mboost-dp1

Det at konfere på et online public fora?


Gå til bund
Gravatar #101 - gnаrfsan
2. aug. 2009 18:58
myplacedk (95) skrev:
Gnarfsan, man kan næsten ikke snakke om det danske kongehus uden at nævne Magrethe.

Kan du ikke bare selv lade være med at nævne ham? Det bliver ligesom når man siger "vedkommende" i stedet for "hun", når man snakker om folk med PMS. :-P

Nej, men sjovt nok synes jeg ikke at den her tråd burde være lavet i første omgang. Jeg kan ikke se at der er et reelt problem, der skal løses.
Gravatar #102 - themuss
2. aug. 2009 18:59
#100 Ja ok :)

Ret skal være ret.

Dig, mig og Jakob Jakobsen er de eneste tre(!) der kan finde ud af at rate korrekt.
Gravatar #103 - praktikant muffe AKA pewbe
2. aug. 2009 19:16
themuss (102) skrev:
Dig, mig og Jakob Jakobsen er de eneste tre(!) der kan finde ud af at rate korrekt.

Jeg gør altså mit bedste! :D
Gravatar #104 - Spiderboy
2. aug. 2009 20:12
themuss (102) skrev:
#100 Ja ok :)

Ret skal være ret.

Dig, mig og Jakob Jakobsen er de eneste tre(!) der kan finde ud af at rate korrekt.

Jeg kan også. :-)

Terra har mange gange fået relevant-ratings af mig, når indlægene ikke har været alt for provokerende, for hvis man ser gennem alt det, kommer han ret ofte med fornuftige og informative kommentarer.
Gravatar #105 - terracide
2. aug. 2009 20:21
Terra - Nu med "fanklub" og hadetråd
Gravatar #106 - gnаrfsan
2. aug. 2009 20:23
#105:
Ja, de hedder Terraristerne
Gravatar #107 - terracide
2. aug. 2009 20:25
#106:
Tænkte nu mere på den facebook ting en eller anden heridne fra lavede for en måned tids eller to siden...vidse ikke jeg havde flere grupperinger :S *G*
Gravatar #108 - gnаrfsan
2. aug. 2009 20:28
#106 Jo, den har to bevægelser i sig. Den ene er for dit ordvalg. De andre er mere intersseret i håret...
Gravatar #109 - Systran
2. aug. 2009 20:32
#108
Hvem er så hvem? :)

Edit: Jeg søgte lige efter fanklubben på FB, og nummer 2-hit er en Isabel Terracide. Du har ikke kun en fanklub, men også en kvindelig dobbeltgænger!
Gravatar #110 - terracide
2. aug. 2009 20:33
#108:
Hvis der er 2 bevægelser, så må jeg hellere grave en ond tvilling op et eller andet sted...så ingen føler sig snydt....
Gravatar #111 - Spiderboy
2. aug. 2009 20:35
terracide (107) skrev:
Tænkte nu mere på den facebook ting en eller anden heridne fra lavede for en måned tids eller to siden...vidse ikke jeg havde flere grupperinger :S *G*

Facebook-gruppen er Terracide - en legende på newz.dk
Gravatar #112 - gnаrfsan
2. aug. 2009 20:35
#110
Min bror kan klone. Måske kan vi finde ud af noget.
Gravatar #113 - Systran
2. aug. 2009 20:38
Nu har jeg i øvrigt læst hele tråden igennem, og der er ikke en eneste gang nævnt problematikken bag at sætte en bruger i karantæne eller slette ditto efter flere upassende indlæg, da man bare kan oprette en ny bruger og trolle videre?

Blot en tanke...
Gravatar #114 - terracide
2. aug. 2009 20:40
#111:
Jæps, den jeg tænkte på...

