mboost-dp1

Fullrate router


Gå til bund
Gravatar #151 - XorpiZ
22. jun. 2012 13:52
mbw2001 (149) skrev:
Det er igen fordi din logik er helt ude i hampen.


Nej, det er fordi du ikke læser hvad der står og istedet opfinder nogle ting. Men det er selvfølgelig også nemmere at svare på.

mbw2001 (149) skrev:
Derfor kommer vi aldrig til at have en fornuftig diskussion. Jeg forventer at det du siger har et formål, men det er ren brægen


Lige over. Du har ikke præsteret andet end at twiste mine ord og rate mig flamebait.

mbw2001 (149) skrev:
Derfor har du en anden udbyder. Og det er jeg så utrolig glad for.


Så er vi to. Jeg er glad for ikke at lægge mine penge et sted, hvor de giver dig og Henrik penge for at være der. Og hvis jeres attitude er sigende for firmaet som helhed, så står det sgu skidt til.

Magten (150) skrev:
Udover det så er det da en komplet ligegyldig diskussion. Fullrate har valgt at de ikke vil have studerende sidde og sige "genstart", "Tjek kablerne" osv, længere er den ikke.


Ligegyldig? Tjoh, måske. Men det er jo også bare et random lorteforum på nettet. mbw2001 kunne jo lade være med at svare og så var det det. Pt. får han jo bare de ansatte ved Fullrate til at ligne idioter ved at opføre sig som han gør.

Og nej, længere er den ikke, men derfor må jeg jo stadig gøre opmærksom på, at det er arrogant at gå ud fra, at alle kunder har tid til at ringe mellem 8 og 16. Det kan mbw2001 så tage til sig, eller lade være.

Det er bare pisseirriterende, når knægten bliver til nubus og begynder at snakke udenom og svare i øst, når man spørger i vest.
Gravatar #152 - Magten
22. jun. 2012 13:58
XorpiZ (151) skrev:
Pt. får han jo bare de ansatte ved Fullrate til at ligne idioter ved at opføre sig som han gør.
Det synes jeg nu ikke :)

Tilgengæld så passer terracide og mbw2001 godt med Fullrate's slogan, "Hos Fullrate pakker vi ikke tingene ind" :D

XorpiZ (151) skrev:
Og nej, længere er den ikke, men derfor må jeg jo stadig gøre opmærksom på, at det er arrogant at gå ud fra, at alle kunder har tid til at ringe mellem 8 og 16. Det kan mbw2001 så tage til sig, eller lade være.
Selvfølgelig må du det :) Det har i så også brugt pænt mange indlæg på nu :D
Gravatar #153 - XorpiZ
22. jun. 2012 14:00
Magten (152) skrev:
Tilgengæld så passer terracide og mbw2001 godt med Fullrate's slogan, "Hos Fullrate pakker vi ikke tingene ind" :D


Det gør mbw2001 jo så lidt alligevel, fordi han konsekvent snakker udenom og ikke vil forholde sig til den mindste kritik.

Terra plejer i det mindste enten at holde kæft eller poste noget relevant.

Magten (152) skrev:
Selvfølgelig må du det :) Det har i så også brugt pænt mange indlæg på nu :D


Et eller andet skal man jo lave, når der er døde perioder på arbejdet :D
Gravatar #154 - mbw2001
22. jun. 2012 14:02
Ja jeg får Fullrate til at fremstå som et arrogant virksomhed som alle er nogle idioter ved fx at forklare situationen omkring P2602HW'eren og ved at hjælpe KaW med hans problem.

AT jeg så svarer dig i samme sprog som du tiltaler mig... Tja....

Jeg har forstået at du synes det er arrogant. Jeg har også forklaret at jeg er uenig. Jeg har ikke en kinamands chance for at lave om på det, og selvom jeg kunne ville jeg ikke gøre det. For jeg synes løsningen man har valgt er den rigtige.

Det kan så undre mig hvorfor du har et behov for at sidde og kritisere en virksomhed som du hverken er, eller er interesseret i at blive, kunde hos.

Du er tydeligvis ikke målgruppen. Så vælg dog en udbyder der passer til dine ønsker og lad os servicere de kunder som rent faktisk vælger os på den måde som er mest passende.
Gravatar #155 - XorpiZ
22. jun. 2012 14:11
mbw2001 (154) skrev:
Ja jeg får Fullrate til at fremstå som et arrogant virksomhed som alle er nogle idioter ved fx at forklare situationen omkring P2602HW'eren og ved at hjælpe KaW med hans problem.


