mboost-dp1

Fejl i nyhedsdiskussionsratingsystem


Gå til bund
Gravatar #1 - Doctor_X
6. dec. 2007 20:54
Der er et indlæg som er blevet rated med middelværdi: interessant, men indlægget bliver ikke vist. Der står, at det er "Interessant | Uheldig". Det kan vel ikke være begge dele? Det ville i hvert fald være meget ulogisk.

Tjek det selv - indlæg #17 på http://newz.dk/sort-hul-stoerre-end-fysisk-tilladt
Gravatar #2 - hgul
6. dec. 2007 20:59
#1 Tror næppe det er en fejl, for det er jo brugerens karma der er udtrykt ved "uheldig", og et indlæg kan vel godt være interessant selvom brugerens karma er uheldig?
Gravatar #3 - trylleklovn
6. dec. 2007 21:13
Der står intet "Uheldig" her.. Kan du tage et screenshot af det?
Gravatar #4 - klh
6. dec. 2007 21:17
#1 Uheldig refererer til brugerens karma - se nakalay's profil. Du kan evt. ændre indstillingen til at skjule indlæg fra brugere med dårlig karma i dine profilindstillinger.

#3 Se indlæg nr. 17 i debatten til nyheden.
Gravatar #5 - klh
6. dec. 2007 21:19
My bad, indlægnr. var allerede nævnt...
Gravatar #6 - zin
6. dec. 2007 23:16
Trylleklovn:
Her er et screenshot.
Gravatar #7 - Doctor_X
6. dec. 2007 23:18
Det giver ingen mening at hans "karma" skulle være uheldig. Prøv at se stats på hans indlæg:

Neutral 7
Relevant 3
Informativ 1
Interessant 1
Flamebait 1
Gentagelse 0
Irrelevant 0
Sjov 0

Så ligger fejlen i karmaudregneren. Går ud fra at karmaudregneren burde give dårlig karma til folk, hvis ændlæg rates dårligt og tilsvarende god karma til de der laver gode indlæg.
Gravatar #8 - Simonth
6. dec. 2007 23:21
#7: Han har ratet andre folk negativt.

"Egne stemmer (i alt)

*
(5)Irrelevant
*
(5)Flamebait
*
(2)Relevant
*
(0)Informativ
*
(0)Gentagelse
*
(0)Interessant
*
(0)Sjov
*
(0)Neutral

"

Tror det er det der er problemet..i hvorfor han har en dårlig karma.
Gravatar #9 - zin
6. dec. 2007 23:22
#7: Hans egne stemmer har også en effekt - hvor brugeren har, overvejende, stemt negativt.
Men ellers har du en pointe.
Gravatar #10 - Doctor_X
6. dec. 2007 23:32
Tjek min karma. Den er ikke bare neutral, den er god. Og mht. ratings (givet+fået) er der ikke så stor forskel på mine og hans. Her er mine (dem med 0 er udeladt):

Indlæg (i alt)
(44)Neutral
(6)Relevant
(4)Informativ
(3)Interessant
(2)Flamebait
(1)Gentagelse
(1)Sjov

Indlæg (2 måneder)
(2)Interessant
(2)Neutral
(1)Informativ

Egne stemmer (i alt)
(6)Flamebait
(4)Informativ
(4)Relevant
(3)Irrelevant
(1)Sjov

Som det ses rater jeg ligesom nakalay for det meste kun indlæg, når jeg er sur på den der har skrevet det (når jeg synes indlægget er direkte dumt).

Synes ikke forskellen i mine ratings og hans kan forklare forskellen på god og uheldig karma. Hvis min var neutral og hans var uheldig, ville det give mere mening. Eller hvis min var god og hans var neutral.
Gravatar #11 - kimx
6. dec. 2007 23:50
#10

Tjek http://newz.dk/om-os/information

Ud fra dette kan jeg sagtens se en forskel der betyder noget.
Gravatar #12 - trylleklovn
7. dec. 2007 09:38
#6 Ahh, det kollapses ikke hos mig, da jeg har sat til at vise alle poster ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login