#112:
En klon vil være +30 år bagud...lidt unfair ;)

#113:
Hvor vover du at bringe logik ind i tråden...jeg er sikker på du har overtrådt en eller anden regel...eller noget.
Gravatar #115 - Terra Cider
2. aug. 2009 20:48
#113: Det kan der være noget om...
Gravatar #116 - terracide
2. aug. 2009 20:53
#115:
Det er lige før jeg sponsorere et moon-billede til den profil *GG*
Gravatar #117 - myplacedk
2. aug. 2009 21:40
Systran (113) skrev:
Nu har jeg i øvrigt læst hele tråden igennem, og der er ikke en eneste gang nævnt problematikken bag at sætte en bruger i karantæne eller slette ditto efter flere upassende indlæg, da man bare kan oprette en ny bruger og trolle videre?

Jeg nævnte det et sted i forbindelse med denne diskution, men det kan da godt have været i den anden tråd.

Deraf mit forslag om ikke at lukke folks konti, men give dem dårlig karma, og deraf følgende problemer.
Gravatar #118 - arne_v
2. aug. 2009 21:41
terracide (110) skrev:
Hvis der er 2 bevægelser, så må jeg hellere grave en ond tvilling op et eller andet sted...


Det bliver nok en god tvilling ...

:-)
Gravatar #119 - arne_v
2. aug. 2009 21:44
Nextnx (82) skrev:
Denne tråd handler ikke om Terra og har aldrig gjort for OPs side.


Nextnx (90) skrev:
Nix, læs lige, det handler ikke om ham, ej heller er nævnt som subjet, mistænkt eller andet.


Og hvor stor en succes mener du selv, at du har haft med at holde diskussionen principiel ?
Gravatar #120 - fidomuh
2. aug. 2009 22:00
#119

Hvordan er det Nextnxs problem at holde traaden principiel?

Han har bragt Terra som et eksempel ( som ioevrigt alligevel altid bliver bragt op naar der diskuteres kammertone herinde ), at folk peger den direkte paa Terra, skyldes imo mere at flere herinde har et relativt problem med den maade Terra tiltaler andre brugere.
( Eller folk generelt, for den sags skyld )

Hvis du ikke vil dreje traaden over til en "hetz" mod Terra, saa lad da vaere.
Hvis andre vil, hvordan skulle Nextnx saa forhindre det? Eller jeg, dig eller nogen anden end Newz-Godz herinde fra? :)

#Topic

Generelt synes jeg problemet ligger mest i rating systemet og en manglende relations-styring i traade.

Hvis man vidste at indlaeg #3 var relateret til #1, kunne man basere "aabent/lukket" paa om #1 havde "Ignoreret bruger", "Under karmagraense" eller "Saerdeles Grim Bruger"-status.

Det ville, for mit vedkommende, vaere rigeligt.
Det kraever dog at karma systemet faar en komplet overhaul, da der idag ikke er megen grund til at benytte det ( det er faktisk direkte tilskyndet IKKE at bruge det ).

Saa hvis nu man kunne lave noget til et direkte svar paa et tidligere indlaeg, saa ville problemet vaere "nemt" at omgaa, uden at "banne" brugere.

Folk ville ydermere selv kunne sige "OK, Terra er en ass-hat, saa jeg lukker hans indlaeg" og alle indlaeg der relaterer til Terras indlaeg, ville "forsvinde" :)

Man kunne endda forestille sig at Newz.dk indbygger en funktion der fjerner indlaegget helt fra brugeres aasyn?
Saadan at man slet ikke ( direkte paa siden ) har mulighed for at "aabne" indlaegget.

Easy peasy, imo.
Gravatar #121 - gnаrfsan
2. aug. 2009 22:04
fidomuh (120) skrev:
Han har bragt Terra som et eksempe

Men i et ret langt indlæg, der i mine øjne bruger rigeligt mange irrelevante informationer, negative vendinger, og holdninger imod Terra i forhold til diskussionen.
fidomuh (120) skrev:
#Topic ........... Easy peasy, imo.

Det er for en gangs skyld noget, der ligner en løsning, som alle burde kunne være tilfredse med.
(Jeg mener alt imellem topic og det sidste.)
Gravatar #122 - fidomuh
2. aug. 2009 22:10
#121

Men i et ret langt indlæg, der i mine øjne bruger rigeligt mange irrelevante informationer, negative vendinger, og holdninger imod Terra i forhold til diskussionen.