Det har jeg aldrig sagt.

mbw2001 (154) skrev:
AT jeg så svarer dig i samme sprog som du tiltaler mig... Tja....


Nu var det dig, der startede den nedladende tone og startede med at anklage mig for alt muligt, jeg aldrig har givet udtryk for.

mbw2001 (154) skrev:
Det kan så undre mig hvorfor du har et behov for at sidde og kritisere en virksomhed som du hverken er, eller er interesseret i at blive, kunde hos.


Du må undre dig meget i dagligdagen så. Jeg kritiserer sgu også Linux, Android, Apple, Volkswagen, Porsche og alle mulige andre produkter, som jeg ingen intentioner har om at blive kunde hos/købe. At du er uenig i kritikken er fair nok, men så kunne du have sagt det, og så ladet den ligge der istedet for at fyre en hel bunke stråmandsargumenter af.

mbw2001 (154) skrev:
Så vælg dog en udbyder der passer til dine ønsker og lad os servicere de kunder som rent faktisk vælger os på den måde som er mest passende.


Det har jeg skam også gjort. Men KaW skal da være glad for, at der sidder nogen på et forum og gider hjælpe ham. Ellers havde det jo lange udsigter for ham. Om det er den "mest passende" måde kan man jo så diskutere.

Men det får vi nok intet ud af.
Gravatar #156 - terracide
22. jun. 2012 14:31
#155:
Han kunne også have ringet til supporten...eller sendt en email...postet på vores forum...eller på vores FB væg...der er mange måder at komme i kontakt med os på....nu valgte han at bruge newz...kan se hvordan det gør dig sur...get laid.
Gravatar #157 - Magten
22. jun. 2012 14:54
terracide (156) skrev:
postet på vores forum
Kan man ikke kun det fra en Fullrate linje? Så nytter det jo ikke meget hvis den ikke kan komme op :)

Men ja, der er masser af muligheder ^^
Gravatar #158 - XorpiZ
22. jun. 2012 15:14
terracide (156) skrev:
nu valgte han at bruge newz...kan se hvordan det gør dig sur...get laid.


Du har stadig problemer med at læse og forstå kan jeg se :(

Har du ikke fået hjælp endnu?
Gravatar #159 - terracide
22. jun. 2012 15:14
Magten (157) skrev:
Kan man ikke kun det fra en Fullrate linje? Så nytter det jo ikke meget hvis den ikke kan komme op :)

Men ja, der er masser af muligheder ^^


Det er ip låst, men man kan også komme på via vores MBB ;)
Gravatar #160 - terracide
22. jun. 2012 15:16
XorpiZ (158) skrev:
Du har stadig problemer med at læse og forstå kan jeg se :(

Har du ikke fået hjælp endnu?


KaW = kunde = tilfreds
Dig = ikke kunde = utilfreds..og irrelevant :)

Så kunderne er tilfredse...men det betyder intet man skal lytte til en amatør buthurt troll i stedet...yeah right LOL

Har du ikke lært at tænke endnu? ;)
Gravatar #161 - XorpiZ
22. jun. 2012 15:19
terracide (160) skrev:
men det betyder intet man skal lytte til en amatør buthurt troll i stedet


Endnu et bevis på, at du ikke kan læse og forstå dansk på selv et simpelt niveau :/

Men ok, du træner jo også primært retard-sprog derhjemme med damen.
Gravatar #162 - Mnc
22. jun. 2012 17:41
terracide (159) skrev:
Magten (157) skrev:
Kan man ikke kun det fra en Fullrate linje? Så nytter det jo ikke meget hvis den ikke kan komme op :)

Men ja, der er masser af muligheder ^^


Det er ip låst, men man kan også komme på via vores MBB ;)


Så for at kunne bruge jeres forum, i tilfælde af at ens fastnet linie dør... Så skal man have MBB. :D
Er det så noget man får 'med i pakken', eller hvordan? :P

Det virker bare lidt 'ekstremt' at låse det til (antager jeg: ) kun Fullrate-IP adresser. Gør det sværere at fejlmelde fra arbejdet.

