mboost-dp1

newz.dk Enhancement Suite (NES) - Rettelser og udvidelser til newz.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
11. okt. 2011 14:25
newz.dk Enhancement Suite (NES) er et "user script" til newz.dk, som retter nogle af newz.dk's fejl samt tilføjer ønsket funktionalitet, hvor muligt.

Så er vi endelig nået version 1.0. Listen over features og rettelser kan ses på kynz, men her er alligevel en kort liste over godbidder:
[list]
[li]AJAX-sideskift (hurtigere, pænere, bevarer indhold af kommentarfeltet)[/li]
[li]Overskriften på tråde bliver ikke til sidenummer ved sideskift[/li]
[li]Permalink til indlæg (i "#1:" ved siden af brugernavn)[/li]
[li]Bugrettelser: Hopper til det rigtige indlæg, når et link indeholder indlægsnummer;
[ quote ] forsvinder ikke, når man citerer; Tom side i store tråde er væk[/li]
[li]Flere på vej[/li]
[/list]

Der er nemlig flere på vej, fordi vi har en liste over ønsker og bugs, som køres igennem fra tid til anden. I skal bare supplere ris, ros, bugs og forslag (kode modtages også gerne). Ved bugs er det vigtigt, at der benyttes den nyeste version af browseren og nes, og browsernavn og -versionsnummer oplyses.

Download & Install (også beskrevet på kynz)
Firefox-brugere skal først hente Greasemonkey og derefter genstarte browseren.

Download her. Firefox- og Chrome-brugere skal bare trykke. Opera er lidt indviklet (googl det), men m910q laver en udvidelse, som er nem at bruge (den kommer på kynz senere). IE = dunno (IE7Pro mayhaps).

Hvis alt er vel, vil der optræde et link ved siden af Indstillinger i toppen, som hedder NES-indstillinger.

Når der er nye opdateringer klar, vil I blive informeret herom (ingen automatisk opdatering).

Disclaimer
newz.dk Enhancement Suite er ikke tilknyttet newz.dk ApS eller har på nogen anden måde relationer til det, newz.dk eller staff. Der benyttes en smule kode fra newz.dk, som er omskrevet og krediteret.

Sikkerhed
Scriptet kan ikke stjæle kodeord, men det er teknisk muligt (det kommer dog ikke på tale) at overtage brugeren (tage cookie, logge ind med den, skifte kodeord, sikkerheden på newz.dk suger).

Kildekoden er altid tilgængelig på github.
Gravatar #2 - Qw_freak
11. okt. 2011 16:53
Nice, well done....
Gravatar #3 - Spiderboy
11. okt. 2011 18:22
Helt sikkert.

Bare lidt ærgerligt, at brugerne er nødt til at lave et hack med user scripts for at rette fejl, som SCA ikke retter.
Gravatar #4 - Chewy
11. okt. 2011 19:30
Når jeg er i bunden af en side, og går en side frem. Så bliver jeg smidt ned i bunden af siden.
Hvis jeg er i bunden af siden og går en side bagud, bliver jeg dog smidt til toppen...

Jeg bruger Chrome 14.0.835.202 og NES 1.0...
Gravatar #5 - Daniel-Dane
11. okt. 2011 19:43
Jeg kan ikke reproducere fejlen. Hvilke indstillinger er slået til, og hvilken url er det?

Er du sikker på, at du ryger helt til tops og bunds? Hvis du ikke har slået "Hop til top ved AJAX-sideskift" til, vil siden hoppe, da længden af samlingen af indlæg vil variere.
Gravatar #6 - webwarp
11. okt. 2011 20:43
Lækker, virker super. Et tillægs spøgrsmål, newz.dk er ufattelig langsom at hente i min chrome (eneste side med det prob), har desværre ikke hjulpet med scriptet på lige den del (sideskift er dog blevet hurtigere) .. Nogen, der har oplevet dette også.. /løsning ? Har prøvet at deaktivere samtlige extensions uden held..
Gravatar #7 - webwarp
11. okt. 2011 20:55
Har tracket mig frem til at det er like.php (facebook og twitter) der koster mig en enorm load af siden.. Kunne det være muligt at disable dette i script, så ville det redde min dag, og der er sikkert mange af os, der alligevel ikke bruger dette alligevel)
Tager 5 sek at loade newz.dk forsiden .. ved ikke med jer, men det er bare helt vildt i min verden :=)
Gravatar #8 - Chewy
11. okt. 2011 21:39
@5
Alle NES indstillinger er slået til og det sker med alle tråde der har 50+ indlæg.
Og jeg ryger helt i bund, kan ikke scrolle længere ned.
Jeg har også prøvet at afinstallere NES, genstarte chrome og installere på ny, men det gør ingen forskel :-(
Gravatar #9 - D_V
11. okt. 2011 21:40
#7

Den gang det blev indført var der en diskussion omkring det.