Jada, han har ( som han selv skrev ), bragt PM'en i sin helhed, netop for at det ikke bare skulle vaere udskaeringer som folk saa kunne tude over.
( Hvilket du ved at de ville ! )

Hvis du hellere vil fokusere paa Terra her i traaden er det fint, det er dit problem, men husk nu lige at det er DIT problem, og ikke dem der rent faktisk kan se at det er et eksempels problem ;)

Derudover, ja, loesningen er nem og egentligt noget alle ( som er interesseret i ratingsystemet ) burde vaere tilfredse med.

Det handler, imo, mest om at give folk et incitament til at bruge det.
Hvis du vil kalde det hetz, saa vil jeg kalde det "udtryk for ekstrem utilfredshed".

Hvis Terra reelt er saa provokerende at det starter en hetz som er stor nok til at faa ham "gemt", saa er det vel fint?
Hvis vi altsaa tager udgangspunkt i at ratingsystemet ikke kan bero paa een eller faa brugere, men netop skal tage udgangspunkt i et stoerre antal.

Lad os sige at Terra formaar at faa 25 brugere til at hetze ham, hvilket giver ham 1000 flamebaits kontra hans 200 "positive" stemmer, er det saa ikke fair at han bliver "gemt" ?
Jeg mener, hvis man reelt pisser paa 25 mand, saa er der vel et eller andet grundlag bag det?

Uanset hvad er det ikke muligt at lave et fejlfrit system, saa man er noed til at vaelge ud fra "best practise". :)
Gravatar #123 - gnаrfsan
2. aug. 2009 22:11
fidomuh (122) skrev:
Hvis du hellere vil fokusere paa Terra her i traaden er det fint, det er dit problem, men husk nu lige at det er DIT problem, og ikke dem der rent faktisk kan se at det er et eksempels problem ;)

Jeg ville hellere have at der ikke blev oprettet tråde, der fokuserede på personer. Og at nævne Terra i sådan en grad som der bliver gjort i #1 fokuserer netop tråden mod Terra.
Faktisk havde jeg hellere set at trådens 1. indlæg ikke havde eksempler, for det er fuldstændigt irrelevant og unødvendigt.
Gravatar #124 - gnаrfsan
2. aug. 2009 22:13
fidomuh (122) skrev:
Hvis vi altsaa tager udgangspunkt i at ratingsystemet ikke kan bero paa een eller faa brugere, men netop skal tage udgangspunkt i et stoerre antal.

Lad os sige at Terra formaar at faa 25 brugere til at hetze ham, hvilket giver ham 1000 flamebaits kontra hans 200 "positive" stemmer, er det saa ikke fair at han bliver "gemt" ?

Problemet er bare at 1 eller 2 er nok.
Derfor synes jeg ikke at rating loggen giver et brugbart billede til at dømme folk.
Gravatar #125 - fidomuh
2. aug. 2009 22:21
#123

Jeg synes nu ellers at traaden er fin, og det alene er vel grund nok til at den er blevet oprettet som den er?

Uanset hvordan du ser paa det, saa bidrager du lige pt til at dreje traaden over paa Terra, fremfor selve problemet Terra er eksemplet paa ;)

#124

Nej, det er ikke nok.
Det er jo det der staar lige i starten af quoten:
Hvis vi altsaa tager udgangspunkt i at ratingsystemet ikke kan bero paa een eller faa brugere, men netop skal tage udgangspunkt i et stoerre antal.


