mboost-dp1
[b]Almen viden, folk burde kende til, som du er forarget over, at nogen ikke kan-tråden[/b]
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
At iPhonen er en telefon, så på spørgsmålet, "Hvad leder du efter?", er det rigeligt at svare, "Min mobil(telefon)"... Det er altså ikke nødvendigt at svare "Min iPhone"..! Der er sjovt nok heller ingen der svarer "Min HTC Touch Diamond" når det er en sådan de leder efter. (Har selv iPhone, så det er ikke Appelhate).
At Chuck Norris har talt til uendeligt...... To gange.
At toiletbørsten ikke blot er en pyntegenstand der er til for at bryde badeværelset.
(Undskyld, men tråden er vist løbet ud i sandet alligevel :-) ..)
At Chuck Norris har talt til uendeligt...... To gange.
At toiletbørsten ikke blot er en pyntegenstand der er til for at bryde badeværelset.
(Undskyld, men tråden er vist løbet ud i sandet alligevel :-) ..)
De må også godt bruges om dagen sammen med positionslys, hvilket på nogle biler faktisk ser ret så godt ud, hvilket er grunden til at jeg gør det.. Det der dog irriterer mig er når en 18-årig knægt har lånt fars bil og skal ud og spille smart med tågelygter og i samme omgang får tændt tågelygterne bagi.
De må også godt bruges om dagen sammen med positionslys, hvilket på nogle biler faktisk ser ret så godt ud, hvilket er grunden til at jeg gør det.. Det der dog irriterer mig er når en 18-årig knægt har lånt fars bil og skal ud og spille smart med tågelygter og i samme omgang får tændt tågelygterne bagi.
slemmebirk (204) skrev:#202
Jeg kan ikke se forskellen på jer 2...helt seriøst.
#205 Jeg mener ikke at tågelygter + positionslys er til gene i trafikken ved dagslys, det mener jeg dog at bagtågelygterne er da de lyser utroligt kraftigt og for mig ser det nogle gange ud som om at bilen er ved at bremse.
I det land jeg nu engang bor i er der rigtig mange der kører med positionslys + tågelygter tændt i dagstimerne, det har aldrig nogensinden været i nærheden af at genere mig. Så kan godt være du har en anden mening, men det er lidt svært at tage fejl når det er observationer jeg nu engang selv har gjort mig.
I det land jeg nu engang bor i er der rigtig mange der kører med positionslys + tågelygter tændt i dagstimerne, det har aldrig nogensinden været i nærheden af at genere mig. Så kan godt være du har en anden mening, men det er lidt svært at tage fejl når det er observationer jeg nu engang selv har gjort mig.
At folk i det land jeg bor, meget fejlagtigt tror, at det er en menneskeret at have et kørekort til bil. Hvor det er min observation, at ca. 25-30% med kørekort ikke burde have et.
(Sluk så det tågelys når der ikke er tåget)
(Sluk så det tågelys når der ikke er tåget)
Well nu er det jf. dansk lovgivning indtil videre lovligt at bruge kombinationen af tågelygter + positionslys i dagstimerne, så det vil jeg fortsætte med.
§ 33 a. Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys)
anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder
dette dog kun, såfremt motorredskabet
er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes
tågeforlygter eller særligt kørelys.
slemmebirk (206) skrev:#205 Jeg mener ikke at tågelygter + positionslys er til gene i trafikken ved dagslys, det mener jeg dog at bagtågelygterne er da de lyser utroligt kraftigt og for mig ser det nogle gange ud som om at bilen er ved at bremse.
Det er kun noget teens syntes er "sejt"....derfor jeg ikke kan se forskellen...og så er det pisse irreterrende ved overhalinger at en spørd teen som dig mener at hans latterligetågelys kan ses på samme afstand som kørelys...det ØGER ikke traffiksikkerheden...og igen, kun folk på 18 år(også mentalt) synes det er sejt/fedt...
For det første går din bil ikke under katagorien "Motorredskab".
For det andet står der:
Det betyder, at hvis køretøjet er lovligt UDEN nærlys monteret, så kan man vælge at bruge eks. tågelys.
