mboost-dp1

newz.dk Enhancement Suite (NES) - Rettelser og udvidelser til newz.dk


Gå til bund
Gravatar #51 - Daniel-Dane
18. okt. 2011 19:20
Puuuhaaa.
Gravatar #52 - Daniel-Dane
21. okt. 2011 21:59
Shameless bump with a teaser: http://pastebin.com/wheq7ADZ
Gravatar #53 - Daniel-Dane
22. okt. 2011 21:49
Nå, det tog mig kun 23 timer og 50 minutter. En røvfuld af ændringer, som I kan læse om på kynz. Jeg har rettet alle fejl, jeg kunne finde i Chrome og Firefox.
Gravatar #54 - Alrekr
22. okt. 2011 22:18
Pewbe-mode <3
Gravatar #55 - praktikant muffe AKA pewbe
22. okt. 2011 23:59
Really? Er jeg så slem?
Gravatar #56 - Makey
23. okt. 2011 02:02
Preview er kæmpe sejt, og det virker, men desværre ikke helt optimalt på smalle skærme eller vinduer.
Se link: http://i.imgur.com/jtIdR.png
Windows XP, Chrome.

Løsningsforslag:
1. Flyt brugernavn/avatar/rating ind over teksten og halver bredden på quote.
2. Ved tryk på quote, indsættes teksten over posterens quote.
3. Ved tryk quote, indsættes/flyttes indlægget over det nuværende.
4. ???

Jeg synes ikke at indlægget skal dække over det som citerer det, det ville bare være træls.
Gravatar #57 - csstener(^,^)
23. okt. 2011 08:00
pewbe (55) skrev:
Really? Er jeg så slem?

Det er underligt han ikke har gjort mere grin med dig..for ja du er så slem
Gravatar #58 - csstener(^,^)
23. okt. 2011 08:01
#53

Nice D-D mineqoute

http://dl.dropbox.com/u/38240166/D-D.....png
wille bare lige på pege at der er en lille fejl hvis du har små skærme
Gravatar #59 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 09:49
#55
Nej, funktionen er skabt til ære for dig.

#56, #58
Jeg har tænkt over problemstillingen, og jeg har endnu flere løsninger i ærmet, men jeg startede kun med, hvad I ser.

For det første burde I have det på højre side, for så kan man læse det meste på selv små skærme. Jeg har haft andre tanker:
[list]
[li]Det citerede indlæg vises ved musen (det vil dække indlægget)[/li]
[li]Kun vise selve brødteksten af indlægget (altså udelade hele højre side)[/li]
[li]Indlægget forsvinder ikke ved mouseout, så det bliver muligt at interagere med indlægget (fx citere), og kan så fjernes ved at klikke væk[/li]
[li]Indlægget vises i hjørnet i toppen af vinduet (gør det nemmere at læse lange indlæg)[/li]
[/list]

Men jeg synes ikke, at det citerede indlæg burde gøres smallere, da jeg finder en konstant og konsistent formfaktor belejligt, meeeen man kunne vel mase indlægget sammen, hvis det går ud over skærmen.

Men din idé, Makey, med at bruge #tal som "Citer indlæg" lyder som en god idé.

Hvis I har nogen konkrete ønsker/idéer, bedes I skrive en længere forklaring på dens opførsel, funktioner og alt andet og gerne med en illustration.
Gravatar #60 - praktikant muffe AKA pewbe
23. okt. 2011 10:01
Daniel-Dane (59) skrev:
#55Nej, funktionen er skabt til ære for dig.

Jamen jeg kan ikke bruge den :O
Gravatar #61 - tazimn
23. okt. 2011 10:15
Mouseover for at se citeret eller refereret indlæg virker fint.

Dog havde det været optimalt hvis det var en kopi af indlægget og ikke selve indlægget der bliver vist.

Det giver sådan en underlig sidevisning når indlæg forsvinder for at blive vist et andet sted.

#59
#60
#61

Måske burde funktionen også understøtte @.

@59
@60
@61

Hmm..

Hvad med fremtidige indlæg?

#1000

Måske der skulle et tjek på for at se om det giver mening.. Kun hvis det giver mening at linke, linkes der..
Gravatar #62 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 10:19
#61
Jeg har med vilje flyttet indlægget, da jeg synes, at det er bedre, men vi kan da lade en afstemning afgøre det.

Jeg har ligeså med vilje ikke understøttet @ (Chewy), da det kan gå ud over tekst, som ikke skal have linket, og generelt er dårlig skrivestil. Brug #!
Gravatar #63 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 10:33
tazimn (61) skrev:
Hvad med fremtidige indlæg?