As in:
"Det nuvaerende rating system er LORT og kan ikke bruges til mit eksempel". :)
Gravatar #126 - gnаrfsan
2. aug. 2009 22:41
fidomuh (125) skrev:
Uanset hvordan du ser paa det, saa bidrager du lige pt til at dreje traaden over paa Terra, fremfor selve problemet Terra er eksemplet paa ;)

Jeg synes ikke at Terras udtryksmåde udgør et problem, der skal løses. Men jeg synes at endnu en tråd rettet imod en person her er et problem, der bør løses.
Jeg er klar over at du ikke synes det her er en sådan tråd, men det er ikke sådan, jeg ser det.
fidomuh (125) skrev:
"Det nuvaerende rating system er LORT og kan ikke bruges til mit eksempel". :)

Ok, jeg misforstod dig, og vi er enige.
Personligt ville jeg foretrække en helt alimdelig +/- løsning.
Gravatar #127 - Nextnx
2. aug. 2009 23:08
Nej men her er vi så forskellige men hvordan kommer man så på sporet af et system eller metode der kan forbedre en kommunikation i en åben debat når man nu har personer som x der delvis kan være relevant men tilsviner direkte som indirekte alle mens et antal af y der enten ikke gider at høre det pis eller vil illustreret den evt. ringe påstand/synspunkt og ej forglemme de relevante pointer der måtte ligge i selv samme posts og osv.

Back on track ?
Gravatar #128 - gnаrfsan
2. aug. 2009 23:09
Nextnx (127) skrev:
Back on track ?

Det er en aftale.
Gravatar #129 - Nextnx
3. aug. 2009 00:02
For lige at vende det på en anden måde.
Nu har nogle elementer været oppe og vende men lige for at tage dem i forhold til hinanden.

Er det et system hvor man "renser" ud i det uønsket?

eller

Er det et system hvor man "tvinger" bruger til at over hold pli?

eller

Er der andre systemer der kunne implementeres for at få den bedre kommunikation?
Gravatar #130 - arne_v
3. aug. 2009 02:49
fidomuh (120) skrev:

Hvordan er det Nextnxs problem at holde traaden principiel?

Han har bragt Terra som et eksempel ( som ioevrigt alligevel altid bliver bragt op naar der diskuteres kammertone herinde ), at folk peger den direkte paa Terra, skyldes imo mere at flere herinde har et relativt problem med den maade Terra tiltaler andre brugere.
( Eller folk generelt, for den sags skyld )

Hvis du ikke vil dreje traaden over til en "hetz" mod Terra, saa lad da vaere.


Der er to gode grunde til at den er gal:

1) Han burde kunne forudse, at det ville ske. Og dermed har han selv forhindret at få den diskussion han ville have. SOm terra ville sige: epic fail.

2) Han kan ikke klandre visse brugere provokerende indlæg for at køre tråde af sporet og så selv lave et indlæg han ved provokerer og så kaste skylden for at tråden kører af sporet på andre.
Gravatar #131 - arne_v
3. aug. 2009 02:51
#129

Snarere at nogen hæver deres tolerance tærskel.
Gravatar #132 - Nextnx
3. aug. 2009 03:28
@130
Punkt 1 giver igen mening, hvad skulle den forudseelse ændre?
Og det er mig en gåde, hvorfor du tror jeg skulle have en forventing om at tråden ikke skulle kunne deraile som alle andre.
Gravatar #133 - Nextnx
3. aug. 2009 03:33
@131
Det modvirker jo næppe den evt. misinformation der ligger som du siger der skulle ignoreres?
Gravatar #134 - myplacedk
3. aug. 2009 05:09
Nextnx (129) skrev:
Er der andre systemer der kunne implementeres for at få den bedre kommunikation?

Jeg kan godt lide en trådet diskution, hvor det at et indlæg rates eller skjules også påvirker besvarelserne.
Gravatar #135 - Magten
3. aug. 2009 05:49
Nextnx (132) skrev:
@130
Punkt 1 giver igen mening, hvad skulle den forudseelse ændre?
Og det er mig en gåde, hvorfor du tror jeg skulle have en forventing om at tråden ikke skulle kunne deraile som alle andre.
At Terra ikke ville blive taget op og diskuteret som emnet, istedet for det du rent faktisk ville diskutere.. Er mit bud..

myplacedk (134) skrev:
Jeg kan godt lide en trådet diskution, hvor det at et indlæg rates eller skjules også påvirker besvarelserne.
Det kunne være en mulighed ja..
Gravatar #136 - fidomuh
3. aug. 2009 05:49
#134

Man kunne jo evt. lave traaden ... traadet?, men samtidig bevare det nuvaerende look.

