mboost-dp1

Det at konfere på et online public fora?


Gå til bund
Gravatar #1 - Nextnx
2. aug. 2009 02:25
... ye, here goes.

For lige at initialisere folk, for at kunne give springbræt til den videre debat.

Så er der her en debat / PM.:

"PM" skrev:
1. Det er lige så sandt som det var FUD det Terra kom med.
At bede Terra om at være objektiv (hvilket jeg gjorde indirekte) ville give samme response (hvis ikke værre) i tråden.
2. Flamewar er et koncept der eksisterer pga. et resultat af mange folks krydsende meninger/holdninger. Det er uundgåeligt ligsom det ikke kan være en mands skyld, ej heller noget man nødvendigvis kan forud se.
Så våg op det er et debat fora, hvad tror du det meningen folk gør her? Spørgsmålet er om man vil have det konstruktivt. At påpege det subjektive ikke er objektivt er for at få konstruktivt indhold (wishfull thinking however, men jeg er naiv)
3. At din personlige statistik siger at jeg "altid"? starter flamewars kan jeg bruge til hat, læs punkt 2, og spørg dig selv om du realistisk.
Nej er ikke den eneste og nej jeg starter ikke altid. Get real
4. Flot så, du har en teori om min måde at debatte med Terra.
Mens du nu hygger dig med det, skal jeg nok hygge mig med Terra. Deal?
5. Yes, barnlige folk, barnlige tråde, barnlige indlæg.
Jep, det lyder meget som folk på en "normal" debat forum som newz.
Hvis du mener det er barnligt at jeg påpeger Typisk-Terra's indlæg er FUD, ikke konstruktiv, ikke objektiv, direkte som indirekte så beklager jeg. Intensionen er en bedre kommunikation for alle, hvis du kan gøre det bedre, please do by all means.
Nej det er ikke min pligt med jeg ytre mig nu stadig fordi jeg synes der er nødvendigt.

Jeg er ikke dig og du er ikke mig.
Jeg har min måde og du er ikke enig, fair nok men kom over det.
Jeg gør da noget, du gør ikke.
Derfor er vi så forskellige alle samme, er det ikke sjovt ;-)

Men nu skal jeg da nok lige tage "det at konfere" op her på newz.

Tumleren skrev d. 02-08-2009:
Hvis din ædle sag, nu skulle være at få noget objektivitet, hvorfor så ikke skrive det, der er sandt i stedet for bare at kaste en kommentar af sted mod Terra?
Det eneste der sker er, at du får startet en flamewar, som sjovt nok altid følger i kølvandet på et par indlæg mellem dig og terra. Men det gør dig sikkert ikke noget, at tråde konstant skal forvandles til interne slagsmål mellem jer to.

Og hvorfor ignorerer jeg ikke bare dit indlæg? Fordi jeg har set sådan nogle indlæg fra dig alt for mange gange på det sidste, og alle gangene bliver det en omgang fucking mudderkastning, så barnlig at det er til at brække sig over.


Hvis i har gjort jer i at filosofere over hvordan kommunikation på et åben fora kunne forbedres eller (mangel på bedre ord) modereres.
Hvordan så i det så gjort?
Gravatar #2 - squad2nd
2. aug. 2009 02:58
#1 Jeg ville indføre demokrati. Lav en afstemning:

"Terracide er et problem. Problemer bliver der gjort noget ved på newz.dk. Vi er nørder, men vi er konsekvente nørder. Derfor:

Synes du at den yderst negative, lallende fortaler for anti-pirakopiering og grimme hanekams-frisurer skal have lov til at blive på newz.dk?"

[Ja]
[Nej]


- Simpelt. Stemmer over 50% 'Ja', bør hans profil blive ændret til et CSS layout fra Arto og efter 5 dage, slettet helt og alle posts hvor han har skrevet skal der stå "Jeg er færdig! Jeg er færdig!"
Gravatar #3 - lorenzen
2. aug. 2009 03:17
Jeg synes der skulle indføres en ignore funktion så man bare slipper for at læse de indlæg fra personer der er mest troll.

