mboost-dp1

ATT: Terracide (det med somatisk kontra psykosomatisk, du ved)


Gå til bund
Gravatar #51 - LinguaIgnota
24. maj 2011 19:55
Jeg skal simpelthen kontakte "en læge med speciale i hjernen", for at få bekræftet, at der i Danmark opereres med en særlig diagnose, der er kendt som "psykisk senil demens"? Det vil jeg da frygteligt gerne - men før jeg begynder at ringe rundt, vil det være en stor hjælp, at du uddyber, hvilken type "læge med speciale i hjernen", jeg bør kontakte. Du kan evt. give mig navnet på den læge, der diagnosticerede din bekendte. Det må være et perfekt sted at starte.

Nu vil jeg selvfølgelig straks kontakte Alzheimerforeningen og høre, om det er noget de kender til.

I mellemtiden mangler du så stadig at forklare mig, hvad forskellen på somatiske og psykosomatiske sygdomme er.
Gravatar #52 - roennow
24. maj 2011 19:56
terracide (49) skrev:
#48:
Du kan heller ikke læse?

Forbløffende...

Nej åbenbart ikke.

Det jeg fik ud af dit indlæg: Du svinede lingu i hans brug af google. Du nævner at du har personlig genskab til sygdommen, men så heller ikke mere. Og så slutter du af med endnu en ligegyldig kommentar om lingu

Var der noget jeg missede?
Gravatar #53 - gnarfsan
24. maj 2011 20:05
terracide (43) skrev:
Jeg elsker et godt selvmål

HVad skrev jeg i nr. 3, Lingie? Frem over kan du forvente hurtigere svar med 100% nøjagtighed, hved bare at skrive til mig istedet.
LinguaIgnota (51) skrev:
hvilken type "læge med speciale i hjernen", jeg bør kontakte.

Jeg vil lige tillade mig at hjælpe Henrik lidt her. Det starter med N og slutter med G
Gravatar #54 - LinguaIgnota
24. maj 2011 20:12
Nu har jeg skrevet til demenslinien@alzheimerforeningen, og jeg poster selvfølgelig deres svar, ligeså snart jeg har fået det.
Gravatar #55 - Emil
25. maj 2011 00:11
Jeg vil fandeme gerne snart vide det, så enten kommer Henrik på banen nu og svarer, eller også går jeg i gang med fjerne samtlige kommaer og punktummer i alle nyheder!
Gravatar #56 - terracide
25. maj 2011 04:42
LinguaIgnota (54) skrev:
Nu har jeg skrevet til demenslinien@alzheimerforeningen, og jeg poster selvfølgelig deres svar, ligeså snart jeg har fået det.


Du har lige givet damen et kæmpe grin og derefter mig ;)
Gravatar #57 - XorpiZ
25. maj 2011 04:57
Du er sgu sørgelig Henrik.
Gravatar #58 - tazimn
25. maj 2011 05:25
terracide (56) skrev:
Du har lige givet damen et kæmpe grin og derefter mig ;)


Hvor er det bare hillbilly og lowlife at kalde sin kone/kæreste for "damen".. Det emmer af dårlig stil og af en person der søger accept gennem et lag af gennemtærskede floskler og udtryk der, i dine ører, lyder som om de giver dig kant og indgyder respekt..

For at citere:
XorpiZ (57) skrev:
Du er sgu sørgelig Henrik.
Gravatar #59 - Mnc
25. maj 2011 06:34
LinguaIgnota (1) skrev:
Henrik, kan du med egne ord forklare mig, hvad forskellen på somatiske og psykosomatiske lidelser er?
Er demens en psykosomatisk sygdom?

terracide (43) skrev:
selvmål...butthurt...kontakt en læge, med special i hjernen...google kan ikke hjælpe dig.

Mener du ikke....
terracide (43) skrev:
raw raw...google kunne ikke hjælpe mig.
Gravatar #60 - LinguaIgnota
25. maj 2011 06:36
gnarfsan (53) skrev:
Jeg vil lige tillade mig at hjælpe Henrik lidt her. Det starter med N og slutter med G


Jeg regner med at få fat i kontaktpersonen for den gruppe af overlæger og neuropsykologer, der står bag publikationen "Diagnosekriterier for demens og demensgivende sygdomme". Kasper Jørgensen, hedder han.
- Jeg er bare ikke ret glad for at forstyrre voksne, seriøse mennesker i deres daglige virke, fordi Henrik opfinder +65-årige bekendte med hysteri-demens.
Gravatar #61 - Alrekr
25. maj 2011 06:45
LinguaIgnota (54) skrev:
Nu har jeg skrevet til demenslinien@alzheimerforeningen, og jeg poster selvfølgelig deres svar, ligeså snart jeg har fået det.


