mboost-dp1
ATT: Terracide (det med somatisk kontra psykosomatisk, du ved)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
hvis du bare er intereseret i at blive kvikket op så drik kaffe.....
Eller køb nogle piller med koffein/gourana/effedrin
Eller begynd at ryge crack!
Mamad (moveax1ret) (251) skrev:hvis du bare er intereseret i at blive kvikket op så drik kaffe.....
alt det andet siger mig intet, men crack lyder spændende.
@249
For at sætte den lidt på spidsen, så har jeg prøvet at tage en bane coke, og så falde i søvn 2 minutter efter, fordi at jeg simpelthen var for udkørt...
@250
Start dagen med at drikke to redbulls i træk, og så hav en cola til at små "top-offs" i løbet af dagen. Det virker for mig...
(Det skal så dog også nævnes at jeg ikke kan fordrage kaffe! Og jeg samtidig elsker smagen af redbulls. Så vil hellere drikke en redbull end at tage en koffeinpille...)
Mht. til koffein indhold så melder redbull dåsen at den indeholder 80mg koffein (32mg/100ml, indeholder 250ml), og en kop kaffe skulle indeholde 80mg koffein/kop.
Redbull dåsen siger samtidig at den indeholder 192 kJ energi. Hvor meget energi der er i en kop kaffe kan jeg ikke lige finde frem...
Hvad mener du med virker? Koffeinmængden er intet i forhold til en kop stærk kaffe, til gengæld glider de hurtigere ned fordi de er kolde - og så er de self sprængfyldt med sukker - og psykosocial demens?!
For at sætte den lidt på spidsen, så har jeg prøvet at tage en bane coke, og så falde i søvn 2 minutter efter, fordi at jeg simpelthen var for udkørt...
@250
jamen så vil jeg til at købe dem :-) har brug for det, den lille holder os vågne om natten :-(
Start dagen med at drikke to redbulls i træk, og så hav en cola til at små "top-offs" i løbet af dagen. Det virker for mig...
(Det skal så dog også nævnes at jeg ikke kan fordrage kaffe! Og jeg samtidig elsker smagen af redbulls. Så vil hellere drikke en redbull end at tage en koffeinpille...)
Mht. til koffein indhold så melder redbull dåsen at den indeholder 80mg koffein (32mg/100ml, indeholder 250ml), og en kop kaffe skulle indeholde 80mg koffein/kop.
Redbull dåsen siger samtidig at den indeholder 192 kJ energi. Hvor meget energi der er i en kop kaffe kan jeg ikke lige finde frem...
Er der nu ikke noget med at koffein får dig til at virke friskere, men gør at du laver et dårligere arbejde, end hvis du var upåvirket?
...og at man, når man er blevet afhængig, skal have en dosis bare for at føle sig lige så frisk, som man var før man blev afhængig?
Personligt har jeg drukket megen cola, te og kaffe, men synes dog aldrig jeg har fået en effekt ved det.
...og at man, når man er blevet afhængig, skal have en dosis bare for at føle sig lige så frisk, som man var før man blev afhængig?
Personligt har jeg drukket megen cola, te og kaffe, men synes dog aldrig jeg har fået en effekt ved det.
1 kop Kaffe siges at skulle virke i 3-4 timer, og hvis du drikker flere kopper kaffe per 3-4 timer, så kan du godt få mere koffein end hvad godt er, og ende med at blive en smule jittery.Jakob Jakobsen (257) skrev:Er der nu ikke noget med at koffein får dig til at virke friskere, men gør at du laver et dårligere arbejde, end hvis du var upåvirket?
Hvis jeg bæller ekstra meget kaffe får jeg junkie/noia-øjne, som flakker rundt medmindre jeg koncentrerer mig om at de ikke skal. :D
1 kop er fint til at opkvikke, men mere end 1 kop kan påvirke motorikken og så'n.
heeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
jeg har drukket 5 redbulls FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIREEEEE kopper kaffe.. MEED EKSTRA SUKKKER OG FLØØØØØØØDE TIL DE FEDE OG RØGET CRACCCCCCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKK
NUUUU EEEEEEEEEERRRR JEG HYPPPPER AACTIVEEE !!!.
