mboost-dp1
[b]Almen viden, folk burde kende til, som du er forarget over, at nogen ikke kan-tråden[/b]
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kende forskellen på Skandinavien og Norden, og især historien bag Skandinavien. At Norden ligger på den skandinaviske kontinentalplade hjælper ikke ligefrem.
Det har de!
Nu er den tilmed understreget!
Det har de!
Nu er den tilmed understreget!
Den ÉR med fed! ;)paradise_lost (35) skrev:Jeg er forarget over at folk tror at de kan lave tråd titler med fed!
Edit: Ja rate mig gentagelse!
Bastardo (54) skrev:D'oh
Forstaar jeg dig korrekt, naar du henviser til Homers famoese udtalelse?
Spaendende.
Bastardo (54) skrev:my
Det maa vaere noget vaerre dansker-goegl. Mener du µ? For det udtales godt nok "my", men man skriver "mu".
Bastardo (54) skrev:bad!!!
Oeoeoeoeh? Hvad har personlig hygiejne med noget som helst at goere?
3214N (44) skrev:Nej, din nye Macbook Pro har ikke godt af at få et glas ribena indenbors.
Passer ikke. Ribena er fuld af vitaminer og mineraler, og det er godt for alle og alt!
Folk der ikke selv har været med til at sætte deres computer op, har det med at tro at skærmen er computeren.... :/ Dem har man mødt for mange af..
Ordbog på mit arbejde:
Folk siger = Folk mener:
Computeren = Skærmen
Internet = Computeren
Den-der = Mus og tastatur
Boksen = Computeren
Ordbog på mit arbejde:
Folk siger = Folk mener:
Computeren = Skærmen
Internet = Computeren
Den-der = Mus og tastatur
Boksen = Computeren
You saw what I did there. That makes me chuckle.
En anden ting, der irriterer mig, er følgende:
http://peecee.dk/uploads/122009/inutto.png
Se, om I kan regne den ud.
You saw what I did there. That makes me chuckle.
En anden ting, der irriterer mig, er følgende:
http://peecee.dk/uploads/122009/inutto.png
Se, om I kan regne den ud.
MiniatureZeus (56) skrev:Passer ikke. Ribena er fuld af vitaminer og mineraler, og det er godt for alle og alt!
Den bliver altså godt nasset, og det hjælper ikke at skylle den i vand, det bliver kun værre. Man kunne formode at en klud i sæbevand kunne bruges, men nej...
- At "sådan noget med computere" ikke er det samme som at have 2 ingeniør-grader i Anvendt Matematik og at de selv samme grader, ikke nødvendigvis betyder, at jeg gider at opsætte din printer.
- At "kræve flere midler" / "love flere penge" til et givent område i kommunalt regi (eks. i forb. valgkamp) nødvendigvis må betyde at et andet område får færre penge! Alle folk bliver fuldstædig grønne i hovedet når man spørger, hvem de vil tage pengene fra. Men de er alle hurtige til at fortælle hvem der skal have flere penge.
- At "kræve flere midler" / "love flere penge" til et givent område i kommunalt regi (eks. i forb. valgkamp) nødvendigvis må betyde at et andet område får færre penge! Alle folk bliver fuldstædig grønne i hovedet når man spørger, hvem de vil tage pengene fra. Men de er alle hurtige til at fortælle hvem der skal have flere penge.
#64-65
I har det hårdt, hva'?
"Læser du statskundskab?! Jamen, så skal du da snart være statsminister, ikke?"
Jo, for det er netop den drøm, som alle stud.scient.pol.er regner rundt med, eftersom helt præcist et stort, fedt 0-tal af vores statsministre har været statskundskabere.
Kan det være, at det måske skyldes, at det på et givent tilfælde kan være tilfældet, at det er korrekt, at der findes andre beskæftigelser, som man kan påtage sig?
Store klaphat.
I har det hårdt, hva'?
"Læser du statskundskab?! Jamen, så skal du da snart være statsminister, ikke?"
Jo, for det er netop den drøm, som alle stud.scient.pol.er regner rundt med, eftersom helt præcist et stort, fedt 0-tal af vores statsministre har været statskundskabere.
Kan det være, at det måske skyldes, at det på et givent tilfælde kan være tilfældet, at det er korrekt, at der findes andre beskæftigelser, som man kan påtage sig?
Store klaphat.
