mboost-dp1

CSC
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Nyheder
Hvis CSC skulle lockout'e prosa medlemmerne, så kan de resterende IT ansatte vel strejke for at vise deres utilfredshed med behandlingen af deres kolleger ?
Hvis ikke de gør det, så risikerer de jo om at blive de næste som bliver dårligere behandlet, når ledelsen kan se at der ingen sammenhold er blandt de IT ansatte.
Hvis ikke de gør det, så risikerer de jo om at blive de næste som bliver dårligere behandlet, når ledelsen kan se at der ingen sammenhold er blandt de IT ansatte.
Hej. Vi synes, på vejne af dig, at det er uretfærdigt at du får mindre i løn.
Så nu har du ikke noget job, og får dermed ligeså meget i løn som alle de andre arbejdsløse.
Hatten af, og god dag til dig, min ven.
Hah...
Kan man overhovedet indkassere en arbejdsløshedscheck hvis man bliver "lockoutet" på den måde? For man har vel stadig teknisk set et job.
Så nu har du ikke noget job, og får dermed ligeså meget i løn som alle de andre arbejdsløse.
Hatten af, og god dag til dig, min ven.
Hah...
Kan man overhovedet indkassere en arbejdsløshedscheck hvis man bliver "lockoutet" på den måde? For man har vel stadig teknisk set et job.
Jeg kunne dælme godt tænke mig en udtalelse fra de medarbejdere som bliver lockoutet og dem som står uden for fagforeningen.
Jeg kan forstå at man bliver forment adgang til arbejdspladsen, men ligefrem at skulle aflevere ALT tilbage og tilmed ting som man har købt via sin bruttoløn? Det er lige groft nok.
Jeg kan forstå at man bliver forment adgang til arbejdspladsen, men ligefrem at skulle aflevere ALT tilbage og tilmed ting som man har købt via sin bruttoløn? Det er lige groft nok.
BluepaiN (3) skrev:Jeg kan forstå at man bliver forment adgang til arbejdspladsen, men ligefrem at skulle aflevere ALT tilbage og tilmed ting som man har købt via sin bruttoløn? Det er lige groft nok.
Man køber intet via bruttolønsordning - man får det stillet til rådighed af arbejdsgiver mod en reduktion af lønnen...
Arbejdsgiveren skal erhverve godet og stille det pågældende gode til rådighed for arbejdstageren. Det vil sige at købes der en cykel eller nogle fagbøger, er de ejet af arbejdsgiveren men stillet til rådighed for medarbejderen. Aftaler om massage, kurser mv. skal indgåes og betales af arbejdsgiveren direkte, ikke ved at lønmodtageren får refunderet regninger løbende.
Hvis man tjekker CSC's seneste årsrapporter på http://www.csc.com/dk/ds/11424/13517-%C3%A5rsrappo...
så kan man måske godt forstå at ledelsen kigger på (løn)omkostningerne. Hvis man kigger på regnskaberne, så har ikke haft overskud før skat siden 2006.
De må nok til at vænne sig til at skrive på begge sider af notepad.
så kan man måske godt forstå at ledelsen kigger på (løn)omkostningerne. Hvis man kigger på regnskaberne, så har ikke haft overskud før skat siden 2006.
De må nok til at vænne sig til at skrive på begge sider af notepad.
Jeg undre mig lidt. Har man overhovedet lyst til at arbejde hos CSC, efter sådan en behandling her?
Er der desuden nogen som ved (og må sige det), hvilke slags stillinger det handler om? Det må vel næsten være drift/support, da man ikke kan lukke ned for dem som bringer pengene hjem (altså udviklerne og djøf'erne)
Er der desuden nogen som ved (og må sige det), hvilke slags stillinger det handler om? Det må vel næsten være drift/support, da man ikke kan lukke ned for dem som bringer pengene hjem (altså udviklerne og djøf'erne)
#14
Der skal nok være nogen. Men jeg kan ikke se hvordan man skærer 136 mand af diverse projekter.
