mboost-dp1
Dagligdags fakta.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
en zettabyte er det der kan være på 250 milliarder dvd'er
250 milliarder DVD'er ville, uden cover og stablet på den smalle led, række 3000 km, eller så langt som fra København til Teheran, Iran.
3000 km er også den afstand som X-55 missilet, som Iran besidder, kan række.
250 milliarder DVD'er ville, uden cover og stablet på den smalle led, række 3000 km, eller så langt som fra København til Teheran, Iran.
Det kraftigste målte jordskælv målte 9.5 på ricther scalaen.
Jordskælvet var så kraftigt at det sendte en Tsunami 10.000km over stilelhavet, hvor det ramte Hawaii. Tsunamien drabte 40 mennesker og ødelagge 500 bygninger i Hawai. Under samme skælv mistede folk livet fra filippinerne til japan.
Skal lige nævnes at Ricter scalaen er expontiel stigende.
Hvilket vil sige at et 7.3 jordskælv er 50 gange kraftigere end et 6.3 og 2500 gange kraftigere end et 5.3
Jordskælvet var så kraftigt at det sendte en Tsunami 10.000km over stilelhavet, hvor det ramte Hawaii. Tsunamien drabte 40 mennesker og ødelagge 500 bygninger i Hawai. Under samme skælv mistede folk livet fra filippinerne til japan.
Skal lige nævnes at Ricter scalaen er expontiel stigende.
Hvilket vil sige at et 7.3 jordskælv er 50 gange kraftigere end et 6.3 og 2500 gange kraftigere end et 5.3
Det vil tage 19.013 år at producere skiverne på en enkelt Singulus Spaceline 2, med MoldPro mouldere.
Det vil tage 19.013 år at producere skiverne på en enkelt Singulus Spaceline 2, med MoldPro mouldere.
At information ikke kan overføres med hastigheder over lysets hastighed (ca. 300.000 km/s), mens ikke-informationer såsom elektroners spin i teorien og i praksis kan overføres over uendelige afstander øjeblikkeligt.
Derved er det muligt at bryde det absolutte ved lysets hastighed, men at mennesker i vores 4 dimensioner ikke kan bevæge os hurtigere end lysets hastighed - det vil sige, indtil videre...
Derved er det muligt at bryde det absolutte ved lysets hastighed, men at mennesker i vores 4 dimensioner ikke kan bevæge os hurtigere end lysets hastighed - det vil sige, indtil videre...
2 skrev:en zettabyte er det der kan være på 250 milliarder dvd'er
11 skrev:2#
Dette vil så tage 6.939.745 Singulus Spaceline 2, med MoldPro mouldere at producere det samme antal på 1 år.
Jeg kan så ikke helt se hvor du får det tal fra, da det vel kun kræver 19.013 maskiner, at producere dem alle sammen på et år...
Med 6.939.745 maskiner kan du lave 91.188 milliarder skiver på et år.
Jeg kan så ikke helt se hvor du får det tal fra, da det vel kun kræver 19.013 maskiner, at producere dem alle sammen på et år...
En maskine til at producere DVD'er på.
To firmaer her i landet har dem.
Så vidt jeg ved er der ingen Blu-ray stampere her i landet endnu, men jeg kan da tage fejl.
(Gæt hvad jeg arbejder med...)
En maskine til at producere DVD'er på.
To firmaer her i landet har dem.
Så vidt jeg ved er der ingen Blu-ray stampere her i landet endnu, men jeg kan da tage fejl.
(Gæt hvad jeg arbejder med...)
16 skrev:#15
Det er vidst lidt for længe siden jeg har skulle regne kan jeg mærke hahahaha.....
Nå det kan være jeg fik regnet noget andet ud så.
Det jeg gjorde var at lave dine år om til dage (fejl kan være sket :D)
(19013x365)/x=1
x=6.939.745
Aner ikke hvad jeg egentlig har regnet på så ZzzZZ :D
Edit:
Det kan være det var så mange der skulle bruges på at lave dem på 1 dag så... haha helt lost
Øhh 18 GB på en DVD... Hvad er det for nogen skiver?22 skrev:Er hele jeres regnestykke ikke fejlet. Der kan være op til 18 gb på en dvd-skive og ifølge min hovedregning taler i om 4 gb diske...