De glemmer da at svare?
Gravatar #62 - snesman
25. maj 2011 06:55
Alrekr (61) skrev:
De glemmer da at svare?

Tålmodighed er en dyd. Hence, this thread...
Gravatar #63 - Magten
25. maj 2011 07:19
tazimn (58) skrev:
Hvor er det bare hillbilly og lowlife at kalde sin kone/kæreste for "damen".. Det emmer af dårlig stil og af en person der søger accept gennem et lag af gennemtærskede floskler og udtryk der, i dine ører, lyder som om de giver dig kant og indgyder respekt..
Så er min vennekreds hillbillies :)

Det er sgu da ganske normalt.. Men det er nok knap så sjovt at trolle terra hvis man ikke kan kalde ham ting ^^
Gravatar #64 - Slettet Bruger [2745642412]
25. maj 2011 07:21
Slutter mig til magten der. Damen, Konen, 'æ kælling' - all valid.
Gravatar #65 - XorpiZ
25. maj 2011 07:21
Du er kraftedeme også en hillbilly Magten.
Gravatar #66 - Alrekr
25. maj 2011 07:23
SlettetBruger (64) skrev:
'æ kælling'

Ikke i Kjøvenhavnstrup, da?
Gravatar #67 - Magten
25. maj 2011 07:27
XorpiZ (65) skrev:
Du er kraftedeme også en hillbilly Magten.
Fuldstændigt, men der er nu en grund til vi kalder dem for damer..
Gravatar #68 - tazimn
25. maj 2011 07:35
Magten (63) skrev:
Det er sgu da ganske normalt..


Hva' fanden er der galt med dig, din hippie hillbilly?!
Gravatar #69 - terracide
25. maj 2011 09:23
roennow (52) skrev:
terracide (49) skrev:
#48:
Du kan heller ikke læse?

Forbløffende...

Nej åbenbart ikke.

Det jeg fik ud af dit indlæg: Du svinede lingu i hans brug af google. Du nævner at du har personlig genskab til sygdommen, men så heller ikke mere. Og så slutter du af med endnu en ligegyldig kommentar om lingu

Var der noget jeg missede?


Delen om at jeg bare sidder tilbagelænet og nyder at se det løbkse tog tordne imod afgrunden.

Men kig på hvor desperat Lingu er...han nsakker om at jeg skulle omtale en person på +65 år.

Pure løgn...som så meget fra hans side.
Gravatar #70 - LinguaIgnota
25. maj 2011 09:29
Erm, hvad er forskellen på senil demens og præ-senil demens, lille Henrik? I andre må gerne hjælpe Henrik.
Gravatar #71 - snesman
25. maj 2011 09:32
Henriks manglende evne til at skille jokes/ironi/bevidste overdrivelser fra hvad der menes, imponerer mig. Utroligt.
Gravatar #72 - Mnc
25. maj 2011 09:35
Henrik:

Det er vel nu at du fortæller os at du ikke aner en kæft om psykosomatiske sygdomme, men bare ville spille smart? :)
Gravatar #73 - LinguaIgnota
25. maj 2011 09:39
Jeg tager den sgu lige selv:
Senil demens kalder man det, når patienten er over 65 - og præ-senil demens, når patienten er under 65.

Kom så, Henrik, fortæl klassen, hvor gammel din bekendte nødvendigvis mindst må være for at få diagnosen senil dement (den med "psykisk" gemmer vi lige lidt)?
Gravatar #74 - LinguaIgnota
25. maj 2011 09:41
Svaret er 65, Henrik. Din bekendte må være mindst 65 år gammel.
Gravatar #75 - XorpiZ
25. maj 2011 09:47
Jeg gad vide om Henrik har opfattet, hvor meget til grin han er. At han dater en handicappet er småsjovt, men kan vel tilskrives til det, at lige børn leger bedst.

Men denne tråd er brilliant. Han bliver virkelig udstillet som det sørgelige fjog han er :D
Gravatar #76 - Slettet Bruger [2745642412]
25. maj 2011 09:49
^^ Men igen. i er rykket ned på hans niveau, det er jer der mere til grin fordi i giver ham så meget af jeres tid. :D
Gravatar #77 - Hånter
25. maj 2011 09:51
Nu er i fandeme heller ikke søde ved den kære Henrik! Det er jo alle mod Henrik...

