mboost-dp1
DF: Stop al ikke-vestlig indvandring
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
#respekt
http://politiken.dk/indland/article1030946.ece
http://politiken.dk/indland/article1030946.ece
En ung irakisk mand smilede og klappede, da han blev dømt for et ualmindelig groft hjemmerøveri i Brønshøj.Vi burde hugge hans hænder af. Så ville han nok ikke smile så meget, og da slet ikke klappe.
Det er også fint, så længe du bidrager med noget til samfundet.Captain Awesome (85) skrev:Jeg kan da sagtens flytte til et andet land og så skide på om jeg vil lære sproget, uden at der er nogle som skal klandre mig for det. Så længe man bidrager til samfundet bør det være komplet ligegyldigt hvad man foretager sig.
Gå du dig en tur på nørrebro, i den del omkring stationen.
Langt størstedelen af de kvinder der render rundt der, på over 40 år er udelukkende en udgift for Danmark. De kan ikke et ord dansk, og vil aldrig nogensinde kunne finde på at integrere sig.
Dertil kommer så alle de andre der falder uden for den gruppe, som heller ikke gør noget for at integrere sig. Men det er mit indtryk at den gruppe er det største problem.
I min 10. klasse var der 85% indvandrere af forskellige generationer. De havde 1 ting til fælles. Til forældremøder og lignende, blev de nød til at have tolk med.
Og her snakker vi folk der har boet her i minimum 15 år, og alligevel kan de ikke et ord dansk.
Sådan noget kan pisse mig noget så grusomt af.
Windcape (92) skrev:Hvis man er født i Danmark, er man Dansker. Ligegyldig hvor ens familie kommer fra.
Det er latterligt at indvandrene og deres børn ikke har fattet det endnu.
Nej, det er latterligt, at danskerne og vores samfund ikke har fattet det endnu. Hvis indvandrene gentagne og kontinuerligt behandles som fejlfarvede og/eller ikke-danskere, så kan du på ingen måde klandre dem for at adoptere den opfattelse.
Racisme? kræver det ikke at der findes racer?
http://ideonexus.com/2008/01/21/theres-only-one-hu...
http://www.aaanet.org/gvt/ombsumm.htm
http://townhall.com/columnists/DennisPrager/2009/0...
http://ideonexus.com/2008/01/21/theres-only-one-hu...
http://www.aaanet.org/gvt/ombsumm.htm
http://townhall.com/columnists/DennisPrager/2009/0...
Cloud02 (89) skrev:Hvad jeg opfatter mig selv som mener jeg er underordnet, og er desuden ikke det jeg vil frem til. Jeg vil gerne vide, hvordan det resterende samfund betragter mig, når mine familiære rødder er fra Pakistan, at jeg er "fejlfarvet" og er muslim og ellers "opfører mig dansk".
Det kommer jo lidt an på hvem det er. Folk som kender dig vil (forhåbentlig) bedømme dig på din personlighed. Folk som går forbi dig på gaden, vil ikke have meget mere end udseende at gå efter. Hvis du går med kasket, hættetrøje og alt for store bukser, vil mange bedømme dig som kriminel. Det vil ikke ske hvis du i stedet går med skjorte eller måske endda jakkesæt.
Det lidt det samme hvis der står tre skallede mænd i lædervest og banker på din dør. De fleste vil tænke at det er rocker der kommer for at "snakke" dem, men det kunne ligeså godt være at det er tre fredelige fyre der er punkteret og vil låne en telefon.
Men det har faktisk ret stor betydning hvordan du opfatter dig selv, da det som regel påvirker opførsel og beklædning.
Har endnu ikke mødt en muslim jeg som person brød mig om, måske er jeg uheldig? men alligevel? de eksempler jeg har er ikke ligefrem englebørn:
1. mine tidligere naboer fra afghanistan: børnene cyklede rundt efter hinanden med luftgevær og skød, den ene af de voksne brødre stak faren ned med en kniv nytårsaften.
2. blev uden grund truet og skubbet af en gurker til en håndboldkamp fordi jeg heppede på modstanderholdet af hvad han holdte med, hans brødre hev ham væk.
3. der er/var 3-4 gurkere på min årgang (gymnasie) ud af 150, ingen af dem laver noget nævneværdigt og 1 af dem blev smidt ud for intet at lave, en anden er kun på skolen fordi hun fik ufatteligt meget hjælp af en dansker der fik ondt af hende, de 2 sidste har samme arbejdsmoral som en død snegl.
4. En gurker og hans fætre som bor i samme by som mig tævede en fra min brors klasse.
nej, jeg møder ikke så mange fordi jeg bor forholdsvist langt væk fra nærmeste storby, men de få jeg har mødt minder liiiidt for meget om de eksempler jeg ser i TV og læser om i aviserne....
1. mine tidligere naboer fra afghanistan: børnene cyklede rundt efter hinanden med luftgevær og skød, den ene af de voksne brødre stak faren ned med en kniv nytårsaften.
2. blev uden grund truet og skubbet af en gurker til en håndboldkamp fordi jeg heppede på modstanderholdet af hvad han holdte med, hans brødre hev ham væk.
3. der er/var 3-4 gurkere på min årgang (gymnasie) ud af 150, ingen af dem laver noget nævneværdigt og 1 af dem blev smidt ud for intet at lave, en anden er kun på skolen fordi hun fik ufatteligt meget hjælp af en dansker der fik ondt af hende, de 2 sidste har samme arbejdsmoral som en død snegl.
4. En gurker og hans fætre som bor i samme by som mig tævede en fra min brors klasse.
nej, jeg møder ikke så mange fordi jeg bor forholdsvist langt væk fra nærmeste storby, men de få jeg har mødt minder liiiidt for meget om de eksempler jeg ser i TV og læser om i aviserne....
doh09 (109) skrev:En gurker
There's your problem! Hvis du kalder ikke-etniske danskere for "gurkere", så er det klart, at du oplever problemer.
Din attitude og foreståelse kan på ingen måde undgå at blive afspejlet i deres holdninger og handler. Hvorfor skal andre opfører sig anderledes end skidt, når du selv ser dem som skidt?
Wake up and smell the crap... Du er da et umådeligt snævertsynet og dårligt menneske, hvis du tror, at alle ikke-etniske danskere er ens og kan beskrives sådan. Jeg græmmer mig sgu over dig, hvis du opfører dig IRL, som din attitude og indlæg herinde giver udtryk for.
