mboost-dp1

Det at konfere på et online public fora?


Gå til bund
Gravatar #51 - myplacedk
2. aug. 2009 13:56
gnarfsan (47) skrev:
Kan du slet ikke se at der er uballance?

Jo, men jeg mener ikke at det skaber støj nok til at det er et problem i statistikken.

Men jeg kan anekdotisk fortælle at de gange jeg har set efter, og han har haft mange ratings, har de været meget negative.
Gravatar #52 - myplacedk
2. aug. 2009 14:00
terracide (49) skrev:
#48:
I tronfølgeloven var en undladt stemme faktisk en nej-stemme, da der skal være en vis mængde JA stemmer til for at den kan vedtages...

Hverken blanke stemmer eller manglende stemmer fungerer som en nej-stemme når man stemmer om en ændring i grundloven.

Men det er da korrekt, at hvis tilstrækkeligt mange ikke stemmer, bliver ændringen ikke gennemført. Det betyder ikke "nej", det betyder "vi er ligeglade". Og når det kommer til grundloven, er konsekvensen" ingen ændring".

Det har ingen relevans her fordi der ikke er nogen krav til "valgdeltagelse".
Gravatar #53 - gnаrfsan
2. aug. 2009 14:05
myplacedk (50) skrev:
Er det ikke også ligegyldigt, hvis resten er enige?

Jo hvis de stemmer. Men jeg ser med mellemrum hetses her. Folk, der rater en hel tråd når de bliver sure. Det skete for mig i forrige uge.
myplacedk (50) skrev:
Ytringsfrihed betyder ikke at man må sige hvad som helst, hvor som helst, når som helst, hvordan man vil, så højt man vil, eller at nogen er tvunget til at lytte.

Nej, folk har retten til at ignorere, og loven sætter grænser.
Hvad er det, der er så galt ved Terras indlæg, at de ligefrem skal bannes? Er det at han ikke passer in i mange folks værdisæt, selvom han tit siger noget relevant?
Gravatar #54 - gnаrfsan
2. aug. 2009 14:06
myplacedk (51) skrev:
Jo, men jeg mener ikke at det skaber støj nok til at det er et problem i statistikken.

Måske skulle jeg lave et lille program, der rater alle mine neutrale indlæg negative, bare for at understrege hvor meget en hets betyder...

Og tæl lige hvor mange der egentligt har giddet at udtale sig i denne tråd her? Og samtidig bør du overveje om alle dem, der rater ham negativt egentligt vil af med ham. For denne tråds emne er at vælge folk ud af Newz.dk
Gravatar #55 - myplacedk
2. aug. 2009 14:19
gnarfsan (53) skrev:
Jo hvis de stemmer.

Du vrøvler. Never mind.

gnarfsan (53) skrev:
Men jeg ser med mellemrum hetses her. Folk, der rater en hel tråd når de bliver sure.

Ja det er en skam, for dem som rater om igen har formentlig læst tråd på det tidspunkt, og opdager det slet ikke.

Men jeg mener stadig ikke at det er et problem her.

gnarfsan (53) skrev:
Nej, folk har retten til at ignorere, og loven sætter grænser.

Kulturen sætter også grænser. Folk gider ikke være i selskab med folk der opfører sig dårligt (i forhold til gruppens normer). Så må personen enten rette sig ind eller blive udstødt.

Og det er præcist det der sker her: Vi debaterer om der er et problem, og i så fald hvordan vi kan få ham til at rette sig ind eller skride.

gnarfsan (53) skrev:
Hvad er det, der er så galt ved Terras indlæg, at de ligefrem skal bannes?

At han ødelægger trådene og det gode humør på newz.

gnarfsan (53) skrev:
Er det at han ikke passer in i mange folks værdisæt, selvom han tit siger noget relevant?

Det har været oppe MANGE gange før: Hans holdninger kan være nok så relevante, hans facts kan være nok så informative. Problemet er måden han snakker på.

Han er velkommen til at have en mening og ytre den. Men at tale ned på folk som ikke er enige er ikke acceptabelt, og det er det han får flamebait-ratings for.
Gravatar #56 - gnаrfsan
2. aug. 2009 14:22
myplacedk (55) skrev:
Men jeg mener stadig ikke at det er et problem her.

