mboost-dp1

DF: Stop al ikke-vestlig indvandring

Gå til bund
Gravatar #1 - AMT
4. aug. 2010 18:18
DF: Stop al ikke-vestlig indvandring
Skal Danmark sige nej til alle fra ikke-vestlige lande?

Som en ikke-vestlig ikke-muslimsk udlænding har man ofte en ambivalent forhold til dette parti. Ofte synes jeg som mange andre bare at de er bindegale, men et særdeles uheldig oplevelse med nogle somaliere taget i betragtning er jeg glad for, at vi har regler der barberer de absolut værste elementer fra alle folkeslag væk allerede ved grænsen.

Men alligevel har jeg en fornemmelse, at dette parti inden for en nær fremtid kan blive et større problem for Danmark end de problemer, som det måske delvist kan være med til at løse.

Men nu til det som tråden er om: Hvad mener I om dette forslag fra DF? Og hvad mener I om de to artikler og kommentarerne under dem?
Gravatar #2 - LinguaIgnota
4. aug. 2010 18:24
Meh, too little too late.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
4. aug. 2010 18:28
Det er typisk DF at kæfte op med et uhyrligt krav, så de kan få et knap så kontroversielt forslag ind senere.
Gravatar #4 - Wickedmike
4. aug. 2010 18:31
#3 Sådan er det generelt fra alle politiske partier nu om dage.
Gravatar #5 - arne_v
4. aug. 2010 18:32

Det er vel et godt eksempel på en politiker som gerne vil have lidt presse omtale.

Jeg kan ikke rigtigt se det som et lovforslag.

"Der kan ikke gived opholdstilladelse, arbejdstilladelse eller indfødsret til udlændige fra andre lande end land X1,...,Xn" ?

Nej vel.

Gravatar #6 - arne_v
4. aug. 2010 18:38

Og som skrevet i nogle af kommentarerne: betyder dette at DF gerne vil have ufaglærte tyskere af tyrkisk afstamning og ditto englændere af pakistansk afstamning til landet, men at indiske dataloger og japanske ingeniører skal forbydes adgang?

Jeg tvivler.

Total agurke historie!
Gravatar #7 - fe950
4. aug. 2010 21:14
DF begrunder med at der er minus på kontoen når det gælder ikke-vestlige udlændinge. det kan man jo bare løse ved at indføre en regel om INGEN ADGANG til socialen de første 3-5 år efter indrejse.
Gravatar #8 - Cloud02
4. aug. 2010 21:29
AMT (1) skrev:
og kommentarerne under dem?
ellers tak, jeg har fået min kvote af nationen for i dag. Derudover, er det ikke uden grund at det også kaldes nazionen.

AMT (1) skrev:
Hvad mener I om dette forslag fra DF?

Jeg finder det skræmmende, at vi kan komme dertil at
1) DF uden problemer kan fremsætte dette som en del af deres politik
2) At folk blot føjer det hen som "det sædvanlige" fra DF.

Så hæfter jeg mig desuden i, at ingen af de partier som har gidet at ofte deres tid på det her, har kunne tage klart og entydigt afstand fra det her nonsens fra DF.
Konservative kalder forslaget fra DF mærkeligt og langt ude.
S & V, siger at man skal kigge på integrationen og at der er nogle ikke-vestlige indvandrere som rent faktisk bidrager positivt.
Fælles for de 3 partier er derimod, at ingen af dem har kunne formå at tage afstand fra dette fuldstændigt groteskt diskrimerende forslag.

Og det var så al den tid jeg gider at bruge på at kommentere det her nonsens.
Gravatar #9 - Windcape
4. aug. 2010 21:32
DF failer. Muslimerne er jo ikke problemet for helvede.

Det er alle de skide østeuropærer som er problemet. De stjæler med arme og ben, lamer og er voldelige.

Muslimerne opfører sig faktisk pænt, rent statistisk, de fleste som kom herop i slutningen af 80erne / starten af 90erne for at arbejde, er godt integeret i samfundet i dag, og overordnet gode samfundsborgere.

Ja, der er nogle problemer i et par ghettoer, men det er intet i forhold til østeuropærer, som "ligner os selv", men som ikke ejer moral eller ejerskabsbegreb.