Men okay, Facebook-væg og E-mail virker også, hvis man er en af dem der ikke har mulighed for at foretage private opkald i arbejdstiden.
Kan du evt. huske hvor lang tid der cirka går, før i svarer på henvendelser der? Jeg går ud fra at der laves statestik på det, men jeg ved ikke om man belemrer dig med sådan noget.
Gravatar #163 - terracide
22. jun. 2012 19:09
#162:
Vi har lukket for vores forum pga. det gør driften så meget nemmere.
(vi er et par stykker der styr for det og det bliver ikke ændret forløbigt)

Ved at låse forummet til vores IP-ranges kan vi lynhurtigt finde posteren i vores system og se om han skal videre til supporten.
Og så slipper brugerene for spambots og andre tåber...også andre Fullrate kunder der ikke kan overholde reglerne...IP-banner vi dig fra forummet...så skal du ikke ringe ind og bede om et nyt IP...spild af tid, for du får ikke et nyt...I promise you ;)


Jeg mener supporten har som mål at svare på emails inden for 24 timer...det sker som oftest vist lidt hurtigere...er dog ikke sikker.

Har ikke noget med FB at gøre, der er marketing der står for det...så har ingen tal der, men mener de henviser folk til den normale support...men som sagt...aner det ikke.

Og så kan jeg lade sive at sidst vi målte på tilfredsheden angående vores forum...så have vi 82% der svarede meget tilfreds eller tilfreds...og dem der var utilfredse var mest pga. at vi holder et rent hus derinde...der hersker en anden orden derinde...end her ;)
Gravatar #164 - terracide
22. jun. 2012 19:14
XorpiZ (161) skrev:
Endnu et bevis på, at du ikke kan læse og forstå dansk på selv et simpelt niveau :/

Men ok, du træner jo også primært retard-sprog derhjemme med damen.


Se så ramte vi essensen...-> buthurt ;)

Det er liiiidt morsomt at der er et par tilfredse kunder herinde...og så sidder du som ikke kunde...og bræger utilfredst op...move on...it's retarded...even for you.
Gravatar #165 - Mnc
22. jun. 2012 19:19
terracide (163) skrev:
og dem der var utilfredse var mest pga. at vi holder et rent hus derinde...

1) De er utilfredse over at blive talt høfligt til?
I don't even.

2) Forskellig opførsel, alt efter om du taler til folk på newz... versus... Fullrate-kunder via en officiel kanal...?
I don't even!!1
Gravatar #166 - Thalion
22. jun. 2012 20:03
terracide (163) skrev:
#162:
Vi har lukket for vores forum pga. det gør driften så meget nemmere.
(vi er et par stykker der styr for det og det bliver ikke ændret forløbigt)

Ved at låse forummet til vores IP-ranges kan vi lynhurtigt finde posteren i vores system og se om han skal videre til supporten.
Og så slipper brugerene for spambots og andre tåber...også andre Fullrate kunder der ikke kan overholde reglerne...IP-banner vi dig fra forummet...så skal du ikke ringe ind og bede om et nyt IP...spild af tid, for du får ikke et nyt...I promise you ;)


Jeg mener supporten har som mål at svare på emails inden for 24 timer...det sker som oftest vist lidt hurtigere...er dog ikke sikker.

Har ikke noget med FB at gøre, der er marketing der står for det...så har ingen tal der, men mener de henviser folk til den normale support...men som sagt...aner det ikke.

Og så kan jeg lade sive at sidst vi målte på tilfredsheden angående vores forum...så have vi 82% der svarede meget tilfreds eller tilfreds...og dem der var utilfredse var mest pga. at vi holder et rent hus derinde...der hersker en anden orden derinde...end her ;)


Heh, nu har jeg ikke blandet mig i debatten, da support tider er baseret på netop hvad både Terra og mbw siger et firma valg. Min holdning til det er at det er naturligt at spare hvor man kan når man driver et firma hvor der konkurreres på pris. Og det er en klog beslutning at ikke lade nogle "studerende" sidde og lave support. Det gør at man altid vil snakke med en mere kompetent support. Så selvom tiderne er lidt begrænset vil man altid være mødt af en mere fuldstændig support end hvad man kunne rende ind i ved andre firmaer, dette vil gøre at kunden oplevelse af supporten vil være mere positivt. Ergo vil kunden nok være tilbøjelig til at anbefale firmaet til andre.
(alt dette er "gættet" af mig, så jeg skal ikke sige hvor præcis det er)

Se? Var det så svært at skrive? Og Xorpiz, giver det dig en bedre forståelse for hvorfor de gør som de gør?