Jeg ser det ofte, og også i indlæg, der slet ikke burde rates. Her snakker jeg om Terras.
Specielt husker jeg en periode, hvor alle hans indlæg blev flamet, uanset indhold.
myplacedk (55) skrev:
Og det er præcist det der sker her: Vi debaterer om der er et problem, og i så fald hvordan vi kan få ham til at rette sig ind eller skride.

Der er jeg så ikke enig. Og jeg tror ikke på at flertallet har den holdning.
myplacedk (55) skrev:
At han ødelægger trådene og det gode humør på newz.

Han ødelægger ikke mit. Of helt seriøst... hvor mange tror du der får deres humør ødelagt. Mange tager det bare ikke seriøst.
myplacedk (55) skrev:
Han er velkommen til at have en mening og ytre den. Men at tale ned på folk som ikke er enige er ikke acceptabelt, og det er det han får flamebait-ratings for.

Hvor ville du sætte grænsen for opførsel?
En slags brevkasse hvor man kunne stemme brugere ud med et klik? Og når x-antal forskellige så havde stemt, røg brugeren?
Gravatar #57 - arne_v
2. aug. 2009 15:04
gnarfsan (40) skrev:
Neutral er også for... remember?


Det er vist lige at stramme den en tand for meget.

Du kan vist kun udlede at der ikke er nogen som har været irriteret nok over indlægget til at de har gidet rate det.
Gravatar #58 - arne_v
2. aug. 2009 15:09
gnarfsan (47) skrev:

Lad mig lige udpensle det lidt:
Et indlæg får 100.000.000 relevante ratings og en flamebait. Det tæller 1 til relevant. Et andet får en flamebait rating og ingen relevant ratings. Det giver ialt en flamebait.
Altså modsvarer 1 flamebait rating 100.000.000 relevant ratings... Eller modsat... Kan du slet ikke se at der er uballance?


Det er korrekt at rating gennemsnit af indlæg kun er en approximation af rating gennemsnit af rating tildelinger.

Men jeg kan ikke se nogen grund til at forvente systematisk bias den ene vej eller den anden vej.
Gravatar #59 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:09
arne_v (57) skrev:
Det er vist lige at stramme den en tand for meget.

Du kan vist kun udlede at der ikke er nogen som har været irriteret nok over indlægget til at de har gidet rate det.

Folk har større tendens til at udtrykke utilfredshed en tilfredshed. Bare se en hvilken som helst avis. Eller demonstration? Folk hylder ikke meget.

Men sjovt nok er der på newz også kun en to ting at stemme der ikke har med relevans at gøre, nemlig sjov og flamebait. For man kan jo ikke stemme neutral.
Gravatar #60 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:09
arne_v (58) skrev:
Men jeg kan ikke se nogen grund til at forvente systematisk bias den ene vej eller den anden vej.

Min pointe er at hets mod en person har kæmpe indflydelse på karma.

Du har 3207 neutrale ratings. Hvis en person ville hetse dig, ville der være dybt at falde.
Gravatar #61 - Tumleren
2. aug. 2009 15:10
gnarfsan (56) skrev:
Han ødelægger ikke mit. Of helt seriøst... hvor mange tror du der får deres humør ødelagt. Mange tager det bare ikke seriøst.


Jeg tror ikke problemet er hvorvidt man får en dårlig dag, af at se et par af hans indlæg, men hvad hans posts gør ved diskussionerne på siden.

At man ikke kan have en fornuftig diskussion en gang i mellem er til at leve med.
At man konstant skal overvære de samme personer fornærme hinanden, andre eller komme med latterlige indlæg, er ikke noget man kan leve med. Ikke når det forringer kvaliteten af foraet her på newz, som jeg mener at det i høj grad gør, når det sker så tit som det gør.

Nærmest i alle tråde om noget specifikt - Det være sig en producent af software, hardware (Microsoft, ATi, AMD etc.) - opstår der en eller anden form for krig mellem to eller flere personer. Det er simpelthen for tåbeligt, at det hver evig eneste gang skal trækkes ned på det samme børnehaveniveau, hvor man fornærmer hinanden over adskillige sider, bare fordi man ikke kan modargumentere eller komme med sin pointe uden at fornærme.

