mboost-dp1

[b]Almen viden, folk burde kende til, som du er forarget over, at nogen ikke kan-tråden[/b]

Gå til bund
Gravatar #151 - Fjolle
9. dec. 2009 11:31
Adriana Lima spiller åbenbart håndbold...
Gravatar #152 - Hubert
9. dec. 2009 11:51
FFK (115) skrev:

Så skal de sku også køre langsomt :
Speed Road: 42 mph (67.7 km/h)

Det er vel der en 120 mm kanon kan vise sit værd...
Gravatar #153 - mojo
9. dec. 2009 13:00
#0 at folk på newz.dk skal holde holde sig til emnet!

Det gik ellers lige så godt i denne tråd indtil #140 nævner a-kraft..
Gravatar #154 - Daniel-Dane
9. dec. 2009 13:10
Det er jo en diskussion, der fastslår, hvor meget man egentlig ved om a-kraft.

Som du ser, så har flere herinde rettet blikket mod affald, da de ikke kendte til moderne og planlagte løsninger.
Gravatar #155 - mojo
9. dec. 2009 13:52
Men en diskussion som vel ikke rigtig er relevant i forhold til tråden?
I øvrigt, det var ikke en kritik af dig - med mindre at du trollede ;)
Gravatar #156 - Slettet Bruger [393249070]
9. dec. 2009 14:06
Gravatar #157 - Daniel-Dane
9. dec. 2009 14:28
Har du overhovedet læst #0?

0 skrev:
[...] som I så skal forsøge at svare på, diskutere om, etc.
Gravatar #158 - LinguaIgnota
9. dec. 2009 14:36
Daniel-Dane (157) skrev:
Har du overhovedet læst #0?

Når man kommenterer på nyheder, er nyheden #0, men brugeroprettede tråde starter altid med #1.
Jeg siger det bare...
Gravatar #159 - Daniel-Dane
9. dec. 2009 14:41
Er vi så enige om, at han ikke har læst #0?
Gravatar #160 - arne_v
9. dec. 2009 14:56

Han har heller ikke læst #-137 !

:-)
Gravatar #161 - Systran
9. dec. 2009 16:29
Ikke i denne tråd i hvert fald.
Gravatar #162 - mojo
10. dec. 2009 10:15
Jeg tillader mig at melde ind igen..
Som #142 også pointerede (og Daniel-Dane ratede Relevant ;) - i #140 nævnes a-kraft blot som et eksempel på at folk ofte bare går og mener ting, ofte som følge politisk indoktrinering, uden at det (nødvendigvis) bunder i fakta. Derfor forekom det mig lidt fjollet at gå ud af en tangent om hvorvidt a-kraft er fedt, men pyt :)

I øvrigt en lille godbid fra -(-137):
#137 skrev:
Desuden irritere det mig generelt at folk bruger så voldsomt dårlig grammatik

"irritere" i navnemåde, sætningen i nutid :P
Gravatar #163 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 11:46
Jeg er da glad for, at folk lækker mærke til, hvad jeg rater. Pointen er skam todelt:
[list][li]Det, som du så fint nedkoger i #162: "[...] at folk ofte bare går og mener ting, ofte som følge [af] politisk indoktrinering (hjernevask, red.), uden at det (nødvendigvis) bunder i fakta."[/li][li]Hvor lidt pøblen egentlig ved om a-kraft, og her ville jeg nemlig gerne starte en debat, hvor viden lagde låg på uvidenhed (Jeg havde bare helt glemt affald, da jeg ikke ser det som et problem, men så fik vi også slagtet den gris)[/li][/list]

Der er vist ikke nogen, der kan prale af at have tekst flyde ind under bruger-/postinformationen i højre side.

EDIT2:
Altså, lad os holde det på lægmandssprog:
Jeg nævnte både "meneri" og a-kraft, da jeg ville have en diskussion kørende om begge dele. Vi endte så med en diskussion om, hvorvidt vi skulle diskutere a eller b.

Heh.
Gravatar #164 - LinguaIgnota
10. dec. 2009 12:04
*Lægger.
Gravatar #165 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 12:05
Slåfejl hænder.
Gravatar #166 - LinguaIgnota
10. dec. 2009 12:12
Daniel-Dane (165) skrev:
Slåfejl hænder.

Det gør stavefejl også.

:p
Gravatar #167 - Ndrskv
10. dec. 2009 12:56
Det burde være almen viden, at jeg ikke gider høre folk sige "Det er jo så sjældent jeg ringer til mig selv... Høhøhø" når de ikke kan huske deres eget telefonnummer...