Men back to the point, Terra du skriver at i har 82% tilfredshed, men at i sammentidig IP banner folk som i ikke ønsker derinde? Det synes jeg gør en tilfredshedsundersøgelse fuldstændig ugyldig. Det ville være det samme som hvis i lavede den over telefonen, men kun ringede til kunder som aldrig havde ringet ind for at få hjælp. Så ville i sikkert også få en tilfredshed på 82% eller mere.
Gravatar #167 - praktikant muffe AKA pewbe
22. jun. 2012 20:18
terracide (160) skrev:
Dig = ikke kunde = utilfreds..og irrelevant :)

Jeg håber jeg bare misforstår dig, men jeg læser det som at I ikke er interesseret i at få nye kunder?
Gravatar #168 - XorpiZ
22. jun. 2012 20:45
terracide (164) skrev:
XorpiZ (161) skrev:
Endnu et bevis på, at du ikke kan læse og forstå dansk på selv et simpelt niveau :/

Men ok, du træner jo også primært retard-sprog derhjemme med damen.


Se så ramte vi essensen...-> buthurt ;)

Det er liiiidt morsomt at der er et par tilfredse kunder herinde...og så sidder du som ikke kunde...og bræger utilfredst op...move on...it's retarded...even for you.


Nah, det er jo dig, der pisker en stemning op og bliver personlig. Jeg prøver bare at sænke mig til dit niveau, og det virker jo tilsyneladende.

Det er jo sådan man kommunikerer hos Fullrate :)
Gravatar #169 - terracide
22. jun. 2012 21:47
#166:
Det har ikke været nødvendigt at IP banne folk, men der er røget et par stykker, den første vist nok for noget nazi-gejl...der ikke hørte hjemme der.
Det største ban vi har lavet var en bruger som oprettede 3-4 fake acccounts der kunne takke hans egen bruger...der røg alle hans falske accounts.

Og det fangede vi via IP-adresserne (Admins kan se IP-adresser) på vores forum...så vi lukker nok ikke op for resten af verdenen ;)

Og de der var utilfredse var mest utilfredse over at vi lukkede irrelevante tråde...så vi lavede det nu mindst brugte subforum: Offtopic.

*shrugs*



Gravatar #170 - terracide
22. jun. 2012 21:48
pewbe (167) skrev:
Jeg håber jeg bare misforstår dig, men jeg læser det som at I ikke er interesseret i at få nye kunder?


Hvis du læser det således, så læser du mere elendigt end du rater...
Gravatar #171 - terracide
22. jun. 2012 21:48
#168:
Jeg er ikke personlig...jeg har netop forklaret dig at du er irrelevant...*shrugs*
Gravatar #172 - XorpiZ
22. jun. 2012 22:09
terracide (171) skrev:
#168:
Jeg er ikke personlig...jeg har netop forklaret dig at du er irrelevant...*shrugs*


Du er så sød, når du spiller hardcore badass.
Gravatar #173 - Mnc
23. jun. 2012 06:31
terracide (169) skrev:
så vi lukker nok ikke op for resten af verdenen ;)


Det jeg tænkte var bare, at det må være muligt at låse brugeroprettelse til jeres egne adresser, og så lade login virke fra whereever.
Well min oprindelige idé var noget med aYdiwV4Gsjh4 adgangskoder i velkomsbrevet, men IP filter virker også. :D
Eller noget i den stil.
Gravatar #174 - praktikant muffe AKA pewbe
23. jun. 2012 08:50
terracide (170) skrev:
Hvis du læser det således, så læser du mere elendigt end du rater...

Jamen hvis folk der ikke er kunder er irrelevante, hvordan vil I så få nye kunder?
Gravatar #175 - KaW
23. jun. 2012 10:55
terracide (156) skrev:
#155:
Han kunne også have ringet til supporten...eller sendt en email...postet på vores forum...eller på vores FB væg...der er mange måder at komme i kontakt med os på....nu valgte han at bruge newz...kan se hvordan det gør dig sur...get laid.