Og så bør folk ellers være voksne nok til ikke at fodre væsener der bor under broen.

Troll's er kun et problem hvis de har et publikum.
Gravatar #4 - Nextnx
2. aug. 2009 03:26
@3
Hvis du så tænker på din næste (mindre vidende) hvordan skulle vedkommende kunne se forskel på objektiv viden og ikke objektiv viden (mangel på bedre ord)
Gravatar #5 - lorenzen
2. aug. 2009 03:46
#4
Som jeg har forslået før, så kunne en korrekt/forkert rating være på sin plads nogle gange. Men man skulle så have et begrænset antal point pr uge, ala slashdot gør.

Men generelt så har trolls det med at afsløre dem selv med alt for primitivt sprog og alt for bombastiske pointer.

Evt kunne man ændre ved ignore funktionen, hvis x procent af newz brugerne har en bestemt person på ignore listen, så vil nyoprettede brugere pr automatik arve disse brugere til deres ignore liste. Det ville også gøre publikumet mindre.

Jeg er dog meget imod at man smidder folk ud fra et fora, medmindre de spammer og lign. Jeg har Terracide på min ignore liste, da jeg synes det meste han laver er at trolle. Dog er der emner jeg læser, hvor jeg alligevel gerne vil læse hans indlæg, for selvom han er en troll så er han nu ikke altid lige dum at høre på, og kan godt have positivt at byde ind med.
Gravatar #6 - terracide
2. aug. 2009 05:45
Det her ville være kært...hvis ikke nextnx var så besat af mig :D *GG*
Gravatar #7 - terracide
2. aug. 2009 05:46
lorenzen (3) skrev:
Jeg synes der skulle indføres en ignore funktion så man bare slipper for at læse de indlæg fra personer der er mest troll.

Og så bør folk ellers være voksne nok til ikke at fodre væsener der bor under broen.

Troll's er kun et problem hvis de har et publikum.


Der ER en ignore funktion, n00b..
Gravatar #8 - Nextnx
2. aug. 2009 05:48
Alt drejer sig ikke om dig, ligsom denne tråd, det ville du vide hvis du havde benyttet den alm. læs og forstå teknik.
Gravatar #9 - terracide
2. aug. 2009 05:51
#8:
You could have fooled me, få dig en kæreste ;)
Gravatar #10 - Nextnx
2. aug. 2009 05:53
terracide (9) skrev:
#8:
You could have fooled me, få dig en kæreste ;)
Humm godt så, er ligesom gift. Kom igen.
Gravatar #11 - JensOle
2. aug. 2009 07:04
Jeg mener terra-problemet ligger i kommentare som :
terracide (7) skrev:
n00b..

terracide (9) skrev:
få dig en kæreste ;)


At nedgøre folk på den måde for at "få ret" er ekstremt primitivt.

Det er et verbal gok i nøden, der er mere eller mindre ubehagelig for modtageren, hvilket gør at flere vælger at trækker sig fra at diskurere videre med vedkommende og vedkommende får så "ret".
Denne miniatyre-rocker opførsel er ødelæggende for en god og åben debat, da nogle folk vil holde mere eller mindre igen, med deres personlige holdninger og andre bidrag, for at undgå at blive gogget i nøden.

Terracide er skolens bisse, der har opdaget internettet, hvor han har fundet nye metoder til at, at få tilfredsstillet sit mindreværdskompleks på.
Gravatar #12 - lorenzen
2. aug. 2009 08:15
terracide (7) skrev:

Der ER en ignore funktion, n00b..


Du er en charmetrold terracide, prøv at læs og forstå sarkasme eller bare mere end een post?

Men godmorgen til dig også sunshine.
Gravatar #13 - Niklas H
2. aug. 2009 09:21
Nextnx (10) skrev:
Humm godt så, er ligesom gift. Kom igen.


Så er der bare endnu mere grund til at finde en kæreste :P
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
2. aug. 2009 09:42
Kan man i det mindste ikke prøve at holde disse tråde lidt seriøse, i stedet for kun at komme med det ene irrelevante indlæg efter det andet?

