mboost-dp1
DF: Stop al ikke-vestlig indvandring
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Cloud02 (49) skrev:Det er ganske korrekt at indvandrere er overrepræsenteret i kriminalitetsstatistik.
Men at de er overrepræsenteret burde ikke kom som et chok for nogen som helst, hvis man dykkede lidt videre ned i samfundsstatistikken.
Det er alment kendt at socio-økonomisk status er stærkt korreleret med kriminalitet, og dertil skal det siges at gennemsnitsdanskeren tjener: 280.500 kr (2007)
og den gennemsnitlige indvandrer fra et ikke-vestligt land tjener godt 189.400 kr (2007) godt 100.000 kr mindre end danskerne eller 1/3 mindre.
Tallene er fra "Indkomster 2007" og tallene bliver også gengivet i denne artikel: http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/se-listen...
Sidst jeg kiggede på den slags statestikker for en del år siden var det faktisk mindre repræsenteret når man tog hensyn til de økonomiske forhold.
Cloud02 (49) skrev:Det er alment kendt at socio-økonomisk status er stærkt korreleret med kriminalitet, og dertil skal det siges at gennemsnitsdanskeren tjener: 280.500 kr (2007)
og den gennemsnitlige indvandrer fra et ikke-vestligt land tjener godt 189.400 kr (2007) godt 100.000 kr mindre end danskerne eller 1/3 mindre.
Ja, sådan er det, når man ikke vil uddanne sig eller deltage på arbejdsmarkedet. Jeg kommer fra miljøer med væsentligt lavere indkomster end 189.400 kr., og jeg så stadig ikke gaderøverier og anden berigelseskriminalitet, før andengenerationsindvandrene rykkede ind.
Hælervarer, tjoh, men det er vist ret udbredt i alle samfundslag.
Hubert (51) skrev:Sidst jeg kiggede på den slags statestikker for en del år siden var det faktisk mindre repræsenteret når man tog hensyn til de økonomiske forhold.
No shit. Det er en helt anden form for kriminalitet, der gør sig gældende, når man er oppe i den prisklasse. De færreste muslimer kører af helt naturlige årsager ikke spritkørsel. Det er den personfarlige kriminalitet, som det i denne sammenhæng er værd at beskæftige sig med.
Skatteunddragelse og momssvindel er jeg ret ligeglad med.
Pointen er, at man kan vise stort set hvad som helst ved brug af lidt talmagi, men prøv at stille dig op på Ishøj station og vift med din iPhone en onsdag nat.
Systran (53) skrev:Du mener altså, at spritkørsel ikke er personfarlig?
Det kommer an på, om du rammer nogen eller ej. Hvis du kan trille din brandert hjem stille og roligt i løbet af natten, så nej. Hvis du jorder ind i en børnehave på udflugt, så jo.
gnarfsan (50) skrev:Tjah, men mange af de befolkningsgrupper, der laver problemer idag har overlevet disse individ med mere end 1000 år, så der er det folkeslaget og ikke individerne, der er problemet. Altså kulturen.
Til dels.. Men kun hvis alle eller et flertal af personerne i omtalte folkeslag følger denne kultur til det punkt hvor det bliver et problem. Mange står af, som man kan se i dagens Danmark!
Citat:
"Det australske kriminologiske institut har gennemgået de seneste mange årtiers faglitteratur om kriminologi, og gennemgangen viser, at ugunstige socioøkonomiske omstændigheder og dårligt organiserede lokalsamfund i høj grad bidrager til kriminalitetsproblemet i en by eller en bydel.
Faglitteraturen viser også, at indvandrere hyppigere udsættes for disse ugunstige forhold, og at de kan arve dårligt organiserede lokalsamfund. Det er derfor, statistikker i Europa, Nordamerika, New Zealand og Australien viser, at medlemmer af visse indvandrergrupper bliver arresteret, dømt og fængslet uforholdsmæssigt hyppigere end andre befolkningsgrupper. Intet af den videnskabelige litteratur vedrørende kriminalitet og vold tyder på, at race, religion eller etnisk tilhørsforhold skulle være årsag til disse fænomener. "
"Det australske kriminologiske institut har gennemgået de seneste mange årtiers faglitteratur om kriminologi, og gennemgangen viser, at ugunstige socioøkonomiske omstændigheder og dårligt organiserede lokalsamfund i høj grad bidrager til kriminalitetsproblemet i en by eller en bydel.
Faglitteraturen viser også, at indvandrere hyppigere udsættes for disse ugunstige forhold, og at de kan arve dårligt organiserede lokalsamfund. Det er derfor, statistikker i Europa, Nordamerika, New Zealand og Australien viser, at medlemmer af visse indvandrergrupper bliver arresteret, dømt og fængslet uforholdsmæssigt hyppigere end andre befolkningsgrupper. Intet af den videnskabelige litteratur vedrørende kriminalitet og vold tyder på, at race, religion eller etnisk tilhørsforhold skulle være årsag til disse fænomener. "
Disclaimer: ok, indrømmet har ikke læst alt i tråden, men nu hvor jeg alligevel er i 'bund' kan lige ligesågodt lige tilføje til det jeg faktisk fangede.
Jaja, det mega dårlig stil - og jeg kan heller ikke forvente du læser dette.
Men ZiN skal lige huske et forbehold i sin antiindividkampagne:
"Don't underestimate stupid people in large groups".
Individet er farligt, men hell, mange individer kan 'geile' hinanden op og så har man lige pludselig mange 'farlige' individer der danner en gruppe.
Jaja, det mega dårlig stil - og jeg kan heller ikke forvente du læser dette.
Men ZiN skal lige huske et forbehold i sin antiindividkampagne:
"Don't underestimate stupid people in large groups".
Individet er farligt, men hell, mange individer kan 'geile' hinanden op og så har man lige pludselig mange 'farlige' individer der danner en gruppe.
Uden at vide det rent faktisk, er vil jeg tro at mange af de indvandrere er tidl. flygtninge som ofte lider af PTSD - Det DF-propaganda at DK har et overflod af "bekvemmelighedsflygtninge".LinguaIgnota (52) skrev:Ja, sådan er det, når man ikke vil uddanne sig eller deltage på arbejdsmarkedet.
Det er ikke unormalt at mennesker med PTSD har indlæringsproblemer og tilpasningsproblemer.
At du kommer fra miljør med væsentlig lavere gennemsnit end der, skal du huske på at det er gennemsnittet for alle indvandrere fra ikke-vestlige lande. Dem som bor i ghettoen såvel som den ene der bor i Hellerup.
De etniske danske borgere du snakker om, er en del af statistikken på 280.000 i snit.
Jeg vil dertil også gerne vove at påstå at den etniske danske fattige person er en en anden type end en ikke-vestlige fattige indvandrer/efterkommer.
Den etnisk danske har ikke identititetsproblemer, PTSD, sprogforskelle.
Det er faktorer som influerer og alt andet lige, er stærkere hos de ikke-vestlige socialt svage grupper.
Jeg mener ikke at du kan råbe op og så sige "Det er alt sammen gurkernes skyld. De der skide krakimutter."