I den forbindelse vil jeg gerne bemærke to følgende ting, som jeg finder "interessante", men som I kan synes om og gøre ved, hvad I vil:
1) Gensidig misttilid fører til intet. Vi løser ingen af vores nuværende samfundsproblemer, og vi afhjælper bestemt hverken de etniske eller ikke-etniske danskere ved at tro det værste om den anden lejr.
Uden på nogen måde at ville sammenligne med eller drage konklusioner direkte ud fra moderne diplomati, så kan jeg slet ikke lade være med at drage paralleller ud fra den bog, som jeg læser nu, nemlig Henry Kissingers "Diplomacy".
De problemer, som vi oplevet nu mellem diverse befolkningsgrupper, ser sig gentaget i de sidste mange årtiers europæisk historie. Grundene til bl.a. Første og Anden Verdenskrig skal primært findes i den gensidige mistillid, som parterne havde til hinanden.
Denne mistillid skabte spøgelser, som de enten frygtede eller forfulgte, hvilket bidrog til onde spiraler. Som nævnt i ovenstående indlæg er mine forslag på en løsning på disse (vores) nuværende bekymringer større forståelse, mindre defensivitet og aggressivitet, større fleksibilitet og mere - langt mere - realitetssans og forståelse for den moderne verden.
Jeg gentager derfor: Gensidig mistillid løser ingen problemer, men forværrer tværtimod vores konflikter (og illusioner om konflikter). Lad nu være med at være snævertsynede og navlepillende, for det gavner intet og slet din egen "verden".
2) For hver negativ historie, som I nævner, og som handler om ikke-etniske danskere, der kan jeg nævne præcis samme historier om etniske danskere - gerne fem, ti eller hundrede gange flere ift. jeres oplevelser.
Jeg kan derfor ikke lade være med både at grine og græde sagte, når jeg hører historier om dette og hint, som "gurkerne", "sandnegerne" eller værre navne, for jeg kender mindst lige så mange danskere, der er voldelige, der stjæler, der tæver deres koner, som snyder i skat, som arbejder sort.
Hvis I ingen referencer har til statistikker eller akademiske artikler, så betyder jeres individuelle meninger intet - INTET! Tilsvarende kan I naturligvis sige om mine observationer, men fælles for begge sæt er, at vi således intet kan sige ud fra enkeltobservationer eller -artikler. En henvisning til en artikel i BT (der har en ikke-eksisterende journalistisk standard) er derfor ekstremt irrelevant og kun udtryk for at starte en flamewar.
Defor, hold jer til emnet, respekter jeres meddebattører og hold for helvedet niveauet højt. Jeg græmmes virkelig ved nogle af jeres andedamsprægede, jantelovsbegrænsede og ekstremt destruktive udtalelser. I hjælper ingen og slet ikke jer selv.
Jeg kan derfor kun på det skarpeste tage afstand noget af de patroniserende og nedladende kommentarer møntet på Cloud02. Jeg ønsker bestemt ikke at gøre dig til et offer i denne diskussion, Cloud, men du oplever en virkelig kedelig behandling af nogle bruger, når diskussionen tager sådanne drejning (derfor mine ratings i denne debat).
1) Gensidig misttilid fører til intet. Vi løser ingen af vores nuværende samfundsproblemer, og vi afhjælper bestemt hverken de etniske eller ikke-etniske danskere ved at tro det værste om den anden lejr.
Uden på nogen måde at ville sammenligne med eller drage konklusioner direkte ud fra moderne diplomati, så kan jeg slet ikke lade være med at drage paralleller ud fra den bog, som jeg læser nu, nemlig Henry Kissingers "Diplomacy".
De problemer, som vi oplevet nu mellem diverse befolkningsgrupper, ser sig gentaget i de sidste mange årtiers europæisk historie. Grundene til bl.a. Første og Anden Verdenskrig skal primært findes i den gensidige mistillid, som parterne havde til hinanden.
Denne mistillid skabte spøgelser, som de enten frygtede eller forfulgte, hvilket bidrog til onde spiraler. Som nævnt i ovenstående indlæg er mine forslag på en løsning på disse (vores) nuværende bekymringer større forståelse, mindre defensivitet og aggressivitet, større fleksibilitet og mere - langt mere - realitetssans og forståelse for den moderne verden.
Jeg gentager derfor: Gensidig mistillid løser ingen problemer, men forværrer tværtimod vores konflikter (og illusioner om konflikter). Lad nu være med at være snævertsynede og navlepillende, for det gavner intet og slet din egen "verden".
2) For hver negativ historie, som I nævner, og som handler om ikke-etniske danskere, der kan jeg nævne præcis samme historier om etniske danskere - gerne fem, ti eller hundrede gange flere ift. jeres oplevelser.
Jeg kan derfor ikke lade være med både at grine og græde sagte, når jeg hører historier om dette og hint, som "gurkerne", "sandnegerne" eller værre navne, for jeg kender mindst lige så mange danskere, der er voldelige, der stjæler, der tæver deres koner, som snyder i skat, som arbejder sort.
Hvis I ingen referencer har til statistikker eller akademiske artikler, så betyder jeres individuelle meninger intet - INTET! Tilsvarende kan I naturligvis sige om mine observationer, men fælles for begge sæt er, at vi således intet kan sige ud fra enkeltobservationer eller -artikler. En henvisning til en artikel i BT (der har en ikke-eksisterende journalistisk standard) er derfor ekstremt irrelevant og kun udtryk for at starte en flamewar.
Defor, hold jer til emnet, respekter jeres meddebattører og hold for helvedet niveauet højt. Jeg græmmes virkelig ved nogle af jeres andedamsprægede, jantelovsbegrænsede og ekstremt destruktive udtalelser. I hjælper ingen og slet ikke jer selv.
Jeg kan derfor kun på det skarpeste tage afstand noget af de patroniserende og nedladende kommentarer møntet på Cloud02. Jeg ønsker bestemt ikke at gøre dig til et offer i denne diskussion, Cloud, men du oplever en virkelig kedelig behandling af nogle bruger, når diskussionen tager sådanne drejning (derfor mine ratings i denne debat).
Helt enig Vandfarve.
personligt synes jeg at debatten konsekvent ender med "for og imod". Selv hvis jeg antager at 99 % af alle "ikke vestlige" udlændinge har en kriminel tankegang, kan jeg ikke tillade mig at runde tallet op, da det vil være i strid med min grundlæggende opfattelse af at ret og uret.
