mboost-dp1
Things that make you go hmm -leg
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jakob Jakobsen (19097) skrev:Det skal du ikke regne med.
Nu har jeg været ved 3 forskellige elektrikere og der brugte alle ansatte, godkendt fodtøj.
Der var på et tidspunkt en der mødte op i gummisko, hvor han med det samme blev sendt hjem efter sine arbejdssko.
Der er kommet en masse fokus på arbejdssikkerhed nu om dage, men det er ikke mere end 20 år siden at det sådan rigtigt kom på dagsordenen.
Min far havde ikke sikkerhedssko på, når han arbejdede med el-installationer, og der var heller ikke noget krav om det den gang i 80'erne. Jeg forstår ikke at han turde, men jeg ved heller ikke om det var til at få fat i sådanne sko. Han var ikke elektriker, men ingeniør, og nogle af de kabelstumper kan kom hjem med var op til 4 cm i diameter i massiv kobber eller aluminium. Han var dog meget forsigtig og målte altid efter, inden han rørte noget som helst.
478907111414718754684 (19103) skrev:Enten har hun ikke fattet konceptet, eller også er hun ikke helt rask i ho'et.
Lisbeth skrev:Hej er der nogle der vil mig noget så send mig en venneanmodigen så vi kn chas jeg er orblind ok
478907111414718754684 (19094) skrev:købt en eller anden transformator på en skrotplads, som han ville prøve af. Vi havde én i nærheden, hvor man kunne købe alt muligt skrottet industrielt materiale. Alt lige fra kontorlamper til industrielle lazere på op til flere watt (som de uden videre solgte til uden at se legitimation).
Oh re-he-he-heally?!
Hvor ligger den henne? Eksisterer den endnu?
478907111414718754684 (19110) skrev:Det får hende vil ikke til at poste private beskeder som om de var statusopdateringer ;-)
Nej, det har du ret i. Hm, så er der nok noget mere galt med hende :O
Thoroughbreed (19111) skrev:478907111414718754684 (19094) skrev:købt en eller anden transformator på en skrotplads, som han ville prøve af. Vi havde én i nærheden, hvor man kunne købe alt muligt skrottet industrielt materiale. Alt lige fra kontorlamper til industrielle lazere på op til flere watt (som de uden videre solgte til uden at se legitimation).
Oh re-he-he-heally?!
Hvor ligger den henne? Eksisterer den endnu?
Hmmm det kan jeg ikke huske.. min bror kan nok, men han er ikke til at få fat i for tiden. Jeg skal prøve at spørge ham ad, når jeg får fat i ham.
Elskov (19109) skrev:Nope. Det fandt du da også ud i går, da dig og Pewbe forsøgte at google mig :p
True. Men kunne jo være du brugte et andet navn derpå. Det har jeg da set folk gøre før :P
Er lige startet på den.
Sæson 1 sluttede også belastende.
kan se s03 er cancelled - kan det betale sig at se S02 færdig?
Sæson 1 sluttede også belastende.
kan se s03 er cancelled - kan det betale sig at se S02 færdig?
478907111414718754684 (19101) skrev:Min far havde ikke sikkerhedssko på, når han arbejdede med el-installationer, og der var heller ikke noget krav om det den gang i 80'erne. Jeg forstår ikke at han turde, men jeg ved heller ikke om det var til at få fat i sådanne sko
øhh... Hvad har sikkerhedssko med EL at gøre? Når jeg tænker på sikkerhedssko, så tænker jeg på beskyttelse af tær, sømværn o.l.
Har slettet alle afsnit, og set slutningen på Youtube.
Den slutter jo sådan set præcis som den originale serie. Så mangler vi bare filmen til at afslutte det. Men den ser vi nok næppe.
Den slutter jo sådan set præcis som den originale serie. Så mangler vi bare filmen til at afslutte det. Men den ser vi nok næppe.
Hekatombe (19120) skrev:478907111414718754684 (19101) skrev:Min far havde ikke sikkerhedssko på, når han arbejdede med el-installationer, og der var heller ikke noget krav om det den gang i 80'erne. Jeg forstår ikke at han turde, men jeg ved heller ikke om det var til at få fat i sådanne sko
øhh... Hvad har sikkerhedssko med EL at gøre? Når jeg tænker på sikkerhedssko, så tænker jeg på beskyttelse af tær, sømværn o.l.
