mboost-dp1

Things that make you go hmm -leg


Gå til bund
Gravatar #51 - MiniatureZeus
14. jan. 2009 22:21
Things that make you go hmm:
At man kan skille to siamesiske tvillinger ad, som er sammenkoblede (?) via hjerneskallen...!

(TV2 program lige nu)
Gravatar #52 - Lss_1405
14. jan. 2009 22:46
Gravatar #53 - MiniatureZeus
14. jan. 2009 23:05
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html?_flowExecu...
Spørgsmål B:
"Er De ngensinde blevet arresteret for en lovovertrædelse eller kriminalitet der involverer moralsk fordærv eller en forbrydelse der er relateret til stofmisbrug; eller er De blevet arresteret eller kendt skyldig i to eller flere overtrædelser, for hvilke den samlede strafudmåling var fem år eller mere; eller har De været narkotikahandler/kurer; eller søger De om indrejsetilladelse for at begå kriminelle eller umoralske handlinger? "

Spørgsmål D:
"Har De tænkt Dem at arbejde i USA eller er De nogensinde blevet udvist og deporteret; eller har De tidligere været udvist fra USA eller skaffet eller forsøgt at skaffe et visum eller adgang til USA ved svindel eller uærlighed?"
Gravatar #54 - gnаrfsan
14. jan. 2009 23:11
Det der spørgeskema får man også i flyet. Blandt andet også spørgsmålet om man har begået folkemord etc.

Jeg var på stripbar derovre. Er det umoralsk ?! Underligt spørgsmål.
Gravatar #55 - gnаrfsan
15. jan. 2009 00:05
Jeg faldt over dette banner på yahoo mail:
http://img-cdn.mediaplex.com/0/9628/DK300x250cpm03...

Find en kompatibel partner... endeligt et sprog, jeg forstår :P
Gravatar #56 - apkat
15. jan. 2009 11:12
#54, plus spørgsmål om ens relationer til anden verdenskrig, hvor der ikke var en mulighed "JEG VAR IKKE FØDT!"
Gravatar #57 - xstefan
15. jan. 2009 13:33
50#
Jeg vil gerne være uenig,
http://newz.dk/~anelguso han er legenden :P
Gravatar #59 - gnаrfsan
15. jan. 2009 14:18
Gravatar #60 - myplacedk
15. jan. 2009 14:34
gnarfsan (54) skrev:
Jeg var på stripbar derovre. Er det umoralsk ?! Underligt spørgsmål.

Måske er det suspekt, hvis du IKKE er. ;-)
Gravatar #61 - myplacedk
15. jan. 2009 14:43
kimx (58) skrev:
http://www.version2.dk/artikel/9613

Interessant, at den slags kan komme i pressen.

1) Supporteren påstår at hun kan alt hvad hun har brug for i studiet, uden Windows. Hvordan kan han vide det? (Anekdote: I mit studie skulle jeg (i princippet) installere Ms SQL Server for at kunne bestå. Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen med, at en computer ikke var nødvendig. Jeg klarede mig dog også fint uden.)

2) CD'en fra hendes internet-udbyder virker umiddelbart ikke. hun går i stå. (Min erfaring er, at de CD'er gør mere skidt end godt, så jeg brugte dem aldrig.) Hun burde læse i den tilhørende brochure (eller få at vide af supporten) hvor man indtaster brugernavn/adgangekode, og så er hun i gang.

3) Hun kan ikke installerer Word og giver også op der. Hun kunne jo bruge OpenOffice.org, som er præ-installeret.

4) Selv om 2+3 er meget korte halv-hjertede forsøg, tager det hende alligevel så lang tid, at en eller anden frist udløber. Det lyder ellers som 15 minutters arbejde, lad os sige max 2 dage.

5) Puha, jeg har små-problemer med min computer. Nu opgiver jeg uddannelsen, og giver computeren skylden. Ja, og jeg kom for sent på arbejde fordi der var rødt lys i det sidste lyskryds.

Jeg tror hun havde droppet ud alligevel før eller siden. Jeg har hende sådan set mistænkt for at bruge det som en dum undskyldning.

Ja, Linux-kritik i masse-medierne er et ømt punkt - når den ikke er passende. ;-)
Gravatar #62 - Spiderboy
15. jan. 2009 14:47
myplacedk (61) skrev:
Supporteren påstår at hun kan alt hvad hun har brug for i studiet, uden Windows. Hvordan kan han vide det? (Anekdote: I mit studie skulle jeg (i princippet) installere Ms SQL Server for at kunne bestå. Det kan jeg ikke lige få til at hænge sammen med, at en computer ikke var nødvendig. Jeg klarede mig dog også fint uden.)