Lavede følgende filter til adblock plus, og det virker stadig

http://newz.dk/forum/newz-dk/newz-dk-er-langsomt-1...

Ved ikke om det på nogen måde kunne smides ind i NES... Tvivler dog.
Gravatar #10 - m910q
12. okt. 2011 04:11
Opera extention af NES 1.0

Læs #1 før du henter...
http://dl.dropbox.com/u/1098960/NES.oex

Kommer forhåbenlig på Operas extention side senere, hvor der vil være support for automatisk opdatering.
Gravatar #11 - m910q
12. okt. 2011 04:14
#6 og #7
Jeg kigger gerne på en mulig løsning af dette engang.
Jeg vil dog helst lige have support af browsere op på samme niveau først...
Gravatar #12 - csstener(^,^)
12. okt. 2011 04:29
D_V (9) skrev:
#7

Den gang det blev indført var der en diskussion omkring det.

Lavede følgende filter til adblock plus, og det virker stadig

http://newz.dk/forum/newz-dk/newz-dk-er-langsomt-1...

Ved ikke om det på nogen måde kunne smides ind i NES... Tvivler dog.
http://www.knowyournewz.dk/index.php?title=Newz.dk_Enhancement_Suite skrev:
Rettes ikke
NES vil ikke fjerne reklamer.

Indstillinger kan ikke gemmes på tværs af underdomæner (altså, newz.dk vs macnation.newz.dk, etc.). (Årsag: Sikkerhedsbegrænsning i browsere.)


D-D jeg oplever en fejl hvor nes dobbelt citere når du klikker en gang på "Citer indlæg"
chromer version:14.0.835.202 m
Windows 8
Gravatar #13 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 04:56
#6, #7
Jeg har med vilje ikke medtaget den, da man kan gøre det med den i #9 nævnte metode. Jeg ved ikke, om det er muligt at smide ind i nes, men jeg kigger på det.

#8
Hmm, prøv kun med AJAX-sidskift. Isoler problemfunktionen.

#12
Det er ikke reklamer, der er problemet. Also, din nævnte fejl er kendt, hvilket er grunden til, at funktionen "Forbedret citering" kun er garanteret for Firefox.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 08:28
AD #8
Jeg kan stadig ikke reproducere fejlen. Det kan være, at der ligger gamle versioner i
C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions


men jeg tvivler på, at det skulle gøre nogen forskel.
Gravatar #15 - Alrekr
12. okt. 2011 11:20
Jeg ELSKER opdateringsnotifikationen!!! :D
Gravatar #16 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 11:21
Det plejede at være en marquee og blink. ):
Gravatar #17 - Chewy
12. okt. 2011 14:40
@14
Det sker sjovt nok når jeg slår "Hop til top ved AJAX-sideskift" til.. :-)
Gravatar #18 - csstener(^,^)
12. okt. 2011 17:00
Daniel-Dane (13) skrev:
#6, #7
Jeg har med vilje ikke medtaget den, da man kan gøre det med den i #9 nævnte metode. Jeg ved ikke, om det er muligt at smide ind i nes, men jeg kigger på det.

#8
Hmm, prøv kun med AJAX-sidskift. Isoler problemfunktionen.

#12
Det er ikke reklamer, der er problemet. Also, din nævnte fejl er kendt, hvilket er grunden til, at funktionen "Forbedret citering" kun er garanteret for Firefox.


Daniel-Dane (13) skrev:
#6, #7
Jeg har med vilje ikke medtaget den, da man kan gøre det med den i #9 nævnte metode. Jeg ved ikke, om det er muligt at smide ind i nes, men jeg kigger på det.

#8
Hmm, prøv kun med AJAX-sidskift. Isoler problemfunktionen.

