mboost-dp1
DF: Stop al ikke-vestlig indvandring
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Cloud02 (151) skrev:ens bidrag til landet er vel kun skatten, eller hvad?
Hvis alle arbejder for staten og betaler skat, eller er på overførselsindkomst og betaler skat, så løber det ikke rundt. Jeg kender ihvertfald ikke nogen, der betaler hele deres løn tilbage.
Det kan gå i et land, der kan være selvforsynende, men ikke i Danmark.
gnarfsan (152) skrev:Hvis alle arbejder for staten og betaler skat, eller er på overførselsindkomst og betaler skat, så løber det ikke rundt. Jeg kender ihvertfald ikke nogen, der betaler hele deres løn tilbage.
Hvis jeg tjener 190.000 kr, betaler jeg bundskat (38%).
Mit bidrag til staten må vel derved være 72.000 kr.
For at jeg netto er en omkostning på 30.000kr, må udgifterne relateret til mig være 102.000 kr.
Eller er jeg helt gal på den?
Cloud02 (153) skrev:gnarfsan (152) skrev:Hvis alle arbejder for staten og betaler skat, eller er på overførselsindkomst og betaler skat, så løber det ikke rundt. Jeg kender ihvertfald ikke nogen, der betaler hele deres løn tilbage.
Hvis jeg tjener 190.000 kr, betaler jeg bundskat (38%).
Mit bidrag til staten må vel derved være 72.000 kr.
For at jeg netto er en omkostning på 30.000kr, må udgifterne relateret til mig være 102.000 kr.
Eller er jeg helt gal på den?
Det er vel i snit. Der er jo mange, der aldrig går til lægen/på sygehuset/whatever, og de er så ikke så dyre for samfundet.
Og så er der dem, der skal døgnpasses af x antal pædagoger i et luksussommerhus - og dem, der får et palads foræret, fordi borgmesteren ikke gider have dem boende i byen osv. osv.
Den del var jeg dog godt klar over.XorpiZ (155) skrev:Addendum:
Derudover glemmer du dit bidrag via virksomhedsskatten.
1. Du arbejder et sted og virksomheden betaler skat
2. Du handler ind, virksomheden betaler skat - og du betaler moms
Jeg tager heller ikke hensyn til diverse fradrag osv.
Tallene er et udemærket fingerpeg.Magten (157) skrev:Så tallene viser faktisk ikke en skid..Cloud02 (156) skrev:Den del var jeg dog godt klar over.
Jeg tager heller ikke hensyn til diverse fradrag osv.
De faktorer som Xorpiz nævner, går ind under multiplikator effekter og inddrages alligevel ikke.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.