mboost-dp1

newz.dk Enhancement Suite (NES) - Rettelser og udvidelser til newz.dk


Gå til bund
Gravatar #101 - Qw_freak
28. okt. 2011 08:34
Alrekr (100) skrev:
Qw_freak (99) skrev:
Makey (98) skrev:

http://i.imgur.com/u7Blj.png

i hvilken sammenhæng bruger du BlackBoard?


Han læser på IBC.


Fawk, bruger de også det lort der...
Gravatar #102 - Makey
28. okt. 2011 08:36
Qw_freak (99) skrev:
Makey (98) skrev:

http://i.imgur.com/u7Blj.png

i hvilken sammenhæng bruger du BlackBoard?

Alrekr har næsten ret, det hedder IBA der hvor jeg er, og det er fandme også kun fordi at vi SKAL. Se bare hvor fedt et layout de har! Og deres superseje logo... nå nej, det har vi ikke lige fået ændret...
http://i.imgur.com/znvvJ.png
Farverne har jeg ændret fordi standard-farverne blev for deprimerende i længden.

Hverken elever eller lærere kan finde ud af at bruge det, og en del af forvirringen er nok fordi, at vores lærere, hver gang de uploader noget, kigger på listen over mapper og tænker: "Hov, mit fag er ikke nummer et på listen, jeg flytter det lige op over de andre.", andre: "Haha nu skal jeg lige drille Henrik *flytter Henrik's mappe ned i bunden af listen". Næste gang Henrik så kigger på listen så er hans mappe jo væk, og så laver han en ny, og nu har vi så 4 Kommunikations-mapper og 2 Organisation, 2 Marketing og 3 Salg... Alle sammen med små bidder af pensum :s WTFFFUUU!!!

Hvis nogen kender til det, så synes jeg Fronter>>> er bedre.

Nå jo: Da vi startede havde vi et login som virkede til ALT. Nu har vi så to, et til BlackBoard og et til alt andet :s Hvilket er træls da vi BlackBoard er ca. 50% af de gange vi logger ind.

PS: Nej skolens computere kommer ikke med Chrome, de indførte Firefox mens jeg gik på IBC som alternativ (på grund af at man ikke kan downloade filer fra BlackBoard i IE og Safari).
Gravatar #103 - Daniel-Dane
28. okt. 2011 08:41
#98
Hmm. 1.1.3 rettede ellers den fejl hos mig. Gå ind i indstillingerne og fjern alt. Opdater. Kig i kildekoden, og make sure, at alt er væk. Når alt er væk, følger du anvisningen i #94.
Gravatar #104 - Makey
28. okt. 2011 08:45
Niks, kun at indsætte den i newz.dk feltet fx. virker ikke. Heller ikke selvom jeg indsætter den både to, tre og fire gange i træk, eller F5'er.

Ville bare rapportere problemet, det er ikke så vigtigt for mig personligt, nu fik jeg ikke lige min computer med i dag så måtte jo på biblioteket og låne en, med andre ord så holder det op med at være et problem for mig om 55 min :D
Gravatar #105 - Qw_freak
28. okt. 2011 08:52
Makey (102) skrev:
.


Same problem here... kan simpelthen ikke forstå de ikke kan finde noget der er intuitivt og nemt for både studerende og undervisere...
Gravatar #106 - Makey
28. okt. 2011 09:10
Qw_freak (105) skrev:
Same problem here... kan simpelthen ikke forstå de ikke kan finde noget der er intuitivt og nemt for både studerende og undervisere...

Jeg har prøvet at foreslå Google Docs på grund af de utroligt mange fordele:
Nemt at dele
Nemt at importere til egen mappe, redigere, tage noter osv.
Alt på et sted
Man kan søge både i titler og indhold
Kræver kun internet
Kræver ikke MS Office for korrekt visning (vi får alt i .docx .pptx o.lign.)*

*Ja, man kan se det i andre programmer end MS Office men det ser ikke ud som da det blev lavet og tit skal man altså rykke rundt på elementer, ændre tekstørrelse og tit mangler billeder/animationer/grafer/figurer(pile, streger o.lign.) helt.

Vi er en gruppe på 3 i samme klasse som tager noter i Gdocs sammen, så når der er nogen som ikke er her kan en anden tage noter eller man kan slappe lidt af gå på newz mens en anden tager noter.