Henrik, jeg vil gerne være din 'ven' og stå på din side. Jeg 'ved' også godt hvad der er hvad, jeg vil bare heller ikke sige det! Se - nu er der TO mod resten! Ha! Hva' siger i så, røvhuller?!
Gravatar #78 - snesman
25. maj 2011 09:53
SlettetBruger (76) skrev:
^^ Men igen. i er rykket ned på hans niveau, det er jer der mere til grin fordi i giver ham så meget af jeres tid. :D

What? Du indikerer at vi mener at vi spilder tiden. Nogle af os synes det er sjovt
Gravatar #79 - drbravo
25. maj 2011 09:59
gnarfsan (53) skrev:
HVad skrev jeg i nr. 3, Lingie? Frem over kan du forvente hurtigere svar med 100% nøjagtighed, hved bare at skrive til mig istedet.
LinguaIgnota (51) skrev:
hvilken type "læge med speciale i hjernen", jeg bør kontakte.

Jeg vil lige tillade mig at hjælpe Henrik lidt her. Det starter med N og slutter med G


Læger der starter med n og slutter med g?

Neurolog
Nefrolog
Neurokirurg
Neuropsykolog
Neuroanæstesiolog

Og hmm.. Nuklearmedicinolog? ;)
Gravatar #80 - Magten
25. maj 2011 10:36
snesman (78) skrev:
What? Du indikerer at vi mener at vi spilder tiden. Nogle af os synes det er sjovt
Same same..
Gravatar #81 - Emil
25. maj 2011 11:07
drbravo (79) skrev:
Neuropsykolog


En udbredt misforståelse. Psykologer er ikke læger; du tænker på psykiatere.
Gravatar #82 - drbravo
25. maj 2011 11:22
Emil (81) skrev:
En udbredt misforståelse. Psykologer er ikke læger; du tænker på psykiatere.


Psykriater slutter ikke med g :/
Gravatar #83 - Emil
25. maj 2011 11:39
drbravo (82) skrev:
Psykriater slutter ikke med g :/


Det er skarpt observeret :)
Gravatar #84 - Alrekr
25. maj 2011 12:19
drbravo (82) skrev:
Psykriater slutter ikke med g :/


Psykiater starter så heller ikke med n :/
Gravatar #85 - myplacedk
25. maj 2011 12:37
Hånter (77) skrev:
Det er jo alle mod Henrik...

Det har han jo selv valgt.
Gravatar #86 - terracide
25. maj 2011 12:45
Det her er snart epic...men ikke på den måde som lingu gerne vil lyve sig til ;)

Terra - Jeg sagde google ikke ville hjælpe dig, lingu..
Gravatar #87 - zin
25. maj 2011 12:47
#86: Jeg synes nu du graver din egen grav fint.. Hvad skal han bruge google til?
Du har stadig ikke besvaret hans spørgsmål i #1...
Gravatar #88 - LinguaIgnota
25. maj 2011 12:53
Hvad er det, der skulle være løgn? Jeg har ikke skrevet noget, som folk ikke selv kan checke på under et min. Du vil derimod bilde os ind, at du har en bekendt, der som medicinsk kuriosum formår:

1. At have en så sjælden demenssygdom, at den ikke findes i faglitteraturen.

2. At være senil som <65-årig.

Det er da bemærkelsesværdigt, hva'?
Gravatar #89 - myplacedk
25. maj 2011 13:02
terracide (86) skrev:
Det her er snart epic...men ikke på den måde som lingu gerne vil lyve sig til ;)

Enten er Henrik totalt afsporet, eller også troller han.

Uanset hvad, så har vi vist fået det ud af denne tråd vi kan.

Så her er et billede af et tog: http://4.bp.blogspot.com/_SAevTiHHVv8/SVq9FegyjHI/...

Det er et gammelt tog, i anledning af at Henriks ven på 65+ ikke er gammel.
Gravatar #90 - apkat
25. maj 2011 13:02
[url= Britney Terra alone![/url]
Gravatar #91 - fidomuh
25. maj 2011 13:19
#17

Han har nok opgivet at fikse deres udstyr. :)
Gravatar #92 - XorpiZ
25. maj 2011 13:20
myplacedk (89) skrev:
Enten er Henrik totalt afsporet, eller også troller han.


Jeg gætter på det sidste. Jeg vil tro, han sidder og tænker "LOL, den vandt jeg den der".

