mboost-dp1

newz.dk Enhancement Suite (NES) - Rettelser og udvidelser til newz.dk


Gå til bund
Gravatar #201 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 12:46
#Oxxy
Øhm, så virker alt (inkl. "følg med i denne tråd") nu? Har du "Åbn alle links i ny fane" slået til?

AD
Ifl. m910q virker options.data (i AJAX) ikke i Opera, så nye indlæg vil ikke få fixPosts() i Opera. Jeg har ikke testet det i Opera, og jeg kommer nok ikke til det.
Gravatar #202 - D_V
14. nov. 2011 12:46
#200
Det kan i fandeme ikke være bekendt...
Gravatar #203 - Alrekr
14. nov. 2011 12:47
D_V (202) skrev:

Det kan i fandeme ikke være bekendt...


D er DD Dr gør Dn slags!
Gravatar #204 - Mnc
14. nov. 2011 12:48
Alrekr (203) skrev:
D er DD Dr gør Dn slags!

you make me
Gravatar #205 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 12:48
D_V (202) skrev:
#200
Det kan i fandeme ikke være bekendt...


Jeg skrev, at den skulle gøres til en valgfri feature et eller andet sted. Det er desuden en dev-version, så jeg kan gøre (og gør), hvad jeg vil.
Gravatar #206 - Alrekr
14. nov. 2011 12:51
Mnc (204) skrev:
Alrekr (203) skrev:
D er DD Dr gør Dn slags!

you make me


twas me point, matey
Gravatar #207 - OxxY
14. nov. 2011 13:33
DD: så vidt jeg ved virker tingene korrekt. Man skal bare læse instruktionerne rigtigt :)
Og jeg har ikke "åbn i ny fane" slået til, bruger midklik eller shiftclik i opera af vane så hr ikke behov for det :)

edit: dog kommer der to stk kopier af ens indlæg i "seneste indlæg" oversigten
Gravatar #208 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 13:55
OxxY (207) skrev:
edit: dog kommer der to stk kopier af ens indlæg i "seneste indlæg" oversigten


OxxY (207) skrev:
DD: så vidt jeg ved virker tingene korrekt. Man skal bare læse instruktionerne rigtigt :)


Når du har læst dit eget indlæg igen, kan du smutte forbi kynz:
http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Super_newz.dk_Enhancement_Suite skrev:
Gemmer konstant en lokal kopi af kommentarfeltet og fem sidste indsendte indlæg, så de kan gendannes, hvis man kommer til at skifte side, eller browseren går ned. Feltet til skrivning af en ny tråd bliver også gemt.
Gravatar #209 - Clauzii
14. nov. 2011 14:01
Alrekr (189) skrev:
Edit: Nå for søren - man skal aktivere billedvisning nu.. Billedet ser fint ud, også det meget lange.


Aha, det ser jo finno ud. Så kunne det være fedt hvis der var en begrænsing af størrelsen på et eller andet plan, så man lidt slipper for overplastring :)
Gravatar #210 - Alrekr
14. nov. 2011 14:07
Clauzii (209) skrev:
Så kunne det være fedt hvis der var en begrænsing af størrelsen på et eller andet plan, så man lidt slipper for overplastring :)


Det lyder som om det er en efterspurgt feature:
Daniel-Dane (192) skrev:
Makey (191) skrev:
Kan du ikke lave således at billede over Y, X højde/bredde giver en "open/close" knap så vi ikke skal scrolle forbi longcat i alle tråde?


Jo. Mange/lange billeder vil også forøge trådlængden, så man ikke ender det rigtige sted, når man kommer tilbage til en tråd.


Gravatar #211 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 14:11
Nå, jeg tænker på at smide en max-height: 300px på og droppe open/close. Mindre arbejde.

There.
Gravatar #212 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 15:40
Ang.
PLANLAGT: Konvertér al BB-kode, som må være i et indlæg, da det allerede burde være konverteret. Fx vil to [ b ] resultere i, at den ene konverteres, medens den anden vil være urørt, og resten af indlægget vil være fedt. Der skal man bare replace('[ b ]', '</strong>').


Problemet lader sig ikke løse så let grundet browsernes måde at parse fejlbehæftet html-kode. Havde de fulgt HTML5, ville det være nemt.

Se tabellen her. Øjensynligt følger Firefox og Chrome IE9's model, hvorfor <i> (i tabellens første række) vil lække ud af <b>. Det betyder, at resten af indlægget får <i> med korrekt start- og end-tag, hvilket SNES ingenlunde kan rette på uden at skulle gætte sig frem.