#12
Det er ikke reklamer, der er problemet. Also, din nævnte fejl er kendt, hvilket er grunden til, at funktionen "Forbedret citering" kun er garanteret for Firefox.
Problemet er der stadig selvom man har deaktiveret funktionen under "NES-indstillinger"
Gravatar #19 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 17:08
#17
Skriv præcist, hvilke du har slået til/fra, så kigger jeg på det med det samme. Jeg kan se, at jeg skal lave en bug-formular. :P

#18
Hmm. Det er sgu rigtigt!
Gravatar #20 - Chewy
12. okt. 2011 17:44
@19
Jeg har prøvet samtlige indstillingsmuligheder der er, og det er konsekvent når jeg har sat "hop til top" til, uanset hvordan de andre indstillinger står..
Prøver at slette alle cookies og midlertidige filer (skulle jeg måske ha' startet med...)
Gravatar #21 - Chewy
12. okt. 2011 17:46
Og det gjorde ingen forskel :-(
Gravatar #22 - csstener(^,^)
12. okt. 2011 17:56
Chewy (21) skrev:
Og det gjorde ingen forskel :-(
Har du fjernet plugin-et under chrome's plugin manager??(fjerne det først også installeret det igen fra en frisk download)

Tjekket at du har den nyeste version af chrome??

Prøvet at Deaktivere alle andre plugin's for at se om det hjælper.
Gravatar #23 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 18:13
Jeg får også fejlen nogle gange, men det er ret tilfældigt og kun med den nederste sidenavigation.
Gravatar #24 - Chewy
12. okt. 2011 18:23
Ok jeg har:

Deaktiveret alle plugins.
Afinstalleret scriptet.
Genstartet Chrome.
Slettet Cache samt Cookies og "other site and plug-in data".
Genstartet Chrome.
Geninstalleret Script.
Genstartet Chrome.
Loader Newz.dk.
Vælger "NES-Indstillinger"
Slår "AJAX-sideskift" og "Hop til top ved AJAx-sideskift" til.
Reloader siden.
Genstarter og reloader newz.
Vælger tråden "sikkerhedshul hos dansk Internet service udbyder" og går til side 2.
Scroller ned og vælger side 3, og ender i bunden igen... :-(
Gravatar #25 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 18:38
Hmm. Jeg får ikke fejlen der, men jeg får den andre steder og kun nogle gange. Det kan være et problem med rækkefølgen af noget kode i scriptet.
Gravatar #26 - Daniel-Dane
12. okt. 2011 19:06
lol

Nu fucker alt i Chrome. Det er ikke mit område alligevel, så det løser I (læs: m910q) bare.
Gravatar #27 - csstener(^,^)
13. okt. 2011 04:18
D-D selvom jeg har version 1.0.0 stabel så siger den stadig at der er en nyere version som hedder 1.0.0 stabel
Gravatar #28 - Daniel-Dane
13. okt. 2011 05:01
Den fortæller ikke det nye versionsnummer. Desuden ligger der en 1.0.1 ude.
Gravatar #29 - csstener(^,^)
13. okt. 2011 07:35
Daniel-Dane (28) skrev:
Den fortæller ikke det nye versionsnummer. Desuden ligger der en 1.0.1 ude.
ohhh.my bad
Gravatar #30 - Chewy
13. okt. 2011 14:14
Mht. forumlisten (listen over nyeste indlæg).
Vil det kunne lade sig gøre at lave tabs på listen?
Således at man kan nøjes med at skifte tab for at se de nyeste indlæg på newz og subfora, istedet for at skulle skifte side som man gør nu.
Gravatar #31 - Daniel-Dane
13. okt. 2011 14:28
Jeg kan lave et link til macnation.newz.dk/forum. :P

Ang. ryge-ned-i-bunden-buggen, så er jeg stadig på bar bund (tøhø), da buggen kun viser sig, hvis man er meget tæt på bunden. Er man lidt længere væk, ryger man til tops.
Gravatar #32 - Chewy
13. okt. 2011 14:41
@31
Jeg kan lave et link til macnation.newz.dk/forum. :P

Det ville spare et klik og dertilhørende loadtid, så det ville faktisk være rart :-)

Ang. ryge-ned-i-bunden-buggen, så er jeg stadig på bar bund (tøhø), da buggen kun viser sig, hvis man er meget tæt på bunden. Er man lidt længere væk, ryger man til tops.