Jeres forum kræver at man er på en fullrate forbindelse for at få adgang. Og da jeg intet internet havde gennem routeren kunne jeg ikke logge på forummet.
Gravatar #176 - KaW
23. jun. 2012 10:59
terracide (163) skrev:
Ved at låse forummet til vores IP-ranges kan vi lynhurtigt finde posteren i vores system og se om han skal videre til supporten.
Og så slipper brugerene for spambots og andre tåber...også andre Fullrate kunder der ikke kan overholde reglerne...IP-banner vi dig fra forummet...så skal du ikke ringe ind og bede om et nyt IP...spild af tid, for du får ikke et nyt...I promise you ;)

Hvis i krævede at brugerne var bundet til et kundenummer, så kunne I få alle de der oplysninger alligevel.

Jeres system ville også blive pænt forvirret hvis jeg sidder hos min ven som har en Fullrate-forbindelse, og skriver på jeres forum.
Gravatar #177 - mbw2001
23. jun. 2012 13:00
#174
Vi får masser af nye kunder. Vi får dem ved at have et solidt produkt som fungerer. Ikke ved konstant at tilpasse produktet til enkeltes ønsker.
Nogle vil gerne have kompetent support i normal arbejdstid. Andre vil gerne have at de altid kan få fat i en studentermedarbejder og de vælger så en anden løsning. Så simpelt er det.

Hele konceptet bag Fullrate er at der leveres et solidt produkt som fungerer. Det er ikke meningen at produktet skal kunne skræddersyes specifikt til den enkeltes behov. Det er et simpelt produkt som er det samme for alle.

Heldigvis er der så andre som leverer skræddersyede produkter.

Mht. KaWs sag så var han jo igang med at få support. Der var en aktiv supportsag som jeg bare ville tjekke status på.
Det viste sig så at det var en type fejl jeg ikke ahvde set før og derfor blev jeg nysgerrig og undersøgte det til bunds. Og så kunne jeg jo ligeså godt fixe det mens jeg var i gang.
Havde jeg ikke blandet mig var sagen alligevel blevet løst indenfor 1 dag eller 2.
Vores svartider er desværre ikke så gode lige i øjeblikket pga. Skyline flytninger. Vores supportafdeling er ikke rigtig skaleret til så mange oprettelser på så kort tid. Og Skyline var ikke så søde at de lige gav os en måneds varsel på at de var ved at dø ;)

Jeg ved ikke lige hvorfor Terra nævner forummet som en indgangsvinkel til support.
Forummet er et kunde-til-kunde forum. Hvis du gerne vil have fat i support er det over telefon eller email.
Som medarbejder vælger vi engang i mellem at hjælpe en bruger på Facebook / Forum / Newz whatever, men det er ikke officielle kontaktkanaler.
Gravatar #178 - Saxov
25. jun. 2012 05:37
XorpiZ (148) skrev:
Hvor har jeg dog skrevet at _jeg_ skal i kontakt med dem?

Saxov (147) skrev:
"I er arrogante da i kun har åben fra 8-17, og i burde have åbent til 21" (#94/96) matcher ganske godt beskrivelsen "Jeg forventer at all andre er på arbejde når jeg har fri" (#102)


Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver?

"I mine øjne er det på grænsen til arrogant at gå ud fra, at alle ens kunder har mulighed for at ringe fra 8-17."

og

"Der er ingen, der siger, at der skal være fuld bemanding fra 17-21, men nogle studentermedhjælpere kunne da være dejligt"

er meeeeeeget meget langt fra:

"Jeg forventer at all andre er på arbejde når jeg har fri"

Jeg håber sgu du er ansat ved Fullrate eller kender mbw2001 privat. Alt andet vil være deprimerende på rigtige mange punkter.

I øvrigt burde du læse op på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man



Hvis man bitcher over at XX ikke er muligt, er det som regel fordi det er noget man gerne vil have, for at man kan bruge produktet.

"Jeg vil ikke købe en Lamborghini Diablo fordi den ikke har træk" - Forståes på dansk som at man egentligt gerne vil have en Lamborghini Diablo med træk, men da den mangler denne feature, er man enten 1) en utilfreds kunde, eller 2) en potentiel kunde der savner en feature.

Og nej, jeg kender ikke mbw2001 eller Terracide, men det ændre ikke på at jeg har læst hvad du skriver, og ser at din argumentation er helt i hampen.

Nu du hiver strawman argumentet frem, så antager jeg det er fordi du mener det er en en forkert konklusion jeg trækker ud fra dine kommentare - Det er meget muligt at det ikke var din holdning jeg beskrev, men jeg beskrev den holder der gives udtryk for, når man læser det du har skrevet. Baseret på at det var skrevet på dansk, og da du ikke har overvældende fejl i dit skrevne dansk, antager jeg ikke at dansk er dit 2./3. sprog - Dette medføre at jeg kan bruge en alm. dansk grammatik forståelse for at tolke din post.