Jeg ser kun én reel løsning:
Slet alle efterfølgende tags af samme type som BB-tag'et.

Eksempel:
Kør dette:
$('.text_content').each(function() {
$(this).html(
$(this).html()
.replace(/\[b\]/gi, '</strong>')
);
});


Observér nedenstående tekst. Første linje er omringet af [ b ]. newz.dk parser det første BB-tag (til <strong>), men efterlader det andet. Ovenstående kode laver så det efterladte tag om til </strong>, og så skulle resten af teksten være normal. Men nej, <strong> er allerede lækket igennem (se evt. kildekode vs DOM).

[b]Jeg er en fed tekst.[b]

Hov, det er jeg også..
Gravatar #213 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 16:18
Hmm. Jeg var måske for hurtig der. IE10 reagerer på samme måde.

Jeg overså, at newz.dk's regex matcher slutningen af indlægget, når det leder efter [ /b ]. Derfor kommer der en </strong> til sidst. Men det er faktisk en god ting, da det gør det muligt at redde indlægget. SNES vil derfor køre på følgende antagelse, når den skal rette fail-BB:
1. Find [ b ]
2. Slet den sidste </strong> i dokumentet
3. Lav [ b ] om til </strong>

Således burde det endelige resultat blive rigtigt. Det tester jeg nu på.


Nej, det eneste, jeg kan gøre, er at slette alle tags af samme type, som følger fail-BB-tag'et.
Gravatar #214 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 18:36
Sådan. Så skulle den være der, men man risikerer at miste noget markup. Eksempel:

Før:
[ b ] Forkert fed [ b ]
[ b ] Korrekt fed [ /b ]

Efter:
[ b ] Forkert fed [ /b ]
Korrekt fed

Prøv selv (kommer ind i SNES om lidt):
var a = ['b',            'u',       'i',        's'      ];
var b = {'b': 'strong>', 'u': 'u>', 'i': 'em>', 's': 's>'};

$('.text_content').each(function (){
var e = $(this);
for (i in a) {
var x = e.html().indexOf('[' + a[i] + ']');

if (x !== -1) {
console.log(e.html().substr(0, x));
console.log(e.html().substr(x));
console.log(a[i]);
console.log(b[a[i]]);
e.html(e.html().substr(0, x) + e.html().substr(x).replace(new RegExp('<(\/)?' + b[a[i]], 'g'), '').replace(new RegExp('\\[' + a[i] + '\\]', 'g'), '</' + b[a[i]]));
}
}
});

Forkert fed [b]
[b]Korrekt fed


Bonus:
Den fjerner også tekst i [ code ], men det bliver en valgfri feature, så det må man selv døje med.
Gravatar #215 - Alrekr
14. nov. 2011 19:58
Daniel-Dane (214) skrev:

Den fjerner også tekst i [ code ], men det bliver en valgfri feature, så det må man selv døje med.


Hvad efterlader den så? :S
Gravatar #216 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 20:04
Tja, det er sådan set lige meget, da man ikke burde have (ugyldig) BB-kode i [ code ], fordi newz.dk også parser BB-kode deri.

Man kan derfor ikke bruge koden i #214 til noget (man skal hente den fra "Citer indlæg"). På det punkt failer newz.dk.
Gravatar #217 - praktikant muffe AKA pewbe
14. nov. 2011 20:05
Bug som følge af feature
"Gå til ulæste indlæg" åbner i en ny fane, og fucker derved op.
Gravatar #218 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 20:11
I så fald bliver jeg nødt til at spørge dig og csstener (som er de eneste, som virkelig har behov for funktionen), hvor I ønsker, at den skal bruges.

Jeg tænker især på, om det kun er indholdet af indlæg, hvis links skal åbnes i et nyt faneblad, eller om det også gælder andre steder (fx links til tråde i newz.dk/forum).

Førstnævnte kan rettes på sekunder, medens sidstnævnte kræver, at der laves en blacklist over links, som ikke skal påvirkes. Det kan også laves nemt, men det kræver vedligeholdelse i den forstand, at I bliver nødt til at rapportere, hvis et link åbner i en ny fane, hvor den ikke burde.
Gravatar #219 - praktikant muffe AKA pewbe
14. nov. 2011 20:37
Daniel-Dane (218) skrev:
I så fald bliver jeg nødt til at spørge dig og csstener (som er de eneste, som virkelig har behov for funktionen), hvor I ønsker, at den skal bruges.