Det er dét jeg mener er galt, og mener ikke at personer nødvendigvis skal bannes.
Gravatar #62 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:11
Tumleren (61) skrev:
At man konstant skal overvære de samme personer fornærme hinanden, andre eller komme med latterlige indlæg, er ikke noget man kan leve med. Ikke når det forringer kvaliteten af foraet her på newz.

Det er jo lige så meget dem, der holder flame-krigen igang, der har skylden.
Gravatar #63 - Tumleren
2. aug. 2009 15:12
gnarfsan (62) skrev:
Det er jo lige så meget dem, der holder flame-krigen igang, der har skylden.


..ja. Jeg er ikke sikker på hvad du mener; selvfølgelig har de da det. Mener du at jeg siger, de ikke har?
Gravatar #64 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:14
Tumleren (63) skrev:
..ja. Jeg er ikke sikker på hvad du mener; selvfølgelig har de da det. Mener du at jeg siger, de ikke har?

Nej, men jeg mener at det er et problem at der oprettes tråde til at svine folk til. Og jeg mener også at Terra langt fra er blandt de værste til at deraile tråde.
Gravatar #65 - arne_v
2. aug. 2009 15:15
#terra

Helt ærligt.

Han kan godt lide at føre sig frem som den saglige. Og det er ofte totalt til grin.

Men det er da et problem i mikroskopisk størrelse.

I andre fora skal man leve med personer som er langt værre.

Gravatar #66 - themuss
2. aug. 2009 15:18
#65 Helt enig.

Jeg er også altid helt knækket af grin over ham :)

Størrelsen af hans ego er også priceless. Og ja jeg bider på, når han skriver noget dumt fordi jeg kan. Ingen anden grund.

Andre poster first, Terra troller efter opmærksomhed, jeg bider på, sådan er det så meget.
Gravatar #67 - arne_v
2. aug. 2009 15:19
gnarfsan (59) skrev:
Folk har større tendens til at udtrykke utilfredshed en tilfredshed. Bare se en hvilken som helst avis. Eller demonstration? Folk hylder ikke meget.


Der er ganske rigtigt en tendens til at kritik er mere højlydt end ros.

Men dovenskab er nok trods alt er større faktor.

Og man ikke altså automatisk tælle neutrale med som positive.
Gravatar #68 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:20
arne_v (67) skrev:
Der er ganske rigtigt en tendens til at kritik er mere højlydt end ros.

Men dovenskab er nok trods alt er større faktor.

Og man ikke altså automatisk tælle neutrale med som positive.

Men vel næppe heller som neutrale, når en enkelt person, der altid stemmer negativt kan styre en profils karma?
Gravatar #69 - arne_v
2. aug. 2009 15:21
gnarfsan (60) skrev:
Min pointe er at hets mod en person har kæmpe indflydelse på karma.


Faktisk ikke så meget. Som demonstreret med terra.

gnarfsan (60) skrev:
Du har 3207 neutrale ratings. Hvis en person ville hetse dig, ville der være dybt at falde.


Det ville ihvertfald kræve lidt arbejde.

Men nogen er meget energiske !

I Google Groups er der faktisk en som har gjordt sig ulejligheden at oprette 25 forskellige konti og lave over 8000 dårlige stemmer på nogle af mine indllæg.
Gravatar #70 - Tumleren
2. aug. 2009 15:21
gnarfsan (64) skrev:
Nej, men jeg mener at det er et problem at der oprettes tråde til at svine folk til. Og jeg mener også at Terra langt fra er blandt de værste til at deraile tråde.


Den her tråd er ikke oprettet for at svine nogen som helst til. Jeg sendte en PM Next hvor jeg beklagede mig over hans diskussioner med Terra. Han svarede så, og oprettede den her tråd for at få en diskussion om tonen på fora.

Jeg siger da ikke at vi skal begynde at oprette tråde for at svine folk til, og ved virkelig ikke hvor du har fået den idé fra. jeg er netop imod, at tonen bliver usaglig og barnlig gennem overdreven brug af fornærmelser, flaming etc.

Og jeg synes ikke, man kan blande derailing sammen med at starte en flamewar (men det var måske det du mente?).