De fleste udviklingsprocessor i store virksomheder som CSC, bryder jo totalt sammen, hvis bare én med nøgleviden bliver syg. At blive lockout'et er jo endnu værre, fordi så kan man sku være helt sikker på at de ikke tager telefonen!
Der skal nok være nogen. Men jeg kan ikke se hvordan man skærer 136 mand af diverse projekter.
De fleste udviklingsprocessor i store virksomheder som CSC, bryder jo totalt sammen, hvis bare én med nøgleviden bliver syg. At blive lockout'et er jo endnu værre, fordi så kan man sku være helt sikker på at de ikke tager telefonen!
#17
Det er nemmere at håndtere at et par driftsmedarbejdere ikke er der. Det er bare mindre intern support, og længere svartider på diverse problemer.
Udviklerne er jo dem som tjener penge ind til CSC.
Det er nemmere at håndtere at et par driftsmedarbejdere ikke er der. Det er bare mindre intern support, og længere svartider på diverse problemer.
Udviklerne er jo dem som tjener penge ind til CSC.
Som f.eks. dig :parne_v (16) skrev:Der hænder at økonomer går ind i software udvikling.
#18
Hvis der er apps som kræver at operatører laver visse ting fordi ellers så virker diverse statslige institutioner inkl. politiets systemer ikke, så er det lidt mere en "længere svartider".
Og så vidt jeg ved har CSC en stor hosting forretning, som de tjener penge på.
Hvis der er apps som kræver at operatører laver visse ting fordi ellers så virker diverse statslige institutioner inkl. politiets systemer ikke, så er det lidt mere en "længere svartider".
Og så vidt jeg ved har CSC en stor hosting forretning, som de tjener penge på.
Kunne du da ikke snart lade være med at snakke om ting du ikke ved noget om?Windcape (12) skrev:Det må vel næsten være drift/support, da man ikke kan lukke ned for dem som bringer pengene hjem (altså udviklerne og djøf'erne)
Drift/support bringer i høj grad penge hjem. Og ikke kun hos CSC.
#21 , #22
CSC tjener penge på at udvikle (software)løsninger til store virksomheder og det offentlige.
Driften eksistere kun for at understøtte denne process. Det ved i udemærket godt.
Driften i sig selv levere ikke et produkt der sælges, ergo er de kun med til at understøtte muligheden for at udvikle ting der kan sælges. Men uden udviklerne, ingen forretning, og derfor ingen brug for drift af systemerne der skal understøtte forretningen.
<tudekiks>
CSC tjener penge på at udvikle (software)løsninger til store virksomheder og det offentlige.
Driften eksistere kun for at understøtte denne process. Det ved i udemærket godt.
Driften i sig selv levere ikke et produkt der sælges, ergo er de kun med til at understøtte muligheden for at udvikle ting der kan sælges. Men uden udviklerne, ingen forretning, og derfor ingen brug for drift af systemerne der skal understøtte forretningen.
<tudekiks>
Hvis du fulgte med, vil du vide at noget af det der kom frem på årets it messe i Nice, at en af de store fremtidige satsninger, og der hvor konsulenthusene rigtigt kommer til at tjene penge de næste mange år, er drift/support af systemer.Windcape (23) skrev:Driften eksistere kun for at understøtte denne process. Det ved i udemærket godt.
Driften i sig selv levere ikke et produkt der sælges, ergo er de kun med til at understøtte muligheden for at udvikle ting der kan sælges. Men uden udviklerne, ingen forretning, og derfor ingen brug for drift af systemerne der skal understøtte forretningen.
Market bevæger sig i øjeblikket mod udvikling og drift af systemet hos de samme, altså ikke noget med at konsulenthusene bare levere en løsning som intern IT skal drifte.