Den er også til at leve med pt..
Det kan være at fejlen bliver mere tydelig på et senere tidspunkt...
Gravatar #33 - Daniel-Dane
13. okt. 2011 14:51
Efter nærmere undersøgelser: Det er vist en Chrome-bug.

Hvis man skifter til en side, hvor den totale længde af indlæg er kortere end den foregående i sådan en grad, at scrollbaren flyttes så langt ned, at den rør bunden, vil location.href/hash ingen effekt have.

Wait, jeg kan jo bare prøve at ændre dens offset. brb
Det virkede sgu. Der kommer et fiks til den fejl. Nu skal jeg se på dobbeltciteringen.
Gravatar #34 - csstener(^,^)
13. okt. 2011 17:37
D-D kan du ikke lave så alle indlæg som møllerMand skriver vil blive uden link??


ppppsssstttt......han er den der spamer som bliver ved med at linke til sin hjemmeside
Gravatar #35 - m910q
13. okt. 2011 17:41
#34
Han gør det vel for at få pagerank på søgemaskiner, ikke for at få os derind.
Gravatar #36 - Daniel-Dane
13. okt. 2011 17:47
Det skal du tage op med en admin. Emil og Pernikusse plejer at være gode til at rette op på spammere (læs: slette dem).

Also, jeg har opgivet dobbeltciteringen foreløbigt, da den opfører sig mærkeligt.
Gravatar #37 - gumleren
13. okt. 2011 19:32
D_V (9) skrev:
Lavede følgende filter til adblock plus, og det virker stadig

http://newz.dk/forum/newz-dk/newz-dk-er-langsomt-1...

Dette filter er også ret effektivt (gælder dog på alle hjemmesider): https://monzta.maltekraus.de/adblock_social.txt
Filteret reducerer loadtiden på f.eks. http://failbook.failblog.org/ til 1/30, fordi den ikke længere skal vente på svar fra Facebook, Reddit, Twitter, Google+ og så videre. Det samme med Newz.dk, naturligvis, selvom loadtiden hér måske kun er 1/5 af før.

#NES
I looooove NES!
Gravatar #38 - Daniel-Dane
14. okt. 2011 13:18
Nå, for pokker. Jeg har rettet et par andre fejl, men følgende er stadig mystiske:
Chrome: Der dobbeltciteres, indtil man skifter side vha. AJAX-sideskift.
Chrome: "Sorter indlæg efter rating" er vist gået i stykker.


Koden virker fint, men bare ikke første gang. Anden gang, koden køres, er alt perfekt. Fx kan man tage koden i "Sorter indlæg efter rating" og smide ind i Udviklerværktøjet i Chrome og køre det uden problemer, hvorefter knappen også virker fint (eller man kan bare bruge knappen to gange).

Jeg har ydermere lagt mærke til, at der vist er en kollision mellem newz.dk's og nes' versioner af jquery.
Gravatar #39 - Daniel-Dane
14. okt. 2011 16:30
Vi kan sagtens benytte den jQuery, som newz.dk benytter, ser det ud til.
Gravatar #40 - csstener(^,^)
15. okt. 2011 00:00
Daniel-Dane (38) skrev:
Chrome: "Sorter indlæg efter rating" er vist gået i stykker.

det virkede i version 1.0.0
Gravatar #41 - Makey
15. okt. 2011 00:50
Kan vi få en "undo" knap til "sorter indlæg efter rating"?

Det virker forresten fint for mig i Chrome, Windåse XP, 1.0.4. Første klik og alt muligt.

Et forslag: Kan vi fjerne den der oversigt med filmz, RAILGUN, MacNation og RAID1 i bunden af siden?

Og custom background :D
Gravatar #42 - Daniel-Dane
15. okt. 2011 02:32
This confuzzles me. Anyhow, f7u12-baggrund kommer på.
Gravatar #43 - Alrekr
15. okt. 2011 08:07
M̟̦̺͎̖̙̖̐̄ͬͬͥͪ͋ͅả̶̮͈̫̏̋̈̑́̔̈́ͥ̕͝ͅk̷̞̟̮̊̒͜e̶̹͉̞̬̦̮̓͋̓ͬͯ̎ͪ̏̀ͅy̴͉͔͔̤͚͎͍̔̈́̔̉̀͝ (41) skrev:


Og custom background :D


Indstillinger -> Stylesheets
Gravatar #44 - csstener(^,^)
15. okt. 2011 08:58
Den sorte på en måde også findt ved mig jeg skal bare skifte TAB så sortere den....But i don't know why
Gravatar #45 - Daniel-Dane
16. okt. 2011 10:20
ฟีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีี (40) skrev:
Daniel-Dane (38) skrev:
Chrome: "Sorter indlæg efter rating" er vist gået i stykker.

det virkede i version 1.0.0


Jeg får samme resultater i samtlige versioner. Se endvidere mit svar nedenfor.