(Overstående er totalt bias, men jeg er fandme træt af dem)

arne_v (6) skrev:
Og som skrevet i nogle af kommentarerne: betyder dette at DF gerne vil have ufaglærte tyskere af tyrkisk afstamning og ditto englændere af pakistansk afstamning til landet, men at indiske dataloger og japanske ingeniører skal forbydes adgang?
DF har slet ikke et så stort begreb af verden.

Alt øst for Finland er ødeland, og syd-øst for Istanbul er muslimske terrorister der bor i en ørken.

Mere nuanceret perspektiv har de ikke.
Gravatar #10 - gnаrfsan
4. aug. 2010 22:10
Windcape (9) skrev:
(Overstående er totalt bias, men jeg er fandme træt af dem)

Du har haft en anden oplevelse end mig kan jeg forstå. En af mine bedste venner er østeuropæer, og tjener vores land meget mere end jeg nogensinde kommer til. Og så er han også et af de mest troværdige mennesker, jeg kender. Gemerelt har de østeuropæere, jeg har kendt været flittige og venlige.
Gravatar #11 - Windcape
4. aug. 2010 22:29

Jeg bor på et kollegium. Det siger vel det hele.
Gravatar #12 - arne_v
5. aug. 2010 02:05
Windcape (9) skrev:
Ja, der er nogle problemer i et par ghettoer,

Det er vist en underdrivelse

Men sammenhængen mellem de (store) problemer og DF's forslag er ikke speciel tæt.
Gravatar #13 - vandfarve
5. aug. 2010 02:24

arne_v (12) skrev:
Det er vist en underdrivelse

Men sammenhængen mellem de (store) problemer og DF's forslag er ikke speciel tæt.

Snarere tværtimod. Det er netop DF's forslag, der skaber de store problemer!

I mine øjne er det netop DF's ekstreme nationalisme, fremmedfjendskhed og totalt manglende realitetssans om, hvordan verden hænger sammen, der skaber og accellerer mange af vores samfunds problemer med indvandrene.

DF er ikke løsningen på vores problemer, men grunden til dem. Hvis bare de snævertsynede bonderøve gad at kigge op fra deres kaffe og lorte-BT, så ville det løse mange af vores problemer.
Gravatar #14 - arne_v
5. aug. 2010 02:29

Ligesom det er ret urealistisk at tro at et noget udefineret forbud mod indvandring i 2010 skulle løse store problemer med 2. generations indvandrere hvis forældre kom til Danmark i 70'erne, så er det også ret urealistisk at tro at diverse kriminelle grupperinger skyldes DF. Hvis DF forsvandt i morgen, så tvivler jeg meget på at diverse narkohandlere og voldsmænd pludseligt ville blive til bedsteborgere.
Gravatar #15 - I.F.F.
5. aug. 2010 04:55
God ide bare 30 år for sent.

Gravatar #16 - mat
5. aug. 2010 06:31

Hvis du fremstiller en befolkningsgruppe som et samfundsproblem i 15 år, hvordan tror du denne befolkningsgruppe reagerer?

DF er fear mongers, og danskerne er nogle får.
Gravatar #17 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 06:53
Hvis en befolkningsgruppe er et samfundsproblem i 15 år, hvordan tror du så folk reagerer?
Gravatar #18 - I.F.F.
5. aug. 2010 07:30
#16: mat

sverige har ingen DF og kulturberigerne bliver fremstillet som engle i mainstream medierne og af politikerne, så ifølge din terminologi skulle sverige ingen problemer have.

Gravatar #19 - vandfarve
5. aug. 2010 10:01
I.F.F. (18) skrev:
#16: mat

sverige har ingen DF og kulturberigerne bliver fremstillet som engle i mainstream medierne og af politikerne, så ifølge din terminologi skulle sverige ingen problemer have.

Jamen, så tillad mig at benytte din argumentationsteknik for at vise, hvad du faktisk skriver.

IFF kan ikke flyve. 
Sten kan ikke flyve. 
Ergo, IFF er en sten. 

Hvis du havde den fjerneste ide eller viden om det, som du snakker om, så ville du vide, hvor hovedløst, irrelevant og ubrugeligt er argument, som du fremfører - præcist som det ovenstående fra Erasmus Montanus. 