Eneste minus: Man må ikke gå på nettet til eksamen, så man skal downloade alt før eksamen (hvilket er én mappe pr. fag).

Og så må vi hellere komme tilbage til topic :D
Gravatar #107 - Daniel-Dane
28. okt. 2011 14:17
SkoleKom < BlackBoard < Fronter < Lectio. I get it now.

On-topic:
Da Opera ikke understøtter defer, vil NES altså ikke virke der.

Solution:
http://stackoverflow.com/questions/3952009/defer-a...

Edit:
Nå ja, mind mig lige om, at jeg skal bruge "var _gaq = _gaq || [];" i koden.
Gravatar #108 - Makey
28. okt. 2011 14:32
Daniel-Dane (107) skrev:
Nå ja, mind mig lige om, at jeg skal bruge "var _gaq = _gaq || [];" i koden.

Husk at du skal bruge "var _gaq = _gaq || [];" i koden.
Gravatar #109 - Daniel-Dane
28. okt. 2011 14:35
Tak.

Also, jeg har lagt den nye kode ind på kynz, men den virker stadig ikke i Opera Mobile! ):
Gravatar #110 - Alrekr
28. okt. 2011 14:36
Makey (108) skrev:
Daniel-Dane (107) skrev:
Nå ja, mind mig lige om, at jeg skal bruge "var _gaq = _gaq || [];" i koden.

Husk at du skal bruge "var _gaq = _gaq || [];" i koden.


QFT.

Also, jeg kan ikke få 'marker -> vælg formatering' til at virke længere.
Gravatar #111 - Daniel-Dane
28. okt. 2011 14:40
Alrekr (110) skrev:
Also, jeg kan ikke få 'marker -> vælg formatering' til at virke længere.


Hvor, hvem, hvad?

Also, jeg har gendannet den gamle kode, da den nye er fail.
Gravatar #112 - Alrekr
28. okt. 2011 14:42
Jeg skriver et indlæg. Jeg markerer lidt tekst i indlægget:

Dette blev markedet, og jeg trykkede på B (fed/bold)

wha - så virker det nu. Det må være newz der fucker..
Gravatar #113 - Daniel-Dane
28. okt. 2011 14:46
Ja, der er flere bugs med formateringen af markeret kode. Jeg har oplevet følgende:
[list]
[li]Intet sker, når man trykker[/li]
[li]Den markerede tekst bliver korrekt formateret, men markeringen hopper et andet sted hen[/li]
[li]Markeringen ignoreres, og BB-koden sættes ind til sidst[/li]
[/list]
Also, jeg skal huske at lægge [ list ] til formateringslisten.
Gravatar #114 - Alrekr
28. okt. 2011 14:49
Det var punkt 1 der skete for mig. Det er kun sket efter jeg installerede NES *rage*
Gravatar #115 - Daniel-Dane
28. okt. 2011 14:50
De fejl har altid været der, men de sker kun under de rette omstændigheder.
Gravatar #116 - Daniel-Dane
30. okt. 2011 19:43
Nå, jeg er ved at omskrive NES, så den vil fungere i browseren. Firefox og Chrome kører nu perfekt, men IE9 halter efter. Det skyldes dette, hvilket betyder, at NES 2.0 skal hostes et andet sted (fx kynz), hvis IE skal være med.

De andre browsere hopper muligvis også med på vognen på et tidspunkt, så det vil i alt fald være en god ide at bruge kynz.

Hmm. http://pages.github.com/ kan bruges.
Gravatar #117 - Daniel-Dane
2. nov. 2011 22:42
Nå, jeg har tænkt på at gøre window.history.pushState (som er en bedre version af AJAX-sideskift) sammen med "Bedre overskrifter" en tvungen ændring i NES 2.0, hvilket vil betyde, at NES kun vil køre i de nyeste browsere.

Er der nogen, som virkelig vil have noget imod det?

Also, ingen IE-support.
Gravatar #118 - T-Hawk
2. nov. 2011 22:52
Daniel-Dane (117) skrev:
Nå, jeg har tænkt på at gøre window.history.pushState (som er en bedre version af AJAX-sideskift) sammen med "Bedre overskrifter" en tvungen ændring i NES 2.0, hvilket vil betyde, at NES kun vil køre i de nyeste browsere.

Er der nogen, som virkelig vil have noget imod det?

Also, ingen IE-support.