Det er vel ok at man generaliserer, når man er på en beværtning og har en promille over 1.2, men det er ganske usagligt når man forsøger at bidrage til en bedre forståelse (jeg tager udgangspunkt i deltagerne i debatten ikke har en promille eller påvirket af andre slags stimulanser udover morgenkaffe)
For mig er det meget simpel. Vis respekt for fællesskabet(også når det gælder handling). Det gælder alle uanset etnicitet.
personligt synes jeg at debatten konsekvent ender med "for og imod". Selv hvis jeg antager at 99 % af alle "ikke vestlige" udlændinge har en kriminel tankegang, kan jeg ikke tillade mig at runde tallet op, da det vil være i strid med min grundlæggende opfattelse af at ret og uret.
Det er vel ok at man generaliserer, når man er på en beværtning og har en promille over 1.2, men det er ganske usagligt når man forsøger at bidrage til en bedre forståelse (jeg tager udgangspunkt i deltagerne i debatten ikke har en promille eller påvirket af andre slags stimulanser udover morgenkaffe)
For mig er det meget simpel. Vis respekt for fællesskabet(også når det gælder handling). Det gælder alle uanset etnicitet.
vandfarve (110) skrev:There's your problem! Hvis du kalder ikke-etniske danskere for "gurkere", så er det klart, at du oplever problemer.
For helvede, Failfarve, du må sgu tage en hat på, når du sidder i solen. - Det er vel ikke skidesvært at forestille sig, at han først er begyndt at opfatte dem som gurkere, efter at have mødt adskillige, der opførte sig som gurkere?
Men du tænker måske, at de afghanske naboer stikker hinanden ned, fordi Doh går og tænker, at de er nogle gurkere? - For jævlen, hvor vil jeg gerne væk fra den der "det er vores egen racismes skyld"-tankegang.
Til dels enig... Hvad med dem der selv går og kalder hinanden for perker, neger osv? Der er en større og større tendens til det, blandt de indvandrere jeg kender...vandfarve (110) skrev:There's your problem! Hvis du kalder ikke-etniske danskere for "gurkere", så er det klart, at du oplever problemer.
Når man så hænger ud med dem (ja, jeg har faktisk en hel del indvandrer venner/bekendtskaber) så bliver det naturligt for mig at kalde dem for perker..
Så nu er de altså "alle de andres" ansvar at man bliver opfattet som integreret?vandfarve (106) skrev:Nej, det er latterligt, at danskerne og vores samfund ikke har fattet det endnu. Hvis indvandrene gentagne og kontinuerligt behandles som fejlfarvede og/eller ikke-danskere, så kan du på ingen måde klandre dem for at adoptere den opfattelse.
Folk der bevist kommer hertil, for at forsøge at få en bedre tilværelse, har også 110% af ansvaret selv, for at folk acceptere dem i samfundet.
Man man identificere sig selv med stereotyperene så bliver man en af dem. Heri ligger problemet.
Det er ikke samfundets ansvar at sikre bedre integration, det er indvandrens eget.
og sorte i USA kalder også hinanden for nigger.Magten (114) skrev:Til dels enig... Hvad med dem der selv går og kalder hinanden for perker, neger osv? Der er en større og større tendens til det, blandt de indvandrere jeg kender...
Hvorfor? ganske enkelt for at neutralisere "smædetheden" i ordet.
Jeg kan i øvrigt varmt anbefale jer at se denne her DR2 dokumentar: En araber kommer til byen, hvor en libanesisk filmstruktør hives til Danmark for at skildre indvandrerne i københavn. : http://www.dr.dk/Forms/Published/PlaylistGen.aspx?...
Hvis jeg personligt føler mig integreret i samfundet, er det faktum flintrende ligegyldigt, hvis det resterende samfund betragter og behandler mig som fremmed.Windcape (116) skrev:Så nu er de altså "alle de andres" ansvar at man bliver opfattet som integreret?
Folk der bevist kommer hertil, for at forsøge at få en bedre tilværelse, har også 110% af ansvaret selv, for at folk acceptere dem i samfundet.
Man man identificere sig selv med stereotyperene så bliver man en af dem. Heri ligger problemet.
Det er ikke samfundets ansvar at sikre bedre integration, det er indvandrens eget.
#116 Windcape
Og hvad er det for nogle kriterier der skal opfyldes for at kunne leve op til det ansvar?
Er det integration på arbejdsmarkedet, foreningslivet, deltagelse i New.dk, eller hvad.
Hvis en indvandrer bliver (teoretisk) fuldgyldig medlem af HA'erne, er han så integreret.
Og hvad er det for nogle kriterier der skal opfyldes for at kunne leve op til det ansvar?
Er det integration på arbejdsmarkedet, foreningslivet, deltagelse i New.dk, eller hvad.
Hvis en indvandrer bliver (teoretisk) fuldgyldig medlem af HA'erne, er han så integreret.
Render du rundt i hiphop tøj, taler slang i stedet for ren Dansk, og mener at ordensmagten er korrupt og racistisk?
Eller er du bare en helt alm. person med et helt alm. arbejde?
Simplificeret: Hvis du ikke identificere dig med de stereotyper folk er trætte af, så er der ingen som betragter dig som fremmed.
Render du rundt i hiphop tøj, taler slang i stedet for ren Dansk, og mener at ordensmagten er korrupt og racistisk?
Eller er du bare en helt alm. person med et helt alm. arbejde?
Simplificeret: Hvis du ikke identificere dig med de stereotyper folk er trætte af, så er der ingen som betragter dig som fremmed.
what a load of bs.vandfarve (111) skrev:Jeg kan derfor kun på det skarpeste tage afstand noget af de patroniserende og nedladende kommentarer møntet på Cloud02. Jeg ønsker bestemt ikke at gøre dig til et offer i denne diskussion, Cloud, men du oplever en virkelig kedelig behandling af nogle bruger, når diskussionen tager sådanne drejning (derfor mine ratings i denne debat).
Der er intet i denne debat der er møntet på mig eller min person.
Debatten i denne tråd afspejler ganske enkelt den almindelig politiske debat der er i samfundet i dag.
Det resterende samfund betragter dig kun som fremmed hvis du ikke forsøger at indordne dig i Danmark.Cloud02 (118) skrev:Hvis jeg personligt føler mig integreret i samfundet, er det faktum flintrende ligegyldigt, hvis det resterende samfund betragter og behandler mig som fremmed.