#24
Hvis der sælges drift/hosting af systemer, så er det jo noget helt andet, end drift der bruges til at understøtte forretningen.
Hvilket i jo kunne have påpeget, i stedet for at gå tudekiks over at jeg påpegede at (intern) drift understøtter forretningen.
Derudover bruger vi udviklere til at "drifte" vores ERP systemer...
Hvis der sælges drift/hosting af systemer, så er det jo noget helt andet, end drift der bruges til at understøtte forretningen.
Hvilket i jo kunne have påpeget, i stedet for at gå tudekiks over at jeg påpegede at (intern) drift understøtter forretningen.
Derudover bruger vi udviklere til at "drifte" vores ERP systemer...
Windcape (23) skrev:#21 , #22
CSC tjener penge på at udvikle (software)løsninger til store virksomheder og det offentlige.
Driften eksistere kun for at understøtte denne process. Det ved i udemærket godt.
Driften i sig selv levere ikke et produkt der sælges, ergo er de kun med til at understøtte muligheden for at udvikle ting der kan sælges. Men uden udviklerne, ingen forretning, og derfor ingen brug for drift af systemerne der skal understøtte forretningen.
<tudekiks>
Du kender åbenbart ikke ordsproget, eller mere sandsynligt du har ikke forstået det, der hedder:
Hellere lige et fjols og holde munden lukket end at åbne munden og bekræfte det.
http://www.csc.com/dk/offerings/44573/48018-hostin...
http://www.csc.com/dk/offerings/44573/48022-infras...
http://www.csc.com/dk/offerings/44573/44613-dynami...
Er vel næppe noget de har for at give deres udviklere noget at lave..?
Hvilket bliver simplificeret med clouds, så de enkelt IT-virksomheder ikke skal have eget datacenter, ja.Saxov (25) skrev:Market bevæger sig i øjeblikket mod udvikling og drift af systemet hos de samme, altså ikke noget med at konsulenthusene bare levere en løsning som intern IT skal drifte.
Men netop den slags drift, kan også håndteres af selve udviklerne. Der er intet problem i at have udviklere til at "drifte" løsninger på Amazon E3, eller Windows Azure. Det er faktisk helt normalt, da det er meget tæt koblet med udviklingsprocessen.
Det samme gælder store ERP systemer som f.eks. SAP. Medmindre man har nogen til at drifte noget intern hardware, så bliver resten af det tekniske håndteret af udviklere.
arne_v (31) skrev:#26
Jo. Men nu er CSC jo kendt for at hoste statslige systemer!
Man kunne da godt fristes til at tro at rigspolitiet har nogle ganske stramme sla'er. Men der da sikkert godt tilfredse med at må vente på svar fordi de får en udvikler i telefonen istedet for en driftstekniker. eller noget
Windcape (29) skrev:Hvilket bliver simplificeret med clouds, så de enkelt IT-virksomheder ikke skal have eget datacenter, ja.
Men netop den slags drift, kan også håndteres af selve udviklerne. Der er intet problem i at have udviklere til at "drifte" løsninger på Amazon E3, eller Windows Azure. Det er faktisk helt normalt, da det er meget tæt koblet med udviklingsprocessen.
Det samme gælder store ERP systemer som f.eks. SAP. Medmindre man har nogen til at drifte noget intern hardware, så bliver resten af det tekniske håndteret af udviklere.
Tror du selv på at Microsoft og Amazon har udviklere til at drifte deres udstyr til cloud systemerne?
Jeg vil stadigvæk mene at udviklingen er den innovative del af symbiosen, og derfor vigtigere for at understøtte nye projekter / forretningsområder.MadiZone (32) skrev:#23 - og uden drift - ingen interesse for udvikling.
Det hænger sammen.
Man køber vel typisk hosting hos CSC, fordi man har fået udviklet et projekt hos dem.
Altså: Mindre kapacitet til at udvikle = mindre brug for drift. Og det er min mening, at det er nemmere at strække en administrator til drift til flere opgaver, end det er at sætte en udvikler til at arbejde på to projekter samtidigt.