Stud.scient.pol.er skal også bare tie stille og være tilfredse, hvis det overhovedet lykkes dem at komme i beskæftigelse andre steder end bagved kassen i Netto. Nå.
At en hamster ikke er et hamster
At én kilometer ikke er én kilomet
At der er forskel på, hvordan man anvender og og at specielt når en eller anden abe i tv ikke formår det, generelt skal tv-speakere stramme deres danske op
At kinesisk ikke er et sprog
At en harddisk og en CPU ikke er et kabinet
og noget.
At én kilometer ikke er én kilomet
At der er forskel på, hvordan man anvender og og at specielt når en eller anden abe i tv ikke formår det, generelt skal tv-speakere stramme deres danske op
At kinesisk ikke er et sprog
At en harddisk og en CPU ikke er et kabinet
og noget.
Clauzii (76) skrev:"LCD Display"?
Nej, det hedder et "LC-Display" fordi det betyder "Liquid Crystal Display".
Selv store multinationale firmaer laver denne fejl ;)
Det er godt, at du skriver den igen, da jeg før har set den, men ikke taget mig sammen til at skrive noget.
Jeg er ikke enig, da LCD både er en forkortelse, men nu også er det begreb. Derfor vil brugen på den måde kunne retfærdiggøres.
Lad mig give nogle eksempler, som er fuldt acceptable i dansk:
1) LED-pære: "Light Emitting Diode"-pære giver heller ikke mening, men det er lovligt.
2) RKI Kredit Information: Det tidligere Ribers Kredit Information blev gentagne gange forkortet til blot Ribers eller RKI, men nu hedder de altså "Ribers Kredit Information Kredit information".
3) EDB-systemer: Det dejlige, gamle danske ord EDB står jo for "elektronisk database", så det giver ingen mening at kalde det "elektronisk database-system", da databasen i sig selv er et system.
Det ville være noget andet, hvis man snakkede om et netværk, men her menes der er ét system (så vidt man kan definerer et system som være ét og ikke bestå af mindre subgrupper).
4) CMS-system: Her bruges det igen, da CMS netop står for "Content Management System", hvorfor det ikke giver mening at smide "-system" på. Vi gør det dog alligevel, og Dansk Sprognævn kunne ikke være mere ligeglade.
:)
Jeg har faktisk aldrig set ordet "CMS" med "-system" hæftet på. Det er nok, fordi jeg kun har set det på engelsk.vandfarve (77) skrev:4) CMS-system: Her bruges det igen, da CMS netop står for "Content Management System", hvorfor det ikke giver mening at smide "-system" på. Vi gør det dog alligevel, og Dansk Sprognævn kunne ikke være mere ligeglade.
vandfarve (77) skrev:3) EDB-systemer: Det dejlige, gamle danske ord EDB står jo for "elektronisk database", så det giver ingen mening at kalde det "elektronisk database-system", da databasen i sig selv er et system.
EDB står for 'Elektronisk Data Behandling' ;)
Jeg forstår iøvrigt godt at nogle ord får en drejning, men det er forkert, sprogligt set :)
Daniel-Dane (78) skrev:Jeg har faktisk aldrig set ordet "CMS" med "-system" hæftet på. Det er nok, fordi jeg kun har set det på engelsk.
Det er måske også lidt søgt, men grundlæggende mener jeg, at det observeres ofte i dansk sprogbrug "uden problemer".
Clauzii (79) skrev:EDB står for 'Elektronisk Data Behandling' ;)
Jeg forstår iøvrigt godt at nogle ord får en drejning, men det er forkert, sprogligt set :)
My bad! I så fald er det jo ikke korrekt, men jeg ved ikke, om det styrker mit eller dit argument mest.
Jeg er enig i, at det oprindeligt er sprogligt forkert, men så er vi ude i den klassiske diskussion om "perker" og kælling" og deres betydning. De var oprindeligt positivt/neutralt ladede ord, men det er de ikke længere.
På samme måde som LCD (med eller uden "-display/-skærm") har gjort det. Navnet er stadig en forkortelse for en teknologi, men nu også et begreb, der muliggør påsættelsen af et ekstra ord for at skabe et sammensat ord.
:)
Som "bøsse" og "gay".vandfarve (80) skrev:Jeg er enig i, at det oprindeligt er sprogligt forkert, men så er vi ude i den klassiske diskussion om "perker" og kælling" og deres betydning. De var oprindeligt positivt/neutralt ladede ord, men det er de ikke længere.