Hvis du opfører dig pænt og som et almindeligt menneske i Danmark ville gøre, så er der ingen problemer. Men render du rundt og laver ballade, ikke vil lære sproget og ikke vil arbejde, ja så ser folk dig som en fremmed som egentlig bare er spild af ilt.
Men du kan ikke se hvor langt ude det er, at de opfatter sig selv som perkere, kalder hinanden for perkere, men hvis jeg bare så meget som tænker på ordet, så er jeg en fucking racist?Cloud02 (117) skrev:og sorte i USA kalder også hinanden for nigger.
Hvorfor? ganske enkelt for at neutralisere "smædetheden" i ordet.
#Stereotyper
Endnu et punkt hvor man er en fucking racist hvis man tror en indvandrer er en bølle (elsker det ord).. Men hvorfor? Det er så ubehageligt nemt at dele en gruppe mennesker op i to grupper; normale og ballademagere.
Men det er ikke kun for indvandrere det gælder, det er også danskere.
I dagens Danmark er man jo racist hvis man bare så meget som har det mindste problem med nogen som helst form for indvandrere.
Romaerne er et godt eksempel. Og nu er EU ude efter os, hvad fanden er der galt med samfundet når man skal lade skide sigøjnere svine og stjæle over hele samfundet, uden at må gøre noget i mod det.
Romaerne er et godt eksempel. Og nu er EU ude efter os, hvad fanden er der galt med samfundet når man skal lade skide sigøjnere svine og stjæle over hele samfundet, uden at må gøre noget i mod det.
# Windcape,
Alm. dansk: definition tak.
Arbejde/uddannelse: D.v.s. man må ikke være pensioneret
Deltage i demokratiet: hvordan. skal man dokumentere at man skriuver 4 artikler om ugen eller hvad.
respekt: Og hvad betyder det. jeg er enig i gensidig respekt. men jeg er ikke sikker på at vi har samme opfattelse. Må jeg ikke kritisere samfundet eller hvad.
Min pointe er at vi har vidt forskellige opfattelser af hvad integration er. Og opfattelserne varirer mellem at man bare at passe sig selv til assimilation.
Du mener seriøst ikke at jeg ikke må selv vælge hvilket melodi mit danske sprog skal have (hvis vi antage at jeg ellers lever optil øvrige krav)
Og jeg går udfra du mener det for sjovt at man ikke mpå rende rundt hiphop tøj.
Og med hensyn til det med Sigøjnere. Jeg går udfra at du selv ønsker at blive behandlet individuelt og ikke bliver smidt udfra et eller andet land blot fordi du er dansker. retfærdighed/integritet kan nogen gange koste. Jeg har intet imod bortvisninger såfremt der er en forvaltningssagligbegrundelse eller en dommerkendelse. Og når jeg henviser til forvaltningssaglighed så mener jeg at udlændingeservice behandler sagerne individuelt og ikke fordi der er et politisk press.
Alm. dansk: definition tak.
Arbejde/uddannelse: D.v.s. man må ikke være pensioneret
Deltage i demokratiet: hvordan. skal man dokumentere at man skriuver 4 artikler om ugen eller hvad.
respekt: Og hvad betyder det. jeg er enig i gensidig respekt. men jeg er ikke sikker på at vi har samme opfattelse. Må jeg ikke kritisere samfundet eller hvad.
Min pointe er at vi har vidt forskellige opfattelser af hvad integration er. Og opfattelserne varirer mellem at man bare at passe sig selv til assimilation.
Du mener seriøst ikke at jeg ikke må selv vælge hvilket melodi mit danske sprog skal have (hvis vi antage at jeg ellers lever optil øvrige krav)
Og jeg går udfra du mener det for sjovt at man ikke mpå rende rundt hiphop tøj.
Og med hensyn til det med Sigøjnere. Jeg går udfra at du selv ønsker at blive behandlet individuelt og ikke bliver smidt udfra et eller andet land blot fordi du er dansker. retfærdighed/integritet kan nogen gange koste. Jeg har intet imod bortvisninger såfremt der er en forvaltningssagligbegrundelse eller en dommerkendelse. Og når jeg henviser til forvaltningssaglighed så mener jeg at udlændingeservice behandler sagerne individuelt og ikke fordi der er et politisk press.
Nej, vi snakker om at du ikke må være en arbejdsløs bums på gaden.fe950 (125) skrev:Arbejde/uddannelse: D.v.s. man må ikke være pensioneret
Hvor meget deltager du selv i demokratiet? Det mindst forpligtelse du har, er at stemme engang hver 4 år.fe950 (125) skrev:Deltage i demokratiet: hvordan. skal man dokumentere at man skriuver 4 artikler om ugen eller hvad.
At smadre politibiler er ikke respekt for samfundet.fe950 (125) skrev:respekt: Og hvad betyder det. jeg er enig i gensidig respekt. men jeg er ikke sikker på at vi har samme opfattelse. Må jeg ikke kritisere samfundet eller hvad.
Jeg må godt mene at klarheden af din tale påvirker folks opfattelse af dig.fe950 (125) skrev:Du mener seriøst ikke at jeg ikke må selv vælge hvilket melodi mit danske sprog skal have (hvis vi antage at jeg ellers lever optil øvrige krav)
Hvis du snakker slang, så tager folk dig ikke seriøst!
Folk i hængerøvstøj bliver sjældent taget ligeså seriøst som folk i jakkesæt. Bare fordi man er indvandre, er man ikke undladt den generelle forventning til en voksen person i de vestlige samfund.fe950 (125) skrev:Og jeg går udfra du mener det for sjovt at man ikke mpå rende rundt hiphop tøj.
Etniske danskere bliver bedømt på samme måde. Men det er åbenbart racists at forvente at indvandrene går i bad, og tager respektabelt tøj på?
Romaerne blev smidt ud efter gældende lov. Og man skal være socialistisk hippie for at ikke kunne se problemet med dem.fe950 (125) skrev:Jeg har intet imod bortvisninger såfremt der er en forvaltningssagligbegrundelse eller en dommerkendelse. Og når jeg henviser til forvaltningssaglighed så mener jeg at udlændingeservice behandler sagerne individuelt og ikke fordi der er et politisk press.
Det var ikke politisk pres, det var pres fra befolkningen.
Det handler ikke kun om tøjet. Men tøjet er en del af den samlede vurdering man laver når man ser en person.fe950 (125) skrev:Og jeg går udfra du mener det for sjovt at man ikke mpå rende rundt hiphop tøj.