Personligt har jeg ihverfald ikke noget imod det, men det ville jo være mere relevant fra IE brugere ;)

Er der nogen planer om at benytte NES til at serve en mobiloptimeret udgave af siden? Det har manglet længe.
Gravatar #119 - m910q
3. nov. 2011 07:57
Jeg synes det lyder som en fin idé.

IE får også "snart" pushstate
Gravatar #120 - Daniel-Dane
3. nov. 2011 10:04
T-Hawk (118) skrev:
Er der nogen planer om at benytte NES til at serve en mobiloptimeret udgave af siden? Det har manglet længe.


nes.js på github, som jeg i øjeblikket bruger og udvikler på, virker fint i Opera Mobile på min telefon. Hvis jeg skal lave en mobiloptimeret udgave, kan jeg kun fjerne ting, når de er hentet. Det er selvfølgelig en god start.

m910q (119) skrev:
Jeg synes det lyder som en fin idé.

IE får også "snart" pushstate


Ja, det har jeg også skrevet på kynz. Problemet er bare, at IE understøtter en ny header, som github udsender, som umuliggør brug af github som kilde.

Når andre browsere går med på vognen, vil filen blive flyttet til kynz.

T-Hawk (118) skrev:
Personligt har jeg ihverfald ikke noget imod det, men det ville jo være mere relevant fra IE brugere ;)


IE har faktisk flere problemer:
1. Jeg gemmer indstillingerne i localStorage, som kun nyere versioner af IE understøtter.
2. Jeg har tænkt mig at bruge pushState, som kun IE10 understøtter.
3. Filen ligger på github, som sender en header, som IE9+ forstår, hvilket betyder, at kun IE8 og før henter filen.

Fællesmængden af punkt 1 og 3 er Ø.
Gravatar #121 - Alrekr
3. nov. 2011 10:09
Den header, er det en 'do not accept'-header?
Gravatar #122 - Daniel-Dane
3. nov. 2011 10:25
Daniel-Dane (116) skrev:
dette
Gravatar #123 - Daniel-Dane
3. nov. 2011 23:03
Så skulle pushState være på plads.

Der er måske en enkelt bug tilbage, hvor den ikke hopper korrekt, hvis man har hoppet frem og tilbage i historien med og/eller uden /page og/eller # (en eller anden obskur kombination, jeg ikke kan reproducere længere).

Der er selvfølgelig samme gamle problem: Går man fra bunden af en lang side til en kort side og dernæst tilbage igen, ender man ikke længere end bunden af den korte side på den lange side. Det kan ordnes, men siden vil hoppe to gange (én gang med browseren, som jeg tvivler på kan fikses, og én gang med mit eget hop, hvor jeg holder styr på, hvor man var inden sideskift).

Har man lyst til at prøve nyeste version (som jeg hele tiden leger med, så jeg lover ikke noget), skal man bare smide følgende ind i stylesheet under indstillinger:
" /><script type="text/javascript" src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.1/jquery.min.js"></script><script type="text/javascript" src="https://raw.github.com/Daniel-Dane/newz.dk-Enhancement-Suite/master/nes.js"></script><link rel="stylesheet
Gravatar #124 - D_V
5. nov. 2011 18:24
BUG:
Når der er flere sider i nyhedskøen (http://newz.dk/news/queue)
Så forsøger NES at lave AJAX sideskift, men det lykkedes aldrig for den....
Gravatar #125 - Daniel-Dane
5. nov. 2011 20:04
Så er den slået fra under nyhedskøen og listen over slettede nyheder. Rettelsen er undtagelsesvis, da SNES aka NES 2.0 nærmer sig en RC.

P.S.
2.0 beta er stabil og indeholder flere rettelser og nye features. Læs som altid mere på kynz.
Gravatar #126 - Alrekr
5. nov. 2011 22:09
:(

Jeg kan ikke få SNES til at virke. Hvis jeg følger linket i #123 sker der nada. Med linket fra kynz/nes får jeg meget begrænsede muligheder. Og ja, jeg har forsøgt med Ctrl+R.
Gravatar #127 - Daniel-Dane
5. nov. 2011 22:20
Den driller vist for nogle. Gør følgende:
1. Gå til http://newz.dk/user/edit/properties
2. Sørg for, at newz.dk stylesheet-feltet (og andre, hvis ønskes) er tomt
3. Gem
4. Sæt nu teksten fra kynz ind
5. Gem