(:
#80 øhm har perker været et positivt ladet ord? Troede det lige fra starten havde været et ufint ord om folk fra Pakistan, som det tyske "paki"?
trylleklovn (82) skrev:#80 øhm har perker været et positivt ladet ord? Troede det lige fra starten havde været et ufint ord om folk fra Pakistan, som det tyske "paki"?
http://da.wikipedia.org/wiki/Perker skrev:Begrebet er ifølge Slangordbogen 1997 muligvis opstået som en sammenblanding af ordene perser og tyrker.
... så jeg vil mene, at det har været neutralt ladet.
vandfarve (83) skrev:... så jeg vil mene, at det har været neutralt ladet.
Bruger jeg som både neutralt og negativt. 99% af tiden neutralt, som en fælles betegnelse
Historien om en 22 årig nørd og hans plan om, at overtage verdensherredømmet.At der er visse at'er, der ikke skal komma foran. Faktisk skal* der komma før dette 'og'.
*) Såfremt man følger de gamle kommaregler. De nye siger, at man ikke behøver komma foran bi-/ledsætninger.
vandfarve (83) skrev:http://da.wikipedia.org/wiki/Perker skrev:Begrebet er ifølge Slangordbogen 1997 muligvis opstået som en sammenblanding af ordene perser og tyrker.
... så jeg vil mene, at det har været neutralt ladet.
Det er en generalisering, ikke just neutralt ladet ifølge min ordbog.
#85 jeg mindes at vi i min skoletid først blev undervist i en type kommaregler, herefter en anden type og til sidst den første type igen. Så jeg er desværre ikke helt skarp i det der med kommaer, men håber mine sætninger kan afkodes alligvel.
Så har din skole fejlet, da man helst skal undgå at lave om på det, når man først er begyndt. Det fik vi i hvert fald fortalt både i folkeskolen og gymnasiet.
Generelt skal man helst undgå at sætte kommaer, hvis man er usikker på, hvor de skal være.
Så har din skole fejlet, da man helst skal undgå at lave om på det, når man først er begyndt. Det fik vi i hvert fald fortalt både i folkeskolen og gymnasiet.
Generelt skal man helst undgå at sætte kommaer, hvis man er usikker på, hvor de skal være.
vandfarve (77) skrev:1) LED-pære: "Light Emitting Diode"-pære giver heller ikke mening, men det er lovligt.
Den giver fin mening da en LED-pære netop ofte er en pære opbygget af flere LED's. En LED i sig selv er jo ikke en pære.
GISP JA!!!! For man kan da UMULIGT forstå to forskellige regelsæt for kommatering på samme tid...Daniel-Dane (91) skrev:#90
Det er omtrent lige så intelligent som at sige, at man kun kan lære at tale et sprog, men undrer mig dog ikke. De danske skolelærere er jo dumme som snot.
At ens blinklys på bilen ikke kan betyde : Jeg kunne godt tænke mig at køre ud nu.
Det betyder : Jeg kører ud nu.
Det betyder : Jeg kører ud nu.
Generelle køkken hygiejne regler.
Fx. ikke at skærer salat med en kniv man lige har skåret råt kød med.
Fx. ikke at skærer salat med en kniv man lige har skåret råt kød med.
#95 Så må du da være helt vild med den her: http://lokalavisen.dk/helsinge-restaurant-tø...
GISP JA!!!! For man forventer selvfølgelig, at folkeskolebørn skal kunne de syv største kinesiske sprog flydende ved skolens udgang.themuss (93) skrev:GISP JA!!!! For man kan da UMULIGT forstå to forskellige regelsæt for kommatering på samme tid...Daniel-Dane (91) skrev:#90
Det er omtrent lige så intelligent som at sige, at man kun kan lære at tale et sprog, men undrer mig dog ikke. De danske skolelærere er jo dumme som snot.
Må også sige at jeg korser mig over folks generelle køkkenhygiejne.
Jeg har selv fødevarecertifikatet og lavede i den forbindelser en del skræmmende podninger.
De 2 steder der var flest bakterier, var disken i skolens cafeteria samt tastaturet på kasseapparatet.
Må også sige at jeg korser mig over folks generelle køkkenhygiejne.
Jeg har selv fødevarecertifikatet og lavede i den forbindelser en del skræmmende podninger.
De 2 steder der var flest bakterier, var disken i skolens cafeteria samt tastaturet på kasseapparatet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.