Ud fra tøjet og personens opførsel kan man på kort tid danne sig et indtryk af personen, som ikke er langt fra virkeligheden.
Der er så et mindretal som skiller sig ud fra det indtryk man får, men ikke nok til at det kan ændre på ens opfattelse af den stil.
Og igen så gælder det altså både for danskere og indvandrere. Det er ikke en speciel hetz mod indvandrere.
Psst, du er på newz.dk, hvor det akademiske niveau ligger lige mellem 9. klasse og halvvejs igennem en IT-supporter uddannelse. Hvad havde du forventet?
At bede en newz-bruger om at hæve niveauet svarer til at bede en gurker om at holde op med at gå med kniv.
(see what I just did?)
Defor, hold jer til emnet, respekter jeres meddebattører og hold for helvedet niveauet højt
Psst, du er på newz.dk, hvor det akademiske niveau ligger lige mellem 9. klasse og halvvejs igennem en IT-supporter uddannelse. Hvad havde du forventet?
At bede en newz-bruger om at hæve niveauet svarer til at bede en gurker om at holde op med at gå med kniv.
(see what I just did?)
Dit kommentar om andres tøj, fortæller intet om andre, men om din opfattelse af andre.
Det samme gælder din opfattelse af sprogklarheden.
heldigvis står der intet i bekendgørelsen om statsborgerskab at man ikke må gå i hiphop og tale borgerlig dansk.
Deltagelse i demokrati:
"De etniske minoriteter er næsten lige så godt repræsenteret i landets kommunalbestyrelser som personer af dansk oprindelse i almindelighed. Faktisk er de etniske minoriteter overrepræsenteret i nogle af de kommuner, hvor de udgør en forholdsvis stor del af indbyggerne. Det gælder fx København, Frederiksberg, Århus og Odense. I København har 15 pct. af Borgerrepræsentationens medlemmer baggrund i et ikke-vestligt land, selv om det kun gælder for 9 pct. af vælgerne."
Med hensyn til respekt for samfund: helt enig. Der skal vises respekt for samfundets institutioner. Er man ikke i stand til det, skal der sanktioner til..vel og mærket lige sanktioner.
her henviser jeg til urolighederne omkring ungdomshuset. Pænt mange unge udviste ikke respekt for demokratiets spilleregler. De blev sanktioneret, men ikke stemplet.
Igen min pointe er at man ikke må have 2 sæt regler for hvornår man er accepteret borger i DK. Man må gerne have regler for hvem man vil være venner med, men det er en personlig sag. Det skal ikke højnes til andet end det.
Jeg erkender fuldud at der findes problemer rundomkring. Men at lave en direkte kobling mellem problemer og det at være indvandre" det anfægter jeg.
heldigvis står der intet i bekendgørelsen om statsborgerskab at man ikke må gå i hiphop og tale borgerlig dansk.
Deltagelse i demokrati:
"De etniske minoriteter er næsten lige så godt repræsenteret i landets kommunalbestyrelser som personer af dansk oprindelse i almindelighed. Faktisk er de etniske minoriteter overrepræsenteret i nogle af de kommuner, hvor de udgør en forholdsvis stor del af indbyggerne. Det gælder fx København, Frederiksberg, Århus og Odense. I København har 15 pct. af Borgerrepræsentationens medlemmer baggrund i et ikke-vestligt land, selv om det kun gælder for 9 pct. af vælgerne."
Med hensyn til respekt for samfund: helt enig. Der skal vises respekt for samfundets institutioner. Er man ikke i stand til det, skal der sanktioner til..vel og mærket lige sanktioner.
her henviser jeg til urolighederne omkring ungdomshuset. Pænt mange unge udviste ikke respekt for demokratiets spilleregler. De blev sanktioneret, men ikke stemplet.
Igen min pointe er at man ikke må have 2 sæt regler for hvornår man er accepteret borger i DK. Man må gerne have regler for hvem man vil være venner med, men det er en personlig sag. Det skal ikke højnes til andet end det.
Jeg erkender fuldud at der findes problemer rundomkring. Men at lave en direkte kobling mellem problemer og det at være indvandre" det anfægter jeg.
Det er en sådan overordnet opfattelse af andre i de vestlige samfund.fe950 (130) skrev:Dit kommentar om andres tøj, fortæller intet om andre, men om din opfattelse af andre.
Derfor burde folk fra østen, lære kriterierne for at blive betragtet som en respekteret borger i vesten. Det ville hjælpe deres integration meget.
Derudover tvivler jeg på at nogen som for 35.000 om måneden i løn, har integrations-problemer. Så højere uddannelse, og andet end kiosk og håndværker jobs kunne jo være vejen frem.
Jamen det holder jo ikke. Hiphop tøj (eller andet end jakkesæt) er jo et vestligt fenomen.
Og tolerance er en vigitg søjle i et demokratisk samfund. Demokrati handler ikke alene om fleretallets bestemmelse, men også beskyttelse af mindretallet (i det hertilfælde accept af andres måde at være på) sålænge det ikke er strid med gældende sund fornuft (selvfølgelig skal man tage masken af når man skal pas-fortograferes!)
Og jeg tænker enten:
1) du har en uddannelse og tjener 30.000 eller derudover. Så er spørgsmålet om du vil have at alle andre skal gøre det samme sog dig og at man er mindre integreret hvis man er ufaglært fabriksarbejder (det er ikke alle der er kioskejere)
eller:
2) Du har ikke en uddannelse til 35.000 kr./md. Så er du jo selv marginaliseret.
Og tolerance er en vigitg søjle i et demokratisk samfund. Demokrati handler ikke alene om fleretallets bestemmelse, men også beskyttelse af mindretallet (i det hertilfælde accept af andres måde at være på) sålænge det ikke er strid med gældende sund fornuft (selvfølgelig skal man tage masken af når man skal pas-fortograferes!)
Og jeg tænker enten:
1) du har en uddannelse og tjener 30.000 eller derudover. Så er spørgsmålet om du vil have at alle andre skal gøre det samme sog dig og at man er mindre integreret hvis man er ufaglært fabriksarbejder (det er ikke alle der er kioskejere)
eller:
2) Du har ikke en uddannelse til 35.000 kr./md. Så er du jo selv marginaliseret.
fe950 (119) skrev:Hvis en indvandrer bliver (teoretisk) fuldgyldig medlem af HA'erne, er han så integreret.
eller hvad hvis en indvandrer er medlem af diverse anarkistiske grupperinger?