Al respekt for dig og dine politiske holdninger, men det er netop tanker og udtalelser som disse, der er problemet! Inden du komme med nye argumenter, så prøv selv at forestille din verden, hvis du bliver mere og mere fremmedgjort dag for dag, når du har været det de sidste 20-30 år. Hvordan ville du ikke reagere? 

Ændringer fra dag til dag er umulige at spore (ligesom sammenligninger mellem forskellige lande, hvor andre faktorer ikke berøres eller holdes konstante, er komplet umulige). Hvis SU'en blev fjernet totalt, ville man heller ikke se "permanente" ændringer før 5-10-20 år efter tiltaget ligesom ved DF's eksistens.  

Derfor; kom nu ind i kampen i stedet for at ævle om hint og dette!
Gravatar #20 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 10:11
Jamen, Failfarve, du glemmer jo helt, at problemet er udbredt i store dele af Europa. Tyskland og Frankrig har enorme problemer med gurkerafkom, der ikke kan opføre sig civiliseret.

Hvor udbredt skal problemet være, før vi må begynde at overveje, om det eventuelt, muligvis, perchance ikke er ene og alene vores egen skyld?

Jeg synes, det er lidt sjovt, at vi inviterer 100.000 mennesker fra afstumpede voldskulturere herop, for derefter at undre os over, at de er pikkevoldelige.
Gravatar #21 - vandfarve
5. aug. 2010 10:38
Lingie, you are the sole reason I still breathe...
Gravatar #22 - Slettet Bruger [2985340944]
5. aug. 2010 10:40
Windcape (9) skrev:
Det er alle de skide østeuropærer som er problemet. De stjæler med arme og ben, lamer og er voldelige.

Hvor blev det der "ishøj" link af. eller var det fake?
Gravatar #23 - Systran
5. aug. 2010 11:26
SlettetBruger (22) skrev:
Hvor blev det der "ishøj" link af. eller var det fake?

http://www.facebook.com/album.php?aid=141900&i...

Gravatar #24 - apkat
5. aug. 2010 12:52
DF vinder hver gang i skriver om dem. aaaaaaaarrrrghhhhhh stop! De skal ties ihjel.
Gravatar #25 - fe950
5. aug. 2010 18:23
De fleste sociologer mener ellers at årsagen til ghettoproblemer er selve ghettoerne. Put hvilket som hest etnbisk befolkning i ghettoerne og Wulla så opstår der problemer.

Jeg mener bestemt ikke at det er tilladt at stjælle i mellemøsten. Det er heller ikke tilladt at voldtage og dræbe og bestemt heller ikke tilladt at nasse på andre.
Det giver ikke mening at koble ghettoproblematikken på etnisitet og oprindelseskultur.

Man kan heller ikke henvise til danskhed for at forklare rocker problemer.

Og jeg synes at medierne har en stor andel i hvordan befolkningen skal tolke problemerne. Det hedder jalousidrab når Brian slår sin kone ihjel, men sjovt nok bliver det til æresdrab når det gælder Hassan!
Gravatar #26 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 18:44
fe950 (25) skrev:
De fleste sociologer mener ellers at årsagen til ghettoproblemer er selve ghettoerne.

[citation needed]

fe950 (25) skrev:
Put hvilket som hest etnbisk befolkning i ghettoerne og Wulla så opstår der problemer.

Så er det bare bemærkelsesværdigt, at vi ikke har oplevet problemerne før.
Der har altid været gnidninger i sociale boligbyggerier - interne opgør mellem belastede mennesker med alkoholproblemer og whatnot, men gaderøverier, umotiveret vold i det omfang, massevoldtægter og æresdrab, det er godtnok nyt.

Det er vel også værd at gentage, at flertallet vælger at bo i ghettoer. De vil være sammen med deres egne og det er ildeset at blande sig med resten af samfundet.

fe950 (25) skrev:
Jeg mener bestemt ikke at det er tilladt at stjælle i mellemøsten. Det er heller ikke tilladt at voldtage og dræbe og bestemt heller ikke tilladt at nasse på andre.

Øh, nå, okay?

fe950 (25) skrev:
Det giver ikke mening at koble ghettoproblematikken på etnisitet og oprindelseskultur.