Hvem er den klogeåge, der påstår at sikkerhedssko ikke kan være sko, der beskyttet mod stød, ved at isolere?
478907111414718754684 (19123) skrev:Hvem er den klogeåge, der påstår at sikkerhedssko ikke kan være sko, der beskyttet mod stød, ved at isolere?
Jeg gik bare ikke langt nok tilbage i tråden til at se kommentaren om godkendt elektrisk isoleret fodtøj. Min fejl.
Jeg var ikke opmærksom at det fandtes.
478907111414718754684 (19116) skrev:Ellers har jeg fundet alt fra radioaktive kilder til jetmotorer på skrotpladsen i Sydhavnen i Århus ;-)
O_O
Nizzle, eller hva' det nu et de unge siger ... Sådan en losseplads gad jeg godt have i nærheden!
I Tønder huserer Bølle/Bøllehat (en VIP tror han selv. Orange overalls og en bøllehat han har fundet i skraldet - 150 kg og en IK under 90) - han nægter at lade folk tage noget med hjem!..
Thoroughbreed (19126) skrev:I Tønder huserer Bølle/Bøllehat
Det er nemt 10 år siden jeg var på "Containerpladsen" Men jeg kan stadig huske ham.
Han var altid gal. De andre var altid godt flinke til at lægge Anders And blade til side til min bror og jeg (Vi kom der flere gange om ugen, og min far havde ofte wienerbrød med til folkene, for at få lov til at tage skidt med hjem).
2 tøser på naboens altan stod lige og diskuterede, om ure til 2 mio kroner. og om at de gerne vil bisættes i noget pænt tøj.
Forsøgte at bruge min iPhone som spejl ud af døren for at se dem, uden held, holdte den nok forkert.
Forsøgte at bruge min iPhone som spejl ud af døren for at se dem, uden held, holdte den nok forkert.
Hekatombe (19120) skrev:øhh... Hvad har sikkerhedssko med EL at gøre? Når jeg tænker på sikkerhedssko, så tænker jeg på beskyttelse af tær, sømværn o.l.
Meget af det er også med hensyn til den generelle sikkerhed når man er på en arbejdsplads, men ud over de normale krav, bliver der også stillet krav om at skoene skal være elektrisk isolerende.
Da langt de fleste sikkerhedssko i dag allerede er det, er det svært at finde nogen der ikke er godkendt.
SlettetBruger (19130) skrev:Gnota
wat
Hvorfor mener du at Onkel Ignota er fake? Brugerprofilen kan vel ikke genåbnes når den er slettet.
SlettetBruger (19127) skrev:Det er nemt 10 år siden jeg var på "Containerpladsen" Men jeg kan stadig huske ham.
Han var altid gal. De andre var altid godt flinke til at lægge Anders And blade til side til min bror og jeg (Vi kom der flere gange om ugen, og min far havde ofte wienerbrød med til folkene, for at få lov til at tage skidt med hjem).
Anders And blade? Wienerbrød? Hmm ...
Sig mig, er det jeres skyld at han har sin nuværende tønde-form?
bbb2020 (19134) skrev:215.000 kroner for et telefon nummer 0.o
Auktion slut: Så dyrt er Danmarks nemmeste nummer
En af mine kammerater giver omkring 80000/året for sit :P
Jakob Jakobsen (19129) skrev:Meget af det er også med hensyn til den generelle sikkerhed når man er på en arbejdsplads, men ud over de normale krav, bliver der også stillet krav om at skoene skal være elektrisk isolerende.
Da langt de fleste sikkerhedssko i dag allerede er det, er det svært at finde nogen der ikke er godkendt.
Man må slet ikke være på en bygge plads uden at have sikkerheds sko på.
Er det foresten hver 1år eller hver 2år man skal skifte dem?.
csstener (19140) skrev:Er det foresten hver 1år eller hver 2år man skal skifte dem?.
Det ved jeg faktisk ikke.
Falske iPhone-opladere giver elektriske stød:
http://epn.dk/teknologi2/tele/ECE5737012/falske-ip...
Det forklarer en del...
http://epn.dk/teknologi2/tele/ECE5737012/falske-ip...
Falske opladere til iPhones har givet elektriske stød til to mobilbrugere i Kina. I sidste uge døde en 23-årig kvinde, og nu viser det sig, at en mand har ligget i koma i halvanden uge efter at have fået stød.
Det forklarer en del...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.