HvORDAN KOmmmeER Jeg NEeeDdddddddddddd IggeeEEEEnnNNNN
!!!
Eller hvordan kommer jeg neee derfra.. KA DU SÅ KOM NEE DERFRA KA DU KOM NEEE
jeg har drukket 5 redbulls FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIREEEEE kopper kaffe.. MEED EKSTRA SUKKKER OG FLØØØØØØØDE TIL DE FEDE OG RØGET CRACCCCCCCCCCCCCCCCCCCCKKKKKKKKK
NUUUU EEEEEEEEEERRRR JEG HYPPPPER AACTIVEEE !!!.
HvORDAN KOmmmeER Jeg NEeeDdddddddddddd IggeeEEEEnnNNNN
!!!
Eller hvordan kommer jeg neee derfra.. KA DU SÅ KOM NEE DERFRA KA DU KOM NEEE
Jakob Jakobsen (257) skrev:Er der nu ikke noget med at koffein får dig til at virke friskere, men gør at du laver et dårligere arbejde, end hvis du var upåvirket?
Det er et spørgsmål om mængde.
Jeg så en undersøgelse som konkluderede at op til 4 kopper om dagen kunne være sundt. Måden vi bruger hjernen på har ændret sig hurtigere end evolutionen kan følge med til. En passende koffein kan hjælpe os med at holde koncentrationen oppe, på en måde som ikke er så langt fra hvad evolutionen ville give os med tilstrækkelig tålmodighed. Og de mener altså at omkring 4 kopper er passende, derefter kommer der flere ulemper end fordele.
Jakob Jakobsen (257) skrev:...og at man, når man er blevet afhængig, skal have en dosis bare for at føle sig lige så frisk, som man var før man blev afhængig?
Med overdrevet forbrug, jo. Med alt for meget opkvikkende forsvinder behovet for kroppens eget system til at opnå det samme. Og så reduceres det system, og så skal du bruge opkvikkende midler for at fungere normalt.
Det er ca. samme princip når stress har varet så længe at det bliver til depression. Stress-systemet overtager de systemer vi bruger normalt. Efter et stykke tid virker de normale systemet ikke længere. Og så har vi hverken stress-tilstand eller normal-tilstand.
Dette har jeg mere forstand på end koffein-sjovet. Er nogen interesseret, så giv mig nogle minutter til at læse lidt op på det igen, så kan jeg komme med en bedre forklaring med korrekte navne. :)
Jeg beklager at jeg er virkelig dårlig til at huske navnene på hormonerne osv. Jeg er meget bedre til at forstå princippet som nødvendigt for at bruge det i min hverdag, end jeg er til at huske de fancy navne osv. :)
Af ren interesse, har du noget belæg for at sige "det lissom stress"?
Af ren interesse, har du noget belæg for at sige "det lissom stress"?
onetreehell (266) skrev:Af ren interesse, har du noget belæg for at sige "det lissom stress"?
Mener du argumentation? Den synes jeg at jeg kom med.
Eller spørger du til hvor jeg ved det fra? Som sagt ved jeg mere om stress og depression, det har jeg læst nogle bøger om. Det med opkvikkende midler og koncentration ved jeg knap så meget om, men jeg har da læst en del konklusioner fra diverse undersøgelser efterhånden.
Hvad stress og depression angår kan jeg anbefale denne lille informative gratis online bog om emnet: Demystifying Depression
I stedet for at betragte stress som at have travlt og depression som at være i dårligt humør, kigger bogen på hvad der sker rent fysisk, og forklarer hvad det faktisk er. Og modsat min psykiater giver det også en hjælp til hvad man kan gøre ved det.
Gider min ikke læse en masse bøger om det, eller bare én tyk bog, men vil alligevel gerne vide noget om hvad det er rent fysisk, så vil jeg anbefale Demystifying Depression.
EDIT: batshit long post :(
Jeg er slet ikke i tvivl om at du har styr på stress (og depression). :)
Det minder rigtigt nok om det du beskriver om stress. Men jeg tænkte om det i virkeligheden er sådan? Jeg tænkte bare om du har kilder.