Siger "de fleste sociologer"? Sjovt nok hører man ikke meget til volds- og berigelseskriminalitet blandt asiater (de skævøjede af slagsen) og de danner ellers også parallelsamfund og lever under nogle af de samme forhold som arabere og tyrkere.

fe950 (25) skrev:
Man kan heller ikke henvise til danskhed for at forklare rocker problemer.

Næeh, og man kan heller ikke direkte sammenligne de to grupper. Rockere bliver rockere på trods af deres kulturelle baggrund, indvandrere bliver kriminelle voldspsykopater, godt hjulpet på vej af deres kulturelle bagrund. Herrefolksmentaliteten lader sig ikke skjule; og det er væsentligt nemmere at trampe på en pensionists hoved, hvis du ikke respekterer hans tro og kultur, og hans livsstil er blevet dæmoniseret af turban-far derhjemme.

Det er måske også helt tilfældigt og et resultat af ghettoiseringen, at de går efter jøder og homoseksuelle?

fe950 (25) skrev:
Og jeg synes at medierne har en stor andel i hvordan befolkningen skal tolke problemerne. Det hedder jalousidrab når Brian slår sin kone ihjel, men sjovt nok bliver det til æresdrab når det gælder Hassan!

Well, duh. Brian nakker konen i affekt, Ali har planlagt det sammen med sine fætre. Forskellen skulle være til at få øje på.
Gravatar #27 - fe950
5. aug. 2010 19:12
Ja du skal forstår som du selv nævner. Ghettoproblemer opstår på trods af beboernes kulturelle baggrund (ligesom rockerne!).

For ellers påstår du at jeg i kraft af min kulturelle baggrund er voldspsykopat, hvilket ville give min arbejdsgiver(kriminalforsorgen) store vanskelligheder.

Hvis du ser på de sidste 30-40 år, så kan du se at der også har være problemer med andre indvandrergurpper herunder fra Vietnam. Dog skal du være opmærksom på at Danmark på det tidspunkt havde en aftale med Fn om 500 vietnamisiske flygtninger om året, altså betydelig lavere tal end situationen efter 1983 hvor folketinget indførte de-facto flytninge paragraffen og det bevirkede en betyrelig større flygtningetal (jeg mener man ramte 10.000 om året). Det samtidigt med Iran-Irak krigen på det tidspunkt, ergo en stor gruppe flygtninge fra et bestemt område. Senere 1. Golfkrig, senere intifada i de bewsatte områder, senere Somalia, senere østeuropæiske lande....

I takt med tiden integreres grupperne og problemerne overtages af andre grupper.

Integration er en procces over tid.

her i byen har jeg på årsbasis 1-2 klienter med indvandrebaggrund. Resten er etniske danskere. Og jeg jeg har alle slags kriminelle i sagsstammen lige fra vold til pædofili og voldtægt.

Og Brian der slog konen ihjel...han havde gevær...ganske planlagt.

Så drop klichéer om Ali og hans fætter.

Gravatar #28 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 19:15
Det virker ikke som om, du læste mit indlæg.
Gravatar #29 - fe950
5. aug. 2010 19:25
følger der en forklaring ?

Jeg har læst dit indlæg, men der er ikke sikkert jeg har forstået det...jeg er jo udlænding! :) sorry..kunne ikke lade være
Gravatar #30 - gnаrfsan
5. aug. 2010 19:35
LinguaIgnota (26) skrev:
[citation needed]

Så mange rumvæsener på et sted er noget lort. Har du aldrig set en science fiction film?
Gravatar #31 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 19:37
Du bruger i hvert fald en arabisk argumentationsteknik - du ved, ignorerer samtlige punkter og byder på en personlig anekdote. ;)

Hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt, så mener du, at de kæmpestore problemer vi har med kriminelle indvandrere (var det 2/3 af alle mandlige efterkommere, i alderen 15-25 år, af indvandrere fra ikke-vestlige lande, der havde mindst én dom bag sig i 2003? - Detaljerne er lidt slørede i skrivende stund) skyldes antallet af indvandrere og manglende integration? For i det lys virker DF's forslag da slet ikke så tosset...
Gravatar #32 - zin
5. aug. 2010 19:40
Befolkningsgrupper er ikke et problem. Individer er.
Gravatar #33 - gnаrfsan
5. aug. 2010 19:44
Jeg vil nu mene at kulturer godt kan være et problem. Hvis en kultur fordrer at alle der er en del af kulturen har ret og alle andre
er ignorante idioter, så har vi balladen.