Min mening er at de forskellige admins skulle begynde at lave noget her på siden. Start med at uddele advarsler, bloker en bruger i x antal dage og til sidst slette brugeren.

Der er, ihvertfald 2, brugere, som konstant ikke laver andet end at "trolle" i samtlige indlæg, eller prædike deres mening om OS og pirater som den ultimative sandhed. Vil det ikke være en ide at kigge på dem, så vi kan få en mere positiv debat kørende herinde?
Gravatar #15 - Thalion
2. aug. 2009 10:09
Det her er ikke et carebear forum...

Men kan virkeligt ikke se hvad problemet er. Ignorerer en bruger som du ikke gider høre på, så er den skid slået.

Det eneste du gør nu er at gøre hele terras trolling langt sjovere, så bare ignorere manden hvis du ikke gider høre på ham. Og virkeligt, hvis du ikke kan holde til at høre på terracide, hvordan kan du så holde ud til at være på internettet? Der er jo retards overalt.
Gravatar #16 - JensOle
2. aug. 2009 11:23
Jakob Jakobsen (14) skrev:
Der er, ihvertfald 2, brugere, som konstant ikke laver andet end at "trolle" i samtlige indlæg, eller prædike deres mening om OS og pirater som den ultimative sandhed.


Hvis det er mig du mener, så undskyld mig, for ikke at have samme holdning som dig(og mange andre) angående OS.

Begynd da endelig at censurere brugere fra pga. deres holdninger.
Der er alligevel så skide mange, ms-lovers, at bare man kommer, med den mindste hentydning af noget dårligt om MS, bliver man power-flamet både på den ene og den anden måde, af brugere der føler man kritisere deres højtelskede PC.

Undskyld mig for at have en holdning.

Gravatar #17 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:26
#2: Den dag en person bliver smidt af Newz DK, på den måde, vil være min sidste dag på Newz.

Hvad fanden er det her med at fofølge folk med nye tråde? Det er jo ikke kun Terra...
Gravatar #18 - XorpiZ
2. aug. 2009 11:27
JensOle (16) skrev:
Hvis det er mig du mener, så undskyld mig, for ikke at have samme holdning som dig(og mange andre) angående OS.

Begynd da endelig at censurere brugere fra pga. deres holdninger.
Der er alligevel så skide mange, ms-lovers, at bare man kommer, med den mindste hentydning af noget dårligt om MS, bliver man power-flamet både på den ene og den anden måde, af brugere der føler man kritisere deres højtelskede PC.

Undskyld mig for at have en holdning.


Jeg tvivler på, det er pga din holdning. Det er nok nærmere, at du konstant og uden tanke for emnet sviner MS til.
Gravatar #19 - XorpiZ
2. aug. 2009 11:28
gnarfsan (17) skrev:
#2: Den dag en person bliver smidt af Newz DK, på den måde, vil være min sidste dag på Newz.

Hvad fanden er det her med at fofølge folk med nye tråde? Det er jo ikke kun Terra...


Enig.
Gravatar #20 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:31
Tilføjelse til #17: Jeg synes iøvrigt også at det er forkasteligt at der er oprettet tråde mod terra. Misforstå mig ikke.
Gravatar #21 - trylleklovn
2. aug. 2009 11:33
Lige meget hvor meget i klynker, så bliver terracide ikke banned. Det er jo en af forcerne ved netop newz.dk, at moderationen er minimal og kun omfatter spam. Forabrugerne må moderere sig selv og hinanden med de værktøjer de har.

Og hvori ligger problemet at ignorere en bruger? Personligt er der bunkevis af reklamer i mit IRL spamfilter, som bliver komplet ignoreret på diverse websites. Og til hjælp er der sågar en ignore funktion på newz, der folder indlæg fra ignorerede brugere fra. *Tada.wav*

Brug dog tiden på noget fornuftigt i stedet for at fnidre med "øv bøv en bruger har sagt noget jeg ikke bryder mig om, buhu.."
Gravatar #22 - myplacedk
2. aug. 2009 11:39
Thalion (15) skrev:
Men kan virkeligt ikke se hvad problemet er. Ignorerer en bruger som du ikke gider høre på, så er den skid slået.