Det er 8 f***ing cifre du skal lære udenad... Hvor svært kan det være!!!
Gravatar #168 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 15:00
Så får de sgu problemer, når de skal til at lære deres CPR-nummer udenad.
Gravatar #169 - Tumleren
10. dec. 2009 15:33
Daniel-Dane (168) skrev:
Så får de sgu problemer, når de skal til at lære deres CPR-nummer udenad.

Hvilket forfærdeligt mange mennesker heller ikke kan. Det er jo ikke engang alle cifrene, det er bare de 4 sidste! (Hvis man da går ud fra at folk kan huske sin egen fødselsdag)
Gravatar #170 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 15:44
Tumleren (169) skrev:
(Hvis man da går ud fra at folk kan huske sin egen fødselsdag)
Hvilket forfærdeligt mange mennesker heller ikke kan.
Gravatar #171 - myplacedk
10. dec. 2009 15:46
Ndrskv (167) skrev:
"Det er jo så sjældent jeg ringer til mig selv... Høhøhø"

Eller når man slår hovedet rigtigt hårdt på en lav døråbning eller whatever, og man lige står stille et øjeblik mens man koncentrerer sig om hverken at råbe eller slå: "Hov da, der slog du vist hovedet. Det gjorde da vist ondt, hva'?"

Nej, det er latter jeg holder tilbage! Lad mig dog være de sekunder det tager at bide det i mig, og lad mig så tænke på noget andet bagefter så jeg kan glemme det igen. Det er ikke noget jeg gider snakke om! Og da slet ikke med en fremmed.

Hvorfor skal folk i det hele taget kommentere alt muligt ligegyldigt? I supermarkedet, mens man er ved at bukke sig - "Hov du tabte en mønt" - nå, ja jeg skulle jo bare lige binde min snørebånd op, midt i at jeg var ved at betale. Men godt du siger det, så samler jeg lige mønten op mens jeg er hernede. STFU!
Gravatar #172 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 15:50
#myplacedk
Post 170 var ment som en joke.
Gravatar #173 - myplacedk
10. dec. 2009 15:54
Daniel-Dane (172) skrev:
#myplacedk
Post 170 var ment som en joke.

Så har jeg rettet min rating. ;-)
Gravatar #174 - LinguaIgnota
10. dec. 2009 16:19
Jeg kan godt blive forarget over alle de ting, folk forventer jeg skal vide. F.eks. hvilket år jeg forlod folkeskolen, hvad mine halvsøskende hedder (og hvor gamle de er), hvornår et familiemedlem døde, hvor mange fætre og kusiner jeg har, mit telefonnummer, hvor meget jeg betalte for et eller andet og hvilken uge vi er i. - Det er fint, hvis sådan noget interesserer andre mennesker, men jeg synes ikke, at jeg kan bruge det til ret meget, så det mener jeg ikke, jeg har behov for at bruge hjernekapacitet på at huske.
Gravatar #175 - apkat
10. dec. 2009 16:42
LinguaIgnota (174) skrev:
Jeg kan godt blive forarget over alle de ting, folk forventer jeg skal vide. F.eks. hvilket år jeg forlod folkeskolen, hvad mine halvsøskende hedder (og hvor gamle de er), hvornår et familiemedlem døde, hvor mange fætre og kusiner jeg har, mit telefonnummer, hvor meget jeg betalte for et eller andet og hvilken uge vi er i. - Det er fint, hvis sådan noget interesserer andre mennesker, men jeg synes ikke, at jeg kan bruge det til ret meget, så det mener jeg ikke, jeg har behov for at bruge hjernekapacitet på at huske.

Opret din egen tråd!
Almen viden, folk burde kende til, som nogen er forarget over, at du ikke kan-tråden
Gravatar #176 - LinguaIgnota
10. dec. 2009 16:45
apkat (175) skrev:
Opret din egen tråd!
Almen viden, folk burde kende til, som nogen er forarget over, at du ikke kan-tråden

"Det burde være almen viden, at LinguaIgnota lader sig frustrere over [indsæt #174]..."

Så!
Gravatar #177 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 17:53
Tak!

Vi kan ikke have, at plat humor bliver opfattet som sandheden selv.
Gravatar #178 - Systran
10. dec. 2009 18:16
mojo (162) skrev:

I øvrigt en lille godbid fra -(-137):

"irritere" i navnemåde, sætningen i nutid :P

Det skræmmer mig lidt at du ikke i den forbindelse rettede samtlige fejl i lige præcis dét tekststykke. Men lad mig da tage alle "godbiderne" :)

Desuden irritere det mig generelt at folk bruger så voldsomt dårlig grammatik, at det stort set frembringer peristaltik i min hals.

Irritere i infinitiv. Og man kan ikke have peristaltik i halsen.

Der er også mange, af en grund jeg ikke kender, som der bruger havde i nutid.

"som der" er to relative pronominer, og man kan ikke bruge dem begge, da det ville give to grundled i en ledsætning.