Omvendt kan du heller ikke stille dig op på den modsatte side og sige "Det er alt sammen samfundets skyld. De gav mig ikke ressourcerne til at jeg kunne overkomme min PTSD og sprogvanskeligheder"
Men at de så bevist vælger at ungerne ikke skal lære Dansk, ikke gå i skole med de andre danskere, og ikke vil acceptere Danske Traditioner, har slet ikke noget med det at gøre?
Tradition følge, eller land fly!
Der er INGEN , INGEN fra vesten som kunne opføre sig ligesom indvandrene gør her, i invandrenes hjemlande.
Så ville vi få hugget hænderne af, blive stedet til døde, eller tortuteret i et fængsel.
Vi er alt for tolerante i Norden. Det kunne være morsomt, hvis man begyndre at hugge hænderne af alle muslimske tyve, og stenede alle muslismer som nægter at følge Danske traditioner!
Indfør deres egne regler for dem selv, det ville satme se sjovt ud. Så ville de nok blive integeret hurtigere.
Men at de så bevist vælger at ungerne ikke skal lære Dansk, ikke gå i skole med de andre danskere, og ikke vil acceptere Danske Traditioner, har slet ikke noget med det at gøre?
Der er INGEN , INGEN fra vesten som kunne opføre sig ligesom indvandrene gør her, i invandrenes hjemlande.
Så ville vi få hugget hænderne af, blive stedet til døde, eller tortuteret i et fængsel.
Vi er alt for tolerante i Norden. Det kunne være morsomt, hvis man begyndre at hugge hænderne af alle muslimske tyve, og stenede alle muslismer som nægter at følge Danske traditioner!
Indfør deres egne regler for dem selv, det ville satme se sjovt ud. Så ville de nok blive integeret hurtigere.
Windcape skrev:Der er INGEN , INGEN fra vesten som kunne opføre sig ligesom indvandrene gør her, i invandrenes hjemlande.
Prøv at sige det til de lokale svenskere i Malmø, hvor danskerne netop slår sig ned i ghettoer, ikke lære sproget og ikke sender deres børn i svenske skoler.
Prøv at kigge dig omkring, når det kommer til udtalelser som dine ovenstående. Vesterlændinge opfører præcis på samme måde ift. dine kriterier, om det er i New Yirk, Berlin eller Malmø. Vi finder tryghed hos de, der er vores ligemænd og søger derfor primært deres selskab - om vi er iranere eller danskere.
Dårlig sammenligning. Malmø er, ligesom en del af Sønderjylland, et grænseområde, hvor man godt kan bo på den anden side af grænsen men stadigvæk holde specifikt til en af de to lande, kultur og leve-mæssigt.
Det kan slet ikke sammenlignes med Muslimer som forventer at et protestantisk samfund, pludselig vil acceptere og tillade dem at dyrke deres levestil, og tilmed give dem inflydelse på hvordan de etniske danskere skal leve deres liv.
Sverige eller Tyskland er ikke en enorm kulturforskel, modsat Irak/Iran.
Noget helt andet er også ghettoerne i sig selv. Hvorfor bosætter muslimerne ikke sig i Jylland, frem for Ishøj, og køber sig et rigtigt hus, og får sig et alm. arbejde?
Hvorfor vil de alle sammen være deres egen herre, have en lille snottet kiosk, som ikke overholder reglerne, da de ikke gider lære reglerne for det det samfund de bor i.
Størstedelen af dem som bor i ghettoerne opsøger jo selv ghettoen, og problemerne.
Dårlig sammenligning. Malmø er, ligesom en del af Sønderjylland, et grænseområde, hvor man godt kan bo på den anden side af grænsen men stadigvæk holde specifikt til en af de to lande, kultur og leve-mæssigt.
Det kan slet ikke sammenlignes med Muslimer som forventer at et protestantisk samfund, pludselig vil acceptere og tillade dem at dyrke deres levestil, og tilmed give dem inflydelse på hvordan de etniske danskere skal leve deres liv.
Sverige eller Tyskland er ikke en enorm kulturforskel, modsat Irak/Iran.
Noget helt andet er også ghettoerne i sig selv. Hvorfor bosætter muslimerne ikke sig i Jylland, frem for Ishøj, og køber sig et rigtigt hus, og får sig et alm. arbejde?
Hvorfor vil de alle sammen være deres egen herre, have en lille snottet kiosk, som ikke overholder reglerne, da de ikke gider lære reglerne for det det samfund de bor i.
Størstedelen af dem som bor i ghettoerne opsøger jo selv ghettoen, og problemerne.
Og så tror jeg også at Danskerne bosat i Malmø faktisk har respekt for det Svenske politi. Vi ved godt at politiet i Norden ikke er korrupt, og er til for at servicere borgerne.
Det ved det jallerne ikke. De kommer fra steder hvor alting er dybt korrupt, og derfor ingen respekt har for noget som helst.
Og respekt er hele omdrejningspunktet.
Det handler om at have respekt for kulturen i det land du lever i. Du behøver ikke deltage, men du skal respektere den!
Og det har alle invandrene, ikke kun muslimerne, men også de skide østeuropærer, stadigvæk ikke fattet.
Det ved det jallerne ikke. De kommer fra steder hvor alting er dybt korrupt, og derfor ingen respekt har for noget som helst.
Og respekt er hele omdrejningspunktet.
Det handler om at have respekt for kulturen i det land du lever i. Du behøver ikke deltage, men du skal respektere den!
Og det har alle invandrene, ikke kun muslimerne, men også de skide østeuropærer, stadigvæk ikke fattet.
Her vil jeg da lige trække på lidt personlig erfaring.
Efter at have boet i Kina i et halvt år og opholdt mig en del sammen med både andre udlændinge og kinesere.
Dog var der INGEN der opførte sig voldeligt, stjal* eller lavede andre af de ting som man hører om her i Danmark.
(* = mange levede på kinesisk løn, så det var ikke fordi de havde flere penge end de lokale.)
Min chef (dansker) i Kina skulle skrive en rapport omkring kulturforskelle og havde et punkt om hvad os fra vesten gjorde der generede kineserne. Gæt hvor meget der stod i det punkt da hun afleverede den? Ingenting. Og det var ikke fordi kineserne jeg arbejdede med var bange for at sige deres mening.
Det eneste dårlige de havde at sige, var at vi tog deres damer. (Der er 10-20% flere mænd end kvinder i Kina).
Hvad vil jeg frem til?
Jo, selvom der boede udlændinge i "ghettoer" så lavede de (vi) ikke ballade.
Det er heller ikke tit man hører om at en med asiatisk baggrund har lavet ballade her i Danmark.
Efter at have boet i Kina i et halvt år og opholdt mig en del sammen med både andre udlændinge og kinesere.
Dog var der INGEN der opførte sig voldeligt, stjal* eller lavede andre af de ting som man hører om her i Danmark.
(* = mange levede på kinesisk løn, så det var ikke fordi de havde flere penge end de lokale.)
Min chef (dansker) i Kina skulle skrive en rapport omkring kulturforskelle og havde et punkt om hvad os fra vesten gjorde der generede kineserne. Gæt hvor meget der stod i det punkt da hun afleverede den? Ingenting. Og det var ikke fordi kineserne jeg arbejdede med var bange for at sige deres mening.