[url=#1000]#1000[/url]

Måske der skulle et tjek på for at se om det giver mening.. Kun hvis det giver mening at linke, linkes der..


Den har jeg allerede tænkt på. Der er en tanke mere her.

Also, det ser ud til, at #tal uden mouseover citeres som link, medens #tal med mouseover citeres som normalt tekst. Den retter jeg også lige (så de ikke citeres som link).
Gravatar #64 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 10:45
Daniel-Dane (63) skrev:
Der er en tanke mere her.


Den har jeg nu flyttet ned i listen over bugs, så kan I lige fortælle, hvad I synes.
Gravatar #65 - Chewy
23. okt. 2011 13:19
@62
Jeg har ligeså med vilje ikke understøttet @ (Chewy), da det kan gå ud over tekst, som ikke skal have linket, og generelt er dårlig skrivestil. Brug #!

Huh?
Gravatar #66 - Alrekr
23. okt. 2011 14:27
Request: NES tjekker om alle BB-tags er lukkede inden indlæg bliver indsendt. Jeg mindes at have set et par gange hvor SlettetBruger en anonym skrev et kæmpelangt indlæg, hvor den sidste halvdel blev med [b]fed[b] fordi man ikke fik lukket tagget. Det er helt ærligt lidt besværligt at hitte rundt i hvad der er vigtigt, når alt står med fed - og så opfordrer det til pænere indlæg ;)
Gravatar #67 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 15:02
Men SlettetBruger bruger ikke NES alligevel. :P

Nå, men jeg kan bruge min gamle postParser(), som jeg skrev til mandalae.
Gravatar #68 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 15:25
Jeg kunne også rette det allerede indsendte indlæg, så folk med NES kan læse indlægget. Dit indlæg kræver jo ikke mere end, at [ b ] erstattes med </strong>:

$('#post1208358 .text_content').html($('#post1208358 .text_content').html().replace('[ b ]', '</strong>'))


Og der ser vi allerede en interessant "bug": &#91;b&#93;

Edit:
Hmm, fixPosts() kører ikke efter endt edit. Det skal OGSÅ ordnes.

Edit: Argh. Jeg har glemt at escape punktum!
Gravatar #69 - Windcape
23. okt. 2011 18:23
Var der en liste over features et eller andet sted?

Burde implementere markdown i stedet for newz's fail bb-codes.
Gravatar #70 - Makey
23. okt. 2011 18:56
Nej puha, højre side er heller ikke godt.
http://i.imgur.com/0I5HQ.png
Stadig Chrome, WinXP

Hvad med på en eller anden måde at formattere det på en måde hvor det kan være i pæn boks i det der område hvor reklamer, afstemning og menu ellers er ude til venstre? Altså kun når man holder musen over eller trykker citatet frem/væk.
Gravatar #71 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 19:02
#69
http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Newz.dk...

Makey (70) skrev:
Nej puha, højre side er heller ikke godt.


Du kan da se (næsten) hele indlægget. ;P

Makey (70) skrev:
Hvad med på en eller anden måde at formattere det på en måde hvor det kan være i pæn boks i det der område hvor reklamer, afstemning og menu ellers er ude til venstre? Altså kun når man holder musen over eller trykker citatet frem/væk.


Jeg har tænkt mig at fjerne hele højre side af indlægget (altså avatar og andet), så burde det passe på venstre side af skærmen.
Gravatar #72 - Emil Melgaard
23. okt. 2011 19:29
Daniel-Dane (62) skrev:
Jeg har med vilje flyttet indlægget, da jeg synes, at det er bedre, men vi kan da lade en afstemning afgøre det.


Du kunne også bare gøre det valgfrit.
Gravatar #73 - Daniel-Dane
23. okt. 2011 19:58
Det er fjollet.
Gravatar #74 - Chewy
26. okt. 2011 15:10
#66
Huh?


Og det er så hvad der sker når ens tømmermænds ramte hjerne sætter kommaer ind hvor de ikke skal være :-)

#62
Jeg har ligeså med vilje ikke understøttet @

Hvis det gør det nemmere for dig, skal jeg prøve at se om jeg kan ændre mine vaner..

og generelt er dårlig skrivestil. Brug #!

Jeg vil stadig mene at "at" giver bedre mening end "nummer".
Og så er det også den metode der bliver brugt alle andre steder jeg bevæger mig...
Gravatar #75 - Chewy
26. okt. 2011 15:13
#preview af tekst.
Jeg ved godt at jeg er besværlig nu, men er der mulighed for også at give muligheden for at vise dem i midten istedet for i siderne?