Det ville goere at indlaeg #1, #3 og #5 ville mangle, men jeg synes nu ikke det vil vaere et problem.
Der vil altid vaere en nyere bruger eller to, der spoerger hvorfor, men det plejer newz.dk brugerne nu at vaere gode til at svare paa :)

#130

1) Han burde kunne forudse, at det ville ske.


Jada, om saa han havde noejedes med at skrive:
"Kan vi faa noget kammertone!", saa ville det stadig blive koert over paa Terra.

Og igen, det ved du.
Traade der intet har med kammertone at goere, kan alligevel snildt blive hevet over til at handle om Terras tilsvininger, saa hvorfor skulle nogen dog forvente at denne blev anderledes?
Specielt naar Terra er det oplagte eksempel.

Og dermed har han selv forhindret at få den diskussion han ville have. SOm terra ville sige: epic fail.


Han har bragt et eksempel.
Jeg ved godt at Terra ville kalde det "Epic fail", men vi er trods alt et par stykker der er i stand til at forstaa et eksempel her i foraet, dig inklusive.

2) Han kan ikke klandre visse brugere provokerende indlæg for at køre tråde af sporet og så selv lave et indlæg han ved provokerer


Provokation er stort set altid den eneste maade at faa "mange" parter til at indgaa i en debat.

og så kaste skylden for at tråden kører af sporet på andre.


Det kan han nu sagtens.
Han har skrevet i sit oplaeg lige praecis det vi skulle diskutere, og det har ikke noget direkte med Terra at goere.

At du ikke er i stand til at laese HELE det oprindelige indlaeg, og tage eksemplet for et eksempel, er altsaa ikke hans skyld. :)

#126

Personligt ville jeg foretrække en helt alimdelig /- løsning.


Meh, ifoelge HMN gaar verden under hvis vi har et /- system, saa det kommer aldrig til at ske.
Personligt synes jeg ikke det vil vaere nok, set ifht. "Sjov", "Flamebait", etc ratings vi har nu.

Jeg kunne dog godt taenke mig en 1-rating der hed Enig/Uenig.
Og at man ikke blev straffet for at markere andres flaming eller tilsvininger. :)
Gravatar #137 - fidomuh
3. aug. 2009 05:50
#135

At Terra ikke ville blive taget op og diskuteret som emnet, istedet for det du rent faktisk ville diskutere.. Er mit bud..


*Fniiiis*, jamen.... Tror du selv paa det? :)

Hvis du skriver "KAMMERTONE!" i stort set hvilken som helst traad herinde, saa bliver Terra naevnt, hvad faar dig til at tro det vil vaere anderledes i en traad der direkte handler om "kammertone" ? :)
Gravatar #138 - zin
3. aug. 2009 14:25
Problemet er ikke terracide. Problemet er newz.dk's publikum. De er ikke modne nok, tager ting personligt, råber og skriger op når de ser et problem de tror de kan fikse - Internet Superheroes, med andre ord.
Gravatar #139 - fidomuh
3. aug. 2009 14:29
#138

Exactly.
Spoergsmaalet er saa, hvordan vi kommer udenom dette problem.

Altsaa, hvordan fjerner du de umodne brugere paa newz.dk, naar disse er din maalgruppe?
Svar: Det goer man ikke.

Man loeser aarsagen til problemet istedet.
Gravatar #140 - zin
3. aug. 2009 14:57
#139: Årsagen til at vi har umodne brugere? Der er flere løsninger, men ingen af dem er skalérbare, brugbare eller mulige i dag - det er simpelthen for sent. Communitiet er etableret som et middelmodigt (Windows) PC-bruger, og hvis du vil lave om på det skal du lave om på fokuset af nyheder. Den eneste måde p.t. at gøre dette på er ved at benytte Stem-funktionen (jeg ved godt det bare tilføjer nyheden til dine favoritter, men mandalae har udtalt at det er dét, newz.dk crewet holder øje med).
Men når det er sagt så skal det også siges at man ikke kan afskaffe alle umodne brugere. Alle har brug for at være useriøse til tider - selv terracide og arne_v, som jo nok bør udstå som to soleklare modsætninger (en banal troll og en informationsdatabase med en avanceret AI).
Gravatar #141 - gnаrfsan
3. aug. 2009 15:12
ZiN (140) skrev:
en informationsdatabase med en avanceret AI

Jeg vidste det!
fidomuh (139) skrev:
Man loeser aarsagen til problemet istedet.