Det eneste dårlige de havde at sige, var at vi tog deres damer. (Der er 10-20% flere mænd end kvinder i Kina).
Hvad vil jeg frem til?
Jo, selvom der boede udlændinge i "ghettoer" så lavede de (vi) ikke ballade.
Det er heller ikke tit man hører om at en med asiatisk baggrund har lavet ballade her i Danmark.
Nu er det svært at sige om de har højere respekt end muslimer eller hvad vi nu skal sammenligne med, for det eneste andet sted jeg har været uden for Europa er De Forenede Arabiske Emirater (Dubai) og det var kun en uge. Der var heller ingen problemer.
De havde helt bestemt respekt for vores kultur, men vi gik heller ikke og udøvede nogen specielle ting og forlangte de skulle respektere det.
Den eneste forskel på os og kineserne var vel nærmest, at vi spiste mest på vestlige restauranter. Altså føler jeg at de udlændinge vi var forsøgte, at tilpasse os samfundet.
De havde helt bestemt respekt for vores kultur, men vi gik heller ikke og udøvede nogen specielle ting og forlangte de skulle respektere det.
Den eneste forskel på os og kineserne var vel nærmest, at vi spiste mest på vestlige restauranter. Altså føler jeg at de udlændinge vi var forsøgte, at tilpasse os samfundet.
det kunne også ske i en dansk ghetto i Malmø, ik?vandfarve (61) skrev:Prøv at sige det til de lokale svenskere i Malmø, hvor danskerne netop slår sig ned i ghettoer, ikke lære sproget og ikke sender deres børn i svenske skoler.
Jeg kan heller ikke forestille mig Danskere som smider brosten efter Brandbilerne når de kommer for at slukke ilden i ens lokalområde....
AMT (1) skrev:Men nu til det som tråden er om: Hvad mener I om dette forslag fra DF?
Forslaget er da lige til at lukke op og skide i
Jeg er selv født og opvokset i DK og har danske rødder. Min kone kommer fra Asien og er i fuld gang med at blive godt integreret i landet. Hun er i fuld gang med at lære dansk og glæder sig til at komme i arbejde. Desværre må hun ikke bruge hendes uddannelse hun har hjemmefra (hun er uddannet sygeplejerske), hvilket betyder at det tager længere tid før hun kan komme ud på det danske arbejdsmarked, så hun også kan bidrage til samfundet
Hun kender en del her i landet fra hendes hjemland (og Asien generelt) og de alle er enten i arbejde ellers glæder de sig til at komme i arbejde
Så det at DF siger "al ikke-vestlig indvandring" giver jo ingen mening, men de var nok bange for at sige det som de virkeligt mener: Stop al Muslimsk indvandring
IMHO så skulle der gøres mindre for at stoppe indvandrere i at komme ind, men meget mere for at få de indvandrere der ikke tilpasser sig ud. F.eks en person der har boet i DK i 2 år, men kan ikke et ord dansk skal da bare sendes hjem igen, uden mulighed for at komme tilbage
Og så bruge flere kræfter på at undgå at der opstår ghettoer, da det er IMHO egentligt der problemet opstår
Lige præcis hvordan det skal gøres kan jeg så ikke fortælle, det har jeg ikke nok indsigt i
Eksamensbevis, få overført til tilsvarende ETCS points, læs 6-12 måneder i Danmark = Godkendt til det danske arbejdsmarket?Adagio (68) skrev:. Desværre må hun ikke bruge hendes uddannelse hun har hjemmefra (hun er uddannet sygeplejerske)
Det er muligt mellem de vestlige lande ihvertfald.
#57: "People in large groups" er årsagen til at individ-argumentet holder.
De (People in large groups) er dumme, manipulative, let panikslagne og generelt ubehagelige at have med at gøre. Netop af denne årsag (manipulation) lykkedes det Hitler og kompagni at fremdrive nazisme i Europa i 30/40'erne. :-)
Det er sjældent sådan at store grupper af mennesker tyer til vold fordi der er en fælles følelse om at det er rigtigt. Det er oftest (faktisk mangler jeg endnu at se det første...) sådan at en eller et eller andet har sat nogle følelser, indtryk eller ideer ind i hovedet på mængderne, som forårsager, at de gør ting, som de sædvanligvis ikke ville. Jeg mener dermed at det er omtalte individs skyld at gruppen tager den aktion, den gør. For godt og for ondt.
De (People in large groups) er dumme, manipulative, let panikslagne og generelt ubehagelige at have med at gøre. Netop af denne årsag (manipulation) lykkedes det Hitler og kompagni at fremdrive nazisme i Europa i 30/40'erne. :-)
Det er sjældent sådan at store grupper af mennesker tyer til vold fordi der er en fælles følelse om at det er rigtigt. Det er oftest (faktisk mangler jeg endnu at se det første...) sådan at en eller et eller andet har sat nogle følelser, indtryk eller ideer ind i hovedet på mængderne, som forårsager, at de gør ting, som de sædvanligvis ikke ville. Jeg mener dermed at det er omtalte individs skyld at gruppen tager den aktion, den gør. For godt og for ondt.
Så du vil have at alle indvandrere: Fyrer op under deres weber-grill, har et samtalekøkken, tyller en bajer ned om ugen, holder jul mv?Windcape (60) skrev:Men at de så bevist vælger at ungerne ikke skal lære Dansk, ikke gå i skole med de andre danskere, og ikke vil acceptere Danske Traditioner, har slet ikke noget med det at gøre?
Hvad med de som ikke ønsker at gøre det?
Hvad med de som adoptere de danske tradtioner som er forenlige med deres verdensbillede?
Hvad med deres børn, skal de også smutte? Børnebørn?
Hvad så med etniske danskere som følger en anden religion, som betyder at de ikke følger disse ting?
Et andet spørgmsål er så, om det overhovedet er muligt for efterkommere af muslimske indvandrere at blive opfattet som danske?
Ang. spørgsmålet om sproget.
Vi snakker om indvandrere som er kommet til landet og har slået sig ned. Mange af dem mestrer altså ikke det danske sprog, og føler sig trygge i deres eget modersmål. Naturligvis vil de opdrage deres børn med at snakke deres sprog først, så de ikke er handicappede med børneopdragelse, hvor barnet snakker dansk og de ikke forstår, hvad barnet siger.
Hvorfor i alverden kan det ikke sammenlignes. Der bliver jo råbt og skrevet at her er ytringsfrihed, her er forsamlingsfrihed og her er religionsfrihed. Så er det da forventeligt, at samfundet vil tillade dem at dyrke deres livsstil i frem og give dem indflydelse på hvordan etniske danskere skal leve deres liv i kraft af deres status som borgere af landet.Windcape (62) skrev:Det kan slet ikke sammenlignes med Muslimer som forventer at et protestantisk samfund, pludselig vil acceptere og tillade dem at dyrke deres levestil, og tilmed give dem inflydelse på hvordan de etniske danskere skal leve deres liv.
Du mener måske at det danske demokrati skal begrænses, så kun dem med "de rigtige holdninger" kan stemme?
