mboost-dp1

Fullrate router


Gå til bund
Gravatar #1 - KaW
30. maj 2012 13:51
Hej Newz,

I er så kloge herinde. Jeg overvejer nemlig at købe et Fullrate abbonoment med 35/5, egentlig ikke fordi jeg har behov for 35mbit, men det er den højeste uploadhastighed til prisen som jeg har fundet.

Det eneste jeg er lidt nervøs for er at der følger en trådløs router med, og er den noget værd? Jeg kan se at de har 4 modeller, så hvilken en får jeg?

Jeg ville egentlig have spurgt på deres brugerforum som de reklamerer for, men det er kun for kunder....

Håber nogen kan svare :)
Gravatar #2 - BetaLyte
30. maj 2012 20:01
Link(s) til routerne?
Gravatar #4 - minimuun
30. maj 2012 20:38
http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/router/zy...

Den er helt og aldeles forfærdelig! Den skal genstartes i gns. 3 gange om dagen, og fullrate gider ikke hjælpe med det mere.. De har sendt 2 nye (af samme slags) men det er det samme problem hver gang..
Gravatar #5 - plazm
30. maj 2012 20:44
minimuun (4) skrev:
http://www.fullrate.dk/support/bredbaand/router/zyxel_prestige_2602hwdia/

Den er helt og aldeles forfærdelig! Den skal genstartes i gns. 3 gange om dagen, og fullrate gider ikke hjælpe med det mere.. De har sendt 2 nye (af samme slags) men det er det samme problem hver gang..


Jeg havde samme problem og de gav samme løsning første gang, jeg kan dog anbefale at ringe til dem og råbe tilpas længe til at de opgiver og sender en af de andre modeller.
Den kører upåklageligt, og så har den som bonus wifi-n netværk.
Gravatar #6 - kasperd
30. maj 2012 20:49
KaW (1) skrev:
Det eneste jeg er lidt nervøs for er at der følger en trådløs router med, og er den noget værd?
Hvis det viser sig at deres router fungerer fornuftigt men at det indbyggede access point ikke er, så kan du jo altid selv anskaffe et access point (mig bekendt kan de fleste trådløse routere bruges som access point, hvis de konfigureres rigtigt).

Hvis derimod det viser sig at deres router ikke fungerer særligt godt, så er det en anden sag. At tilføje en router mere løser ingen problemer, og i så fald vil du få brug for at koble en anden router direkte på udenom den leverede router. Hvis den router de leverer samtidigt har indbygget ADSL modem kan den være lidt svær at komme udenom.

KaW (1) skrev:
Jeg ville egentlig have spurgt på deres brugerforum som de reklamerer for, men det er kun for kunder....
Er de bange for at nuværende kunder skræmmer potentielle kunder væk? Eller har de bare ikke tænkt så langt som til at give potentielle kunder mulighed for at kommunikere med eksisterende kunder.

minimuun (4) skrev:
Den er helt og aldeles forfærdelig! Den skal genstartes i gns. 3 gange om dagen
Hvad er de fejl som du oplever? Hvis det kun er den trådløse del der fejler, så kunne et separat access point være en løsning. Hvis routeren heller ikke er i stand til at route trafik over det kablede netværk, så er det et større problem.
Gravatar #7 - plazm
30. maj 2012 21:02
kasperd (6) skrev:
Hvad er de fejl som du oplever? Hvis det kun er den trådløse del der fejler, så kunne et separat access point være en løsning. Hvis routeren heller ikke er i stand til at route trafik over det kablede netværk, så er det et større problem.


Det kan ikke være en seriøs løsning, nu kørte jeg selv med det indtil at LAN siden også begyndte at køre ustabilt.
Problemet var at routeren ikke var stærk nok til at håndtere mange forbindelser over wifi, og det kunne få wifi siden til at lukke helt ned indtil en genstart.

Hvis de vil levere et produkt med wifi, så skal den også virke, ellers så må de levere et andet produkt, så man ikke skal sidde og rodde med to routere fordi de vil spare på hardwaren.
Gravatar #8 - minimuun
30. maj 2012 21:10
#6
Jeg har faktisk ikke testet med kablet.. Det bruger jeg aldrig, men det kunne jeg jo lige gøre i morgen..
Gravatar #9 - kasperd
30. maj 2012 22:11
plazm (7) skrev:
Hvis de vil levere et produkt med wifi, så skal den også virke, ellers så må de levere et andet produkt, så man ikke skal sidde og rodde med to routere fordi de vil spare på hardwaren.
Man må gøre op med sig selv om man synes det er værd at bruge tid på. I nogen tilfælde er det nemmere at bruge udstyr leveret af udbyderen til så lidt som muligt, og så selv anskaffe udstyr der er mere velegnet.

Og i sidste ende er der vigtigere punkter at vælge internetudbyder fra end hvorvidt man er nødt til at bruge en andet modem, router, eller access point end det som udbyderen leverer.
Gravatar #10 - mbw2001
31. maj 2012 06:27
plazm (7) skrev:
Det kan ikke være en seriøs løsning, nu kørte jeg selv med det indtil at LAN siden også begyndte at køre ustabilt.
Problemet var at routeren ikke var stærk nok til at håndtere mange forbindelser over wifi, og det kunne få wifi siden til at lukke helt ned indtil en genstart.


Jeg er helt sikker på at hvis du kan nævne et produkt som understøtter samme teknologier, har samme funktionalitet og nok vigtigst, samme pris er jeg sikker på at de vil være interesserede.