Jeg tænker at det lige så godt kunne være at koffeinen gør at man ikke mærker at man er træt, og derfor ignorere at man har behov for hvile/søvn. Koffeinen gør så at man kan blive ved med at ignorere det. Jeg har intet belæg for at sige det, udover følgende anekdote (og det er et ringe belæg!!):
Når jeg drikker meget kaffe så bliver jeg ofte voldsomt træt om aftenen, når koffeinen holder op med at virke. Man kan forestille sig at det skyldes at jeg har ignoreret at jeg har haft behov for hvile i løbet af dagen eller lignende.
Disclaimer: Jeg har ingen ide om hvordan det foregår og alt hvad jeg siger er sikkert forkert. Ydermere er det du siger sikkert rigtigt og jeg vil gerne tro på det. Jeg ville bare vide om du havde en kilde eller noget lignende.
Jeg er slet ikke i tvivl om at du har styr på stress (og depression). :)
Med overdrevet forbrug, jo. Med alt for meget opkvikkende forsvinder behovet for kroppens eget system til at opnå det samme. Og så reduceres det system, og så skal du bruge opkvikkende midler for at fungere normalt.
Det minder rigtigt nok om det du beskriver om stress. Men jeg tænkte om det i virkeligheden er sådan? Jeg tænkte bare om du har kilder.
Jeg tænker at det lige så godt kunne være at koffeinen gør at man ikke mærker at man er træt, og derfor ignorere at man har behov for hvile/søvn. Koffeinen gør så at man kan blive ved med at ignorere det. Jeg har intet belæg for at sige det, udover følgende anekdote (og det er et ringe belæg!!):
Når jeg drikker meget kaffe så bliver jeg ofte voldsomt træt om aftenen, når koffeinen holder op med at virke. Man kan forestille sig at det skyldes at jeg har ignoreret at jeg har haft behov for hvile i løbet af dagen eller lignende.
Disclaimer: Jeg har ingen ide om hvordan det foregår og alt hvad jeg siger er sikkert forkert. Ydermere er det du siger sikkert rigtigt og jeg vil gerne tro på det. Jeg ville bare vide om du havde en kilde eller noget lignende.
Når du holder kroppen oppe kunstigt (koffein, sukker, etc) så skal der mindre til, fra kroppens side, for at holde dig kørende.
Når du så ikke tilfører opkvikkere udefra, så vil du føle dig ekstra træt.
Det er også derfor at healthfreaks siger at vi skal løbe en tur, osv. Så kroppen mindes om at den også gerne må hjælpe til.
Hvis man motionerede meget, og holdt sig væk fra sukker/koffein/lign., så burde man være frisk altid. I hvert fald sådan som healthfreaks maler det. :P
Når du så ikke tilfører opkvikkere udefra, så vil du føle dig ekstra træt.
Det er også derfor at healthfreaks siger at vi skal løbe en tur, osv. Så kroppen mindes om at den også gerne må hjælpe til.
Hvis man motionerede meget, og holdt sig væk fra sukker/koffein/lign., så burde man være frisk altid. I hvert fald sådan som healthfreaks maler det. :P
Det er ogsaa relativt sandt.
Du vil aldrig vaere friskere end det braendsel du kaster i aedespalten, men saadan helt sat paa spidsen, saa vil du kunne forbraende energi mere effektivt, hvis du motionerer meget og regelmaessigt.
De fleste der begynder at traene meget oplever det efter 3-4 maaneder.. At man er friskere og mere "paa" generelt :D
Det er ogsaa relativt sandt.
Du vil aldrig vaere friskere end det braendsel du kaster i aedespalten, men saadan helt sat paa spidsen, saa vil du kunne forbraende energi mere effektivt, hvis du motionerer meget og regelmaessigt.
De fleste der begynder at traene meget oplever det efter 3-4 maaneder.. At man er friskere og mere "paa" generelt :D
onetreehell (271) skrev:Det minder rigtigt nok om det du beskriver om stress. Men jeg tænkte om det i virkeligheden er sådan? Jeg tænkte bare om du har kilder.
Jeg har ikke lige nogen kilde jeg kan henvise til, og jeg ved ikke hvor ens det er.