Windcape (62) skrev:Noget helt andet er også ghettoerne i sig selv. Hvorfor bosætter muslimerne ikke sig i Jylland, frem for Ishøj, og køber sig et rigtigt hus, og får sig et alm. arbejde?
Der er flere årsager til, at de har bosat sig i koncererede områder. Man søger automatisk hen, hvor der er folk som man kan identificere sig med. Man søger hen, hvor ens socio-økonomiske status tillader der. Man søger hen, hvor man har adgang til de ressourcer man har behov for. (ie. madkulturen især)
I de fleste samfund, hvor mange af immigranterne kommer fra, er det ikke velanset at arbejde for nogle andre. Det mere velanset at være sin egen chef. Dette er noget ganske anderledes end den opfattelse der udspringer fra det danske arbejdersamfund.
Windcape (67) skrev:Jeg kan heller ikke forestille mig Danskere som smider brosten efter Brandbilerne når de kommer for at slukke ilden i ens lokalområde....
Nu er der ganske stor forskel på den socio-økonomiske status af de danske enklaver i Sverige vs. den socio-økonomiske status af ghetto områderne i Danmark.
Ja, faktisk. Ihvertfald i en eller anden form. Det er en del af at bo her, at være en del af samfundet.Cloud02 (72) skrev:Så du vil have at alle indvandrere: Fyrer op under deres weber-grill, har et samtalekøkken, tyller en bajer ned om ugen, holder jul mv?
De ønsker jo nok slet ikke at bo her i landet så. Så kan de jo passende bo i et land hvor den kultur de synes at tilhører, hører hjemme.Cloud02 (72) skrev:Hvad med de som ikke ønsker at gøre det?
Det afhænger af deres verdensbillede.Cloud02 (72) skrev:Hvad med de som adoptere de danske tradtioner som er forenlige med deres verdensbillede?
Deres børn skal have lov at vokse op i den generelle Danske kultur. Så kan de selv vælge hvilke dele af deres kulturarv fra forældrene de ønsker at tage med sig.Cloud02 (72) skrev:Hvad med deres børn, skal de også smutte? Børnebørn?
Bare fordi forældrene er muslimer kan børnene vel godt drikke øl og spise pølser!
De etniske danskere jeg kender som er muslimer, har ikke et problem med at grille, drikke eller spise svinekød.Cloud02 (72) skrev:Hvad så med etniske danskere som følger en anden religion, som betyder at de ikke følger disse ting?
Middelalderlige regler er nok for ortodokse fanatikere, og om det er muslimer, indremissions folk eller scientology gør ingen forskel.
Hvis de snakker Dansk, og opfører sig som Danskere, vil ingen tænke andet.Cloud02 (72) skrev:Et andet spørgmsål er så, om det overhovedet er muligt for efterkommere af muslimske indvandrere at blive opfattet som danske?
Problemet er at de ikke ser sig selv som Danskere. Det er så ironisk at snakke med en 22 årig Muslim som snakker om "Dansker hader muslimer", somom han ikke selv er Dansker.
Problemet er at børnene så har svært ved at lære Dansk i skolen. Forældrene burde gøre en indsats for deres børns skyld. Og hvis de skal bo her i 30-40 år, skal de jo lære Dansk under alle omstændigheder!Cloud02 (72) skrev:Naturligvis vil de opdrage deres børn med at snakke deres sprog først, så de ikke er handicappede med børneopdragelse, hvor barnet snakker dansk og de ikke forstår, hvad barnet siger.
Netop.Cloud02 (73) skrev:I de fleste samfund, hvor mange af immigranterne kommer fra, er det ikke velanset at arbejde for nogle andre. Det mere velanset at være sin egen chef. Dette er noget ganske anderledes end den opfattelse der udspringer fra det danske arbejdersamfund.
Men måske burde de fatte at der er anderledes her? Hvad er ideen med at sige:
"Nu skal vi bo i Danmark til vi dør. Vores børn skal bo her, og hele vores familie fra nu af skal være Danskere og bo i Danmark."
uden samtidigt at lære sproget og kulturen?
Indvandring og muslimer har været diskuteret til hudløshed overalt i verden de sidste mange mange år... det hele koges ned til at der er nogen der mener at et "land" er et sted hvor man kan daske til, arbejde i (hvis man da gider) og ellers bare passe sig selv med hvilken kultur eller ideer man end har.
...andre mener, at man ikke kan bo i et land uden at tage aktiv del i det. Man tager ikke del i et land ved at flytte i en ghetto for at være sammen med folk fra det land man over hals og hoved er stukket væk fra, og man gør det heller ikke ved at købe en Weber-grill. Man er desværre nødt til at gøre noget mere.
Men én ting er sikker: hvis man flytter til et land bare for at få gratis forsørgelse resten af livet, og aktiv tilbeder sin egen kultur uden at tage del i landets kultur, så beder man om problemer.
Dem af jer som bor fx i Kina, Sverige, England og Tyskland... I har vel ikke været så idiotiske at spekulere i at komme til at bo så tæt på andre danskere som overhovedet muligt?
...andre mener, at man ikke kan bo i et land uden at tage aktiv del i det. Man tager ikke del i et land ved at flytte i en ghetto for at være sammen med folk fra det land man over hals og hoved er stukket væk fra, og man gør det heller ikke ved at købe en Weber-grill. Man er desværre nødt til at gøre noget mere.
Men én ting er sikker: hvis man flytter til et land bare for at få gratis forsørgelse resten af livet, og aktiv tilbeder sin egen kultur uden at tage del i landets kultur, så beder man om problemer.
Dem af jer som bor fx i Kina, Sverige, England og Tyskland... I har vel ikke været så idiotiske at spekulere i at komme til at bo så tæt på andre danskere som overhovedet muligt?
Hvis vi i et øjeblik antager, at jeg æder den socioøkonomiske undskyldning (hvilket jeg ikke gør, da de stadig er vældigt overrepræsenterede i kriminalstatistikkerne, når de renses for socioøkonomiske omstændigheder), så siger du stadig, at årsagen til deres relative fattigdom ligger i, at de ikke vil arbejde for andre? Og at det forbehold er kulturelt betinget? - Så ville den skarpe iagttager nok gøre opmærksom på, at det stadig er kulturen, der fører til problemerne. Om det er via en omvej eller ej er sådan set ligegyldigt.
Men igen, jeg interesserer mig mere for kriminalitetens karakter fremfor kvantiteten. Og igen må jeg gøre opmærksom på, at gaderøverier, rå, umotiveret vold, massevoldtægter og æresdrab var usete her i landet, før muslimernes efterkommere begyndte at dyrke det i stor stil. - Jeg vil også stadig holde fast i, at grovheden kan tilskrives kulturelle forhold, da man bl.a. har et helt andet syn på kvinder og mennesker, der bekender sig til en anden trosretning.
Men igen, jeg interesserer mig mere for kriminalitetens karakter fremfor kvantiteten. Og igen må jeg gøre opmærksom på, at gaderøverier, rå, umotiveret vold, massevoldtægter og æresdrab var usete her i landet, før muslimernes efterkommere begyndte at dyrke det i stor stil. - Jeg vil også stadig holde fast i, at grovheden kan tilskrives kulturelle forhold, da man bl.a. har et helt andet syn på kvinder og mennesker, der bekender sig til en anden trosretning.