Du kan verificere, at det virker, når der i kildekoden (Ctrl+U) står følgende på linje 46:
<link rel="stylesheet" href="" /><script type="text/javascript" src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.5.1/jquery.min.js"></script><script type="text/javascript"src="https://raw.github.com/Daniel-Dane/newz.dk-Enhancement-Suite/master/nes.js"></script><link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />


Also, jeg har vist ødelagt Preview. Hmm.
Gravatar #128 - Alrekr
5. nov. 2011 22:28
Hmm.. Forsøger at følge din vejledning, har endda fjernet alle småkager, men sidder lidt fast - bliver ved med at se standard CSS på linje 46 :(

Prøver lige i et par andre browsere.
Gravatar #129 - Daniel-Dane
5. nov. 2011 22:29
Okay, den er på linje 45 i Chrome. Se dig omkring.
Gravatar #130 - Alrekr
5. nov. 2011 22:33
Fucked. Kan ikke få lov til at skrive nok i IE (32 bit) til at jeg kan få hele koden ind. Og det virker heller ikke i Chrome. Strange...
Gravatar #131 - Daniel-Dane
5. nov. 2011 22:44
Jeg vil meget gerne prøve det med en af jeres brugere på et tidspunkt.
Gravatar #132 - Alrekr
5. nov. 2011 23:11
Daniel-Dane (131) skrev:
Jeg vil meget gerne prøve det med en af jeres brugere på et tidspunkt.


Gravatar #133 - Daniel-Dane
6. nov. 2011 08:21
Hmm. Den virker fint for mig på din bruger. Der er dog et par bugs i Chrome, men den virker perfekt i Firefox. Jeg skulle dog lige slå F5 i Chrome:

1. Gå til http://newz.dk/user/edit/properties
2. Sørg for, at newz.dk stylesheet-feltet (og andre, hvis ønskes) er tomt
3. Gem
4. Sæt nu teksten fra kynz ind
5. Gem
6. F5
7. Check, om den står, som den skal, i kildekoden
Gravatar #134 - Alrekr
6. nov. 2011 11:30
Jeg kan også se at det virker nu. Sådan ca. Jeg kan vælge, i Indstillinerne:

#tal"-henvisninger får et link
Vis det refererede indlæg ved mouseover (beta)
Vis det refererede indlæg på venstre side i stedet
Forbedret citering af indlæg (beta)
Åbn alle links i ny fane


Der står det rigtige på linje 46.

Du skal være velkommen til at teste med min bruger. Bare giv besked når det ikke længere er nødvendigt.
Gravatar #135 - Daniel-Dane
6. nov. 2011 15:15
Det er ikke længere nødvendigt.
Gravatar #136 - Daniel-Dane
6. nov. 2011 15:52
Alrekr (134) skrev:
Jeg kan også se at det virker nu. Sådan ca. Jeg kan vælge, i Indstillinerne:

#tal"-henvisninger får et link
Vis det refererede indlæg ved mouseover (beta)
Vis det refererede indlæg på venstre side i stedet
Forbedret citering af indlæg (beta)
Åbn alle links i ny fane


Btw, de andre features er blevet gjort permanente. Sideskift er nu meget pænere. Næsten. Scrollbaren hopper for tidligt, når man bevæger sig igennem historien, men det retter jeg.
Gravatar #137 - Clauzii
8. nov. 2011 00:11
Vil da bare lige sige at 2.0 beta køre meget godt her.

Det er squ' lækkert at du gider :)

...

Ha, og man kan lukke sin browser (her FF 7.0.1), og gå ind på sidste tråd og lave rettelser. Virkeligt fedt!
Gravatar #138 - Daniel-Dane
8. nov. 2011 10:38
Clauzii (137) skrev:
Det er squ' lækkert at du gider :)


Til gengæld har jeg dumpet mit programmeringskursus, fordi jeg har brugt tid på NES i stedet. :P

Clauzii (137) skrev:
Ha, og man kan lukke sin browser (her FF 7.0.1), og gå ind på sidste tråd og lave rettelser. Virkeligt fedt!