Personligt har jeg dog endnu ikke set ét produkt som virker optimalt med alle slags trådløse netkort og alle kombinationer af naboer med diverse Linksys, Belkin, D-Link, whatever router i området på diverse overlappende kanaler.

Med det sagt er 2602HW-D1A'eren ved så småt at blive udskiftet da det efterhånden er en noget aldrende model.

Dog er man ikke forpligtet til at tilbyde nyt udstyr. Så dine chancer er nok noget større ved at bede pænt end ved at råbe af dem som tidligere forslået i tråden :)

Gravatar #11 - plazm
31. maj 2012 07:00
mbw2001 (10) skrev:
Jeg er helt sikker på at hvis du kan nævne et produkt som understøtter samme teknologier, har samme funktionalitet og nok vigtigst, samme pris er jeg sikker på at de vil være interesserede.


Jeg er som sådan ligeglad med hvad prisen er som kunde, hvis de tilbyder et produkt og det ikke virker, så må de enten lade være med at tilbyde det eller løse mit problem.

mbw2001 (10) skrev:
Dog er man ikke forpligtet til at tilbyde nyt udstyr. Så dine chancer er nok noget større ved at bede pænt end ved at råbe af dem som tidligere forslået i tråden :)


De er ikke forpligtet til at tilbyde nyt udstyr, men de er forpligtet til at levere den service de tilbyder, og når det udstyr de sender ud ikke lever op til den service, så må de løse problemet.
Når man så også kan få en indrømmelse fra supporten om at deres udstyr ikke kan følge med, så føler man sig mildest talt røvrendt hvis de sender fuldstændig samme hardware som har samme mangler. Og så beder de om at blive råbt af, og det virkede jo åbenbart...
Ja det er dyrere for dem i indkøb med de bedre routere, men så må de jo bare ændre deres tilmeldingsgebyr derefter, det er dårlig stil andet...
Gravatar #12 - mbw2001
31. maj 2012 07:08
plazm (11) skrev:
Jeg er som sådan ligeglad med hvad prisen er som kunde, hvis de tilbyder et produkt og det ikke virker, så må de enten lade være med at tilbyde det eller løse mit problem.

Der tilbydes en internetforbindelse. Den virker. Dertil leveres en router. Den virker også under de fleste omstændigheder. Virker den ikke med dit udstyr har du muligheden for at for pengene retur (såfremt du har betalt for trådløst udstyr).

plazm (11) skrev:
De er ikke forpligtet til at tilbyde nyt udstyr, men de er forpligtet til at levere den service de tilbyder, og når det udstyr de sender ud ikke lever op til den service, så må de løse problemet.

Den service de leverer er internet. Hvis det virker med et kabel lever de op til den service der tilbydes.

plazm (11) skrev:
Når man så også kan få en indrømmelse fra supporten om at deres udstyr ikke kan følge med, så føler man sig mildest talt røvrendt hvis de sender fuldstændig samme hardware som har samme mangler. Og så beder de om at blive råbt af, og det virkede jo åbenbart...

Desværre vælger man nogle gange at belønne at folk er nogle røvhuller. Personligt synes jeg opkaldet skulle være afbrudt hvis du begynder at råbe af en medarbejder. Men det har jeg desværre intet at gøre med.

plazm (11) skrev:
Ja det er dyrere for dem i indkøb med de bedre routere, men så må de jo bare ændre deres tilmeldingsgebyr derefter, det er dårlig stil andet...

Det vil folk ikke betale. Derfor vælger man udstyr i mellemklassen. Hvis folk har specifikke ønsker til udstyr kan man så vælge en standard router og selv tilslutte udstyr som har den ønskede funktionalitet.
Gravatar #13 - plazm
31. maj 2012 07:19
mbw2001 (12) skrev:
Den service de leverer er internet. Hvis det virker med et kabel lever de op til den service der tilbydes.


Nej! Nu har jeg lige været inde og se hvad de kører med nu, og nu er den trådløse router et tilvalg (400kr) og så er jeg enig, men da jeg købte var der ikke et valg jeg fik bare den trådløse, og så er det en del af deres service og så skal produktet leve op til det, ja jeg har muligheden for at tage pengene tilbage, men de er stadig forpligtede til at levere en trådløs router som fungerere når det er en del af produktet som det er i mit tilfælde.
Gravatar #14 - plazm
31. maj 2012 07:25
mbw2001 (12) skrev:
Desværre vælger man nogle gange at belønne at folk er nogle røvhuller. Personligt synes jeg opkaldet skulle være afbrudt hvis du begynder at råbe af en medarbejder. Men det har jeg desværre intet at gøre med


Nu valgte de jo i første omgang også at være nogle røvhuller overfor mig, jeg har trods alt været igennem udskiftning 2 gange, og når de så foreslår den tredje som løsning på samme problem, så beder de selv om det.
Gravatar #15 - mbw2001
31. maj 2012 08:02
#13
Trådløst udstyr har været tilvalg lige siden Fullrate startede.

Og nej. Du kan ikke kræve at en udbyder leverer udstyr som fungerer til lige præcist dit setup. Det bedste du kan kræve er at få dine penge retur hvis de ikke lever op til dine forventninger.

#14
Nej. Du har bestilt et produkt med en bestemt type router. Du oplever problemer og dermed vælger de som en service at ombytte routeren. Selvfølgelig til en anden af samme model da det er det produkt du har bestilt.
Hvis du oplever problemer med din HTC Wildfire ombytter de den jo heller ikke til en One X.