Der står 'I STEDET FOR' ikke 'SAMTIDIG MED'
Brug af tågelys på et almindeligt motorkøretøj når det ikke er tåget = ulovligt.
Færdselslovens regler hviler på en opdeling af alle motordrevne køretøjer i fire kategorier:
motorkøretøjer - der igen opdeles i biler og motorcykler
traktorer
motorredskaber
knallerter
Kategorien "motorredskab" omfatter meget forskelligartede køretøjer:
dozere
scraber
gravemaskiner
vejtromler
kraner
gaffeltrucks
mejetærskere m.m.
For det andet står der:
I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.
Det betyder, at hvis køretøjet er lovligt UDEN nærlys monteret, så kan man vælge at bruge eks. tågelys.
Der står 'I STEDET FOR' ikke 'SAMTIDIG MED'
Brug af tågelys på et almindeligt motorkøretøj når det ikke er tåget = ulovligt.
Det er forkert, det er fuldt lovligt at benytte tågelygter i stedet for nærlys uden for lygtetændingstiden.
Men at det så kun er brian på 12år (mentalt) der synes det er sejt er en anden ting.
Det er i hvertfald voldsomt generende for andre billister, ekstra når det er regnvejr eller vejbanen er våd.
Det er forkert, det er fuldt lovligt at benytte tågelygter i stedet for nærlys uden for lygtetændingstiden.
Men at det så kun er brian på 12år (mentalt) der synes det er sejt er en anden ting.
Det er i hvertfald voldsomt generende for andre billister, ekstra når det er regnvejr eller vejbanen er våd.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=72182 skrev:Dog kan tågeforlygter uden for lygtetændingstiden, og under normale vejrforhold, anvendes som kørelys i stedet for nærlys (og ikke sammen med nærlys eller særligt kørelys).
Nej 214 påstod at det var ulovligt, hvilket det ikke er.
The Professionel (214) skrev:Brug af tågelys på et almindeligt motorkøretøj når det ikke er tåget = ulovligt.
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=72182 skrev:Dog kan tågeforlygter uden for lygtetændingstiden, og under normale vejrforhold, anvendes som kørelys i stedet for nærlys (og ikke sammen med nærlys eller særligt kørelys).
Han har helt ret. Kig i færdselsloven:
Og
Altså på motorredskaber hvor der ikke findes nærlys kan man bruge tågelys i stedet. På almindelige biler hvor der skal være nærlys må man kun bruge det når det er tåget.
paragraf 33 skrev:Stk. 5. Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.
Og
Færdselsloven skrev:§ 33 a. Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.
Altså på motorredskaber hvor der ikke findes nærlys kan man bruge tågelys i stedet. På almindelige biler hvor der skal være nærlys må man kun bruge det når det er tåget.
@Jakob Jakobsen
I stand somewhat corrected.
Du har ret. Efter lidt mere research har jeg fundet frem til, at det er lovligt at bruge tågelygterne under normale vejrforhold uden for lygtetændingstiden, Dette kræver blot, at du slukker for de normale lygter (nærlys). Altså er 'Brian' metoden med at have både de normale lygter og tågelygterne tændt på samme tid ikke lovligt, men brug af tågelygterne alene er.
Sådan tolkede jeg ikke færdselsloven, men har nu fået det bekræftet af en kørelære.
I stand somewhat corrected.
Du har ret. Efter lidt mere research har jeg fundet frem til, at det er lovligt at bruge tågelygterne under normale vejrforhold uden for lygtetændingstiden, Dette kræver blot, at du slukker for de normale lygter (nærlys). Altså er 'Brian' metoden med at have både de normale lygter og tågelygterne tændt på samme tid ikke lovligt, men brug af tågelygterne alene er.
Sådan tolkede jeg ikke færdselsloven, men har nu fået det bekræftet af en kørelære.
@Fjolle
Undskyld, men jeg stoler altså mere på Vejdirektoratets fortolkning af loven en din.
Desuden er det netop det samme jeg fik at vide af min kørelærer, dette er dog mange år siden efterhånden.