Hvis din holdning var som du giver udtryk for i #148, og det var samme holdning du forsøgte at formulere i de to andre posts, vil jeg anbefale dig at studere lidt mere op på det danske spro, og argumentations tekniker.
Gravatar #179 - XorpiZ
25. jun. 2012 06:33
Saxov (178) skrev:
Hvis man bitcher over at XX ikke er muligt, er det som regel fordi det er noget man gerne vil have, for at man kan bruge produktet.


Det må være i din verden.

Har du _set_ hvor mange, der kommenterer på Apple, Google, Android, MS uden at have den mindste ide om at blive forbruger af deres produkter? Velkommen til internettet. Du må være ny her :)

Saxov (178) skrev:
Nu du hiver strawman argumentet frem, så antager jeg det er fordi du mener det er en en forkert konklusion jeg trækker ud fra dine kommentare


Korrekt. Jeg har aldrig skrevet, eller givet udtryk for, at "alle andre skal arbejde når jeg har fri". Det ville være idiotisk at skrive den slags.

Så istedet for at fortolke, mene, gætte og tro hvad jeg mener, så forhold til hvad jeg skriver. Det ville gøre livet nemmere for os begge.

Saxov (178) skrev:
Hvis din holdning var som du giver udtryk for i #148, og det var samme holdning du forsøgte at formulere i de to andre posts, vil jeg anbefale dig at studere lidt mere op på det danske spro, og argumentations tekniker.


Ovenstående virker ufatteligt dobbeltmoralsk, når man ser på hvor mange elementære fejl du laver i dine indlæg. Ikke kun stavefejl, men også formuleringsfejl, grammatiske fejl og meget andet.

Og alligevel vil du belære mig om, at jeg skal "studere lidt mere op på det danske sprog"? Get real, som man siger i udlandet.

Man skal være helt specielt begavet for at få:

""I mine øjne er det på grænsen til arrogant at gå ud fra, at alle ens kunder har mulighed for at ringe fra 8-17. Der er ingen, der siger, at der skal være fuld bemanding fra 17-21, men nogle studentermedhjælpere kunne da være dejligt."

til at blive til

"Jeg forventer at alle andre er på arbejde når jeg har fri."
Gravatar #180 - snesman
25. jun. 2012 10:57
#179 :

Jeg synes du mangler at forholde dig til forklaringen på Fullrates åbningstider. Altså at det ikke rigtigt er muligt at ansætte nogle studentermedhjælpere fra 17-21, idet alle ville ringe ind netop der.
Derfor ville man jo være tvunget til at ansatte ret mange til det tidsrum, hvis ikke man skulle have ekstreme ventetider...

Skal det forståes sådan, at du mener de bør ansætte mange studenterhjælpere?
Gravatar #181 - XorpiZ
25. jun. 2012 11:01
snesman (180) skrev:
Altså at det ikke rigtigt er muligt at ansætte nogle studentermedhjælpere fra 17-21, idet alle ville ringe ind netop der.


Pudsigt, at man så stadig sidder i kø, når man ringer til andre virksomheder, der også har aftenåbent.

Det er håbløst at gå ud fra, at alle vil ringe fra 17-21, hvis der var mulighed for det. Det er ikke tilfældet ved alle andre virksomheder, så hvorfor Fullrate skulle være specielle der, ser jeg da gerne nogen forklare.

snesman (180) skrev:
Skal det forståes sådan, at du mener de bør ansætte mange studenterhjælpere?


Næeh. Eller, det afhænger af din definition af "mange".

Gravatar #182 - Norrah
25. jun. 2012 15:33
Saxov (178) skrev:
"Jeg vil ikke købe en Lamborghini Diablo fordi den ikke har træk"


Jeg kan ikke se problemet? Jeg har set en dodge viper med træk! Du får det jo bare lavet..
Gravatar #184 - arntc
26. jun. 2012 22:45
Magten (183) skrev:
http://blogs.warwick.ac.uk/images/johndale/2008/05/16/gallardo.jpg

There you go!


Det er ikke en Diablo, det er en Gallardo... suk :P

Trains!