Men jeg er temmelig overbevist om at helt overordnet er den god nok: Indtager du for mange opkvikkende midler, ødelægger du kalibreringen af kroppens eget system til at finde ud af hvor kvik du bør føle dig.
Hvilket i øvrigt gør det ret svært at holde styr på hvornår du trænger til at indtage energi, og hvornår du trænger til hvile. Og det giver nemt yderligere problemer.
Dvs. der er to grunde til at man kan være afhængig af opkvikkende midler for at føle sig "normal": Fordi dit måleapparat skal kalibreres, eller fordi du virkelig mangler energi.
GormDK (275) skrev:hvis man løber lige før man går i seng, har man sværere ved at falde i søvn.
Søvn-besvær. Det er en helt anden stak bøger. ;-)
Men ja, det er ret svært at falde i søvn med høj puls. Kroppen skal have tid til at falde til ro. Og SÅ bliver det godt.
Hvor lang tid der går kan jeg ikke huske, det kommer nok også an på hvor god kondi man har.
Man skal i øvrigt heller ikke indtage kalorier for tæt på sengetid. det er ikke så godt for søvnen at holde maven vågen.
EDIT: Nemlig, #277. God plan.
myplacedk (276) skrev:opkvikkende midler for at føle sig "normal"
http://www.nytimes.com/1992/10/15/us/headache-you-...
Min far var sidste år på et kaffeafvænningskursus... Han drak i snit 14-15 kopper kaffe om dagen*. Primært fordi at hans sekretær altid fyldte kanden op med frisk kaffe, så den var altid varm og friskbrygget, og så sidder han til møder 80 % af sin arbejdsdag, hvor der også nemt ryger en del kaffe ned.
Nu drikker han højst 4-5 kopper om dagen, både fordi at han nu selv skal gå ned til køkkenet og hente en kop kaffe (med mindre han har et møde på sit kontor selvfølgelig) og så har han fået et køleskab ind, hvor der altid er kolde danskvand i sjove smagsvarianter, som giver ham et kick, selvom der ikke er koffein i.
Det 'sjove' er dog, at grunden til at han, og resten af kontoret kom på afvænning, var ikke på grund af stress, men fordi kommunen skulle sparer på deres kaffebudget...
Nu drikker han højst 4-5 kopper om dagen, både fordi at han nu selv skal gå ned til køkkenet og hente en kop kaffe (med mindre han har et møde på sit kontor selvfølgelig) og så har han fået et køleskab ind, hvor der altid er kolde danskvand i sjove smagsvarianter, som giver ham et kick, selvom der ikke er koffein i.
Det 'sjove' er dog, at grunden til at han, og resten af kontoret kom på afvænning, var ikke på grund af stress, men fordi kommunen skulle sparer på deres kaffebudget...
onetreehell (282) skrev:#281
Er din far over 60?
Næ, han er 45 tror jeg...
Men prøv at forestille dig, hvor nemt der er at komme op på de mængder på en almindelig(for min far) 9-10 timers arbejdsdag.. Der er hele tiden friskbrygget kaffe på kanden. Du sidder til møder og konferencer i 2-3 timer hvor der også er frisk kaffe konstant, og man bliver hurtigt tørstig når du snakker meget. Og de fleste kommunale møder, hvad end man kan lide det eller ej, er altså utrolig spartanske. Der er som regel kun kaffe, the og så almindeligt vand.
Jeg får det personligt rigtig dårligt af at drikke en fuld kande (1.2L) af min egen kaffe. Det er måske 5-6 kopper. Så jeg kan ikke forestille mig nogen drikke så meget af min egen kaffe.
EDIT: Men kaffen hos kommunen er muligvis tyndere så man ikke vil få det skidedårligt af 15 kopper?
Jeg får det personligt rigtig dårligt af at drikke en fuld kande (1.2L) af min egen kaffe. Det er måske 5-6 kopper. Så jeg kan ikke forestille mig nogen drikke så meget af min egen kaffe.
EDIT: Men kaffen hos kommunen er muligvis tyndere så man ikke vil få det skidedårligt af 15 kopper?
Zhadow (284) skrev:Hvor mange ton kaffebønner mon kommunen kunne have købt for den pris kurset havde?