Lissom.

Staves ligesom, og kan ikke bruges i den kontekst.

Nå, jeg vil tage min jakke at fordufte, for jeg gider ikke og høre mere.

Forkert brug af "om" og "at" de forkerte steder.

... Det var vidst (åh nej, nå nej "vist") også det. :)
Gravatar #179 - themuss
10. dec. 2009 19:09
Jeg ligger lige min jakke der.... FFS!!! LÆGGER!!!!
Gravatar #180 - Tumleren
10. dec. 2009 19:20
ITT: nazis (of grammar)
Gravatar #181 - Daniel-Dane
10. dec. 2009 21:10
True.
Gravatar #182 - trylleklovn
10. dec. 2009 21:11
At folk mener at UGENUMMER er en gavnlig tidsregning.. Når vi allerede har noget så uspecifikt som DATO
Gravatar #183 - Slettet Bruger [393249070]
11. dec. 2009 07:47
At man ikke skal hoppe ud i en diskussion med Terra hvis man ikke kan holde til det :P

Det er som en mandomstest
Gravatar #184 - Fjolle
11. dec. 2009 09:01
SlettetBruger (183) skrev:
Det er som en mandomsfest

ftfy
Gravatar #185 - Slettet Bruger [393249070]
11. dec. 2009 09:05
Fjolle (184) skrev:

ftfy

FOXXY

( ref. til den ræv han har på hovedet )
Gravatar #186 - Fjolle
11. dec. 2009 09:54
SlettetBruger (185) skrev:
Fjolle (184) skrev:

ftfy

FOXXY

Hva!? Jeg troede at det var blevet fixet‽
Gravatar #187 - XorpiZ
11. dec. 2009 10:08
Fjolle (186) skrev:
SlettetBruger (185) skrev:
Fjolle (184) skrev:

ftfy

FOXXY

Hva!? Jeg troede at det var blevet fixet‽

Der var vist problemer, så han lavede en rollback.
Gravatar #188 - mojo
11. dec. 2009 10:12
#1 (og IKKE #0) at ikke alle mennesker kender samtlige udtryk og vendinger som DU kender fra interesser, hobbyer eller uddannelse.

- bare lige for at holde mig til emnet :)

Systran (178) skrev:
Det skræmmer mig lidt at du ikke i den forbindelse rettede samtlige fejl i lige præcis dét tekststykke. Men lad mig da tage alle "godbiderne" :)

Jeg beklager at have skræmt dig, jeg synes blot at det eneste sjove er, at sætningen bekræfter sig selv - og derfor er en "godbid" i modsætning til de andre "fejl". Men ok, da jeg citerede det tænkte jeg faktisk ikke over at det var med vilje.

Systran (178) skrev:
Irritere i infinitiv.

(heh kan man egentlig irritere nogen i infinitiv?)
Nå, men det lader til at du retter navnemåde til infinitiv? Og er det ikke for at rette det, så er det vel bare en fin lille (men irrelevant kunne man mene) demonstration dine latinkundskaber? Infinitiv er jo blot latin for navnemåde (bare af hensyn til dem der ikke lige går og ved dét ;).
http://da.wikipedia.org/wiki/Infinitiv skrev:
Infinitiv (lat. infinitivus modus 'ubestemt måde') også kaldet navnemåde eller "at-form" er en bøjningsform af verberne.

Systran (178) skrev:
Og man kan ikke have peristaltik i halsen.

Jeg er ikke helt enig: "peristaltik substantiv <en; -ken, ikke flertal> - sammentrækning i rørformet organ for at presse indholdet fremad"
Ja, ok lige bortset fra at synonymerne er hhv. digestion, fordøjelse og mave. Nå pyt - har du ikke set "two girls one cup"?!

Systran (178) skrev:
Det var vidst (åh nej, nå nej "vist") også det. :)

Der tænkte jeg "hvad var fejlen dér?", og søgte så lige på det og fandt denne glimrende koncise forklaring:

http://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=209163#209174 skrev:

Han er vidst/vist ikke for klog?

Vist (biord)= nok eller sikkert
Vidst (udsagnsord) = at vide noget, have kendskab til noget.
Brug "vist" når det kan udskiftes med nok eller sikkert, i dit eksempel
han er sikkert/nok ikke for klog

Det har jeg lavet fejl i mange gange! Så der blev jeg faktisk klogere - tak for det Systran :)

Folk er generelt alt for bange for at indrømme at de tager fejl eller at har begået en fejl. Mange bruger hellere timevis på at diskutere og argumentere for at deres fejl i virkeligheden er en snedigt udtænkt og meget klog beslutning, handling eller andet.
Jeg er sådan lidt ligeglad (for det meste) - jeg kunne jo risikere at blive klogere :)

Gravatar #189 - Systran
11. dec. 2009 11:00
mojo (188) skrev:
Jeg beklager at have skræmt dig, jeg synes blot at det eneste sjove er, at sætningen bekræfter sig selv - og derfor er en "godbid" i modsætning til de andre "fejl". Men ok, da jeg citerede det tænkte jeg faktisk ikke over at det var med vilje.