Jeg tænker især på, om det kun er indholdet af indlæg, hvis links skal åbnes i et nyt faneblad, eller om det også gælder andre steder (fx links til tråde i newz.dk/forum).

Førstnævnte kan rettes på sekunder, medens sidstnævnte kræver, at der laves en blacklist over links, som ikke skal påvirkes. Det kan også laves nemt, men det kræver vedligeholdelse i den forstand, at I bliver nødt til at rapportere, hvis et link åbner i en ny fane, hvor den ikke burde.

Jeg er glad for at alt bliver åbnet i nye faner, men "Gå til ulæste indlæg", bør bare hoppe ned som den plejer.

Gravatar #220 - Daniel-Dane
14. nov. 2011 20:44
I så fald skal vi lave en blacklist, som lyder på følgende i første omgang:
#
#new
#last
Eller bare alt, som starter med #.
Gravatar #221 - Clauzii
14. nov. 2011 21:57
/test

Korrekt
Korrekt
Korrekt
Korrekt
Korrekt

Korrekt

Korrekt

Korrekt

--

Forkert
Forkert[b]
Forkert[i]
Forkert[u]
Forkert[s]

[b][i]Forkert[i][b]

[b][i][u]Forkert[u][i][b]

[b][i][u][s]Korrekt
Gravatar #222 - Alrekr
16. nov. 2011 18:12
Fremragende tidsløsning.
Gravatar #223 - Daniel-Dane
16. nov. 2011 18:54
Det er vist også den sidste feature, jeg skriver. Nu står den på bug-finding i Chrome. Når den virker stabil, går den i RC1 i en uge. (Det bliver især Opera- og Safari-brugere, som skal rapportere fejl her.)

Er alt vel, vil den gå guld efterfølgende. Jeg vil i den forbindelse oprette en ny tråd, da installationen foregår anderledes.

Det eneste problem er bare, at folk ikke kan finde ud af installere den. Hvis nogen har haft bøvl med det, men fået det til at virke efterfølgende, må de meget gerne skrive, hvad de gjorde, så det kan komme med.
Gravatar #224 - OxxY
16. nov. 2011 19:37
Tror problemet er folk først læser det første indlæg og så installerer extension eller hvad det heder, og så senere finder ud af de kan bruge SNES og så installere de det :) Hvis bare man får at vide hvad der skal kopieres ind er det sku ikke svært at få til at virke.
Gravatar #225 - Daniel-Dane
16. nov. 2011 19:41
Alligevel har flere fejlet.

#Alrekr
Slet SNES og installér den selv denne gang. Giv status.
Gravatar #226 - Qw_freak
16. nov. 2011 19:50
Mit virker stadig ikke..
Har prøvet at slette og inst et par gange..
kildekoden siger stylesheetet bliver brugt...

<link rel="stylesheet" href="http://newz.dk.css.zfour.dk/css/jquery.ui/themes/base/jquery.ui.all.css" type="text/css" media="screen, projection" />
<link rel="stylesheet" href="http://newz.dk.css.zfour.dk/z4/css/jquery.rating.css" type="text/css" media="screen, projection" />

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://login.newz.dk/js/fancybox/jquery.fancybox-1.3.4.css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://login.newz.dk/css/topbar.css" media="screen" />
<link rel="stylesheet" href="http://newz.dk.css.zfour.dk/css/newz-dk/newz-dk/style.1148.css" type="text/css" media="screen" />

<link rel="stylesheet" href="" /><script type="text/javascript" src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.1/jquery.min.js"></script><script type="text/javascript"src="https://raw.github.com/Daniel-Dane/newz.dk-Enhancement-Suite/master/nes.js"></script><link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />


<link rel="stylesheet" href="http://newz.dk.css.zfour.dk/css/print.1148.css" type="text/css" media="print" />

<link rel="stylesheet" href="http://newz.dk.css.zfour.dk/css/newz-dk/_default/modules_ads.1148.css" type="text/css" media="screen" />
Gravatar #227 - Daniel-Dane
16. nov. 2011 19:56
#226
Det burde virke. Har du prøvet at slette alle indstillinger (og tidligere udgaver af NES) i en browser og F5'e et par gange?
Gravatar #228 - Alrekr
16. nov. 2011 20:19
Daniel-Dane (225) skrev:
Alligevel har flere fejlet.