Eller finder et kompromis.

Jeg har bare svært ved at se hvordan vi gør det bedre end det er nu, hvor indlægget skjules. Jo det påvirker resten af tråden, og man kunne lave niveauer. Men jeg synes tit at jeg på andre fora ser tråden fortsætter i et underniveau. Så jeg kunne godt ønske mig det, men jeg tror næppe at det er en komplet løsning.
Med andre ord tror jeg ikke at man kan undgå en påvirkning af tråden, uanset hvad man gør.
Gravatar #142 - zin
3. aug. 2009 15:14
#141: Kompromiser er for bøsser og terracide.
Gravatar #143 - gnаrfsan
3. aug. 2009 15:15
#141: og folk uden alternativer?
Gravatar #144 - fidomuh
3. aug. 2009 15:15
#140

Årsagen til at vi har umodne brugere?


Aarsagen til at umodne brugere er et problem.

Der er flere løsninger, men ingen af dem er skalérbare, brugbare eller mulige i dag - det er simpelthen for sent.


Nejda.
LAd os se paa det problem vi rent faktisk kan goere noget for at minimere.
At loese det er nok lidt for optimistisk :)

Communitiet er etableret som et middelmodigt (Windows) PC-bruger, og hvis du vil lave om på det skal du lave om på fokuset af nyheder. Den eneste måde p.t. at gøre dette på er ved at benytte Stem-funktionen (jeg ved godt det bare tilføjer nyheden til dine favoritter, men mandalae har udtalt at det er dét, newz.dk crewet holder øje med).


Et stemme system er netop det vi har brug for! Hvorfor har newz.dk ikke det? ;)


Men når det er sagt så skal det også siges at man ikke kan afskaffe alle umodne brugere. Alle har brug for at være useriøse til tider - selv terracide og arne_v, som jo nok bør udstå som to soleklare modsætninger (en banal troll og en informationsdatabase med en avanceret AI).


Praecis, og det er netop der balancegangen gaar.
Jeg tror at langt de fleste er ligeglade med om Terra og Arne_V synes de skal spamme diverse traade - saalaenge de ikke sviner folk til.

Themuss har en berygtet fortid som Troll herinde, men alligevel blev han ikke udstillet i samme stil som Terra goer.
Som jeg ser det, mangler vi bedre muligheder for at skjule det, vi ikke oensker at se.

#141

Jeg har bare svært ved at se hvordan vi gør det bedre end det er nu, hvor indlægget skjules.


Skjul det bedre?
Skjul indlaeg der relaterer til skjulte indlaeg?

Helt generelt, udvid mulighederne for at "skjule" indhold paa sitet.

Men jeg synes tit at jeg på andre fora ser tråden fortsætte i et underniveau. Så jeg kunne godt ønske mig det, men jeg tror næppe at det er en komplet løsning.


Som jeg ser det, er problemet ikke at traaden paavirkes, men at brugerne paavirkes og dermed paavirker traaden.

Hvis brugerne har en reel mulighed for at skjule alle indlaeg lavet en "x" og alle indlaeg der referer til "x"-indlaeg, saa ville det nok loese ret meget af problematikken.

Med andre ord tror jeg ikke at man kan undgå en påvirkning af tråden.


Alt hvad du roerer ved paavirkes, saa nej, det kan man ikke.
Ideen her er at paavirke det positivt :P
Gravatar #145 - gnаrfsan
3. aug. 2009 15:23
fidomuh (144) skrev:
Helt generelt, udvid mulighederne for at "skjule" indhold paa sitet.