Det er jo begge danske fænomener og også en måde at være dansk på.
Eller skal man være "mainstream dansker" for at være integreret?
Du ved, før du overhovedet begyndte at snakke om Pakistan og hive muslimer med i det, havde jeg ikke den fjerneste anelse om at du havde rødder dér.
Siden du selv mener du er dansker, så lad dog være med at sammenligne dig med det andet skrald som Windcape har remset op.
Danmark har altid været et homogent samfund... og de arbejdere der kom i 80'erne har altid været under kontrol. Dog har dog i de seneste mange år været en eksplosion af folk der er kommet hertil, fra lande som giver culture-clashes.
Vi er meget organiserede her, og tænker på "grupperinger". Derfor, hvis nogen laver lort i den, så ryger hele befolkningsgruppen med. Det er uretfærdigt, men såre simpelt at have med at gøre...
Siden du blev født her, kender du Danmark, men andre gider simpelthen ikke læse deres hjemmearbejde om Danmark...
1) Danmark er i de indledende faser om at blive multietnisk, og det er nogen chokerede og rasende over.
2) De folk der kommer hertil, ser det kun som én stor forsøgerbank der skal sikre at deres afkom får tøj på kroppen og mad.
3) For at "lette integrationen" giver regeringen indvandrere særprivileger, og det kan bringe folks pis i kog... at man pumper milliarder i integration, og lukker sygehuse m.v for at spare et par millioner.
4) ... og så alle de fucking krav fra indvandrerne selv. Særregler for islam (bederum, banker m.v) + deres kultur, som *skal* trækkes ned over hovedet på den oprindelige befolkning. Folk der ikke vil godkende det, stemples passende "racister og fremmedfjendske" for at lukke kæften på dem.
5) Folk er ved at blive immune overfor racisme, og deres tolerance, ikke kun overfor indvandre, men også lokalbefolkningen bliver mindre.
Du ved, før du overhovedet begyndte at snakke om Pakistan og hive muslimer med i det, havde jeg ikke den fjerneste anelse om at du havde rødder dér.
Siden du selv mener du er dansker, så lad dog være med at sammenligne dig med det andet skrald som Windcape har remset op.
Danmark har altid været et homogent samfund... og de arbejdere der kom i 80'erne har altid været under kontrol. Dog har dog i de seneste mange år været en eksplosion af folk der er kommet hertil, fra lande som giver culture-clashes.
Vi er meget organiserede her, og tænker på "grupperinger". Derfor, hvis nogen laver lort i den, så ryger hele befolkningsgruppen med. Det er uretfærdigt, men såre simpelt at have med at gøre...
Siden du blev født her, kender du Danmark, men andre gider simpelthen ikke læse deres hjemmearbejde om Danmark...
1) Danmark er i de indledende faser om at blive multietnisk, og det er nogen chokerede og rasende over.
2) De folk der kommer hertil, ser det kun som én stor forsøgerbank der skal sikre at deres afkom får tøj på kroppen og mad.
3) For at "lette integrationen" giver regeringen indvandrere særprivileger, og det kan bringe folks pis i kog... at man pumper milliarder i integration, og lukker sygehuse m.v for at spare et par millioner.
4) ... og så alle de fucking krav fra indvandrerne selv. Særregler for islam (bederum, banker m.v) + deres kultur, som *skal* trækkes ned over hovedet på den oprindelige befolkning. Folk der ikke vil godkende det, stemples passende "racister og fremmedfjendske" for at lukke kæften på dem.
5) Folk er ved at blive immune overfor racisme, og deres tolerance, ikke kun overfor indvandre, men også lokalbefolkningen bliver mindre.
vandfarve (110) skrev:There's your problem! Hvis du kalder ikke-etniske danskere for "gurkere", så er det klart, at du oplever problemer.
Din attitude og foreståelse kan på ingen måde undgå at blive afspejlet i deres holdninger og handler. Hvorfor skal andre opfører sig anderledes end skidt, når du selv ser dem som skidt?
Wake up and smell the crap... Du er da et umådeligt snævertsynet og dårligt menneske, hvis du tror, at alle ikke-etniske danskere er ens og kan beskrives sådan. Jeg græmmer mig sgu over dig, hvis du opfører dig IRL, som din attitude og indlæg herinde giver udtryk for.
Det gør jeg ikke, jeg giver dem den samme respekt som andre danskere men oplever alligevel dette, grunden til at jeg brugte udtrykket gurker var fordi at det er brugt af mange andre i tråden og desuden også af en som argumenterede, han sagde selv med egne ord at han var "gurker", og ja jeg er nok mere eller mindre begyndt at bruge ordet, men jeg hører/læser jævnligt indvandrere der kalder sig selv og andre invandrere for perkere...
men som en klog mand engang sagde.... folk har kun det indtryk du selv giver dem.
squad2nd (134) skrev:2) De folk der kommer hertil, ser det kun som én stor forsøgerbank der skal sikre at deres afkom får tøj på kroppen og mad.
There's your problem (igen)!
Den udtalelse er ikke bare idiotisk, den er både forkert, irrelevant og løser absolut intet i denne sammenhæng.
Du ved lige så vel som jeg, at det er helt forkert, så jeg forstår ikke, hvorfor du (eller andre, for den sags skyld) fremfører holdninger som den.
Jeg bliver derved nødt til at henvise til mine tidligere indlæg, for det ovenstående citerede er på ingen måde rigtigt, og du vil på ingen måde kunne finde belæg for den påstand nogle steder. Argumenter ordentligt eller acceptere, at man intet har at tilføje til debatten.
Jeg vil ikke udelukke, at nogle ser Danmark således, men det kan udelukkende kun være et fåtal. De fleste indvandrer kommer øjensynligvis for at søge lykken og få et job, så de kan understøtte deres familie; flygtninge kommer for at undgå forfølgelser.
Desuden tjener Danmark "the shizzle" på mange ikke-etniske danskere, der kommer til Danmark for at arbejde. Prøv at spørge Microsoft, hvor meget nydanskere hjælper med at holde deres forretning (og deres skatteindbetalinger til den danske statskasse) i gang.
vandfarve (136) skrev:Desuden tjener Danmark "the shizzle" på mange ikke-etniske danskere, der kommer til Danmark for at arbejde
Fra vestlige lande, ja.
og personligt gad jeg godt at se en statistik hvad flygtninge vs. alm. invandrere fra ikke-vestlige lande koster og også gerne en for politiske partier, nu vi er igang.LinguaIgnota (137) skrev:Fra vestlige lande, ja.