Vi ser det i subkulturer af mange forskellige religiøse folkeslag. Ikke atheistiske, da der ikke er nævneværdige atheistiske folkeslag endnu, udover måske japanerne.
Gravatar #35 - zin
5. aug. 2010 19:51
#33: Det er ikke alle i en befolkningsgruppe der følger kulturen. Det ses tydeligt, flere steder.
En interessant historie i den favør: Min kollega (og chef) kommer fra Libanon. Han er flyttet hertil som 3-årig sammen med mange af sine venner, men besøger stadig landet. Han er desuden muslim, og spiser - af den årsag - ikke grisekød eller drikker alkohol.
Han bemærkede for et par dage siden, at mange muslimske kvinder (og libanesiske) i Danmark stadig opdrages (og opdrager deres børn!) meget religiøst og gammeldags (tørklæde, burka og hvad ved jeg...), men selv i Libanon er det meget anderledes. Der går kvinder ofte uden burka eller tørklæde, endda i bikinier på stranden og uden deres mand... Så øh.. Problemet er ikke befolkningsgruppen. Det er de få individer der gør som de gør og gør mest indtryk på os fordi de står frem.. Hvorimod de, der integrerer sig godt næsten aldrig ses.

#34:
ZiN (32) skrev:
Befolkningsgrupper er ikke et problem. Individer er.

Nazisterne var ofre for meget snedig og velkendt politik, fordrejede ideer og en god omgang depression. Læs op på din historie, knejt.
Gravatar #36 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 19:53
ZiN (35) skrev:
Nazisterne var ofre for meget snedig og velkendt politik, fordrejede ideer og en god omgang depression. Læs op på din historie, knejt.

De var en befolkningsgruppe og de var et problem. QED.
Gravatar #37 - zin
5. aug. 2010 20:03
#36: Nej. Se billedet. Problemet var kombinationen af en blind, ivrig og højtrystende person (Hitler), mindst et politisk geni (Göbbels), samt en depression, der blev udnyttet korrekt.

Tag en flok mennesker, sæt alle deres jobs i fare. De bliver utrygge. Fortæl dem så, at det er <anden befolkningsgruppe>ernes skyld. Gør det længe nok til at de hader dem. Stil derefter op til valg iblandt disse folk, med en løsning til at give jobs til dem alle.
Tror du du bliver valgt? Det kan du bande på, du gør.
Gravatar #38 - gnаrfsan
5. aug. 2010 20:05
ZiN (35) skrev:
#33: Det er ikke alle i en befolkningsgruppe der følger kulturen. Det ses tydeligt, flere steder.

Nej, men jeg vil absolut mene at en kultur kan fremavle uhensigtsmæssig opførsel og hvis flertallet er problemet, så vil jeg ikke gå med til at skyde skylden på individer.
Gravatar #39 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 20:05
De var stadig en befolkningsgruppe og de var stadig et problem.
Gravatar #40 - Hubert
5. aug. 2010 20:07
ZiN (37) skrev:
#36: Nej. Se billedet. Problemet var kombinationen af en blind, ivrig og højtrystende person (Hitler), mindst et politisk geni (Göbbels), samt en depression, der blev udnyttet korrekt.

Tag en flok mennesker, sæt alle deres jobs i fare. De bliver utrygge. Fortæl dem så, at det er <anden befolkningsgruppe>ernes skyld. Gør det længe nok til at de hader dem. Stil derefter op til valg iblandt disse folk, med en løsning til at give jobs til dem alle.
Tror du du bliver valgt? Det kan du bande på, du gør.

Det lyder lidt om det df gør...
Gravatar #41 - zin
5. aug. 2010 20:15
#38: Irrelevant hvis ikke alle følger denne kultur - som ses gang på gang at flere ikke gør. Specielt i denne tid hvor folk bliver mere og mere forskellige, grundet den kulturelle indflydelse fra Internettet.

Men jeg er helt enig i, at hvis flertallet af en gruppe mennesker fra samme kultur, som følger denne, havner i et andet land, og grundet dette andet lands kultur så skaber problemer (selvom nogen altid vil afvige...), så er det befolkningsgruppen/kulturens skyld. Jeg vil bare gerne lige se et bevis for at dette - præcist og utvetydigt - nogensinde er forkommet i nyere tid (og gerne i et større antal end 1000...).

