mboost-dp1
Dagligdags fakta.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
en pepsi max har mere brus end de to andre tilsammen!
bliver ved med at bruse (eller hvad det hedder) hvis man ryster den
en pepsi max har mere brus end de to andre tilsammen!
bliver ved med at bruse (eller hvad det hedder) hvis man ryster den
Batterier aflader sig selv efter et stykke tid.
Glas kan genbruges stort set uendeligt.
Kun ca. 40% af energien i benzin omsættes til bevægelse i en motor, resten bliver til varme.
Ved Diesel er det ca. 45-50% der bliver til bevægelse.
Lydens hastighed er variabel.
Elefanter kan høre med deres fødder (i hvert fald infralyd).
Det eneste sikre middel mod piratkopiering af et produkt, er at tilbyde produktet gratis :-)
Glas kan genbruges stort set uendeligt.
Kun ca. 40% af energien i benzin omsættes til bevægelse i en motor, resten bliver til varme.
Lydens hastighed er variabel.
Elefanter kan høre med deres fødder (i hvert fald infralyd).
Det eneste sikre middel mod piratkopiering af et produkt, er at tilbyde produktet gratis :-)
162 skrev:Kun ca. 40% af energien i benzin omsættes til bevægelse i en motor, resten bliver til varme.
En liter diesel vejer 0,85 kg, en liter benzin vejer 0,72 kg.
Benzin og diesel indeholder samme mængde energi, i forhold til vægten. Dvs. en liter diesel indeholder mere energi end en liter benzin.
Fremstillingen af diesel er simplere/nemmere end benzin, og derfor billigere.
162 skrev:Det eneste sikre middel mod piratkopiering af et produkt, er at tilbyde produktet gratis :-)
Ikke helt rigtigt, jeg downloadede f.eks. 'In Rainbows' fra TPB istedet for deres egen server, da det var både hurtigere og nemmere... Valgte dog bagefter, at "købe" cd'en på deres hjemmeside for 20-30 kr. vidst nok.
0,76 liter diesel forurener lige så meget som 1 liter benzin. Dieselbiler skal derfor kunne køre 31,6% længere pr. liter for at forurene det samme som benzinbiler.
Græskar og squash er den samme frugt. Forskellen ligger i farven og udseendet.
Verdens største frugt var en 766 kg græskar fra 2007.
Verdens største frugt var en 766 kg græskar fra 2007.
En spidsmus er ikke en mus. (Det er ikke engang en gnaver.)
Delfiner er groft sagt en slags hval, og hajer er groft sagt en slags fisk. Selv om de ligner hinanden meget umiddelbart, har de ikke meget historie tilfældes, og er et glimrende eksempel på "convergent evolution".
Delfiner er groft sagt en slags hval, og hajer er groft sagt en slags fisk. Selv om de ligner hinanden meget umiddelbart, har de ikke meget historie tilfældes, og er et glimrende eksempel på "convergent evolution".
159 skrev:Caek of Doom er ikke rigtig nørd :D
Hvad havde du regnet med fra en kvinde der er til heavy metal?
162 skrev:Elefanter kan høre med deres fødder (i hvert fald infralyd).
Det kan vi vel også via følesansen? Det er vel også følesansen de "hører" med gennem benene.
162 skrev:Det eneste sikre middel mod piratkopiering af et produkt, er at tilbyde produktet gratis :-)
Hm, nej. Hvis du giver et program gratis væk, men kræver at det kun sker gennem din hjemmeside, så er det jo stadig ulovlige kopier hvis andre laver et mirror.
Så det kommer ikke an på værdien.
Jordbær er ikke bær, ligesom tomaten hverken er en frugt eller grøntsag (men et bær).
Anbefalet rating: relevant
- Kolibrier er de eneste fugle der kan flyve baglæns.
- Tunfisk svømmer med en stabil hastighed af 14 kilometer i timen. En 15 år gammel tun vil have tilbagelagt 1,6 millioner kilometer.
- Det er umuligt at slikke sig på sin egen albue.
- En krokodille kan ikke stikke tungen ud.
- En rejes hjerte er i dens hoved.
- Folk siger "prosit" når du nyser, fordi når du nyser, så stopper dit hjerte i et brøkdel af et sekund.
- Det er fysisk umuligt for en gris at kigge op i himlen.
- I gennemsnit så vil et menneske have sex 3.000 gange og tilbringe 2 ½ uge med at kysse i løbet af et liv.
- Mere end 50 procent af alle mennesker i hele verden har aldrig foretaget eller modtaget en telefonopringning.
- Rotter og heste kan ikke kaste op.
- Hvis du nyser meget kraftigt kan du brække et ribben.
- Hvis du undertrykker et nys, kan du ødelægge et blodkar i hovedet eller halsen og dø af det.