Men jeg henviser desuden gerne til indkomststatistikken jeg hev frem ved tidligere lejlighed.
Ikke-vestlige indvandrere tjener i snit, 100.000 kr mindre end etniske danskere.
Prøv at forestille dig, hvilken indflydelse det vil have på BNP, integration, indtjening vs. omkostninger hvis vi kan få hævet deres niveau?
Cloud02 (138) skrev:og personligt gad jeg godt at se en statistik hvad flygtninge vs. alm. invandrere fra ikke-vestlige lande koster og også gerne en for politiske partier, nu vi er igang.
Det tror jeg ikke at du ville have lyst til. Flygtninge er alle slags mennesker, uddannede og ikke uddannede, uden nogen særlige krav for at komme ind, end at de er i nød. Der stilles derimod krav til indvandrere, så du vil med al sansynlighed se en meget støre indkomst fra indvandrere end fra flygtninge.
Ser man på uddannelser i den vestlige verden i forhold til dem i den østlige, er de også mere kompatible med vores uddannelser, pga. samarbejde, forskellige krav etc. En af mine venner er jurist, uddannet i Irak, men i Danmark arbejder han som socialrådgiver, fordi sharia-lovgivning ikke er så populært her i landet. Han måtte efteruddanne sig her.
Det er jo netop derfor jeg vil have tallene.gnarfsan (139) skrev:Det tror jeg ikke at du ville have lyst til. Flygtninge er alle slags mennesker, uddannede og ikke uddannede, uden nogen særlige krav for at komme ind, end at de er i nød. Der stilles derimod krav til indvandrere, så du vil med al sansynlighed se en meget støre indkomst fra indvandrere end fra flygtninge.
Samfundsdebatten skelner ikke mellem flygtninge og indvandrere, skønt de har forskellige behov, færdigheder og problemer.
Cloud02 (140) skrev:Samfundsdebatten skelner ikke mellem flygtninge og indvandrere, skønt de har forskellige behov, færdigheder og problemer
Noget af grunden er at flygtninge har det med at blive indvandrere her i landet. Jeg ved ikke hvor meget reelt indvandring, vi har fra arabiske lande udover familiesammenføring, men jeg har på fornemmelsen at det er forsvindende lidt.
Stadig, når en flygtning har været i landet et stykke tid, og søger om permanent opholdstilladelse, så er det en indvandring. Mon ikke det er årsagen til forvirringen? I princippet skal en flygtning jo hjem igen efter at faren er drevet over.
Lad os endeligt lege med disse tal kombineret med indkomst tallene fra 2007.LinguaIgnota (137) skrev:Fra vestlige lande, ja.
Fra "indkomster 2007" - Danmarks statistik
vestlige indvandrere: 245.700
ikke-vestlige indvandrere: 189.400
etniske-danskere: 280.500
netto (2008 tal) fra CEPOS
vestlige indvandrere: +13.500
ikke-vestlige indvandrere: -29.600
etniske danskere: -5.500
Vi kan så udlede de reelle omkostninger pr. befolkningsgruppe:
Vestlige indvandrere: 232.200
ikke-vestlige indvandrere: 220.000
etniske danskere: 286.000
Etniske danskere koster altså samfundet mere end 65.000 kr end ikke-vestlige indvandrerne i absolutte tal.
Her har du det i et diagram: http://img33.imageshack.us/img33/5893/samfundsomko...
Hvordan kan det være, at fordi man gang på gang ikke er enig i den drejning som Danmark tager på indvandrer-området, at man så har et problem? Jeg vil snarere sige at man har et problem hvis man æder al det blødsødne råt og fejer alle kendsgerninger af bordet.
Når jeg taler om indvandrere og flygtninge, så mener jeg i høj grad folk fra mellem-østen, så hav det i baghovedet når du skal pløje dig igennem den her tekst.
On with the show!
Din politiske korrekthed er en smule sickening.
Istedet for at se på de facts der er blevet lagt på bordet og opbygget aktivt de sidste mange, mange, mange år, så vælger du den sikre approach så du kan sove godt og føle dig som et bedre menneske.
Naturligvis, på den oprindelige befolknings bekostning. Og dét er idiotisk, forkert, irrelevant og løser ikke en skid i denne sammenhæng.
Du skal såmænd bare åbne en avis eller tænde for tv'et, så "forstår" du det forhåbenligt på et tidspunkt.
Det er ikke en holdning man bliver "skabt med". Jeg ville hellere end gerne være istand til at elske alle mennesker, men ens selvbedrag får jo et knæk når man som lille dreng ser det første billede poppe op på tv-skærmen af en pige på samme alder som mig, som er blevet slået ihjel, selvfølgelig pinligt svøbet ind i betegnelsen "æresdrab". Vi andre kalder det rovmord.
Men det er jo "danske begynder-vanskeligheder", "vi gjorde ikke nok for integrationen", "danskerne dømmer sgu også for hårdt".
Alt det sædvanlige pladder der har til formål at flytte fokus fra den reelle svinehund, til at man som dansker istedet skal have det dårligt med sig selv. Satan må vide hvorfor.
Du 'bliver nødt til at henvise til dine tidligere indlæg'? Du har fået storhedsvanvid hvis du kan udnævne dig selv som Orakel og talerør for den danske befolkning i almindelighed.
Du skal cutte lidt af din sætning så den lyder: "De fleste indvandrer kommer øjensynligvis for at søge lykken".
Hvad ellers? Lever du stadig i den illusion at Danmark tiltrækker udelukkende højtuddannede læger og ingeniører? Hvis du har glemt det, så lad mig minde dig på en simpelthen lille fact: "VI LEVER I DET MEST BESKATTEDE LAND I VERDEN!" Danmark er et land hvor højtuddannede folk flygter FRA, ikke flygter TIL.
Danskere skelner ikke mere mellem flygtninge og indvandrere. Der er gået inflation i det. Det er blevet synonym med det samme latterlig kultur-clash-cirkus. Hvis du tager ud på et asylcenter, vil de allesammen svare at de er politiske flygtninge.
Hvis en tysker eller amerikaner køber et sted at bo her, siger man bare "De er lige flyttet hertil." Ordet immigrant el. indvandrer bliver aldrig lagt i munden.