Murcielago on a train
Gravatar #185 - KaW
10. jul. 2012 11:31
I går aftes døde min forbindelse så nu må vi se hvad der nu sker.
Gravatar #186 - terracide
10. jul. 2012 13:37
KaW (185) skrev:
I går aftes døde min forbindelse så nu må vi se hvad der nu sker.


Der sker ikke noget hvis du ikke kontakter supporten...eller chancen for at fejlen går i sig selv er meget lille...men tilstede...dit valg.
Gravatar #187 - KaW
10. jul. 2012 15:19
KaW (185) skrev:
I går aftes døde min forbindelse så nu må vi se hvad der nu sker.

Der var nedbrud på en central, og det ramte mig, min forbindelse er oppe igen.
Gravatar #188 - KaW
10. jul. 2012 15:21
terracide (186) skrev:
Der sker ikke noget hvis du ikke kontakter supporten...eller chancen for at fejlen går i sig selv er meget lille...men tilstede...dit valg.


Og ødelægge min Fullrate-dagbog (Og chancen for at denne tråd bliver længere end den uendelige tråd)?

I laver måske tit fejl der påvirker kunder, og som kræver at de selv ringer ind før i opdager og løser det, og må jeg citere dig for det?
Gravatar #189 - snesman
10. jul. 2012 15:38
KaW (188) skrev:
terracide (186) skrev:
Der sker ikke noget hvis du ikke kontakter supporten...eller chancen for at fejlen går i sig selv er meget lille...men tilstede...dit valg.


Og ødelægge min Fullrate-dagbog (Og chancen for at denne tråd bliver længere end den uendelige tråd)?

I laver måske tit fejl der påvirker kunder, og som kræver at de selv ringer ind før i opdager og løser det, og må jeg citere dig for det?


Argh, er den ikke lidt tynd. Et er at de retter fejl på centraler, men de skal vel ikke sidde og holde øje med de enkelte kunder??
Gravatar #190 - kasperd
10. jul. 2012 16:44
snesman (189) skrev:
de skal vel ikke sidde og holde øje med de enkelte kunder??
Når det er internetudbyderen der har leveret routeren synes jeg også internetudbyderen burde have overvågning der automatisk holder øje med om routeren stadigvæk har forbindelse til netværket.

Der kan selvfølgelig være fejlsituationer hvor man ikke kan skelne om manglende forbindelse til routeren er fordi kunden selv har trukket kablet ud eller om der er opstået en fejl i kommunikation mellem centralen og kundens router. I de situationer forventer jeg ikke at internetudbyderen tager initiativ til at undersøge problemet, med mindre det opstår for flere kunder samtidigt.

På IP niveauet mener jeg internetudbyderen burde sende en ping pakke til hver kundes router en gang i minuttet eller deromkring. Derudover har de også mulighed for at holde øje med forbindelsen på lag under IP.

Hvis det blot er en enkelt kundes forbindelse der forsvinder, så er det helt i orden at vente på at den kunde selv reagerer. Hvis to eller flere brugere på samme central mister forbindelsen samtidigt, og symptomerne ikke kan forklares med at de berørte kunder alle er blevet ramt af et strømsvigt, så mener jeg internetudbyderen bør tage initiativ til at undersøge fejlen.
Gravatar #191 - Magten
10. jul. 2012 16:49
#190
Hvordan skulle ISP'en kunne skelne imellem om kunden har pillet udstyret fra eller det er en fejl?

Det er vel iøvrigt også den slags man betaler for ved en erhvervsforbindelse.
Gravatar #192 - terracide
10. jul. 2012 17:26
#190:
Det er klart og tydeligt du IKKE har noget med almindelige mennesker og netværk at gøre...for det er ikke kun et fåtal af folk der slukker for deres router hver nat...eller når de går ud af døren.

Men kom endelig med flere forslag...du er jo næsten morsom nu! :D

*smiler hemmelighedsfuldt*
Gravatar #193 - terracide
10. jul. 2012 17:41
KaW (187) skrev:
Der var nedbrud på en central, og det ramte mig, min forbindelse er oppe igen.


Nej der var ej ;)

Der var derimod et fiberlink imellem en switch og en firewall der hang i betrækket...og selvfølgelig stod det link for alt eBSA på Sjælland/Bornholm.

Du skal ikke belære mig om hvad der sker på vores netværk :p
Gravatar #194 - KaW
10. jul. 2012 17:42
terracide (192) skrev:
.for det er ikke kun et fåtal af folk der slukker for deres router hver nat...eller når de går ud af døren.