@The Professionel
Det er desværre svært at se om det er en Brian man møder, da mange nyere biler har tågelygterne tændt sammen med de normale forlygter, dog med nedsat spænding så de ikke blænder.
Undskyld, men jeg stoler altså mere på Vejdirektoratets fortolkning af loven en din.
Desuden er det netop det samme jeg fik at vide af min kørelærer, dette er dog mange år siden efterhånden.
@The Professionel
Det er desværre svært at se om det er en Brian man møder, da mange nyere biler har tågelygterne tændt sammen med de normale forlygter, dog med nedsat spænding så de ikke blænder.
Hah. Du kan jo også bare spørge en tilfældig betjent. Jeg er ret sikker på at han er enig med min fortolkning :)
Og jeg fik at vide at man kunne smide så mange ind i en bil som der var plads til bare at alle selerne var i brug... Det er politiet heller ikke enig i ;)
Og jeg fik at vide at man kunne smide så mange ind i en bil som der var plads til bare at alle selerne var i brug... Det er politiet heller ikke enig i ;)
Spændende, så Vejdirektoratet ved ikke hvad de taler om?
Med hensyn til selerne, så er det en forholdsvis ny regel at der ikke må være flere personer i bilen end der er seler til. Dog er visse ældre biler undtaget fra den lov hvis der ikke var monteret seler fra fabrikken.
Spændende, så Vejdirektoratet ved ikke hvad de taler om?
Med hensyn til selerne, så er det en forholdsvis ny regel at der ikke må være flere personer i bilen end der er seler til. Dog er visse ældre biler undtaget fra den lov hvis der ikke var monteret seler fra fabrikken.
Lidt mere dokumentation, denne gang fra færdselsstyrelsen (som garanteret også er forkert på den.
http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/DfK2004.pdf skrev:6.12.001 GENERELLE BESTEMMELSER
(1) Kørelys er beregnet til uden for lygtetændingstiden at øge andre
trafikanters opmærksomhed på køretøjet.
(2) Som kørelys kan anvendes
a) nærlygter,
b) tågeforlygter,
c) kørelyslygter eller
d) nærlyslygter med reduceret spænding.
Jakob Jakobsen (226) skrev:Lidt mere dokumentation, denne gang fra færdselsstyrelsen (som garanteret også er forkert på den.http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/fagomraader/krav/DfK2004.pdf skrev:6.12.001 GENERELLE BESTEMMELSER
(1) Kørelys er beregnet til uden for lygtetændingstiden at øge andre
trafikanters opmærksomhed på køretøjet.
(2) Som kørelys kan anvendes
a) nærlygter,
b) tågeforlygter,
c) kørelyslygter eller
d) nærlyslygter med reduceret spænding.
Hvordan modsiger det hvad jeg sagde?
Fjolle (227) skrev:Hvordan modsiger det hvad jeg sagde?
Du skriver at man ikke må bruge tågelys hvis man har almindelig nærlys.
Det må man gerne, så længe man ikke benytter det sammen med det almindelige nærlys.
Her er et link til sagen om en uheldig betjent der havde samme mening som dig.
Færdselslovens §33, stk. 5.: Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.
§33 a.: Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.
Her er hele smøren om lygteføring:
Jeg læser det også som om, tågelygter er no-go. Men hvad ved jeg.
§33 a.: Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.
Her er hele smøren om lygteføring:
§ 33. Ved kørsel i lygtetændingstiden skal de påbudte lygter holdes tændt. På flere sammenkoblede køretøjer er det kun nødvendigt at holde baglygter tændt bagest på vogntoget og nummerpladebelysningen tændt ved vogntogets bageste nummerplade.
Stk. 2. Fjernlys (langt lys) skal anvendes, når førerens synsvidde under hensyn til køretøjets hastighed ellers er utilstrækkelig til sikker kørsel.