Der er ingen undskyldning for at være et røvhul. Det er spadsere som dig der er skyld i at gode mennesker til tider får dårlig support. Når man har snakket med nok røvhuller som hellere vil råbe og diskutere end de er interesserede i at finde en løsning så ender man med at blive et dårligt menneske. Og i perioden fra man brænder ud til man finder et nyt job ender det desværre ofte med at gå ud over nogle som ikke fortjener det.
Men næste gang du møder en skrankepave som reelt er en idiot kan du overveje at det er mennesker som dig som er skyld i at personen opfører sig som han/hun gør.

Prøv at tale pænt til menneskerne omkring dig og du vil opleve at serviceniveauet i 9/10 tilfælde stiger markant.

Pludselig står du overfor et menneske som reelt gerne vil hjælpe dig og ikke kun gør præcis hvad de er forpligtiget til.
Gravatar #16 - Magten
31. maj 2012 08:09
Mine forældre har 35/5 og har VVG2000 routeren. Til at starte med kørte den jævnt dårligt men den er blevet ganske fin og stabil. Dog er den ene af de 4 porte vist død her for kort tid siden, men de skal kun bruge 3 så de overlever lige nu ^^

Jeg har også selv den router til min 50/10, og den var mildest talt elendig da jeg fik den for snart 1½ år siden. Jeg bestilte så ekstra IP adresser kort efter så den kører kun i bridge mode nu og det har fungeret fint hele tiden.
Gravatar #17 - KaW
31. maj 2012 09:26
mbw2001 (15) skrev:
#13
Trådløst udstyr har været tilvalg lige siden Fullrate startede.


Som jeg læser deres site, så den trådløse router "tvang" på deres største forbindelse, eller læser jeg siden forkert?
Gravatar #18 - KaW
31. maj 2012 09:29
mbw2001 (15) skrev:
Hvis du oplever problemer med din HTC Wildfire ombytter de den jo heller ikke til en One X.

Nej, men jeg vil da håbe på at jeg kan få pengene tilbage hvis jeg har fået et defekt produkt. Som sagt så leverer de internet, og hvis der er problemer med deres udstyr som gør at deres internet ikke fungerer, så vil jeg påstå at det er deres ansvar at give mig noget udstyr der fungerer.
Gravatar #19 - KaW
31. maj 2012 09:30
plazm (14) skrev:
Nu valgte de jo i første omgang også at være nogle røvhuller overfor mig, jeg har trods alt været igennem udskiftning 2 gange, og når de så foreslår den tredje som løsning på samme problem, så beder de selv om det.

Jeg synes stadigvæk man skal tale pænt, selvom deres forslag kan virke idiotisk.
Gravatar #20 - plazm
31. maj 2012 10:41
mbw2001 (15) skrev:
#13
Trådløst udstyr har været tilvalg lige siden Fullrate startede.

Læser du hvad jeg skriver?

mbw2001 (15) skrev:

Og nej. Du kan ikke kræve at en udbyder leverer udstyr som fungerer til lige præcist dit setup. Det bedste du kan kræve er at få dine penge retur hvis de ikke lever op til dine forventninger.


De vil levere en trådløs router (husk, jeg har ikke haft muligheden for en nontrådløs), her i ligger jeg at vil have to enheder på routeren på én gang, det kunne den ikke håndtere og når jeg får den byttet da man kunne tænke det var et problem med hardwaren så fair nok, det gik jeg også med til, 2 gange.

mbw2001 (15) skrev:

#14
Nej. Du har bestilt et produkt med en bestemt type router. Du oplever problemer og dermed vælger de som en service at ombytte routeren. Selvfølgelig til en anden af samme model da det er det produkt du har bestilt.
Hvis du oplever problemer med din HTC Wildfire ombytter de den jo heller ikke til en One X.


Hvis det så havde været tilfældet at HTC Wildfiren ikke virkede, bemærk de indrømmede selv at der var problemer med hardwaren og jeg nok havde brug for en kraftigere.

mbw2001 (15) skrev:

Der er ingen undskyldning for at være et røvhul. Det er spadsere som dig der er skyld i at gode mennesker til tider får dårlig support. Når man har snakket med nok røvhuller som hellere vil råbe og diskutere end de er interesserede i at finde en løsning så ender man med at blive et dårligt menneske. Og i perioden fra man brænder ud til man finder et nyt job ender det desværre ofte med at gå ud over nogle som ikke fortjener det.
Men næste gang du møder en skrankepave som reelt er en idiot kan du overveje at det er mennesker som dig som er skyld i at personen opfører sig som han/hun gør.

Prøv at tale pænt til menneskerne omkring dig og du vil opleve at serviceniveauet i 9/10 tilfælde stiger markant.

Pludselig står du overfor et menneske som reelt gerne vil hjælpe dig og ikke kun gør præcis hvad de er forpligtiget til.


Nu er du præcist en af de personer som jeg får lyst til at råbe ad.
For det første læser du ikke hvad jeg skriver, for det andet så kører du i det samme om og om igen, på trods af at der er kommet uddybende informationer.
Bemærk at jeg ikke bare ringede op til dem fra dag 1 og råbte af dem, men når jeg bliver behandlet som et barn efter flere ugers support så kan jeg lige så godt være et barn. De har trods alt haft muligheden for at sige; Desværre vi kan ikke levere et produkt som du finder tilfredsstillende så vi må opsige dig, hvilket havde været fint. Men de ville jo gerne have mine penge så de bliver ved med at spise mig af med samme løsning på trods af, og jeg gentager "de godt vidste nogle havde problemer med det hardware" og stadig vælger og tilbyde mig en ombytning til problem hardwaren.
Gravatar #21 - plazm
31. maj 2012 10:50
KaW (19) skrev:
Jeg synes stadigvæk man skal tale pænt, selvom deres forslag kan virke idiotisk.