Og jeg siger heller ikke Terra er den værste, jeg mener bare at dem, der har for vane at være fornærmende skal til at spænde hjelmen og få styr på hvordan man fører en ordentlig diskussion.
Hvis de så ikke kan det, må man jo lede efter en anden løsning, som der også er blevet snakket om her
Gravatar #71 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:22
arne_v (69) skrev:
Faktisk ikke så meget. Som demonstreret med terra.

Der er et godt potentiale.
arne_v (69) skrev:
I Google Groups er der faktisk en som har gjordt sig ulejligheden at oprette 25 forskellige konti og lave over 8000 dårlige stemmer på nogle af mine indllæg.

Du ved hvor nemt det ville være... Det er ikke mange timers kode, der skal til.
Gravatar #72 - arne_v
2. aug. 2009 15:24
gnarfsan (68) skrev:
Men vel næppe heller som neutrale, når en enkelt negativ person, der altid stemmer negativt kan styre en profils karma?


Som karma systemet er skruet sammen på newz.dk kan en person jo faktisk holde sin karma på mindts neutral uanset hvor meget han bliver hetzet.

Gravatar #73 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:24
Tumleren (70) skrev:
Den her tråd er ikke oprettet for at svine nogen som helst til. Jeg sendte en PM Next hvor jeg beklagede mig over hans diskussioner med Terra. Han svarede så, og oprettede den her tråd for at få en diskussion om tonen på fora.

Hvorfor er det så ikke bare en tråd om at sprogbrug og derailing, uden navne?
Gravatar #74 - arne_v
2. aug. 2009 15:25
gnarfsan (71) skrev:
Du ved hvor nemt det ville være... Det er ikke mange timers kode, der skal til.


Folk med evner til at automatisere det gider nok ikke spilde deres tid på den slags.
Gravatar #75 - arne_v
2. aug. 2009 15:25
gnarfsan (73) skrev:
Hvorfor er det så ikke bare en tråd om at sprogbrug og derailing, uden navne?


Tumleren valgte jo PM, så det kan han jo ikke svare på.
Gravatar #76 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:27
arne_v (74) skrev:
Folk med evner til at automatisere det gider nok ikke spilde deres tid på den slags.

Folk bruger da allerede meget tid på at flame. Og der er jo et ganske udemærket framework til det med windows.
arne_v (75) skrev:
Tumleren valgte jo PM, så det kan han jo ikke svare på.

Det fremgår åbentlyst af indlæg et. Nogen har jo posted den PM og alle kan læse den nu.
Gravatar #77 - Tumleren
2. aug. 2009 15:28
gnarfsan (73) skrev:
Hvorfor er det så ikke bare en tråd om at sprogbrug og derailing, uden navne?


Fordi det er det folk har gjort det til. Min PM var rettet mod Next, hans indlæg mod hvordan man opfører sig. Folk er automatisk gået ud fra, at det var en direkte henvendelse til at stoppe Terra, hvilket jeg synes er ret tydeligt, at det ikke var
Gravatar #78 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:31
Tumleren (77) skrev:
hvilket jeg synes er ret tydeligt, at det ikke var

På trods af at Terra indgår 7 gange i det indlæg?
Ingen andre bliver nævnt.
Gravatar #79 - Tumleren
2. aug. 2009 15:44
gnarfsan (78) skrev:
På trods af at Terra indgår 7 gange i det indlæg?
Ingen andre bliver nævnt.


Det er ikke en del af indlægget som sådan - Det er hans svar på min PM til ham. Han skriver, at det er et springbræt til en diskussion om "at filosofere over hvordan kommunikation på et åben fora kunne forbedres eller (mangel på bedre ord) modereres.
Hvordan så i det så gjort?"
Gravatar #80 - gnаrfsan
2. aug. 2009 15:45
Tumleren (79) skrev:
gnarfsan (78) skrev:
På trods af at Terra indgår 7 gange i det indlæg?
Ingen andre bliver nævnt.


Det er ikke en del af indlægget som sådan - Det er hans svar på min PM til ham. Han skriver, at det er et springbræt til en diskussion om "at filosofere over hvordan kommunikation på et åben fora kunne forbedres eller (mangel på bedre ord) modereres.
Hvordan så i det så gjort?"

En debat om derailing, og opførsel UDEN navne.