Stk. 3. Fjernlys (langt lys) må ikke anvendes:
1) på strækning, hvor vejen er tilstrækkeligt oplyst,
2) ved møde med andet køretøj i sådan afstand fra dette, at føreren kan blændes,
3) ved møde med tog, som fremføres langs med vejen, hvis der kan opstå risiko for blænding ved anvendelse af fjernlys, eller
4) ved kørsel bag efter et andet køretøj, såfremt den forankørende kan blændes af fjernlyset og anvendelse af nærlys under hensyn til køretøjets hastighed og lysforholdene i øvrigt giver føreren tilstrækkelig synsvidde til sikker kørsel.
Stk. 4. Såfremt fjernlys (langt lys) efter stk. 2 ikke findes påkrævet, kan nærlys (kort lys) anvendes. Hvis fjernlys (langt lys) i medfør af stk. 3 ikke må anvendes, skal nærlys (kort lys) anvendes.
Stk. 5. Tågelygter må kun anvendes i tåge og under kraftig nedbør og kan i så fald anvendes i stedet for de foreskrevne lygter. Hjælpelygter må ikke anvendes til andet formål end det, hvortil lygten er bestemt.
Stk. 6. Lygter må ikke anvendes således, at andre førere kan blændes.
Stk. 7. Anvendelse af andre lygter og andre refleksanordninger end påbudt eller tilladt i denne lov eller de bestemmelser, der er udfærdiget i medfør af loven, er forbudt.
§ 33 a. Ved kørsel uden for lygtetændingstiden skal nærlys (kort lys) anvendes på motordrevne køretøjer. Ved kørsel med motorredskab gælder dette dog kun, såfremt motorredskabet er forsynet med nærlyslygter. I stedet for nærlys kan anvendes tågeforlygter eller særligt kørelys.
Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte regler om fritagelse for pligten til at anvende nærlys m.v. ved lejlighedsvis kørsel med veterankøretøjer og ved kørsel med køretøjer under opbygning eller reparation.
Stk. 3. § 33, stk. 7, gælder også ved kørsel uden for lygtetændingstiden.
§ 34. Køretøjer, der ikke skal være udstyret med lygter, skal i lygtetændingstiden være afmærket efter bestemmelser, der fastsættes af transport- og energiministeren.
Stk. 2. Transport- og energiministeren kan fastsætte bestemmelser om afmærkning af ridende.
§ 35. Er køretøj i lygtetændingstiden standset eller parkeret på vej, skal køretøjets positionslys (parkeringslys), baglygter og nummerpladebelysning holdes tændt. Justitsministeren kan efter forhandling med transport- og energiministeren fastsætte bestemmelser om, at også andre lygter end dem, der er nævnt i 1. pkt., skal eller kan holdes tændt.
Stk. 2. Køretøj, der ikke skal være udstyret med lygter, skal, når det i lygtetændingstiden er standset eller parkeret på vej, være afmærket efter bestemmelser, der fastsættes af transport- og energiministeren.
Stk. 3. Andre lygter end dem, der er omfattet af stk. 1 og 2, må ikke holdes tændt.
Stk. 4. Er et motordrevet køretøj, hvis længde og bredde ikke overstiger henholdsvis 6 m og 2 m, parkeret langs vejens kant i tættere bebygget område, behøver kun positionslys (parkeringslys) og baglygte mod vejens midte at være tændt, medmindre køretøjet er tilkoblet andet køretøj. Justitsministeren kan efter forhandling med transport- og energiministeren fastsætte bestemmelser om, at der i stedet kan anvendes særlig sidelygte.
Stk. 5. Ved standsning eller parkering af sammenkoblede køretøjer gælder bestemmelsen i § 33, stk. 1, 2. pkt.
§ 36. § 35 gælder ikke, såfremt vejen er så godt oplyst, at køretøjet tydeligt kan iagttages på tilstrækkelig afstand, eller såfremt det er standset eller parkeret på parkeringsplads eller andet afmærket område for parkering.
Stk. 2. Belysningen behøver heller ikke at være tændt på tohjulet cykel, tohjulet knallert eller tohjulet motorcykel uden sidevogn, såfremt køretøjet henstilles langs vejens yderste kant.
Jeg læser det også som om, tågelygter er no-go. Men hvad ved jeg.
