Jeg har hørt rygter om at man kan bruge KDE i Windows, men det er ikke noget jeg har undersøgt.
Den er en gammel artikel, og jeg læste den da den var aktuel. Udover det er utrolig dårlig journalistik, så giver jeg ikke meget for forsøget på at rakke ned på Windows i artiklen. Det er ligesom når Journalister forsøger at skrive dårligt om iPhone, fordi de ikke kan lide hyped produkter.onetreehell (106) skrev:Læs denne artikel. Den er meget interessant, og jeg tror måske du lærer lidt af den.
Så dengang jeg installerede ubuntu uden selv X server, var det i virkeligheden en helt anden distribution jeg installerede? Og hvad med min anden computer? Den har gnome, matchbox, awesome, kde (...?). Er det så heller ikke ubuntu?? Hvad med min trejde computer der slet ikke har noget DE installeret, er det så heller ikke ubuntu?? Hvad er det så? u^Hbuntu?
Jeg bryder mig heller ikke så meget om at artiklen har nogle gange en nedladende tone ifht. windows, men indeholdet er interessant. Microsoft har lavet en 'udgave' af windows der ikke er afhængig af GUI!
Så dengang jeg installerede ubuntu uden selv X server, var det i virkeligheden en helt anden distribution jeg installerede? Og hvad med min anden computer? Den har gnome, matchbox, awesome, kde (...?). Er det så heller ikke ubuntu?? Hvad med min trejde computer der slet ikke har noget DE installeret, er det så heller ikke ubuntu?? Hvad er det så? u^Hbuntu?
Jeg bryder mig heller ikke så meget om at artiklen har nogle gange en nedladende tone ifht. windows, men indeholdet er interessant. Microsoft har lavet en 'udgave' af windows der ikke er afhængig af GUI!
Her i konteksten snakker vi om Ubuntu Desktop Edition, i daglige tale kendt som "Ubuntu".
Se http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
Du snakker om Debian :p
Her i konteksten snakker vi om Ubuntu Desktop Edition, i daglige tale kendt som "Ubuntu".
Se http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
Du snakker om Debian :p
Jo.
Men jeg vil stadig gerne vide hvordan du mener at http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download IKKE er Ubuntu.
Ubuntu = Ubuntu Desktop Edition = et Linux OS brand, der markedsføres som et desktop OS.
Og du mener åbenbart ikke det er ødelæggende for OSet at man skal fjerne brugerfladen for at fjerne et mail program.
Genialt... no fucking wonder at Linux aldrig har haft success hos forbrugerne :p
Men jeg vil stadig gerne vide hvordan du mener at http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download IKKE er Ubuntu.
Ubuntu = Ubuntu Desktop Edition = et Linux OS brand, der markedsføres som et desktop OS.
Og du mener åbenbart ikke det er ødelæggende for OSet at man skal fjerne brugerfladen for at fjerne et mail program.
Genialt... no fucking wonder at Linux aldrig har haft success hos forbrugerne :p
Windcape (115) skrev:Jo.
Hvordan fanden har du udledt at jeg ikke mener at det her er ubuntu?!
Ubuntu er mere end ubuntu desktop edition (hint: "Desktop edition").
Nej, det er ikke ødelæggende for OSet at det Desktop Environment du har valgt binder sig så tæt med mail-programmet at du ikke kan fjerne mailprogrammet komplet uden at fjerne DE'en. Måske burde du tage og læse op på hvad et operativ system er.
btw, jeg er fuldstændig enig i at gnome virkelig har dummet sig med at binde evolution så tæt med gnome DE.
Er du ved at trolle?
Windcape (107) skrev:Og det er bestemt ikke simpelt at installere KDE på en Ubuntu der allerede kører med GNOME!
Da snakker virkelig som du har forstand til.
apt-get install kubuntu-desktop
Jeg orker ikke mere. Du er for langt ude.i
Det er ikke at installere KDE, det er installere kubuntu-desktop, som er en prælavet pakke til formålet.røvskæg (119) skrev:Da snakker virkelig som du har forstand til.
Prøv og se hvor meget du skal gøre for at få dette her til at virke optimalt
apt-get install kde4-core
Fordi det er jo super nemt at sige at alting virker perfekt, når man har et OS der ikke kan noget som helst!
I Linux brugere har en sjov måde at tænke på :p
I må absolut være de eneste der mener det er funktionelt ikke at kunne bruge systemet fordi man har slettet brugerfladen, eller root brugeren!
I Linux brugere har en sjov måde at tænke på :p
I må absolut være de eneste der mener det er funktionelt ikke at kunne bruge systemet fordi man har slettet brugerfladen, eller root brugeren!