Tror det afhænger meget af studiet. Ude ved os er der Ubuntu på alle arbejdscomputerne, da vi næsten udelukkende bruger LaTeX, Maple, Subversion, osv.
Gravatar #63 - gnаrfsan
15. jan. 2009 15:09
#60: Jeg er i høj grad suspekt... jeg er jo mand.
Gravatar #64 - Clauzii
15. jan. 2009 16:19
Gravatar #65 - vandfarve
16. jan. 2009 15:27
Jan fra Berlingske.dk's debatsider:

http://www.berlingske.dk/article/20090116/dineord/...

Lad mig citere nogle af hans skarpe, skarpe indlæg.
Jan skrev:
I vores eget land vil mange sige at de er kristne, men det er de ikke, når de kan gå ind for frit privatiseret fosterdrab (abort) og desuden afviser GUDs eksistents, over 80% af danskerne tror på Darwins fejlagtige og usandsynlige abeteori.


Jan skrev:
Ja, G.W. Bush har været en rigtig god præsident. Han fik knust terroristerne i Afghanistan (Teleban) og han fik fjernet en af verdens modbydeligste og forbryderiske diktatorer, Saddam H., og Bush fik hindret nye terrorangreb på sit land.


Jaja, lad mig ringe til en god ven for dig. Han er en hyggelig fyr, der har nogle dejlige værelser til leje, hvor der er gummitapet på væggene, og hvor man får fuld forplejning og masser af social liv med de andre "beboere".
Gravatar #66 - Nextnx
16. jan. 2009 15:40
Milky Way Transit Authority Bleh, interessant men måske en smule ahead of time.
Gravatar #67 - Clauzii
16. jan. 2009 18:50
#66:
"En smuuuuule?" :D

Men hatten af for hans fremsynethed! Så kan vores børne børne børne børne børne børne børne børne børn rejse tilbage og fortælle os at "Jo, den store station i midten af galaksen skam hedder "Samuel Arbesman Grand Station".

Apropos tidsrejser: Ham her påstår han HAR gjort det allerede :)
Gravatar #68 - Systran
17. jan. 2009 14:32
Fremtidens sprog!

It made me go hmm... and made me laugh :) Enjoy!
Gravatar #69 - Nextnx
18. jan. 2009 15:00
Gravatar #70 - Clauzii
18. jan. 2009 20:10
Gravatar #71 - Nextnx
19. jan. 2009 14:24
http://wimp.com/thepast/
Humm jow, når det hele bare bliver ramset op sådanne så får man sku lidt forstærket dårlig smag i munden igen.
Gravatar #72 - Ronson ⅍
19. jan. 2009 21:01

Det er lidt .. sært? Men fedt.
Gravatar #73 - Nextnx
19. jan. 2009 21:17
@73 "fedt" kan diskuteres :D men wtf status har det helt klart.

http://ircpics.com/img.php?id=41218
Det hjælper hvis man kender futurama.
Gravatar #74 - BurningShadow
19. jan. 2009 23:28
Uden at tænke mig om, oprettede jeg en selvstændig tråd til det, men det burde nok have været her i stedet.

-link-
Gravatar #75 - Clauzii
21. jan. 2009 18:20
Gravatar #76 - Cloud02
21. jan. 2009 18:24
Det her indlæg :)
Gravatar #77 - Clauzii
21. jan. 2009 18:36
#76: Hvad har du gang i???
Gravatar #78 - Cloud02
21. jan. 2009 18:51
#77
Curiousity kills the cat :)
Gravatar #79 - Clauzii
21. jan. 2009 19:00
#78:

Haha, ja ok :)
Gravatar #80 - BurningShadow
22. jan. 2009 05:29
Årets "hmm", må være Obamas tale.
Under GWB regimet blev ikke-troende amerikanere ikke betragtet som rigtige amerikanere, men der er da godt nok kommer nye toner...

14:24-14:38 i [url= video[/url] falder ordne der næsten er mere revolutionerende, end selv valget af en sort præsident...
Gravatar #81 - vandfarve
22. jan. 2009 06:31
BurningShadow (80) skrev:
Årets "hmm", må være Obamas tale.
Under GWB regimet blev ikke-troende amerikanere ikke betragtet som rigtige amerikanere, men der er da godt nok kommer nye toner...

14:24-14:38 i [url= video[/url] falder ordne der næsten er mere revolutionerende, end selv valget af en sort præsident...


Jeg kan ikke lige overskue at se videoen nu, men snakker vi om hans reference til "non-believers"?

Desuden, kan det virkelig passe, at han nævnte alle større religioner undtagen muslimer i hans tale?
Gravatar #82 - Clauzii
22. jan. 2009 07:46
#81:

Nej, muslimer var i samme sætning som jøder, kristne, U name it :)
Gravatar #83 - vandfarve
22. jan. 2009 08:18
#82 Jeg mente ellers, at han glemte en meget stor befolkningsgruppe i USA, men okay. Jeg var heller ikke helt vågen, da jeg så hans tale.
Gravatar #84 - xstefan
22. jan. 2009 09:14
så giver jeg jer hermed hans tale på skrift, så kan i finde tingene ;)
http://borsen.dk/politik/nyhed/149336/
Den har en lille hmm.. faktor, men det er mere så i kan læse den ;)
Gravatar #85 - myplacedk
22. jan. 2009 10:47
#84
Damn, det gider jeg da ikke lige læse. ;-)

Men bortset fra det, jeg tror det er sådan nogle som mig, han kalder "non-believers".