Det du citerer er vedrørende kørsel i lygtetændingstiden. Der er det rigtigt at du ikke må benytte tågelygter medmindre det er tåget eller der er anden grund til dårligt udsyn.
Uden for lygtetændingstiden er det jo nogle andre regler.
Det du citerer er vedrørende kørsel i lygtetændingstiden. Der er det rigtigt at du ikke må benytte tågelygter medmindre det er tåget eller der er anden grund til dårligt udsyn.
Uden for lygtetændingstiden er det jo nogle andre regler.
The Professionel (221) skrev:Du har ret. Efter lidt mere research har jeg fundet frem til, at det er lovligt at bruge tågelygterne under normale vejrforhold uden for lygtetændingstiden, Dette kræver blot, at du slukker for de normale lygter (nærlys).
Meh. Når I skal diskutere noget så røvkedeligt, er det da klart, at jeg ikke får det hele med. Drop mig en besked, når vi skal tale om bordeller og hjemmebryg.
#232 - Jeg hørte for et par mdr. siden en, omend noget useriøs (P3), poll, hvor de, så vidt jeg husker, kom frem til, at over 60% af danske mænd på et eller andet tidspunkt gør brug af en prostituerets ydelser. Det var totalt nedtur for mig at høre, da det endnu engang sætter mig i den unormale gruppe :-( Dette er selvfølgelig noget jeg kan (og bør) gøre noget ved. Burde bare have gjort det da jeg boede i Bulgarien, hvor priserne er lidt mere 'forbruger venlige'.... "En BigMac eller et Blowjob? 20kr" :-)
Hvad angår hjemmebryg, så tror jeg sgu den døde sidst i 80'erne her i landet :-)
Hvad angår hjemmebryg, så tror jeg sgu den døde sidst i 80'erne her i landet :-)
#234 - "Specielle" siger du. Godt ord igen :-)
Når jeg tænker tilbage på det hjemmebrænd jeg har drukket i mit liv, være det vin, øl, snaps eller andet, så vil jeg vove den påstand, at jeg hellere vil onanere med den grove side af et råkostjern mens jeg tygger på staniol og bliver sparket i skridtet af en brolægger med sikkerhedssko, end drikke mere af det.
Når jeg tænker tilbage på det hjemmebrænd jeg har drukket i mit liv, være det vin, øl, snaps eller andet, så vil jeg vove den påstand, at jeg hellere vil onanere med den grove side af et råkostjern mens jeg tygger på staniol og bliver sparket i skridtet af en brolægger med sikkerhedssko, end drikke mere af det.
Jeg har snakket med min "forbindelse". Og han har fra d.d. afskrevet et hvert kendskab til mig.
Så... thread/
Så... thread/
Så han vil IKKE afskrive et hvert kendskab til mig?
Desuden betyder "thread/" ikke slut, men start. Jeg tror, du forveksler det med "/thread".
Så han vil IKKE afskrive et hvert kendskab til mig?
Desuden betyder "thread/" ikke slut, men start. Jeg tror, du forveksler det med "/thread".
Daniel-Dane (238) skrev:Jeg har snakket med min "forbindelse". Og han har fra d.d. afskrevet et hvert kendskab til mig.
Så... thread/
mandalae spreder heller ikke benene for enhver, tro mig, jeg har gjort et hæderligt forsøg :(
Foråret '86, jeg husker det som var det i går.
trylleklovn (48) skrev:At folk ikke fatter nutids-r
God huskeregel:
Eksempel:
Han kører i sin bil.
Man skal skrive ordet med et R til sidst hvis man kan bytte ordet ud med følgende:
Maler, skider, osv :)
Eksempel med prøve ord:
Han skider i sin bil
On topic:
Folk der omtaler personers ting sådan her:
Jonas's/Jonases, blyant
ffs, når navnet slutter med S, så skal der fucking ikke et s ekstra på! Det lyder virkelig dumt :)
Folk der omtaler personers ting sådan her:
Jonas's/Jonases, blyant
ffs, når navnet slutter med S, så skal der fucking ikke et s ekstra på! Det lyder virkelig dumt :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.