Windcape (121) skrev:Prøv og se hvor meget du skal gøre for at få dette her til at virke optimalt
apt-get install kde4-core
Hvorfor skulle jeg dog det der når der er
Windcape (121) skrev:kubuntu-desktop, som er en prælavet pakke til formålet.
#124, skrev jeg linux kernen, tror jeg ikke http://en.wikipedia.org/wiki/Linux
http://en.wikipedia.org/wiki/Operating_system
og kom nu for pokker ikke med at wikipedia er en ringe kilde...
http://en.wikipedia.org/wiki/Operating_system
og kom nu for pokker ikke med at wikipedia er en ringe kilde...
Windcape (126) skrev:I må absolut være de eneste der mener det er funktionelt ikke at kunne bruge systemet fordi man har slettet brugerfladen, eller root brugeren!
Nej, men vi vælger distribution ud fra hvad vores behov er. Jeg kører ikke Ubuntu men Gentoo fordi jeg kan lide det tager lang tid at installere ting, makke med at ting ikke fungerer og mange andre ting.
Men at sige at et system ikke er funktionelt fordi du selv har valgt en pakke for så at med vilje ødelægge pakken efterfølgende lyder som noget en windows bruger kunne finde på at sige
Jeg vil mene at det er en fordel at OSet ikke går i stykker bare fordi DE'et går i stykker.
Jeg vil mene at det er en fordel at OSet ikke går i stykker bare fordi DE'et går i stykker.
Windcape har bare fået ind i knolden at Linux/Ubuntu er dårligt, og hvis du ikke kan forstå det, kan han ikke forstå det.
Det nytter ikke noget.
Det nytter ikke noget.
onetreehell (114) skrev:#113
Nej.
Når man løber tør for argumenter, så plejer man ellers at inddrage Hitler, men det her er meget sjovere.Windcape (115) skrev:Jo.
Nej, det er helt klart et elendig OS, når at brugerfladen går i stykker ved uninstall af et stykke userland software.
Det er altså grinagtigt at i forsvarer en oldnordiske tankegang, som tvinger folk ud i latterlige situationer som problemet med Evolution.
Men hey, det er ikke mig som bruger et dårlig supporteret minoritets OS, som ikke har lavet andet end at hykle i 10 år :p
Nej, det er helt klart et elendig OS, når at brugerfladen går i stykker ved uninstall af et stykke userland software.
Det er altså grinagtigt at i forsvarer en oldnordiske tankegang, som tvinger folk ud i latterlige situationer som problemet med Evolution.
Men hey, det er ikke mig som bruger et dårlig supporteret minoritets OS, som ikke har lavet andet end at hykle i 10 år :p
I Windows kan vi godt lide tanken om at at hvis jeg uninstaller Outlook, så sletter den ikke dwm.exe !plazm (129) skrev:Men at sige at et system ikke er funktionelt fordi du selv har valgt en pakke for så at med vilje ødelægge pakken efterfølgende lyder som noget en windows bruger kunne finde på at sige
Windcape (136) skrev:Du forsvarer at systemet går i stykker hvis man uninstaller en email klient.
Du har jo faksisk default pakke manageren : "Ubuntu Software Center". Her er der mange ting man ikke kan bla. afinstallere alle evolution libs. Man du kan godt fjerne selve evolution clienten. Det virker faktisk som Windows remove software bare langt bedere.
Hvis du så vil være mere advanceret kan du installere en advanced pakke manager eller bruge apt-get / aptitude og der er jo her de problemer du nævner opstår.
Så alt i alt har man jo bare flere mulighedder end i windows.
Du lydder som en gamel tante der en gang har prøver Windows i 5 min. og nu aldrig vil røre det igen, fordi en normal skrivemaskine og frimærker er langt bedere.
Fixed that for you!røvskæg (141) skrev:Det virker faktisk som Windows remove software bare [b]meget ringere[/].
Desuden er der kun inden for det sidste år at en eneste distro på markedet har givet en brugbar software manager :p
Så kan jeg jo bare sige at jeg vil bruge en Ubuntu fra før deres Software Center blev indført. (Fordi i vil jo så gerne argumentere med Windows XP, ikk?)
Windcape (143) skrev:Så kan jeg jo bare sige at jeg vil bruge en Ubuntu fra før deres Software Center blev indført. (Fordi i vil jo så gerne argumentere med Windows XP, ikk?)
Nej det kan du ikke for i ubuntu kan man bare lave do-release-upgrade til sidste version. Så alle Ubuntu versioner er den sidste. BUM.
Du kan også bare opgradere Windows til Windows 7.røvskæg (145) skrev:Nej det kan du ikke for i ubuntu kan man bare lave do-release-upgrade til sidste version.
Hvis du ikke vil argumentere med det nyeste af det nyeste, mod det nyeste af det nyeste, så må du jo acceptere at vi bringer gammel lort ind i diskussionen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.