Det er jo bare ikke nok, når de næste 20 indlæg handler om trolling, så er tråden ødelagt uanset hvad jeg gør.

Thalion (15) skrev:
Og virkeligt, hvis du ikke kan holde til at høre på terracide, hvordan kan du så holde ud til at være på internettet? Der er jo retards overalt.

Ja, er det ikke utroligt at han skilder sig ud fra mængden?
Gravatar #23 - myplacedk
2. aug. 2009 11:42
trylleklovn (21) skrev:
Og hvori ligger problemet at ignorere en bruger?

At der ikke er brugere nok der gør det, i stedet for at deraile tråden.

trylleklovn (21) skrev:
Forabrugerne må moderere sig selv og hinanden med de værktøjer de har.

Værktøjerne er åbenbart ikke gode nok, når Terracide med de ratings stadig har så relativt god en karma.

Det bliver der snakket lidt om på uservoice, fx. her: http://newz.uservoice.com/pages/5218-general/sugge...
Gravatar #24 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:44
myplacedk (23) skrev:
At der ikke er brugere nok der gør det, i stedet for at deraile tråden.

Det er der mange der gør. Skal de alle sammen så bannes? Terra er faktisk ikke specielt slem til det IMHO.

Edit: Terras indlæg er ofte on topic i modsætning til dem, der efterfølgende flamer ham.
Gravatar #25 - myplacedk
2. aug. 2009 11:48
gnarfsan (24) skrev:
Det er der mange der gør. Skal de alle sammen så bannes? Terra er faktisk ikke specielt slem til det IMHO.

Hvis Terra får en dårligere karma, er der færre der ser hans indlæg, og dermed færre der svarer. (Så vidt jeg ved bliver hans indlæg stadig vist for en bruger med default indstillinger.)

Måske skulle man også justere systemet lidt så en rigtig dårlig karma er mere irriterende at have. Måske. Dette kan jo også opfordre folk til at lave en ny konto, og så ryger noget af effekten, plus folk skal putte vedkommende i ignorefilter igen.
Gravatar #26 - terracide
2. aug. 2009 11:48
myplacedk (23) skrev:

Værktøjerne er åbenbart ikke gode nok, når Terracide med de ratings stadig har så relativt god en karma.


*ding-ding*

Det betyder nok at dem der whiner og konsekvent flamerater mig er et mindretal...med mindre du vil komme med lamme undskyldnigner om snyd nu?
Gravatar #27 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:49
myplacedk (25) skrev:
Hvis Terra får en dårligere karma, er der færre der ser hans indlæg, og dermed færre der svarer. (Så vidt jeg ved bliver hans indlæg stadig vist for en bruger med default indstillinger.)

Hvad har ratings med derailing at gøre? Det er tit de samme, der rater ham og ikke accepterer hans person.
Gravatar #28 - myplacedk
2. aug. 2009 11:51
gnarfsan (27) skrev:
Hvad har ratings med derailing at gøre?

"færre der ser hans indlæg, og dermed færre der svarer"

gnarfsan (27) skrev:
Det er tit de samme, der rater ham og ikke accepterer hans person.

Ikke forstået. Selvfølgelig er det folk der ikke kan lide hans indlæg der rater ham negativt, hvad er din pointe?
Gravatar #29 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:53
myplacedk (28) skrev:
Ikke forstået. Selvfølgelig er det folk der ikke kan lide hans indlæg der rater ham negativt, hvad er din pointe?

At vi som Terra siger i indlæg 26 er ovre i at mindretallet skal bestemme.
Synes du at vi skal åbne døren for hetses?
For ellers skal vi måske overveje at vægte hvor mange der stemmer på én person og hvor tit. Det er gennemsnittet, der afgører og ikke mængden.
Gravatar #30 - myplacedk
2. aug. 2009 11:54
Min irrelevant-rating kan nok misforståes, så jeg uddyber:

terracide (26) skrev:
Det betyder nok at dem der whiner og konsekvent flamerater mig er et mindretal

Mindretal i forhold til? Den rating du får flest af er "flamebait". At du indsender nogle nyheder og rater andre positivt (hvilket får din karma op på 0 igen) betyder altså ikke folk kan lide dig.
Gravatar #31 - JensOle
2. aug. 2009 11:55
XorpiZ (18) skrev:
Jeg tvivler på, det er pga din holdning. Det er nok nærmere, at du konstant og uden tanke for emnet sviner MS til.