Ikke, hvis børnene selv er muslimer.Windcape (75) skrev:Bare fordi forældrene er muslimer kan børnene vel godt drikke øl og spise pølser!
:rolleyes:Windcape (75) skrev:De etniske danskere jeg kender som er muslimer, har ikke et problem med at grille, drikke eller spise svinekød.
Og så kommer vi så til spørgsmålet, hvad der ligger under begrebet "opfører sig som danskere". Er det at gå klædt uden anerkende almindelig anstændighed, er det at have det vilde sexliv og give afkald på at blive gift? Er det at gå i byen hver weekend?Windcape (75) skrev:Hvis de snakker Dansk, og opfører sig som Danskere, vil ingen tænke andet.
Hvad er 'dansk' ?
Jeg er helt enig. Der er ikke rigtigt så meget andet at sige til det. Skal de blive boende her, må også gøre en indsats.Windcape (75) skrev:Problemet er at børnene så har svært ved at lære Dansk i skolen. Forældrene burde gøre en indsats for deres børns skyld. Og hvis de skal bo her i 30-40 år, skal de jo lære Dansk under alle omstændigheder!
Problemet er at mange af de som immigrerede til Danmark (ikke flygtninge), kom for at arbejde og sende penge hjem. Så fik de et nogenlunde fast arbejde, og så hentede de deres ægtefælle herop, dog stadigvæk med planen om at vende næsen hjem på et tidspunkt ... og så fik de et barn her.
Danskhed i sig selv er et stort studium, men der er gjort mange forsøg på at definere det.Cloud02 (80) skrev:Hvad er 'dansk' ?
Danskhed er repræsentativt i flere stadier, afhænging af alderen på målgruppen.
F.eks. så er danskhed, set med de udvekslingstuderende vi har her på kollegiets, øjne, noget med "venlighed, druk, bramfrihed, politiske meninger, og solidaritet".
Lidt forsimplet, men det er ihvertfald nogle af de punkter de selv påpeger efter deres besøg her.
Nå ja, og at "danskerne er meget glade"
Det vil jeg meget gerne se en opgørelse på.LinguaIgnota (79) skrev:da de stadig er vældigt overrepræsenterede i kriminalstatistikkerne, når de renses for socioøkonomiske omstændigheder
Derudover, udtaler jeg mig på intet tidspunkt om den specifikke årsag til deres fattigdom. Jeg har en række antagelser, og kommer med min udlægning af, hvorfor de fleste indvandrere arbejder som selvstændige.
Addendum til #81:
http://ibyen.dk/fokus/roskildefestival/article1018...
Jeg synes ihvertfald ikke jeg oplever at der er særlige mange personer med anden etnisk baggrund på de naturvidenskabelige studier.
Man synes jo der burde være flere af dem. Af en eller anden grund virker det somom de alle sammen skal være tømre eller andet håndværker ting.
Det er lidt meget stereotyping over det, men stadigvæk. De virker altså godt gemt væk på de højere akademiske studier.
http://ibyen.dk/fokus/roskildefestival/article1018...
Jeg synes ihvertfald ikke jeg oplever at der er særlige mange personer med anden etnisk baggrund på de naturvidenskabelige studier.
Man synes jo der burde være flere af dem. Af en eller anden grund virker det somom de alle sammen skal være tømre eller andet håndværker ting.
Det er lidt meget stereotyping over det, men stadigvæk. De virker altså godt gemt væk på de højere akademiske studier.
Dét spørgsmål er en af den slags spørgsmål man ikke kan besvare uden at lyde latterlig, hvilket sikkert også er dit formål.
Hvis du tror du kan latterliggøre danskheden ved at påstå at det kun drejer sig om Weber-grill, samtalekøkkener, flæskesteg og røde hotdogs, så kan du tro om.
At være dansk kan ikke forklares, det er en følelse man har.
Hvordan skal man forklare en følelse uden at lyde som en idiot?
I Danmark har vi bestemte måder at gøre ting på og bestemte måde at tænke på. Selv en så tæt nabo som Sverige, ligner os kun på overfladen.
Se på den måde vi har bygget huse på... slotte... kunst... vores generelle kreativitet.
Selvom det lyder cheesy, så tilhører man et folk, et land. Det giver tryghed... en tryghed, som indvandrerne heller ikke kan være foruden, derfor søger de sammen med deres egne.
Når man som et lille folkeslag i tidernes morgen har besluttet at danne en nation, så er det fordi man har haft det samme værdisæt og at man gerne vil leve side om side med andre som også har samme værdier. Dertil, Danmark. Ellers var der jo ingen idé i at gå igennem det helvede der hedder krig i tidernes morgen. Det var jo netop fordi man nægtede at lade sig dupere af fremmede kulturer.
At begynde at fremsætte krav om moskeer, islamiske-banker og islamisk retsale og love, som sikkert ville have gået i fx USA, men som bare er en kæmpe provokation i et land som Danmark som har et kæmpe historisk rodnet.
Og nej, jeg er ikke DF'er, nej jeg er ikke nazist, nej røde pølser er ikke min livret.
Og så kommer vi så til spørgsmålet, hvad der ligger under begrebet "opfører sig som danskere". Er det at gå klædt uden anerkende almindelig anstændighed, er det at have det vilde sexliv og give afkald på at blive gift? Er det at gå i byen hver weekend?
Hvad er 'dansk' ?
Dét spørgsmål er en af den slags spørgsmål man ikke kan besvare uden at lyde latterlig, hvilket sikkert også er dit formål.
Hvis du tror du kan latterliggøre danskheden ved at påstå at det kun drejer sig om Weber-grill, samtalekøkkener, flæskesteg og røde hotdogs, så kan du tro om.
At være dansk kan ikke forklares, det er en følelse man har.
Hvordan skal man forklare en følelse uden at lyde som en idiot?
I Danmark har vi bestemte måder at gøre ting på og bestemte måde at tænke på. Selv en så tæt nabo som Sverige, ligner os kun på overfladen.
Se på den måde vi har bygget huse på... slotte... kunst... vores generelle kreativitet.
Selvom det lyder cheesy, så tilhører man et folk, et land. Det giver tryghed... en tryghed, som indvandrerne heller ikke kan være foruden, derfor søger de sammen med deres egne.
Når man som et lille folkeslag i tidernes morgen har besluttet at danne en nation, så er det fordi man har haft det samme værdisæt og at man gerne vil leve side om side med andre som også har samme værdier. Dertil, Danmark. Ellers var der jo ingen idé i at gå igennem det helvede der hedder krig i tidernes morgen. Det var jo netop fordi man nægtede at lade sig dupere af fremmede kulturer.
At begynde at fremsætte krav om moskeer, islamiske-banker og islamisk retsale og love, som sikkert ville have gået i fx USA, men som bare er en kæmpe provokation i et land som Danmark som har et kæmpe historisk rodnet.