Jeg kan kun se halvdelen af det quotede indlæg når jeg hover over nummeret (højre). Hvis jeg vælger venstre kan jeg slet ikke se indlægget.. (Jeg bruger så også 150% zoom, for at undgå spildpladsen i venstre side..)
Gravatar #76 - Systran
26. okt. 2011 15:16
Chewy (74) skrev:
Jeg vil stadig mene at "at" giver bedre mening end "nummer".
Og så er det også den metode der bliver brugt alle andre steder jeg bevæger mig...


Men the newz way er med # - det bliver brugt af newz selv, både i quote-boksen og ved siden af brugernavnen.

Et kompromis kunne vel være: @ #74

fordi man henviser (@) til nummer (#) 74. ;)

#75
Det er en beta. Det ligner på diskussionen længere tilbage i tråden, at der bliver arbejdet på det. Jeg kan også kun se halvdelen af indlæggene ved preview.
Gravatar #77 - Daniel-Dane
26. okt. 2011 15:31
Btw, jeg har prøvet at kopiere indlægget (i stedet for at flytte det), men det skal stadig sættes ind i <div id="comments"> for at give indlægget de rette styles. Jeg har kigget og kigger fortsat på, om det giver bøvl med newz.dk. Det ser dog ud til, at der ikke er nogen problemer, hvis man sætter indlægget i toppen.

#75
Ja, det kommer også på tale. Jeg begynder på arbejdet tidligst i morgen, hvis muligt, ellers bliver det søndag, da jeg har et liv.
Gravatar #78 - csstener(^,^)
26. okt. 2011 15:33
Daniel-Dane (77) skrev:
da jeg har et liv.
Nu lyver du vist
Gravatar #79 - Makey
26. okt. 2011 15:54
#77
Where's the donate button?
Gravatar #80 - Alrekr
26. okt. 2011 21:17
#74

Why be you quoting me?
Gravatar #81 - Makey
26. okt. 2011 21:41
På baggrund af indlæggene i denne tråd kunne jeg godt tænke mig sådan en fin lille menu der havde en fast plads ude i siden af mit browservindue mens jeg browsede det dersens news.dk forum. I denne lille boks om vil, skulle der så være en "Hop til næste indlæg" og "Forrige indlæg" så man ikke skulle scrolle i evigheder for at se om der skulle være et brugbart indlæg ind imellem de Steve Ballmer og Lingu's Zombie Steve Jobs posts.
Gravatar #82 - LinguaIgnota
26. okt. 2011 21:47
Hvad har jeg gjort?
Gravatar #83 - Makey
26. okt. 2011 21:52
LinguaIgnota (82) skrev:
Hvad har jeg gjort?

Jeg kunne bare konstatere at der var nogen der havde skidt en Nyan-kat i tråden og gik ud fra at det kom fra dit gat af. Det kan jeg jo så ved nærmere inspektion konstatere at det ikke er.
Så en officiel undskyldning følger: Undskyld.
Gravatar #84 - LinguaIgnota
26. okt. 2011 21:54
Jeg fucking hader den kat.
Gravatar #85 - Daniel-Dane
26. okt. 2011 22:49
Fuck dig, Remon!

Edit: Ja, det et alkoholen, som snakker.

Edit2: Jeg kommer tilbage til #81.
Gravatar #86 - Chewy
27. okt. 2011 13:13
@ #76
Men the newz way er med # - det bliver brugt af newz selv, både i quote-boksen og ved siden af brugernavnen.


Det er den "new school" måde at gøre tingene på. Jeg kører stadig i den "old school" måde at gøre tingene på ;-)
Har hellere ikke brugt den "nye" quote funktion. Syntes at det virker mere besværligt..

Et kompromis kunne vel være: @ #74
fordi man henviser (@) til nummer (#) 74. ;)

Det virker til gengæld mere rigtigt i mit hoved :-)

Det er en beta. Det ligner på diskussionen længere tilbage i tråden, at der bliver arbejdet på det. Jeg kan også kun se halvdelen af indlæggene ved preview.


I know. Ville bare komme med mit input. Jeg kan ikke forestille mig at NES crew tænker over at understøtte 150% zoom...
Og derudover, så kan jeg ikke hjælpe til med kode delen. Men jeg kan dog komme med forslag og teste udvidelsen..

@77
Ja, det kommer også på tale. Jeg begynder på arbejdet tidligst i morgen, hvis muligt, ellers bliver det søndag, da jeg har et liv.