Jeg taler normaltvis også pænt, men omvendt så forventer jeg altså også kundeservice når jeg ringer og ikke firmaservice (få dem til at blive og betale længst muligt).

Som jeg også har påpeget tidligere hvis de ville have flere penge for at jeg kunne få bedre udstyr, intet problem - men de skal sgu ikke blive ved med at spise mig af på den måde, der er mange måder de kunne være kommet videre:

1. Opsig mig, det havde været okay
2. Giv mig bedre udstyr med det samme, de ved jo tydeligvis der er problemer og når jeg ringer 3. gang med samme problem. Det havde været uber-service
3. Tilbyd mig bedre udstyr mod prisen det koster, det havde også været okay

men de vælger
4. Lad os blive ved med at lege den her leg hvor han betaler penge til os uden at få det han betaler for.
Gravatar #22 - Magten
31. maj 2012 11:02
#21
Det er bestemt ikke den oplevelse jeg har haft af deres support på hverken min eller mine forældres linje. Dermed ikke sagt at du lyver :)

Jeg oplevede daglige nedbrud på min VVG2000 inden jeg fik den i bridge mode men de byttede den ikke ud. Tværtimod så prøvede de med nogle forskellige firmwares, både nye og gamle. Det blev så aldrig løst, men det var jo min egen fejl når jeg skulle bruge flere IP'er.

Mine forældre fik så vidt jeg husker en beta firmware på som løste deres problemer.

De gange jeg har ringet til dem har jeg gjort alt hvad jeg vidste de ville bede mig om. Det hjalp både mig og dem, for de indså hurtigt at jeg ikke var en komplet idiot der ikke anede hvad der var op og ned.
Gravatar #23 - plazm
31. maj 2012 11:18
Magten (22) skrev:
#21
....
Tværtimod så prøvede de med nogle forskellige firmwares, både nye og gamle.
...

Vi prøvede også mange ting før den første udskiftning, og lidt bedre blev det, men det løste ikke problemet.

Magten (22) skrev:

....
De gange jeg har ringet til dem har jeg gjort alt hvad jeg vidste de ville bede mig om. Det hjalp både mig og dem, for de indså hurtigt at jeg ikke var en komplet idiot der ikke anede hvad der var op og ned.


Det vil jeg sige ikke var tilfældet for mig, altså i starten gjorde jeg som de bad om, jeg kendte trods alt ikke deres udstyr og har tidligere haft en router fra telenor som blev fixet remote, men det har bare ikke været min oplevelse med Fullrate, og når jeg tredje gang bliver bedt om at tage hjem så jeg kan genstarte og resette routeren på trods af det ikke har virket tidligere, så bliver jeg harm.
Gravatar #24 - mbw2001
31. maj 2012 23:21
#17
Det er mig som er upræcis. P2602HW-D1A som der omtales har altid været valgfri.
Det er dog en router med 4 ethernetporte, så man er ikke tvunget til at bruge den trådløse funktionalitet.

#18
Og det er jo netop det jeg skriver. Man kan prøve med en ny router af samme type og hvis det stadigvæk ikke fungerer kan man få pengene retur og selv gå ud og købe eget trådløst udstyr.

#19
Bingo!
Gravatar #25 - mbw2001
31. maj 2012 23:32
plazm (20) skrev:
mbw2001 (15) skrev:
#13
Trådløst udstyr har været tilvalg lige siden Fullrate startede.

Læser du hvad jeg skriver?

Ja. Og det passer ikke.

plazm (20) skrev:
mbw2001 (15) skrev:

Og nej. Du kan ikke kræve at en udbyder leverer udstyr som fungerer til lige præcist dit setup. Det bedste du kan kræve er at få dine penge retur hvis de ikke lever op til dine forventninger.


De vil levere en trådløs router (husk, jeg har ikke haft muligheden for en nontrådløs), her i ligger jeg at vil have to enheder på routeren på én gang, det kunne den ikke håndtere og når jeg får den byttet da man kunne tænke det var et problem med hardwaren så fair nok, det gik jeg også med til, 2 gange.

At du gentager dig selv ændrer ikke på at det du siger er forkert.
Hvis du selv har lagt bestillingen på hjemmesiden har du kunnet vælge mellem standard og trådløst udstyr.

plazm (20) skrev:
mbw2001 (15) skrev:

#14
Nej. Du har bestilt et produkt med en bestemt type router. Du oplever problemer og dermed vælger de som en service at ombytte routeren. Selvfølgelig til en anden af samme model da det er det produkt du har bestilt.
Hvis du oplever problemer med din HTC Wildfire ombytter de den jo heller ikke til en One X.


Hvis det så havde været tilfældet at HTC Wildfiren ikke virkede, bemærk de indrømmede selv at der var problemer med hardwaren og jeg nok havde brug for en kraftigere.