Og nej, jeg er ikke DF'er, nej jeg er ikke nazist, nej røde pølser er ikke min livret.
Jeg synes nu at der er stor forskel på om man flytter til et land uden at integrere sig og så direkte modarbejde landet. En del indvandrere går over stregen ved at kræve særlige hensyn(f.eks. madvaner i institutioner), men tilgengæld er der også en del danskere der kammer over i danskhed.
Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor man skal tvinges til det ene eller andet, hvis man ikke er en belastning for samfundet. Hvorfor skal man lære dansk og spise gris, det er jo komplet ligegyldigt. Jeg kan da sagtens flytte til et andet land og så skide på om jeg vil lære sproget, uden at der er nogle som skal klandre mig for det. Så længe man bidrager til samfundet bør det være komplet ligegyldigt hvad man foretager sig. Hvis man f.eks. ser de forskellige "china towns" rundt omkring, så er det altså begrænset hvor godt de er integreret. Forskellen er bare at de passer sig selv.
Mit problem ved de muslimske indvandrere er når de kræver særlige hensyn og belaster samfundet. Derudover er det pinligt når vi i Danmark tager særlige hensyn, f.eks. fjerner svinekød.
Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor man skal tvinges til det ene eller andet, hvis man ikke er en belastning for samfundet. Hvorfor skal man lære dansk og spise gris, det er jo komplet ligegyldigt. Jeg kan da sagtens flytte til et andet land og så skide på om jeg vil lære sproget, uden at der er nogle som skal klandre mig for det. Så længe man bidrager til samfundet bør det være komplet ligegyldigt hvad man foretager sig. Hvis man f.eks. ser de forskellige "china towns" rundt omkring, så er det altså begrænset hvor godt de er integreret. Forskellen er bare at de passer sig selv.
Mit problem ved de muslimske indvandrere er når de kræver særlige hensyn og belaster samfundet. Derudover er det pinligt når vi i Danmark tager særlige hensyn, f.eks. fjerner svinekød.
At du tror at det er mit formål, lader jeg stå for din egen regning. Jeg vil derimod vide om mine børn, vil blive kaldt for danskere, eller 3. generationsindvandrere. Hvor mange led ned i min slægt skal vi? Kommer vi også til at have 4. generationsindvandrere?squad2nd (84) skrev:Dét spørgsmål er en af den slags spørgsmål man ikke kan besvare uden at lyde latterlig, hvilket sikkert også er dit formål.
Hvad så med etniske danske personer som ikke "opfører sig dansk"? De er qua deres oprindelse, danskere.
Dine børn? Jeg har ingen anelse om hvad din familieære situation er, eller hvor du kommer fra hvis du ikke er dansker? Du er måske meget i tvivl om du er rentdyrket dansk selvom du har et dansk PAS?
Men jeg tror du er galt på den hvis du tror at det at være dansk er noget man kan avle sig frem til.
Omvendt og seriøst ment... du tror da for heller ikke at man fx lige pludselig bliver Afrikaner hvis man som kridhvid dansker tager til Zimbabwe, ligegyldigt hvor mange generationer jeg og mine efterkommere har boet der?
Dine børn? Jeg har ingen anelse om hvad din familieære situation er, eller hvor du kommer fra hvis du ikke er dansker? Du er måske meget i tvivl om du er rentdyrket dansk selvom du har et dansk PAS?
Men jeg tror du er galt på den hvis du tror at det at være dansk er noget man kan avle sig frem til.
Omvendt og seriøst ment... du tror da for heller ikke at man fx lige pludselig bliver Afrikaner hvis man som kridhvid dansker tager til Zimbabwe, ligegyldigt hvor mange generationer jeg og mine efterkommere har boet der?
Problemet er alle yallaerne... !
Jeg bliver altid irriteret over at man blander kultur og tro sammen.
Problemet ligger i opdragelsen hos den enkelte familie. Den ligger hos den enkelte families KULTUR og ikke religion.
Det skal sige, at jeg selv er udlænding fra fjern østen. Alle dem som jeg kender, og dem som er i familien, er muslimer og har en anden kultur jo. Men vi laver jo ikke ballade ligesom dem, som går og smadre biler og vandalisere dk. Det er fordi de ikke er opdraget hjemme fra.
Mange af de arabere som jeg kender, hvis forældre vil opdrage børnene ordenligt, men som vælger at se bort fra det, da de nemlig har muligheder for at vende deres KULTUR og familie ryggen. De gør hvad der passer dem. Dem kan man ikke opdrage, det er dem man skal have fat i. Send dem ud af landet.
Hvis man tog nogle af mulighederne bort fra invandre familierne og slog hårdt ned på dem, så ville vi se en merkant ændring.
Vi er en del der bliver mere og mere trætte af df's politik. Den bliver mere og mere racistisk. Dengang vi kom til dk, der var alle så venlige og kunne forstå os gurkere.. men nu får man blikket uanset hvad.
Jeg vil give samfundet skylden, da de ikke slår hårdt ned på "ballade magerne". De ødlægger det af for os andre, der har intigreret.
ved ikke om det er nonsense :) men bare lidt fra en der ikke er dansk
Jeg bliver altid irriteret over at man blander kultur og tro sammen.
Problemet ligger i opdragelsen hos den enkelte familie. Den ligger hos den enkelte families KULTUR og ikke religion.
Det skal sige, at jeg selv er udlænding fra fjern østen. Alle dem som jeg kender, og dem som er i familien, er muslimer og har en anden kultur jo. Men vi laver jo ikke ballade ligesom dem, som går og smadre biler og vandalisere dk. Det er fordi de ikke er opdraget hjemme fra.
Mange af de arabere som jeg kender, hvis forældre vil opdrage børnene ordenligt, men som vælger at se bort fra det, da de nemlig har muligheder for at vende deres KULTUR og familie ryggen. De gør hvad der passer dem. Dem kan man ikke opdrage, det er dem man skal have fat i. Send dem ud af landet.
Hvis man tog nogle af mulighederne bort fra invandre familierne og slog hårdt ned på dem, så ville vi se en merkant ændring.
Vi er en del der bliver mere og mere trætte af df's politik. Den bliver mere og mere racistisk. Dengang vi kom til dk, der var alle så venlige og kunne forstå os gurkere.. men nu får man blikket uanset hvad.
Jeg vil give samfundet skylden, da de ikke slår hårdt ned på "ballade magerne". De ødlægger det af for os andre, der har intigreret.
ved ikke om det er nonsense :) men bare lidt fra en der ikke er dansk
Hvad jeg opfatter mig selv som mener jeg er underordnet, og er desuden ikke det jeg vil frem til. Jeg vil gerne vide, hvordan det resterende samfund betragter mig, når mine familiære rødder er fra Pakistan, at jeg er "fejlfarvet" og er muslim og ellers "opfører mig dansk".squad2nd (87) skrev:Dine børn? Jeg har ingen anelse om hvad din familieære situation er, eller hvor du kommer fra hvis du ikke er dansker? Du er måske meget i tvivl om du er rentdyrket dansk selvom du har et dansk PAS?