- Hvis du tvinger dig til at holde øjnene åbne, mens du nyser, så kan de springe ud af hovedet på dig.
- Hvis du bærer hovedtelefoner i mere end en time, så vil du forøge antallet af bakterier i dine ører 700 gange.
- Lighteren blev opfundet før tændstikken
.- Femogtyve procent af de mennesker, der bruger kontakt-annoncer, er allerede gift.
- En ands rappen giver ikke noget ekko; der er ingen, der ved hvorfor.
- I løbet af et liv på 70 år vil man, mens man sover, spise 50 forskellige insekter og 10 edderkopper.
- Ligesom fingeraftryk, så er alles tungeaftryk også forskellige.
- Mere end 50 procent af alle de, der læser dette, prøvede at slikke sig på albuen !!!!
Og dermed en fortsat god dag ..... (Hvis du også prøvede det, behøver du ikke at være flov!)
- Tunfisk svømmer med en stabil hastighed af 14 kilometer i timen. En 15 år gammel tun vil have tilbagelagt 1,6 millioner kilometer.
- Det er umuligt at slikke sig på sin egen albue.
- En krokodille kan ikke stikke tungen ud.
- En rejes hjerte er i dens hoved.
- Folk siger "prosit" når du nyser, fordi når du nyser, så stopper dit hjerte i et brøkdel af et sekund.
- Det er fysisk umuligt for en gris at kigge op i himlen.
- I gennemsnit så vil et menneske have sex 3.000 gange og tilbringe 2 ½ uge med at kysse i løbet af et liv.
- Mere end 50 procent af alle mennesker i hele verden har aldrig foretaget eller modtaget en telefonopringning.
- Rotter og heste kan ikke kaste op.
- Hvis du nyser meget kraftigt kan du brække et ribben.
- Hvis du undertrykker et nys, kan du ødelægge et blodkar i hovedet eller halsen og dø af det.
- Hvis du tvinger dig til at holde øjnene åbne, mens du nyser, så kan de springe ud af hovedet på dig.
- Hvis du bærer hovedtelefoner i mere end en time, så vil du forøge antallet af bakterier i dine ører 700 gange.
- Lighteren blev opfundet før tændstikken
.- Femogtyve procent af de mennesker, der bruger kontakt-annoncer, er allerede gift.
- I løbet af et liv på 70 år vil man, mens man sover, spise 50 forskellige insekter og 10 edderkopper.
- Ligesom fingeraftryk, så er alles tungeaftryk også forskellige.
- Mere end 50 procent af alle de, der læser dette, prøvede at slikke sig på albuen !!!!
Og dermed en fortsat god dag ..... (Hvis du også prøvede det, behøver du ikke at være flov!)
Det virker godt nok som en fusker-side, du citerer fra!
"- Lighteren blev opfundet før tændstikken" er ihvf forkert.
"The first lighter, Döbereiner's lamp, was invented by Johann Wolfgang Döbereiner in 1823. It stayed in production until 1880."
"The first modern, self-igniting match was invented in 1805 by K. Chancel, assistant to Professor Louis Jacques Thénard of Paris. The head of the match consisted of a mixture of potassium chlorate, sulfur, sugar, and rubber. They were ignited by dipping the tip of the match in a small asbestos bottle filled with sulfuric acid. This kind of match was quite expensive and its usage was dangerous, so Chancel's matches never gained much popularity."
Man kan så tænke over, hvor meget af det andet, der er opdigtet..
Det virker godt nok som en fusker-side, du citerer fra!
"- Lighteren blev opfundet før tændstikken" er ihvf forkert.
"The first lighter, Döbereiner's lamp, was invented by Johann Wolfgang Döbereiner in 1823. It stayed in production until 1880."
"The first modern, self-igniting match was invented in 1805 by K. Chancel, assistant to Professor Louis Jacques Thénard of Paris. The head of the match consisted of a mixture of potassium chlorate, sulfur, sugar, and rubber. They were ignited by dipping the tip of the match in a small asbestos bottle filled with sulfuric acid. This kind of match was quite expensive and its usage was dangerous, so Chancel's matches never gained much popularity."
Man kan så tænke over, hvor meget af det andet, der er opdigtet..
Den første friktions-tændstik er fra 1827.
http://en.wikipedia.org/wiki/Match
The first "friction match" was invented by English chemist John Walker in 1827.
http://en.wikipedia.org/wiki/Match
Det skyldes at en ands rap, rent faktisk altid laver lyden af et ekko.
Det vil sige at den lyd der ville komme af et ekko, allerede er tíl stede. Og du kan derfor ikke høre det så godt. Men den er der, og det er bevist.