Og iøvrigt, han har selv skrevet det og poster det nu i et forum, så hvor vil du hen? At det bliver mere neutralt af at det er anden gang han benytter de samme ord?
Gravatar #81 - shantri
2. aug. 2009 16:04
Hele forummet har et problem.

Der er brok over personer, men det bedste våben er blot at ignorere. Så snart man tilkendegiver de personer der troller lidt opmærksomhed, har man været med til at starte det der var trollens formål.

Det er kutyme, for nogen, at rate indlæg med irrelevant eller flamebait, hvis man er uenighed med indholdet af et indlæg. Det er et misbrug af rating systemet, som desværre finder sted i stor udstrækning.

Hvis folk gad ignorere trolls, rate korrekt, og tælle til 10 inden de skrev et indlæg, ville det her sted blive et meget mere seriøst forum. Indtil da må det forblive i det uvisse om vi kan bevæge os fra denne middelmådighed newz.dk forummet befinder sig i.
Gravatar #82 - Nextnx
2. aug. 2009 18:20
@81
En troll vil altid kunne få deres "føde" da det imo er den menneskelig natur at være nysgerrig og poke til det underlige væsen der ligger og skriger efter mad.
En troll udnytter så at sige den trigger alle menneske har og før eller siden vil nogle give response / mad.

gnarfsan (80) skrev:
En debat om derailing, og opførsel UDEN navne.
Denne tråd handler ikke om Terra og har aldrig gjort for OPs side. Han er tværtimod blevet et eksempel i noget han selv har skabt.
Lige så vel som ratings systemet er på tale igen.

gnarfsan (56) skrev:
Specielt husker jeg en periode, hvor alle hans indlæg blev flamet, uanset indhold.
Han har selv skabt sit omdømme samt efterfølgere, både op og down voter og kunne være fræk at sige med mangel på op voters, er vel det du ser?

gnarfsan (62) skrev:
Det er jo lige så meget dem, der holder flame-krigen igang, der har skylden.
Der skal flere partner til. Men der skal kun en kan starte det jeg kalder det at bringe tændstikken, mens en eller flere (som nævnt længere oppe) bliver trigget og bringer brændstoffet. Brændstoffet kan komme fra en eller flere der trigger eller løbende af andre.
Men når det sagt kan jeg se at jeg ikke er den eneste der får lidt sjov ud af Terra i ny og næ.
Dog ville jeg nok ikke savne Terra hvis han en dag skulle ... ...
.. skrive mere modent, var det jeg ville sige (i troede lige :P)

--------------------------------------------------------------------

Men lige for igen at formulere det i OP på en anderledes måde handler det også om hvordan pli kunne opnås og holdes. For det bedre af alle samt bedre luft og mere fyldestgørende debat.

Apropo ratings system og troll
Selv om ratings systemet kunne gøre meget ville det altid kunne udnyttes som gnarfsan mere eller mindre var inde på.. Men det betyder ikke at man ikke stadig kunne gøre det bedre. Da chancen for det bliver udnyttet er formentlig lille samt for vedkommende der udnytter systemet skal immervæk igennem meget besvær. Samt oftes er det udnyttelser man ser forbedringer.
Mens på den anden side, side mods var tilstede og laver en procesdure kunne ratings systemet slippe for en del overhaul mens man har mulighed for at moderere mere moden.
Gravatar #83 - gnаrfsan
2. aug. 2009 18:30
Nextnx (82) skrev:
Denne tråd handler ikke om Terra og har aldrig gjort for OPs side. Han er tværtimod blevet et eksempel i noget han selv har skabt.
Lige så vel som ratings systemet er på tale igen.

Havde det i det hele taget været nødvendigt at bruge et eksemel, og så tilmed i det omfang, og den ret ensidede sammenhæng og kritik?
Og det er en god ide at genoverveje rating systemet, for der er nemlig ikke en form for stemme, der er modsat flamebait. Flamebait og Sjov er i modsætning til alle andre ratings ikke relateret til topic. Så hvis jeg er enig med en bruger, der er flamebaitet, kan jeg ikke rate mod, hvis indlægget ikke er relateret til topic.
Nextnx (82) skrev:
Han har selv skabt sit omdømme samt efterfølgere, både op og down voter og kunne være fræk at sige med mangel på op voters, er vel det du ser?