Og så havde de nok givet dig pengene retur og ladet dig købe andet hardware efter eget ønske. At du ikke er tilfreds med den hardware du har købt, er jo ikke ensbetydende med at de skal leverer bedre og dyrere hardware til dig for samme pris.

plazm (20) skrev:
mbw2001 (15) skrev:

Der er ingen undskyldning for at være et røvhul. Det er spadsere som dig der er skyld i at gode mennesker til tider får dårlig support. Når man har snakket med nok røvhuller som hellere vil råbe og diskutere end de er interesserede i at finde en løsning så ender man med at blive et dårligt menneske. Og i perioden fra man brænder ud til man finder et nyt job ender det desværre ofte med at gå ud over nogle som ikke fortjener det.
Men næste gang du møder en skrankepave som reelt er en idiot kan du overveje at det er mennesker som dig som er skyld i at personen opfører sig som han/hun gør.

Prøv at tale pænt til menneskerne omkring dig og du vil opleve at serviceniveauet i 9/10 tilfælde stiger markant.

Pludselig står du overfor et menneske som reelt gerne vil hjælpe dig og ikke kun gør præcis hvad de er forpligtiget til.


Nu er du præcist en af de personer som jeg får lyst til at råbe ad.
For det første læser du ikke hvad jeg skriver, for det andet så kører du i det samme om og om igen, på trods af at der er kommet uddybende informationer.
Bemærk at jeg ikke bare ringede op til dem fra dag 1 og råbte af dem, men når jeg bliver behandlet som et barn efter flere ugers support så kan jeg lige så godt være et barn. De har trods alt haft muligheden for at sige; Desværre vi kan ikke levere et produkt som du finder tilfredsstillende så vi må opsige dig, hvilket havde været fint. Men de ville jo gerne have mine penge så de bliver ved med at spise mig af med samme løsning på trods af, og jeg gentager "de godt vidste nogle havde problemer med det hardware" og stadig vælger og tilbyde mig en ombytning til problem hardwaren.


Jeg kender ikke den specifikke sag så jeg ved ikke hvad der ligger bag supporterens beslutning.
Jeg kan kun se at du oplever en problemstilling og 2 gange tilbyder de at ombytte hardwaren uden betaling for at prøve at afhjælpe dit problem.
Til sidst må man konstatere at der ikke er tale om hardware fejl men simpelthen imkompatibilitet mellem dit hardware og den udleverede router.
Ja der er mange som oplever problemer med den nævnte router, men der er markant flere som ikke gør.
Routeren er der som sådan ikke noget i vejen med, men det er svært at udvikle hardware som i al fremtid vil være kompatibel med alt hardware. Det kan bare ikke lade sig gøre.

Men uanset hvad er det aldrig i orden at råbe af andre mennesker. Dont raise your voice, improve your argument.
Hvis du ikke kan argumentere for dig selv uden at råbe og skrige er det vidst ved at være på tide du lærer det. Jeg antager i hvert fald at du er over 16 siden du har eget internet.
Gravatar #26 - mbw2001
31. maj 2012 23:40
plazm (21) skrev:
1. Opsig mig, det havde været okay

understreger præcis din personlighed. Du vil hellere have ret end en løsning. Du ville faktisk have foretrukket de ikke havde forsøgt at hjælpe.

plazm (21) skrev:
2. Giv mig bedre udstyr med det samme, de ved jo tydeligvis der er problemer og når jeg ringer 3. gang med samme problem. Det havde været uber-service

Ja du skal da bare ha'! Især når du er en idiot og råber af folk får man da herre meget lyst til at bruge penge på at give dig bedre udstyr uden betaling. Du skal da ha!

plazm (21) skrev:
3. Tilbyd mig bedre udstyr mod prisen det koster, det havde også været okay

I lang tid var der ikke alternativer. ZyXEL routeren var den eneste trådløse router i produktsortimentet. Ellers måtte man som tidligere nævnt henvise til at kunden selv kunne købe alternative produkter.

plazm (21) skrev:
4. Lad os blive ved med at lege den her leg hvor han betaler penge til os uden at få det han betaler for.

Havde du internet hvis du smed et kabel i routeren? For så fik du det produkt du betalte for.
Din månedlige ydelse dækker for internet. At du derudover har valgt at bestille en trådløs router betyder ikke at du kan forvente hverken samme hastighed eller stabilitet på denne.

Du får jo heller ikke pengene retur for din bil fordi der er en fejl på de allufælge du købte sammen med bilen. Du kan få skiftet fælgene til et andet set af samme type eller få pengene retur.
Gravatar #27 - mbw2001
31. maj 2012 23:46
Magten (22) skrev:
#21
Det er bestemt ikke den oplevelse jeg har haft af deres support på hverken min eller mine forældres linje. Dermed ikke sagt at du lyver :)

Jeg oplevede daglige nedbrud på min VVG2000 inden jeg fik den i bridge mode men de byttede den ikke ud. Tværtimod så prøvede de med nogle forskellige firmwares, både nye og gamle. Det blev så aldrig løst, men det var jo min egen fejl når jeg skulle bruge flere IP'er.

Mine forældre fik så vidt jeg husker en beta firmware på som løste deres problemer.

De gange jeg har ringet til dem har jeg gjort alt hvad jeg vidste de ville bede mig om. Det hjalp både mig og dem, for de indså hurtigt at jeg ikke var en komplet idiot der ikke anede hvad der var op og ned.


Serviceniveauet påvirkes meget mere af din opførsel end af personen du snakker med.