Sandsynligvis ikke. Specielt fordi cloud om noget er mere hardware-orienteret.Hubert (35) skrev:Tror du selv på at Microsoft og Amazon har udviklere til at drifte deres udstyr til cloud systemerne?
Jeg snakker om det forretningsmæssige perspektiv efter vi har forladt datacenteret (som vist lader til at være centrum i dit univers)
Det er nok rigtigt.arne_v (38) skrev:Og en forringelse som vil være meget hurtigere synlig end de manglende udviklere.
CSC har jo god tradition for at strække deadlines, og samtidig undgå at betale dummebøder.
Men overordnet tvivler jeg stadigvæk på at hosting/drift, er hvad der skaber højere omsætning. Og de kan slet ikke være konkurrencedygtigte på rent hosting.
#39 tror heller ikke det skaber højere omsætning, men det holder på den. At vores leverandøres systemer er driftsikre er alpha omega. De kan levere lige så gode systemer de vil, men hvis vi ikke kan stole på deres oppe tid så tror jeg altså vi er mange, der vælger at melde pas og dermed miste os som kunde.
Jeg vil som udvikler da også gerne sige at vi skaber omsætning, men at vi er mere vigtige er måske nok at se med lidt snævre briller..
Jeg vil som udvikler da også gerne sige at vi skaber omsætning, men at vi er mere vigtige er måske nok at se med lidt snævre briller..
Windcape (39) skrev:Men overordnet tvivler jeg stadigvæk på at hosting/drift, er hvad der skaber højere omsætning.
Outsourcing af drift er en multi milliard forretning i Danmark.
Windcape (39) skrev:Og de kan slet ikke være konkurrencedygtigte på rent hosting.
Hvorfor tror du det?
CSC er en af Danmarks største spillere på det markede (sammen med IBM, KMD, NNIT etc.).
Windcape (37) skrev:
Sandsynligvis ikke. Specielt fordi cloud om noget er mere hardware-orienteret.
Jeg snakker om det forretningsmæssige perspektiv efter vi har forladt datacenteret (som vist lader til at være centrum i dit univers)
Du har stadig ikke forstået ordsproget kan jeg se. Du har vitterlig ingen ide om hvad drifts folk laver har du? Hardware er en ualmindelig lille del af drift. Ofte faktisk noget man benytter specialiserede firmaer til.
Selv i et cloud miljø er der ting og sager der skal passes af driftsfolk. Du tror vel ikke at netværk og andre ligende ting er noget der dukker op af den blå luft? Det er et retorisk spørgsmål. Jeg er bange for at du ville svare ja hvis du skulle svare på det spørgsmål. Netværk skal iøvrigt også driftes.
Hvis du tænker på store systemer som Digital Tinglysning så ja.Windcape (37) skrev:Man køber vel typisk hosting hos CSC, fordi man har fået udviklet et projekt hos dem.
Men der findes et hav af små/medium store virksomheder der outsourcer deres drift.
Generelt ved jeg ikke.. Fagforeninger er ikke noget jeg går synderligt meget op i.Windcape (40) skrev:@Magten
Af interesse, hvilken fagforening er du / folk generelt, under hos CSC?
Antallet af PROSA medlemmer lyder ret lavt. Er resten Dansk Magisterforening / IDA, eller er det HK/SAMData?
Jeg er selv hos Dansk Metal, men det er ren dovenskab at jeg ikke er skiftet efter jeg blev udlært.
Jo, som primær forretning kan de netop være konkurrencedygtige.Hubert (44) skrev:Så de firmaer der lever af hosting alene kan ikke få en god forretning ud af det..?
At have det som en sidegren, fordi at det hører til total-løsningerne man sælger
Forskellen er at du skal bruge langt langt mindre antal folk, i forhold til hvis hver IT-afdeling havde en lokal serverfarm.Hubert (43) skrev:Selv i et cloud miljø er der ting og sager der skal passes af driftsfolk.