Jeg håber du tager pis på mig. Min fagforening gør for øjeblikket et kæmpe, kæmpe nummer ud af for tiden, at netop advare imod hvor meget udlændinge fx. indiere bliver hentet til landet og misbrugt til vanvittig økonomisk fordel af de store firmaer som du praiser, mens de underminerer IT folk her i Danmark, så DE kan gå arbejdsløse.
Her er en lille notits fra PROSA om indisk arbejdskraft i CSC
Du sagde et eller andet om at "Danmark ville tjene the shizzle" på udlandsk arbejdskraft? Fortæl mig venligst hvordan de latterlige beløb som de udlændinge får udbetalt, klinger i statskassen?
Og så er det dobbeltmoralsk at du mener at når folk har fået statsborgerskab, at de så er danskere, og så bagefter graver du så selv en kløft ved at kalde ikke-etniske danskere "nydanskere".
There's your problem (igen)!
Hvordan kan det være, at fordi man gang på gang ikke er enig i den drejning som Danmark tager på indvandrer-området, at man så har et problem? Jeg vil snarere sige at man har et problem hvis man æder al det blødsødne råt og fejer alle kendsgerninger af bordet.
Når jeg taler om indvandrere og flygtninge, så mener jeg i høj grad folk fra mellem-østen, så hav det i baghovedet når du skal pløje dig igennem den her tekst.
On with the show!
Den udtalelse er ikke bare idiotisk, den er både forkert, irrelevant og løser absolut intet i denne sammenhæng.
Din politiske korrekthed er en smule sickening.
Istedet for at se på de facts der er blevet lagt på bordet og opbygget aktivt de sidste mange, mange, mange år, så vælger du den sikre approach så du kan sove godt og føle dig som et bedre menneske.
Naturligvis, på den oprindelige befolknings bekostning. Og dét er idiotisk, forkert, irrelevant og løser ikke en skid i denne sammenhæng.
Du ved lige så vel som jeg, at det er helt forkert, så jeg forstår ikke, hvorfor du (eller andre, for den sags skyld) fremfører holdninger som den.
Du skal såmænd bare åbne en avis eller tænde for tv'et, så "forstår" du det forhåbenligt på et tidspunkt.
Det er ikke en holdning man bliver "skabt med". Jeg ville hellere end gerne være istand til at elske alle mennesker, men ens selvbedrag får jo et knæk når man som lille dreng ser det første billede poppe op på tv-skærmen af en pige på samme alder som mig, som er blevet slået ihjel, selvfølgelig pinligt svøbet ind i betegnelsen "æresdrab". Vi andre kalder det rovmord.
Men det er jo "danske begynder-vanskeligheder", "vi gjorde ikke nok for integrationen", "danskerne dømmer sgu også for hårdt".
Alt det sædvanlige pladder der har til formål at flytte fokus fra den reelle svinehund, til at man som dansker istedet skal have det dårligt med sig selv. Satan må vide hvorfor.
Jeg bliver derved nødt til at henvise til mine tidligere indlæg, for det ovenstående citerede er på ingen måde rigtigt, og du vil på ingen måde kunne finde belæg for den påstand nogle steder. Argumenter ordentligt eller acceptere, at man intet har at tilføje til debatten.
Du 'bliver nødt til at henvise til dine tidligere indlæg'? Du har fået storhedsvanvid hvis du kan udnævne dig selv som Orakel og talerør for den danske befolkning i almindelighed.
Jeg vil ikke udelukke, at nogle ser Danmark således, men det kan udelukkende kun være et fåtal. De fleste indvandrer kommer øjensynligvis for at søge lykken og få et job, så de kan understøtte deres familie; flygtninge kommer for at undgå forfølgelser.
Du skal cutte lidt af din sætning så den lyder: "De fleste indvandrer kommer øjensynligvis for at søge lykken".
Hvad ellers? Lever du stadig i den illusion at Danmark tiltrækker udelukkende højtuddannede læger og ingeniører? Hvis du har glemt det, så lad mig minde dig på en simpelthen lille fact: "VI LEVER I DET MEST BESKATTEDE LAND I VERDEN!" Danmark er et land hvor højtuddannede folk flygter FRA, ikke flygter TIL.
Danskere skelner ikke mere mellem flygtninge og indvandrere. Der er gået inflation i det. Det er blevet synonym med det samme latterlig kultur-clash-cirkus. Hvis du tager ud på et asylcenter, vil de allesammen svare at de er politiske flygtninge.
Hvis en tysker eller amerikaner køber et sted at bo her, siger man bare "De er lige flyttet hertil." Ordet immigrant el. indvandrer bliver aldrig lagt i munden.
Desuden tjener Danmark "the shizzle" på mange ikke-etniske danskere, der kommer til Danmark for at arbejde. Prøv at spørge Microsoft, hvor meget nydanskere hjælper med at holde deres forretning (og deres skatteindbetalinger til den danske statskasse) i gang.
Jeg håber du tager pis på mig. Min fagforening gør for øjeblikket et kæmpe, kæmpe nummer ud af for tiden, at netop advare imod hvor meget udlændinge fx. indiere bliver hentet til landet og misbrugt til vanvittig økonomisk fordel af de store firmaer som du praiser, mens de underminerer IT folk her i Danmark, så DE kan gå arbejdsløse.
Her er en lille notits fra PROSA om indisk arbejdskraft i CSC
De angivne beløb giver altså til sammen næsten 375.000 årligt, som er det, en udlænding skal tjene for at arbejde i Danmark efter beløbsordningen, men reelt har han kun fået godt 3.000 om måneden i løn, en bolig, de færreste danskere ville give 11.000 i husleje for, og 285 kroner om dagen til mad.
Du sagde et eller andet om at "Danmark ville tjene the shizzle" på udlandsk arbejdskraft? Fortæl mig venligst hvordan de latterlige beløb som de udlændinge får udbetalt, klinger i statskassen?
Og så er det dobbeltmoralsk at du mener at når folk har fået statsborgerskab, at de så er danskere, og så bagefter graver du så selv en kløft ved at kalde ikke-etniske danskere "nydanskere".
Cloud02 (148) skrev:Åhh. Det havde jeg jo faktisk ikke set.gnarfsan (147) skrev:#142:
Mener du at staten betaler alles løn, og at ingen tjener på det?
Vi kan jo så stadigvæk udlede, hvad de i snit betaler i skat og så udregne den absolutte omkostning.
Jeg gider ikke nu, må jeg indrømme.
Nå, skal vi prøve igen nu så?
http://img148.imageshack.us/img148/5893/samfundsom...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.