Jeg har talt med IT chefer i større danske virksomheder som har glemt at tjekke at strømstikket var tilsluttet.
At du bliver bedt om dumme ting er ikke mangel på respekt af dig. Det er bare nødvendigt at få de dumme små fejl ud af vejen før man sætter et større projekt i gang.
Hvis man gør som man bliver bedt om tager de typisk under 5 min lige at tjekke de basale dumme fejl.
Eller man kan vælge, som Plazm, at være et fuckhoved og modarbejde og diskutere i stedet og så sidder man bagefter og har brugt 3x20 min på at diskutere og føler man har fået en dårlig service, i stedet for at man har brugt 5 min på fejlsøgning og så er det overstået.
Gravatar #28 - mbw2001
31. maj 2012 23:52
@Plazm
Ville egentlig gerne se hvorfor din router er blevet ombyttet så mange gange. Normalt ombytter man kun én gang med mindre det er en tydelig hardware fejl.
Med din tilladelse vil jeg meget gerne slå den relevante sag op. Hvis det er OK med dig kan du sende med en PB med dit kundenummer.
Gravatar #29 - plazm
1. jun. 2012 06:20
mbw2001 (28) skrev:

Ville egentlig gerne se hvorfor din router er blevet ombyttet så mange gange. Normalt ombytter man kun én gang med mindre det er en tydelig hardware fejl.
Med din tilladelse vil jeg meget gerne slå den relevante sag op. Hvis det er OK med dig kan du sende med en PB med dit kundenummer.


Du burde jo ud fra din personlighedsanalyse have gættet det ikke sker, især når du i dine sidste indlæg igen mener at jeg er gået direkte over i at råbe af jeres service medarbejdere. Som der står så har jeg været igennem fejlsøgningen, 1 gang på den jeg fik med forbindelsen, 1 gang på den første udskiftning, og 1 gang på den anden udskiftning, undskyld mig at jeg ikke finder mig i at blive holdt for nar når jeg bliver bedt om at gøre det på den tredje udskiftning.
"Have you tried to turn it off and on again" kan være en løsning, men sgu ikke når det ikke har virket de 3 foregående gange.

Dine nedladende "Du skal da ha!" og "Du skal bare have ret" kommentarer viser jo netop hvorfor der bliver råbt af jer, jeg kommer med løsningsforslag og jeg skal latterliggøres. Jeg sagde ikke det var hvad jeg krævede, det var bare bud på hvordan det kunne være blevet løst.

mbw2001 (26) skrev:
Du får jo heller ikke pengene retur for din bil fordi der er en fejl på de allufælge du købte sammen med bilen. Du kan få skiftet fælgene til et andet set af samme type eller få pengene retur.

Det er jo lige præcis det der er min ret, hvis routeren(fælgene) ikke kan bære vægten af bilen(internettet) så får jeg lige præcis alle mine penge igen.
Igen hvis de to ting bliver solgt som ét produkt og det gjorde de hos Fullrate og bliver stadig på de større linier, så skal lortet virke, ikke bare med 10km/t
Gravatar #30 - Magten
1. jun. 2012 07:15
mbw2001 (25) skrev:
At du gentager dig selv ændrer ikke på at det du siger er forkert.
Hvis du selv har lagt bestillingen på hjemmesiden har du kunnet vælge mellem standard og trådløst udstyr.
Jeg er ret sikker på jeg ikke kunne vælge mellem trådløst og standard udstyr. Men det var vist fordi i kun havde en router til 40/8 linjerne på det tidspunkt (VVG2000).
Gravatar #31 - KaW
1. jun. 2012 10:58
mbw2001 (25) skrev:
At du gentager dig selv ændrer ikke på at det du siger er forkert.
Hvis du selv har lagt bestillingen på hjemmesiden har du kunnet vælge mellem standard og trådløst udstyr.

Jeg har bestilt internet hos Fullrate nu, og de siger det burde være der d. 6/6, så jeg glæder mig :) Dog skal man nok lige tage forbehold for weekend + helligdag på tirsdag, men det bliver lækkert at komme af med mit 3-modem.

Jeg har ikke kunnet se på bestillingen på hjemmesiden at man kunne vælge mellem standard og trådløst. Da jeg valgte 35/5-forbindelsen, valgte den automatisk den trådløse router for mig, uden at jeg kunne vælge noget andet.
Gravatar #32 - Zombie Steve Jobs
1. jun. 2012 15:13
Fullrates trådløse routere er noget lort. Få modemet og sæt din egen til
Gravatar #33 - mbw2001
1. jun. 2012 22:01
#29
Præcis som forventet. Du lukker bare lort ud. Det lød heller ikke som et sandsynligt scenarie hvilket jo også bliver godt bekræftet i at jeg ikke må undersøge sagen.

Nu har min attitude jo ikke noget at gøre med hvordan du tiltaler supportmedarbejdere. Jeg sidder ikke i supporten og har ikke gjort det længe. Netop derfor udnytter jeg nu chancen for at sige fra overfor én af de idioter (dig) man var nødt til at tale pænt til når man sad i en supportrolle.

#30
mbw2001 (24) skrev:
#17
Det er mig som er upræcis. P2602HW-D1A som der omtales har altid været valgfri.
Det er dog en router med 4 ethernetporte, så man er ikke tvunget til at bruge den trådløse funktionalitet.


#32
P2812'eren som sandsynligvis er den han får leveret med VDSL er faktisk pisse god. Har selv kørt med bridgemode og eget udstyr med DD-WRT indtil den kom. Skulle lige teste det nye udstyr, men har faktisk aldrig skiftet tilbage fordi det bare spiller.
Gravatar #34 - plazm
1. jun. 2012 22:34
mbw2001 (33) skrev:
Præcis som forventet. Du lukker bare lort ud. Det lød heller ikke som et sandsynligt scenarie hvilket jo også bliver godt bekræftet i at jeg ikke må undersøge sagen.