Og når den forretningsmæssige del af driften af produkter der kører på cloud, så bliver tæt koblet med udviklingsprocessen, og derfor kan driftes af udviklerne, så vil der blive mindre brug for de klassiske IT-driftsafdeling som de fleste større danske virksomheder har i dag.
IT-afdelingen på mit arbejde er hovedsageligt udvikling og styring af ERP systemerne. Den del du forbinder med drift, er uendelig lille.
Scenario: Typisk SCRUM gruppe (7 personer) udvikler et projekt. Derudover kommer der en chef, eller to, og måske en arkitekt eller forretningsudvikler som ikke var en del af SCRUM gruppen.
Så har vi 10 personer, der skal bruges for at udvikle et projekt, der derefter kan "driftes" af en enkeltperson, som samtidigt drifter 10 andre systemer.
Altså vi har 1 i driften for hver 100 udviklere/arkitekter/chefter.
Så fra det forretningsmæssige perspektiv i at sælge udviklingen af løsninger, er drift ikke vigtig.
Hvis man sælger drift som en seperat ydelse, er det jo en helt anden diskussion.
Så har vi 10 personer, der skal bruges for at udvikle et projekt, der derefter kan "driftes" af en enkeltperson, som samtidigt drifter 10 andre systemer.
Altså vi har 1 i driften for hver 100 udviklere/arkitekter/chefter.
Så fra det forretningsmæssige perspektiv i at sælge udviklingen af løsninger, er drift ikke vigtig.
Hvis man sælger drift som en seperat ydelse, er det jo en helt anden diskussion.
Windcape (47) skrev:Jo, som primær forretning kan de netop være konkurrencedygtige.
At have det som en sidegren, fordi at det hører til total-løsningerne man sælger
Du burde måske lige se lidt på de links jeg smed tidligere. De havde sjovt intet med CSC udviklede projekter at gøre og alligevel vælger CSC at udbyde de services.
Forskellen er at du skal bruge langt langt mindre antal folk, i forhold til hvis hver IT-afdeling havde en lokal serverfarm.
Det er da fordi de sidder hos din cloud leverandør...
Og når den forretningsmæssige del af driften af produkter der kører på cloud, så bliver tæt koblet med udviklingsprocessen, og derfor kan driftes af udviklerne, så vil der blive mindre brug for de klassiske IT-driftsafdeling som de fleste større danske virksomheder har i dag.
Disse større virksomheder benytter sig ofte af out sourcing. Jeg har arbejdet med drift af en del af de store virksomheds løsninger i forbindelse med mit tidligere job hos et hosting firma. Der er så også andre ting der skal tages hensyn til i forbindelse med cloud systemer. Også problemer som man ikke nødvendigvis har ved brug af traditionel out sourcing. Jeg tror ikke vi kommer til at se et stort skred fra traditionel hosting over mod cloud hosting fra de største virksomheder. Og selvom vi gør vil der stadig være brug for driftsfolk lokalt i virksomheden. Lige som netværk ikke dukker op af den blå luft hos hverken Microsoft eller Amazon så sker det heller ikke hos Mærsk, Arla eller andre virksomheder her i landet.
IT-afdelingen på mit arbejde er hovedsageligt udvikling og styring af ERP systemerne. Den del du forbinder med drift, er uendelig lille.
Så du kan komme med et eksempel? Jeg kan også. Da jeg var i en hosting virksomhed havde vi ingen udviklere men vi fik alligevel lavet den udvikling der var nødvendig for at den daglige drift kunne klares. Her under forskellige nødvendigheder til overvågning af kunde systemer. Både på Windows og UNiX systemerne.
Find nu lige ud af hvilke hosting services CSC leverer og så prøv igen at påstå at det er udviklerne der holder CSC i live.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.