Pretty much, jo.squad2nd (87) skrev:du tror da for heller ikke at man fx lige pludselig bliver Afrikaner hvis man som kridhvid dansker tager til Zimbabwe, ligegyldigt hvor mange generationer jeg og mine efterkommere har boet der?
Jeg mener at efterkommere af kolonisterne er ligeså meget afrikanere som de tidlligere indfødte.
Du har i øvrigt ganske bekvemmeligt ignoreret følgende:
Cloud02 (86) skrev:Hvad så med etniske danske personer som ikke "opfører sig dansk"?
Så ved du jo også at du er Pakistaner. Hvorfor i alverden vil du så gøre alt for at skjule det faktum, og så bagefter kalde dig dansker? Man kommer i identitetskrise hvis man ikke vedkender sig sine rødder.
Hvis du selv opfatter dig som fejlfarve, er det jo ikke landet, men mangel på selvtillid. Det er en eller anden vulgær form for accept folk altid forsøger at få når de kommer til et andet land. "Jeg vil ikke kun være én af jer, jeg vil VÆRE jer!".
Hvis jeg skal nævne et problem med muslimer vs dansker, så er det dét faktum, at hvis du spørger en dansker hvorfor han ikke kan lide svinekød, så vil han muligvis give dig et lidt mere troværdig forklaring, som fx: dét giver mig diarre, jeg kan bedre lide en steak, hader de forbandede grise.
Hvis du spørger en muslim: "Fordi det står i den her bog at jeg ikke må".
For en del danskere, som tør sige sin mening, som ikke er autoritetstro, er det et forfærdeligt tegn på at man er svagpisser. Man vil blive mødt med samme latterliggørelse hvis en hvid dansker sagde at hans KFUM spejderklub ikke tillod kagespisning eller en anden havde doneret alle sine penge til Scientology.
Det som andre danskere ville kalde for en god gammeldaws gang mobning, er for muslimer "racisme"... alene at det kort bliver spillet gang på gang er OGSÅ tegn på at man slet ikke har nogen som helst brugbare argumenter... og selvfølgelig bare sørger for at grave en endnu større afstand mellem "natives" og udlændingene.
Hvis jeg kom til Pakistan, så ville jeg sørge for at finde nogen pakistanske venner i en fart, så jeg kunne lære om deres kultur i ro og mag og hvordan de opfører sig. Og hvis jeg bliver "antastet" vil jeg heller ikke råbe "sorte svin" til vedkommende. (på pakistansk).
Jeg er sikker på at den befolkning som boede der *før* kolonisterne kom dertil, er meget stærkt uenige med dig.
De danskere som ikke opfører sig dansk, er de personer som du ser altid sidde alene. Udover bistand hvis du har brug for hjælp, skal du ikke regne med, at nogen siger "Hey, han er ensom! Ham tager vi os af!". Man ender med at dø alene, uden venner, uden familie.
Der er vi forskellige fra fx muslimske og asiatiske lande hvor de tager sig godt af fx de gamle. Her, er det ikke unormalt at man finder døde ældre, glemt, alene på et lokum... eller folk begår selvmord fordi de, ligesom indvandrerne, ikke forstår hvordan de skal begå sig i i det danske samfund og få venner og kærester og dermed ikke føler sig værdsat.
Hvad jeg opfatter mig selv som mener jeg er underordnet, og er desuden ikke det jeg vil frem til. Jeg vil gerne vide, hvordan det resterende samfund betragter mig, når mine familiære rødder er fra Pakistan, at jeg er "fejlfarvet" og er muslim og ellers "opfører mig dansk".
Så ved du jo også at du er Pakistaner. Hvorfor i alverden vil du så gøre alt for at skjule det faktum, og så bagefter kalde dig dansker? Man kommer i identitetskrise hvis man ikke vedkender sig sine rødder.
Hvis du selv opfatter dig som fejlfarve, er det jo ikke landet, men mangel på selvtillid. Det er en eller anden vulgær form for accept folk altid forsøger at få når de kommer til et andet land. "Jeg vil ikke kun være én af jer, jeg vil VÆRE jer!".
Hvis jeg skal nævne et problem med muslimer vs dansker, så er det dét faktum, at hvis du spørger en dansker hvorfor han ikke kan lide svinekød, så vil han muligvis give dig et lidt mere troværdig forklaring, som fx: dét giver mig diarre, jeg kan bedre lide en steak, hader de forbandede grise.
Hvis du spørger en muslim: "Fordi det står i den her bog at jeg ikke må".
For en del danskere, som tør sige sin mening, som ikke er autoritetstro, er det et forfærdeligt tegn på at man er svagpisser. Man vil blive mødt med samme latterliggørelse hvis en hvid dansker sagde at hans KFUM spejderklub ikke tillod kagespisning eller en anden havde doneret alle sine penge til Scientology.
Det som andre danskere ville kalde for en god gammeldaws gang mobning, er for muslimer "racisme"... alene at det kort bliver spillet gang på gang er OGSÅ tegn på at man slet ikke har nogen som helst brugbare argumenter... og selvfølgelig bare sørger for at grave en endnu større afstand mellem "natives" og udlændingene.
Hvis jeg kom til Pakistan, så ville jeg sørge for at finde nogen pakistanske venner i en fart, så jeg kunne lære om deres kultur i ro og mag og hvordan de opfører sig. Og hvis jeg bliver "antastet" vil jeg heller ikke råbe "sorte svin" til vedkommende. (på pakistansk).
Pretty much, jo.
Jeg mener at efterkommere af kolonisterne er ligeså meget afrikanere som de tidlligere indfødte.
Jeg er sikker på at den befolkning som boede der *før* kolonisterne kom dertil, er meget stærkt uenige med dig.
Du har i øvrigt ganske bekvemmeligt ignoreret følgende:
Hvad så med etniske danske personer som ikke "opfører sig dansk"?
De danskere som ikke opfører sig dansk, er de personer som du ser altid sidde alene. Udover bistand hvis du har brug for hjælp, skal du ikke regne med, at nogen siger "Hey, han er ensom! Ham tager vi os af!". Man ender med at dø alene, uden venner, uden familie.
Der er vi forskellige fra fx muslimske og asiatiske lande hvor de tager sig godt af fx de gamle. Her, er det ikke unormalt at man finder døde ældre, glemt, alene på et lokum... eller folk begår selvmord fordi de, ligesom indvandrerne, ikke forstår hvordan de skal begå sig i i det danske samfund og få venner og kærester og dermed ikke føler sig værdsat.
squad2nd (91) skrev:Så ved du jo også at du er Pakistaner. Hvorfor i alverden vil du så gøre alt for at skjule det faktum, og så bagefter kalde dig dansker? Man kommer i identitetskrise hvis man ikke vedkender sig sine rødder
Sikke da noget vås, at jeg er pakistaner. Mine forældre er, ja. Men jeg er født og opvokset i Danmark!
squad2nd (91) skrev:Hvis du selv opfatter dig som fejlfarve, er det jo ikke landet, men mangel på selvtillid.