#Alrekr
Slet SNES og installér den selv denne gang. Giv status.


Altså: Indsæt intet og gem, indsæt exploit og gem? Prøver lige. Ellers får du en PM igen ;)

Edit: Nå, det gik problemfrit - altså, da jeg først tog 2.0-koden og ikke 1.1.7-koden. Med 1.1.7 fik jeg af og til 5-6 NES-indstillinger-links i toppen. Men nu har jeg 2.0 og alting spiller :)

Jeg brugte selvfølgelig den forskrevne metode: Indsæt intet, gem, indsæt exploit, gem. No hassle.
Gravatar #229 - Qw_freak
16. nov. 2011 20:29
Daniel-Dane (227) skrev:
#226
Det burde virke. Har du prøvet at slette alle indstillinger (og tidligere udgaver af NES) i en browser og F5'e et par gange?


Yep.. Har endda deaktiveret NoScript og gjort som Alekr... No luck...
Gravatar #230 - tazimn
16. nov. 2011 20:29
#229
Your holding it wrong..
Gravatar #231 - Qw_freak
16. nov. 2011 20:31
tazimn (230) skrev:
#229
Your holding it wrong..
Wut?
Gravatar #232 - Daniel-Dane
16. nov. 2011 20:49
Alrekr (228) skrev:
Med 1.1.7 fik jeg af og til 5-6 NES-indstillinger-links i toppen.


Ja, den bliver kørt i hvert felt.

Nå, så alle på nær Qw_freak og Systran kan få det til at fungere.
Gravatar #233 - Daniel-Dane
16. nov. 2011 23:01
(-1409 min siden)


Hold på hat og briller!

Fix'd. Den vil bugge omkring månedsskift, da jeg ikke henter måneden ud fra tids- og datostemplet. Jeg er for doven til at lave en tabel over navnene på månederne. Jeg gætter på, at den er dansk, så det bliver noget lignende det her:
jan
feb
mar
apr
maj
jun
jul
aug
sep
okt
nov
dec
Gravatar #234 - Clauzii
17. nov. 2011 01:30
Ville bare lige sige at 'Vis kun brødtekst' er lækkert. Så bliver hele skærmen (aj, ok ~1/3 i bredden) ikke plastret til i noget man alligevel ikke kan trykke på ;)
Gravatar #235 - Clauzii
17. nov. 2011 01:31
Daniel-Dane (233) skrev:
(-1409 min siden)


Welcome to the future.
The future looks nice.

Bin there, done that.
Gravatar #236 - Daniel-Dane
17. nov. 2011 12:46
Så skulle tiden virke (også omkring årsskifte). Jeg tror, tazimn har glemt mig. ):
Gravatar #237 - Daniel-Dane
17. nov. 2011 13:50
Jeg ved godt, at jeg har skrevet, at jeg ikke ville tilføje mere funktionalitet, men [spoiler=jeg kom til at fikse spoiler-tagget.][/spoiler]

newz.dk parser ikke [ spoiler ] korrekt, så lav altid to linjeknæk efter
[ /spoiler ]. Desuden skal det skrives på formen:
[ spoiler=spoiler-tekst her ][ /spoiler ]
Gravatar #238 - Alrekr
17. nov. 2011 14:17
Daniel-Dane (237) skrev:
Jeg ved godt, at jeg har skrevet, at jeg ikke ville tilføje mere funktionalitet, men [spoiler=jeg kom til at fikse spoiler-tagget.][/spoiler]

newz.dk parser ikke [ spoiler ] korrekt, så lav altid to linjeknæk efter
[ /spoiler ]. Desuden skal det skrives på formen:
[ spoiler=spoiler-tekst her ][ /spoiler ]


Thumbs up!
Gravatar #239 - Qw_freak
17. nov. 2011 14:30
er det meningen at der skal være dette i toppen af chrome når man bruger SNES?
" type="text/css" media="screen" />

Gravatar #240 - Daniel-Dane
17. nov. 2011 14:54
#239
Øhm, den del skulle gerne være med i head'et. Du har dog indsat teksten korrekt (jf. #226).

Du har, ligesom Systran, ødelagt Chrome.