OK - Jeg indrømmer :
Windows er det bedste OS i hele verden, og MS's monopol, måden de har opnået det på og måden de udnytter det på, er noget af det bedste, der er sket i nyere tid. MS skal selvfølgelig ubestridt kunne bestemme og regere alt i software verdnen.

- now don't feed the troll.
Gravatar #32 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:55
myplacedk (30) skrev:
betyder altså ikke folk kan lide dig.

Det betyder det, hvis alle stemmer. Men det er de utilfredse, der larmer mest.
Gravatar #33 - myplacedk
2. aug. 2009 11:55
gnarfsan (29) skrev:
At vi som Terra siger i indlæg 26 er ovre i at mindretallet skal bestemme.

Hvilket mindretal? Flertallet (af dem som rater) rater ham negativt.
Gravatar #34 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:57
myplacedk (33) skrev:
Hvilket mindretal? Flertallet (af dem som rater) rater ham negativt.

Har du statistik på hvem der rater ham da?
Gravatar #35 - myplacedk
2. aug. 2009 11:58
gnarfsan (32) skrev:
Det betyder det, hvis alle stemmer. Men det er de utilfredse, der larmer mest.

Huh?

Alle stemmer ikke, det kommer aldrig til at ske. Og hvordan en flamebait-rating støjer forstår jeg ikke.
Gravatar #36 - gnаrfsan
2. aug. 2009 11:58
myplacedk (35) skrev:
Huh?

Alle stemmer ikke, det kommer aldrig til at ske. Og hvordan en flamebait-rating støjer forstår jeg ikke.

Utilfredse folk er dem, der gør mest ud af at udtrykke sig.
Hvad med alle dem, der rater neutral?
Gravatar #37 - siliankaas
2. aug. 2009 12:00
Synes faktisk selv jeg forklare ret godt her hvad det er jeg finder galt:

http://newz.dk/forum/support/htc-magic-3-92872#15

Underligt nok er der ikke blevet svaret på hvad jeg skrev..
Gravatar #38 - myplacedk
2. aug. 2009 12:03
gnarfsan (34) skrev:
Har du statistik på hvem der rater ham da?

Jeg går ud fra at du mener "hvor mange", og ja det har jeg.

De sidste 2 måneder er hans indlæg sammenlagt ratet:

Antal Rating
140 Neutral
130 Flamebait
114 Relevant
83 Irrelevant
49 Sjov
25 Interessant
19 Informativ
10 Gentagelse

Det synes jeg viser meget tydeligt at der er et problem, og at han burde have en meget dårlig karma. (Men samtidig at han ikke er en ren spammer der skal smides ud.)

gnarfsan (36) skrev:
Utilfredse folk er dem, der gør mest ud af at udtrykke sig.

Ja, og? Jeg kan ikke se hvad det ændrer.
Gravatar #39 - myplacedk
2. aug. 2009 12:04
siliankaas (37) skrev:
Synes faktisk selv jeg forklare ret godt her hvad det er jeg finder galt:

http://newz.dk/forum/support/htc-magic-3-92872#15

Underligt nok er der ikke blevet svaret på hvad jeg skrev..

Han ved det godt, han har fået det at vide så mange gange. Skal der gøres noget, må vi gå et skridt videre, og vise at vi ikke gider det længere. Han ved udemærket godt hvad det handler om, han har bare ikke lyst til at gøre noget ved det.
Gravatar #40 - gnаrfsan
2. aug. 2009 12:05
myplacedk (38) skrev:
Ja, og? Jeg kan ikke se hvad det ændrer.