Jeg opfatter mig skam ikke som "fejlfarvet", hvorfor jeg også har sat det i citationstegn. Jeg overvejde også at skrive at jeg tilhørte "en dødskult" (læs: islam)
Det er på ingen måde "mobning", når offentlige personer går ud og siger at muslimske fædre voldtager deres døtre, sige at de er en kræftsvulst, eller at muslimske onkler voldtager deres niecer. Det er tjener kun et formål: bagvaskelse af muslimer, og er rendyrket racisme og instigering til diskrimination af denne populationsgruppe.squad2nd (91) skrev:Det som andre danskere ville kalde for en god gammeldaws gang mobning, er for muslimer "racisme"
Igen ... Er de danskere som ikke "opfører sig dansk", danske?
Windcape (92) skrev:Hvis man er født i Danmark, er man Dansker. Ligegyldig hvor ens familie kommer fra.
Det er latterligt at indvandrene og deres børn ikke har fattet det endnu.
Når samfundet leder efter rubrikken til 3. generationsindvandrer på registreringsskemaet, bliver man ikke just bekræftet i at være dansker.
Hvordan samfundet vælger at kategorisere dets borgere, smitter af på deres opfattelse af sig selv. For indvandrerne og deres efterkommere, smitter det altså af, at samfundet omtaler dem som 2. og 3. generationsindvandrere. mao. ikke som danskere.
Så må indvandrene jo selv gøre op med problemet, og begynde at anse sig selv om etniske danskere, og ikke indvandrere.
Desuden så snakker man kun om 2. og 3. generationsindvandrere når ungerne render rundt i hiphop tøj, brænder israelske flag af, kaster med brosten, og ikke taler rent dansk med vilje.
Når folk identificere sig selv med ghettoen, så bliver de også betragtet således.
Få dig en uddannelse! tag et jakkesæt på! snak Dansk eller Engelsk, så er der fandme ingen der diskriminere!
Så må indvandrene jo selv gøre op med problemet, og begynde at anse sig selv om etniske danskere, og ikke indvandrere.
Desuden så snakker man kun om 2. og 3. generationsindvandrere når ungerne render rundt i hiphop tøj, brænder israelske flag af, kaster med brosten, og ikke taler rent dansk med vilje.
Når folk identificere sig selv med ghettoen, så bliver de også betragtet således.
Få dig en uddannelse! tag et jakkesæt på! snak Dansk eller Engelsk, så er der fandme ingen der diskriminere!
Sikke da noget vås, at jeg er pakistaner. Mine forældre er, ja. Men jeg er født og opvokset i Danmark!
Så hvis min danske mor havde født mig i Pakistan eller Kina, var jeg blevet betragtet som fortrinsvis Pakistaner og Kineser. Ok!
Det kan nok være at jeg selv så mig som Pakistaner, men ville befolkningen også hoppe med på den melodi?
Jeg opfatter mig skam ikke som "fejlfarvet", hvorfor jeg også har sat det i citationstegn. Jeg overvejde også at skrive at jeg tilhørte "en dødskult" (læs: islam)
Det er på ingen måde "mobning", når offentlige personer går ud og siger at muslimske fædre voldtager deres døtre, sige at de er en kræftsvulst, eller at muslimske onkler voldtager deres niecer.
Rolig nu. Du er allerede ude på et sidespor.
1) Politikerne er BESTEMT IKKE talerør for den brede befolkning, ellers ville du heller ikke se Lene E. eller Helle T.S svinet sådan til.
2) Du tager tingene for seriøst. Hvordan kan politiske udtalelser provokere dig når du ved at du ikke selv har voldtaget nogen? Hvis den danske befolkning skulle tage seriøst hvad diverse muslimske landes ledere udtalte, tror du så at du kunne gå sikkert på gaden? Igen, vi tager ikke de andres landes crap seriøst, og så behøver du heller ikke. Desuden, hvordan kan du overhovedet hidse dig op over hvad en eller anden afdanket politiker siger?
Det er tjener kun et formål: bagvaskelse af muslimer, og er rendyrket racisme og instigering til diskrimination af denne populationsgruppe.
Du fyrede bare ikke det udslidte og klamme racismekort af lige dér, gjorde du det? Geez...
Du prøver altså at overbevise mig om, at du føler dig som stolt dansker, men går noget dig imod har du alligevel ingen nosser, og gemmer dig bag racismen. (jeg tror at de mennesker som virkelig oprigtigt har været udsat for racisme er trætte af, at det ord bliver misbrugt af alle som ikke føler deres religion bliver respekteret).
Lad mig give dig et råd, dansker-til-dansker... lad være med at tro at religion er nogen som danskerne giver nogen særlig betydning eller status i hverdagen.
Desuden, istedet for at være rasende på de politikere som rakker ned på islam... skulle du så ikke hellere være sur og rasende på de folk som misbruger islam til at foretage deres handlinger? De rigtige muslimer har en tendens til at være SÆRDELES TAVSE når der bliver udført terror-handlinger af en flok amøber... men kan flippe fuldstændig ud når andre folk prøver at forstå islam.
Igen ... Er de danskere som ikke "opfører sig dansk", danske?
Det har jeg svaret på én gang, og ganske godt synes jeg. Men hvis du kan skrive dit spørgsmål igen, kan jeg vel godt skrive mit svar igen.
Er man født af danske forældre, er man pr. definition dansk.
Mener du at det er det sted hvor man bliver født, der afgør og man er den ene eller den anden nationalitet? Eller om man har et pas?
------------------
Det afhænger om hun var permanent bosiddende i Pakistan med Pakistansk statsborgerskab på det tidspunkt, eller det bare var fordi du blev født der af praktiske grunde.squad2nd (96) skrev:Så hvis min danske mor havde født mig i Pakistan eller Kina, var jeg blevet betragtet som fortrinsvis Pakistaner og Kineser. Ok!
Men ok, hvis hun havde Pakistansk statsborgerskab var hun jo heller ikke Dansker!
Har du Dansk statsborgerskab, er du Dansker. Det er ikke til diskussion. Folk som ikke identificere sig sådan, kan godt smutte ud af landet.
Problemet er at selvom de har det pap i hånden, så føler de sig ikke som danskere, fordi de ikke er villig til at ofre bare 5 minutter af deres tid hver dag på at mænge sig med den befolkning som de og deres afkom til at bo sammen med i meget meget lang tid.
Har du Dansk statsborgerskab, er du Dansker.
Problemet er at selvom de har det pap i hånden, så føler de sig ikke som danskere, fordi de ikke er villig til at ofre bare 5 minutter af deres tid hver dag på at mænge sig med den befolkning som de og deres afkom til at bo sammen med i meget meget lang tid.
Og det er jo netop min pointe.squad2nd (96) skrev:Det kan nok være at jeg selv så mig som Pakistaner, men ville befolkningen også hoppe med på den melodi?
de instigerer diskrimination. Det er hvad der går mig på.squad2nd (96) skrev:2) Du tager tingene for seriøst. Hvordan kan politiske udtalelser provokere dig når du ved at du ikke selv har voldtaget nogen?
squad2nd (96) skrev:Du fyrede bare ikke det udslidte og klamme racismekort af lige dér, gjorde du det? Geez...
Du har måske ikke noget problem med at folk uden problemer kan gå ud og sige at negere har sex med deres når de fylder 5 år, men det har jeg.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.