181 skrev:Sammen satte ord er alligevel ikke særligt vigtige :p
En dag jeg kørte på motorvejen nærmede jeg mig en lastbil, med en kæmpe mystisk tingest på ladet. Jeg har virkelig ingen ide om hvad det kan have været, det så meget underligt ud.
Det var så mærkeligt, at han skiltede med det: "SÆR TRANSPORT"
(Sand historie.)
Der er mange flere her: http://fiduso.dk/?page=splittet&m=1 (Også sande.)
Er det en form for gruppepraes at vaer gang jeg laver et indlaeg er der 6 staerke maend noerder der saetter sig oven paa mig og slaar loes?!!
Jeg har ikke givet 3 aars garanti paa at Mine daglidags fakta er correcte.., saa fuck nu aff
Bare flame mig skifter alligevel nok noerd forum nu hvor folk er saa glade for mig^^
"jamen lille ven der er en grund til at folk hader dig"
Svar: yearh right
Jeg har ikke givet 3 aars garanti paa at Mine daglidags fakta er correcte.., saa fuck nu aff
Bare flame mig skifter alligevel nok noerd forum nu hvor folk er saa glade for mig^^
"jamen lille ven der er en grund til at folk hader dig"
Svar: yearh right
At være bruger på Newz.dk er ligesom at gå i folkeskolen. De første 8 år er livet bare et helvede, hvor man prøver at undgå de store drenge i skolegården, mens man i det 9. år vil gøre alt for at udøve den samme smerte, som man selv har oplevet, på andre og yngre brugere...
Btw, jeg er på arbejde efter blot et minimum antal timers søvn.
Foreslået rating: Sjov/irrelevant/wtf?!
Btw, jeg er på arbejde efter blot et minimum antal timers søvn.
Foreslået rating: Sjov/irrelevant/wtf?!
Man kunne få Grønne Hot Dogs i Tuborg VIP zonen til Grøn Koncert igår i Næstved og kan det højst sandsynligt også idag i Valby.. Og de smager sgu godt!
Tidevandet er resultatet af månen og solens tiltrækning. Jorden er også påvirket af nøjagtig samme tidevandseffekt. Ved ækvator er udsvinget op til 55cm og ved Geneve op til 25cm, hvor udsvinget påvirker CERN acceleratoren LEPs målinger.
#188 - MZ
.. Jeg var der nu også, og kunne købe hotdogs med grønne pølser ude på pladsen :P
Genialt påfund af Gøl btw...
On-topic
- Fakta er, at der var over 17.000 mennesker til Grøn Koncert i Næstved i går.
- Det er pisseirriterende at få kylet en halv kande Tuborg Guld i nakken, når man står i 4. forreste række til D-A-D, og er ved at blive mast ihjel.
NB: Ønskes flere Grøn Koncert-fakta, så sig til :P
.. Jeg var der nu også, og kunne købe hotdogs med grønne pølser ude på pladsen :P
Genialt påfund af Gøl btw...
On-topic
- Fakta er, at der var over 17.000 mennesker til Grøn Koncert i Næstved i går.
- Det er pisseirriterende at få kylet en halv kande Tuborg Guld i nakken, når man står i 4. forreste række til D-A-D, og er ved at blive mast ihjel.
NB: Ønskes flere Grøn Koncert-fakta, så sig til :P
#168 fortsat:
Butolinus Toxin, som giften kaldes, anvendes til kostmetisk behandling under navnet Botox.
Mange stjerner bruger det i ansigtet for at se yngre ud. Men de må have tiltro til at medicinalfirmaerne har styr på at lave opløsningen, for 1 mikrogram af giften slår personer på op til 100 kg ihjel.
Butolinus Toxin, som giften kaldes, anvendes til kostmetisk behandling under navnet Botox.
Mange stjerner bruger det i ansigtet for at se yngre ud. Men de må have tiltro til at medicinalfirmaerne har styr på at lave opløsningen, for 1 mikrogram af giften slår personer på op til 100 kg ihjel.
"- Når hjertet banker for hurtigt, kan hjernen ikke følge med, og man vil have svært med at huske."
A hvad for noget? Hjerterytmen styres ikke direkte af hjernen. Hjerterytmen styres af flere faktorer primært af adrenalin. Adrenalinen påvirker hjernens evne til at fungere optimalt. Så vidt jeg husker. (Sidder helt afslappet i sofaen.)
"- Når hjertet banker for hurtigt, kan hjernen ikke følge med, og man vil have svært med at huske."
A hvad for noget? Hjerterytmen styres ikke direkte af hjernen. Hjerterytmen styres af flere faktorer primært af adrenalin. Adrenalinen påvirker hjernens evne til at fungere optimalt. Så vidt jeg husker. (Sidder helt afslappet i sofaen.)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.