Jeg sætter spørgsmålstegn ved hvor mange forskellige brugere, der i virkeligheden normalt rater ham. At nogle få er sure bør ikke banne en bruger.
Nextnx (82) skrev:
Der skal flere partner til.

Der skal flere parter til at starte en krig. Uanset hvordan Terra selv opfører sig, så hjælper det ikke ligefrem at folk flamer. Det giver ham bare mere brænde til bålet. Vi har selv øget aktiviteten.
Gravatar #84 - Nextnx
2. aug. 2009 18:37
gnarfsan (83) skrev:
Havde det i det hele taget været nødvendigt at bruge et eksemel, og så tilmed i det omfang, og den ret ensidede sammenhæng og kritik?
Hvad er problemet i at have et springbræt og så det var det. Bare fordi Terra er nævnt har det intet med ham at gøre. Som sagt er han blevet eksemplet.
Hvis du mental forestiller dig en situation hvor jeg ikke havde quotet den PM, men med samme hensigt ville Terra stadig / igen være et eksempel. Men da jeg har intet at skjule, samt ønsker så realistisk og objektiv debat som muligt er intet klippet, folk må selv holde det relevant som i enhver anden tråd.
Gravatar #85 - gnаrfsan
2. aug. 2009 18:39
Nextnx (84) skrev:
Hvad er problemet i at have et springbræt og så det var det. Bare fordi Terra er nævnt har det intet med ham at gøre. Som sagt er han blevet eksemplet.
Hvis du mental forestiller dig en situation hvor jeg ikke havde quotet den PM, men med samme hensigt ville Terra stadig / igen være et eksempel. Men da jeg har intet at skjule, samt ønsker så realistisk og objektiv debat som muligt er intet klippet, folk må selv holde det relevant som i enhver anden tråd.

Fordi det er et personangreb, når du laver sådan et indlæg, og jeg synes ikke det er iorden at lave sådan et angreb mod nogen.
Gravatar #86 - Nextnx
2. aug. 2009 18:39
gnarfsan (83) skrev:
Jeg sætter spørgsmålstegn ved hvor mange forskellige brugere, der i virkeligheden normalt rater ham. At nogle få er sure bør ikke banne en bruger.
Der er heller ikke nogen der har foreslået at få skulle kunne gøre det.
Men baseret udfra ratings systemet, og balancen kan styres i dens kode og så er der vel mere i den ide ?
Gravatar #87 - Nextnx
2. aug. 2009 18:40
gnarfsan (83) skrev:
folk flamer.
Terra flamer og trigger folk
Gravatar #88 - terracide
2. aug. 2009 18:40
*finder popcornene frem*

.oO(Det her er bedre end Fragglerne...)
Gravatar #89 - terracide
2. aug. 2009 18:40
Nextnx (87) skrev:
Terra flamer og trigger folk


Kun dem der er for nemme...
Gravatar #90 - Nextnx
2. aug. 2009 18:41
gnarfsan (85) skrev:
Fordi det er et personangreb, når du laver sådan et indlæg, og jeg synes ikke det er iorden at lave sådan et angreb mod nogen.
Nix, læs lige, det handler ikke om ham, ej heller er nævnt som subjet, mistænkt eller andet.
Gravatar #91 - Nextnx
2. aug. 2009 18:42
terracide (89) skrev:
Kun dem der er for nemme...
Der er ikke noget der hedder.
Gravatar #92 - terracide
2. aug. 2009 18:43
Nextnx (90) skrev:
Nix, læs lige, det handler ikke om ham, ej heller er nævnt som subjet, mistænkt eller andet.


Er du i familie med ham her?:
http://www.hinduonnet.com/fline/fl2008/images/2003...

Nextnx (91) skrev:
Der er ikke noget der hedder.


*rækker nextnx et spejl og siger "sorteper"*
Gravatar #93 - gnаrfsan
2. aug. 2009 18:44
Nextnx (90) skrev:
Nix, læs lige, det handler ikke om ham, ej heller er nævnt som subjet, mistænkt eller andet.