Se der er altid to sider af en historie, den ene er min, den anden er modpartens, fordi du ikke får lov til at snage i mit liv når jeg nu sidder med en anden router og kan poste via wifi mens jeg surfer på youtube og henter torrents så lukker jeg lort ud.
Jeg er bare glad for at jeg slap af med den P2602HW-D1A som du mener altid har været valgfri på trods af jeg ikke havde valget, og at jeg har fået en tosse som først startede i support og så er blevet forfremmet(må jeg antage) til også at indrømme at de har sendt mig noget lort på trods af du også mener jeg lyver osv.
Du indrømmer jo endda selv at du bare har brugt det her til sige fra og håber da det har gjort din hverdag lidt bedre, så er der da kommet lidt ud af denne tråd.

Og hvis du er blevet råbt af som det første i en support sag så beklager jeg, men hvis du er blevet råbt af fordi kunden bliver frustreret over jeres support på trods af at have vist velvillighed i flere omgange så syns jeg det er helt i orden, jeg er som du nok har regnet ud ikke typen som gider bruge min tid på rent tidsspilde for at følge en protokol forfra når svarene allerede er blevet givet et par gange tidligere.

Men din attitude har noget at gøre med hvordan dem du snakker med taler til dig, helt som det går den anden vej også, det skrev du selv.
At tale pænt er ikke nok for at yde god service, det handler om så mange andre ting.
At man kan være ansat et sted hvor de ikke tillader at servicemedarbejderen ikke yder en reel service kan jeg som kunde ikke tage mig af. Folk brokker sig tilstrækkeligt i min retning når jeg ikke kan strække mig mere, men så tager jeg det op med chefen, nogle gange hjælper det ikke, men i de tilfælde hvor det giver mening er procedurene blevet ændret så det er nemmere at være mig.
Og det har jo vist sig i mit tilfælde at Fullrates kundeservice sagtens kan strække sig, men ikke ret gerne vil og det må jo være pålagt fra ledelsen og det kan man jo kun beklage. Hvis jeg ikke havde fået en anden router (på den ene eller anden måde) så havde de ikke haft mig som kunde, og det kan vi så diskutere om virkeligt er ønskeligt, men der var mulighed for at strække sig altså må jeg antage at de gerne vil og de ønsker at deres kundeservice er en firmaservice som jeg omtalte tidligere.
Gravatar #35 - mbw2001
1. jun. 2012 23:11
#24
a) Du har haft valget mellem standard udstyr og trådløst. At du bliver ved med at påstå andet viser bare at du glædeligt lyver.
b) Din resterende historie med at være blevet sendt den samme router 3 gange lyder kraftigt usandsynlig og det at jeg ikke må kontrollere denne påstand gør at jeg kraftigt hælder mod at du bevidst lyver.

Og nej vi bliver aldrig enig. Det er på intet tidspunkt i orden at råbe af et voksent menneske. Ligesom det oftest er værdiløst at råbe af et barn.
At du må råbe er ikke et tegn på din "modstanders" inkompetence. Det er et tegn på din svaghed og mangel på at kunne argumentere din sag.

Jeg har regnet ud at du er typen som hellere vil have ret end du vil have løst et problem. Du vil hellere sidde og bræge på nettet over hvor onde de har været mod dig, men ved i baghovedet godt at det du siger er noget vås og vil derfor ikke lade mig give den anden side af historien.
Jeg tager gerne mine ord i mig hvis jeg kan se at du reelt er blevet holdt for nar, men så længe du ikke engang tør lade mig læse sagen må jeg antage at du godt ved du fordrejer sandheden og så kan vi blive ved for evigt.

Jeg kender ikke mange virksomheder hvor supportere har så frie tøjler til at gå efter en tilfreds kunde som i Fullrate.
De fleste supportere sidder der nu engang for at kunne hjælpe kunder. Hvis de har været modvillige ville jeg igen rette blikket indad og overveje hvordan din tilgang til problemet forårsager dette resultat. For som udgangspunkt vil alle supportere helst hjælpe kunden. Det er nu engang rarere at gå hjem og have hjulpet 30 mennesker som gladeligt har takket, end det er at have siddet en hel dag og diskutere med 30 utilfredse mennesker som man kunne have hjulpet men bare ikke gad.
Gravatar #36 - ty
1. jun. 2012 23:27
Ud fra de supportere, som Fullrate har her på Newz (er der mere end to?), så har man næsten ikke lyst til at vælge dem som udbyder.
Gravatar #37 - mbw2001
2. jun. 2012 00:12
#36
Antager du hentyder til Terra og mig trods vi begge har forklaret at vi ikke er supportere.
Ikke desto mindre er jeg da nysgerrig angående hvad det er ved mine posts som får dig til at overveje at fravælge Fullrate?
Gravatar #38 - ty
2. jun. 2012 12:59
Supportere eller ej, det er jeres måde at ytre jer på herinde.
Gravatar #39 - Magten
2. jun. 2012 14:59
#33
Sorry, havde overset #24.

Det er meget muligt der er ethernet porte, men det nytter ikke meget når det ikke er det trådløse der crasher men hele routeren.

Sådan var det ihvertfald for mig, jeg prøvede nemlig at droppe wifi for at se om det hjalp.
Gravatar #40 - Magten
2. jun. 2012 15:02
ty (38) skrev:
Supportere eller ej, det er jeres måde at ytre jer på herinde.
Terra tøvede ikke med at hjælpe mig med mine forældres tv boks fra Fullrate en lørdag eftermiddag hvor han havde fri.