Resten kunne sagtens indeholde noget relevant. Og så er der jo af og til referencer, der ikke er quotes.
Jeg kunne f.eks. forestille mig at du i en quote, kunne referere til Terra i et længere indlæg, og så ville resten også være skjult.
Men man kunne måske lave en større sammenhæng mellem en quote og svar på den.
fidomuh (144) skrev:
Som jeg ser det, er problemet ikke at traaden paavirkes, men at brugerne paavirkes og dermed paavirker traaden.

Med tråden mente jeg debatten for at være mere præcis.
fidomuh (144) skrev:
Alt hvad du roerer ved paavirkes, saa nej, det kan man ikke.
Ideen her er at paavirke det positivt :P

Sjove baggrundsbilleder til indlæg fra folk med dårligt karma, måske...
Gravatar #146 - fidomuh
3. aug. 2009 15:32
#145

Resten kunne sagtens indeholde noget relevant. Og så er der jo af og til referencer, der ikke er quotes.


Tjah, man kunne lave ord i et indlaeg til "Tags", hvis de refererer til et tidligere oprettet Tag.
Saa kunne man vaelge at skjule indlaeg hvis "tag"-count var over "x", fx.

Men det var nu ikke enkeltstaaende indlaeg jeg taenkte paa.

Jeg kunne f.eks. forestille mig at du i en quote, kunne referere til Terra i et længere indlæg, og så ville resten også være skjult.


Saa maa jeg dele mine indlaeg op.
En af grundene til at jeg gerne ville have denne slags "opdeling" er netop at jeg saa slet ikke ville se eller kommentere paa noget der handler om Terracide ( eksempelvis ).

Men man kunne måske lave en større sammenhæng mellem en quote og svar på den.


Sagtens.
Det er rimeligt simpelt, faktisk.

Med tråden mente jeg debatten for at være mere præcis.


Det gjorde jeg skam ogsaa.
Gravatar #147 - Nextnx
3. aug. 2009 15:47
gnarfsan (145) skrev:
Resten kunne sagtens indeholde noget relevant. Og så er der jo af og til referencer, der ikke er quotes.
Nu vel det er muligt, men modsat dem der har x skjult ville disse evt. mangle den information og en anden kunne så bringe den bit information, da vedkommende ikke ville se informationen.
Korrekt det efterlader et problem "Gentagelser" ville for nogle være til stede, hvor andre er det relevant.
Vedr. ref, kunne en post jo per automatik splittes per quotes samtidig relateres til den given quote indlæg.
Gravatar #148 - gnаrfsan
3. aug. 2009 16:27
Nextnx (147) skrev:
Vedr. ref, kunne en post jo per automatik splittes per quotes samtidig relateres til den given quote indlæg.

Ja, hvis resten af indlægget relaterede sig til en anden quote. Ikke at det ikke kunne løses med en slags "topic" tag f.eks..
Gravatar #149 - myplacedk
3. aug. 2009 16:39
Nøjj for noget komplekst noget i roder jer ud i, for at undgå trådet debat, og så kind of indføre det alligevel.

Ja, et dårligt indlæg kan få svar, som er gode for debatten. Men folk må så lære, at har de noget fornuftigt at sige, skal de ikke gemme det som et svar på et dårligt indlæg. Sådan fungerer det mange andre steder, og jeg synes egentlig det fungerer godt.

Jeg synes det er meget sjældent der kommer gode svar på dårlige indlæg. Og når der gør, er indlægget ofte kun godt i forhold til det dårlige indlæg. Altså fx. en god forklaring på noget nogen har misforstået.
Gravatar #150 - Nextnx
3. aug. 2009 16:49
myplacedk (149) skrev:
Nøjj for noget komplekst noget i roder jer ud i, for at undgå trådet debat, og så kind of indføre det alligevel.
Nu vel, men options er vel ikke en dårlig ting når newz har hvis hvor meget overtalelse der skal til for stadig ikke have forsøg at imødegå noget som helst :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login