Nej, blot svinet til igennem et langt indlæg... Det er altså ikke bare et springbræt. Det er en del af dit indlæg.
Nextnx (87) skrev:
Terra flamer og trigger folk

Ja, det er de vel ikke blevet bannet for?
Nextnx (86) skrev:
Der er heller ikke nogen der har foreslået at få skulle kunne gøre det.
Men baseret udfra ratings systemet, og balancen kan styres i dens kode og så er der vel mere i den ide ?

Du vil aldrig få et rigtigt billede ud af et rating system. Specielt ikke når det ikke er anonymt.
Gravatar #94 - Magten
2. aug. 2009 18:49
JensOle (11) skrev:
Jeg mener terra-problemet ligger i kommentare som :

terracide (9) skrev:
få dig en kæreste ;)


At nedgøre folk på den måde for at "få ret" er ekstremt primitivt.

Det er et verbal gok i nøden, der er mere eller mindre ubehagelig for modtageren, hvilket gør at flere vælger at trækker sig fra at diskurere videre med vedkommende og vedkommende får så "ret".
Denne miniatyre-rocker opførsel er ødelæggende for en god og åben debat, da nogle folk vil holde mere eller mindre igen, med deres personlige holdninger og andre bidrag, for at undgå at blive gogget i nøden.

Terracide er skolens bisse, der har opdaget internettet, hvor han har fundet nye metoder til at, at få tilfredsstillet sit mindreværdskompleks på.
Men dine "SNiiiiiiiiiiif tag noget mere coke terra" kommentarer er helt OK og nedgør ikke nogen?
Man skal ikke kaste med sten når man bor i et akvarie.

myplacedk (28) skrev:
"færre der ser hans indlæg, og dermed færre der svarer"

gnarfsan (27) skrev:
Det er tit de samme, der rater ham og ikke accepterer hans person.

Ikke forstået. Selvfølgelig er det folk der ikke kan lide hans indlæg der rater ham negativt, hvad er din pointe?
Problemet er at folk ikke rater hans indlæg, men efter hans tidligere indlæg og konsekvent rater ham flamebait eller irrelevant, uden på nogen måde at læse og forstå indlægget.
Gravatar #95 - myplacedk
2. aug. 2009 18:53
Gnarfsan, man kan næsten ikke snakke om det danske kongehus uden at nævne Magrethe.

Kan du ikke bare selv lade være med at nævne ham? Det bliver ligesom når man siger "vedkommende" i stedet for "hun", når man snakker om folk med PMS. :-P
Gravatar #96 - Jakob Jakobsen
2. aug. 2009 18:56
Magten (94) skrev:
Problemet er at folk ikke rater hans indlæg, men efter hans tidligere indlæg og konsekvent rater ham flamebait eller irrelevant, uden på nogen måde at læse og forstå indlægget.


Jeg rater kun indlæg ud fra indholdet, ikke personen. Derfor har jeg skam også givet ham, og flere andre jeg generelt ikke er enige med, en del positive ratings.
Desværre kan jeg se at der dog er mange andre, der ikke rater efter samme system.
Gravatar #97 - themuss
2. aug. 2009 18:56
#96 Jeg tror kun, det er os to, der kan finde ud af det :)
Gravatar #98 - myplacedk
2. aug. 2009 18:56
Magten (94) skrev:
Problemet er at folk ikke rater hans indlæg, men efter hans tidligere indlæg og konsekvent rater ham flamebait eller irrelevant, uden på nogen måde at læse og forstå indlægget.

Ja, det er et problem. Det er selvfølgelig misbrug af rating-systemet.

Men man kan jo tænke over om ikke det kan have noget at gøre med frustration over hvor lidt der sker ved at blive markeret "flamebait" gang på gang.
Gravatar #99 - themuss
2. aug. 2009 18:57
Jeg kan godt li at "diskutere" med Terra, det holder mig frisk og ung :)

...og bitter :)
Gravatar #100 - myplacedk
2. aug. 2009 18:58
themuss (97) skrev:
#96 Jeg tror kun, det er os to, der kan finde ud af det :)

Jeg har skam også givet både "relevant" og "interessant"-ratings til indlæg jeg er dybt uenige med.

Til gengæld har jeg også givet vrøvl, løgn og dumheder "irrelevant"-ratings, og blevet beskyldt for at rate efter om jeg er enig. *suk*
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login