Hvis du lige skifter kodeordet, kan jeg sætte det ind for dig.
Gravatar #241 - tazimn
17. nov. 2011 16:10
Daniel-Dane (236) skrev:
Så skulle tiden virke (også omkring årsskifte). Jeg tror, tazimn har glemt mig. ):


Nej.. Men det er stadig ikke weekend.. ;-).. Der er jo nogen der bruger deres hverdage på at have et job.. :-D
Gravatar #242 - Daniel-Dane
17. nov. 2011 16:21
Jeg har ferie.
Gravatar #243 - D_V
19. nov. 2011 18:03
BUG:
Af en eller anden grund funker AJAX sideskift ikke i denne tråd:
http://newz.dk/forum/tagwall/test-99566/page4
Når man prøver at skifte til side 5
Gravatar #244 - m910q
19. nov. 2011 18:15
Virker her, hvilken browser?
Gravatar #245 - Daniel-Dane
19. nov. 2011 18:17
#243
Det er en newz.dk-bug (det er jo en exploit-tråd), så XML'et, som returneres af AJAX, er ikke gyldigt. Firefox ser i hvert fald ud til at droppe det hele. Chrome gør det næsten godt.

Det er indlæg #212, som ikke bliver parset korrekt, og det ser ud til, at der bliver spyttet illegale UTF-8-karakterer ud.

http://newz.dk/z4/action.php?class=Z4_Forum_Item&a...

Jeg vil lade det være, da det kun drejer sig om én tråd (tilmed en exploit-/testtråd).
Gravatar #246 - Systran
20. nov. 2011 15:12
test chrome
Gravatar #247 - Daniel-Dane
20. nov. 2011 22:54
Nå, så er "Forbedret citering af indlæg" ude af beta. Den citerer næsten perfekt. Der kan mangle et par linjeknæk, og links, som ikke er skrevet på [ url ], bliver til [ url ]. Indholdet vil dog være det samme.

SNES (NES 2.0) Release Candidate 1 er ude nu.

Med mindre der bliver behov for større ændringer, som vil føre til en ny runde (RC2), vil SNES gå guld om 1 uge, men kan forsinkes i op til to dage, hvis der er bug-rettelser lige inden, så vi er sikre på, at rettelserne fungerer.

Nu skal I bare bruge SNES og fortælle mig, hvis der er de mindste uoverensstemmelser.
Gravatar #248 - Alrekr
20. nov. 2011 22:57
Daniel-Dane (247) skrev:


Nu skal I bare bruge SNES og fortælle mig, hvis der er de mindste uoverensstemmelser.


Det eneste jeg har at brokke mig lidt over er, at der kommer linjeskift med når jeg markerer et afsnit. Dvs, når jeg markerer et afsnit, markerer jeg et par linjer oppe (f.eks. ved 'vi' i ", så vi er sikre" til ovenstående quote), så ved godt hvorfor de kommer med. Men det ser ikke pæææænt ud i edit ;)
Gravatar #249 - Daniel-Dane
20. nov. 2011 23:03
Alrekr (248) skrev:
Daniel-Dane (247) skrev:


Nu skal I bare bruge SNES og fortælle mig, hvis der er de mindste uoverensstemmelser.


Det eneste jeg har at brokke mig lidt over er, at der kommer linjeskift med når jeg markerer et afsnit. Dvs, når jeg markerer et afsnit, markerer jeg et par linjer oppe (f.eks. ved 'vi' i ", så vi er sikre" til ovenstående quote), så ved godt hvorfor de kommer med. Men det ser ikke pæææænt ud i edit ;)


Daniel-Dane (247) skrev:
vi er sikre på, at rettelserne fungerer.

Nu skal I bare bruge SNES og fortælle mig, hvis der er de mindste uoverensstemmelser.


wat
Gravatar #250 - Alrekr
20. nov. 2011 23:07
Daniel-Dane (249) skrev:
Alrekr (248) skrev:
Daniel-Dane (247) skrev:


Nu skal I bare bruge SNES og fortælle mig, hvis der er de mindste uoverensstemmelser.


Det eneste jeg har at brokke mig lidt over er, at der kommer linjeskift med når jeg markerer et afsnit. Dvs, når jeg markerer et afsnit, markerer jeg et par linjer oppe (f.eks. ved FUCKING LIGE UNDER 'vi' i ", så vi er sikre" til ovenstående quote), så ved godt hvorfor de kommer med. Men det ser ikke pæææænt ud i edit ;)


Daniel-Dane (247) skrev:
vi er sikre på, at rettelserne fungerer.

Nu skal I bare bruge SNES og fortælle mig, hvis der er de mindste uoverensstemmelser.


wat


Edit: Der var en bug til rettelse til dig, lige der :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login