EDIT:
NVM fandt dem de hedder åbenbart DVD-18 og er en 2 sidet DVD-9 skive...
Men tror altså ikke de bliver produceret mere.
Indrømmet, homoseksuelle er kendt for at give den lidt ekstra gas. Men det kunne jo også skyldes jeres uforklarelige lyst til at stikke ting i de huler som egentlig var forbeholdt til at afskaffe selv samme fænomen. Kunne det tænkes at pga. mangel på udgange til kanalisering af gas, at i har muteret en ny måde at afskaffe det på?
Desuden så er der tre grupper af homoseksuelle. Bitchen, Butchen, og skabsbøssen.
Hvor de 2 første måske kan nyde deres eksistens. Fordi de får lov til at gøre det som nu engang gør bøsser til bøsser. Så behøver vi vel ikke diskutere hvorvidt den sidste har det sjovere? Han har det absolut ikke sjovere end de fleste hetroer. I det han opfører sig som en hetro, men af uforklarelige årsager. Så laver han ting han ikke lyster. Og det er da syndt.
Så homo seksuelle har det sjovere. Hvis de ta'r den i røven. End of storie.
#38 Øhh nej. Men vi acceptere at det ikke gør nogen forskel.
Indrømmet, homoseksuelle er kendt for at give den lidt ekstra gas. Men det kunne jo også skyldes jeres uforklarelige lyst til at stikke ting i de huler som egentlig var forbeholdt til at afskaffe selv samme fænomen. Kunne det tænkes at pga. mangel på udgange til kanalisering af gas, at i har muteret en ny måde at afskaffe det på?
Desuden så er der tre grupper af homoseksuelle. Bitchen, Butchen, og skabsbøssen.
Hvor de 2 første måske kan nyde deres eksistens. Fordi de får lov til at gøre det som nu engang gør bøsser til bøsser. Så behøver vi vel ikke diskutere hvorvidt den sidste har det sjovere? Han har det absolut ikke sjovere end de fleste hetroer. I det han opfører sig som en hetro, men af uforklarelige årsager. Så laver han ting han ikke lyster. Og det er da syndt.
Så homo seksuelle har det sjovere. Hvis de ta'r den i røven. End of storie.
#38 Øhh nej. Men vi acceptere at det ikke gør nogen forskel.
#40 point taken.
#41 Det ved jeg ikke, jeg er ihvertfald ret sikker på jeg fik blev informeret om det modsatte af det du siger til en calculus forlæsning.
Men kan du komme med hårde matmatiske beviser til hvorfor
0.9999.... = 1
Så i orden da. Jeg er da altid frisk på at ændre mening.
Men det du siger her er jo det samme som at sige at to uendelige tal er lige store. Og det er jo ikke sandt, der findes jo forskellige størrelser af uendeligt.
#41 Det ved jeg ikke, jeg er ihvertfald ret sikker på jeg fik blev informeret om det modsatte af det du siger til en calculus forlæsning.
Men kan du komme med hårde matmatiske beviser til hvorfor
0.9999.... = 1
Så i orden da. Jeg er da altid frisk på at ændre mening.
Men det du siger her er jo det samme som at sige at to uendelige tal er lige store. Og det er jo ikke sandt, der findes jo forskellige størrelser af uendeligt.
43 skrev:myplacedk har ret. Det er defineret.
Bevist, ikke defineret. ;-)
Ikke for at være ordkløver, men der er stor forskel her.
Der er et hav af beviser her: http://en.wikipedia.org/wiki/0.999...
#44 altså det er da rigtigt at 0.(9)* er accepteret som 1. Men selvom det er tilfældet at begge tal behandles med det samme cifre. Så må man acceptere at de ikke er ens, omend at forskellen er så lille at den ikke kan måles eller beregnes (grundet uendelig 99999) Så er der en forskel.
*Mener man kan skrive det sådan her?
*Mener man kan skrive det sådan her?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.