M̟̦̺͎̖̙̖̐̄ͬͬͥͪ͋ͅả̶̮͈̫̏̋̈̑́̔̈́ͥ̕͝ͅk̷̞̟̮̊̒͜e̶̹͉̞̬̦̮̓͋̓ͬͯ̎ͪ̏̀ͅy̴͉͔͔̤͚͎͍̔̈́̔̉̀͝ (41) skrev:
Det virker forresten fint for mig i Chrome, Windåse XP, 1.0.4. Første klik og alt muligt.


Lad mig lige være med her:
1. Gå ind i en tråd med 51+ indlæg
2. Sortér indlæg efter rating
3. Notér resultat
4. Skift side (hvor AJAX-sideskift er slået til)
5. Sortér indlæg efter rating
6. Sammenlign resultat med forrige resultat

Jeg får IKKE det samme. :S

M̟̦̺͎̖̙̖̐̄ͬͬͥͪ͋ͅả̶̮͈̫̏̋̈̑́̔̈́ͥ̕͝ͅk̷̞̟̮̊̒͜e̶̹͉̞̬̦̮̓͋̓ͬͯ̎ͪ̏̀ͅy̴͉͔͔̤͚͎͍̔̈́̔̉̀͝ (41) skrev:
Kan vi få en "undo" knap til "sorter indlæg efter rating"?


Tjoh.

M̟̦̺͎̖̙̖̐̄ͬͬͥͪ͋ͅả̶̮͈̫̏̋̈̑́̔̈́ͥ̕͝ͅk̷̞̟̮̊̒͜e̶̹͉̞̬̦̮̓͋̓ͬͯ̎ͪ̏̀ͅy̴͉͔͔̤͚͎͍̔̈́̔̉̀͝ (41) skrev:
Et forslag: Kan vi fjerne den der oversigt med filmz, RAILGUN, MacNation og RAID1 i bunden af siden?


Nej. Jeg ser ingen grund til det.

ฟีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีีี (44) skrev:
Den sorte på en måde også findt ved mig jeg skal bare skifte TAB så sortere den....But i don't know why


Den virker således:
Når man trykker på knappen, åbnes alle "Yderligere Information" (newz.dk gør dette med AJAX), og en variabel sættes til true.

I jQuery er der en event, som affyres, når AJAX-køen når nul. Jeg har derfor lavet den antagelse, at alle "Yderligere Information" er færdige, når dette event fyres af, og variablen er true.

Problemet er bare, at variablen sættes til true, men "Yderligere Information" åbnes aldrig*, og pludselig fyrer omtalte event af, da newz.dk jo tjekker efter nye indlæg løbende. Ingen "Yderligere Information" er åbne, så alle får bare et '(0)' efter middelværdien.

*)
Dette virker dog fint, hvis man AJAX-skifter side.
Gravatar #46 - csstener(^,^)
16. okt. 2011 12:11
Never mind...







(se min edit hvis du vil vide hvad jeg skrev)
Gravatar #47 - Chewy
18. okt. 2011 17:19
Efter den sidste opdatering har jeg ikke oplevet nogen fejl ved skift til ny side. (Yay! :-)
Tilgengæld fungere ajax-autoload-nye-indlæg ikke længere.
Jeg skal refreshe for at nye indlæg dukker op :-(
Gravatar #48 - Daniel-Dane
18. okt. 2011 18:19
Wow. Hmm. Det virker fint i Firefox.
Gravatar #49 - Daniel-Dane
18. okt. 2011 18:34
Det virker også fint i Chrome for mig.
Gravatar #50 - Chewy
18. okt. 2011 18:57
Det lader også til at køre som det skal nu.
Det må ha' været newz der hostede lidt...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login