Det er ting som det der gør jeg kan lide Fullrate.
Gravatar #41 - Norrah
2. jun. 2012 15:13
Magten (40) skrev:
Det er ting som det der gør jeg kan lide Fullrate.


Man kan altså også sige så meget om herrens stædighed, men jeg tror da bestemt han er dygtig til hans arbejde?!
Stædighed er en kvalitet inden for IT-branchen.
Gravatar #42 - ty
2. jun. 2012 16:16
Man kan godt være stædig uden at være utålelig
Gravatar #43 - mbw2001
2. jun. 2012 17:44
#42
Nu er det jo også vigtigt ikke at sætte et direkte lighedstegn på ens tone på et offentligt forum hvor man sidder som privatperson og den tone man benytter på sit arbejde.

Jeg går til Plazm fordi han direkte sidder på et forum og opfordrer folk til at ringe ind og råbe af medarbejdere og det rammer mig et ømt sted.

plazm (5) skrev:
Jeg havde samme problem og de gav samme løsning første gang, jeg kan dog anbefale at ringe til dem og råbe tilpas længe til at de opgiver og sender en af de andre modeller.


Det er hans første bidrag til diskussionen og det er efter min mening useriøst.

Når jeg går ham på klingen over den holdning kommer han med en historie for at forklare hans opførsel, som jeg, jvf min fortid i afdelingen, finder yderst usandsynlig da det absolut ikke ville være standard procedure.

Generelt forsvarer han sin opførsel med en historie som delvist kan direkte afvises (trådløst er valgfrit) og delvist er usandsynligt og som ikke må eftertjekkes.

Jeg synes det er sørgeligt at vi nærmer os amerikanske tilstande hvor kundeservice = give kunden ret.
Hvis man tillader sig at være en smule kritisk overfor kundens forklaring så er det dårlig kundeservice.

Men utrolig tit skal man som supporter prøve at kradse lidt i lakken. Tit kan man høre på en kunde at der vidst er lidt mere til historien end der siges. Og når man så har stillet samme spørgsmål 3 gange formuleret på forskellige måder så ændrer svaret sig pludseligt.
Det kan være frustrerende som kunder at skulle besvare det samme spørgsmål flere gange, men typisk skyldes det at du lyder tilbageholdende eller tvivlsom når du svarer og derfor skaber tvivl om det du siger.
Gravatar #44 - snesman
2. jun. 2012 17:51
Wall og fucking text
Gravatar #45 - plazm
2. jun. 2012 21:20
Nu orker jeg ikke at få at vide jeg lyver længere.
Det med at jeg har haft valget passer ikke, jeg kan ikke dokumentere det bedre end min faktura, hvor det fremgår at jeg ikke har betalt ekstra for at få en wireless router, jeg har ikke bedre da jeg selvfølgelig ikke dokumenterer et sådan manglede mulighed når jeg bestiller mit internet:
http://plazm.dk/fullrate.png

At der ikke er blevet givet tilladelse til at en udenforstående må rage i mit privatliv kan aldrig drages over til at det er usandsynligt, højst give mistanke om det, supporteren kan desuden altid melde det til sin overordnede hvis han mener det er nødvendigt, men det har det jo åbenbart ikke været.
Gravatar #46 - KaW
2. jun. 2012 23:45
mbw2001 (35) skrev:
a) Du har haft valget mellem standard udstyr og trådløst. At du bliver ved med at påstå andet viser bare at du glædeligt lyver.

HVORDAN? Jeg har modtaget en trådløs router, og jeg kunne ikke vælge på 35/5, den blev forcet på min bestilling, og jeg fik ikke et valg. Hvorfor bliver du ved med at sige noget andet?
Gravatar #47 - KaW
2. jun. 2012 23:49
plazm (45) skrev:
Det med at jeg har haft valget passer ikke, jeg kan ikke dokumentere det bedre end min faktura, hvor det fremgår at jeg ikke har betalt ekstra for at få en wireless router, jeg har ikke bedre da jeg selvfølgelig ikke dokumenterer et sådan manglede mulighed når jeg bestiller mit internet:

Du kan ikke vælge, prøv at gå ind på deres side, og bestil 35/5. Du kan også se linket her.

Det kan godt være du har et valg, men du har kun en valgmulighed :)
Gravatar #48 - ty
3. jun. 2012 00:07
Den svier lidt, gør den ikke?
Gravatar #49 - KaW
3. jun. 2012 01:03
ty (36) skrev:
Ud fra de supportere, som Fullrate har her på Newz (er der mere end to?), så har man næsten ikke lyst til at vælge dem som udbyder.

Jeg har intet imod mbw2001, jeg synes han gør det fint. Men Terra på den anden side ser jeg som en forum-troll, det er dog rart at høre at han har hjulpet en herinde fra udenfor arbejdstid, det er thumbs up :)

Jeg synes også det gør Fullrate som firma lidt mere menneskeligt at deres ansatte skriver herinde.

Ovenstående ros har absolut intet at gøre med at jeg nu er Fullrate kunde, og min internet forbindelse er i mbw2001 og Terracides hænder ;-)
Gravatar #50 - ignuz
3. jun. 2012 14:02
Komisk nok har min fullrate forbindelse kørt ganske udmærket (gennem 2 år) lige indentil denne tråd blev startet hvor jeg nu har været tvunget til at genstarte routeren adskillige gange den seneste uge og alligevel oplever ustabilitet ( både over kabel og over trådløst)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login