Det skal du ikke takke NES for.
Gravatar #139 - Alrekr
8. nov. 2011 10:48
Daniel-Dane (138) skrev:
Til gengæld har jeg dumpet mit programmeringskursus, fordi jeg har brugt tid på NES i stedet. :P


Dét er prioritering der vil noget!
Gravatar #140 - Daniel-Dane
8. nov. 2011 13:22
Alrekr (139) skrev:
Daniel-Dane (138) skrev:
Til gengæld har jeg dumpet mit programmeringskursus, fordi jeg har brugt tid på NES i stedet. :P


Dét er prioritering der vil noget!


Nu skal sandheden ud:
Jeg har ikke lavet en skid siden sommerferien.
Gravatar #141 - onetreehell
8. nov. 2011 16:14
Hvad er det for et programmeringskursus om man må spørge? :)
Gravatar #142 - arne_v
8. nov. 2011 17:05
Daniel-Dane (138) skrev:
Til gengæld har jeg dumpet mit programmeringskursus, fordi jeg har brugt tid på NES i stedet. :P


Hvis kurset var omkring JavaScript, CSS etc., så går det nok.

Men det er lidt trist hvis det var et andet emne.
Gravatar #143 - Clauzii
8. nov. 2011 18:04
Daniel-Dane (138) skrev:
Det skal du ikke takke NES for.


Nej ok, men af en eller anden årsag er det først begyndt at virke nu. Spøjst.
Gravatar #144 - Daniel-Dane
8. nov. 2011 19:34
Clauzii (143) skrev:
Daniel-Dane (138) skrev:
Det skal du ikke takke NES for.


Nej ok, men af en eller anden årsag er det først begyndt at virke nu. Spøjst.


Nå, men i så fald må du meget gerne tak NES for det.

onetreehell (141) skrev:
Hvad er det for et programmeringskursus om man må spørge? :)


Datalogi for fysikere ved KU.

arne_v (142) skrev:
Daniel-Dane (138) skrev:
Til gengæld har jeg dumpet mit programmeringskursus, fordi jeg har brugt tid på NES i stedet. :P


Hvis kurset var omkring JavaScript, CSS etc., så går det nok.

Men det er lidt trist hvis det var et andet emne.


MATLAB og general programmering for en fysiker. Kurset plejede at være i Fortran, men det slå åbenbart benene væk under mange. Python eller noget andet relevant havde dog været dejlig at lære.
Gravatar #145 - tazimn
8. nov. 2011 19:36
Jeg har nogle problemer med 2.0..
Jeg kan se at scriptet er indlæst korrekt, og jeg kan vælge diverse indstillinger..

Men miniquote virker ikke, og den anser ikke længere #tal for at være et link.. dvs at mouseover ikke virker.

Derudover bruges der ikke Ajax ved sideskift..

EDIT: Og nu virker det selvfølgelig.. Jeg skulle bare CTRL+F5 * 20 gange.. Spørg mig ikke hvorfor..
Gravatar #146 - Clauzii
8. nov. 2011 19:41
tazimn (145) skrev:
og den anser ikke længere #tal for at være et link..


Ser ud til at det kun gælder de første par stykker på en side?

PS: Jeg køre NES uden GreaseMonkey. Men på kynz står der at man skal?
Gravatar #147 - Daniel-Dane
8. nov. 2011 20:12
#145, #146
Så angiv dog for guds skyld NES- og browserversion.

#145
SNES (NES 2.0) virker ikke i Chrome pga. en eller anden jQuery-bug, jeg ikke har kigget på endnu.

#146
NES kan sagtens køre uden GM, hvis man smider den ind ligesom SNES, men den bugger lidt i nogle browsere.
Gravatar #148 - Clauzii
8. nov. 2011 20:25
Clauzii (137) skrev:
Vil da bare lige sige at 2.0 beta køre meget godt her.

Det er squ' lækkert at du gider :)

...

Ha, og man kan lukke sin browser (her FF 7.0.1), og gå ind på sidste tråd og lave rettelser. Virkeligt fedt!


Værsgo :)
Gravatar #149 - tazimn
8. nov. 2011 20:25
#147

Jeg bruger Chrome.. og det virker alt sammen nu..
Som sagt skulle jeg bare force recache 20(?!??!?) gange..

Hvad er det der ikke virker ifølge dig, i Chrome... så kan jeg teste det..
Gravatar #150 - Jakob Jakobsen
8. nov. 2011 23:04
Sidder på v1.1.4 i Chrome og det ser ud til at det hele virker som det skal.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login