Fordi flertallet ikke har mulighed for eller lyst til at udtrykke at de er ligeglade.


myplacedk (38) skrev:
Antal Rating
140 Neutral
130 Flamebait
114 Relevant
83 Irrelevant
49 Sjov
25 Interessant
19 Informativ
10 Gentagelse

Det giver slet ikke udtryk for hvor mange der er for og imod.
Neutral er også for... remember?
Gravatar #41 - gnаrfsan
2. aug. 2009 12:08
Hvis vi sorterer gentagelser fra, så har vi
347 positive og 213 negative og vi har stadig ikke nogen ide om hvor mange forskellige der lægger stemmerne irrlevant og flamebait.

Edit: et andet problem er at det er gennemsnit på indlæg.
Altså giver 10 flambaits og 9 relevante: en flamebait i den statistik. Så den er ikke rigtigt brugbar. Specielt fordi neutrale som sagt heller ikke tælles med. Det er bare indlæg, der ikke er ratet.
Gravatar #42 - Windcape
2. aug. 2009 12:10
JensOle (31) skrev:
- now don't feed the troll.
Problemet er ikke meninger omkring operativ-systemer, det er den ubestridte fanatisme hvor på du mener det er umoralsk at benytte produkter fra Microsoft.

Du er ikke den første til ikke at vil benytte Windows, men sKIDrow er generelt mere sagelig end dig. Måske skulle du bruge tiden på at fremhæve fordele ved alternativer, hvis det giver mening i en tråd.

At overhovedet påstå at nogen er "pro-Microsoft"; fordi de ikke er "anti-Microsoft" er dybt latterligt. Bare fordi man benytter de værktøjer man finder bedst, betyder det ikke man er fanboi. Der kunne jo rent faktisk være en reel begrundelse bag ved det.

Og ja, at betale for (dyrt) software, er altså ikke et problem i dagens Danmark. Specielt ikke med de nuværende skatteregler!

---

Terracide har samme problem, ved at han nægter at gå konstruktivt ind i debatten omkring online medier, og hvordan problemet skal løses. Og konsekvent mener at folk der ønsker en anden løsning er pirater.
Gravatar #43 - myplacedk
2. aug. 2009 12:30
gnarfsan (40) skrev:
Fordi flertallet ikke har mulighed for eller lyst til at udtrykke at de er ligeglade.

Jeg kan ikke se problemet, hvis de er ligeglade. Så må de jo lade dem som ikke er ligeglade bestemme, præcist som alle andre demokratiske, semi-demokratiske og øvrige non-top-down-management systemer.

gnarfsan (40) skrev:
Det giver slet ikke udtryk for hvor mange der er for og imod.

Jo, det er præcist hvad det viser. Uden at tolke yderligere på tallene, kan man se at den mest populære holdning (ud over dem som er ligeglade), er at han burde lukke røven.

gnarfsan (40) skrev:
Neutral er også for... remember?

Nej! Neutral betyder at ingen har haft en holdning kraftig nok til at gide at give den en rating. Dermed må folk have en neutral holdning, det er hverken for eller imod.

gnarfsan (41) skrev:
Hvis vi sorterer gentagelser fra, så har vi
347 positive og 213 negative

Så en "relativ" (AKA "han er da on-topic") er lige så positiv, som en "flamebait" (AKA "luk nu røven og skrid") er positivt?

Jeg synes du skulle vægte dem. Fx:

Neutral 0
Flamebait -2
Relevant 1
Irrelevant -1
Sjov 1
Interessant 2
Informativ 3
Gentagelse -0.5

Så får jeg det til -78.

gnarfsan (41) skrev:
og vi har stadig ikke nogen ide om hvor mange forskellige der lægger stemmerne irrlevant og flamebait.

Det synes jeg heller ikke er særlig interessant. Typisk rater man vel kun, hvis man er uenig med den rating indlægget allerede har. Det sker da at et indlæg får mange ratings, men det er ret sjældent.