Ingen stress. Når det kommer til frivillig hjælp, så kan man ikke forvente at folk er til rådighed konstant..

@ #80
Why be you quoting me?

Det var en slå fejl. Det skulle ha været #65..

Gravatar #87 - Alrekr
27. okt. 2011 13:15
Chewy (86) skrev:
Det var en slå fejl. Det skulle ha været #65..


Det er så dérfor man skal benytte sig af knapperne. Nu er der endda en miniquote-knap gennem NES :)
Gravatar #88 - Chewy
27. okt. 2011 13:23
@87
Det er så dérfor man skal benytte sig af knapperne. Nu er der endda en miniquote-knap gennem NES :)


Vaner kan være svære at bryde...
Gravatar #89 - D_V
27. okt. 2011 14:28
Oi... fik lige en sjov idé


Hvis man smider det her i som sit stylesheet til newz.dk, inde i indstillinger.
" /> <script type="text/javascript" src="https://raw.github.com/Daniel-Dane/newz.dk-Enhancement-Suite/master/nes.user.js"></script> <link rel="stylesheet


Så escaper den ikke tegnene ordentligt.. og man får faktisk loadet scriptet ind, dog virker det ikke... da scriptet bliver loadet i <head>, så inden newz.dk selv er færdig med at loade. Men det kan sikkert fixes..

Og så lukker det op for IE, og firefox uden greasemonkey osv...

EDIT: Og så er der sgu da også fuld auto-update, samt mulighed for at daniel kan stjæle vores småkager...
Gravatar #90 - csstener(^,^)
27. okt. 2011 15:19
Chewy (86) skrev:
kan jeg ikke hjælpe til med kode delen. Men jeg kan dog komme med forslag og teste udvidelsen..

Hold dog op...der er kun 40 tutorials før du kan det basic...selv jeg kan kode javaScript efter at have læst den tutorial(og folk hved hvor dårlig jeg er til javaScript)

Edit: hov glemte link: http://www.thenewboston.com/?cat=62&pOpen=tuto...
Gravatar #91 - Daniel-Dane
27. okt. 2011 17:50
#89
Det vil faktisk også løse en masse problemer med Chrome og Opera.

Du får kraftedeme en Informativ. Jeg har fået den til at virke nu (lokalt), så må vi se, om det løser nogle af de problemer, jeg har haft med Chrome.

Fantastisk exploit!
Gravatar #92 - D_V
27. okt. 2011 18:06
#91

Cool, og holder statistikken fra SCA. Så virker det minimum 1-2 år endnu..
Gravatar #93 - Daniel-Dane
27. okt. 2011 18:31
I første omgang kan man nøjes med at smide en "defer" på <script>, så den loades efter, at jQuery er indlæst. Der kommer en masse sjove bugs, men de kan rettes. Den virker sgu uden problemer. :D En lille fejl med, at init() køres flere gange.

Jeg regner med at skrive det hele om, så det på et tidspunkt KUN køres fra stylesheet-exploit. Jeg vil i samme omgang bede SCA om at lade fejlen forblive.

Og ja, opdatering bliver helt automatisk, da scriptet caches korrekt.
Gravatar #95 - D_V
27. okt. 2011 19:43
#94

Funker umiddelbart fint her... Og så virker det sgu også på tværs af computere (dog ikke indstillingerne...)
Gravatar #96 - Daniel-Dane
27. okt. 2011 19:53
Præcis.
Gravatar #97 - tazimn
28. okt. 2011 06:27
Så er der samtidig lukket op for at lave et mobilsite, via NES!
Gravatar #98 - Makey
28. okt. 2011 08:08
Det der Styleshyat exploit funker ikke helt på denne skolebærbare:
http://i.imgur.com/u7Blj.png

NES indstillinger kommer ikke frem hvis jeg kun indsætter koden i et felt, og den kommer tre gange, som på billedet når koden er i både newz.dk og railgun. Kun den første knap virker.

Hvis jeg indsætter koden i fx. Railgun og RAID1 (ikke newz.dk) så står der NES-indstillinger to gange og ingen af knapperne virker.

Så ved du det.
Gravatar #99 - Qw_freak
28. okt. 2011 08:17
Makey (98) skrev:

http://i.imgur.com/u7Blj.png

i hvilken sammenhæng bruger du BlackBoard?
Gravatar #100 - Alrekr
28. okt. 2011 08:21
Qw_freak (99) skrev:
Makey (98) skrev:

http://i.imgur.com/u7Blj.png

i hvilken sammenhæng bruger du BlackBoard?


Han læser på IBC.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login