#39: Var nazisterne nogensinde opstået uden følgende individer:
Nietsche (hans søster vendte mange af hans skrifter til nazistisk propaganda - bl.a. "übermensch" er hendes påfund), Hitler, Göbbels, Himmler, Göring, Speer og lignende? Det tror jeg ikke. Gør du? I så tilfælde, hvem skulle det være?
Gravatar #42 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 20:18
ZiN (41) skrev:
#39: Var nazisterne nogensinde opstået uden følgende individer:
Nietsche (hans søster vendte mange af hans skrifter til nazistisk propaganda - bl.a. "übermensch" er hendes påfund), Hitler, Göbbels, Himmler, Göring, Speer og lignende? Det tror jeg ikke. Gør du? I så tilfælde, hvem skulle det være?

Jeg forstår ikke, hvor du vil hen.
Gravatar #43 - zin
5. aug. 2010 20:24
#42: Jeg vil hen til at få mennesker påvirkede mange mennesker. Problemet er/var derfor ikke de mange mennesker, men de få.
Gravatar #44 - LinguaIgnota
5. aug. 2010 20:25
ZiN (43) skrev:
#42: Jeg vil hen til at få mennesker påvirkede mange mennesker. Problemet er/var derfor ikke de mange mennesker, men de få.

Det krævede mange mennesker at udføre holocaust. De mange mennesker var vel et problem.
Gravatar #45 - zin
5. aug. 2010 20:54
#44: Det var aldrig forekommet hvis ikke de mange mennesker var blevet blændet af tidligere påpegede individer.
Gravatar #46 - gnаrfsan
5. aug. 2010 20:57
ZiN (45) skrev:
Det var aldrig forekommet hvis ikke de mange mennesker var blevet blændet af tidligere påpegede individer.

De fleste kulturer udspringer af få individers indflydelse.

Men når det er sagt, så synes jeg nu at folk fra alle de kulturer, jeg har mødt er rare, så længe man behandler dem med respekt, og det gælder også mig selv.
Gravatar #47 - zin
5. aug. 2010 20:59
#46: Præcis. Deraf min konklussion: Det er omtalte individer der er problemet (og også ofte fordelen!) - ikke befolkningsgruppen. Får er får, men hyrden...
Gravatar #48 - vandfarve
5. aug. 2010 21:09
Oh snap.
Gravatar #49 - Cloud02
5. aug. 2010 21:21
LinguaIgnota (31) skrev:
Hvis jeg har forstået dit indlæg korrekt, så mener du, at de kæmpestore problemer vi har med kriminelle indvandrere (var det 2/3 af alle mandlige efterkommere, i alderen 15-25 år, af indvandrere fra ikke-vestlige lande, der havde mindst én dom bag sig i 2003? - Detaljerne er lidt slørede i skrivende stund) skyldes antallet af indvandrere og manglende integration? For i det lys virker DF's forslag da slet ikke så tosset...

Det er ganske korrekt at indvandrere er overrepræsenteret i kriminalitetsstatistik.

Men at de er overrepræsenteret burde ikke kom som et chok for nogen som helst, hvis man dykkede lidt videre ned i samfundsstatistikken.
Det er alment kendt at socio-økonomisk status er stærkt korreleret med kriminalitet, og dertil skal det siges at gennemsnitsdanskeren tjener: 280.500 kr (2007)
og den gennemsnitlige indvandrer fra et ikke-vestligt land tjener godt 189.400 kr (2007) godt 100.000 kr mindre end danskerne eller 1/3 mindre.

Tallene er fra "Indkomster 2007" og tallene bliver også gengivet i denne artikel: http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/se-listen...
Gravatar #50 - gnаrfsan
5. aug. 2010 21:42
ZiN (47) skrev:
Det er omtalte individer der er problemet (og også ofte fordelen!) - ikke befolkningsgruppen. Får er får, men hyrden...

Tjah, men mange af de befolkningsgrupper, der laver problemer idag har overlevet disse individ med mere end 1000 år, så der er det folkeslaget og ikke individerne, der er problemet. Altså kulturen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login