Det er lidt synd, for han har indimellem noget fornuftigt at byde ind med, selvom hans udtryksform ikke er superfed. Men denne tråd beviser vel meget godt, hvor mentalt handicappet han er.
Gravatar #93 - myplacedk
25. maj 2011 13:27
XorpiZ (92) skrev:
Jeg vil tro, han sidder og tænker "LOL, den vandt jeg den der".

Det er nemt at vinde, når man selv laver sine egne regler.

Det er ligesom når nogen peger på noget og siger "se der!" - når man så kigger siger han "haha, jeg fik dig til at kigge". Så er der én som føler sig som en vinder, mens alle andre bare ryster på hovedet.
Gravatar #94 - terracide
25. maj 2011 14:00
LinguaIgnota (88) skrev:
Hvad er det, der skulle være løgn? Jeg har ikke skrevet noget, som folk ikke selv kan checke på under et min. Du vil derimod bilde os ind, at du har en bekendt, der som medicinsk kuriosum formår:

1. At have en så sjælden demenssygdom, at den ikke findes i faglitteraturen.

2. At være senil som <65-årig.

Det er da bemærkelsesværdigt, hva'?


Du skal vist læse op.
F.eks er demens en følgeeffekt af HC...selv om man kun er f.eks. 30 år.

Det er kun tåber som kun har google at støtte sig til der tror at senil demens kun kan ramme gamle mennesker.
Når du så blander depressioner og andre psykiske lidelser oven i...ja, så er google værdiløs.

Terra - Du vækker mig bare når du har fået et svar, dit eget bræk er ubrugeligt....
Gravatar #95 - Makey
25. maj 2011 14:09
Terra, jeg synes helt oprigtigt at det ærgerligt at du ikke bare svarer på Lingu's spørgsmål når han spørger som han gør. Du får en ærlig og redelig chance for at bevise at du ikke bare er en troll og så vælger du så at trolle i stedet.

Det er specielt ærgerligt fordi jeg godt kunne tænke mig at få svaret på netop dette, da det er en smule nørdet info at have.

Du siger google er værdiløs, hvor skal jeg så finde information om hvad forskellen på hvad somaliere og psychosomaliere er?
Gravatar #96 - Alrekr
25. maj 2011 14:13
terracide (94) skrev:
F.eks er demens en følgeeffekt af HC...selv om man kun er f.eks. 30 år.


HC værende Huntingtons Chorea, right?
Gravatar #97 - Tukanfan
25. maj 2011 14:14
Terra KAN ikke andet end at trolle. Han er ikke i stand til at argumentere, og tyer til namecalling o. lign fordi det må give ham en eller anden følelse af overlegenhed.
Gravatar #98 - LinguaIgnota
25. maj 2011 14:28
Er kæden hoppet helt af, Henrik? Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget som helst om depression og jeg kan heller ikke mindes, at andre har (oh wait, "har din depression givet dig psykisk senil demens?", spurgte du Jakob). Når du lige nævner det, så kan jeg da fortælle, at depression kan give demenslignende symptomer, men der er ikke tale om demens.

Huntingtons chorea medfører demens - men det er langt fra den eneste sygdom i, eller skade på hjernen, der udløser demens. Slå f.eks. vaskulær demens eller parkinsonisme op. - Uddan dig, menneske.

Senil demens kan kun ramme ældre mennesker, din omvandrende indlæringsvanskelighed, det er definitionen af senil demens. Demens kan ramme alle, men er man under 65, så kaldes det præsenil demens. Slå det op - jeg gider ikke at bruge mere energi på at forklare dig de mest basale ting.

Kan du svare på mine spørgsmål i #1 eller ej?
Du skal nok ikke søge hjælp hos Lise, da hun åbenbart heller ikke ved, hvad hun taler om. Hun fylder bare dit lille hoved med Huntingtons chorea. - Hvad er det nu man siger: Når ens eneste værktøj er en hammer, ligner alle problemer et søm.
Gravatar #99 - drbravo
25. maj 2011 14:38
Fuck - skal jeg virkelig til chernobyl med en flok senildemente huntingtons chorearamte vaskulært deprimerede nørder? :s


On a sidenote; Der findes grunlæggende 10 slags mennesker.
Dem der forstår binær og
Dem der ikke kan indrømme når de har begået fejl.
Gravatar #100 - dub
25. maj 2011 15:13
drbravo (99) skrev:
On a sidenote; Der findes grunlæggende 10 slags mennesker.
Dem der forstår binær og
Dem der ikke kan indrømme når de har begået fejl.
Du har begået en fejl. Du nævner kun 2 slags mennesker. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login