Vi kunne godt diskutere dette, jeg kan godt forstå at du gerne vil se på de enkelte stemmer. Men de data har vi ikke, så jeg ser ikke grund til at diskutere dem yderligere.
Gravatar #44 - gnаrfsan
2. aug. 2009 12:34
myplacedk (43) skrev:
Jo, det er præcist hvad det viser. Uden at tolke yderligere på tallene, kan man se at den mest populære holdning (ud over dem som er ligeglade), er at han burde lukke røven.

Nej for du kan jo ikke se om det er de samme der stemme hver gang. Og der skal iøvrigt ikke mere end en enkelt stemme til at få +1 i den statistik.
myplacedk (43) skrev:
Men de data har vi ikke, så jeg ser ikke grund til at diskutere dem yderligere.

Der for er der ingen chance for at modbevise eller bevise en hets.


myplacedk (43) skrev:
Nej! Neutral betyder at ingen har haft en holdning kraftig nok til at gide at give den en rating. Dermed må folk have en neutral holdning, det er hverken for eller imod.

Og samtidigt at folk ikke er utilfredse. Ellers ville de vel stemme? Nej for folk der ikke er utilfredse stemmer ikke. Derfor er neutral positiv.


Ikke specielt rettet mod dig, Myplace, men generelt:
Hvor bliver den yttringsfrihed af, som bla. dem der flamerater bla. Terra tit klamrer sig til?
Gravatar #45 - terracide
2. aug. 2009 12:38
gnarfsan (44) skrev:

Ikke specielt rettet mod dig, Myplace, men generelt:
Hvor bliver den yttringsfrihed af, som bla. dem der flamerater bla. Terra tit klamrer sig til?


Har du ikke hørt det?
Ytringsfrihed gælder kun for pirater der forsvarer deres forbrug af warez...*host*
Gravatar #46 - gnаrfsan
2. aug. 2009 12:38
#45: Det lugter da lidt sådan, efterhånden.
Gravatar #47 - gnаrfsan
2. aug. 2009 12:41
@myplacedk
gnarfsan (44) skrev:
Nej for du kan jo ikke se om det er de samme der stemme hver gang. Og der skal iøvrigt ikke mere end en enkelt stemme til at få +1 i den statistik.

Lad mig lige udpensle det lidt:
Et indlæg får 100.000.000 relevante ratings og en flamebait. Det tæller 1 til relevant. Et andet får en flamebait rating og ingen relevant ratings. Det giver ialt en flamebait.
Altså modsvarer 1 flamebait rating 100.000.000 relevant ratings... Eller modsat... Kan du slet ikke se at der er uballance?
Gravatar #48 - Spiderboy
2. aug. 2009 13:44
gnarfsan (44) skrev:
Og samtidigt at folk ikke er utilfredse. Ellers ville de vel stemme? Nej for folk der ikke er utilfredse stemmer ikke. Derfor er neutral positiv.

Neutral betyder heller ikke at folk er tilfredse, for så havde de rated positivt.

Neutral er hverken tilfreds eller utilfreds, derfor skal neutral hverken tælle som for eller imod. Neutral er ligeglad, og ligeglad er ikke automatisk for.

Akkurat ligesom folk der ikke stemmer til tronfølgeloven ikke påvirker stemmefordelingen - en undladt stemme giver ikke automatisk en ja-stemme.
Gravatar #49 - terracide
2. aug. 2009 13:48
#48:
I tronfølgeloven var en undladt stemme faktisk en nej-stemme, da der skal være en vis mængde JA stemmer til for at den kan vedtages...
Gravatar #50 - myplacedk
2. aug. 2009 13:55
gnarfsan (44) skrev:
Nej for du kan jo ikke se om det er de samme der stemme hver gang.

Er det ikke også ligegyldigt, hvis resten er enige?

gnarfsan (44) skrev:
Hvor bliver den yttringsfrihed af, som bla. dem der flamerater bla. Terra tit klamrer sig til?

Det har INTET med ytringsfrihed at gøre, lad være med at blande det nonsens ind i det.
Ytringsfrihed betyder ikke at man må sige hvad som helst, hvor som helst, når som helst, hvordan man vil, så højt man vil, eller at nogen er tvunget til at lytte. Ytringsfrihed er IKKE retten til at opføre sig som et røvhul.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login