Kasperd foreslår en pakke hvert minut, så for at løsningen ikke skulle fungere, så ville det kræve at folk gik i seng, eller tog på arbejde indenfor det samme ene minut, og at det skete nok gange til at vise en tendens.
Gravatar #195 - KaW
10. jul. 2012 17:43
terracide (193) skrev:
Nej der var ej ;)

Så må du gerne bede jeres supportere om at lade være med at lyve :) Eller de har måske heller ikke styr på det?
Gravatar #196 - kasperd
10. jul. 2012 17:48
Magten (191) skrev:
Hvordan skulle ISP'en kunne skelne imellem om kunden har pillet udstyret fra eller det er en fejl?
Hvis der kan registreres aktivitet på protokollaget under IP, så er det ikke fordi udstyret er koblet fra. Hvis der f.eks. var tale om Ethernet og udbyderen kan konstatere at der er opnået link på Ethernet, så må udstyret nødvendigvis stadigvæk være tilsluttet. Tilsvarende har andre linklagsprotokoller kommunikation som kan bruges til at konstatere at udstyret er tilsluttet før de får tildelt en IP adresse.

Hvis man kan konstatere at udstyret er tilsluttet, men IP adressen ikke svarer på ICMP echo request, så er der et problem, som bør undersøges.

Der kan være fejl i routeren som kræver at kunden skal involveres for at identificere det præcise problem. Derfor er det acceptabelt at vente på at kunden reagerer, hvis kun en kunde er berørt.

Hvis flere kunder mister forbindelsen samtidigt er det usandsynligt at det er en pludseligt opstået fejl i hver router. Det er mere sandsynligt at der er en fejl på centralen, derfor bør udbyderen selvfølgelig undersøge problemet.

At mange kunder kobler deres router fra på nøjagtigt samme tidspunkt er også usandsynligt, men et strømsvigt der påvirker mange kunder kan forekomme. Men enten er de så sjældne at det ikke er noget problem at undersøge dem enkeltvis, eller også foregår de ofte nok til at man kan genkende symptomerne.

Magten (191) skrev:
Det er vel iøvrigt også den slags man betaler for ved en erhvervsforbindelse.
Private er også betalende kunder. Det er sørgeligt hvis internetudbyderne mener privatkunder skal spises af med et system med så dårlig overvågning. Jeg har med egne øjne set det niveau af overvågning f.eks. Google har for at sikre en stabil service til brugere som ikke engang betaler for den service der bliver overvåget. Desuden er der steder hvor man ikke kan få en erhvervsforbindelse.
Gravatar #197 - terracide
10. jul. 2012 17:51
KaW (194) skrev:
Kasperd foreslår en pakke hvert minut, så for at løsningen ikke skulle fungere, så ville det kræve at folk gik i seng, eller tog på arbejde indenfor det samme ene minut, og at det skete nok gange til at vise en tendens.


Og når folk så nasser på livet løs og pakker bliver tabt (lav prioritet i routeren) så er der falske alarmer.

KAsperD: Næste du du stiller et forsalg, så skriv lige hvor meget mere du vil betale for løsningen...det eandet er sgu' for nemt.
Gravatar #198 - terracide
10. jul. 2012 17:54
KaW (195) skrev:
terracide (193) skrev:
Nej der var ej ;)

Så må du gerne bede jeres supportere om at lade være med at lyve :) Eller de har måske heller ikke styr på det?


Ville du have forstået at en SPF på CEX1-VBY <-> MR5-HOER hang efter reboot?
Eller skal supporteren bruge 5 min på at forklare det tekniske aspekt?
Gravatar #199 - KaW
10. jul. 2012 17:55
terracide (198) skrev:
KaW (195) skrev:
terracide (193) skrev:
Nej der var ej ;)

Så må du gerne bede jeres supportere om at lade være med at lyve :) Eller de har måske heller ikke styr på det?


Ville du have forstået at en SPF på CEX1-VBY <-> MR5-HOER hang efter reboot?
Eller skal supporteren bruge 5 min på at forklare det tekniske aspekt?

Det var ikke det jeg spurgte dig om.
Gravatar #200 - XorpiZ
10. jul. 2012 17:59
#199

Men nu var der jo lige en mulighed for at han kunne remse noget op fra hans notathæfte. Lad nu barnet :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login