I dont know, men på min fars arbejde, der bruger de, på hans afdeling, med omkring 100 medarbejdere (sagsbehandlere) og 20-30 mennsker der også for gratis kaffe, for næsten en 1 million kroner kaffe, the, mælk og sukker etc., samt el, service og indkøb af maskiner. Det er så fordelt på en 4-5 forskellige bygninger, med nok 6-7 kaffeautomater i hver bygning.
onetreehell (285) skrev:#283
Min far elsker stærk kaffe, så den har nok været god stærk.. Han drikker desuden kun stempelkandekaffe på arbejdet, så der kan man jo selv justere styrken (i guess, jeg drikker ikke kaffe selv)
Mnc (286) skrev:#283
Og kommunale møder kan fandme derail'e hurtigt, det er helt ekstremt.
Based on what? Nu er det jo ikke byrådsmøder, men embedsmandsmøder. De har alle en stram kalender, så der bliver næppe snakket meget udover kontekst..
MiniatureZeus (287) skrev:Det er så fordelt på en 4-5 forskellige bygninger, med nok 6-7 kaffeautomater i hver bygning.
Kaffeautomater er nok heller ikke ligefrem den billigste løsning. Til de penge er der jo næsten nok til en pose kaffe per person om dagen.
onetreehell (285) skrev:Jeg får det personligt rigtig dårligt af at drikke en fuld kande (1.2L) af min egen kaffe. Det er måske 5-6 kopper. Så jeg kan ikke forestille mig nogen drikke så meget af min egen kaffe.
Det hænger vel igen sammen med, at MZ daddi-o havde vænnet sig til det.
Zhadow (289) skrev:Kaffeautomater er nok heller ikke ligefrem den billigste løsning. Til de penge er der jo næsten nok til en pose kaffe per person om dagen.
Ja, de er vildt dyre.. Problemet er lidt, at de har købt dem (normalt lejer man dem) og der er ingen der vil købe dem nu..
(Btw, han sidder over for mig, deraf min indgående viden til det kommunale kaffeforbrug i Kalundborg kommune!)
Jo det kan du jo nok :)
Men jeg tænkte, at hvis du normalt kun drikker måske 1 kop om dagen, er 5 kopper for meget, men hvis du gradvist trapper op, vil du kunne vænne dig til 5 kopper.
Hvis du har prøvet det uden held, så har situationen overskredet grænsen for min viden og lommefilosoferen :(
Jo det kan du jo nok :)
Men jeg tænkte, at hvis du normalt kun drikker måske 1 kop om dagen, er 5 kopper for meget, men hvis du gradvist trapper op, vil du kunne vænne dig til 5 kopper.
Hvis du har prøvet det uden held, så har situationen overskredet grænsen for min viden og lommefilosoferen :(
MiniatureZeus (292) skrev:(Btw, han sidder over for mig, deraf min indgående viden til det kommunale kaffeforbrug i Kalundborg kommune!)
Det lyder ellers som et spændende fænomen...
Og der kommer LinguaIgnota, og bodyslammer Terracide, Silly, satme flot det der, er 100% enig, han er ikke bare en Troll, han er en internet idiot, som åbenbart ta'r til DK for at installere vaskemaskiner... Her er problemet jeg har, og det er samme problem som LinguaIgnota ser ud til at have, Terracide snakker somom han har styr på det hele, men vi kan se når han bliver "cornered" så ved han intet, og han begynder at finde på ting, han er en lyst løgner som ser ned på folk der ved bedre end ham selv.
Men ja jeg har ikke så meget at adde til tråden, vil bare sige flot! og fuck du ownede ham, tråden er værd at læse bare for debatten mellem dig og Terra, især hvordan han aldrig svare, og hvordan det er klart han selv har googlet noget med HC for at prøve at virke klog igen, selvom 90% af hans posts i den her tråd er whine.
Men ja jeg har ikke så meget at adde til tråden, vil bare sige flot! og fuck du ownede ham, tråden er værd at læse bare for debatten mellem dig og Terra, især hvordan han aldrig svare, og hvordan det er klart han selv har googlet noget med HC for at prøve at virke klog igen, selvom 90% af hans posts i den her tråd er whine.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.