Så har du misforstået mit motiv :) Jeg konstruerede sætningen således at alle fejl skulle bekræfte paradokset.

mojo (188) skrev:

(heh kan man egentlig irritere nogen i infinitiv?)

Ja, jeg kan godt "irritere" dig. :)

Nå, men det lader til at du retter navnemåde til infinitiv? Og er det ikke for at rette det, så er det vel bare en fin lille (men irrelevant kunne man mene) demonstration dine latinkundskaber? Infinitiv er jo blot latin for navnemåde (bare af hensyn til dem der ikke lige går og ved dét ;).

Det er blot et synonym, og det er mit ordvalg. Sådan har det altid været. At-form er også et synonym, som jeg ikke valgte at bruge.
At bruge latin er bare lettere normativt set. Jeg ser ingen grund til at skulle ændre det for din skyld, når jeg nu altid har brugt det sådan - og du ved jo også godt hvad det betyder, det gør stort set alle, og derfor synes jeg ikke, jeg "demonstrerer" noget som helst.

Jeg er ikke helt enig: "peristaltik substantiv <en; -ken, ikke flertal> - sammentrækning i rørformet organ for at presse indholdet fremad"
Ja, ok lige bortset fra at synonymerne er hhv. digestion, fordøjelse og mave. Nå pyt - har du ikke set "two girls one cup"?!

Jeg kender godt defintionen, men forekommer den i halsen?
Og nej, jeg har ikke set den. Men mere end én gang fået et par fyldige referater. Men jeg kan nu ikke se hvor peristaltikken indtræffer henne?

Hvor blev i øvrigt kommentaren til mit henførende stedord af? :)

mojo (188) skrev:
Der tænkte jeg "hvad var fejlen dér?", og søgte så lige på det og fandt denne glimrende koncise forklaring:

Aha. Jeg kan godt lide, når folk kan tilrane sig viden selv. Nu kommer der et rant, så pas på. Jeg kan ikke klare, når diverse halvdebile i min klasse (typisk (læs: altid) piger) spørger ind til et specifikt ord i den pågældende dags lektie for at virke naturligt interesseret i den ny viden. Jeg kan ikke komme på et eksempel, hvor jeg ikke har kunnet få et svar på mindre end 10 sek. på Google uden overhovedet at skulle trykke på et link, men blot foretage søgningen. Hvis man var så interesseret i at få at vide hvad f.eks. LDC står for, havde man nok slået det op i stedet for at spørge sin samfundsfagslærer under påskud afat være "aktiv" og vise forståelse for lektien. Please!

Folk er generelt alt for bange for at indrømme at de tager fejl eller at har begået en fejl. Mange bruger hellere timevis på at diskutere og argumentere for at deres fejl i virkeligheden er en snedigt udtænkt og meget klog beslutning, handling eller andet.
Jeg er sådan lidt ligeglad (for det meste) - jeg kunne jo risikere at blive klogere :)

Min stolthed er alt for opblæst til at jeg kan indrømme en fejl :) Derfor undgår jeg det med fejlene, og ellers prøver jeg at argumentere mig ud af det. Jeg bliver aldrig klogere :)
Gravatar #190 - Systran
12. dec. 2009 16:20
/thread?
Gravatar #191 - Daniel-Dane
12. dec. 2009 17:58
Ja.
Gravatar #192 - Systran
12. dec. 2009 18:01
Fedt. Så vil mit sidste addendum være: gjordt != gjort
Gravatar #193 - Daniel-Dane
12. dec. 2009 18:02
/thread
Gravatar #194 - myplacedk
12. dec. 2009 18:57
syntes = datid
synes = nutid

/thread?
Gravatar #195 - Systran
12. dec. 2009 19:02
Jf. post #136 :)
Gravatar #196 - myplacedk
12. dec. 2009 19:22
Oh, var det det, det handlede om. Jeg fattede hat af de to posts. ;-)
Gravatar #197 - Daniel-Dane
12. dec. 2009 20:36
Guuuys!

/THREAD!
Gravatar #198 - Fjolle
12. dec. 2009 20:39
At man ikke kan lukke en tråd på newz.dk
Gravatar #199 - Daniel-Dane
12. dec. 2009 20:42
Med mindre man har forbindelser!
Gravatar #200 - terracide
12. dec. 2009 21:12
Daniel-Dane (197) skrev:
Guuuys!

/THREAD!

Tro på det...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login