Jeg synes ordlet lugter af "tror ikke på noget". Jeg tror skam på masser af ting. Jeg synes det har en negativ klang. Hvorfor ikke bare bruge ordet "ateist"?

Men så igen, min "tro" er jo baseret på videnskab. Og hvis man VED noget, så TROR man det vel ikke. Så jeg vil jo nok hellere være en "vidende" end en "troende", så måske er det et kompliment at kalde mig "ikke-troende".

Oh well, jeg tror nu bare jeg vil læse det som "ateist", og se det som jeg tror han mente det: At vi (de) alle er lige, uanset religiøst synspunkt.
Gravatar #86 - Du3-
22. jan. 2009 11:05
Things that make me go hmm? Post #85........ :-D
Gravatar #87 - myplacedk
22. jan. 2009 11:10
#86
Så skal den vel rates "relevant". ;-)
Gravatar #88 - engfeh
22. jan. 2009 11:15
Man kan vel ikke sige at videnskaben "ved" (selvom navnet så er lidt forkert). Det sker jo ret tit at ting man betragtede som rigtige er blevet modbevist (Newtons love fx).
Gravatar #89 - myplacedk
22. jan. 2009 12:49
#88
Så kan man jo sige, at man aldrig VED noget, og så bliver ordet meningsløs.

Ja, videnskaben kan tage fejl. Men typisk består ny videnskab af at udfylde huller. Når folk tror at videnskaben har taget fejl, er det ofte fordi et eller andet er blevet fejlfortolket eller overfortolket.

Fx. den med at "Videnskaben påstår at humlebien ikke kan flyve. Men sig det endelig ikke til den."
Det er jo i bund og grund noget fis. Der var engang videnskaben ikke vidste HVORDAN den fløj. Siden da har vi fået flere detaljer på plads i vores viden om aerodynamik, så nu har vi forstået hvorfor humlebien kan flyve.

Men det lyder jo ikke sjovt, så det snakker vi ikke om.

Newtons love er i øvrigt heller ikke mere forkerte, end at det stadig er den metode man benytter til næsten alt. Hvis man ikke lige har gang i noget ekstremt småt (nano-agtigt), ekstremt hurtigt (lys-agtigt) eller ekstrem tyngdekraft (sort hul-agtigt), så er fejlene ved newtons love negligerbare. De er ganske irrelevante.

Newtlons love er blot observationer, så det er jo som det kan være.
Gravatar #90 - BurningShadow
22. jan. 2009 16:38
Det er på en eller anden måde lidt morsomt, at det indlæg (#80) hvor jeg udnævner Obamas tale til årets "hmm", er blevet overskrevet med årets "WTF?!?!?!"...
Gravatar #91 - zin
22. jan. 2009 17:08
#68: Pladderværk. I fremtiden taler vi alle lojban. :-)
Flere hyggelige links:
Uncyclopedia.
Encyclopedia Dramatica.
Og hvem kan glemme: The Onion - Amerikas fineste Nyhedskilde!
Gravatar #92 - Lss_1405
22. jan. 2009 19:02
Han glemte Budishme
Gravatar #93 - engfeh
22. jan. 2009 19:10
#89

Selvfølgelig - havde bare lyst til at være lidt flueknepper ;-)
Men ja, selvfølgelig bruger man Newtons love, og de er jo også rigeligt præcise til almindelig brug - men det gør dem stadig ikke "sande" (forstået som "den endegyldige, ubetvivlelige, universelle sandhed").
Gravatar #94 - gnаrfsan
22. jan. 2009 19:47
#91

Jeg spår Lojban en lige så stor og lys fremtid som Volapyk :P
Gravatar #95 - Tumleren
22. jan. 2009 21:33
Things that make you go hmm?

Comment-situationen på newz atm.
Gravatar #96 - Clauzii
25. jan. 2009 15:17
Gravatar #98 - Systran
25. jan. 2009 21:39
#97
Mindst 10 sjov-ratings fra mig!!!!11oneone!!

You nailed the thread! ;)
Gravatar #99 - Clauzii
25. jan. 2009 22:12
#97:

ROFLMFAO :D
Gravatar #100 - gnаrfsan
25. jan. 2009 23:10
#97: rofl!

Nogle af de billeder med nigerianere, kunne have noget med denne side at gøre: http://www.419eater.com/

Stilen minder ihvertfald lidt om det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login